Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 4 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 4 na lekcjach języka polskiego, matematyki, historii, przyrody, muzyki i plastyki.
NAJNOWSZE WYDANIE BESTSELLEROWEGO PORADNIKA DLA RODZICÓW I SPECJALISTÓW!
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka.
•Jak zachowuje się dziecko na poszczególnych etapach rozwoju?
•W jaki sposób zapewnić naszemu dziecku najlepsze warunki rozwoju?
•Jak pomóc mu pokonać ewentualne bariery rozwojowe?
•Kiedy należy się skonsultować ze specjalistą?
Na szczęście autorzy tego poradnika już od wielu lat skutecznie rozwiewają wszelkie wątpliwości i niepokoje rodziców, konfrontując codzienne obserwacje z naukowym ujęciem prawidłowego rozwoju dziecka. Wyjaśniają przebieg i mechanizmy rozwoju psychicznego, nierozerwalnie związanego z fizycznym, i krok po kroku pokazują, jak wraz z dzieckiem pomyślnie przejść każdy kolejny etap.
Jeśli martwisz się, że Twój trzylatek wciąż nie umie pożegnać się w nocy z pieluszką lub że Twoje spokojne do tej pory dziecko zachowuje się ostatnio, jakby diabeł w nie wstąpił, albo nie wiesz, jak reagować na nieustanne ogryzanie paznokci czy histeryczne walenie głową w podłogę – to ta książka jest dla Ciebie! Autorzy poruszają chyba wszystkie najistotniejsze zagadnienia związane z rozwojem psychicznym dzieci, przybliżając jego poszczególne etapy, opisując typy osobowości, omawiając problemy towarzyszące jedzeniu, spaniu, wydalaniu czy rozładowywaniu napięć emocjonalnych.
Wracam do tego poradnika co rusz, bo działa uspokajająco – wyjaśnia wiele kwestii, które w zachowaniu mojego dziecka wydawały mi się dziwne, nietypowe. Polecam go wszystkim. Ta książka naprawdę może rozwiać Wasze wątpliwości!
Małgorzata Musiał
mama trojga dzieci, pedagog, autorka bloga Dobrarelacja.pl
Powodem powstania tej książki było pragnienie autora, by przedstawić polskiemu Czytelnikowi pierwszą w naszym języku monografię na temat douarda Onsime'a Sguina twórcy pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną prezentującą wielowymiarowo, na tle kontekstu naukowego i społecznego epoki, jego biografię oraz ukazującą w miarę całościowo jego oryginalne koncepcje pedagogiczne i ich wpływ na współczesną pedagogikę.Życie i dzieło douarda Sguina, mimo iż mają fundamentalne znaczenie dla rozwoju pedagogiki ogólnej i specjalnej, zwłaszcza zaś pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną, nie są szerzej znane ani na świecie (nawet we Francji, ojczyźnie Sguina), ani tym bardziej w naszym kraju. W polskiej literaturze naukowej nie ukazało się dotąd żadne wydawnictwo zwarte poświęcone Sguinowi. [...]
Głównym celem publikacji jest analiza związków i zależności między działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych. Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną, pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni. Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i pedagogów.
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
Poradnik szczegółowo omawia zasady grzeczności językowej obowiązujące w relacjach różnych osób, np. przełożony - podwładny, ksiądz - parafianie, i w różnych sytuacjach, np. na ulicy, w sklepie, w windzie. Bogaty w przykłady, uczy, jakimi słowami witać się i żegnać, dziękować i przepraszać albo np. grzecznie odmawiać.
Wiele uwagi poświęca grzeczności (a także jej brakowi) w mediach. Książkę wzbogacają porady językowe dotyczące różnych aspektów grzeczności językowej.
O czym myślimy w różnych sytuacjach społecznych to publikacja edukacyjna i terapeutyczna adresowana do dzieci, które mają trudność z przyjmowaniem perspektywy innych osób i budowaniem wypowiedzi. Pomaga ona zrozumieć, że w zależności od sytuacji społecznej, w której się znajdujemy, nasze myśli się zmieniają.W publikacji przedstawiono 45 ilustracji. Na stronach parzystych znajdują się ilustracje dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono mały obrazek dla dorosłego (terapeuty, nauczyciela, rodzica), a także zestaw pytań, które pomogą dorosłemu porozmawiać z dzieckiem o analizowanej sytuacji, w której znajduje się bohater rysunku.Zadania pomagają dziecku przyjąć perspektywę innej osoby, wczuć się w jej emocje, plany, potrzeby. Zachęcają także do dogłębnego przyjrzenia się wydarzeniom, których uczestnikiem jest bohater ilustracji. Analiza poszczególnych motywów w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych pozwoli dziecku zrozumieć, jak złożone mogą być doświadczenia tej samej osoby.
Bajki terapeutyczne, które adresowane są do dzieci, mogą być wykorzystane przez rodziców, dziadków, nauczycieli i terapeutów. Mają za zadanie pomóc maluchowi w rozwiązaniu jego niełatwych problemów. Dzięki opowiadaniom terapeutycznym dziecko zapoznaje się z sytuacjami trudnymi, wywołującymi kryzys emocjonalny, nierzadko niepokój, oraz znajduje cudowne rozwiązanie swoich problemów, podobnych do tych, z którymi zmagają się bohaterowie bajek.
Pomimo wielu inwestycji podjętych w związku z jubileuszem 600-lecia założenia Akademii Krakowskiej, obchodzonym w 1964 roku, Uniwersytet Jagielloński nadal borykał się z poważnymi problemami lokalowymi. Taka sytuacja wymagała podjęcia działań o charakterze inwestycyjnym i organizacyjnym, aby kwalifikacje, talent, doświadczenie i zaangażowanie kadry akademickiej mogły być jak najlepiej wykorzystane. Jedyną szansę rozwoju dawała koncepcja budowy nowego kampusu. Idea ta pojawiła się już w pierwszej połowie lat siedemdziesiątych XX stulecia, ale dopiero na przełomie wieków mogła przyjąć realny kształt. Wiązało się to z kolejnym jubileuszem – 600-lecia odnowienia Akademii Krakowskiej, który przypadał na 2000 rok. Społeczność akademicka pragnęła, aby wielki jubileusz był połączony z realizacją planów rozwoju i rozbudowy najstarszej polskiej uczelni. Takie działania wymagały jednak nakładów przekraczających możliwości Uniwersytetu. Przełom nastąpił w maju 2001 roku wraz z przyjęciem przez Sejm RP ustawy o ustanowieniu programu wieloletniego „Budowa Kampusu 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego”. Środki finansowe przekazane Uniwersytetowi na podstawie tej ustawy umożliwiły budowę nowoczesnych obiektów badawczych i dydaktycznych spełniających najwyższe światowe standardy. Symboliczne ukończenie dzieła nastąpiło w 2018 roku. Podczas uroczystości Święta UJ rektor Wojciech Nowak powiedział: „Zakończył się bardzo ważny etap w historii uczelni, który śmiało możemy nazwać czasem spełniających się marzeń”.
Dzieci + zapałki = zabawa!
Nie igraj z ogniem, ale z zapałkami - możesz. Oczywiście pod warunkiem że wykorzystasz je w dobrym celu. Najlepiej równocześnie edukacyjnym i rozrywkowym. Aby świetnie się bawić, a przy tym rozwijać wyobraźnię, ćwiczyć się w spostrzegawczości i logicznym myśleniu, nie trzeba inwestować ani w zaawansowaną elektronikę, ani nawet w planszówki czy gry karciane. Wystarczą paczka zapałek i książka, którą przygotował dla Ciebie Piotr Kosowicz.
Na Gry i zabawy z zapałkami składa się zestaw autorskich zadań, jakich nie znajdziesz w żadnym podręczniku. Adresowane są one przede wszystkim do uczniów starszych klas szkoły podstawowej, choć z pewnością przy rozwiązywaniu tych zagadnień nie będą się nudzić ani nastolatki, ani ich rodzice i dziadkowie. Wiedza matematyczna na poziomie podstawowym może okazać się przydatna, choć nie raz, nie dwa potrzebne będzie także podejście całkowicie niematematyczne, a nawet amatematyczne.
To jak, zaczynamy?
Na dobry początek wyjmij z pudełka trzy zapałki i ułóż je na stole tak, by powstał kwadrat.
Książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony'ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony'ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym.Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc.Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. [] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami.Donna Williams, autorka książek, artystka, konsultantka w dziedzinie autyzmu oraz prelegentka
Wychowanie do wartości jest priorytetowym zadaniem nauczyciela języka polskiego w gimnazjum. Przeprowadzone wśród młodzieży badania pozwoliły stwierdzić, że najbardziej cenioną przez nią wartością jest miłość do drugiego człowieka. Aksjologiczna dojrzałość uczniów stworzyła podstawy do wyróżnienia trzech najważniejszych rozdziałów: miłości życia, miłości domu rodzinnego i rodziny, miłości drugiego człowieka. Procesowi ich tworzenia przyświecało nadrzędne pytanie: jak przedstawić gimnazjalistom wartość miłości, aby ich zainteresować i zmotywować do twórczej pracy? Próba odpowiedzi na nie wyraziła się w doborze odpowiednich tekstów kultury, propozycji praktycznych wskazówek interpretacyjnych, bibliograficznych i ćwiczeń doskonalących umiejętność czytania ze zrozumieniem. Niniejsza publikacja podkreśla rolę nauczyciela jako człowieka, którego system myślenia i osobowość winny być wyposażone w specjalny mechanizm niepozwalający stać w miejscu, zmuszający do szukania wciąż nowych rozwiązań dydaktycznych, podejmowania innowacyjnych działań, szybkiego przyswajania tego, co w teorii i praktyce szkolnej jest cenne i niezbędne, co ułatwia tę praktykę zmieniać i unowocześniać.
Publikacja może służyć jako swego rodzaju kompas dla każdego, kto chce angażować się we własny autentyczny rozwój i świadomie dążyć do dojrzałości, a także towarzyszyć w tym procesie innym osobom. Treść przeprowadzonych analiz wnosi wkład zarówno do refleksji pedagogicznej, jak również praktyki wychowawczej, animacyjnę i formacyjnej.Czy jest możliwe mądre podejmowanie wyzwania, jakie stanowi życie, jeśli nie dociera się do głębokiej prawdy o sobie? Gdzie szukać odpowiedzi na pytanie o pełnię życia, gdy odczuwa się brak kompetentnego, odpowiedzialnego towarzyszenia drugiej osoby? Dlaczego tak często boli pustka ponowoczesnej rzeczywistości złudzeń i związanych z nimi rozczarowań?Monografia wpisuje się w nurt odpowiedzi na apel papieża Franciszka o wychodzenie na współczesne peryferia ludzkiej nędzy oraz adekwatne podejmowanie związanych z nimi wyzwań. Niewątpliwie jednym z najbardziej dotkliwych obszarów biedy człowieka jest -tak powszechny dziś - stan, w którym nie zna on i nie rozumie samego siebie.
Publikacja zawiera treści dotyczące kierunków profilaktyki i resocjalizacji istotne, z punktu widzenia Autorów, we współczesnej rzeczywistości. Jej celem jest przedstawienie wybranych negatywnych zjawisk oraz działań mających je pozytywnie niwelować. Przedstawiane zagadnienia prezentowane są w sposób holistyczny, a takie całościowe ujęcie tematu nadaje publikacji dodatkową wartość. Czytelnik otrzymuje w ten sposób kompleksowe informacje dotyczące wybranych kierunków współczesnej profilaktyki i resocjalizacji.Z recenzji dra hab. Edmunda Juśki, prof. KULMonografię cechują bogate walory poznawcze w zakresie profilaktyki i resocjalizacji, jest ona wyjątkowo inspirująca. Przybliża problematykę ważną i zarazem niezmiernie interesującą dla wielu specjalistów oraz popularyzatorów nauki. Stanowi istotny wkład intelektualny w obszar interdyscyplinarny, gdyż poszerza wiedzę z profilaktyki i resocjalizacji. W niniejszej publikacji specjaliści z różnych dziedzin znajdą cenne informacje. Należy polecić ją osobom zajmującym się pracą badawczą z pedagogiki pracy czy też resocjalizacji, pedagogom, logopedom, a także rodzicom.Z recenzji dr hab. n. o zdr. Anny Pacian, UM w Lublinie
Autor przedstawia opracowanie ukazujące wkład różnych autorów do skarbnicy wiedzy humanistycznej o cierpliwości jako cesze charakterologicznej, cnocie moralnej, wartości literackiej oraz podstawie życia człowieka w wielu sytuacjach egzystencjalnych. [...] Podkreśla, że cecha cierpliwości jest nieodzownym warunkiem efektywnego wykonywania niektórych zawodów i podejmowania ważnych funkcji społecznych. Odnosi się to zwłaszcza do zawodów zaufania publicznego, m.in. nauczyciela, lekarza, księdza, pielęgniarki, psychologa, prawnika, policjanta, strażaka, pracownika socjalnego, pracownika służby ratowniczej. [...] Refleksje Autora dotyczące cierpliwości w sytuacjach choroby i pobytu w szpitalu - oparte są na jego introspekcyjnych i retrospekcyjnych narracjach jako pacjenta. Wskazuje on, że dochodzenie do postawy cierpliwości jest zadaniem trudnym, wymagającym długotrwałego wysiłku, zadaniem wieloetapowym, ale wręcz koniecznym na każdym etapie życia i działalności zawodowo-społecznej. [...] Autor książki wykazał się wielką erudycją, dołożył wiele starań, aby zjawisko cierpliwości i niecierpliwości, od wieków towarzyszące człowiekowi, stało się w jego opracowaniu przedmiotem refleksji i opisu podejmowanych z różnych punktów widzenia. Według prof. P.P. Gacha wszystkie rodzaje wypowiedzi na temat cierpliwości mają wartość kształcącą i wychowawczą.
Książka stanowi zbiór refleksji nad wartościami funkcjonującymi na różnych płaszczyznach życia. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują próbę odpowiedzi na pytania o sposoby badania postaw wobec wartości, formę ich przeżywania oraz związek z osobowością, a także omawiają m.in. modele kształcenia aksjologicznego i funkcje wartości w edukacji europejskiej.
Kontynuacja słynnego poradnika W oczekiwaniu na dzieckoNowe, zmienione i poszerzone wydanie!Najpopularniejszy poradnik dla rodziców!NIEZASTĄPIONE ŹRÓDŁO INFORMACJI NA TEMAT:- rozwoju- pielęgnacji- chorób wieku dziecięcego- szczepień ochronnych- podróżowania z dzieckiem- bezpieczeństwaPierwszy rok życia dziecka to całkowicie nowe opracowanie bestsellerowego poradnika dla rodziców. Autorka, niekwestionowany autorytet w kwestiach opieki nad dzieckiem, prezentuje nowoczesne podejście, oparte na najnowszych badaniach naukowych i aktualnych zaleceniach dotyczących żywienia, pielęgnacji i wychowania dziecka. Rodzice i opiekunowie znajdą tu odpowiedzi na nurtujące ich pytania oraz życzliwe, pełne empatii porady dotyczące wszystkich aspektów opieki nad dzieckiem od chwili narodzin do ukończenia pierwszego roku życia.
Książka jest pierwszym na rynku wydawniczym tak obszernym quizem o historii polskiej piłki nożnej. Kompleksowe ujęcie tematu (reprezentacja, rozgrywki ligowe i pucharowe, piłkarze, trenerzy, stadiony, rekordy, ciekawostki, niezapomniane mecze i wydarzenia) sprawia, że może być ona cennym źródłem wiedzy dla każdego miłośnika polskiego futbolu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?