Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu od listopada 2024 Publikacja "Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu od listopada 2024" składa się z sześciu głównych części. Każda z nich dotyczy innego zagadnienia odnoszącego się do organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach.Przekazujemy Państwu publikację z przekonaniem, że zawarte w niej wskazówki ułatwią organizację efektywnego wsparcia dla dzieci i młodzieży w sposób zgodny z prawem oraz adekwatny do potrzeb i możliwości.Książka zawiera przykłady i gotowe wzory dokumentów.Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest obowiązkowym zadaniem przedszkoli, szkół i placówek. Działania w tym obszarze obejmują więc szerokie spektrum zagadnień z uwzględnieniem zindywidualizowanego wsparcia dzieciom i młodzieży, zapewnienia odpowiedniej współpracy z rodzicami oraz doskonalenia nauczycieli i wsparcia ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu umiejętności wychowawczych.
Publikacja w sposób kompleksowy przedstawia kompetencje rady pedagogicznej publicznego przedszkola, szkoły i placówki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa - ustaw i rozporządzeń, w tym związanych z kształceniem na odległość, a także ramowych planów nauczania dla publicznych szkół. Autor szczegółowo omawia: kompetencje stanowiące, opinie oraz wystąpienia rady pedagogicznej o opinie i zgody, a także porozumienia, zgody i wnioski. Dla każdej kompetencji została wskazana podstawa prawna oraz informacja, w jakim typie jednostki oświatowej jest wykonywana. Opisy uzupełniono przykładami uchwał rady pedagogicznej podjętymi w zakresie każdej z nich. W najnowszym wydaniu zmodyfikowano istniejące i dodano nowe kompetencje, przykłady i wzory uchwał rady pedagogicznej, w tym wzór regulaminu działalności rady pedagogicznej. Wzory zostały sporządzone zgodnie z zasadami techniki prawodawczej, zatem zawierają odniesienie do wszystkich Dzienników Ustaw publikujących zmiany aktów prawnych, na podstawie których są przyjmowane uchwały.
Bajkoterapia kojące opowieści na trudne emocje Zapraszamy do odkrycia Bajkoterapii, wyjątkowego zbioru bajek terapeutycznych autorstwa Joanny Stawińskiej. To niezwykle piękna publikacja, która łączy mądrość psychologii z magicznym światem bajek, oferując dzieciom oraz ich opiekunom narzędzie do radzenia sobie z trudnymi emocjami.Oto, co znajdziesz w tej książce 27 bajek terapeutycznych, które pomogą w zrozumieniu emocji Historia o Zuzi i Filipie, rodzeństwie, które przeżywa radosne chwile, ale i trudności Pouczające przygody w otoczeniu natury, które uczą, jak radzić sobie z uczuciami Ilustracje autorstwa Aleksandry Włodarskiej, które ożywiają każde słowo Bajkoterapia to nie tylko literatura dla dzieci, ale również doskonałe wsparcie dla rodziców, opiekunów i nauczycieli. Dzięki tej książce, każdy dorosły znajdzie w sobie siłę, by pomóc dziecku w trudnych momentach. Jeśli kiedykolwiek poczułeś bezradność wobec emocji swojego dziecka, ta książka będzie dla Ciebie niezwykle przydatna.Emocje w świecie Zuzi i Filipa W świecie Bajkoterapii, Zuzia i Filip doświadczają kalejdoskopu emocji. Przechodząc przez różnorodne wyzwania, uczą się radzić sobie z radością, smutkiem, a także lękiem. Mieszkając w urokliwym domu pod lasem, ich przygody są pełne fascynujących spotkań z leśnymi zwierzętami, które nie tylko dostarczają emocjonujących wrażeń, ale także pomagają dzieciom w nauce i zrozumieniu swoich uczuć.Joanna Stawińska autorka pełna pasji Joanna Stawińska, psycholog i autorka, stworzyła Bajkoterapię z myślą o najmłodszych. Jej doświadczenie w pracy z dziećmi sprawia, że każda bajka jest nie tylko opowieścią, ale również skutecznym narzędziem terapeutycznym. Dzięki jej pasji i zrozumieniu dla dziecięcych emocji, publikacja staje się niezastąpionym wsparciem w rozwoju emocjonalnym.Dlaczego warto sięgnąć po Bajkoterapię? Bajkoterapia to idealna lektura dla wszystkich, którzy pragną zbliżyć się do dziecka i zrozumieć jego emocjonalny świat. Książka zachęca do wspólnego czytania, co sprzyja budowaniu więzi oraz otwartości na dyskusje o uczuciach. To doskonały wybór w kategorii literatura polska dla dzieci, zwłaszcza dla maluchów do lat 6. Niech Bajkoterapia stanie się częścią Waszego codziennego życia, a wspólne czytanie przyniesie radość oraz zrozumienie dla emocji, które odczuwają dzieci. Zainwestuj w rozwój swojego dziecka i wybierz tę wartościową książkę już dziś!
Zestaw terapeutyczny Neurotrening zawiera 300 realistycznych zdjęć, które zostały stworzone do terapii osób powyżej 16. roku życia, mających trudności w komunikacji spowodowane de? cytami neuro-logicznymi. Jest przeznaczony do pracy z pacjentami z afazją, dysfazją, chorobami otępiennymi oraz innymi zaburzeniami neurologicznymi. Zdjęcia podzielone są na trzy grupy: rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki, co umożliwia ich wszechstronne zastosowanie w terapii językowej. Zestaw sprawdzi się zarówno podczas ćwiczeń indywidualnych, jak i grupowych, a także jako wsparcie w tworzeniu książek komunikacyjnych oraz tablic obrazkowych. O Autorce: Aleksandra Załustowicz - doktor nauk społecznych, neurologopeda z wieloletnim doświadczeniem. Specjalistka w terapii osób po udarach i urazach mózgu oraz twórczyni innowacyjnych narzędzi terapeutycznych, w tym aplikacji Phasis. Prowadzi terapię mowy w Centrum Logopedii, Uzależnień i Mediacji Sądowych w Środzie Wielkopolskiej. Jej autorskie metody wspierają rozwój komunikacji u pacjentów z afazją.
Szerokie i dogłębne uzasadnienie związków, jakie zachodzą między wychowaniem a twórczym życiem człowieka zostało zaprezentowane w książce pt. Wychowanie do twórczego życia. Perspektywa młodych dorosłych. Na tle innych opracowań recenzowane dzieło charakteryzuje się nowością ujęcia i jest wyjściem naprzeciw wyzwaniom, jakie stawia człowiekowi - zwłaszcza młodemu, współczesna cywilizacja. [...]Niezaprzeczalną wartością recenzowanej książki są badania empiryczne, których wyniki nie tylko posłużyły do poznania jak wygląda wychowanie do twórczego życia w obecnych warunkach społecznych, kulturowych i edukacyjnych, ale też pozwoliły na wypracowanie określonych rozwiązań dla współczesnej i przyszłej praktyki pedagogicznej. Książka, mimo że dotyka wielu kwestii trudnych dla współczesnego wychowania, budzi nadzieję, że w dzisiejszym świecie jest możliwość wychowania do twórczego życia. Lektura dzieła pozwala też odkryć, jaką rolę w wychowaniu do życia twórczego może i odgrywa dzisiaj pedagogika religii czy w ogóle pedagogika personalistyczna uprawiana na gruncie chrześcijaństwa. Ks. prof. dr hab. Stanisław DziekońskiKsiążka jest pracą rzetelną oraz oryginalną, wnosząc wkład do rozumienia uwarunkowań relacji między religijnością a zachowaniami twórczymi młodych ludzi w czasie szybkich zmian społecznych. Istotna jest również refleksja pedagogiczna, społeczna i religijna nad kształtowaniem się postaw i zachowań obecnych studentów. [...]Jestem przekonany, że praca wzbogaci literaturę sensu largo pedagogiczną i znajdzie szeroki krąg czytelników. Dr hab. Edward Nycz, prof. UO
Niniejsza książka jest próbą poszukiwania możliwości wsparcia w procesie edukacyjno- -terapeutycznym dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Ma stanowić inspirację do refleksji nad procesem inkluzji edukacyjnej i społecznej jako możliwości wyrównywania szans wszystkim ludziom we współczesnym świecie w tym dzieciom ze wspomnianym stopniem niepełnosprawności. Tytułowa analiza wybranych propozycji wspomagania rozwoju ma się stawać podpowiedzią w ukierunkowaniu działań pedagogów w edukacji i terapii inkluzyjnej dostępnej i przystosowanej dla wszystkich zróżnicowanych odbiorców (w tym dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim). Z wprowadzenia
Głównym celem tej monografii jest przedstawienie relacji/powiązań między przemyślaną praktyką edukacyjną a rozwojem (za)angażowania społecznego młodzieży. Zaangażowanie społeczne jest uwarunkowane wieloczynnikowo i może objawiać się na wiele sposobów i w postaci różnych paradoksów i temu poświęcono pierwszy rozdział monografii. Zaangażowanie jest powiązane z zaufaniem i uzależnione od doświadczeń społecznych. Niezwykle ważne jest to, jaki światopogląd leży u podstaw pedagogicznego myślenia nauczycieli, jaka pedagogika tworzy fundamenty praktyki edukacyjnej angażującej społecznie i o tym traktuje rozdział drugi monografii. Istotne jest też to, jak nauczyciele i pedagodzy postrzegają złożone problemy społeczne i siebie jako inicjatorów zmian. Czy potrafią działać zespołowo i podejmować wspólne działania? Nadzieję niosą zaangażowani nauczyciele i pedagodzy w realizację przemyślanych programów uczenia się i projektów społecznych. Istnieje już wiele bardzo dobrych praktyk i jest z czego czerpać, ponieważ zaangażowani społecznicy chętnie dzielą się zasobami i publikują efekty swoich działań w sieci, czego dowodzę w trzecim rozdziale tej monografii. Szkoła jest nadal znaczącym miejscem rozwoju, w którym młode pokolenia przez co najmniej 12 lat obowiązkowej edukacji mają okazję do rozwoju wielu ważnych umiejętności społecznych. To miejsce wyjątkowe z wielu powodów współcześnie, ponieważ to głównie tu przez pięć dni w tygodniu nawiązują relacje, komunikują się i poznają obszary profesjonalnej wiedzy, uczestnicząc aktywnie w świecie życia. Dla wielu młodych szkoła to jedyne miejsce spotkań z rówieśnikami i nawiązywania bliskich relacji. Warto wiedzieć, kim są uczniowie, w jakich środowiskach żyją na co dzień. Podwaliny zaangażowania społecznego młodzieży tworzone są już we wczesnym okresie ich życia dzięki określonym wzorom zachowań i kluczowym wartościom poznawanym w znaczących środowiskach wychowawczych. Ważne jest, by młodzi mieli okazję do poznawania siebie i rozwijania własnych potencjałów dzięki uczeniu się w działaniu w środowiskach edukacyjnych z kulturą zaufania, otwartą na zaangażowaną współpracę z różnymi grupami społecznymi i promującą aktywizm społeczny. Pragnę jednak podkreślić, że edukacja zaangażowana społecznie nie może być realizowana w oderwaniu od życia społecznego. Szkoła nie jest bezludną wyspą, jest położona w określonym środowisku z całym dobrodziejstwem problemów, wyzwań i zasobów społecznych.
Z wprowadzenia
Problematyka pracy koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia cyberprzemocy występującej wśród młodzieży - uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych. W książce scharakteryzowano problem cyberprzemocy z perspektywy teoretycznej, ale dokonano również szczegółowej analizy zjawiska na podstawie zebranego materiału empirycznego. Poza aspektem naukowych interpretacji zjawiska, sformułowano także konkretne wnioski przydatne praktyce pedagogicznej i profilaktycznej. Monografia adresowana jest do szerokiego grona odbiorców interesujących się problematyką cyberprzemocy zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi przydatne kompendium wiedzy dla wykładowców oraz studentów w szczególności kierunków pokrewnych pedagogice i psychologii. Zakres tematyczny, jak również wnioski praktyczne zredagowane są w taki sposób, by publikacja stanowiła źródło wskazówek i informacji niezbędnych w pracy nauczycieli-praktyków, podejmujących wyzwania wychowawczo-profilaktyczne, zwłaszcza na III etapie edukacyjnym. Adresatami pracy są także rodzice uczniów, w szczególności dorastającej młodzieży, której niestety na coraz większą skalę problem cyberprzemocy dotyczy. Liczę, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się studentom, nauczycielom oraz pracownikom nauki, jako źródło inspiracji do dalszych dociekań i pogłębionych studiów nad zagadnieniem cyberprzemocy.
W wielu mediach pobrzmiewają dyskusje nierzadko dewaluujące zarówno wartości romantycznej kultury, jak i jej twórców, już zdaniem wielu nieaktualnych i niepotrzebnych polskiemu społeczeństwu. Na pewno nie jest to obojętne dla świadomości humanistów, w tym pedagogów, także i studentów, którzy kształtując swój pedagogiczny warsztat sięgają do tradycji i tworzą nowe jej wyrazy w czasach szybkiego kulturowego i cywilizacyjnego rozwoju. I choć spotkać się można z medialnie nagłaśnianą opinią, iż już pora, by Mickiewicza złożyć w mauzoleum, to polskie społeczeństwo w jego różnorodnych środowiskach, nierzadko przeciwstawia się poruszającym słowom, pobrzmiewającym w publicznej przestrzeni. W książce autorzy podejmują wielkie wyzwanie merytoryczne, tak bardzo potrzebne wielopokoleniowym odbiorcom kultury, zarówno tym najmłodszym, będącymi uczestnikami i świadkami wielkich transgresji kulturowo-cywilizacyjnych naszych czasów, jak i tym, którzy we współczesnym kształceniu i wychowaniu odgrywają i odgrywać będą jako pedagodzy bezcenną rolę kompetentnych przewodników po nowych światach kultury.
W dwunastu rozdziałach odniesiono się m.in. do takich zagadnień jak:
- trwałość i zmienność kulturowych wartości romantyzmu,
- niezmienność romantycznych kodów kulturowych w kulturze polskiej i światowej – w tradycji i współczesności,
- romantyzm w dialogach kulturowych,
- romantyzm w odbiorze młodych pokoleń i ich współczesne opinie o romantyzmie – czy już czas złożyć Mickiewicza do mauzoleum?
- romantyzm we współczesnych koncepcjach kształcenia i wychowania,
- romantyzm we współczesnej debacie pedagogicznej.
Publikacja kierowana jest do naukowców, studentów, nauczycieli przedmiotów humanistycznych i społecznych, dziennikarzy, organizatorów życia kulturalnego i społeczno-oświatowego w różnych środowiskach socjalizacyjnych oraz w instytucjach oświatowo-wychowawczych czy organizacjach pozarządowych.
Całkiem nowe muzyczno-ruchowe zabawy grupowe to zbiór 14 propozycji zabaw integrujących grupę i rozwijających sprawność motoryczną. Wszystkie zostały opracowane w oparciu o wpadające w ucho, autorskie piosenki. Publikacja ta jest kontynuacją hitu wydawniczego, który kilka lat temu ukazał się nakładem naszego wydawnictwa oddajemy ją w Państwa ręce, aby jeszcze bardziej urozmaicić repertuar zabaw sprzyjających budowaniu relacji.W skład publikacji wchodzą: książeczka zawierająca opisy zabaw; 2 płyty CD z 14 piosenkami oraz podkładami muzycznymi do nich. Obserwując bawiące się dzieci, nauczyciel ma możliwość oglądu, jak radzą sobie w relacjach społecznych. Czy są akceptowane przez grupę, czy przestrzegają reguł społecznego funkcjonowania, czy nie mają problemów z interakcjami itp. Może również prowadzić ocenę tego, czy dzieci robią postępy w wyżej wskazanych aspektach. Jest to także okazja do oceny funkcjonowania dziecka w fizycznym obszarze rozwoju. Z publikacji tej z powodzeniem można korzystać w przedszkolach i szkołach, ale znajdzie swoje zastosowanie także jako pomoc dla animatorów czy rodziców planujących organizację urodzin lub innych dziecięcych imprez.
To jest, owszem, opracowanie merytoryczne, ale w jego każdym akapicie wybrzmiewa troska o szkołę, dbałość o los dzieci, które mają w niej się rozwijać, zdobywać nowe umiejętności, ale najważniejsze dobrze się czuć. Po dużej liczbie opracowań niewątpliwie mądrych, naszpikowanych odnośnikami do badań i naukowych interpretacji z ulgą, z przyjemnością czytam tekst, który powstał z potrzeby serca, w dodatku będąc nie mniej mądry!
'Przewodnik Pierwszoklasisty' to niezastąpiona książka to doskonały towarzysz dla każdego małego ucznia, który właśnie rozpoczyna swoją szkolną przygodę. Zawiera ona niezbędne informacje, wskazówki i porady, które pomogą dziecku odnaleźć się w nowym środowisku szkolnym. Dzięki jasnym ilustracjom, zabawnym anegdotom i praktycznym ćwiczeniom, 'Przewodnik Pierwszoklasisty' sprawi, że nauka stanie się przyjemnością, a szkoła miejscem pełnym ekscytujących odkryć.'Przewodnik Pierwszoklasisty' to nieodłączny element wyprawki każdego pierwszoklasisty - książka, która towarzyszy dziecku na każdym kroku i wspiera je w zdobywaniu nowej wiedzy i umiejętności!.
Książka skupia się na analizie zagadnień związanych z profilaktyką zachowań ryzykownych młodzieży na terenach defaworyzowanych społecznie. W części teoretycznej autor dokonuje prezentacji obszarów defaworyzowanych społecznie, a także zagadnień teoretycznych związanych z profilaktyką zachowań ryzykownych. Nawiązuje przy tym do obowiązujących koncepcji teoretycznych. Istotną część książki stanowi przedstawienie wyników badań - analizy potrzeb, możliwości i ograniczeń w zakresie realizacji systemowych rozwiązań z zakresu profilaktyki zachowań ryzykownych w środowiskach defaworyzowanych społecznie. W końcowej części publikacji zamieszczono model Modułowego Systemu Profilaktyki Zachowań Ryzykownych stanowiący propozycję usprawnień w zakresie profilaktyki społecznej.
Geometrię we wczesnej edukacji z powodzeniem możemy nazwać wstępem do geometrii. W przedszkolu i w pierwszych latach nauki szkolnej dzieci zapoznają się z pewnymi terminami geometrycznymi, takimi jak np. trójkąt, kwadrat, koło czy prostokąt. Badają wybrane relacje między tymi obiektami, porównując dostrzeżone przez siebie własności. Jednak na tym etapie nie możemy mówić, że wymienione pojęcia zostały ukształtowane w sensie matematycznym. Dzieci dopiero rozpoczynają swoją przygodę z geometrią, bo rozumienie tych terminów jako nazw pewnych kształtów nie jest tym samym, co rozumienie abstrakcyjnych pojęć geometrycznych. Niniejsza propozycja, druga z cyklu Matematyka dla pedagogów, nie jest próbą ujęcia zagadnień geometrycznych w postaci formalnego kursu o charakterze dedukcyjnym. Zaproponowany przeze mnie układ treści bliższy jest globalno-dedukcyjnej organizacji materiału (Konior, 1973, s. 233). Polega to m. in. na tym, że opisywanie zagadnień geometrycznych zaczynam od niewielkiej liczby pojęć pierwotnych i ich własności (aksjomatów). To na ich podstawie buduję kolejne, a to wszystko w formie rozpakowywania zagadnień, które wynikają z siebie wzajemnie albo stanowią swoje uzupełnienie. Wybrany przeze mnie sposób prezentacji zagadnień matematycznych z zakresu geometrii ma pomóc czytelnikom usystematyzować zagadnienia ze świata elementarnej geometrii szkolnej. Z wprowadzenia
Metodyka wychowania fizycznego jako jedna z przedmiotowych dydaktyk szczegółowych jest dla nauczyciela, jak pisze autor, "podstawowym i kompletnym narzędziem", które determinuje efekty pracy dydaktyczno-wychowawczej. Książka Józefa Węglarza stanowi nowe i, jak sam przyznaje, subiektywne spojrzenie na rolę wychowania fizycznego w zmieniającym się świecie. Jak przystało na wytrawnego znawcę zagadnienia, autor w swoisty sposób sygnalizuje czytelnikowi, że obecnie wychowanie fizyczne musi sprostać oczekiwaniom i potrzebom współczesnego młodego pokolenia, które "żyje w świecie baniek informacyjnych, wypracowywanych przez algorytmy nieraz z pomocą sztucznej inteligencji, które ślą treści wyselekcjonowane, mocno trafiające do wyobraźni, oczekiwane przez nich, uwalniające od osobistej refleksji, sugerowane jako jedyne i słuszne. [] Edukacja, w tym fizyczna, częstokroć bywa wobec tych zjawisk bezradna, bo dysponując klasycznymi środkami i metodami, nie jest wystarczająco przygotowana do konfrontacji z nimi". Proponowane w publikacji rozwiązania mogą być dla pedagogów fizycznych pomocne w kreowaniu współczesnego wychowania fizycznego, a jeżeli "zyskałyby zwolenników skłonnych do wdrożenia zmian we wskazanych kierunkach...
Dlaczego enzym wyizolowany z organizmu, który żyje we wrzącej wodzie, okazuje się zbawieniem w badaniach DNA, a bez nich nie da się rozwikłać mnóstwa zagadek kryminalnych? Co ma wspólnego maszyna tkacka z komputerem oraz dlaczego jedzenie sproszkowanych larw pleśniakowca lśniącego ma dużo sensu? Czy jest granica mocy procesorów komputerowych, skoro upchnięto już 183 miliony tranzystorów na jednym milimetrze kwadratowym procesora (milion razy więcej niż pół wieku temu), a sam tranzystor jest niewiele większy niż kilka atomów. A dlaczego firmy wolą pływać w błękitnym oceanie a nie w czerwonym, co nie jest takie łatwe, bo trzeba go najpierw stworzyć? Dlaczego poszukiwanie najlepszego rozwiązania jest jak wędrówka po górach, ale z zawiązanymi oczami? No i co wspólnego mają Darwin i Alicja w Krainie Czarów z innowacyjną przedsiębiorczością?
„Czym jest dzieciństwo? Nieustającym problemem dla zajętego dorosłego, zmęczonego coraz bardziej absorbującymi sprawami, Nie ma miejsca na dzieciństwo w ciasnych mieszkaniach nowoczesnych miast, gdzie tłoczą się rodziny. Nie ma miejsca na ulicach, ponieważ coraz więcej tam samochodów, a chodniki z kolei zapełnili spieszący się przechodnie. Dorośli nie mają czasu, aby zajmować się dziećmi, są zbyt pochłonięci swoimi pilnymi obowiązkami”. „Sekret dzieciństwa” to tekst przekrojowy dotyczący metody Montessori. Skupia się na tym, jak kształtuje się relacja dorosły – dziecko, niezależnie od tego, czy jest się nauczycielem, czy rodzicem. Spostrzeżenia opierają się na bezstronnej obserwacji tego, jak dziecko zachowuje się w swoim otoczeniu. Należy pamiętać, że dziecko nie jest obcym człowiekiem, na które dorosły może patrzeć jedynie zewnętrznie, kierując się obiektywnymi kryteriami. Dzieciństwo to najważniejszy element dorosłego życia: element budujący. Maria Montessori (1870–1952) – włoska lekarka i pedagożka, która pod wpływem doświadczeń pracy z dziećmi z problemami i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami.
Książka powstała z myślą o dzieciach, którym zdarza się bić innych w złości, i tym, które nie wiedzą, jak reagować, gdy ktoś je atakuje (bije, szczypie, wyrywa zabawki). Opisywane w niej sytuacje mogą mieć miejsce zarówno w przedszkolu czy na placu zabaw, jak i w domu (między rodzeństwem).Publikacja zawiera instruktażowe porady - dla dzieci i rodziców, radzenia sobie ze złością w konkretnych sytuacjach."Bicie STOP!" to tytuł, który rozpoczyna serię "Porozmawiaj ze mną" autorstwa Anny Jankowskiej, znanej między innymi z internetowej grupy FB Aktywne czytanie.DR ALEKSANDRA PIOTROWSKA POLECA: Kto z nas nie doświadczył problemu ze złoszczącym się kilkulatkiem? Ta książka pokazuje dzieciom, w jaki sposób mogą sobie poradzić ze swoją złością czy zazdrością bez krzywdzenia innych. Bo główne jej przesłanie zawiera się w powtarzanym jak mantra apelu "BICIE STOP - BICIE BOLI". Co bardzo ważne: autorka nie wmawia dzieciom, że brzydko czy niegrzecznie jest się złościć - zamiast tego uświadamia (i to na przykładach konkretnych sytuacji), jak dziecko może SAMO poradzić sobie ze złością, co może zrobić ZAMIAST bicia innych. Anna Jankowska ma rację - złość to pełnoprawne, potrzebne nam w życiu uczucie, ale już nieduże dzieci trzeba uczyć, jak wyrażać je bez używania pięści. I w tej nauce ta książka może bardzo pomóc.
Rozwiązywanie łamigłówek to doskonały sposób spędzania wolnego czasu. Ciekawy zestaw ćwiczeń na spostrzegawczość, labirynty, łączenie w pary, uzupełnianie krzyżówek, kolorowanki oraz zadania logiczne - to prawdziwa gratka dla miłośników łamigłówek i dobry sposób sprawdzenia umiejętności przedszkolaka.
Odkrywaj świat liter z książką "Moje pierwsze ABC"!Znajdziesz tu fakty i ciekawostki o najciekawszych zwierzętach zamieszkujących naszą planetę. Zwierzęta uporządkowano w porządku alfabetycznym - każdej literze odpowiada jedno zwierzę, dzięki czemu można wprowadzać maluchy w świat liter.Aby zaspokoić dziecięcą ciekawość, przy każdym zwierzęciu zamieszczono krótką charakterystykę, ilustrację pokazującą, jakich jest rozmiarów. Książka rozbudza dziecięcą wyobraźnię i wzbogaca ich wiedzę dotyczącą świata przyrody.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?