Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Jean Liedloff podczas swoich wypraw do amazońskiej dżungli przez wiele miesięcy żyła wśród rdzennego ludu Yequana. Obserwowała ich niebywały spokój, pogodne usposobienie i odkryła, że korzenie tego stanu ducha leżą w sposobie wychowywania przez nich dzieci. Zaczęła się zastanawiać, dlaczego współczesny świat tak lekceważy emocjonalne i fizyczne potrzeby dziecka? Jaka jest nasza prawdziwa natura? Kto odebrał nam prawo do szczęścia? Książka Jean Liedloff od ponad 40 lat stanowi przedmiot gorących dyskusji w gronie nie tylko naukowców i antropologów, ale także psychologów oraz rodziców, dla których stała się lekturą obowiązkową. Liedloff pokazuje, jak współczesna cywilizacja oddaliła nas od intuicyjnych sposobów opieki i jak możemy je odzyskać, by budować głębszą więź z dzieckiem. Książka stała się inspiracją dla współczesnych nurtów w pedagogice i psychologii rozwojowej – od rodzicielstwa bliskości po edukację w duchu szacunku i uważności. „Ta książka jest dziełem geniuszu”. dr Robert Epstein, redaktor naczelny „Psychology Today” „To jedna z najważniejszych książek, jakie miałam w ręku. Jako matka i babcia będą ją polecać wszystkim młodym i starym, żebyśmy w końcu dochowały się szczęśliwego pokolenia, które nie będzie spędzało drugiej połowy życia w gabinetach terapeutów”. Joanna Eichelberger, artystka, założycielka Kręgu Kobiet „Czemu więc nie zaufać samej sobie, chociaż czasem, w tych najbardziej ważnych kwestiach? Czemu nie spojrzeć na swoje dziecko jako na odrębny byt – ze swoimi preferencjami, swoim temperamentem i umysłem. Przecież »w toku ewolucji nie mógł powstać gatunek, w którym dzieci doprowadzałyby swoich rodziców do szału – to byłoby wbrew logice«, jak pisze Liedloff”. Sylwia Chutnik, pisarka
Autorka czerpiąc z wieloletniego doświadczenia w kształceniu przyszłych aktorów i dziennikarzy, stworzyła unikalny zbiór ćwiczeń, które w prosty i przystępny sposób pomogą usprawnić artykulację i emisję głosu. Dzięki praktycznym wskazówkom i starannie opracowanym ćwiczeniom, zawartym w książce, każdy bez względu na dotychczasowe doświadczenie, będzie w stanie osiągnąć wyraźne i trwałe rezultaty. Mówienie okaże się nie tylko bezstresowe, ale stanie się prawdziwą przyjemnością dla mówcy, a co najważniejsze usatysfakcjonuje najbardziej wymagających odbiorców.
Trenowanie mowy jest dla autorki także przejawem szacunku do drugiego człowieka. Nie chcąc, by rozmówca wkładał nadmierny wysiłek w słuchanie nas i zrozumienie, staramy się treści przekazywać w eleganckiej formie. Temu ma służyć niniejszy podręcznik.
Autorka dedykuje tę książkę tym wszystkim, którzy chcą świadomie mówić – czasem bardziej elegancko, a czasem mniej elegancko. Nie dlatego, że są aktorami, dziennikarzami, politykami, prawnikami – czyli wykonują zawody, w których narzędziem pracy jest mowa, ale dlatego, że po prostu chcą się dobrze czuć.
Autorka, terapeutka mowy z pasją, dzieli się w poradniku swoim wieloletnim doświadczeniem, proponując systematyczne, odpowiednio ustrukturyzowane, precyzyjnie przemyślane ćwiczenia pozwalające usprawnić narządy mowy i poprawić wyrazistość komunikacji. Ważną zaletą poradnika jest to, że może służyć szerokiemu gronu odbiorców, zarówno nauczycielom i terapeutom, jak i osobom samodzielnie pragnącym pracować nad własną mową. Proponowane ćwiczenia słusznie poprzedzone są teoretycznym wprowadzeniem, ograniczonym do kwestii najważniejszych i przybliżonych z wyczuciem, by nie zniechęcić czytelnika nieprofesjonalnego. Autorka która przygotowała ogromną liczbę przykładowych zestawów zbiegów głoskowych zróżnicowanych stylistycznie, co pozwala terapeucie czy samodzielnie trenującemu na wybór zależny od chęci i potrzeb.
Jak reagujemy jako społeczeństwo na kryzys? Jakie wartości stawiamy na pierwszym miejscu, gdy stajemy w obliczu wojny?Co w nas się zmienia pod wpływem tego doświadczenia, a co pozostaje niezmienne?„Przystanek Polska” to książka, która podejmuje te pytania, analizując wpływ wojny w Ukrainie na społeczeństwo polskie i ukraińskie. Autorzy prezentują różnorodne metody badawcze, takie jak wywiady czy analizy listów, by uchwycić każdy aspekt tego procesu. Celem jest zrozumienie, jak wojna wpływa na nasze relacje, jak kształtują się wartości i jak w obliczu kryzysu budujemy mosty porozumienia w świecie pełnym podziałów.
Mój pierwszy organizer dla dzieci w wieku 6-9 lat to wyjątkowy dziennik, który krok po kroku wprowadzi dziecko w świat planowania, samodzielności i codziennej równowagi. To 12-tygodniowa przygoda, w której nauka, zabawa i odpoczynek znajdują swoje miejsce.Dzięki prostym ćwiczeniom, wspierającym myślom i przyjaznym planom tygodniowym, dziecko:uczy się dzielić duże zadania na małe kroki,zauważa własne postępy,rozwija poczucie sprawczości i pewność siebie.Każdy tydzień to nowy zestaw stron: miejsce na planowanie dni, zaplanowanie wyzwania, krótkie podsumowanie oraz „pogaduchy” – inspiracje do rozmów z rodzicem.Dodatkowe karty pomagają w codziennych sprawach: porannej i wieczornej rutynie, przygotowaniu posiłków, praktykowaniu wdzięczności czy radzeniu sobie z trudnymi emocjami.Organizer powstał na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi, które mają trudności z koncentracją i planowaniem. Doskonale sprawdzi się u dzieci z ADHD, ale także u każdego dziecka, które chce lepiej organizować swój dzień, uczyć się planowania i znajdować równowagę między nauką, zabawą a odpoczynkiem
Atypowy organizer dla niej – twoje wsparcie w organizacji życia w zgodzie ze sobą!Atypowy organizer dla niej to narzędzie, które wspiera kobiety w planowaniu codzienności w zgodzie z własnym rytmem i potrzebami. Powstał z myślą o kobietach neuroróżnorodnych – z ADHD lub w spektrum autyzmu – jednak okaże się pomocny dla każdej, która pragnie wprowadzić do swojego życia więcej spokoju, porządku i samoświadomości.Organizer łączy funkcje planera i dziennika rozwoju osobistego. Ułatwia planowanie zadań, odpoczynku i budżetu, a jednocześnie pomaga obserwować samopoczucie, emocje i potrzeby.W organizerze znajdziesz:ćwiczenia, wskazówki i inspiracje do planowania i rozwoju osobistego,rozkładówki miesięczne do notowania zadań i budżetów na cały miesiąc,rozkładówki tygodniowe do planowania tygodnia, codziennego notowania informacji dotyczących nawadniania, posiłków i samopoczucia.Niedatowane rozkładówki pozwalają korzystać z niego w sposób elastyczny i bez presji.Spis treści:Atypowy organizer?Przykładowa rozkładówka miesięcznaPrzykładowa rozkładówka tygodniowaMotywacjaZadbaj o siebie!Relaksujący oddechKreatywne odstresowanieJaka jestem? Kim jestem?Odkładaj na marzenia, ale nie odkładaj marzeńZnajdź sens!Porady dietetyczno-żywienioweSkaner dobrych nawykówBody doublingKolorowanka antystresowaWażne terminy
W książce opisane zostały zagadnienia zrównoważonego rozwoju i ESG w uczelniach. Istotnym walorem publikacji jest wskazanie wytycznych budowy wizerunku „zielonych uniwersytetów” odpowiadającego oczekiwaniom pokoleń Z i Alfa. Autorzy podkreślają znaczenie profesjonalizacji zarządzania oraz komunikacji. Książka może być przewodnikiem dla wszystkich, którzy chcą rozwijać ideę Green Universities w praktyce. Kierowana jest do osób zarządzających uczelniami, a także do studentów i wykładowców kierunków społecznych akcentujących ideę zrównoważonego rozwoju i ESG.
„Między profesjonalizmem a służbą społeczną. Teoria. Praktyka. Zmiana” to książka, która porusza temat kształcenia przyszłych nauczycieli historii. Małgorzata Klimorowska w swojej książce wyjaśnia proces stawania się nauczycielem i nauczycielką. Autorka uzyskane w polu analizy dane umieściła w mocnych kontekstach, w jakich jej rozmówcy i rozmówczynie budowali, rozwijali i doskonalili role, tj. w kontekście systemowym (państwo, szkoła, uniwersytet, kształcenie przyszłych nauczycieli historii); w kontekście społeczno-kulturowym i politycznym (nastawienia i oczekiwania społeczne związane z reformami, demokratyzacją i wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej, kształtowane również przez kolejne ekipy rządzące, w tym w ramach polityki historycznej); w kontekście ekonomicznym (urynkowienie gospodarki w konkurencyjnych porządkach państwa socjalnego i liberalizmu ekonomicznego) na przestrzeni 30 lat (1989–2019). Książka zawiera zbiorowe portrety nauczycieli historii w porządku pokoleniowym (pokolenie przełomu i transformacji, pokolenie nowej szkoły i pokolenie kryzysu zaufania) oraz międzypokoleniowym. „O oryginalności przedmiotowej/merytorycznej świadczy podjęcie ważnego naukowo i społecznie oryginalnego problemu badawczego. Akademickie kształcenie nauczycieli, nie tylko historii, nabiera szczególnej wagi w warunkach dynamicznej zmiany warunków i okoliczności uczenia się, upowszechniania, a raczej rozpowszechniania informacji, których rozumienie i wykorzystywanie wymaga dojrzałości intelektualnej i emocjonalnej. Stąd niezastąpiona jest rola solidnie wykształconych nauczycieli/nauczycielek stawiających krytyczny odpór mitom, stereotypom i uproszczeniom, których dostarcza współczesna infosfera, z rozwijających się potencjałem SI.” Fragment z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak (Uniwersytet Szczeciński) Książka przeznaczona jest m.in. dla: uczelni odpowiedzialnych za kształcenie przyszłych nauczycieli studentów specjalności nauczycielskiej studentów kierunków związanych z kształceniem nauczycieli rodziców wszystkich, którzy interesują się szeroko rozumianą edukacją, kształceniem, nauczaniem, profesjonalizmem. W książce znajdziesz wnioski i rekomendacje dotyczące rozwoju zawodowego nauczycieli historii, w porządku jak było? (jak nauczyciele historii dotychczas kształtowali swoje role społeczno-zawodowe), jak jest? (jaki model idealny służby społecznej i profesjonalizmu wyłania się z ich doświadczenia) i jak być powinno? (w jakim kierunku powinno rozwijać się kształcenie przyszłych nauczycieli historii). Jedną z rekomendacji Autorki jest wprowadzenie do programu kształcenia przyszłych nauczycieli koncepcji dydaktyki biograficznej, gdzie (auto)analiza biograficzna otwiera przed uczącymi się przestrzeń do refleksyjności, nabywania kompetencji refleksyjnego działania i jest przyczynkiem do rozwoju emocjonalnego i kreatywności. Rekomendacji jest osiem. Jeśli jesteście Państwo ciekawi pozostałych, zachęcamy do przeczytania książki.
Moc odkrywania to książka dla nauczycieli, pedagogów i rodziców chcących towarzyszyć dziecku w rozwoju poprzez kreatywne prace plastyczne, zabawy sensoryczne, bliskość, rytuały codzienności i uważność. To przewodnik po świecie porannych spotkań, rozmów oraz zabaw inspirujących dzieci do poznawania siebie i tego, co je otacza. W środku znajdziesz: zabawy sensoryczne pobudzające ciekawość świata i rozwój wielozmysłowy; autorskie scenariusze porannych kręgów, które pomogą rozpocząć dzień w atmosferze spokoju izaciekawienia; krótkie refleksje oraz praktyczne wskazówki wspierające tworzenie codziennych uważnych rytuałów i relacji; kody QR odsyłające do filmików na Instagramie. To książka dla tych, którzy wierzą, że: najważniejsze rzeczy dzieją się w codzienności, kiedy jesteśmy naprawdę obok dziecka; rytuały to nie rutyna, ale bezpieczna przestrzeń pełna sensu; wspólne odkrywanie świata może zacząć się od tego, co tuż pod ręką zapachu cynamonu, dźwięku deszczu, ciepła dłoni. Patrycja Maron ukończyła studia magisterskie zpedagogiki zdrowia wOlsztyńskiej Szkole Wyższej im. Józefa Rusieckiego, aobecnie kontynuuje naukę na kierunku psychologia kliniczna i osobowości w Wyższej Szkole Biznesu National Louis University. Pracuje w niemieckim przedszkolu przy klinice, gdzie wspiera dzieci w wieku 0-6 lat, łącząc wiedzę psychologiczną z praktyką wychowawczą. Prowadzi profil na Instagramie@mocodkrywania.
Nauczyciel bibliotekarz. Karta Nauczyciela, dokumentacja, pieniądze to książka, która kompleksowo omawia rolę nauczyciela bibliotekarza w szkole. Zawiera interpretacje Karty Nauczyciela, wskazówki dotyczące prowadzenia dokumentacji, organizacji pracy oraz finansowania bibliotek. To praktyczne źródło wiedzy ułatwiające codzienną pracę i planowanie działań edukacyjnych. Ta książka, która wspiera efektywną organizację pracy nauczyciela bibliotekarza.
Ta książka:
- Ułatwia zrozumienie przepisów prawa oświatowego,
- Usprawnia prowadzenie dokumentacji,
- Pomaga w planowaniu i realizacji budżetu biblioteki szkolnej,
- Wspiera efektywną organizację pracy nauczyciela bibliotekarza.
Jeśli potrzebujesz skutecznego programu treningu umiejętności społecznych, sięgnij po tę książkę! Przyjazny dla odbiorcy model wspierania rozwoju umiejętności społecznych to efekt ponad 20 lat badań i doświadczenia autora w pracy z dziećmi i nastolatkami ze spektrum autyzmu. Nowe wydanie uwzględnia aktualne potrzeby dzieci i młodzieży z autyzmem, ale też z ADHD, zaburzeniami lękowymi i zaburzeniami nastroju, zaburzeniem zdolności niewerbalnego uczenia się i innymi trudnościami w sferze społeczno-emocjonalnej. W porównaniu z pierwszą wersją książki czytelnicy znajdą tu nie tylko zaktualizowane wprowadzenie teoretyczne, ale przede wszystkim nowe treści praktyczne dotyczące: rozróżniania emocji i ich natężenia sposobów radzenia sobie z lękiem, obniżonym nastrojem oraz obsesyjnymi myślami lub kompulsywnymi zachowaniami nawiązywania nowych relacji koleżeńskich zasad korzystania z mediów społecznościowych, kontaktowania się z innymi osobami i umawiania na spotkania asertywności, empatycznego słuchania, pogłębiania relacji i dzielenia się osobistymi informacjami bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku w relacjach romantycznych. Książka zawiera 92 lekcje poświęcone konkretnym umiejętnościom z następujących grup tematycznych: radzenie sobie z trudnymi emocjami (frustracja, gniew, lęk, uczucia związane z zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi, trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, depresją) komunikacja werbalna i niewerbalna zabawa i interakcje w grupie empatia, przyjaźń i uczucia romantyczne radzenie sobie z konfliktami postępowanie w nagłych wypadkach. Nowy trening umiejętności społecznych doktora Jeda Bakera to dużo więcej niż propozycja zajęć TUS. Poszczególne rozdziały zawierają jasno opisane kluczowe składniki skutecznego treningu umiejętności społecznych, takie jak: budowanie motywacji, rozpoznanie odpowiednich celów, kształtowanie umiejętności w taki sposób, żeby współgrały z językowym funkcjonowaniem danego ucznia, generalizacja umiejętności, zwiększanie akceptacji w środowisku rówieśniczym oraz sprawdzanie postępów. To narzędzie niezbędne dla nauczycieli, psychologów i pedagogów, a także rodziców.
Synteza dotychczasowych badań nad płcią podejmująca zagadnienia istotne z perspektywy zrozumienia jej społecznych i pedagogicznych kontekstów. Ukazuje relacje między teoriami płciowości, tożsamością płciową oraz światem, w którym żyją dziewczęta/kobiety i chłopcy/mężczyźni. Analizuje skutki tzw. praktyk rodzajowych dla rozwoju ludzi poddanych, głównie formalnym, oddziaływaniom edukacyjnym. Przedstawia scenariusze rozwojowe uczniów i uczennic w zależności od różnych konfiguracji wpływów rodzajowych. Omawia funkcję edukacji w kulturowym wytwarzaniu znaczeń związanych z płcią.Książka dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i kulturoznawstwa oraz dla pracowników naukowych z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych.
"Akademia pomysłów. Uczeń ze spektrum autyzmu Klasy 1-3" to bogaty zestaw narzędzi dydaktycznych, który został stworzony, aby ułatwić pracę nauczycielom wspomagającym i pedagogom, a jednocześnie pomóc dzieciom ze spektrum autyzmu lepiej zrozumieć siebie oraz otaczający je świat. Materiały zawarte w pakiecie wspierają rozwój kompetencji społecznych i są idealnym wsparciem w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu w klasach 1-3.Co zawiera pakiet?1. Cztery zeszyty z kartami pracy to zbiór 660 stron z kartami pracy podzielony na części: Ja i moje ciało, Ja i moja rodzina, Ja w szkole, Ja w świecie.Karty pracy zawierają maksymalnie 3 zdania, z konkretnymi poleceniami i treściami w tabelach. Znajdziesz tam krzyżówki, rebusy, komiksy oraz ćwiczenia pobudzające samodzielne myślenie i kreatywność.2. Teczka z 23 pomocami dydaktycznymi, w tym: 6 kompletów puzzli, 2 historyjki obrazkowe, 2 gry planszowe, 3 zestawy kart do gimnastyki, memo, domino, termometr złości, 8 plansz do komunikacji wspomagającej, materiały do ćwiczenia spostrzegawczości, umiejętności wypowiadania się i komunikacji.Zastosowanie:Materiały z pakietu można wykorzystać w szkołach masowych, integracyjnych, specjalnych oraz w klasach dla uczniów z autyzmem. Doskonale sprawdzą się na zajęciach terapeutycznych i rewalidacyjnych, wspierając wszechstronny rozwój dzieci.
Po ponad 20 latach wznawiamy historię Celi – dziewczynki z zespołem Downa. Książka opisuje jej życie od narodzin aż po pierwsze lata szkoły podstawowej. Dowiadujemy się z niej, jakie są możliwości, ograniczenia i talenty ludzi obciążonych tą wadą genetyczną. Autorka i równocześnie mama Cecylii opowiada bolesną historię narodzin upośledzonego dziecka oraz drogę przezwyciężania tego bólu. Małą Cecylię, obdarzoną talentem plastycznym i potęgą wyobraźni, kolejne rozdziały pokazują w domu, w przedszkolu integracyjnym, na wakacjach. Anna Sobolewska prezentuje metody rehabilitacji dziecka z zespołem Downa: sposoby stymulacji (Program Wczesnej Interwencji), uczenie samodzielności, naukę w szkole. Podstawą nie jest tu specjalistyczny trening, ale terapia zabawą i wspólne uczestnictwo w świecie kultury (książki, film, teatr, wideo). Autorka pokazuje życie z dzieckiem upośledzonym, które może być niezwykle twórcze, ciekawe, pełne radości i satysfakcji. Wznowienie zostało poszerzone o dodatkowy rozdział oraz nowe prace plastyczne bohaterki.
Logi-bloki to gra pobudzająca logiczne myślenie – kluczową umiejętność wpływającą na prawidłowy rozwój, efektywną naukę i lepsze rozumienie otaczającego świata. Publikacja stanowi zaproszenie do intelektualnej gimnastyki wspomagającej kształtowanie zdolności poznawczych niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Dzięki niej dzieci: dostrzegają zależności przyczynowo-skutkowe analizują sytuacje wyciągają wnioski i planują działania ćwiczą koncentrację uwagi rozwijają funkcje wzrokowo-przestrzenne. Logi-bloki są przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców – od uczniów rozpoczynających naukę w szkole podstawowej po tych, którzy są na jej końcowym etapie. Z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez dzieci w normie intelektualnej, jak również przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Gra sprawdzi się zarówno w warunkach szkolnych, jak i podczas terapii czy zabawy w domu.
Książeczka sakkadowa to publikacja wspomagająca naukę czytania, oparta na rozwijaniu umiejętności ruchów oczu. Powstała ona z myślą o dzieciach z trudnościami w czytaniu oraz z nieprawidłowościami w obrębie wzroku. Materiał łączy aspekt pedagogiczny (w zakresie wprowadzania sylab) z ortoptycznym (ruchów oczu). W obszarze pedagogicznym uwzględniono utrwalanie kierunkowości czytania od lewej do prawej strony, szybkie i automatyczne przypominanie słów oraz umiejętność dekodowania. Elementem ortoptycznym są ruchy sakkadowe i śledzące oczu, które w znacznym stopniu przekładają się na umiejętność czytania. Połączenie ćwiczeń ruchów gałek ocznych, szybkiego i automatycznego przypominania słów, kierunkowości i dekodowania ma na celu wprowadzenie do nauki czytania, ale również wsparcie dzieci z trudnościami w tym obszarze.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć – i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Autoedukacja to dwutomowe dzieło, w którym zawarte są fundamentalne założenia, metody i wskazówki do rozumienia dziecka w wieku szkolnym i rozumowania o nim (tom pierwszy) oraz opisy praktycznego zastosowania materiałów i ćwiczeń wraz z przykładami (tom drugi). Jakież przewrotne są koleje losu! Książka napisana przez Montessori krótko przed śmiercią w latach 50. XX w., Sekret dzieciństwa, otworzyła serię Biblioteki Montessori, a ta napisana czterdzieści lat wcześniej, na początku jej spektakularnej kariery, Autoedukacja, ją wieńczy. Z przedmowy Sylwii Camardy Dziecko jako człowiek – oto obraz, który powinniśmy mieć przed oczami. Naszym zadaniem jest dostrzec go w tym niespokojnym ludzkim społeczeństwie, które czyniąc bohaterskie wysiłki, stara się żyć. Jakie prawa przysługują dziecku? Zastanówmy się nad tym, jakbyśmy patrzyli na klasę społeczną, taką jak klasa robotnicza, ponieważ dzieci w rzeczywistości pracują przy produkcji ludzi. One są przyszłym pokoleniem. To one pracują, znosząc trudy fizycznego i duchowego dorastania. Kontynuują pracę wykonywaną przez kilka miesięcy przez ich matkę, lecz zostaje im przekazane o wiele bardziej pracochłonne zadanie, bardziej złożone i trudniejsze. Kiedy się rodzą, nie mają niczego, jedynie potencjał; muszą zrobić wszystko w świecie, który nawet zdaniem dorosłego jest pełen trudności. Z tekstu
Krótka historyjka, która uczy, jak stworzyć atmosferę zaufania i bezpieczeństwa w grupie. W codziennym życiu, podczas zabawy, pojawiają się konflikty, które czasami powodują nieprzyjemne sytuacje. Dzieci w grupie muszą nauczyć się wyrażać swoje opinie, komunikować się i budować zdrowe relacje. Jak stworzyć spójną grupę, w której wszyscy czują się szanowani, bezpieczni i doceniani? Ta książka to bezcenne wsparcie dla nauczycieli, wychowawców i rodzin, dla których ważna jest inteligencja emocjonalna, wzajemny szacunek i pozytywna współpraca w klasie.
Rzetelny przewodnik dla wszystkich, którzy pragną lepiej zrozumieć tożsamość płciową dzieci i młodzieży oraz wspierać je w ich rozwoju Obecnie dzieci i nastolatki wykazują większą otwartość w kwestiach związanych z płcią niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego tak ważne jest, aby osoby, które towarzyszą im na co dzień – rodzice, nauczyciele, psychoterapeuci – miały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wspierać młodych ludzi i odpowiadać na ich potrzeby. Dr Jack Turban, ceniony na całym świecie psychiatra, od ponad dekady zajmuje się badaniem tożsamości płciowej dzieci i młodzieży. W książce Mam prawo być sobą. Jak rozumieć tożsamość płciową dzieci i młodzieży omawia naukowe, medyczne, a także polityczne aspekty tego tematu. Przedstawia też historie trzech młodych osób – Meredith, Kyle’a i Sama – które odkrywają swoją tożsamość płciową, podejmują decyzje dotyczące opieki medycznej i psychologicznej, a także mierzą się z pełną napięć rzeczywistością społeczną i polityczną. Mam prawo być sobą to oparty na badaniach naukowych poradnik, który pozwala lepiej zrozumieć złożone kwestie związane z tożsamością płciową dzieci i młodzieży, a także spojrzeć na nią z szerszej perspektywy.
Książka pod redakcją dr Miry Rządzkiej prezentuje nowoczesne ujęcie tematu i przedstawia zarówno dość klasyczne modele teoretyczne, jak i najnowsze odkrycia naukowe odnoszące się do oddechu i jego wpływu na organizm człowieka. Znajdują się tutaj także niezwykle praktyczne wskazówki oparte na badaniach, które pozwolą się zastanowić nad świadomym zarządzaniem oddechem i wpływem tego zarządzania na poprawę jakości życia oraz lepiej zrozumieć, jak oddychanie może stać się kluczem do zdrowia i dobrego samopoczucia.Trzymają Państwo w dłoni publikację, która stanowi kompendium wiedzy o oddechu.Jest ona podzielona na cztery części poświęcone kolejno: anatomii i fizjologii oddychania, konsekwencjom zaburzeń oddechu, diagnozie oraz metodom pracy nad oddechem, a więc dają pełen obraz zagadnienia.W poszczególnych rozdziałach dr Mira Rządzka (autorka większości treści) i zaproszeni przez nią wybitni znawcy tej dziedziny przyglądają się oddechowi pod różnym kątem. Każdy rozdział to pewnego rodzaju odrębna jednostka, która zarazem porządkuje spojrzenie na całość.
W książce podkreśla się znaczenie zaradności pedagogicznej rodziców, rozumianej jako jeden z kluczowych czynników oddziałujących na rozwój dziecka. Zaradność pedagogiczna nie jest cechą wrodzoną, lecz umiejętnością nabywaną poprzez edukację, doświadczenie i warunki środowiskowe. Współczesne wyzwania, takie jak nadmiar informacji, nowe technologie oraz konieczność łączenia obowiązków rodzinnych z zawodowymi, sprawiają, że rozwój zaradności pedagogicznej rodziców staje się niezbędnym czynnikiem warunkującym kształtowanie się prawidłowego dojrzewania dziecka.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?