Ocenianie to fundamentalne narzędzie motywacji w procesie uczenia się ucznia. Jeśli spełnić ma swoją diagnostyczną i kształtującą funkcję i przyczynić się do pełnego wykorzystania i rozwoju potencjału każdego ucznia, musi być prowadzone z uwzględnieniem prawidłowości, które mu towarzyszą. Od nauczyciela zależy, jakie de facto funkcje będzie spełniać w procesie edukacji szkolnej, czy stanie się narzędziem służącym głównie klasyfikacji ucznia i uczyć go będzie strategii przetrwania czy wzbudzać będzie motywację wewnętrzną, wyrażającą się w gotowości ucznia do poznawania siebie i swoich możliwości, samodzielnego planowania ich rozwoju i ponoszenia za ten rozwój odpowiedzialności. Ocenianie to zadanie niełatwe. Stawia przed nauczycielem szereg trudności, dylematów i wyzwań. Zmusza do rozpoznawania i pokonywania mechanizmów zakłócających proces poznawczy, a więc i ocenę.[...]
Zarządzanie placówką oświatową z uwzględnieniem ustawicznie zachodzących zmian społecznych i legislacyjnych to dla jej dyrektora nie lada wyzwanie. Wymaga umiejętności:
• planowania strategicznego,
• umiejętności budowania zespołu i kierowania nim,
• budowania kultury organizacyjnej opartej na współpracy,
• zarządzania zmianami,
• twórczego rozwiązywania konfliktów,
• kształtowanie wizerunku placówki w środowisku,
• budowania partnerstwa z rodzicami i uczniami,
czyli profesjonalnego przywództwa opartego na rzetelnej wiedzy o zarządzaniu.
Zawarte w książce zagadnienia teoretyczne wzbogacone licznymi propozycjami ich zastosowania w praktyce oświatowej umożliwiają rozwój kompetencji kierowniczych oraz stanowią inspirację do twórczego działania zarówno dla praktykujących dyrektorów, jak
i tych, którzy dopiero aspirują do funkcji dyrektora i są na etapie formułowania wizji siebie w roli szefa.
Z recenzji:
(...) Książka jest skierowana głównie do dyrektorów placówek oświatowych i osób aspirujących do tej funkcji. Może także znaleźć odbiorców wśród zainteresowanych rozwojem zawodowym nauczycieli, którzy chcą włączyć się aktywnie do wzmacniania pozycji swojej szkoły i uczestniczyć w grupowych formach podejmowania decyzji związanych z rozwojem szkoły. Książka łączy w sobie walory naukowe i popularyzatorskie, może także pełnić funkcję „podręcznika” i przewodnika po problematyce zarządzania placówką szkolną, zarówno w perspektywie bieżącej, jak i stanowić wsparcie przy podejmowaniu inicjatyw długookresowych (strategicznych).
Dr hab. Mariusz Zieliński
Wyobraź sobie, jak by to było wspaniale otrzymać instrukcję obsługi do dziecka? Czy to możliwe? Przekonaj się czytając najnowszą publikację Bożeny Kubiczek.Na pewno zdajesz sobie sprawę, że nie ma nic cenniejszego niż nasze dzieci? Ale czy znamy ich instrukcję obsługi? Co robimy, kiedy upragnione pojawiają się na świecie? A przecież to nasza rodzicielska powinność aby przygotować się do tego najważniejszego i najtrudniejszego zarazem wyzwania, jakim jest przyjście na świat, a następnie wychowanie dziecka tak, by czuło się w życiu spełnione i szczęśliwe.Ta książka ma na celu w zwięzły i prosty sposób zapoznać rodziców z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi rozwoju dziecka i udzielić odpowiedzi na podstawowe pytania:Na czym polega wychowanie?Co zrobić, by dziecko było lepsze i mądrzejsze?Jak rozwijać jego wrodzone możliwości?Jak wspierać go w okresie dojrzewania?Jak współdziałać ze szkołą, by w procesie kształcenia w pełni wykorzystywało swój potencjał?Polecamy tą publikację również babciom i dziadkom, którzy współdziałając mądrze z rodzicami mogą wspomagać rozwój swoich ukochanych wnuków lub zepsuć swoje wnuki lekceważąc zasady ustalone przez rodziców. Publikacja będzie także przydatna nauczycielom, może mieć wpływ na poprawę komunikacji jak i zrozumienie potrzeb dzieci.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?