Nie ulega kwestii, że oceniając nasze doświadczenia, nie wyciągamy średniej z wrażeń, jakich doznajemy minuta po minucie. Pamiętamy raczej momenty flagowe: szczyty, dołki oraz przejścia. Wspominając swoje doświadczenie z parku Disneya, najlepiej zapamiętamy przejażdżkę rollercoasterem (szczyt) i mysie uszy (koniec). Wszystko inne rozpłynie się w niepamięci. Niestety na co dzień zdajemy się ignorować tę prawidłowość i niezbyt dobrze wychodzi nam inwestowanie w takie pamiętne momenty. Przykłady można mnożyć. Nauczyciel, planując program nauczania na cały semestr, poświęca każdemu działowi taką samą ilość uwagi i nawet nie podejmuje próby stworzenia kilku „szczytowych” momentów. Menedżer wprowadza firmę w okres szybkiego wzrostu, ale w praktyce jeden tydzień niewiele różni się od następnego. Każdy weekend spędzamy z dziećmi, ale w naszych wspomnieniach wszystkie te dni zlewają się w jedną plamę. Jak wyjść poza tę nijakość i tworzyć momenty, które pozostają w pamięci? Na podstawie wieloletnich badań i praktycznych obserwacji bracia Heath pokazują, dlaczego niektóre przełomowe momenty tak naprawdę decydują o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku idą nasze działania oraz jak można kreować doświadczenia, które pozytywnie zmieniają zaangażowanie pracowników, ocenę klientów czy własne rozumienie siebie i świata. W ich książce znajdziesz porywające historie osób, które wyreżyserowały swoje własne wyjątkowe momenty, m.in. hotelarzy, którzy wyczarowali dla swoich gości chwile magii i z całkowicie przeciętnego obiektu stworzyli jedną z najbardziej rozchwytywanych lokalizacji w Los Angeles. Poznasz niezwykłą procedurę, która sprawia, że dwie obce osoby stają się najbliższymi przyjaciółmi po zaledwie 45 minutach spędzonych wspólnie w jednym pokoju (Co się dzieje w trakcie tych trzech kwadransów?), a także historię najmłodszej miliarderki na świecie, która przypisuje swoją niebywałą siłę pytaniu, jakie jej ojciec regularnie zadawał rodzinie przy kolacji. (O co pytał?) Ta książka ma coś do zaoferowania dla każdego – lekarza chcącego poprawić jakość doświadczenia pacjenta; lidera wielkiej korporacji, który zastanawia się, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników; małej firmy szukającej sposobu na wyróżnienie się z tłumu konkurencji; nauczyciela marzącego o prowadzeniu lekcji, które zapadają w pamięć. Powinien ją przeczytać każdy, kto chce dokonać nadzwyczajnych rzeczy i poszukuje planu działania. *** Dawno nie czytałem tak interesującej, praktycznej i przydatnej książki. Mam głowę pełną nowych pomysłów na motywowanie pracowników, uszczęśliwianie klientów, angażowanie uczniów, a nawet planowanie rodzinnych wakacji. Dzięki historiom opowiedzianym w Decydujących momentach uświadamiają nam, że możemy stać się bardziej wpływowymi liderami w życiu osobistym i zawodowym, jeśli zaczniemy dostrzegać „momenty” i nauczymy się je tworzyć. Craig Kreeger, dDyrektor generalny Virgin Atlantic Chip Heath ze Stanford i Dan Heath z Uniwersytetu Duke’a przekonują, że każda organizacja, która tworzy szczytowe momenty dla swoich klientów, pracowników czy uczniów, uzyska niebagatelne korzyści – od wręcz fanatycznej lojalności po wzrost przychodów. Z tej zabawnej i pouczającej lektury dowiesz się, jak tworzyć takie momenty i zdobyć dzięki nim przewagę konkurencyjną. Magazyn BizEd *** Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, gdzie prowadzi zajęcia z rozwoju strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom udoskonalić strategię i formy przekazu. Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego. Bracia Heath są autorami kilku bestsellerów z listy „New York Timesa”, m.in. takich tytułów jak Przyczepne historie, Pstryk! czy Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki.
Zwyczajne Życie. Jak się nim cieszyć?Żyjesz sobie. Może i fajnie. Może jako tako. Może i tak sobie. Wstajesz rano, myjesz się, ubierasz, ogarniasz domowników, jesz śniadanie i wychodzisz z domu. Pracujesz, to i owo załatwiasz, jesz obiad, robisz zakupy, oglądasz serial, czytasz książkę, jesz kolację i idziesz spać. W weekendy nadrabiasz zaległości. Także towarzyskie. Nie jesteś celebrytą, nie jesteś genialnym naukowcem ani prezydentem atomowego mocarstwa. Jesteś po prostu sobą i funkcjonujesz sobie po troszku w swoim cichym świecie. Czy może być w tym coś fascynującego? Ekscytującego? Czy Twoje zwyczajne, małe życie może stać się dla Ciebie źródłem nieustającej radości?Piotr Bielski na własnym przykładzie pokaże Ci, że to jak najbardziej realne. Autor książki jest znanym w Polsce i na świecie Joginem Śmiechu, pierwszym pochodzącym z naszego kraju uczniem a dziś śmiałym kontynuatorem doktora Madana Katarii, który zapoczątkował ten nurt jogi. Bielski zawodowo zajmuje się nauczaniem zasad Jogi Śmiechu podczas szkoleń i warsztatów, po godzinach zaś... Po godzinach praktykuje ją we własnym życiu. W książce dzieli się kilkudziesięcioma lekkimi, pełnymi pogody ducha i humoru opowieściami. O małym, choć wielkim świecie. O miłości do kota drania i mordercy. O byciu tatą i mężem. O pogrzebach wiewiórek. Nawet o tym, że nagła i niespodziewana (jak to zwykle bywa) awaria samochodu może być doświadczeniem pozytywnym i niosącym radość. O życiu, a w zasadzie o Życiu, bo autor tak woli o nim pisać od dużej litery.
Kim byłaś, zanim świat powiedział Ci, kim masz być?W wieku mniej więcej dziesięciu lat zaczynamy się uczyć, jak być grzecznymi dziewczynkami: jakich emocji nie wolno nam wyrażać, jak powinnyśmy się zachowywać i wyglądać, do czego mamy dążyć, w co wierzyć, kogo wolno kochać i jakiego życia należy pragnąć. Grzeczne dziewczynki nie są głodne, wściekłe ani dzikie. Wszystkie te rzeczy, które świadczą o tym, że kobieta jest człowiekiem, są brudnym sekretem grzecznej dziewczynki. Świat dookoła nas używa wielu środków łagodnej i mniej łagodnej perswazji, aby uwarunkować kobiety i nauczyć je pożądanych zachowań. Mimo upływu lat ideał kobiety uległej, cichej, skromnej i posłusznej ma się świetnie.Jeśli od dawna - latami poddawana społecznej tresurze i pogrzebana wśród otępiających uzależnień - wypierasz się prawdziwej siebie i odmawiasz sobie prawa choćby do rozgoryczenia, odrzucenie oczekiwań, jakie świat ma wobec Ciebie, może okazać się trudne. Odzyskiwanie siebie, własnej nieposkromionej osobowości, wymaga odwagi i wysiłku. Wymaga wyjścia ze swoich klatek, oddalenia się od nich i zbudowania nowej siebie: nowej wiary i nowego spojrzenia na świat, nowej tożsamości i nowych celów. Być może także nowej miłości i nowej rodziny. Tylko tak można poczuć, że się żyje, posmakować wolności i... chcieć jej więcej.Zapytaj wreszcie, czego Ty chcesz od siebie!Ta książka nie przeprowadzi Cię przez tę trudną drogę. Ta książka zainspiruje Cię do odnalezienia siebie autentycznej i wolnej. Jest zbiorem prawdziwych historii o tym, jak powstawały klatki pewnej kobiety, dlaczego w nich tkwiła i co pomogło jej się z nich uwolnić. To opowieść pełna szczerych, czasem bolesnych wspomnień i przemyśleń, którymi trudno byłoby podzielić się nawet z najbliższą przyjaciółką. W tej intymnej, osobistej książce znajdziesz też to, co najważniejsze: elektryzujące wezwanie do przebudzenia i odzyskania swojego życia na własnych warunkach.Obudź się! Zacznij żyć!O autorzeGlennon Doyle jest aktywistką, charyzmatyczną przywódczynią, mówczynią i autorką bestsellerów New York Timesa. Założyła i prowadzi Together Rising, organizację non profit kierowaną wyłącznie przez kobiety, która zrewolucjonizowała masową filantropię. Grupa inauguracyjna SuperSoul 100 sieci OWN wskazała ją jako jedną ze stu ""przebudzonych liderów, którzy wykorzystują swój głos i talent, by ulepszać ludzkość"". Mieszka na Florydzie z żoną i trojgiem dzieci.
Wszystko, co dobre i złe w człowieku, bierze się z najwcześniejszego etapu życia życia w rodzinie.To właśnie ona daje mentalny, emocjonalny, relacyjny i moralny kręgosłup, z którym młoda osoba rusza w świat. Jeśli ten ekwipunek okaże się słabej jakości, prawdopodobieństwo bycia szczęśliwym i odnoszącym sukcesy dorosłym znacznie spada. Nieuleczone rany rodziców przechodzą na nieświadome dzieci, które bez odpowiednich wzorców nie radzą sobie w życiu tak, jakby mogły. Aż 40% polskich małżeństw się rozwodzi, często bez dojrzałości i klasy. Niektóre rodzinne spory ciągną się latami. Problemy z domu przenosimy na pracę, przez co cierpimy, chorujemy, a nawet tracimy poczucie sensu życia i nadzieję na przyszłość.Dlaczego tak się dzieje? Bo nie potrafimy ze sobą rozmawiać. Używamy słów jedynie do wymiany uwag i informacji albo do ranienia innych. Tymczasem umiejętnie przeprowadzony dialog to potężny sprzymierzeniec w budowaniu świadomych związków z osobami, które są dla nas najważniejsze. Ten dialog jest oparty na sprawdzonej naukowo, psychologicznej wiedzy, podanej w przystępny sposób. I dlatego właśnie powstała ta książka spisano w niej w jednym miejscu reguły tworzenia świadomych związków. Pomoże Ci ona uniknąć wielu konfliktów z bliskimi i uleczyć niedziałające relacje. Być może ochroni przed niepotrzebnym rozstaniem. Bez dwóch zdań ułatwi komunikację z bliskimi, usprawni emocje między Wami, powie dokładnie, jak i co robić w sytuacjach rodzinnych. To piękna książka z fascynującą, potrzebną do życia wiedzą.
Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować. Pisząc „Motywacje lidera” prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę w swojej dotychczasowej karierze, Patrick Lencioni postanowił wciągnąć czytelników w rozmowę między dwoma konkurującymi dyrektorami generalnymi. Shay Davis od pół roku kieruje firmą Golden Gate Alarm i powoli zaczyna się martwić, że nie radzi sobie tak dobrze, jak powinien. Nie ma się do kogo zwrócić i ostatecznie decyduje się zasięgnąć rady od kogoś, kogo w normalnych okolicznościach na pewno nie poprosiłby o pomoc. Zaprasza na rozmowę Liama Alcotta, dyrektora firmy, która radzi sobie na rynku znacznie lepiej niż Golden Gate, a którego on osobiście szczerze nie znosi. Powstała wciągająca i inspirująca opowieść biznesowa – pełna zaskakujących zwrotów akcji, połączona z praktycznymi poradami dla liderów – kończy się ostatecznie w sposób równie nieoczekiwany, co odkrywczy. Po drodze Lencioni zachęca czytelnika do szczerej autorefleksji i podpowiada, jak zmienić podejście do pięciu najważniejszych obszarów pracy. Dzięki jego radom liderzy mogą uniknąć błędów, które mogłyby spowolnić rozwój ich organizacji, a nawet zaszkodzić ludziom, których powinni wspierać i inspirować do rozwoju i osiągania celów. *** Bodaj najlepsza opowieść, jaka wyszła do tej pory spod pióra Pata. Postaci są autentyczne, fabuła dynamicznie się rozwija, a kolejne zwroty akcji co rusz zaskakują czytelnika. No i oczywiście płyną z niej cenne lekcje dla każdego, kto chce być liderem. Elizabeth Bryant, dyrektor ds. edukacji Southwest Airlines Jeśli się obejmuje rolę lidera z niewłaściwych powodów, ludzie mogą na tym mocno ucierpieć. Pat napisał zwięzłą i wciągającą historię, która pomaga liderom zrozumieć własną motywację i objąć właściwy kurs. Henry Cloud, autor bestsellerowych książek Sztuka mówienia „Nie”, Necessary Endings, The Power of the Other Lencioni znów to zrobił! W książce Motywacje lidera wyjaśnia jasno i klarownie, jak motywacja wpływa na nasz sukces. Zamierzam dać tę książkę do przeczytania wszystkim naszym początkującym i potencjalnym przyszłym liderom nawet jeszcze przed rozpoczęciem przygotowań do objęcia roli przywódczej. Amy Bastuga, dyrektor ds. HR Radio Flyer *** PATRICK LENCIONI jest założycielem i prezesem Table Group, która od 1997 roku wspiera liderów w budowaniu zdrowych organizacji. Z jego rad korzystają liderzy na całym świecie, w bardzo różnych organizacjach. Do grona jego klientów należą korporacje międzynarodowe, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa, profesjonalne drużyny sportowe, wojsko, organizacje non-profit, szkoły i kościoły. Lencioni jest autorem jedenastu bestsellerów, w tym książek Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu oraz Odkryj się. Wcześniej pracował w Oracle, Sybase oraz w firmie konsultingowej Bain & Company.
Jeżeli będziemy postępowali z wielką odwagą, nie unikniemy upadków. To książka o tym, jak się po nich podnosić.Bren Brown zapoczątkowała globalną debatę na temat odwagi, wrażliwości, wstydu i poczucia własnej wartości. Ujawniła głęboką prawdę: wrażliwość, czyli gotowość do odsłonięcia się i bycia widzianym bez gwarancji wyniku, jest jedyną drogą do głębszej miłości, silniejszego poczucia przynależności i radości. Niemniej życie z wielką odwagą nie zawsze jest łatwe. Potknięcia i upadki są bowiem nieuchronne.Upadnij, powstań, spróbuj jeszcze razJak przekonuje Brown, bez porażki nie ma innowacji, nauki ani kreatywności. Jednak upadek zawsze jest bolesny. Jak powstać z niego silniejszym? O tym właśnie jest książka Rosnąc w siłę. Autorka dzieli się w niej z czytelnikami wiedzą, odczuciami, przekonaniami i doświadczeniami związanymi ze wstawaniem po upadku. Na ich podstawie stworzyła trzyetapowy proces podnoszenia się po porażce ogólną mapę i przewodnik, z pomocą którego staniemy z powrotem na nogi.Proces wzrastania w siłęCelem procesu jest podniesienie się z upadku, poprawienie błędów i stawienie czoła zranieniu w taki sposób, żeby czerpać z tego mądrość i nauczyć się żyć całym sercem. W jego skład wchodzą rozpoznanie własnych emocji i zmagania, by dotrzeć do miejsca prawdy; należy stosować ten proces każdego dnia, dopóki nie wejdzie nam w nawyk i nie wywoła rewolucji w naszym życiu. Podnoszenie się po porażkach w ten sposób to według Bren Brown sprawdzian odwagi i kuźnia wartości, kultywowanie życia pełną piersią i tytułowe rośnięcie w siłę.Nasze opowieści o życiowej walce mogą być bardzo poważne, jak w przypadku utraty pracy czy zakończenia długotrwałego związku uczuciowego, albo mieć nieco mniejszy ciężar, jak w przypadku konfliktu z przyjacielem czy kolegą. Najważniejsze, by nauczyć się pisać nowe zakończenia wszystkich tych historii.***Kolejna po bestsellerowej Z wielką odwagą książka dr Bren Brown. Zaproszenie do budowania samoświadomości. O radzeniu sobie z ograniczeniami swoimi i innych w drodze do autentyczności i życia z otwartym sercem. Pełna kształcących przykładów i skutecznych narzędzi. Mnie bardzo pomogła! Może pomoże i Tobie?Joanna Brodzik, aktorkaGdyby tego, o czym mowa w tej książce, uczono nas od najmłodszych lat, każdą trudność, wyzwanie czy popełniony błąd witalibyśmy z ciekawością, a nie z lękiem, z wdzięcznością, a nie z rozczarowaniem, z odwagą, a nie ze wstydem. Na szczęście na naukę nigdy nie jest za późno.Joanna Chmura, psycholożka, certyfikowana facylitatorka The Daring Way oraz Dare to LeadBoimy się czuć, boimy się mówić o emocjach, chowamy je przed światem. I płacimy za to dużą cenę. Ta książka to zaproszenie do przyjrzenia się temu, co wewnątrz, temu, co niekomfortowe, aby z większą siłą i odwagą otrzepywać kurz z kolan i podnosić się z trudnych momentów.Magdalena Kluszczyk, psycholożka, założycielka Szkoły Odwagi, certyfikowana facylitatorka The Daring WayMało jest teraz tak ważnych dla świata nauczycieli jak Bren Brown. Od paru lat to właśnie ona przypomina nam o tym, jak ważna jest rozmowa o wrażliwości, wstydzie, odwadze, poczuciu przynależności i własnej wartości. I że tę rozmowę należy odbyć w rodzinie, w pracy, we wspólnocie, ale przede wszystkim z samym/samą sobą.Aga Kozak, dziennikarka, nauczycielka dobrego życia, autorka wywiadu z Bren Brown***Bren Brown pracuje jako badacz i profesor na University of Houston, w katedrze unfundowanej dla niej przez Huffington Foundation w Graduate College of Social Work. Od szesnastu lat bada zagadnienia związane z odwagą, wrażliwością, wstydem i empatią. Jest autorką pięciu bestsellerów New York Timesa. Jej wystąpienie na konferencji TED zatytułowane The Power of Vulnerability to jedno z pięciu najpopularniejszych nagrań z tej konferencji na świecie (odtworzono je już ponad 30 milionów razy).
W celu zaprezentowania i rozpowszechnienia wśród Czytelników, do których Książka jest adresowana do specjalistów z zakresu zarządzania, naukowców i praktyków biznesu. Autorka, analizując poszczególne problemy nie ograniczyła się jedynie do publikacji zawartych w naukowych bazach danych, a korzystała także z raportów, opracowań, prac dyplomowych i doktorskich. Stojąc na stanowisku, że tak praktyczna nauka, jaką jest zarzadzanie nie może ignorować doświadczeń i refleksji tych, do których jest kierowana, sięgnęła też do innych źródeł wiedzy np. biografii, wspomnień. W książce Elżbieta Kowalczyk koncentruje się na problemie badawczy,: w jaki sposób ustalenia z obszaru psychologii przyczyniają się do doskonalenia negocjacji wykorzystywanych w praktyce i nauce o zarządzaniu i jakości?
Niektórzy uważają, że aby być szczęśliwym, wystarczy ciężej pracować, więcej od siebie wymagać i utrzymywać wysoki poziom motywacji. Niestety, to nie zawsze działa, gdyż rezultaty naszych działań nigdy nie są pewne. Oznacza to, że mimo dużego wysiłku można ponieść porażkę. Później kolejną. A potem stać się ofiarą własnych negatywnych emocji: poczucia winy, rozgoryczenia, złości i lęku. Nie trzeba się jednak temu poddawać. Wieki temu mądrzy ludzie zaproponowali nieco inne podejście do życia, dzięki któremu każdy może stać się najlepszą wersją siebie. Najlepszą i najszczęśliwszą. Tym podejściem jest stoicyzm.
Oto inspirujący podręcznik, który uczy przyjmowania pozytywnego nastawienia do świata i samokontroli. Przedstawia proste techniki panowania nad swoimi emocjami i podążania ścieżką do poczucia trwałego szczęścia i spokoju. Pokazuje strategie i ćwiczenia duchowe, prowadzące do przebudowy sposobu percepcji, aby każdy mógł tworzyć lepsze związki, czerpać zadowolenie z codziennych spraw i stać się aktywnym członkiem społeczeństwa. Łatwo się przekonać, jak bardzo ta starożytna koncepcja filozoficzna pomaga w odnalezieniu spokoju. Wystarczy opanować trzy dyscypliny: dyscyplinę pragnienia, dyscyplinę działania i dyscyplinę akce ptacji, a ich zastosowanie w codziennym życiu okaże się naturalne - i niezwykle satysfakcjonujące!
W książce:
historia i ogólne ramy stoicyzmu
podstawowe założenia praktyki stoicyzmu
rozwijanie pozytywnych emocji i wykorzenianie negatywnych
budowanie zdrowych relacji
rozwijanie w sobie odwagi i aktywności
Odkryj szczęście, które płynie ze stoickiego spokoju!
O autorze
Matthew J. Van Natta od ponad dziesięciu lat popularyzuje współczesny stoicyzm, zachęcając ludzi do ciągłego doskonalenia się i regularnych ćwiczeń. Jest autorem popularnego podcastu Good Fortune i bloga Immoderate Stoic. Mieszka z rodziną w Portland w stanie Oregon.
Ucz się od mistrza, a będziesz mieć świat u stóp!
Kto powiedział, że cokolwiek na świecie jest poza Twoim zasięgiem? Pewnie nie zostaniesz już ani pierwszym kosmonautą, ani odkrywcą Ameryki, ale w gruncie rzeczy możesz osiągnąć niemal wszystko! Kluczem do sukcesu - Twojego i wszystkich innych ludzi - jest edukacja! Badania i wiedza, eksperymentowanie i doświadczanie: to wszystko stoi za sukcesem Donalda Trumpa. To dzięki nim ten ekscentryczny miliarder odnosi sukcesy we wszystkim, czego się dotknie. To nie magia - to twarde dane, chłodne analizy, podstawowe zasady relacji biznesowych i społecznych.
W tej książce Donald Trump pokazuje nam, skąd sam czerpie wiedzę i jak wykorzystuje ją na co dzień. Dzieli się swoimi przemyśleniami, odpowiada na pytania zadawane mu na blogu i daje wskazówki swoim ewentualnym naśladowcom. Jeśli chcesz wspiąć się na sam szczyt ekonomicznej (lub społecznej) piramidy, jeśli nie boisz się wyzwań i ciężkiej pracy, jesteś głodny sukcesu i gotów na wiele wyrzeczeń, sprawdź, jak może Ci w tym pomóc Donald Trump. Zobacz, co naprawdę napędza świat biznesu, jak nakreślić skuteczny plan działania i nieustępliwie walczyć o swoje. Odkryj w sobie pasję i pozytywną motywację, stale poszerzaj horyzonty i nikomu nie daj się zastraszyć ani zepchnąć z obranej drogi. A przede wszystkim rób to, co Ci sprawia przyjemność, co stanowi Twoją prawdziwą pasję, co budzi w Tobie dreszcz podniecenia. Podążaj za wskazówkami nowego prezydenta Stanów Zjednoczonych, a świat stanie przed Tobą otworem!
Zawsze mierz wysoko.
Stale dąż do perfekcji.
Nie lekceważ przeczuć.
Stawiaj na aktywność.
Wykonuj pracę, którą kochasz.
Odważni ludzie wyrastają ponad szklany sufit!
O autorze
Donald J. Trump — to człowiek, którego nazwisko zna dziś cały świat. Krezus i ekscentryk, genialny sprzedawca, filantrop i prezes Organizacji Trumpa sięgnął w końcu po najwyższe zaszczyty: wygrał wybory na prezydenta Stanów Zjednoczonych.
Dowiedz się, co FORTUNA myśli O PORAŻCE! • Czy wiesz, jak konfrontować się z niepowodzeniem? • Czy traktujesz porażkę jako element rozwoju? • Czy chcesz nauczyć swoje dziecko radzić sobie z trudnościami? • Czy wiesz, czego możesz się nauczyć dzięki porażce? W społeczeństwie, w którym liczą się przede wszystkim osiągnięcia i sukcesy, niełatwo jest się pogodzić z niepowodzeniem. Porażki wytrącają nas z życiowej równowagi, wzbudzają trudne emocje i powstrzymują przed podejmowaniem nowych wyzwań. Paweł Fortuna przekonuje, że porażka to doskonała informacja zwrotna, umożliwiająca zweryfikowanie celów życiowych i sposobów ich realizacji. Nie należy postrzegać jej negatywnie, gdyż jest niezastąpionym elementem samodoskonalenia, kształtowania pokory i poczucia własnej wartości. Porażka pobudza nas do refleksji nad własnym życiem, dzięki czemu może ono stać się przyjemniejsze, bardziej zaangażowane i przepełnione sensem. Autor przybliża także proces powrotu do stanu równowagi po doznanym niepowodzeniu, skupiając się na emocjach, wierze w siebie, relacjach społecznych i aktywności. Dzięki zastosowaniu opisanych przez niego strategii akceptacji porażki ewentualne niepowodzenia nie zagrożą naszej samoocenie czy samopoczuciu. Książka stanowi źródło rzetelnej wiedzy psychologicznej, wspartej przytoczonymi badaniami naukowymi. Doświadczenie porażki przypomina Ci, że jesteś człowiekiem intencjonalnym, że formułujesz cele i do nich dążysz. Tak jak każdy – raz wygrywasz, a raz przegrywasz. Bez względu na Twoje starania życie bez porażek nie jest możliwe, ale z cytryn można zrobić lemoniadę. Paweł Fortuna
Autor wykorzystuje głęboką mądrość nauk Buddy i przekazuje je zachodniemu czytelnikowi w sposób zrozumiały i jednocześnie dowcipny. Dzięki temu może on poprawić nie tylko swoją praktykę medytacyjną, ale również odczuwać więcej satysfakcji z życia codziennego. W swojej nowej książce opartej na przystępnej formule pytań i odpowiedzi Autor tłumaczy jak:o osiągnąć uważność niedźwiedzia w praktyce medytacyjnej, o zaprzyjaźnić się ze strasznymi myślami, które pojawiają w naszych głowach, gdy próbujemy wyciszyć umysł,o komfortowo podróżować metaforycznym Buddha Air, aby zrelaksować się na drodze do nirwany,o poradzić sobie z atakami paniki i depresją,o uwolnić się od gonitwy myśli,o praktykować medytację metty, chodzoną i miłującej dobroci,o odkryć rozkosz medytacji, która jest większa niż seks.Udana medytacja - szczęśliwe życie
Zamiast opowiadać się za siłą jako od dawna przyjętą drogą do sukcesu, książka Zwyciężać bez walki służy jako przewodnik po pracy i życiu, inspirując pozytywne nastawienie, prostotę i skupienie się na celu. Wykorzystując starożytną sztukę Wing Tsun, książka kwestionuje wiele przyjętych z góry wyobrażeń sukcesu. Pokazuje, jak łatwo ulegamy lękowi i jak w naszej pracy przyjmujemy wojnę jako główną metaforę, która wywiera wpływ na budowaną kulturę. Nie jest to książka o byciu bardziej skutecznym czy też osiąganiu drugoplanowych celów. Stanowi radykalną analizę, jak patrzymy na samych siebie i na świat.Jest rzeczą naprawdę interesującą poznać filozofię Wing Tsun i jakie ma zastosowanie z dniu dzisiejszym. Wydaje się, że autorzy przeżyli kilka niesamowitych lat kierując się opisywanymi przez siebie metodami.Ta znakomita książka każe odrzucić język konfliktu i spróbować posłużyć się językiem miłości, wykorzystując interesujące przykłady, zabawne cytaty i osobiste anegdoty. Jest naprawdę inspirująca!
Czy masz poczucie, że to, co osiągasz, stoi w rażącej sprzeczności z wkładanym wysiłkiem? Albo że masz potencjał, którego z jakichś względów nie umiesz w pełni wykorzystać? Zdarza Ci się, że odwlekasz w nieskończoność wykonanie ważnych czynności, wciąż znajdując nowe uzasadnienia dla niepodejmowania działań? A może uważasz, że przydałyby Ci się lepsze pieniądze? Czy też gorąco pragniesz zacząć osiągać swoje cele i robić to naprawdę skutecznie? A czy czujesz gotowość, aby wprowadzić kilka niewielkich zmian w swoim sposobie działania? Ta książka podpowie Ci, jak osiągnąć większą produktywność, i pomoże zbadać przyczyny Twojej prokrastynacji. Opisano tu krok po kroku cały proces, który prowadzi do sukcesu, co pozwoli Ci zrozumieć znaczenie decydujących o nim czynników, takich jak wiara, pragnienie, determinacja, cele, produktywność, wytrwałość, osiągnięcia i spełnienie, oraz przyjąć odpowiednie nastawienie. Poznasz plany działania służącego wyeliminowaniu z życia destruktywnych elementów, w tym prokrastynacji i niechęci. Przekonasz się, jak szybko wprowadzenie niewielkich zmian zaowocuje zwiększeniem dochodów. To rzecz napisana w sposób angażujący, łatwa i przyjemna w odbiorze - zobaczysz, jak miło jest przejść od "do zrobienia" do "zrobione"! Dzięki tej książce: zrozumiesz związek między nastawieniem i poziomem koncentracji a uzyskiwanymi rezultatami odkryjesz sekrety osiągnięć, zwycięstw i dokonań nauczysz się uzyskiwać znacząco lepsze wyniki dzięki kilku niewielkim, prostym zmianom dowiesz się, jak budować strategie i łatwo wprowadzać je w życie poczujesz spełnienie i zwiększysz swoje dochody Produktywność minus prokrastynacja prowadzi do zysków! O autorze Jeffrey Gitomer - jest amerykańskim pisarzem, mówcą i trenerem biznesu. Jego książki regularnie uzyskują status bestsellerów New York Timesa i Amazona. Zajmuje się technikami sprzedaży, zyskiwania lojalności klientów i rozwojem osobistym. Niekiedy budzi kontrowersje: w listopadzie 2003 roku został pierwszym pasażerem z zakazem lotów liniami US Airways z uwagi na ciągłe skargi i konfrontacje z pracownikami. Mieszka w Charlotte w Karolinie Północnej.
Efektywność osobista stała się jedną z najważniejszych kompetencji naszych czasów. Pandemia COVID-19 pokazała, jak bardzo jesteśmy nieprzygotowani na zmiany oraz czego tak naprawdę potrzebujemy do efektywnego funkcjonowania. Wyciągnijmy z tej sytuacji konstruktywne wnioski i lepiej przygotujmy się na to, co przyniesie nam przyszłość. Jak to zrobić? Aby skutecznie funkcjonować w szybko zmieniających się okolicznościach i przy rosnącej presji oczekiwań otoczenia, nie wystarczą już pojedyncze techniki poprawy efektywności. Potrzebujesz spójnego, kompleksowego systemu efektywności osobistej, który przygotuje cię na nowe, zaskakujące wyzwania i trudności. Niniejsza książka omawia wszystkie cztery podstawowe wymiary efektywności osobistej i pokazuje ich wzajemne powiązania. Są to: iQ – podejmowanie decyzji i wykorzystanie czasu, eQ – zarządzanie emocjami i stresem, sQ – efektywne relacje z otoczeniem i synergia we współpracy, pQ – zarządzanie swoją energią, zdrowiem i finansami. Dzięki temu holistycznemu spojrzeniu otrzymujesz kompletny i skuteczny system 4x4 do zarządzania swoją efektywnością, który pozwoli ci zwiększyć swoją osobistą produktywność. Przeczytaj tę książkę, uruchom napęd 4x4 i już dziś: WYDOSTAŃ SIĘ z nadmiaru zadań do wykonania, chronicznego stresu, złych relacji oraz niezdrowego stylu życia; poznaj 60 NAJLEPSZYCH PRAKTYK, które uwolnią twój potencjał rozwoju umysłu, kontroli emocji i stresu, wywierania wpływu oraz kondycji fizycznej; zadbaj o regularną REGENERACJĘ 4 Odnawialnych Źródeł Energii Twojego Organizmu. Jeżeli w każdym kolejnym roku rośnie ilość spraw, które masz do załatwienia, i masz coraz mniej czasu na ich realizację, a jednocześnie masz nadal poczucie marnowania czasu oraz braku równowagi między sprawami zawodowymi i prywatnymi, to ta książka jest dla ciebie. Dzięki zawartym w niej konkretnym narzędziom treningu mentalnego, m.in. z zakresu zarządzania sobą, stresem i zadaniami, przekonasz się, jak duże rezerwy rozwoju efektywności osobistej masz nadal do wykorzystania! Być może ta książka niejeden raz cię zaskoczy. Czy wiesz, że: Staranne planowanie dnia jest bez sensu! Perfekcjonizm jest marnowaniem czasu! Stres jest ci niezbędny do życia i może być zdrowy! To nie stres ci szkodzi, tylko twoja negatywna reakcja na bodźce stresowe! Najskuteczniej przekonujesz kogoś, jak nie chcesz go przekonać! Za rok twój organizm może być młodszy, niż jest teraz! *** Wiktor Siegel, mentor i trener, lekarz medycyny, specjalista radiolog. Absolwent studiów podyplomowych w Instytucie Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz w Chartered Institute of Marketing w Londynie. Podróżnik na sześciu kontynentach, przewodnik tatrzański, organizator inspirujących wypraw górskich dla liderów w Dolomity Włoskie, Himalaje, Hindukusz, Karakorum i Pamir. Efektywnością osobistą zajmuje się zawodowo od ponad 20 lat – jako trener i mentor. Wszystkie praktyki zawarte w poradniku sam stosuje codziennie w swoim życiu prywatnym i zawodowym. Ma na swoim koncie realizację ponad 1500 dni szkoleniowych oraz ponad 500 sesji mentoringowych. Jest wykładowcą w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Krakowie.
„Ta książka jest znacznie więcej niż poradnikiem zawodowym. Dzieło Agnieszki Okońskiej niesie ze sobą dużą wartość dodaną. Po pierwsze, napisała je doświadczona menedżerka i mentorka. Dzięki temu spostrzeżenia i porady zyskują na autentyczności i wiarygodności. Po drugie, otrzymujemy potężną dawkę praktycznych wskazówek odwołujących się do sytuacji w życiu zawodowym każdej z nas. Są one naturalnym rozwinięciem refleksji autorki na temat ważności naszych marzeń, wiary w siebie, odwagi w życiu zawodowym oraz budowania drogi do spełnienia zawodowego. Dzięki temu kończymy lekturę z autentycznym przekonaniem, że może się ona przydać i nam. Po trzecie, swoje rozważania i wnioski mentorka przekazała lekkim i dostępnym językiem. Książkę czyta się niezwykle przyjemnie. Po czwarte wreszcie, swoje przemyślenia autorka kieruje do każdej z nas, niezależnie od etapu naszej drogi zawodowej. W rozważaniach i wskazówkach Agnieszki mądrość odnajdą zarówno studentki wkraczające na rynek pracy, jak również bogato doświadczone menedżerski”.Elżbieta Niezgódka, adwokatka, założycielka projektu społecznego Woman Labour MattersAgnieszka Okońska ? menadżer z ponad 25-letnim doświadczeniem w zarządzaniu dużymi organizacjami oraz złożonymi zespołami pracowników. Już w wieku 27 lat pełniła funkcję członka zarządu spółki z branży energetycznej, zatrudniającej prawie 400 osób. Była pracodawcą dla oddziału liczącego 1300 pracowników w Grupie Energa w Gdańsku. Na swoim koncie ma wiele projektów restrukturyzacyjnych oraz rozwojowych. Z wykształcenia jest ekonomistą, politologiem i finansistą. Z doświadczenia ekspertem w dziedzinie energetyki i zarządzania, a hobbistycznie ? mentorem. Od 2018 roku pełni funkcję członka zarządu w innogy Stoen Operator Sp. z o.o. w Warszawie (spółki należącej do niemieckiego koncernu energetycznego E.ON). Jest mentorem biznesu w międzynarodowym stowarzyszeniu Ivy Exec, mentorem w 6. i 7. edycji ogólnopolskiego Programu Mentoringowego Fundacji Liderek Biznesu, a także w wewnątrzkorporacyjnych programach w firmie, w której pracuje na co dzień. Wykłada w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku na studiach podyplomowych Przywództwo w biznesie. W wolnych chwilach podróżuje, czyta i pisze książki, głównie o rozwoju osobistym.„Autorka otwarcie dzieli się swoim życiem i doświadczeniem, pozwala wejść do swojego świata. Gwarantuję, że wrócisz do tej książki, bo po jej przeczytaniu chcesz natychmiast sprawdzić, czy to, co Agnieszka proponuje ? zadziała. Mając tę książkę na półce, masz kompendium wiedzy o budowaniu kariery oraz coś, co obecnie w świecie przeładowanym informacjami jest szczególnie ważne ? praktyczne porady. Czy w książce dedykowanej kobietom, facet może znaleźć coś dla siebie? Jeżeli nie urąga twej męskości czytanie tekstów w formie żeńskiej, to na pewno znajdziesz w niej dużo praktycznej wiedzy, poszerzysz horyzonty oraz poznasz kobiecy punkt widzenia. W mojej ocenie jest to w pełni uniwersalna pozycja. Warto ją przeczytać i sprawdzić, czy możesz coś jeszcze zrobić dla rozwoju swojej kariery”.Leszek Bitner ? dyrektor Departamentu Regulacji i Handlu w PKP Energetyka„Autorka tego przydatnego poradnika dla kobiet w każdym wieku sadza swoją czytelniczkę przed lustrem. Zmiana zaczyna się bowiem od spojrzenia..., od zadania sobie kilku ważnych pytań i co istotniejsze ? wyartykułowania szczerych odpowiedzi. Kim jestem naprawdę? Jakie są moje marzenia? Co mogę zrobić, aby przybliżyć się w stronę tej najprawdziwszej mnie i moich celów?Jeśli nie wiesz, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Agnieszka, z wiedzą, spokojem i właściwą sobie serdecznością, prowadzi czytelniczkę krok po kroku w procesie zmiany i planowania swojej kariery.Warto udać się w tę podróż z tą doświadczoną zawodowo, życiowo i mentorsko przewodniczką.To TY jesteś drogą i celem. I swoją własną nagrodą”.dr Aleksandra Smyczyńska ? dyrektor komunikacji innogy Polska S.A. w Warszawie
Masz ją, ale nie wykorzystujesz. To osobowość. Wykorzystasz, a wtedy osobowość zacznie pracować dla Ciebie. Mowa o nowej książce Typologia osobowości w praktyce, czyli jak ułatwić sobie życie. Poradnik z praktycznymi przykładami i humorem. GENIALNE ilustracje HENRYKA SAWKI.Książka pomoże: HANDLOWCOM zdobywać, skutecznie finalizować transakcje i zwiększyć swoją efektywność w kontakcie z klientami. ZARZĄDZAJĄCYM docierać do ludzi indywidualnie i wykorzystać w pełni potencjał swojego zespołu; KAŻDEMU ułatwić sobie i innym życie oraz wykorzystać w pełni własny potencjał.Dowiedz się, jakim typem osobowości jesteś; jak konkretne cechy i zachowania wpływają na Twoje życie! Jesteś dominującym i władczym Lwem, czy poukładanym i perfekcyjnym budowniczym Bobrem? A może cenisz relacje z innymi i jesteś spokojnym, wrażliwym miłym Spanielem lub kreatywną, towarzyską i żywiołową Łasicą ?Kup, przeczytaj, a wkrótce: podniesiesz własną skuteczność i będziesz lepiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami; ułatwisz sobie codzienną komunikację oraz relacje z innymi; poprawisz skuteczność zarządzania i efektywność zespołu; zwiększysz efektywność sprzedaży i negocjacji.Znajdziesz tu gotowe ściągawki, które od razu możesz wykorzystać. Kup sobie. Kup też komuś, kto zyska, bo dzięki książce lepiej zrozumie Ciebie Twoje potrzeby i zachowania.Andrzej Zdanowski praktyk sprzedaży i zarządzania; trener, bazujący na doświadczeniu i życiowych przykładach.
Czy wystąpienia publiczne mogą być pomocne w dotarciu do prawdy o sobie i swojej autentyczności? Przemysław Kutnyj, autor książki Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, udowadnia, że tak, jeśli tylko zadbamy o dobrą komunikację. Dobrą, to znaczy taką, która uwzględnia ideały klasycznej retoryki: prawdę i uczciwość. Autor pokazuje, że przemowy publiczne to rzemiosło, które może opanować każdy.
Książka ma charakter kompendium, które kompleksowo, krok po kroku pomoże przygotować wystąpienie publiczne. Przemysław Kutnyj porusza kwestie językowe, stylistyczne, jak również te dotyczące stresu na poziomie profesjonalnego treningu mentalnego. Omawia także zagadnienia związane z mową ciała i emisją głosu. Ze wskazówek zawartych w poszczególnych rozdziałach skorzystają wszyscy ci, którzy na co dzień borykają się z trudnościami w przygotowaniu i wygłoszeniu prezentacji tak, aby była ona naturalna i przystępna.
Książka prezentuje rzetelną wiedzę oraz techniki przydatne w rozwijaniu umiejętności mówcy. Zawiera ciekawe studia przypadków, ćwiczenia, wiele inspiracji oraz obszerną część poświęconą storytellingowi.
Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich, którzy chcieliby przemawiać publicznie, również w formie webinarów czy w innych formach prezentacji w internecie. To tytuł dla tych, którzy pragną udoskonalić swój warsztat mówcy o konkretne narzędzia i szukają sposobu, by jasno wyrażać myśli i skuteczniej osiągać cele zawodowe oraz prywatne z poszanowaniem innych ludzi.
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki Carnegiego w dalszym ciągu "pomagają innym uświadomić sobie własne ukryte moce" i ułatwiają nadawanie życiu sensu. Dotyczy to również sfery biznesowej, zwłaszcza sprzedaży. Bo przecież bez dobrej sprzedaży sukces przedsiębiorstwa stoi pod znakiem zapytania.
Dzięki tej książce przyswoisz ponadczasowy model sprzedaży opracowany przez amerykańskiego pisarza. Zaczniesz stosować zasady, które sprawdzają się nie tylko w działalności biznesowej, ale i w życiu osobistym. Zrozumiesz, dlaczego tak ważne są relacje z klientem i będziesz nimi skutecznie zarządzać. Nabędziesz kompetencji potrzebnych na każdym etapie transakcji, by zyskać zaufanie i szacunek partnerów w biznesie. Rozwiniesz umiejętności wpływania na nabywców, rozumienia ich oczekiwań, a także wykorzystywania sprawdzonych zasad rządzących więziami międzyludzkimi. W tej książce wyniki odkrywczych badań naukowych przeplatają się z doświadczeniami najlepszych praktyków. W efekcie lektury szybko zwiększysz zyski ze swojej sprzedaży i... staniesz się spełnioną, szczęśliwą osobą!
Poznaj i stosuj złote zasady Dale'a Carnegiego:
zadbaj o zaufanie w relacjach z innymi
przekonuj innych do swojego sposobu myślenia
bądź liderem
spraw, by inni z przyjemnością robili to, czego oczekujesz!
O autorze
Dale Carnegie (1888 – 1955) był amerykańskim pisarzem, pionierem w dziedzinie samorozwoju i umiejętności interpersonalnych. Urodził się w biednej farmerskiej rodzinie. Stał się sławny po opublikowaniu w 1936 roku swojej pierwszej książki, kultowej dziś pozycji Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi. W wielu krajach jest uważany za jednego z najważniejszych twórców książek ułatwiających rozwój osobisty i świadome budowanie kariery.
W ciągu dwóch miesięcy można pozyskać więcej klientów, po prostu interesując się innymi ludźmi, niż w ciągu dwóch lat próbując zainteresować innych sobą!
Dale Carnegie
Grzech nie skorzystać z książki, która podaje na tacy siedem głównych metod wywierania wpływu na każdego, zgodzisz się? Okazuje się, że każdy człowiek nosi w sobie pewne pierwotne i bardzo silne pragnienia. Jeśli je rozszyfrujesz i dopasujesz do nich swoje słowa, możesz wywierać silny i głęboki wpływ na zachowanie i decyzje klientów, urzędników, czytelników i bliskich.
Każdemu można wmówić wszystko. Nie, ta książka tego nie uczy. Pokazuje jednak pewne schematy reagowania na różne słowa. Być może zastanawiasz się, jak silny wpływ można wywrzeć na człowieka samymi słowami. Skrajnym przykładem jest znana historia osiemnastoletniego Petera Reilly'ego, któremu w trakcie przesłuchania wmówiono, że zabił własną matkę. Policja zastała go w domu, gdy siedział otępiały przed zwłokami, bez śladu krwi na sobie ani jakiegokolwiek narzędzia zbrodni. Nie było żadnego powodu, by go oskarżyć o morderstwo, poza tym, że pasował do hipotezy śledczych. Tak poprowadzili śledztwo, że chłopak zaczął sobie "przypominać" sceny zabójstwa. Niewinnego człowieka doprowadzili do przyznania się do zbrodni na własnej matce. Bez przemocy, tortur ani żadnych gróźb! Wystarczyły odpowiednio dobrane słowa...
Zakładam, że nie masz zamiaru nikogo krzywdzić. Jeśli jednak szukasz sposobów na to, by wywierać większy wpływ swoimi słowami - jest pewna szansa, że ta książka Ci w tym pomoże. Niczego Ci nie obiecuję ani nie daję żadnej gwarancji. Wkraczasz bowiem w mroczną sferę osobowości człowieka, w której nie ma sztywnych zasad, są jedynie nieracjonalne pragnienia. Jeśli rozważasz zakup tej książki, zadaj sobie tylko jedno pytanie: czy naprawdę chcesz poznać ciemną stronę copywritingu?
O autorze
Dariusz Puzyrkiewicz — specjalista od tekstów, które sprzedają, właściciel firmy Dynanet oraz współautor bestsellera Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament. Od 2006 roku pomaga przełamywać stare, coraz mniej skuteczne schematy sprzedaży, narażające marki na odrzucenie ze strony klientów. Szkolił pracowników takich firm jak Mercedes-Benz, Vans, Home.pl, Tauron i wielu innych. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży, dzięki czemu jego szkolenia opierają się na praktyce i budują nastawienie na wzrost zysków — zgodnie ze sloganem autora: „Słowo daję, zyski rosną!”. Prowadzi pierwszy polski blog o copywritingu, dostępny pod adresem http://dynanet.pl/copywriting — radzi, jak pisać skuteczne oferty i przygotowywać niebanalne mailingi promocyjne. Prowadzi też szkolenia i warsztaty z zakresu tworzenia tekstów sprzedażowych, a dodatkowo — od czasu do czasu — występuje na konferencjach tematycznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?