Jedna z kluczowych publikacji z zakresu psychologii dziecka. Piaget poświęcił wiele lat badań teoretycznych i klinicznych, by znaleźć odpowiedź na pytanie, jak dziecko oddziela świat zewnętrzny od świata wewnętrznego, subiektywnego oraz w jaki sposób tworzy wizerunki świata w zależności od swojego rozwoju psychicznego. Jest to jeden z najważniejszych, ale też najbardziej trudnych tematów w psychologii dziecięcej. Omawia zatem "rzeczywistość" dziecięcego świata oraz budowanie przez nie podziału na siebie i świat zewnętrzny. Próbuje także zrozumieć, jak dziecko tworzy rzeczywistość i jej wizerunek oraz w jaki sposób go wyjaśnia. Uwagę poświęca dziecięcemu animizmowi, czyli myśleniu magicznemu o możliwościach oddziaływania na zjawiska naturalne, wierze w skuteczność zaklęć czy możliwości prowadzenia rozmów z roślinami i zwierzętami. Zajmuje się ponadto tematem wyjaśniania świata przez dziecko: genezy przedmiotów, zjawisk przyrodniczych, człowieka i życia w ogóle, w charakterystyczny prosty i magiczny zarazem sposób.
Uważam, że Mowa i myślenie dziecka to interesująca i pożyteczna lektura zarówno dla studenta, jak i dojrzałego naukowca w dziedzinie psychologii, pedagogiki, filozofii, logiki, a nawet matematyki i fizyki.Student znajdzie w niej opis warsztatu badacza, pozna sposób stawiania pytań w badaniach naukowych oraz sposób zbierania materiałów, dowie się o wartości liczb wnikliwych rozważań autora szukającego odpowiedzi na postawione pytania oraz odkryje, jak wiele myśli spisanych w tej książce powraca do dziś w naukowych dyskusjach i badaniach.Z Przedmowy Marii Kielar-Turskiej
This book is for anyone who has ever wondered how a child develops language, thought, and knowledge. Before this classic appeared, little was known of the way children think. In 1923, however, Jean Piaget, the most important developmental psychologist of the twentieth century, took the psychological world by storm with The Language and Thought of the Child. Applying for the first time the insights of social psychology and psychoanalysis to the observation of children, he uncovered the ways in which a child actively constructs his or her understanding of the world through language. The book has since been a source of inspiration and guidance to generations of parents and teachers. While its conclusions remain contentious to this very day, few can deny the huge debt we owe to this pioneering work in our continuing attempts to understand the minds of the child.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?