KATEGORIE [rozwiń]
Opakowanie Teoria i praktyka funkcjonowania mediów

39,20 zł 33,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Autorzy artykułów niniejszego tomu pokazują dwie strony działalności mediów – analizując ich aktywność, tak w płaszczyźnie teoretycznej, jak i praktycznej. Czytelnik znajdzie tu więc teksty omawiające prawne aspekty działalności mediów, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego, czy też zagadnień z dziedziny praw człowieka. Fragment Wstępu
Okładka książki Praktyczne aspekty wolności wypowiedzi

49,00 zł 42,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podejmowane w książce problemy, odnoszące się do rozmaitych aspektów wolności wypowiedzi, mają nie tylko teoretyczne, ale i praktyczne znaczenie. Na książkę składają się artykuły opracowane przez pracowników naukowych na co dzień zajmujących się problematyką mediów oraz dziennikarzy, którzy te media tworzą. Pozwala to na ujęcie postawionego problemu badawczego w możliwie szerokim kontekście. Dzięki temu zawarte w artykułach przemyślenia ich autorów i nierzadko wyjątkowo trafne propozycje zmian nie tylko poszerzają naszą wiedzę, ale nade wszystko chronią nas od jednostronności myślenia w mówieniu i myśleniu o wolności wypowiedzi urzeczywistnianej przez wolne media. [...] Mamy nadzieję, że będzie także doskonałą inspiracją do pogłębionej refleksji naukowej nad istotą wolności wypowiedzi oraz poszukiwań praktycznych rozwiązań związanych z nią problemów. Wojciech Lis Zbigniew Husak
Opakowanie Paradoksy internetu

35,00 zł 26,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Redaktorce udało się bowiem znaleźć wspólną płaszczyznę intelektualną i myślową łączącą całość tej pracy. Jest nią nie tylko socjologiczne rozumienie internetu, ale także - co widoczne jest w wielu tekstach - głębokie filozoficzne i antropologiczne jego widzenie. Recenzowany tom imponuje wszechstronnością ujęcia, kompetencją całego zespołu autorskiego. Wszystkie artykuły reprezentują wysoki lub bardzo wysoki poziom merytoryczny. Zainteresuje on z pewnością nie tylko socjologów i medioznawców, ale i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych. Co więcej, tom charakteryzuje się nie tylko walorami poznawczymi, ale i dydaktycznymi. Wiele artykułów może stać się z powodzeniem przedmiotem refleksji w dydaktyce uniwersyteckiej. Będzie on zatem miał również wartość praktyczną. Z recenzji prof. nadzw. dr hab. Katarzyny Skowronek
Okładka książki Demokracja medialna Teoretyczna analiza problemu

37,80 zł 28,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Demokrację medialną należy postrzegać w kategoriach szans i zagrożeń. Forma ta rodzi bowiem nowe możliwości partycypacji, socjalizacji politycznej, nowe formy dyskursu publicznego, jednak może także prowadzić do wynaturzeń demokracji, co wynika z uwarunkowań działalności mediów.
Opakowanie Nowe media i polityka

37,80 zł 28,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wpływ nowoczesnej technologii na procesy demokratyczne Nowe media a apolityka. Nowe formy komunikowania w obszarze polityki Mediatyzacja polityki, czyli obywatel widz kontra polityk-aktor sceny politycznej W poszukiwaniu hard newsów. Techniki public relations w komunikacji politycznej Polskie blogi jako forma dyskursu politycznego - próba analizy zjawiska Politycy lokalni a nowe typy komunikacji politycznej w Internecie
Opakowanie Sztuki wizualne jako nośnik ideologii

42,00 zł 31,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Sztuki wizualne powoli stają się istotnym obszarem badań nauk społecznych. Spowodowane jest to tym, że obrazy stały się dominującym składnikiem kultury popularnej, a także ważnym narzędziem oddziaływania społecznego i kulturowego. Zagadnienie to jawi się na tyle interesującym i istotnym obszarem badawczym, gdyż ukazuje nasze uwikłanie w ideologiczne postrzeganie świata. Od Redaktora
Okładka książki Znani z mediów o mediach i nie tylko

42,00 zł 36,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Z prawdziwą przyjemnością pragniemy oddać w Państwa ręce zbiór wywiadów przeprowadzonych w latach 2008–2011, które publikowane były na stronie serwisu iwiesz24 (www.iwiesz24.pl) z osobami publicznymi, które na co dzień tworzą oblicza mediów czyli czołowymi publicystami, dziennikarzami, ludźmi ze świata nauki, artystami i gwiazdami. Radio, prasa i telewizja a także ostatnio Internet to nie tylko ogromna, realna władza ale również misja i odpowiedzialność, bowiem to właśnie media formują nasze gusta, kształtują poglądy a często nawet mają wpływ na dokonywane wybory. Z jednej strony zatem zapewniają rozrywkę z drugiej natomiast powinny uczyć i wychowywać świadomego odbiorcę, a także obywatela. Prezentowane wywiady mają ukazać czytelnikowi jak ludzie sławni odnajdują się w czasach wszechobecnej informacji. Mają one również ukazać bardzo szerokie spektrum spostrzeżeń, poglądów i uwag rozmówców, którzy w mediach występują codziennie, sama książka natomiast stara się odpowiedzieć m.in.: na pytania: – czym jest dziennikarstwo?, – czy media mają misję?, – jakie przymioty powinien mieć dobry dziennikarz?, – jakie oblicza przyjmują media?, – jak żyć z nimi w symbiozie?, jak osoba znana ma się w nich odnaleźć? Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości, by uciec przed mediami, dlatego najlepiej je poznać, zrozumieć i z nich w pełni korzystać. Z Wprowadzenia
Okładka książki Oskarżenie na zamówienie

35,00 zł 30,08 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Autorka odsłania ten aspekt medializacji polityki, jakim jest swoista „spółka” mediów i polityków w instrumentalnym posługiwaniu się problematyką przestępczości zorganizowanej (jako pretekstem i narzędziem rozgrywek prowadzonych niekoniecznie w interesie ogólnospołecznym). Tytułowy „układ medialno-polityczny” interpretowany jest jednak nie w kategoriach teorii spiskowych, lecz jako zbieżność interesów powodująca synchronizację lub nieprzypadkowe następstwo działań. Z recenzji dr. hab. Mirosława Karwata
Opakowanie Prawo, etyka czy rynek?

35,00 zł 30,08 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zamiarem redaktorów tomu było przygotowanie ciekawego zbioru opracowań, który wnikliwie analizowałby przemiany zachodzące na polskim rynku medialnym po 1989 roku. Rozważania te prowadzone zaś są tak z płaszczyzny prawnej, jak i etycznej. Fragment Wstępu
Okładka książki Władza na dywaniku

44,80 zł 34,03 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podstawowym celem niniejszej pracy było udzielenie odpowiedzi na pytanie o to, czy i jak polskie media dzierżą - wspomnianą za McQuailem - władzę symboliczną oraz w jaki sposób wypełniają pokładane w nich nadzieje - czy bronią interesów obywateli, którzy, wierząc obietnicom wyborczym, wybierając określoną elitę władzy, poprzez sukcesywne rozliczanie rządzących z zadań, do jakich sami zobowiązali się przed społeczeństwem. Czy są ową legendarną „czwartą władzą”? Jeśli nie są, to jaką funkcję sprawują w procesie komunikacji politycznej? Jaki wymiar władzy można przypisać mediom? Fragment Wstępu
Opakowanie Demokracja w obliczu nowych mediów

37,80 zł 32,49 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Głównymi celami badań podjętych w niniejszej pracy są analiza wpływu nowych technologii na współczesną demokrację oraz krytyczna ocena konsekwencji wykorzystania ICT w przestrzeni politycznej. Jednym z zamierzeń jest również odpowiedź na pytania: o relacje między rozwojem technologicznym i przemianami demokratycznymi, o najważniejsze szanse i zagrożenia będące wynikiem rozwoju ICT, o nowe modele demokracji, czy też o nową jakość procesów zachodzących w systemie demokratycznym. Ze Wstępu
Okładka książki Walka na spoty po polsku

39,55 zł 30,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W swojej pracy Wojciech Peszyński podjął interesującą próbę charakterystyki i oceny działań reklamowych realizowanych przez polskie podmioty rywalizacji politycznej w trakcie parlamentarnych kampanii wyborczych. Z perspektywy polskiej refleksji naukowej nad komunikowaniem politycznym, zaskakująco ubogiej w znaczące opracowania na temat reklamy politycznej, podjęcie tej tematyki badawczej przez Autora zasługuje na szczególne wyróżnienie. Należy podkreślić dobre przygotowanie merytoryczne, widoczne zarówno w części teoretycznej, jak i empirycznej pracy. W kompetentny naukowo sposób przedstawiono kluczowe zagadnienia z zakresu teorii marketingu politycznego odnoszące się do reklamy politycznej; w równie rzetelny sposób dokonano analizy materiałów reklamowych z polskich kampanii wyborczych, trafnie wskazując ewolucję koncepcji formatowania telewizyjnych przekazów reklamowych w praktyce politycznej. Z recenzji prof. dr. hab. Mariusza Kolczyńskiego
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj