Temat książki zrodził się z obserwacji rzeczywistości, w której zauważamy wielość rozbudowanych monologów uprawianych „pod płaszczykiem” rozmowy. Bardzo dużo debat publicznych, politycznych, kulturalnych, a nawet uniwersyteckich podejmuje różnego rodzaju polemiki, które często kończą się w sposób „urwany”, nie dając nawet szansy dojścia do próby spotkania się we wspólnym punkcie. Nawet kompromis w takim ujęciu wydaje się myśleniem życzeniowym. Skłoniło nas to do postawienia sobie pytania: Czy dialog jest możliwy w świecie monologów? Aby na nie odpowiedzieć, należy najpierw zapytać: Czym jest autentyczny dialog i w jaki sposób należy go uprawiać? To właśnie definicji i roli dialogu w XXI wieku chcemy poszukiwać.
Do naszego projektu zaprosiłyśmy osoby reprezentujące różne dziedziny życia społecznego, by wspólnie z nimi poszukać odpowiedzi na te pytania. Wychodząc od klasycznej definicji dialogu wywodzącej się z tradycji antycznych, poprzez próby określenia tej definicji na gruncie współczesności (rola dialogu w ujęciu naszych rozmówców z perspektywy ich dziedziny naukowej/zawodowej), chciałyśmy zbadać problem trudności komunikacyjnych w dzisiejszym świecie. Mamy nadzieję, że po części nam się to udało. Życzymy udanej lektury.
Autorki
Z prawdziwą przyjemnością pragniemy oddać w Państwa ręce zbiór wywiadów przeprowadzonych w latach 2008–2011, które publikowane były na stronie serwisu iwiesz24 (www.iwiesz24.pl) z osobami publicznymi, które na co dzień tworzą oblicza mediów czyli czołowymi publicystami, dziennikarzami, ludźmi ze świata nauki, artystami i gwiazdami. Radio, prasa i telewizja a także ostatnio Internet to nie tylko ogromna, realna władza ale również misja i odpowiedzialność, bowiem to właśnie media formują nasze gusta, kształtują poglądy a często nawet mają wpływ na dokonywane wybory. Z jednej strony zatem zapewniają rozrywkę z drugiej natomiast powinny uczyć i wychowywać świadomego odbiorcę, a także obywatela. Prezentowane wywiady mają ukazać czytelnikowi jak ludzie sławni odnajdują się w czasach wszechobecnej informacji. Mają one również ukazać bardzo szerokie spektrum spostrzeżeń, poglądów i uwag rozmówców, którzy w mediach występują codziennie, sama książka natomiast stara się odpowiedzieć m.in.: na pytania: – czym jest dziennikarstwo?, – czy media mają misję?, – jakie przymioty powinien mieć dobry dziennikarz?, – jakie oblicza przyjmują media?, – jak żyć z nimi w symbiozie?, jak osoba znana ma się w nich odnaleźć? Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości, by uciec przed mediami, dlatego najlepiej je poznać, zrozumieć i z nich w pełni korzystać.
Z Wprowadzenia
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?