Uczestnictwo w aktywności fizycznej wynika z odczuwanych potrzeb człowieka i jest swoistym antidotum na negatywne skutki rozwoju cywilizacji. Problem uwarunkowań społecznych rozwoju somatycznego i motorycznego dzieci budzi coraz większe zainteresowanie instytucji edukacyjnych i naukowców zajmujących się kulturą fizyczną. Prawidłowy stan zdrowia dzieci w wieku szkolnym oraz ich zachowania prozdrowotne stanowią podstawową wartość w tej grupie społeczności. To od nich w dużej mierze będzie zależeć w przyszłości kreowanie zdrowego stylu życia i edukacja zdrowotna. W takim ujęciu problem zdrowia i zachowań prozdrowotnych ma wymiar społeczny. Zdaniem dr Anny Niteckiej-Walerych poprawę zdrowia przez zwiększenie aktywności fizycznej zauważa się w wielu krajach, natomiast wyniki badań w Polsce świadczą o spadku uczestnictwa młodzieży w różnych formach aktywności fizycznej. Nieodpowiednie nawyki żywieniowe, niska jakość snu, zbyt niski poziom aktywności fizycznej są jednymi z czynników wpływających negatywnie na stan psychofizyczny dzieci. Zdrowotna kultura fizyczna w coraz to większym stopniu staje się jednym z podstawowych czynników zdrowego stylu życia. Badania naukowe ostatniego dziesięciolecia i do-świadczenie praktyczne przekonująco świadczą o tym, że istnieje duże zapotrzebowanie na doskonalenie różnych form aktywności fizycznej i środków stosowanych w ramach obligatoryjnych zajęć wychowania fizycznego, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Przykładem takiego opracowania jest właśnie publikacja Wychowanie fizyczne w klasach 1–3 szkoły podstawowej.
Prof. dr hab. Stanisław Sawczyn
Katedra Sportu Powszechnego
Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu
im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
Książka zawiera propozycje zabaw i ćwiczeń z przyborami skierowane przede wszystkim do dzieci w młodszym wieku szkolnym, jednakże nie tylko. Przedstawione w niej aktywności, po niewielkich modyfikacjach można wykorzystywać podczas zajęć ruchowych z dziećmi w innych kategoriach wiekowych, na przykład z przedszkolakami, ale również z młodzieżą i dorosłymi.
Książka jest podręcznikiem przeznaczonym przede wszystkim dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, kwalifikowanych nauczycieli wychowania fizycznego, jak również dla nauczycieli pracujących w przedszkolach i wszystkich tych osób, które prowadzą zajęcia ruchowe z dziećmi, np. animatorów sportu. Zawarte w niej propozycje ćwiczeń i zabaw mogą być z sukcesem wykorzystywane w szkołach i przedszkolach w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, na koloniach, podczas obligatoryjnych zajęć ruchowych, a także podczas zajęć wolnych, świetlicowych i festynów sportowo-rekreacyjnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?