Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Współczesne problemy nauczania matematyki to monografia wydawana od 2008 r. przez dydaktyków matematyki przeznaczona przede wszystkim dla młodych adeptów dydaktyki matematyki prowadzących badania związane z nauczaniem matematyki. Zawiera publikacje teoretyczne, przeglądowe oraz sprawozdania z badań.
Poruszana w publikowanych pracach tematyka związana jest z:
* procesem nauczania matematyki – kształtowaniem pojęć, prowadzeniem rozumowań, rozwiązywaniem zadań, kształtowaniem języka;
* warsztatem nauczyciela matematyki;
* zastosowaniem nowoczesnych środków dydaktycznych (kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, programów komputerowych, Internetu, e-learningu);
* problemami dotyczącymi kształcenia nauczycieli matematyki.
(…) Oczekuje się, że uczeń, którego głównym zadaniem przez kilkanaście lat było uczenie się oderwanych od życia fragmentów wiedzy akademickiej, przekształci się pewnego dnia w kompetentnego dorosłego, który rozliczy podatek, przeprowadzi się z rodziną i całym dobytkiem do innego miasta oraz będzie w pełni świadomie głosował w wyborach. Instytucje edukacyjne wciąż realizują podstawy programowe wypełnione informacjami, z których większość znajduje się w telefonach ich podopiecznych, nie interesując się prawie wcale, czy będą umieli je kiedykolwiek wykorzystać. I właśnie po to, by uniknąć, a co najmniej ograniczyć takie efekty szkolnej edukacji, trzeba próbować ją zmieniać. Z tekstu System edukacji wymaga zmian – pod tym stwierdzeniem podpisze się zapewne większość osób. Ale co należy zmienić? W jakim kierunku mają iść zmiany? Kto miałby ich dokonać? Po czym poznamy, że interwencje przyniosły oczekiwane skutki? Tu zdania zaczynają być podzielone. Zuzanna Michalska mistrzowsko prowadzi czytelnika przez gąszcz zagadnień związanych ze zmianą w edukacji, a następnie opisuje szczególny, oddolny program, w którym nauczyciele i uczniowie pracują wspólnie, ale w zupełnie nowy sposób. Kluby Młodego Odkrywcy pozwalają uczniom eksperymentować i popełniać błędy, nauczycielom – uwolnić się od dyktatu programu nauczania i dokumentacji oraz wypróbować metody nauczania oparte na teorii konstruktywizmu edukacyjnego. Program ma ponad 25 lat, a jego społeczność przyczynia się do zmieniania sposobu myślenia o edukacji i uczeniu się, w Polsce i kilku krajach zagranicą. Szkoła jako instytucja edukacyjna skupia w sobie, niczym w soczewce, napięcia, kryzysy i wyzwania z którymi zmagają się osoby i zbiorowości. Ta książka jest przykładem procesu zmieniania edukacji bazującego na wynikach badań naukowych, twórczego i przekonującego wykorzystania teorii naukowych do zmiany myślenia o i działania w edukacji otwartej na warunki i wyzwania współczesności. Z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak
Oddajemy w Państwa ręce nowe wydanie podręcznika Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. Struktura i treść nie uległy zmianie, dołączono rozdział dotyczący nowego obszaru edukacji zdrowotnej – edukacji do higieny cyfrowej, niezwykle ważnej w obliczu rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz ich wpływu na funkcjonowanie i zdrowie ludzi. Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga – praktyczna część – dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: dbałości o ciało zdrowia psychicznego higieny cyfrowej żywienia aktywności fizycznej bezpieczeństwa zdrowia seksualnego zapobiegania zachowaniom ryzykownym bycia aktywnym pacjentem. Osobne rozdziały poświęcono edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi oraz niepełnosprawnością intelektualną.
Rodzicielstwo wkrótce stanie się łatwiejsze i o wiele bardziej skuteczne W obliczu rosnących wyzwań, przed którymi stają dzieci i młodzież, ta przełomowa książka oferuje naukowo potwierdzone wsparcie dla rodziców pragnących wychować silne psychicznie i odporne dzieci. Dr Daniel G. Amen i dr Charles Fay łączą wiedzę z neuropsychiatrii i psychologii dziecięcej, pokazując, że skuteczne wychowanie zaczyna się od troski o mózg i umysł – dziecka oraz rodzica. To praktyczny przewodnik, który uczy, jak zamienić trudne zachowania w zdrowy rozwój emocjonalny, odpowiedzialność i wewnętrzną motywację. Idealna lektura dla rodziców starających się przygotować dzieci do życia w dzisiejszym świecie. Pozwól, by dr Amen i dr Fay pokazali ci, w jaki sposób stać się takim rodzicem, którym zawsze chciałeś być – i jak wychować wspaniałe dzieci zmierzające ku pełnemu wykorzystaniu swojego potencjału, w tym najlepszemu możliwemu zdrowiu psychicznemu.
Co nie działa w polskiej szkole? Wszystko. Czy można z tym coś zrobić? Tak, ale zupełnie inaczej, niż podchodzą do tego politycy. Wojciech Harpula o absurdach polskiej szkoły. Tych, które wszyscy znamy i tych, których istnienia nawet nie podejrzewamy. O systemie, który sprawia, że młodzi ludzie gubią naturalną ciekawość świata i tracą swój potencjał. O szkolnej rzeczywistości, którą naukowcy porównują do życia w systemie pełnym kontroli i ograniczeń. O tym, że nigdy nie odpowiedzieliśmy sobie na pytanie, czego i w jaki sposób chcemy uczyć nasze dzieci. Autor w serii rozmów z osobami, które znają system od środka – nauczycielami, pedagogami, psychologami – udowadnia, że nasze szkoły wciąż działają jak w poprzednich epokach. Ta książka to nie tylko analiza problemów, ale też konkretne pomysły na to, co można zmienić. Bez politycznych haseł i obietnic bez pokrycia. Po prostu rzetelna wiedza i spojrzenie na to, co w szkołach działa źle i co można z tym zrobić. Jeśli podobnie jak my, uważasz, że szkoła kręci się w kółko, przeczytaj tę książkę i dowiedz się, co naprawdę trzeba zmienić. Edukacja dotyczy nas wszystkich, nie tylko naszych dzieci!
Czy tylko polska flaga ma biało-czerwone barwy? Ile gwiazdek jest na fladze Stanów Zjednoczonych? Na te i inne pytania dotyczące flag państw odpowiedzą "Memory. Flagi świata" od wydawnictwa Demart. Memory pomagają dzieciom ćwiczyć zapamiętywanie, skupienie i cierpliwość. Oprócz tego rozbudzają wyobraźnię dzieci, które podczas zabawy poznają flagi państw, ich stolice oraz kontynenty, na których się znajdują. "Memory. Flagi świata" uczą i zaspokajają ciekawość młodych graczy, a przy tym są wartościową rozrywką dla całej rodziny.
Zbiór sprawdzianów, których bohaterami są sympatyczne zwierzęta, m.in. miś Horacy, lisek Ferdek i wiewiórka Fruzia. Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, przeznaczone są dla uczniów klasy II szkoły podstawowej do samodzielnej pracy. Obejmują najważniejsze treści programowe edukacji matematycznej. Zadania w sprawdzianach zostały opracowane tak, aby dzieci, mimo kontroli, dobrze się bawiły i nie nużyły się. Sprawdziany te umożliwią ocenę wiedzy i umiejętności ucznia, utrwalą i uporządkują wprowadzone wiadomości, wspomogą umiejętność logicznego myślenia, wnioskowania i kojarzenia faktów, rozwiną pamięć i poprawią koncentrację, korzystnie wpłyną na kreatywność ucznia, poprawią sprawność manualną i spostrzegawczość. Sprawdziany zostały opracowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności, dlatego należy je wykonywać według zaproponowanej kolejności. Mogą być wykonywane w czasie lekcji lub jako utrwalające zadania domowe. Czas wykonywania sprawdzianów należy dostosować do możliwości dzieci oraz etapu edukacyjnego. Można je wykorzystać, pracując na różnych podręcznikach. Wielokrotne powtarzanie zdobytych wiadomości i umiejętności zapewni dziecku doskonałe wyniki. Sukces w szkole pozytywnie wpłynie na dalszy rozwój.
Co czeka na Ciebie w książce? kreatywne warsztaty literackie i plastyczne, zajęcia inspirowane świętami i rokiem kalendarzowym, gry biblioteczne i escape roomy, scenariusze spotkań z kulturą, językiem i emocjami, pomysły na promocję czytelnictwa. To nie jest kolejna teoretyczna publikacja. To narzędzie, które pomoże Ci tworzyć wyjątkowe chwile w bibliotece, rozwijać pasje czytelników i budować relacje, które zostają na długo. Każdy scenariusz zawiera: szczegółowy opis przebiegu zajęć, cele edukacyjne, wskazówki organizacyjne, gotowe materiały do wykorzystania.W książce znajdziesz scenariusze lekcji bibliotecznych z podziale na miesiące, jak Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka (18 stycznia), Randka z książką (14 lutego), Międzynarodowy Dzień Szczęścia (20 marca), Międzynarodowy Dzień Książki Dla Dzieci (2 kwietnia), Dzień Bibliotek i Bibliotekarza (8 maja), Światowy Dzień Roweru (3 czerwca), Dzień Psa (1 lipca), Światowy Dzień Umiejętności Czytania (8 września), Dzień Zdrowego Śniadania (8 listopada), Międzynarodowy Dzień Wolontariusza (5 grudnia). Są tu także scenariusze zajęć o dorastaniu, jak np. o depresji młodzieńczej, o tolerancji, relacjach z rodzicami.
Książka, którą trzymasz w ręku, to praktyczne narzędzie dla bibliotekarzy, nauczycieli i edukatorów, którzy chcą aktywnie promować czytelnictwo. Znajdziesz w niej gotowe konkursy czytelnicze oparte na najbardziej lubianych książkach dla dzieci i młodzieży: Kubuś Puchatek, Ania z Zielonego Wzgórza, Mały Książę, Akademia Pana Kleksa, W pustyni i w puszczy, Hibbit, czyli tam i z powrotem, Opowieści z Narnii, Syzyfowe prace, Przygody Tomka Sawyera, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi, Opowieść wigilijna, Dzieci z Bullerbyn, Chłopcy z Placu Broni.
Każdy z 13 scenariuszy zawiera:
• krótki wstęp merytoryczny do książki i jej wartości edukacyjnej,
• gotowy zestaw zadań do druku,
• klucz odpowiedzi oraz sugestie punktacji,
• inspiracje do rozszerzenia działań (warsztaty, escape roomy, prace plastyczne, gry literackie).
Zainspiruj młodych czytelników do sięgnięcia po klasykę literatury dziecięcej i młodzieżowej – bez stresu, bez straty czasu, z gotowymi materiałami.
Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie klas 4-6 najczęściej mają problemy. Są to:
sprawność manualna
grafomotoryka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
pisanie
czytanie
Twierdzenie, że rodzina spełnia podstawową rolę w zapewnieniu opieki i wychowania dzieciom i młodzieży jest tak oczywiste, że nie wymaga uzasadniania. Niestety, nie można odnieść tego do każdej rodziny, w rezultacie czego zaniedbywane w tym względzie dzieci, tak jak i ich rówieśnicy, którzy utracili rodziców, trafiają do opieki zastępczej. Jedną z jej głównych form stanowią rodzinne domy dziecka i to właśnie im poświęciła swoją monografię, lokującą się w obszarze nauk o rodzinie, Beata Krajewska. Na strukturę publikacji składają się dwie części: teoretyczna oraz badawcza (empiryczna), obejmujące łącznie sześć rozdziałów. I tak, w pierwszych trzech rozdziałach Autorka m.in. przybliża istotę rodzinnych domów dziecka i ich zadania, charakteryzuje podopiecznych oraz opiekunów, a także przybliża historię oraz aktualne uwarunkowania normatywne funkcjonowania tej formy rodzinnej pieczy zastępczej. Drugą część otwiera rozdział, w którym została przedstawiona charakterystyka przeprowadzonych dotychczas badań interdyscyplinarnych oraz koncepcja i procedura badań własnych. W kolejnym rozdziale ukazano w szerszym wymiarze istotę wsparcia społecznego udzielanego opiekunom, jak i podopiecznym, w tym również ze strony różnych podmiotów. Szczególnie wyraźnie została podjęta kwestia wsparcia służącego usamodzielnieniu wychowanków, stanowiącego istotny krok na drodze ku dorosłości. Ostatni rozdział noszący tytuł "Rodzinne domy dziecka w perspektywie osób zaangażowanych w ich prowadzenie" nie tylko ukazuje motywacje opiekunów, ale też napotykane przez nich problemy i sukcesy związane z codziennie wykonywanymi zadaniami. Należy odnotować, że książkę wieńczą wnioski z przeprowadzonych studiów literatury i eksploracji empirycznych oraz - co zasługuje na szczególne podkreślenie - rekomendacje zmian i rozwiązań mających na celu wzmocnienie potencjału rodzinnych domów dziecka. Jak bowiem zauważa w recenzji wydawniczej dr hab. Justyna Krzywkowska z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, "Autorka uwzględniła dynamiczne zmiany społeczne i gospodarcze, które nie tylko mają wpływ na realizację prawa dziecka do opieki i wychowania, ale również wskazują na konieczność reform systemu opieki zastępczej nad dzieckiem". Z kolei dr hab. Teresa E. Olearczyk prof. Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie podkreślając wyjątkową wartość poznawczą monografii dla teoretyków wychowania, zauważa, że ".Niepodważalne jej walory łączą się również z odniesieniami do realnych problemów wychowania. W związku z tym, praca ta powinna być również frapującą lekturą dla (wrażliwych i ambitnych) wychowawców (rodziców i nauczycieli). Jednym i drugim (teoretykom i praktykom) lektura ta przybliża kolejne tajniki samotności dziecka i wspólnotowości życia jako wymiarów ludzkiej egzystencji, a jednocześnie najważniejszych wyzwań w dziele wychowania".
Życie jest ciągłością stanów przeszłych, teraźniejszych i przyszłych. Człowiek w tym continuum nie jest przypadkowym przechodniem, bowiem swoim życiem pozostawia ślad w pamięci i doświadczeniu osób i pokoleń. Ślady te mogą być pozytywne lub negatywne w zależności od tego, czy były efektem czynionego dobra, czy też zła moralnego. Mistrzowie, autorytety i wzory pozostawiają echa dobrych czynów. Mistrz i autorytet są jednocześnie wzorami, natomiast wzór nie musi urosnąć do rangi autorytetu czy mistrza. Łączy je natomiast to, że osoby będące dla innych wzorami, autorytetami lub mistrzami kierują się w swoim życiu pożądanymi wartościami i przekonaniami. Dlatego można uznać, że wychowanie jest bez nich niemożliwe. Skuteczność procesu wychowania implikuje odwołanie się do wzorów. Człowiek bez względu na wiek ma naturalną potrzebę obserwowania i powtarzania zachowań określonych wzorów. Przygotowana monografia jest konsekwencją spotkania, przez autorów przedłożonych tekstów, w wymiarze bezpośrednim lub pośrednim wzorów, autorytetów i mistrzów życia oraz pracy. Poznali wielkość a także pokorę tych osób i zdecydowali się na wskazanie wartości, którymi się kierowały. Z wprowadzenia
Dlaczego dzieci stają się częścią zjawiska, jakim jest prześladowanie? Czy cyberprzemoc różni się od tradycyjnego prześladowania? W jaki sposób można zapobiegać prześladowaniu w szkole? W Psychologii prześladowań w szkole zgłębiamy, czym jest prześladowanie i jakie czynniki prowadzą do tego, że dzieci wchodzą w role prześladowców, ofiar, obrońców, świadków czy też nawet kombinacje tych ról. Książka zawiera omówienie strategii zapobiegawczych zmniejszających prawdopodobieństwo wystąpienia prześladowania w szkole, a także przegląd działań, jakie placówka może podjąć, jeśli będą w niej miały miejsce incydenty związane z prześladowaniem. Prześladowanie ma daleko idące konsekwencje, a jego skutki są czasami tragiczne, więc niezbędne jest zrozumienie, dlaczego i w jaki sposób do niego dochodzi. Psychologia prześladowań w szkole umożliwia poszerzenie wiedzy na ten temat w celu podejmowania efektywnych interwencji.
Autor z dużym znawstwem naświetla główne problemy współczesnej edukacji muzycznej. To ciekawe opracowanie niesie ze sobą ważne przesłanie, a jednocześnie postulat o potrzebie dokonania fundamentalnych zmian w jej obszarze oraz dostosowania edukacji muzycznej do współczesnych przeobrażeń cywilizacyjnych, społecznych i kulturowych. Autor w szczególny sposób podkreśla konieczność uczynienia całej edukacji, a w szczególności muzycznej, artystycznej i kulturalnej bardziej autonomiczną, demokratyczną i podmiotową w stosunku do uczniów. Z recenzji dr hab. Beaty Bonny, prof. UKW W tej książce głos oddajemy obecnym i byłym uczniom szkolnictwa ogólnokształcącego, którzy opowiadają swoje historie, przybliżają osobiste doświadczenia, wyrażają własne opinie. Układa się to w wyjątkowo spójną opowieść o współczesnej szkole i miejscu, jakie zajmuje w niej edukacja muzyczna. [] W tym miejscu chcę gorąco podziękować wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania tej pracy. Przede wszystkim wyrazy wdzięczności kieruję do studentów animacji kultury Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS, którzy bardzo mi pomogli w badaniach, nie tylko jako grupa badana, ale również jako badacze zagadnienia. Dziękuję także uczniom, którzy zechcieli wypełnić ankiety, podzielić się swoimi opiniami. To dzięki nim powstała ta - dla mnie fascynująca - opowieść o edukacji muzycznej. Ze słów Wstępu
Prezentowane karty pracy mają służyć doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Materiały są realizacją podstawy programowej edukacji polonistycznej wczesnoszkolnego poziomu nauczania (klasy I–III). Zawierają również ćwiczenia związane z edukacją społeczną, przyrodniczą, techniczną i informatyczną. Każda karta pracy występuje w 5 wariantach. Liczba ta wynika z tego, że grupa podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych może liczyć maksymalnie 5 uczniów. W związku z tym wszyscy uczestnicy zajęć będą mogli pracować na indywidualnych kartach – takich samych pod względem formy, ale treściowo odmiennych. Stwarza to szereg dodatkowych możliwości, takich jak dobór karty pod względem stopnia trudności czy powtórzenie przez ucznia konkretnego ćwiczenia na innej treściowo karcie. Ma to również zastosowanie podczas wykorzystywania kart w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. W tę część wplecione zostały zagadnienia dotyczące między innymi: praw i obowiązków obywatelskich patriotyzmu znaczenia symboli narodowych i ich genezy wybranych postaci wielkich Polaków geografii Polski popularnych gatunków roślin i zwierząt ekosystemów ochrony przyrody i parków narodowych zasad bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym.
„Przez pory roku…” to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację. Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne. Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.
Podjęta problematyka jest niezwykle aktualna, wartościowa poznawczo i aplikacyjnie. Dotyczy bowiem przygotowania młodego pokolenia do życia w społeczeństwie ryzyka. Edukacja paramilitarna w sposób profesjonalny przygotowuje młodzież szkolną do potencjalnej pracy w służbach mundurowych. Zawiera elementy szkolenia specjalistycznego, ale przede wszystkim preferuje wartości edukacji obywatelskiej i patriotycznej, kształtuje kompetencje społeczne, a także aspiracje rozwojowe. Zebrany w książce materiał empiryczny i jego analiza porównawcza stanowi źródło cennych informacji dla nauczycieli, przedstawicieli władz oświatowych, samorządowych, służb mundurowych oraz młodzieży szkolnej i jej rodziców. prof. dr hab. Ryszard Bera, UMCS w Lublinie Autorzy podjęli wykazując się odpowiednim znawstwem zagadnień ważną i aktualną z punktu widzenia pedagogiki problematykę, budzącą także szersze zainteresowanie społeczne. Prezentowana monografia może stanowić istotny asumpt do dalszych analiz pedagogicznych, między innymi do badań komparatystycznych nad socjalizacją oraz edukacją paramilitarną w różnych tradycjach i systemach społecznych. Jest warta szybkiego wydania i szerokiego upowszechnienia, aby jej oddziaływanie intensyfikowało dalsze działania naukowe i debaty w sferze publicznej dotyczące różnych aspektów socjalizacji i edukacji (para)militarnej. dr hab. Marek Rembierz, prof. UŚ w Katowicach
Publikacja jest zaadresowana do wszystkich kapłanów, sióstr zakonnych i katechetów, nie tylko tych pracujących w szkołach specjalnych. Zawiera propozycje tematów, które można podjąć na spotkaniach przygotowujących osoby z niepełnosprawnością intelektualną do przyjęcia sakramentów pokuty i pojednania oraz Eucharystii. Są to takie zagadnienia jak: wyposażenie kościoła, modlitwa różańcowa, odnowienie przyrzeczeń chrzcielnych, poświęcenie i rozdanie medalików Maryi Niepokalanej czy adoracja przy żłóbku. W poradniku oprócz opisów poszczególnych spotkań dla prowadzących można również znaleźć pomysły zadań do realizacji w grupie lub indywidualnie, propozycje celebracji liturgicznych i oczywiście scenariusz uroczystości Pierwszej Komunii Świętej. Nie zabrakło w nim też wskazówek, które pomogą w przygotowaniu do sakramentu pokuty i pojednania oraz zorganizowaniu dziękczynnej pielgrzymki dzieci pierwszokomunijnych.
Książka, która pomaga rodzicom zrozumieć trudny okres 24 roku życia dziecka. Psycholożki wyjaśniają, jak empatyczne rodzicielstwo wspiera rozwój dziecka, które w tym czasie uczy się wyrażać swoją wolę i zdobywać kompetencje społeczne. Kubek ma zły kolor, kotlet dotknął ziemniaka, jabłko jest pokrojone nie w ten kształt, siostra pierwsza nacisnęła przycisk w windzie, a na koniec czeka cię awantura w sklepie Jeśli w trzewiach czujesz, co to wszystko może oznaczać, ta książka jest dla ciebie. Tak zwany wiek buntu może być trudnym okresem w życiu małych dzieci i ich rodziców, jest natomiast niezwykle ważny! Obejmuje kilka intensywnych lat od momentu, kiedy dziecko zaczyna mówić nie, aż do mniej więcej czwartego roku życia. W czasie gdy uczy się ono chodzić i mówić, zaczyna także wyrażać swoją wolę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?