Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek t, d, m, mi, n, ni (ń) w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i zdaniach oraz w opozycji bezdźwięczna-dźwięczna. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek t, d, m, mi, n, ni (ń) i utrwaleniu ich w sylabach.Utrwalanie artykulacji możemy wspomagać, wykorzystując analizator wzrokowy. Autorki proponują w podpisach oznaczyć kolorem czerwonym litery t, d, m, mi, n, ni (ń). Książka dostępna w wersji elektronicznej w następujących witrynach:
Dajmy każdemu dziecku kompas moralny na całe życie!Jak być autorytetem dla dziecka?Psycholodzy często porównują dziecko w procesie wychowania do walizki - możemy z niej wyjąć to, co uprzednio do niej włożymy. Powinniśmy je zatem nauczyć, najlepiej poprzez własne postępowanie, co oznaczają pojęcia: odpowiedzialność, prawdomówność, odwaga, przeciwstawianie się złu. Dziecko dzięki takiemu systemowi wychowania ma szansę, by dokonywać w przyszłości trafnych życiowych wyborów i przekonać się, że przestrzeganie moralnych drogowskazów prowadzi je do sukcesu.Szczególnie ważne jest to właśnie teraz - w dobie silnego oddziaływania mediów, wywierania presji przez grupy towarzyskie, w które dziecko na pewno trafi. Dla rodziców z lektury tej książki płynie inna lekcja, oczywista tylko z pozoru - wychowanie nie jest łatwe.Ta książka oprócz wiedzy psychologicznej zawiera praktyczne ćwiczenia i podpowiedzi, jak postępować, by dziecko - już na etapie bycia przedszkolakiem, aż po nastolatka, miało szansę na mądre i odpowiedzialne kierowanie swoim życiem.To jest ważna książka dla mądrych i wrażliwych dorosłych, często pogubionych w dzisiejszym świecie. Daje im nie tylko wskazówki, ale przede wszystkim, pewność i nadzieję, że opierając swoje działania i kontakty z dzieckiem na wartościach, sprzyjają jego dorastaniu i przekształcaniu się w szczęśliwą dorosłą osobę - ciekawą świata, ale i potrzebującą bliskości ludzi oraz umiejącą dawać to innym.prof. dr hab. Anna Brzezińska, psychologSiłą tej książki jest jej praktyczny charakter. Autorki, odwołując się do konkretnych doświadczeń oraz zmuszając do refleksji, pomagają rodzicom i wychowawcom nie tylko wprowadzić dzieci w świat wrażliwości moralnej i uczuciowej, lecz także uczyć je podejmowania właściwych decyzji.prof. dr hab. Tadeusz Gadacz, filozofTen wspaniały poradnik dla rodziców nie tylko przypomina nam o tym, jak ważne są wartości i jak łatwo się bez nich pogubić, ale też pokazuje, jak sprawić, aby wartości były żywe, praktykowane i dawały nam mocną podstawę do rozwoju i życia w zgodzie z nimi.Elżbieta Nerwińska - dyrektor Centrum Pozytywnej EdukacjiWielkie wyrazy uznania należą się Autorkom za tę książkę, gdyż jest ona niezbędnym elementarzem postępowania z dziećmi. Jeśli dziecko w pierwszych latach życia nie przyswoi sobie, co znaczy: szacunek dla innych, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga i sprawiedliwość, to nie będzie w stanie w dorosłym życiu na tych wartościach opierać swojego postępowania.prof. dr hab. Andrzej Zoll, prawnikIrena Koźmińska - założycielka i prezes Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz amerykańskiej Fundacji "BCXXI - Child Awareness Program for Poland", członek zarządu International Center for Missing and Exploited Children. Po pobycie w USA w latach 1994 - 2000, związanym z pełnieniem przez jej męża funkcji ambasadora Polski, zainicjowała kampanię społeczną "Cała Polska czyta dzieciom" oraz Program Nauczania Wartości "Szkoła z charakterem". Mieszka w Warszawie, ma córkę Kingę.Elżbieta Olszewska - członek zarządu i dyrektor programowy Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom". Jest współautorką programów edukacyjnych Fundacji, m.in. "Dzieciństwo na całe życie" oraz "Szkoła z charakterem". Prowadzi wykłady i warsztaty z zakresu zdrowia emocjonalnego dzieci oraz Programu Nauczania Wartości. Mieszka w Toruniu, gdzie wraz z mężem założyła interaktywne Muzeum Piernika. Ma dwie córki - Bognę i Zuzię.
Okres ,,wielkich migracji"" nazywany adolescencją, ostatni etap wieku rozwojowego między dzieciństwem a wiekiem dorosłym, jest jedną z najbardziej złożonych rzeczywistości do określenia i zrozumienia, ponieważ jest okresem burz i zmian, wzrastania i dojrzewania, rozwoju i nowości. Książka naświetla dynamiki psychologiczne, które prowadzą adolescentów do budowania samodzielnych, oryginalnych i bogatych tożsamości. Zatrzymuje się na przyjaźniach w grupie rówieśników, miejscem przejściowym pomiędzy wspólnotą dzieciństwa a wspólnotą dorosłych, zdolnym spełniać funkcje środowiska emocjonalnego, konfrontacyjnego i sceny dla debiutu społecznego. Omawia też znaczenie osobistych relacji w przyjaźni jako szczególnej przestrzeni dla rodzącej się indywidualności oraz podejmuje zagadnienia odnoszące się do relacji między dziewczętami i chłopcami, podkreślając podobieństwa i różnice płci.Giovanni Tagliaferro, dyrektor Instytutu Prewencji Stowarzyszenia Psychoanalizy Relacji Edukacyjnych (Associazione di Psicoanalisi della Relazione Educativa - APRE) w Rzymie oraz wychowawca psycholog w więzieniach w Benevento i Rebibbia; w latach 2005-2016 był proboszczem w parafii św. Mikołaja w Castelvetere koło Benevento. Po uzyskaniu tytułu magistra z filozofii i teologii zrobił specjalizację z psychologii klinicznej i komunikacji oraz dyplom z kryminologii. Jest też seksuologiem i doradcą zawodowym. Współpracuje z czasopismem ""International Journal of Psychoanalysis and Education"".
Przez ponad 35 lat autorzy pracowali z chłopcami i ich rodzinami, odkrywając, że istnieją całe rzesze smutnych, przestraszonych, rozzłoszczonych i milczących chłopców. Postanowili znaleźć odpowiedź na pytanie: czego nie dostają chłopcy, a co jest im tak bardzo potrzebne do zrównoważonego rozwoju emocjonalnego? Zidentyfikowali presję, jaka wywierana jest na chłopców i młodych mężczyzn, a która skutkuje wzrostem agresywnych zachowań, co ma wpływ na funkcjonowanie całego społeczeństwa.Kindlon i Thompson pokazują:że umiejętność identyfikacji emocji jest najcenniejszym darem, jaki możemy ofiarować naszym synom,jak rodzice mogą pomóc chłopcom rozwijać ich wrażliwość i empatię,jak wspierać synów w kontaktach z kolegami i koleżankami.Oparta na rzetelnej wiedzy książka dwóch psychologów dziecięcych, którzy z ogromną troską pochylają się nad wyzwaniem, jakim jest wychowanie chłopców na mądrych i wrażliwych mężczyzn.
Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną"" to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu ""Ja - uczeń"". Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.
Drugie, uaktualnione wydanie publikacji, w której Autorzy zaprezentowali główne problemy rehabilitacji kompleksowej - pokazując jej zasadnicze obszary w sferze medycznej i społecznej. Publikacja ta powinna pomóc pielęgniarkom w lepszym rozpoznaniu złożonych problemów niepełnosprawności i zachęcić do głębszych studiów idei rehabilitacji, a także jej form, metod i środków - w kontekście ich wyzwań zawodowych.
Rozwód nigdy nie jest łatwy. Koniec małżeństwa, zwłaszcza w rodzinie, w której są dzieci, zawsze wiąże się ze zmianami i stratami. Być może straciłaś/straciłeś dom rodzinny, część przychodu, niektórych przyjaciół, a nawet o wiele więcej. Możliwe, że czeka cię utrata czegoś, co zawsze brałaś/brałeś za pewnik. Niewątpliwie jedną z takich rzeczy jest wsparcie współmałżonka w twoich relacjach z dzieckiem. Odkrycie, że były współmałżonek działa teraz na twoją niekorzyść, może okazać się bardzo bolesne. Nie wszyscy próbują podkopywać autorytet byłego współmałżonka w oczach dziecka niestety często, o wiele za często, tak właśnie się dzieje. Możliwe, że dotyczy to także ciebie i czujesz, że powoli tracisz swoje dziecko na rzecz twojego eks.Celem tej książki jest pomoc w postępowaniu z dzieckiem, które czuje się rozdarte i musi wybierać pomiędzy tobą a twoim toksycznym byłym współmałżonkiem. Chcemy wskazać ci różne sposoby, którymi były partner może próbować wciągnąć dziecko w konflikt lojalności, tak abyś mogła/mógł je natychmiast rozpoznawać i podejmować odpowiednie kroki. Chcemy też uświadomić ci psychologiczny wpływ zachowania twojego eks na wasze dziecko rozumiejąc, co się dzieje, będziesz osobą bardziej empatyczną i wrażliwą na doświadczenia twojej pociechy.Wierzymy, że wiedza na temat pozytywnego i świadomego rodzicielstwa dostarczy ci narzędzi, których potrzebujesz do umocnienia więzi z dzieckiem. Sposoby zaprezentowane w tej książce mają pomóc ci zminimalizować szkodliwy wpływ twojego/twojej eks i sprawić, że dziecko nie wybierze tego drugiego rodzica lub że zrobi to później. Życzymy ci powodzenia w odkrywaniu nowych aspektów życia i leczeniu ran, zachęcamy cię też, abyś mogła/mógł całym sercem i umysłem skoncentrować się na myśli, że twoje dziecko potrzebuje ciebie, nawet jeśli ono nie zawsze to sobie uświadamia, o tym pamięta lub nie zachowuje się tak, jakby cię potrzebowało.
Intencją autorów było zweryfikowanie możliwych rozwiązań dotyczących racjonalizacji sieci szkół gminnych oraz sprawdzenie, na ile faktycznie przekładają się one na spadek poparcia społecznego udzielanego organom wykonawczym. Weryfikując zróżnicowane przypadki gmin i sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych wynikających z przyjętego modelu realizacji polityki oświatowej, autorzy chcieli „odczarować” powszechne wśród władz gmin (ale i innych interesariuszy lokalnej polityki oświatowej) przekonanie, że likwidacja szkół jest jednoznaczna z utratą poparcia i faktycznie zamyka możliwość dalszej kariery politycznej wójtów podejmujących tak radykalne decyzje.
Ze Wstępu
Praca Anny Kołomycew i Bogusława Kotarby zasługuje na zainteresowanie ze strony przedstawicieli nauk społecznych, samorządu terytorialnego i oświaty. Została napisana przez właściwych ludzi we właściwym czasie, który charakteryzuje się głębokimi zmianami politycznymi i strukturalnymi. Autorzy wykazali się instynktem twórczym i pokazali, na czym polega rola badacza żyjącego w ,,ciekawych czasach’’.
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Andrzeja Piaseckiego
Anna Kołomycew – doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, adiunkt w Zakładzie Administracji Publicznej i Polityki Społecznej Instytutu Nauk o Polityce Uniwersytetu Rzeszowskiego. Autorka, współautorka oraz współredaktorka licznych publikacji z zakresu administracji publicznej, samorządu terytorialnego, rządzenia publicznego oraz polityk publicznych. Uczestniczka programu post-doc w School of Economics, Management and Statistics University of Bologna. Od 2018 roku członek zespołu badawczego realizującego projekt „Od dialogu do deliberacji. Podmioty niepubliczne jako (nie)obecny uczestnik lokalnego procesu decyzyjnego” finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Bogusław Kotarba – doktor nauk politycznych, adiunkt w Zakładzie Administracji Publicznej i Polityki Społecznej Instytutu Nauk o Polityce Uniwersytetu Rzeszowskiego. Posiada bogate doświadczenie zawodowe; pracował zarówno w sektorze przedsiębiorstw, jak i w administracji publicznej (przez dwie kadencje pełnił funkcję wójta). Zainteresowania naukowe koncentruje na problematyce samorządu terytorialnego, zwłaszcza gmin, oraz na lokalnych politykach publicznych. Autor monografii Walka polityczna na forum Rady Miasta Rzeszowa w latach 2002-2010 (2011) oraz kilkudziesięciu innych publikacji.
Ćwiczenia do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 5 SP do Nowej Podstawy Programowej.Spis treści1. Gdzie dom, tam serce twoje2. Rodzina moje okno na świat3. Emocje i uczucia4. Porozmawiajmy5. Świętowanie6. Zaplanuj odpoczynek7. Mądry wybór w świecie gier8. Uprzejmość i uczynność9. Poszukiwany: przyjaciel10. Moje ciało (lekcja dla grupy dziewcząt)11. Moje ciało (lekcja dla grupy chłopców)12. Dojrzewanie fizyczne dziewcząt (lekcja dla grupy dziewcząt)13. Dojrzewanie fizyczne chłopców (lekcja dla grupy chłopców)14. Dbam o higienę (lekcja dla grupy dziewcząt)15. Dbam o higienę (lekcja dla grupy chłopców)16. Zdrowy styl życia(lekcja dla grupy dziewcząt)17. Zdrowy styl życia (lekcja dla grupy chłopców)18/19. Zrozumieć siebie i innych (lekcja osobno dla grupy dziewcząt i dla grupy chłopców)
Jaką drogę trzeba przejść, by znaleźć prawdziwą przyjaźń? Czy to droga łatwa, czy może pełna trudów i wyzwań? Czy warto się starać i wytrwale dążyć do celu? Czy marzenia się spełniają? Dowiecie się tego, wędrując przez tajemniczą Krainę Snów wraz z dwiema sympatycznymi dziewczynkami, Jagódką i Rozalką. A zakończenie ich przygód będzie niezwykłe i zaskakujące! Droga siedmiu snów to książka z głębokim i mądrym przesłaniem. Opowiada o szukaniu przyjaźni, dojrzewaniu, odróżnianiu dobra od zła oraz pokonywaniu trudności. Zachęci dzieci do zadawania pytań, inicjując rozmowę z dorosłymi. Każdy sen, przedstawione w nim sytuacje i postaci mogą być wprowadzeniem do cennych rozmów z dzieckiem o uczuciach, wartościach i relacjach z innymi.
Książka ta jest zorientowana na poznanie kategorii znaczących dla współczesnej rodziny dziecka z niepełnosprawnością w obliczu zachodzących zmian społecznych. [] Moją pracę oparłam na wyznaczonych przez Halinę Borzyszkowską kluczowych kategoriach funkcjonowania rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Starałam się jednocześnie zachowywać otwartość na poznanie bądź wyznaczenie kategorii nowych. Dokonałam analizy społecznej rzeczywistości posttransformacyjnej z uwzględnieniem zmian uwarunkowań funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością oraz jego rodziny. Przeprowadziłam również badania uwzględniające nowe trendy cywilizacyjne oraz zmiany w obszarze komunikacji społecznej. [] Książka ta stanowi pracę pedagoga specjalnego, dla którego temat rodziny dziecka z niepełnosprawnością jest ważny z dwóch głównych powodów: po pierwsze ze względu na jego implikacje teoretyczne w obszarze pedagogiki specjalnej; po drugie zaś w związku z codzienną współpracą z rodzicami w obszarze działań praktycznych autora (praca w przedszkolu specjalnym).
W niniejszej książce omówione zostały polskie święta i obyczaje. Są wśród nich święta rodzinne, kościelne, państwowe i społeczne, dni związane z problemami naszej planety, zabawy okolicznościowe, zwyczaje międzynarodowe i ludowe oraz inne ważne wydarzenia. Dziecko odpowiadając na pytania, poznaje te święta; dowiaduje się, kiedy je obchodzimy, czym się wyróżniają, kto świętuje, jakie są symbole. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Rebusomania to edukacyjna gra towarzyska doskonaląca umiejętność analizy i syntezy fonemowej wyrazów niezbędną w nauce czytania i pisania. Gra rozwija spostrzegawczość, pamięć wzrokową oraz uwagę, wzbogaca bierny i czynny słownik dziecka. Proponowane zabawy są uniwersalne, można je wykorzystać podczas zajęć grupowych i indywidualnych w przedszkolach, szkole czy świetlicy, ale z powodzeniem sprawdzą się także jako rodzinna rozrywka, która dostarczy wiele radości i satysfakcji, rozbudzi wyobraźnię i ciekawość.
Kiedy dziecko zadaje rodzicowi pytania dotyczące sfery intymnej, czyli seksu i miłości, oraz trudnych kwestii społecznych, jak przemoc, pedofilia, prostytucja czy śmierć, reaguje on zazwyczaj zażenowaniem i bezradnością.Jak zmienić tę sytuację i podchodzić do trudnych rozmów z dzieckiem jak do ciekawego wyzwania, próby pogłębiania więzi i troskliwego przygotowywania go do życia? W jaki sposób, informując dziecko o skomplikowanych zjawiskach społecznych i niebezpieczeństwach, nie wzbudzać niepokoju, nie burzyć pozytywnej wizji świata, nie odbierać mu typowego dla niego optymizmu?W audiobooku tym rodzice znajdą przystępne wyjaśnienia prawidłowości rozwoju emocjonalnego dziecka, o których należy pamiętać, omawiając z nim trudne kwestie. Pomocne będą przykłady odpowiedzi na dociekliwe, trudne dziecięce pytania, ale też pytania, jakie należy zadać dziecku w kontekście danej rozmowy. Uśmiech wywołują autentyczne anegdoty obrazujące dziecięce spojrzenie na świat, często odmienne od dorosłego, ale równie ciekawe, a na pewno sympatyczne.
Trudności w porozumiewaniu się z dorosłymi, łamanie reguł, narażanie się na ryzyko, niechęć do sprawdzonych metod rozwiązywania problemów, kłopoty z zasypianiem… To tylko niektóre z elementów codzienności nastolatka, dodatkowo stojącego dzisiaj w obliczu problemów i zadań, z którymi nie mieliśmy do czynienia w historii naszego gatunku. Jaki jest praktyczny sens etapu życia, w którym wszystko robimy inaczej niż trzeba?
Najnowsze odkrycia neuronauk, zwłaszcza związane z rozwojem ośrodkowego układu nerwowego, wyjaśniają wiele zjawisk dotyczących zachowań nastolatków, które wcześniej były dla nas niezrozumiałe i uważaliśmy za szkodliwe. „Szkoła neuronów” zawiera wiedzę prowadzącą do zgłębienia tego, co nazywamy konfliktem pokoleń. Z proponowanej przez autora perspektywy konflikt ten jest nie tylko zrozumiały, ale wręcz konieczny. Napięcie pomiędzy ludźmi będącymi na różnym etapie rozwoju jest tu siłą, która właściwie wykorzystana służy interesom obu stron. Jeżeli weźmiemy to pod uwagę, o wiele łatwiej będzie nam porozumieć się z młodzieżą i stworzyć efektywne metody nauczania.
"Dziecko niekoniecznie musi dostawać to, czego chce. Ale w szkole musi bezwzględnie dostać to, czego potrzebuje".
Szkoła powinna zapewnić młodym podopiecznym oparte na zaufaniu relacje z ludźmi , którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego.
Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania.
Ta książka ma dodać szkołom odwagi, żeby przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało przystąpiły do dzieła. Nie chodzi tylko o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom oraz dyrekcji szkół.
Długo wyczekiwana książka autorki bestsellera „Uważność i spokój żabki”, tym razem dla dzieci (od 5 do 10 lat), pełna zabaw, ćwiczeń inspirowanych jogą, zadań rozwijających świadomość zmysłów, historii do czytania i myślenia, gier, wyzwań, naklejek, plakatów i innych cudów.
Dodatkowo zawiera sześć zupełnie nowych nagrań (do pobrania).
Dzięki niej dziecko przez zabawę poznaje siebie, uczy się obserwować swoje doznania i otoczenie, swoje emocje, pragnienia i marzenia, poznaje tajniki UWAŻNOŚCI.
Gdy dzieci wykształcą w sobie umiejętność uważnej obecności, podążą ku pogodniejszej i szczęśliwszej dorosłości.
W domu, szkole i przedszkolu dzieci często bywają zestresowane i niespokojne. Eline Snel opracowała prostą metodę, która pomaga dzieciom odzyskać spokój i uważność, uświadomić sobie, co czuje ich ciało i jakie pojawiają się w nich emocje, a także otworzyć się na innych ludzi.
Już ponad milion dzieci na całym świecie nauczyło się koncentracji dzięki „metodzie żabki”.
TECHNIKA PISANIA I PREZENTOWANIA PRZYRODNICZYCH PRAC NAUKOWYCH to znakomity praktyczny przewodnik dla adeptów nauk przyrodniczych, prezentujących wyniki swoich badań. Są w nim wskazówki, jak skonstruować publikację, jak przygotować maszynopis wydawniczy zgodnie z wymogami wydawców krajowych i zagranicznych, w warunkach rosnącej konkurencji o miejsce na łamach liczących się periodyków naukowych. Zawiera również informacje dotyczące innych form prezentacji, odczytu, posteru - z wykorzystaniem metod wizualnych i programów multimedialnych. Może też być przydatny osobom publikującym prace z innych dziedzin, a także redaktorom czasopism i wydawnictw książkowych.W obecnym, piątym już wydaniu, szczególną uwagę zwrócono na nowe możliwości programów komputerowych w przygotowaniu tekstu publikacji, równań matematycznych oraz ilustracji, zmieniające się procedury przesyłania manuskryptu i komunikowania się z redakcjami w wirtualnej przestrzeni Internetu, ostrzegając przy tym przed pułapkami, jakie stwarza nowa technologia. Dodano praktyczne rady, jak uniknąć kłopotów, kiedy nad jednym manuskryptem pracuje kliku współautorów, co jest dziś normą w naukach przyrodniczych.Obaj autorzy poradnika są biologami uprawiającymi różne specjalności (biologia środowiskowa i ekologia, oraz mikrobiologia i bioinformatyka), jeden jest profesorem Uniwersytetu Jagiellońskiego, drugi - pracownikiem Instytutu Maxa Plancka, opublikowali łącznie wiele publikacji naukowych, przeglądowych i popularno-naukowych, obaj mają doświadczenie dydaktyczne, zdobyte na różnych uniwersytetach w kraju i za granicą.
Czytanie ze zrozumieniem dla klasy 8 - część 2 to wybór testów sprawdzających umiejętność rozumienia czytanego tekstu. Ćwiczenia zostały przygotowane w oparciu o fragmenty utworów literackich, wybranych z wykazu lektur obowiązkowych nowej podstawy programowej języka polskiego z 2017 roku - klasa VIII.Praca z testami ma na celu kształtowanie i rozwijanie zdolności rozumienia tekstu oraz doskonalenie umiejętności koncentracji, które są konieczne na każdym etapie edukacyjnym.Materiał został podzielony według rodzajów literackich: epika, liryka, dramat - dzięki temu uczeń rozwija zdolność rozumienia tekstów o zróżnicowanej strukturze. Część I zawiera testy oparte na utworach epickich, natomiast w Części 2 uczeń ćwiczy rozumienie wierszy i tekstów dramatycznych.Testy posiadają oddzielne karty z odpowiedziami i punktacją, co umożliwia wykorzystanie ćwiczeń zarówno podczas zajęć - w szkole, jak i w trakcie indywidualnej pracy ucznia w domu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?