Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Czy rozmowa może być prosta? Tak, ale tylko wtedy, gdy wiesz, jak działa. Problemy z komunikacją to przewodnik dla nastolatków, którzy chcą lepiej mówić, słuchać i rozumieć innych. Będzie przydatny dla osób z trudnościami w komunikacji i nawiązywaniu relacji, szczególnie dla młodych z ADHD. W środku znajdziesz ćwiczenia, które pomagają: budować pewność siebie w rozmowie, zauważać to, co dzieje się między słowami, rozpoznawać intencje, emocje i ukryte sygnały rozmówcy, unikać nieporozumień i lepiej się dogadywać - w domu, w szkole, wśród znajomych. Niezależnie od tego, czy lubisz mówić, czy wolisz milczeć, ta książka pomoże ci odnaleźć się w świecie rozmów, relacji i kontaktu z ludźmi. Spis treści: Wstęp Mowa ciała Rozmówca Cel Temat Kompetencja Kontakt Ocena Okoliczności Kontekst społeczno-kulturowy Przebieg Zyski i straty Bank pytań
Publikacja wnosi istotny, oryginalny i znaczący wkład w dziedzinę nauk społecznych. Autorka podejmuje w niej zagadnienia istotne dla pedagogiki społecznej, pedagogiki szkoły i pedagogiki międzykulturowej, ukazując przy tym interdyscyplinarne ujęcie problematyki. Ponadto z myślą o nauczycielach przedstawia opracowanie wybranych materiałów w obszarze metod pracy, co może służyć do wykorzystania w działaniach edukacyjnych. Monografia wypełnia swoistą lukę w określeniu edukacyjnych możliwości, szans oraz ograniczeń w zakresie edukacji międzykulturowej, a co najistotniejsze ze względu na aktualność podejmowanej problematyki stanowi zbiór zaleceń metodycznych ukazujących sposoby wykonywania czynności o charakterze uniwersalnym, przydatnych w każdej sytuacji edukacyjnej i dostosowanych do warunków, w jakich przebiega dany proces kształcenia.
Niezbędne jest wprowadzanie działań edukacyjnych podnoszących świadomość w zakresie różnorodności kulturowej. Wiedza teoretyczna i rozwiązania praktyczne w tym obszarze powinny być elementem obowiązkowego przygotowania nauczycieli do zawodu, a prezentowana publikacja może być z powodzeniem wykorzystana w procesie kształcenia i dokształcania nauczycieli. Rozprawa jest cennym źródłem informacji dla badaczy i praktyków zainteresowanych zagadnieniami środowiska zróżnicowanego kulturowo ze względu na podjęcie ważnego społecznie i edukacyjnie zagadnienia (...).
Z recenzji dr hab. Anny Szafrańskiej, prof. UŚ
Niniejsza książka ma pełnić przede wszystkim rolę podręcznika, w związku z tym podstawowym celem było zebranie i uporządkowanie informacji na temat studiów o niepełnosprawności, gdzie przedmiot ten postrzegany jest jako społeczny, kulturowy i polityczny fenomen (Goodley, 2011, s. 1). Złożoność przedmiotu studiów o niepełnosprawności przekłada się zarówno na ich interdyscyplinarność, a więc wykorzystanie i współpracę różnych perspektyw teoretycznych i metodologicznych dyscyplin naukowych zaangażowanych w badanie niepełnosprawności, jak i transdyscyplinarność, czyli pogłębioną relację nie tylko między podejściami naukowymi, ale również przykładowo artystycznymi, w celu stworzenia holistycznej perspektywy analitycznej i uzyskania jak najpełniejszego obrazu badanego zjawiska. Obie wymienione cechy studiów o niepełnosprawności łączą się z trzecią, którą jest uniwersalność, oznaczającą, że niepełnosprawność jest traktowana jako zjawisko powszechne, występujące we wszystkich ludzkich kulturach, a podstawowe ustalenia dotyczące sposobu rozumienia niepełnosprawności można potraktować jako punkt wyjścia analizy sytuacji osób z niepełnosprawnościami niezależnie od aktualnych kontekstów kulturowych i socjoekonomicznych, które w znacznym stopniu różnicują warunki życia w poszczególnych społecznościach i państwach świata.
Ze wstępu
Książka stanowi doskonały przykład analizy relacji pomiędzy nowymi technologiami cyfrowymi a materialnymi wymiarami ludzkiego działania. W szczególności odnosi się ona do zmian zachodzących na polu edukacji, pracy i stylów życia. Autor podejmuje w niej wielowątkową refleksję na temat społecznych skutków cyfryzacji kolejnych obszarów życia publicznego, a także codziennego doświadczenia interakcji z cyfrowymi rozwiązaniami i algorytmami sztucznej inteligencji. Umieszcza je odpowiednio w kontekście analogowej mobilności, strategii przeżycia oraz fotografii. Dzięki temu zyskujemy wgląd w rozmaite formy tzw. kultur analogowych. Stanowią one w dużym uproszczeniu nowe formy wspólnotowości i relacji społecznych oparte na idei technologii analogowej, aczkolwiek twórczo wykorzystujące cyfrową rzeczywistość.
Dynamiczne przemiany współczesnego świata wymuszają ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań w kluczowych obszarach życia społecznego. Edukacja, pomoc społeczna, opieka i terapia - fundamenty stabilnego i zrównoważonego rozwoju społeczeństw - stają przed wyzwaniem dostosowania do zmieniających się realiów. Publikacja jest wynikiem refleksji, badań i praktycznych doświadczeń - dialogu między naukowcami a praktykami w obszarach kluczowych dla pedagogiki. Celem publikacji jest ukazanie różnorodności podejść, które łączą teorię z praktyką i wskazują potencjalne ścieżki rozwoju w obliczu współczesnych wyzwań. Publikacja zawiera teksty opracowane w czterech obszarach teoretyczno-badawczych. Pierwsza część to artykuły podejmujące zagadnienia związane z nowoczesnym podejściem do edukacji. Część druga zawiera artykuły poświęcone edukacji skoncentrowanej na wartościach. W trzeciej części zebrane zostały materiały dotyczące terapii i pomocy dzieciom oraz młodzieży w trudnych sytuacjach kryzysowych, traumatycznych i stresowych. Czwarta część wskazuje na wyzwania oraz sposoby rozwiązywania problemów w nowoczesnej pomocy społecznej. Zaprezentowane w książce rozdziały oferują wgląd w najnowsze badania, projekty oraz dobre praktyki, które mogą stać się inspiracją dla praktyków, naukowców i decydentów. Mamy nadzieję, że publikacja ta nie tylko zainspiruje do refleksji, ale także stanie się impulsem do wdrażania innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się do budowy bardziej inkluzywnego i zrównoważonego społeczeństwa.
Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat stanowi doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz.W pułapce myśli dla nastolatków to publikacja, która stanowi dopełnienie bestsellera W pułapce myśli. To wyczerpujący poradnik, który został skierowany do młodych ludzi. Wyróżnia go lekki i bezpośredni język, a zawarte w nim przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie.W pułapce myśli dla nastolatków rozwija (najważniejsze) umiejętności potrzebne do radzenia sobie z trudnymi, czasem wręcz przytłaczającymi emocjami: stresem, brakiem wiary w siebie, wstydem, gniewem czy lękiem. Książka daje młodym ludziom jasny przekaz, że nie są w swoich uczuciach osamotnieni, a porady w niej zawarte pomagają przejść ten trudny etap życia z podniesioną głową.Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na niepowodzeniach, problemach okresu dorastania czy codziennych zmaganiach, być bardziej uważnym, rozpoznawać swoje myśli i uczucia, akceptować siebie i swoje emocje oraz rozwiązywać problemy.To lektura obowiązkowa nie tylko dla młodzieży, ale i rodziców, nauczycieli oraz terapeutów pracujących z tą grupą wiekową.Dzięki książce młodzi ludzie:przezwyciężą trudne emocje związane z okresem dorastanianauczą się wykorzystywać siłę uważności w codziennych sytuacjachprzestaną szukać w sobie wad i zaczną rozwiązywać swoje problemyzyskają pewność siebie i poczucie własnej wartościodnajdą wartości, które pomogą stworzyć życie, jakiego pragną
Twierdzenie, że rodzina spełnia podstawową rolę w zapewnieniu opieki i wychowania dzieciom i młodzieży jest tak oczywiste, że nie wymaga uzasadniania. Niestety, nie można odnieść tego do każdej rodziny, w rezultacie czego zaniedbywane w tym względzie dzieci, tak jak i ich rówieśnicy, którzy utracili rodziców, trafiają do opieki zastępczej. Jedną z jej głównych form stanowią rodzinne domy dziecka i to właśnie im poświęciła swoją monografię, lokującą się w obszarze nauk o rodzinie, Beata Krajewska. Na strukturę publikacji składają się dwie części: teoretyczna oraz badawcza (empiryczna), obejmujące łącznie sześć rozdziałów. I tak, w pierwszych trzech rozdziałach Autorka m.in. przybliża istotę rodzinnych domów dziecka i ich zadania, charakteryzuje podopiecznych oraz opiekunów, a także przybliża historię oraz aktualne uwarunkowania normatywne funkcjonowania tej formy rodzinnej pieczy zastępczej. Drugą część otwiera rozdział, w którym została przedstawiona charakterystyka przeprowadzonych dotychczas badań interdyscyplinarnych oraz koncepcja i procedura badań własnych. W kolejnym rozdziale ukazano w szerszym wymiarze istotę wsparcia społecznego udzielanego opiekunom, jak i podopiecznym, w tym również ze strony różnych podmiotów. Szczególnie wyraźnie została podjęta kwestia wsparcia służącego usamodzielnieniu wychowanków, stanowiącego istotny krok na drodze ku dorosłości. Ostatni rozdział noszący tytuł "Rodzinne domy dziecka w perspektywie osób zaangażowanych w ich prowadzenie" nie tylko ukazuje motywacje opiekunów, ale też napotykane przez nich problemy i sukcesy związane z codziennie wykonywanymi zadaniami. Należy odnotować, że książkę wieńczą wnioski z przeprowadzonych studiów literatury i eksploracji empirycznych oraz - co zasługuje na szczególne podkreślenie - rekomendacje zmian i rozwiązań mających na celu wzmocnienie potencjału rodzinnych domów dziecka. Jak bowiem zauważa w recenzji wydawniczej dr hab. Justyna Krzywkowska z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, "Autorka uwzględniła dynamiczne zmiany społeczne i gospodarcze, które nie tylko mają wpływ na realizację prawa dziecka do opieki i wychowania, ale również wskazują na konieczność reform systemu opieki zastępczej nad dzieckiem". Z kolei dr hab. Teresa E. Olearczyk prof. Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie podkreślając wyjątkową wartość poznawczą monografii dla teoretyków wychowania, zauważa, że ".Niepodważalne jej walory łączą się również z odniesieniami do realnych problemów wychowania. W związku z tym, praca ta powinna być również frapującą lekturą dla (wrażliwych i ambitnych) wychowawców (rodziców i nauczycieli). Jednym i drugim (teoretykom i praktykom) lektura ta przybliża kolejne tajniki samotności dziecka i wspólnotowości życia jako wymiarów ludzkiej egzystencji, a jednocześnie najważniejszych wyzwań w dziele wychowania".
Zestaw ćwiczeń na koncentrację uwagi dla uczniów klas I-III wspomaga rozwój i uwagę dziecka, percepcję wzrokową, pamięć, myślenie oraz wyciąganie wniosków.To łamigłówki i zagadki dla dzieci doskonalące spostrzegawczość oraz koncentrowanie się na wykonywanym zadaniu. Aktywności poszerzają pole widzenia oraz usprawniają umiejętności z zakresu motoryki małej.Im szybciej dziecko zacznie ćwiczyć koncentrację uwagi, tym lepiej wykorzysta swój potencjał edukacyjny oraz stanie się bardziej uważne i skupione na co dzień.
Zbiór zadań z matematyki przygotowany zgodnie z podstawą programową dla klas 13 szkoły podstawowej. - Utrwala i systematyzuje wiedzę matematyczną zdobywaną podczas lekcji- Jest doskonałym treningiem umiejętności matematycznych- Umożliwia samodzielną pracę w domu i w szkole
Pewny start. Poziom C. Czytanie i pisanie oraz Matematyka. Karty pracy to zestaw 240 bogato ilustrowanych kart dostosowanych do kalendarza szkolnego i pór roku. Publikacje obejmują zagadnienia z edukacji językowej i matematycznej, rozwijając zarówno umiejętności komunikacyjne, jak i logiczne myślenie.
Zestaw zawiera dwa materiały ćwiczeniowe:
Pewny start. Poziom C. Czytanie i pisanie. Karty pracy
Pewny start. Poziom C. Matematyka. Karty pracy
Tematyka kart obejmuje m.in.: dom, szkołę, pory roku, zmiany w przyrodzie, zakupy, jedzenie, kalendarz, zegar, środki transportu oraz wydarzenia i uroczystości.
Celem pakietu jest: doskonalenie umiejętności czytania i pisania, utrwalanie liter, sylab i wyrazów, rozwijanie umiejętności matematycznych (dodawanie, odejmowanie, obliczenia pieniężne), orientacji w przestrzeni, logicznego myślenia oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia obejmują m.in. czytanie, pisanie po śladzie, rozwiązywanie krzyżówek i rebusów, liczenie, kolorowanie, wycinanie, wklejanie, rysowanie oraz układanie kształtów i wzorów.
Karty edukacyjne Dbam o emocje pomagają kształtować zdrowe nawyki, wspierają rozwój emocjonalny i zachęcają do troski o zdrowie psychiczne. To świetny punkt wyjścia do mądrych, empatycznych rozmów oraz inspirujące narzędzie, które podpowiada, jak lepiej rozumieć i regulować emocje. Tematyka kart: potrzeby i emocje, odporność psychiczna, samoświadomość i samoakceptacja, relacje interpersonalne. W pudełku znajdziesz 50 kart, które przeznaczone są dla dzieci w wieku 10-15 lat. Wykorzystaj je w gabinecie, w szkole lub w domu. Pokaż nastolatkowi, że jego emocje są ważne!
Proponowana karta, opracowana przez dr Elżbietę Stecko, stanowi rezultat wieloletniej pracy z dziećmi od noworodków po uczniów starszych klas o zróżnicowanym poziomie rozwoju psychoruchowego i intelektualnego. Dokładna skala oceny ma szczególne znaczenie w przypadku dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, u których występują opóźnienia w rozwoju mowy oraz trudności w zakresie funkcji ją warunkujących. Karta składa się z wywiadu oraz trzech części oceniających, których wyniki łącznie dają pełny obraz możliwości i rozwoju dziecka od urodzenia aż do zakończenia terapii logopedycznej lub momentu bieżącej oceny. Chociaż pełny obraz rozwoju mowy tworzy analiza wszystkich części karty, można korzystać z poszczególnych elementów niezależnie. Kompleksowe zastosowanie narzędzia jest szczególnie przydatne u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, deficytami rozwojowymi czy historią komplikacji okołoporodowych. Umożliwia to nie tylko ocenę aktualnego stanu dziecka, ale również zaplanowanie terapii i monitorowanie postępów. W skład Sprawdź jak mówię wchodzą: teczka w formacie A4:- instrukcje i karty w oprawie zeszytowej - 24 strony. Zawiera wstęp do karty, instrukcje kart badania, szablon wywiadu, karty badań do wszystkich trzech części, klucze do wszystkich trzech części, kartę zbiorczą, materiał obrazkowy - wyjaśniający oznaczenia na kartach z obrazkami, załączniki 1a oraz 1b.- płyta CD z kartami i materiałami do wydruku. Wersje elektroniczne (PDF) wstępu do karty, instrukcji kart badania, szablonu wywiadu, kart badań do wszystkich trzech części, kluczy do wszystkich trzech części, karty zbiorczej, materiału obrazkowego oraz załączników 1a i 1b.- klucze do części I i III (zalaminowane).- karta diagnozy logopedycznej dziecka do trzeciego roku życia.pudełko 135x103x62mm:- karty z obrazkami 205 sztuk w formacie 65x95mm, oraz 14 sztuk w formacie 95x130mm. Tematem obrazków są wymienione w załącznikach 1a i 1b rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, przyimki, nazwy pojęć, historyjki obrazkowe, obrazki różniące się szczegółami. Wszystkie karty oznaczone są wzorami geometrycznymi, dzielącymi obrazki na kategorie wiekowe do lat 7 i powyżej 7 lat, oraz na kategorie tematyczne (wyjaśnienie oznaczeń znajduje się w instrukcji Materiał obrazkowy.
Życie jest ciągłością stanów przeszłych, teraźniejszych i przyszłych. Człowiek w tym continuum nie jest przypadkowym przechodniem, bowiem swoim życiem pozostawia ślad w pamięci i doświadczeniu osób i pokoleń. Ślady te mogą być pozytywne lub negatywne w zależności od tego, czy były efektem czynionego dobra, czy też zła moralnego. Mistrzowie, autorytety i wzory pozostawiają echa dobrych czynów. Mistrz i autorytet są jednocześnie wzorami, natomiast wzór nie musi urosnąć do rangi autorytetu czy mistrza. Łączy je natomiast to, że osoby będące dla innych wzorami, autorytetami lub mistrzami kierują się w swoim życiu pożądanymi wartościami i przekonaniami. Dlatego można uznać, że wychowanie jest bez nich niemożliwe. Skuteczność procesu wychowania implikuje odwołanie się do wzorów. Człowiek bez względu na wiek ma naturalną potrzebę obserwowania i powtarzania zachowań określonych wzorów. Przygotowana monografia jest konsekwencją spotkania, przez autorów przedłożonych tekstów, w wymiarze bezpośrednim lub pośrednim wzorów, autorytetów i mistrzów życia oraz pracy. Poznali wielkość a także pokorę tych osób i zdecydowali się na wskazanie wartości, którymi się kierowały. Z wprowadzenia
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak obraz, baśń czy wiersz, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. przepis kulinarny, artykuł popularnonaukowy, instrukcja obsługi biletomatu czy etykieta na opakowaniu. Praca z tekstami odbywa się w formie atrakcyjnych quizów, zagadek, diagramów, szyfrowanek i innych łamigłówek. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i zaznajamiania się z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem i rozwijanie myślenia krytycznego w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie są umiejętnościami nie do przecenienia
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak baśń, biografia czy wiersz, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. instrukcja nadania przesyłki w paczkomacie, tablica przylotów na lotnisku, artykuł popularnonaukowy czy SMS i e-mail pokazujące, na czym polega phishing. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i obcowania z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie jest umiejętnością nie do przecenienia.
Podjęta problematyka jest niezwykle aktualna, wartościowa poznawczo i aplikacyjnie. Dotyczy bowiem przygotowania młodego pokolenia do życia w społeczeństwie ryzyka. Edukacja paramilitarna w sposób profesjonalny przygotowuje młodzież szkolną do potencjalnej pracy w służbach mundurowych. Zawiera elementy szkolenia specjalistycznego, ale przede wszystkim preferuje wartości edukacji obywatelskiej i patriotycznej, kształtuje kompetencje społeczne, a także aspiracje rozwojowe. Zebrany w książce materiał empiryczny i jego analiza porównawcza stanowi źródło cennych informacji dla nauczycieli, przedstawicieli władz oświatowych, samorządowych, służb mundurowych oraz młodzieży szkolnej i jej rodziców. prof. dr hab. Ryszard Bera, UMCS w Lublinie Autorzy podjęli wykazując się odpowiednim znawstwem zagadnień ważną i aktualną z punktu widzenia pedagogiki problematykę, budzącą także szersze zainteresowanie społeczne. Prezentowana monografia może stanowić istotny asumpt do dalszych analiz pedagogicznych, między innymi do badań komparatystycznych nad socjalizacją oraz edukacją paramilitarną w różnych tradycjach i systemach społecznych. Jest warta szybkiego wydania i szerokiego upowszechnienia, aby jej oddziaływanie intensyfikowało dalsze działania naukowe i debaty w sferze publicznej dotyczące różnych aspektów socjalizacji i edukacji (para)militarnej. dr hab. Marek Rembierz, prof. UŚ w Katowicach
Książka, która pomaga rodzicom zrozumieć trudny okres 24 roku życia dziecka. Psycholożki wyjaśniają, jak empatyczne rodzicielstwo wspiera rozwój dziecka, które w tym czasie uczy się wyrażać swoją wolę i zdobywać kompetencje społeczne. Kubek ma zły kolor, kotlet dotknął ziemniaka, jabłko jest pokrojone nie w ten kształt, siostra pierwsza nacisnęła przycisk w windzie, a na koniec czeka cię awantura w sklepie Jeśli w trzewiach czujesz, co to wszystko może oznaczać, ta książka jest dla ciebie. Tak zwany wiek buntu może być trudnym okresem w życiu małych dzieci i ich rodziców, jest natomiast niezwykle ważny! Obejmuje kilka intensywnych lat od momentu, kiedy dziecko zaczyna mówić nie, aż do mniej więcej czwartego roku życia. W czasie gdy uczy się ono chodzić i mówić, zaczyna także wyrażać swoją wolę.
Nie chcę iść do przedszkola!, Pobaw się ze mną, teraz!, Nie będę jadł tej marchewki!, To mój tablet! Będę grał, ile chcę!. Wyzwania związane z różnicą potrzeb to rodzicielska codzienność. Czy udaje nam się dogadać, unikając płaczu i krzyku? Praktyka życiowa pokazuje, że często niestety tak nie jest. Ta książka jest dla ciebie, jeśli: masz wrażenie, że twoje dziecko wchodzi ci na głowę, nie wiesz, czy nie za mocno reagujesz na zachowania dziecka, nie potrafisz powiedzieć nie albo stop, wbrew sobie ulegasz prośbom, czujesz, że trudno ci zadbać o siebie. Autor ułatwia rodzicielstwo! Czerpie z koncepcji psychologicznych i własnego wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi, rodzicami i nauczycielami. Daje proste i praktyczne narzędzie po to, by w rodzicielstwie nie tylko dawać, ale też czerpać siłę i satysfakcję.
"Moc relacji" to gra planszowa opracowana przede wszystkim dla uczniów z trudnościami w nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych. Doskonale sprawdzi się w pracy specjalistów prowadzących zajęcia z dziećmi w wieku szkolnym: trenerów TUS, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych. Może być także świetną pomocą dla rodziców szukających wartościowych sposobów spędzania wolnego czasu z dziećmi.Gracze kolejno rzucają kostką i poruszają się pionkami po planszy podzielonej na 4 obszary symbolizujące różne przestrzenie społeczne: dom, szkołę, sklep i inne miejsca publiczne. Po drodze trafiają na określone pola specjalne i wykonują różne akcje, np. losują karty z określonej kategorii, a następnie odpowiadają na pytania o odczuwane emocje czy sposoby zachowania w różnych sytuacjach. W ten sposób przy okazji dobrej zabawy gracze trenują różne kompetencje społeczne. Uczą się między innymi:inicjowania rozmowyzadawania pytańproszenia o pomocrozwiązywania konfliktów w sposób akceptowalny społecznieodczytywania intencji i przyjmowania perspektywy innych osóbrozpoznawania i nazywania emocji, a także swoich mocnych i słabszych stronwyrażania własnego zdania i szanowania przy tym granic innych osób.Gra przeznaczona jest dla 2-5 osób.W skład zestawu wchodzą:duża plansza do gry podzielona na 4 obszary: W DOMU, W SZKOLE, W SKLEPIE, RÓŻNE160 kart z pytaniami i poleceniami (40 z każdej kategorii)5 pionkówkostka do gryzeszyt z opisem gry i omówieniem trudności, z jakimi mierzą się uczniowie w różnych relacjach społecznych.
Książka jest monografią historyczno-pedagogiczną o układzie problemowo- -chronologicznym. Ze względu na ten charakter oraz celem usprawnienia redagowania tekstu zostały wyodrębnione trzy okresy, według których poddano analizie spółdzielczość uczniowską w Polsce w latach 19892016. Pierwszy przedział czasowy stanowią lata 19891999, czyli okres od transformacji ustrojowej do reformy systemu oświaty wprowadzającej nową strukturę edukacji. Drugi przedział czasowy to lata 20002010, czyli pierwsza dekada nowego tysiąclecia, w której realizowano założenia reformy z 1999 roku w kontekście wejścia Polski do Unii Europejskiej. Trzeci przedział czasowy obejmuje lata 20112016, kończy go wydanie ustawy Prawo Oświatowe, która zmodyfikowała ustrój szkolny. Praca składa się z czterech rozdziałów oraz wstępu, zakończenia, bibliografii streszczenia, spisu tabel, spisu skrótów, streszczenia w języku polskim i w języku angielskim. Wstęp, pełniący funkcję rozdziału metodologicznego, zawiera uzasadnienie wyboru tematu, przedmiot i cele badań, problemy badań, wyjaśnienia terminologiczne, podstawy źródłowe pracy, omówienie opracowań i metod badań oraz terenu badań.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?