Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Zainteresowanie humanistyką środowiskową przybiera na sile w ostatnich latach - dynamicznie rozwijają się zarówno badania naukowe, jak i kształcenie akademickie. Widać również coraz większe zaangażowanie obywatelskie w obronie lasów przed wycinką czy rzek przed ich dalszą regulacją. Poważny problem stanowi jednak brak adaptacji humanistyki środowiskowej do stosowania w polskiej szkole. Wypełnienie tej luki to jedno z wyzwań współczesnej edukacji. W książce "Więcej-niż-tylko-ludzkie lekcje języka polskiego. Edukacja polonistyczna w czasach kryzysu klimatycznego" nakreślam możliwości szeroko zakrojonych przeobrażeń niesionych przez środowiskowe analizy i interpretacje, które można z powodzeniem stosować w szkole na lekcjach języka polskiego. Humanistyka środowiskowa z jej rewizjonistyczną siłą może zmienić odbiór archaicznego kanonu literackiego, a jego relektura pozwala dostrzec więcej-niż-ludzką historię świata i tworzyć nowe opowieści. Do tkania nowych opowieści inspirujących do przemiany, "ekologicznej metanoi" powinna włączyć się również szkoła. Snucie tych opowieści to z pewnością dziś jedno z zadań edukacji humanistycznej. W czasach kryzysu klimatyczno-środowiskowego potrzebujemy nowych pojęć, nowego języka, nowych opowieści, i nowych działań w edukacji. Te nowe działania sprowadzić można do od-uczania (się) dominujących praktyk, stylów, które przekazuje literatura, w tym kanon lektur szkolnych. Nowe wskazuje również na podjęcie dawnych kwestii od nowa i na nowo, inaczej - z troską o Ziemię. Szkoła powinna jak najszybciej stworzyć możliwości do zmiany myślenia uczniowskiego, tworząc nowe imaginarium środowiskowe poza dualizmem natura-kultura oraz osłabiając antropocentryzm na rzecz sojuszy więcej-niż-tylko-ludzkich.
Nie bez powodu wybrałam temat tej książki. Książka – wiedza – edukacja to podstawa do nauczenia się życia, rozwiązywania problemów, do stawania się lepszym człowiekiem.Po zrozumieniu i zapoznaniu się z arkanami tematów współuczestniczących w tworzeniu wizerunku człowieka wykształconego, mądrego i zaradnego będzie nam wszystkim, lepiej zrozumieć samych siebie, innych ludzi, świat zwierząt, faunę i florę.Zrozumieć, że uczymy się bardzo długo, czasem całe życie, aby sprostać rozwojowi cywilizacji, zmianom wokół nas, ale przede wszystkim by być liderami postępu i wzoru do naśladowania dla innych ludzi.
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Twórcze dziecko – twórcze zabawyNa podstawie przestudiowanej literatury specjalistycznej z wybranych obszarów i otrzymanych rezultatów prowadzonych eksploracji sprecyzowano teorię twórczych zabaw oraz przeprowadzono ich klasyfikację. W ten sposób rozwijamy efektywnie teorię naukową, realizując cele teoretyczny i poznawczy. Na tej podstawie sformułowano postulaty dla praktyki pedagogicznej i rodzinnej – realizujemy więc cel praktyczny. Poczynione generalizacje pozwalają sprecyzować sugestie do dalszych badań i praktyki pedagogicznej. Adresatami monografii są więc nie tylko przedstawiciele środowiska naukowego, ale również nauczyciele i wychowawcy. Przedstawione treści mogą być inspiracją do pracy naukowej, badawczej oraz metodycznej w zakresie pedagogiki dziecka, pedagogiki przedszkolnej i pedagogiki twórczości.Adekwatnie do podjętego tematu monografię podzielono na osiem rozdziałów.Sześć pierwszych stanowi studium literatury na obrany temat. Zaprezentowano w nim zachodzące w świecie przemiany, które wpływają na edukację dziecka i jego dzieciństwo, potrzebę i znaczenie twórczości we współczesnym świecie, twórczość dzieci w zabawach. Wyjaśniono fenomen twórczości, jego wymiary i atrybuty, podejście i koncepcje oraz scharakteryzowano twórczość dzieci, jej funkcje i rodzaje.
Cztery pory roku. Wierszyki logopedyczneto zbiór lekkich, zabawnych i pełnych inwencji wierszyków. Na niektórych rzeczywiście można połamać sobie język i właśnie na tym polega cała zabawa - zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Dowcipne wierszyki i ilustracje dostarczają mnóstwo uśmiechu i rozrywki, pobudzają wyobraźnię, a przy tym są znakomitymi ćwiczeniami logopedycznymi.
Zbiór lekkich, zabawnych i pełnych inwencji wierszyków. Na niektórych rzeczywiście można połamać sobie język i właśnie na tym polega cała zabawa - zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Zawarte w obu częściach dowcipne wierszyki i ilustracje dostarczają mnóstwo uśmiechu i rozrywki, pobudzają wyobraźnię, a przy tym są znakomitymi ćwiczeniami logopedycznymi.
Od wymyślania zabawnych tekstów piosenek po rozwiązywanie zagadek i planowanie poszukiwań skarbów – ten praktyczny poradnik pokaże Ci, jak sprawić, by sztuczna inteligencja (SI) stała się bezpieczną i edukacyjną częścią życia Twojej rodziny. Nie musisz być ekspertem od technologii. Wystarczy ciekawość i chęć przeżycia przygody.
Niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem, który z technologią jest za pan brat, czy wciąż uczysz się, jak włączyć mikrofon podczas wideokonferencji, w tej książce odkryjesz: zabawy bez ekranu, które dzięki SI rozbudzą kreatywność i chęć nauki; proste sposoby, by nauczyć dzieci krytycznego myślenia o SI; rzetelne informacje dotyczące bezpieczeństwa i etyki w świecie SI.
Nie pozwól, by SI stała się źródłem stresu. Zamień ją w narzędzie zabawy, nauki i budowania więzi. Twoja rodzinna przygoda z SI zaczyna się właśnie teraz!
Ola Handford – psycholożka oraz edukatorka projektowania i innowacji. Przeszkoliła ponad pięć tysięcy osób w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji w programach kreatywnego myślenia, innowacji i projektowania. Przygotowała trzydzieści wciągających aktywności, dzięki którym razem z rodziną wkroczycie w rewolucyjną rzeczywistość SI.
Choć balet obecny jest w polskiej kulturze od XVI wieku, dostrzec można, że na polskim rynku wydawniczym opracowań dotyczących kształcenia artystycznego w zakresie tańca nadal jest niewiele, a sam taniec, a w szczególności taniec klasyczny, nie zajmuje należnego mu miejsca w pedagogicznej teorii wychowania estetycznego. Książka Edukacja tancerzy klasycznych w polskich szkołach baletowych – sytuacja, dylematy, wyzwania i innowacje uzupełnia tę lukę.
Opracowanie stanowi propozycję zwrócenia uwagi na wybrane, jednak szczególnie istotne w opinii autorek, aspekty edukacji baletowej, wśród których można wymienić: bezskuteczne apele o reformę kształcenia artystycznego, w tym także baletowego; niski status społeczny zawodu tancerza, krótką karierę sceniczną, wysoki poziom kontuzjogenności, niedopasowanie kształcenia do wymagań na rynku pracy, konkurencję ze strony zagranicznych tancerzy czy likwidacja wcześniejszych emerytur; wieloletnią marginalizację sztuki w szkolnictwie powszechnym, której konsekwencją jest niesatysfakcjonujący poziom społeczny uczestnictwa w kulturze wysokiej.
O czym myślimy w różnych sytuacjach społecznych to publikacja edukacyjna i terapeutyczna adresowana do dzieci, które mają trudność z przyjmowaniem perspektywy innych osób i budowaniem wypowiedzi. Pomaga ona zrozumieć, że w zależności od sytuacji społecznej, w której się znajdujemy, nasze myśli się zmieniają. W publikacji przedstawiono 45 ilustracji. Na stronach parzystych znajdują się ilustracje dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono mały obrazek dla dorosłego (terapeuty, nauczyciela, rodzica), a także zestaw pytań, które pomogą dorosłemu porozmawiać z dzieckiem o analizowanej sytuacji, w której znajduje się bohater rysunku. Zadania pomagają dziecku przyjąć perspektywę innej osoby, wczuć się w jej emocje, plany, potrzeby. Zachęcają także do dogłębnego przyjrzenia się wydarzeniom, których uczestnikiem jest bohater ilustracji. Analiza poszczególnych motywów w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych pozwoli dziecku zrozumieć, jak złożone mogą być doświadczenia tej samej osoby. ANNA KUZIEL-KALINA pedagog specjalny. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną wagę przywiązuje do rozwijania umiejętności komunikacyjnych i społecznych.
CO DZIEŃ NAPRZÓD! OTO JAKarty pracy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymiKarty pracy Co dzień naprzód! wzbogacą warsztat pracy nauczycieli oraz terapeutów pracujących z najmłodszymi dziećmi oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Opracowanie powstało z myślą o:przedszkolakach, których rozwój przebiega typowo;przedszkolakach, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem;uczniach początkowych klas szkoły integracyjnej lub specjalnej;uczniach ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych.Zadania mają na celu poszerzanie wiedzy dziecka o samym sobie, o najbliższym i dalszym otoczeniu, o zachodzących w świecie prawidłowościach. Pomagają rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe, funkcje percepcyjne oraz sprawność grafomotoryczną. Polecenia zostały sformułowane w taki sposób, żeby nieustannie, przy każdej okazji zachęcać dziecko do mówienia lub komunikowania się w dostępny mu sposób. Publikacja Co dzień naprzód! składa się z trzech części (Oto ja, Oto my, Oto świat). Wszystkie ćwiczenia zostały przygotowane na trzech poziomach trudności, które oznaczono literami A, B, C.
Prezentowana publikacja obejmuje materiał z ćwiczeniami dotyczącymi odmiany rzeczownika oraz określania, nazywania stosunków przestrzennych, typu: „w”, „za”, „przed”, „nad”, „pod”, „do”. Materiał przeznaczony jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, ze spektrum autyzmu. Można go także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców. Z publikacji mogą korzystać zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice
Książka porusza problematykę teatru egzystencjalnego w doświadczeniach biograficznych dorosłych w perspektywie przeżywania niepełnosprawności egzystencjalnej. To próba otwarcia dyskusji na temat miejsca teatru w przestrzeni pedagogiki i andragogiki, a także zaproszenie do szukania inspiracji do budowania opowieści o ludzkim doświadczeniu poza dziedziną badań społecznych. Autorka koncentruje się na rozpoznaniu teatru jako jednej z form edukacji dorosłych w perspektywie biograficznej; ukazuje działalność nieprofesjonalnych teatrów osób dorosłych oraz eksploruje doświadczenia teatralne pod kątem kształtowania strategii radzenia sobie z niepełnosprawnością egzystencjalną. Praca przedstawia sieć kluczowych kategorii, które składają się na autorską koncepcję teatru egzystencjalnego, a także wyznaczają kierunek myślenia i działania w przestrzeni pedagogicznych i andragogicznych działań teatralnych. Autorka podejmuje także rozważania nad fundamentalnym pytaniem o napięcie między sztuką a terapią w działaniach edukacyjnych i artystycznych, a także akcentuje istotne zagrożenia w popularnej praktyce teatralnej.
Jest to zbiór dziesięciu piosenek i zabaw przeznaczonych zarówno dla przedszkolaków, jak i dzieci w młodszym wieku szkolnym. Utwory mają prostą melodię i łatwe do zapamiętania słowa, a zabawy są krótkie i lubiane przez dzieci. Wśród przedstawionych propozycji jest m. in. zabawa na powitanie, zabawa paluszkowa, masażyk, zabawa w kole czy w pociąg. Dzieci bawiąc się, doskonalą koordynację ruchową i orientację przestrzenną, kształcą uwagę i pamięć, uczą się wyrażać emocje, a przede wszystkim przyjemnie spędzają czas.
"Miks ciszków, syczków, szumków" to kolejna książka z serii "Szkoła poprawnej wymowy". Przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 3 lat, które seplenią. Zawiera wiele ćwiczeń wymagających od dziecka samodzielnego działania: rysunki, wycinanki, zaznaczanie ilości powtórzeń. Zadania te są dla malucha zabawą, a jednocześnie pomagają w nauce poprawnej artykulacji i zwiększają motywację do dalszej pracy. Zadania ułożone są według zasad terapii logopedycznej: ćwiczenie wywołanej głoski następuje w sylabach, grupach spółgłoskowych, wyrazach i zdaniach, na końcu zaś w mowie spontanicznej dziecka. Ilustracje są kolorowe, zabawne i czasem zaskakujące, dzięki czemu umilają dziecku terapię. Z książki mogą korzystać rodzice, logopedzi i nauczyciele przedszkolni oraz nauczania początkowego
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń do wykorzystania podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV–VI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni liter ó i u, ale także usprawnia procesy analizy i syntezy wzrokowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
Dzięki publikacji - Nie taka praca straszna jak ją malują. Doradztwo zawodowe w praktyce – 25 scenariuszy zajęć dla uczniów klas: I-III, IV-VI, VII-VIII":
- dowiesz się jaka jest rola i kompetencje nauczyciela doradcy zawodowego w nowej rzeczywistości
- poznasz praktyczne metody przekazywania wiedzy o rynku pracy
- przeczytasz, jak doradca zawodowy może rozwijać swoje kompetencje
- dostaniesz 25 praktycznych, gotowych scenariuszy zajęć z gotowymi kartami pracy
- zyskasz materiały do pracy z uczniami z różnych grup wiekowych
Zapraszamy do zapoznania się z praktyczną i narzędziową publikacją zawierającą 25 zróżnicowanych zadań, scenariuszy zajęć i kart pracy z zakresu doradztwa zawodowego. Publikacja jest podzielona na kilka części:
- Teoria: Szkolny doradca zawodowy jako rzetelny ekspert rynku pracy 2025-2030
- Scenariusze zajęć:: CZĘŚĆ I. UCZNIOWIE KLAS I-III
- Scenariusze zajęć: CZĘŚĆ I. UCZNIOWIE KLAS IV-VI
- Scenariusze zajęć: CZĘŚĆ I. UCZNIOWIE KLAS VII-IVII
Gotowe materiały pozwolą sprawnie przeprowadzić ciekawe zajęcia dla uczniów!
Pięknie zilustrowana opowieść o ziemiach polskich w czasach pierwszych Piastów."Gdzie mieszkał Mieszko" to książka, która w zabawny, lekki i bardzo przystępny sposób opowiada historię państwa polskiego, jego powstania, początków państwowości. Utrzymana w klimacie przewodnika turystycznego i podzielona na rozdziały - kolejne wyprawy. Przedstawione w niej treści zostały dobrane tak, aby były ciekawe dla spragnionych wiedzy młodych czytelników. Aby łatwiej się go czytało i zapamiętywało, tekst został podzielony na bloki, ramki i ciekawostki.
W serii "Ciekawe" przedstawiamy między innymi zawody, o których marzą dzieci! Pokazujemy, jak ciekawe, trudne, fascynujące, a czasem niebezpieczne czynności wykonują kobiety i mężczyźni pracujący w tych zawodach. Szczególną wagę przykładamy do równości płci - aby nie wykluczać żadnego czytelnika i żadnej czytelniczki.Kierowcy i kierowczynie prowadzą rozmaite pojazdy: niewielkie samochody osobowe i ogromne ciężarówki, taksówki wodne i maszyny budowlane, radiowozy i autobusy miejskie, a także wiele innych aut. Jeżdżą bardzo blisko lub wyruszają w długie wielodniowe trasy. Dbają o bezpieczeństwo swoje i swoich pasażerów, a niektórzy są po to, by udzielać pomocy innym. Wszyscy zaś muszą poznać wiele przepisów ruchu drogowego i stosować się do nich - to początek wielkiej przygody za kierownicą wymarzonego samochodu!Ta interaktywna seria to znakomita okazja do łączenia zabawy z nauką i wspólnego spędzania czasu z dzieckiem. A ja z radością patrzę na to, jak praca z taką książką przypomina prowadzenie samochodu! Otóż podczas pierwszego "przejazdu" nauczymy się najwięcej, ale do każdego kolejnego będziemy wracać chętniej i pewniej, odkrywając nowe rzeczy i czerpiąc jeszcze więcej przyjemności.Aldona Marciniakdziennikarka sportowa, pasjonatka motoryzacjiAdam Wójcicki - absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Autor grafik prasowych (. "Polityka", "Newsweek", "Znak", "Ha!art"), ilustrator książek dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Laureat międzynarodowego konkursu "Książka dobrze zaprojektowana". Lubi chaotyczne kompozycje i złamane kolory, w wolnych chwilach zajmuje się muralem. Inspiracje czerpie z komiksu i animacji.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Jak zrozumieć i wspierać dziecko z ADHD? Praktyczny i osadzony w polskich realiach poradnik oparty na najnowszych badaniach z zakresu neuropsychologii i neurobiologii, napisany w duchu Porozumienia bez przemocy, z wykorzystaniem metod skoncentrowanych na rozwiązaniach.Anna Karcz-Czajkowska w przejrzysty sposób wyjaśnia, jak lepiej zrozumieć świat dziecka z ADHD i skutecznie pomóc mu w codziennych wyzwaniach. Oferuje nie tylko przystępnie podaną wiedzę, ale też wsparcie, zrozumienie i poczucie wspólnoty.Jak rozpoznać objawy w różnych grupach wiekowych?Jak wygląda ścieżka diagnozy ADHD w Polsce?Gdzie szukać wsparcia? Które terapie naprawdę działają?Jak pomóc dziecku lepiej funkcjonować w domu i w szkole?Znajdziesz tu konkretne narzędzia i strategie, które pomogą twojemu dziecku lepiej radzić sobie z nadaktywnością, impulsywnością oraz problemami z koncentracją. To kompas, który pozwoli ci pewniej nawigować przez życie z ADHD - dla dobra twojego dziecka i całej rodziny.Praktyczny przewodnik dla rodziców oraz wszystkich tych, którzy na co dzień pracują z dziećmi."To książka nie tylko o ADHD, ale również o uważności. Na dziecko, jego objawy, trudności i potrzeby. Ale i na siebie, swoje emocje i zasoby. Codzienność w świecie pełnym wyzwań, które stawia przed nami ADHD, może być nie tylko zaskakująca, ale i przytłaczająca.Chcę pokazać, że ADHD to nie tylko zestaw trudności, ale przede wszystkim odmienny sposób postrzegania i odczuwania świata - unikalny sposób funkcjonowania, którego doświadcza twoje dziecko. Odkrycie, co kryje się za trudnościami, z jakimi ono się boryka, jest pierwszym krokiem do zbudowania skuteczniejszego wsparcia i lepszego życia zarówno dla niego, jak i dla ciebie".Anna Karcz-Czajkowska - psycholożka, pedagożka, badaczka społeczna. Prezeska Fundacji na rzecz Psychoedukacji i Neuroróżnorodności Mindset, wykładowczyni akademicka, autorka książek i artykułów naukowych. Od lat wspiera rodziców i specjalistów, dostarczając praktycznych narzędzi opartych na najnowszych badaniach z zakresu neuropsychologii i neurobiologii. Jej misją jest budowanie większej świadomości i zrozumienia dla dzieci z ADHD oraz ich rodzin.
Zestaw fiszek może stanowić uzupełnienie własnych scenariuszy zajęć do rewalidacji uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej ogólnodostępnej. Publikację można traktować jako urozmaicenie lekcji, jeśli mamy kilka minut niezagospodarowanego czasu, bądź gdy temat, który chcemy poruszyć, koresponduje z jednym z obszarów opracowanych w niniejszej publikacji.Wszystkie karty zostały podzielone na 10 obszarów tematycznych: Szkoła, Czas wolny, Rówieśnicy, Moje zdrowie, Relacje - stawianie granic, Rodzina i dom, Trudności, Plany i marzenia, Mocne i słabe strony, Planowanie czasu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?