Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
2 tematyczne książeczki - Abecadło, Dla przedszkolaków. Zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe dla najmłodszych.
Plastikowe pudełko z 12 kwadratowymi klockami, nazywane Zestawem Kontrolnym. Klocki służą do zabawy manualnej, do układania w oparciu o ćwiczenia zawarte w książeczkach.
Klocki zapasowe do Zestawu Kontrolnego PUS pozwalają nam na dalszą pracę z Zestawem Kontrolnym PUS w przypadku, gdy zaginie lub ulegnie uszkodzeniu któryś z klocków zestawu podstawowego. Wykonane są z plastiku.
Małgorzata Zabłocka prezentuje autorski program wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych oraz wyników badania jego skuteczności. Program ten adresowany jest do dzieci w wieku 10–12 lat. Jego podstawę stanowi poznawcze podejście do rozwoju i zmiany rozwojowej. Opiera się na założeniu, że przyczyny nieśmiałości tkwią zazwyczaj w specyficznym ukształtowaniu struktur poznawczych, co oznacza, że u podstaw nieśmiałości leżą niewłaściwe nawyki myślenia o sobie, o innych, o zadaniach. Pokonywanie nieśmiałości jest możliwe dzięki stworzeniu dzieciom nieśmiałym warunków umożliwiających nabywanie odmiennych od dotychczasowych doświadczeń.
Autorka przedstawia teoretyczne podstawy programu, cele i sposoby ich osiągania, wykorzystywane w trakcie zajęć metody pracy, scenariusze zajęć, jak również wskazówki metodyczne dla realizatorów programu. Książkę adresuje do pedagogów, socjoterapeutów, nauczycieli i wychowawców poszukujących sposobów pracy z tymi właśnie dziećmi.
Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne.
To nie jest kolejny, zwyczajny komiks służący tylko i wyłącznie rozrywce. Forma komiksu jest tylko pretekstem do przekazania dzieciom wiedzy o pieniądzach, zarabianiu i tworzeniu aktywów. Nigdy nie jest się za młodym na start w świecie finansów! Im wcześniej dziecko rozpocznie swoją podróż ku finansowej niezależności, tym większe są szanse na jej powodzenie. Autorzy ?Bogatego ojca? znaleźli nową drogę, aby uczyć poprzez zabawę! ?Ucieczka z wyścigu szczurów? jest pierwszym komiksem w serii ?Bogaty ojciec?. Bohaterowie komiksu, posługując się prostym językiem, wyjaśniają wiele trudnych zagadnień i pojęć finansowych w ciekawy, zrozumiały i zabawny sposób. Książka przekazuje informacje o tym, jak kształtować myślenie, by rozwinąć finansową inteligencję u dzieci i młodzieży. Komiks trafia również do odbiorców dorosłych i zarazem podpowiada jak edukować naszych najmłodszych, aby ich obecne i późniejsze, dorosłe życie, nie polegało na kręceniu się w ?wyścigu szczurów?.
Książka stanowi pokłosie Konferencji „Prawo dziecka do zdrowia”, którą w 2005 roku zorganizowało Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka.
Celem konferencji, a także książki jest przedstawienie sytuacji dzieci i młodzieży we współczesnym świecie, ich prawa do zdrowia, warunków i stopnia przestrzegania tego prawa. Zdrowie traktowane jest - zgodnie z definicją WHO – jako dobrostan fizyczny, psychiczny, moralny i społeczny. Według Janusza Korczaka zdrowie to nie tylko dobra kondycja fizyczna, ale również radość z bycia kochaną i szanowaną istotą, to poczucie bezpieczeństwa w świecie jasnych reguł moralnych, w świecie sprawiedliwości społecznej...
Despite the growing feminization of the student body community and despite numerous affirmative action porgrams put into practice in various European countries starting insince the mind-1980s, female reserchers have up until now not managed to make it to hte top of the career ladde in significant numbers in European academia.
Książka Zaburzenia integracji sensorycznej zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej. Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci.
Od 18 lat Kutscher diagnozuje często współwystępujące schorzenia neuropsychiatryczne takie jak ADHD, zaburzenia ze spektrum autystycznego, trudności w nauce czy depresję dwubiegunową. Jego przystępnie i zrozumiale napisany poradnik opisuje ogólne zasady diagnozowania i terapii tych zaburzeń u dzieci; kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń i przybliżają czytelnikom przyczyny i objawy zaburzeń, ich wzajemny wpływ na siebie oraz sposoby leczenia. Po zapoznaniu nas z najnowszą wiedzą na temat przyczyn poszczególnych zaburzeń, Kutscher odsłania przed nami konkretne strategie działania i wskazówki... To stabilny i efektowny fundament, na którym można budować dalszą wiedzę na temat zaburzeń rozwojowych. Jednak zarazem jest to książka na tyle bogata w treść, że może stanowić także samodzielne źródło informacji. Z całego serca polecam tę książkę wszystkim nauczycielom i rodzicom mającym do czynienia z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Będę ją popularyzować. - Heidi Bernhardt, badaczka zajmująca się tematyką ADHD Kutscherowi sprawnie udaje się zarówno wywołać współczucie dla chorych dzieci, jak również z optymizmem pokazać, jak wielką rolę mogą odegrać troskliwi rodzice i nauczyciele. To wspaniałe znaleźć jedną książkę, którą można polecić rodzicom szukającym pomocnych informacji dotyczących kilku różnych zaburzeń dotykających ich dziecko. - dr Leslie Packer, psycholog, specjalistka ds. zespołu Tourette'a
Wychowanie w polskich szkołach pozostawia wiele do życzenia. Nawet nauczyciele z wykształceniem wyższym nie radzą sobie z nim najlepiej. Jedną z przyczyn jest brak należytego przygotowania nauczycieli do wykonywania zawodu, a zwłaszcza niemożność wykazania się przez nich rzetelną wiedzą o wychowaniu. Nawet, gdy ją posiadają, nie są skłonni do jej weryfikowania. Towarzyszy temu zazwyczaj poczucie bezradności w rozwiązywaniu trudności wychowawczych.
Wakacje mogą być dla nas i naszych dzieci naprawdę wspaniałym czasem, pod warunkiem, że odpowiednio się do nich zabierzemy. Książka, którą trzymasz w ręku, pomoże ci zaplanować wakacyjne miesiące tak, by w pełni wykorzystać okazję do: aktywnego wypoczynku odświeżenia relacji dziecko-rodzic rozwijania zdolności twego dziecka twórczego działania inspirujących zabaw zwycięstwa nad telewizorem rozwoju intelektualnego i duchowego dziecka nauczenia go kreatywności wyrabiania odpowiedzialnych postaw
Książka jest pierwszym w polsce podręcznikiem do etyki nauczycielskiej. Jako podstawę rozważań przyjęto metodę kazuisyczną. Autor analizuje kilkadziesiąt przykładów z życia szkoły. Analizy ujęte są w teoretyczne ramy oryginalnej koncepcji etyki nauczycielskiej.
Profesor Wiesław Karolak
Studia artystyczne poszerzył o studia wybranych zagadnień z psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży oraz o studia z dziedziny pedagogiki.
Określają one rodzaj aktywności zawodowej: od pracy pedagogicznej przez działania artystyczne realizowane z dziećmi, młodzieżą, ludźmi specjalnej troski, do własnych wypowiedzi artystycznych.
Z wiekiem głos, pamięć i sposób mówienia się zmieniają, ale nie musimy tracić pewności siebie ani rezygnować z dbania o jakość rozmowy. Słucham i mówię to zeszyt ćwiczeń logopedycznych dla seniorów, który wspiera codzienny trening głosu, oddechu i pamięci.Znajdziesz tu zadania, które:rozwijają sprawność narządów mowy i doskonalą brzmienie głosu,uczą prawidłowego oddechu i mówienia bez napięcia,wzmacniają pamięć i logiczne myślenie,pobudzają kreatywność i chęć rozmowy,dodają pewności w codziennej komunikacji.To praktyczne wsparcie terapii mowy i funkcji poznawczych dla seniorów, ich bliskich i terapeutów. Dzięki prostym, angażującym ćwiczeniom seniorzy mogą poprawić komfort codziennych rozmów, wzmocnić pewność siebie i zadbać o umiejętność, która łączy – o komunikację.Zadbaj o sprawną komunikację i pewność w mówieniu.
Źródła do dziejów wychowania patriotycznego Polaków w XX wieku to pięciotomowy zbiór różnorodnych tekstów, które łączy głębokie przekonanie ich autorów o zasadności wychowania patriotycznego oraz o potrzebie doskonalenia postaw współczesnych Polaków wobec suwerenności własnej ojczyzny. Są wśród nich artykuły, przedmowy, przemówienia, odczyty, listy, wiersze, ulotki, pocztówki – tworzone przez przedstawicieli różnych grup i środowisk, zarówno osoby świeckie, jak i duchowne. Część tekstów podpisana jest – niejednokrotnie bardzo znanymi – nazwiskami, inne opatrzone zostały pseudonimami czy wydane anonimowo. Zestawione razem umożliwiają prześledzenie procesu postrzegania związków między szeroko pojmowaną edukacją, inspirującą ją patriotyczną myślą pedagogiczną a dobrem narodu i ojczyzny. Pierwszy tom obejmuje lata 1901–1918, a więc okres bezpośrednio poprzedzający odzyskanie przez Polskę niepodległości. Materiał źródłowy zaprezentowano w następujących blokach tematycznych: • Idea miłości ojczyzny • W krwawej i bezkrwawej walce o Polskę • Patriotyzm w przestrzeni komunikacji społecznej i mediów • Wiersze patriotyczne z lat 1901–1918 • Piękno mowy ojczystej • Wychowanie patriotyczne – wychowanie narodowe
Terapia na macieRegularna praktyka jogi nie tylko uelastycznia ciało i pogłębia oddech, ale też wpływa na poziom koncentracji oraz umiejętność przyswajania wiedzy. Louise Goldberg, nauczycielka jogi oraz pedagożka, wyjaśnia, w jaki sposób włączać praktykę asan do pracy z dziećmi w spektrum autyzmu, z ADHD czy zaburzeniami emocjonalno-behawioralnymi. Autorka uczy podstawowych technik samoregulacji, przedstawia sekwencje pozycji, które zarówno energetyzują, jak i uspokajają oraz zwiększają świadomość ciała. Pokazuje, jak odpowiednio zorganizować zajęcia dla najmłodszych oraz utrzymać ich uwagę, wykorzystując podczas lekcji gry i zabawy. Liczne zdjęcia i ilustracje przedstawiające poszczególne asany opatrzone zostały instrukcjami sformułowanymi w przyjazny dla dzieci sposób. Do ćwiczeń dołączono wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć oraz radzenia sobie z trudnymi zachowaniami. Joga w terapii dzieci autystycznych, z ADHD i szczególnymi potrzebami edukacyjnymi może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w procesie edukacji oraz terapeutów poszukujących nowych metod pracy. To świetna książka do wykorzystania w szkole, domu, czy podczas terapii w ośrodku. Autorka pokazuje w jaki sposób można wykorzystać jogę jako narzędzie wspierające dzieci ze spektrum autyzmu i innymi specjalnymi potrzebami. Krok po kroku wprowadza w zasady i podaje wskazówki jak zorganizować zajęcia, nawet jeśli mamy bardzo ograniczony czas i miejsce na ćwiczenia. Zawiera mnóstwo praktycznych technik i ćwiczeń, które pomagają poprawić koncentrację, koordynację, umiejętności społeczne i emocjonalne, a także wzmacniające poczucie własnej wartości. Joanna Grochowska, Fundacja SYNAPSIS Louise Goldberg od ponad 35 lat pracuje jako nauczycielka jogi i pedagożka. Jest dyrektorką centrum jogi w Deerfield Beach na Florydzie oraz licencjonowaną masażystką. Prowadzi szkolenia z zakresu kreatywnej relaksacji dla dzieci skierowane do pedagogów, terapeutów i rodziców. Organizuje wyjazdy jogiczne i medytacyjne na Florydzie i w Europie. Jest współautorką programu S.T.O.P. and Relax, Your Special Needs Yoga Toolbox (2006).
Pełna emocji i nieoczekiwanych zwrotów akcji powieść, która zabiera czytelnika w podróż przez skomplikowane relacje rodzinne, przyjacielskie oraz wyzwania, z jakimi muszą zmierzyć się bohaterowie. Akcja toczy się w malowniczej Kalifornii, gdzie spotykają się losy ludzi próbujących odnaleźć swoje miejsce w życiu.Główna bohaterka, Abi, to młoda kobieta, która szuka nowego początku. Jej życie zmienia się diametralnie, gdy spotyka Billa. Niespodziewanie staje się on dla niej kimś więcej niż tylko przyjacielem. Chociaż ich relacja rozwija się powoli, oboje zaczynają marzyć o wspólnej przyszłości.Jednak nieoczekiwane wydarzenia wprowadzają chaos do ich życia. Bohaterowie stają przed szeregiem trudnych decyzji dotyczących zarówno przyszłości, jak i tajemnic, które wychodzą na jaw.
Książka stanowi zaproszenie do duchowej podróży, w której ważne miejsce zajmują wyciszenie, koncentracja, uważność oraz troska o ciało i umysł. Na jej kartach odnajdziemy praktyczne wskazówki, inspiracje do pracy nad sobą i do życia w zgodzie z ciałem, duchem oraz naturą.
Publikacja adresowana jest do osób, które pragną wzbogacić swój warsztat zawodowy o podejście coachingowe – do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, tutorów, wychowawców, jak również do studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych.Jej celem jest wspieranie rozwoju kompetencji miękkich, komunikacyjnych oraz refleksyjnych, które są nieodzowne w pracy z drugim człowiekiem – zarówno z dzieckiem, jak i osobą dorosłą.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?