Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych.
Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Książka Renaty Zubrzyckiej Psychospołeczne uwarunkowania radzenia sobie rodziców dzieci z mukowiscydozą wpisuje się w problematykę badawczą pedagogiki specjalnej. Podejmowane w niej zagadnienia dotyczące radzenia sobie rodziców z chorobą przewlekłą dziecka nawiązują do badań prowadzonych przez licznych autorów w odniesieniu do rodziny dziecka z niepełnosprawnością. Jednak poprzez zawężenie do wybranej choroby dziecka, którą w tym przypadku jest mukowiscydoza, Autorka mierzy się z nowym zagadnieniem. [...] Autorka wykazała się dobrą orientacją badawczą i podjęła się problematyki, która w ostatnim czasie pojawia się w polskiej literaturze naukowej i nawiązuje do badań interdyscyplinarnych, łączących aspekty uwarunkowań indywidualnych (psychologicznych) i społecznych (pedagogicznych, socjologicznych) rodziców wychowujących dziecko z niepełnosprawnością lub przewlekle (również terminalnie) chore. Atutem jest to, że temat choroby genetycznej (mukowiscydozy) został skoncentrowany na ważnym problemie trudności środowiska rodzinnego. [...] Publikację uznać należy za wartościową. Lektura książki sprawia, że czytelnik lepiej zrozumie problem psychospołecznego funkcjonowania rodzin wychowujących dziecko przewlekle chore i znaczenie wsparcia społecznego w tym obszarze.[Z recenzji dr hab. Beaty Jachimczak, prof. UAM]
Moje sylabki w przedszkolu to zeszyt, z którym dzieci uczą się czytać metodą sylabową - prostą i skuteczną. Opierając się na sylabie, jako najmniejszej jednostce percepcji, znacznie ułatwia się przedszkolakom etap wczesnej nauki czytania. Dzięki atrakcyjnej szacie graficznej, naklejkom i zróżnicowanym zadaniom, praca z zeszytem dostarcza dzieciom dużo radości i zachęca je do dalszej nauki.Czytamy sylabami - to łatwe!Moje sylabki w przedszkolu to zeszyt, który wprowadza i zachęca dzieci do nauki czytania. Metodyka ćwiczeń zakłada, że najważniejszą i najmniejszą jednostką percepcji jest sylaba. Dlatego każda nowa spółgłoska jest pokazana w sylabie otwartej (połączenie z samogłoską w wygłosie, np. PA, MO). System wprowadzania samogłosek i sylab jest zgodny z Symultaniczno-Sekwencyjną Nauką Czytania(R)prof. Jagody Cieszyńskiej. Zadania i rozkład materiału w zeszycie jest zintegrowany z opracowanym przez Autorki Programem Moje sylabki - serii pomocy do wczesnej nauki czytania.Pracując z ćwiczeniami, dzieci nauczą się czytać sylabami otwartymi. Aby usprawnić ten proces, należy pamiętać o koniecznym warunku - unikaniu głoskowania (nazywania spółgłosek w izolacji, bez samogłoski).Kolorowa szata graficzna ćwiczeń, naklejki i różnorodne zadania wspomagają naukę odczytywania sylab, a następnie wyrazów i prostych zdań. Dzieci uczą się również zapisu sylab (wielkie litery), kolorują, wyszukują i łączą. Różne rodzaje aktywności angażują dziecko do wykonywania kolejnych ćwiczeń i przyspieszają zapamiętywanie obrazu poznanych sylab.
Domek terapeutyczny… ma za zadanie zachęcić rodziców do podejmowania działań terapeutycznych (z zakresu logopedii, bajkoterapii, terapii SI i innych) we własnym domu i w trakcie codziennych aktywności. Pokazuje, jak prowadzić zabawę z dzieckiem, aby – poza radością obu stron – przynosiła ona również pomoc w dokonywaniu postępów i była stymulacją określonych funkcji rozwojowych. Ideą poradnika jest wykorzystywanie przedmiotów znajdujących się pod ręką. Dlatego po przeczytaniu którejkolwiek ze 100 propozycji rodzic będzie mógł ją od razu zrealizować, bez wychodzenia z domu ani konieczności inwestowania czasu i pieniędzy w dodatkowe zakupy.
A kiedy... to zbiór opowiadań biblioterapeutycznych, które mają ""leczyć"" słowem, dodając dzieciom sił do walki z przeciwnościami losu. Udzielają mądrych rad na temat ludzkiej natury, przemawiają do dziecka ""językiem serca"", sprawiając, że nie tylko słyszy ono słowa, ale również czuje ich znaczenie. Przede wszystkim zaś wzbogacają wiedzę o życiu, budują poczucie własnej wartości, a zatem i bezpieczeństwa.
Publikacja została przygotowana dla dzieci, które rozpoczynają naukę pisania lub się do niej przygotowują. Teczka zawiera:30 dwustronnych kart ze szlaczkami;zeszyt z instrukcja;3 folie formatu A4.Uczeń rysuje szlaczki na folii położonej na karcie ze szlaczkami. Powinien to robić za pomocą mazaka niepermanentnego. Na początku, w trzech pierwszych liniaturach, kreśli szlaczki po śladzie. W dwóch kolejnych wierszach rysuje szlaczki samodzielnie. Karty do ćwiczeń można podzielić na dwie części. Na pierwszych kartach znajdują się szlaczki pojedyncze, składające się z dwóch elementów: dużego oraz takiego samego małego. Na pozostałych stronach umieszczono szlaczki łańcuchowe, które należy rysować bez odrywania ręki od kartki.
Pierwsza na polskim rynku książka opisująca konkretne przykłady krótkoterminowej pracy psychoterapeutycznej z rodzinami niemowląt i dzieci poniżej piątego roku życia. Ukazuje rodziny skierowane do poradni psychologicznej z powodu rozmaitych problemów dzieci – od niemowlęcych kłopotów ze snem, karmieniem i płaczliwością poprzez lęki separacyjne, nadpobudliwość, agresję i napady wściekłości, fobie, rywalizację pomiędzy rodzeństwem u starszych dzieci, aż po objawy psychosomatyczne, takie jak egzemy, astma czy nietrzymanie moczu.
Brytyjskie terapeutki dziecięce, Louise Emanuel i Elizabeth Bradley, pokazują także czytelnikom paletę dramatów rodzicielskich – sytuacje separacji lub rozwodu, samotnego rodzicielstwa, śmierci lub niepełnosprawności rodzeństwa, depresji poporodowej. Delikatnie i bez oceniania opisują ich związek z kłopotami dzieci. Czytelnik towarzyszy rodzicom podczas sesji terapeutycznych, doświadcza ich zmiany od bezradności i poczucia, że ponieśli porażkę, do ulgi, zrozumienia zachowań swoich dzieci i nadziei.
Autorki opierają się na podejściu terapeutycznym wypracowanym przez Tavistock Clinic w Londynie. Korzystają z teorii psychoanalitycznych oraz z wiedzy płynącej z obserwacji niemowląt. Książka przedstawia sprawdzony i stosowany z powodzeniem od wielu lat w Tavistock model pięciu konsultacji terapeutycznych pomocny każdemu specjaliście pracującemu z małymi dziećmi. Jest to pozycja niezbędna dla psychoterapeutów pracujących z dziećmi i rodzinami, ale z lektury skorzystają z pewnością także nauczyciele i opiekunowie pracujący w żłobkach i przedszkolach, lekarze i asystenci rodzinni, a także rodzice chcący zrozumieć swoje dzieci. Niewątpliwym walorem książki są liczne opisy przypadków oraz pokazanie modelu terapeutycznego funkcjonującego w ramach publicznej służby zdrowia. Ukazanie skutecznej pracy z rodzinami z tak małymi dziećmi czyni z tej książki swojego rodzaju podręcznik profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci, młodzieży i dorosłych.
Przeobrażenia, jakie nastąpiły w wyniku reform systemu kształcenia i wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, stały się impulsem do wprowadzenia zmian w wielu dziedzinach życia. Dotyczy to również niezwykle ważnego obszaru, jakim jest przygotowanie młodego człowieka do samodzielnego, świadomego, satysfakcjonującego i całożyciowego uczestnictwa w kulturze fizycznej. Dlatego też podejmowane inicjatywy powinny zmierzać w kierunku wprowadzania takich zmian, które byłyby zgodne z potrzebami i oczekiwaniami ogólnospołecznymi.Rozpatrując problem zmian w obszarze kultury fizycznej, należy sobie uświadomić istotę tego procesu, który, jak pisze M. Demel,[...] polega na krytycznym atakowaniu współczesności, przezwyciężaniu tradycji przeżytych i szkodliwych, podważaniu autorytetów, empirycznym sprawdzaniu tzw. prawd oczywistych. Polega na ciągłym niepokoju i poszukiwaniu, na równoczesnej penetracji stanu aktualnego, jego genezy i perspektyw.Praca ta ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi Czytelnika na najistotniejsze problemy szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej. Poza tym, okolicznością sprzyjającą zmianom w jakości kształcenia i wychowania jest zwiększanie autonomii szkół.Książka obejmuje jedynie wybrane, ale bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej. Pomimo że jej treść została opracowana na poziomie ogólnym, to jednak zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane w praktyce.Rozdział pierwszy wprowadza Czytelnika w świat aksjologii ciała i omawia drogi wiodące do kształtowania postaw prosomatycznych. Określone są w nim także zadania współczesnej szkoły w przygotowaniu wychowanka do uczestnictwa w kulturze fizycznej w przyszłości.Drugi rozdział w sposób syntetyczny ukazuje drogę postępowania edukacyjnego, którego podstawą jest właściwie dobrany program i odpowiednie planowanie pracy. Uzupełnieniem tych treści są podane przykłady nowatorskich form realizacji zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i fakultatywnym.Rozdział trzeci poświęcono nauczycielowi wychowania fizycznego. Poszukuje się w nim odpowiedzi na pytanie: jaki jest, a jaki powinien być współczesny pedagog?W rozdziale czwartym podjęto próbę określenia miejsca ucznia w nowym systemie edukacji fizycznej. Jest to najważniejszy problem, ponieważ współczesna myśl edukacyjna i działania z nią związane powinny być podporządkowane jego dobru. Dlatego spośród wielu poglądów dotyczących ucznia wybrano tylko te, które są najbliższe humanistycznej wersji wychowania fizycznego i na ich podstawie zbudowano model podmiotowego kształcenia i wychowania ucznia.Pozostałe dwa rozdziały ukazują sposoby pomiarów rzeczywistych wyników pracy szkoły (rozdział piąty) i uczniów (rozdział szósty) w zakresie edukacji fizycznej. Proponowane narzędzia pomiaru oraz kryteria oceny korespondują z myślą przewodnią publikacji, jaką jest jej użyteczność w rzeczywistości szkolnej.Opracowanie to jest zarówno zbiorem własnych refleksji popartych wieloletnim doświadczeniem zawodowym, jak i odwołaniem do bogactwa myśli i wiedzy licznych naukowców, którzy przyczynili się do jej powstania. Słowa szczególnej wdzięczności należą się przede wszystkim dwóm wybitnym uczonym Panu Profesorowi Maciejowi Demelowi, który pokazał drogę humanistycznego wychowania fizycznego, oraz Panu Profesorowi Henrykowi Grabowskiemu, który wytyczył proste i czytelne szlaki na tej drodze.Oddając piąte już wydanie książki do rąk studentów i nauczycieli wychowania fizycznego, mamy nadzieję, że pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale również inaczej spojrzeć na problemy edukacji fizycznej oraz ułatwi poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.Autorzy
Bajeczki Babeczki – Sprawdzian Gotowości Szkolnej – to gotowe narzędzie dla rodzica lub opiekuna dziecka w wieku przedszkolnym, przygotowane przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej z wieloletnią praktyką. Pozwoli ono odpowiedzieć na pytanie: czy moje dziecko poradzi sobie w szkole?
Bajki wspierają rozwój sfery społeczno-emocjonalnej dziecka, a zadania umieszczone na końcu każdej książeczki sprawdzają poziom wiedzy i umiejętności malucha kończącego edukację przedszkolną i rozpoczynającego naukę w pierwszej klasie.
Rodzicowi lub opiekunowi zamieszczone tu rady Babeczki pomogą w razie potrzeby sięgnąć po fachową pomoc.
Każda książeczka z serii Bajeczki Babeczki zawiera przepiękne kolorowe wielkoformatowe (A4 x 2) ilustracje, które spodobają się i małym, i dużym. To kolejna inspiracja do rozmów z dzieckiem na rozmaite, nie tylko stricte bajkowe tematy. Dodatkowo na końcu każdej pozycji znajdziemy karty pracy - ćwiczenia do wykonania przez dziecko, rozwijające sprawność grafomotoryczną, nawiązujące tematyką do treści bajeczki. W tej części mamy aż cztery zadania do wykonania.
Szósta część pt. "Uwaga na marzenia!" to bajka o spotkaniu dzieci w bibliotece z tajemniczym autorem książek. Nieoczekiwany zwrot akcji podczas tego wydarzenia pociąga za sobą falę kolejnych zdarzeń. Główny bohater - chłopiec-niedowiarek, nielubiący czytać i stroniący od książek - staje wobec zadania - musi odczarować panującą zimę za oknem za pomocą zaklęcia znalezionego w książce ofiarowanej mu przez zagadkowego pisarza.
Bajeczki Babeczki - Sprawdzian Gotowości Szkolnej - to gotowe narzędzie dla rodzica lub opiekuna dziecka w wieku przedszkolnym, przygotowane przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej z wieloletnią praktyką. Pozwoli ono odpowiedzieć na pytanie: czy moje dziecko poradzi sobie w szkole?
Bajki wspierają rozwój sfery społeczno-emocjonalnej dziecka, a zadania umieszczone na końcu każdej książeczki sprawdzają poziom wiedzy i umiejętności malucha kończącego edukację przedszkolną i rozpoczynającego naukę w pierwszej klasie. Rodzicowi lub opiekunowi zamieszczone tu rady Babeczki pomogą w razie potrzeby sięgnąć po fachową pomoc.
Piąta część pt. "O kosmicznej dyni i zapomnianym imieniu" to opowieść o niecodziennej przygodzie, którą przeżyła grupa przyjaciół: jeż Filip, nornica Klara, ropucha Monika i kret Joachim. Spotkanie z dziwnym zielonym stworkiem, który zapomniał swojego imienia, wyzwala w zwierzątkach chęć niesienia pomocy niezwykłemu przybyszowi. Gdy nadchodzi szczęśliwy finał, Aku ze Szklanej Gwiazdy w podzięce zostawia im... kulki zapomnienia.
Uważam, że kiedy ludzkość posiądzie pełne zrozumienie dziecka, wypracuje również doskonałe formy opieki nad nim.Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny.Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.Sekret dzieciństwa pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju.Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju.Z tekstu
Droga Mamo, czy czujesz się przeciążona i zestresowana? Czy Twoje dzieci doprowadzają Cię do szału? Czy każdy dzień jest dla Ciebie nieustającą walką o odrobienie pracy domowej, posprzątanie pokoju, czas spędzony przed komputerem i z komórką czy też jedzenie czegokolwiek innego poza chipsami? Czy nie masz nawet chwili czasu, aby pomyśleć o sobie i swoich potrzebach? Jeśli odpowiedziałaś twierdząco na powyższe pytania, ta książka jest właśnie dla Ciebie!Przez większość czasu patrzymy na macierzyństwo jak na pracę mozolną pracę, która nigdy się nie kończy. Przygotuj się więc na zmiany! Celem tej książki jest przeobrażenie Cię w szczęśliwą mamę. Dlaczego to takie ważne? Jeśli myślisz, że poszukiwanie własnego szczęścia jest egoistyczne, zadaj sobie pytanie: jaki będzie pożytek z mamy, która jest niezadowolona, skarży się na życie i dzieci, ciągle rzuca groźby bez pokrycia i żyje w stanie permanentnej bylejakości?
Karty edukacyjne do nauki kalendarza.
Kolorowy kalendarz to propozycja odkrywania w formie zabawy jednego z działów matematyki konkretnej. W przyjazny sposób zachęca do poznawania tajemnic kalendarza. Publikacja jest przeznaczona dla dzieci w wieku szkolnym, szczególnie dla uczniów klas I–IV, choć z wieloma zadaniami poradzą sobie także przedszkolaki.
Kolorowy kalendarz może być wykorzystany do indywidualnego treningu konkretnej wiedzy i umiejętności, ale również do wzbogacenia zajęć wyrównawczych czy dodatkowych w szkole oraz do urozmaicenia terapii pedagogicznej. Może też służyć jako narzędzie rozwijające wyobraźnię i kreatywność.
Zeszyt - 44 strony (A4 albumowy)
Karty - 35 kolorowych kart
Nowoczesny podręcznik dla nauczycieli i wychowawców, pełny pomysłów na zajęcia rozwijające kompetencje miękkie. Kreatywne scenariusze lekcji wychowawczych, dzięki którym uczniowie będą mogli zacząć przygodę z rozwojem osobistym. Pomysły na lekcje wychowawcze zostały przygotowane w taki sposób, aby inspiracje i praktyczne rozwiązania mógł z nich czerpać nauczyciel zarówno szkoły podstawowej, jak i szkoły średniej. To książka dla każdego, który chce: - być asertywnym nauczycielem; - stać się mądrym przywódcą; - zostać liderem, nawet w przestrzeni werbalnej potrafiącym grać w szachy; - po każdym swoim wystąpieniu publicznym zostać zapamiętanym; - mądrze inspirować swoich uczniów do ustawicznego rozwoju. W serii ukazała się książka Wychowanie do osobistego rozwoju. Część 1. Patronat: Inspiracje dla Szkoły, edunews.pl, FitSpirit, Głos Pedagogiczny, Sygnał, Szkoła Umiejętności Miękikch
Logopedyczna gra karcianaLogoświnki to gra wspomagająca terapię rotacyzmu między innymi poprzez utrwalanie wymowy głoski r po spółgłoskach oraz w nagłosie i między samogłoskami. Gra składa się z 3 zestawów po 52 karty:na talii oznaczonej kolorem niebieskim na rewersie znajdują się obrazki zawierające w nazwie głoskę r po spółgłoskach t, d, p, b;na talii oznaczonej kolorem zielonym na rewersie znajdują się obrazki zawierające w nazwie głoskę r po spółgłoskach k, g, h (ch), f, w, m, ś, ź;na talii oznaczonej kolorem różowym na rewersie znajdują się obrazki zawierające w nazwie głoskę r w nagłosie, wygłosie i między samogłoskami.
Poddany ocenie wydawniczej tom z jednej strony bezapelacyjnie podtrzymuje najwyższy naukowy poziom tomów wcześniejszych, z drugiej – z dużą naukową śmiałością [...] poszerza granice współczesnej logopedii, redefiniując jej przedmiot. [...] Opiniowane opracowanie składa się z trzech wyraźnie zaznaczonych części: I – Język i kultura; II – Rozwój osób dwujęzycznych; III – Różnice kulturowe i językowe a logopedia.
Z recenzji prof. UP, dra hab. Mirosława Michalika
„Logopedia międzykulturowa” to kolejny tom z serii LOGOPEDIA XXI WIEKU – jednego z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
W niniejszej książce znajduje się 50 zabaw plastycznych. Do wykonania większości z nich potrzebne są płatki kosmetyczne, patyczki higieniczne oraz papier. Ta nieskomplikowana i niedroga forma spędzania wolnego czasu z pewnością ucieszy dzieci. Rozwinie ich wyobraźnię, cierpliwość, sprawność manualną, wrażliwość, a także zwiększy poczucie własnej wartości. Proponowane zabawy zainspirują nie tylko najmłodszych, ale również nauczycieli przedszkolnych, wczesnoszkolnych, rodziców, dziadków, opiekunów. Mogą posłużyć im jako dydaktyczna pomoc w pracy z najmłodszymi.
Oddajemy do rąk czytelników kolejną – po Kaligrafii artystycznej – książkę służącą nabywaniu trudnej sztuki artystycznego pisania. Retrokaligrafia ma w zamierzeniu odgrywać rolę przewodnika po dawnych krojach pisma – eleganckich i znakomicie nadających się do przygotowania okolicznościowych kartek, zaproszeń czy życzeń. Dzięki umieszczonej w publikacji liniaturze czytelnik może zapoznać się z kształtem ozdobnych liter i cyfr oraz poćwiczyć ich samodzielne wykonanie. Dodatkowo w książce zawarte zostały porady i ciekawostki dotyczące sztuki kaligrafii, a także inicjały i finaliki – czyli ornamentacyjne elementy pozwalające rozpocząć i zakończyć retrokartkę w sposób niebanalny i uczynić z tekstów miniaturowe dzieła sztuki.
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach – dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu – wybitni badacze i praktycy – przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii.
„Książka ta łączy podejście medyczne, biomedyczne i behawioralne. To podstawowa lektura dla rodziców, nauczycieli, terapeutów i lekarzy, którzy pracują z osobami przejawiającymi zachowania autoagresywne”.
Z przedmowy Temple Grandin
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?