Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Zamysł poznawczy tej książki dotyczy wykorzystania i zespolenia autorskich badań w zakresie pedagogiki kultury, pedagogiki społecznej, pedagogiki religii, pedagogiki specjalnej, a także w obszarach religioznawstwa, katechetyki, filozofii wychowania i socjologii wychowania, aby na tej podstawie stworzyć cykl wykładów i spotkań promujących idee krytycznych oraz inkluzyjnych analiz na gruncie edukacji współczesnej. Inspiracją dla projektu była silna potrzeba przeciwstawienia się obecnej dziś ekskluzji i fragmentaryzacji, zarówno w obrębie praktyk, jak i analiz teoretycznych w edukacji. […] Niniejsza publikacja jest próbą złożenia w całość rekonstrukcji badawczych zaproponowanych przez przedstawicieli PTFT, aby w rezultacie – przy wykorzystaniu analiz krytycznych – spróbować, przynajmniej częściowo, odsłonić współczesny spór o sferę wartości, norm i ocen ujawniających się w procesach edukacyjnych społeczeństwa XXI wieku.
Mimo świetnych tradycji innych krajów europejskich (International Peace Research Institute w Sztokholmie, galtungowski Peace Research Institute w Oslo, Peace Research Association z siedzibą w Londynie), wątki badań nad pokojem oraz wychowania dla pokoju były stosunkowo słabo artykułowane na gruncie polskim i praktycznie są nieobecne w polskiej myśli pedagogicznej XXI wieku. Z tym większym uznaniem należy zatem powitać inicjatywę Krystyny M. Błeszyńskiej mającą na celu przywrócenie ich i odczytanie w nowym kontekście pedagogicznym, jakim jest edukacja międzykulturowa. Zamierzenie, którego owocem jest między innymi niniejsze opracowanie. (prof. dr hab. Lech W. Zacher)
Książka ta wpisuje się wyraźnie w aktualny klimat kultury naznaczony rozchwianiem – do niedawana wydawało się oczywistych – fundamentów demokratycznego bezpieczeństwa w wielu krajach Unii Europejskiej, a zwłaszcza w Polsce. Nie bez przyczyny współcześnie w środowisku teoretyków i badaczy społecznych intensyfikuje się debata dotycząca wychowania do pokoju, zagrożeń pokoju czy konieczności wzmocnienia prodemokratycznych dyspozycji obywatelskich – solidarności, etyki troski o innych, kultywowania krzepiących więzi w środowiskach lokalnych, krytycznej partycypacji w środowisku tradycyjnych i nowych mediów (umiejętności demaskowania zmanipulowanych czy propagandowych treści), etyczności nieskrepowanego komunikowania się w internecie (powstrzymanie mowy nienawiści itp.). […] Związani z domenami szeroko pojętej międzykulturowości czy wielokulturowości (oba pojęcia nabrały w ostatnich miesiącach w Polsce wyjątkowo negatywnego znaczenia dzięki umacnianiu się populistycznych nastrojów) podejmują i porządkują tę dyskusję z pozycji akademickich. (prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz)
Mówię i czytam słówka to pomoc edukacyjna stworzona z myślą o wspieraniu rozwoju małych dzieci przez zabawę. Zestaw składa się z kolorowych i czarno-białych obrazków przedstawiających przedmioty z najbliższego otoczenia dziecka oraz z podwójnych podpisów do ilustracji. Służy do ćwiczeń rozwoju mowy, percepcji wzrokowej oraz nauki globalnego rozpoznawania wyrazów (rzeczowników w mianowniku). Materiały można wykorzystać do wspólnych zabaw w domu, do ćwiczeń podczas terapii logopedycznej, pedagogicznej i psychologicznej zarówno dzieci zdrowych, jak i tych z trudnościami w nabywaniu systemu językowego.
Zeszyt przygotowuje dzieci w wieku wczesnoszkolnym do pisania w zeszycie w jedną linię, ułatwia płynne pisanie, umożliwia szybsze tempo pisania. Dzięki wyrazistej interlinii pomaga opanować umiejętność czytelnego i estetycznego pisania.
Publikacja stanowi zestaw kwestionariuszy obrazkowo-wyrazowych służących do badania kinestezji artykulacyjnej dzieci pięcioletnich i starszych. Składa się z części A, dotyczącej głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych, oraz części B, dotyczącej głosek ustnych i nosowych, twardych i miękkich, o różnych miejscach artykulacji i odmiennym stopniu zbliżenia narządów mowy. Do każdego kwestionariusza załączono kartę logopedyczną, która jest integralną częścią narzędzia badania kinestezji artykulacyjnej. Materiały adresowane są zarówno do specjalistów (logopedów, psychologów dziecięcych, pedagogów, terapeutów), jak i do rodziców, nauczycieli, wychowawców oraz opiekunów.
Zeszyt z węższą kratką ułatwi opanowanie estetycznego i czytelnego zapisu cyfr i działań matematycznych. Ćwiczenie pisma w węższej kratce wzmocni precyzję ruchów ręki piszącej dziecka.
Czytelnicy odnajdą w tej publikacji fabularyzowane zabawy ruchowe, które można wykorzystać w profilaktyce oraz korygowaniu płaskostopia przedszkolaków i uczniów kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Książka adresowana jest do studentów fizjoterapii, wychowania fizycznego oraz pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, którzy zamierzają w przyszłości prowadzić zajęcia korekcyjne dla kilkulatków. Nauczyciele wykonujący ten zawód znajdą w niej przypomnienie znakomicie znanych sobie kanonów metodyki. Zaproponowane zabawy mogą wykorzystać także rodzice ćwiczący w domu z kilkulatkami.
Co możesz zrobić, aby dać swojemu maluszkowi dobrą bazę wychowawczą już od urodzenia? Jak komunikować się z maleństwem, aby zbudować prawidłową więź? Co powinno zawierać mądre wychowanie, aby ustrzec się problemów z zachowaniem dziecka w przyszłości? Czego unikać i jakie błędy popełniają najczęściej rodzice małych dzieci? Na te i wiele innych pytań odpowiada autorka książki Wychowanie maluszka od urodzenia do trzeciego roku życia. Poradnik dla rodziców i opiekunów doktor nauk humanistycznych, psycholog dziecięcy z wieloletnią praktyką, mediator rodzinny, a jednocześnie mama sześciorga dzieci.
Muzyka wprowadza malucha w świat wyobraźni, rozwija inteligencję emocjonalną oraz mowę. Niniejsza książeczka powstała z myślą o bardzo małych dzieciach oraz tych, u których rozwój nie przebiega harmonijnie. Uczy rozumienia i naśladowania mowy, imitowania ruchów i gestów z wykorzystaniem przedmiotów, rozwija umiejętności poznawcze. Wyrazy dźwiękonaśladowcze, rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki zawarte w piosenkach, wzbogacone o łatwą do odtworzenia melodię, poszerzają wiedzę o otaczającym świecie i rozbudzają w dziecku motywację do mówienia.
Autorki są orędowniczkami i propagatorkami urzeczywistniania nowoczesnych idei dydaktycznych. Kreatywny dobór proponowanych na łamach książki strategii kształcenia stymulujących kompetencje uczniów, korespondujących z ich potrzebami poznawczymi i zainteresowaniami, jest czytelnym i niezwykle ważnym przesłaniem edukacyjnym skierowanym do wszystkich osób zainteresowanych rozwojem dziecka. Wyłaniający się z lektury publikacji postulat kieruje uwagę odbiorcy na kreowanie zróżnicowanego środowiska uczenia się, w którym uczniowie zyskują możliwość wielozmysłowego sposobu doświadczania otaczającego świata, jego samodzielnego wartościowania i interpretowania, a tym samym – budowania własnych kompetencji poznawczych.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Katarzyny Borawskiej-Kalbarczyk
Wiersze i inscenizacje dla przedszkolaków na cały rok"" to zbiór utworów na każdą okazję, albo i bez okazji. Krótkie, łatwe do zapamiętania, uczą i bawią. Pokazują, omawiają i komentują świat wokół dziecka, jego najbliższe otoczenie i ważne dla niego sprawy. Do wykorzystania w przedszkolu, ale też do czytania i nauki w domu.
Treść pracy wnosi wiele nowego spojrzenia na istotę metodologii pedagogiki, jak również metodologii badań pedagogicznych. Podkreślenia wymaga fakt, że praca oparta jest na bogatych doświadczeniach badawczych i dydaktycznych Autora. Wypełnia ona istniejącą lukę w literaturze rodzimej w zakresie statusu metodologicznego pedagogiki. Uważam, że praca jest wysoce wartościowa zarówno z punktu widzenia teorii pedagogicznej, którą posuwa znacznie do przodu, jak również praktyki badawczej. [...]Na szczególną uwagę zasługuje pomysł wzbogacania poszczególnych rozdziałów pracy tekstami poetyckimi, które nie stanowią ozdobników tych rozdziałów, lecz rozwijają i pogłębiają teksty naukowe, nadając im jakościowy wydźwięk emocjonalny. Pomysł ciekawy i godny podkreślenia. [...]Pracę tę adresuję do szerokich rzesz pracowników naukowych uprawiających pedagogikę i poszukujących jej metodologicznego statusu, a także nauczycieli, studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich.
Dziennik wychowawcy pomoc psychologiczno-pedagogiczna został stworzony w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646) oraz o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. W dzienniku uzupełnia się zalecenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz zalecone na podstawie diagnozy szkolnej ucznia.
Zeszyt 48. z III serii "Kocham Czytać. Jagoda i Janek podróżują po Polsce". Teraz dzieci odwiedzają Kielce i Sandomierz.
Na mapie Polski jest coraz więcej miast, które poznali Mali Odkrywcy!
Zeszyt 47. z III serii "Kocham Czytać. Jagoda i Janek podróżują po Polsce". Teraz dzieci odwiedzają Katowice i Żywiec.
Na mapie Polski jest coraz więcej miast, które poznali Mali Odkrywcy!
Zeszyt 46. z III serii "Kocham Czytać. Jagoda i Janek podróżują po Polsce". Teraz dzieci odwiedzają Nysę i Opole.
Na mapie Polski jest coraz więcej miast, które poznali Mali Odkrywcy!
Jagoda i Janek podróżują po Polsce" to III część serii logopedycznej "Kocham Czytać" autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej. Pakiet 18 zeszytów (31-48) w pudełku + GRATIS dwustronna kolorowa mapa Polski.
Seria logopedyczna "Kocham Czytać. Jagoda i Janek podróżują po Polsce":
– do wczesnej nauki czytania dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz starszych – zagrożonych dysleksją, wadami wymowy,
– do nauki czytania dla dzieci dwujęzycznych,
– do nauki o Polsce w szkołach polonijnych,
– 18 zeszytów – opowiadań o polskich miastach, ważnych historycznie miejscach, interesujących przyrodniczo zakątkach naszej ojczyzny, regionalnych potrawach i tradycjach,
– zachęta do podejmowania ciekawych tematów rozmów, samodzielnego stawiania pytań przez dzieci i wspólnego poszukiwania odpowiedzi,
– czytanie i nauka poprzez wspaniałą twórczą zabawę.
Dzieci odwiedzają Trójmiasto, Rabkę Zdrój i Zakopane, Nową Rudę i Wrocław, Bydgoszcz i Toruń, Warszawę i Ciechanów, Białystok i Mikołajki, Kraków i Wieliczkę, Poznań i Gniezno, Lublin i Zamość, Szczecin i Świnoujście, Koszalin i Kołobrzeg, Zieloną Górę i Żagań, Olsztyn i Elbląg, łódź i Łęczycę, Rzeszów i Łańcut, Nyse i Opole, Katowice i Żywiec, Kielce i Sandomierz.
Dołączona do zestawu dwustronna mapa Polski w dużym formacie pomaga dziecku w poznawaniu ojczystego kraju. Jej czytanie jest pierwszą praktyczną lekcją geografii. To znakomity pomysł wizualizacji wycieczek i zapamiętywania poznanych wcześniej informacji.
Wszyscy zachwycają się dzieckiem, któremu nie obce są dobre maniery. Seria książeczek ""Magiczne słowa Leopolda"" to próba zachęcenia dzieci, do tego, aby ładnie się zachowywały i aby dowiedziały się, jak przyjemnie jest używać magicznych słów. Książki w tej serii pomogą dzieciom mądrze używać takich słów jak: przepraszam, proszę czy dziękuję.
Ukochany także przez polskich rodziców hiszpański pediatra i autor książek, w tym bestsellerów Moje dziecko nie chce jeść i Mocno mnie przytul, tym razem o relacji ze starszymi dziećmi.Kiedy dziecko rośnie, rodzice powoli zapominają o trapiących ich wcześniej problemach. Nie trzeba się już niepokoić o karmienie piersią i usypianie.Teraz mają nowe zmartwienia:- Czy jest się czego bać, kiedy dziecko wkracza w wiek nastoletni?- Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie ze stresem?- Co robić, jeśli dziecko jest nadpobudliwe?- Ile czasu dziennie dziecko może spędzać przed ekranem?- Co myśleć o karach, nagrodach i konsekwencjach?Z właściwym sobie poczuciem humoru autor pomaga rodzicom przezwyciężyć najczęstsze problemy wychowawcze i sprawia, że życie z coraz starszym dzieckiem staje się (nieco) prostsze.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?