Jest rok 1974. W niezwykłą podróż do przeszłości, do Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, zabierają nas Michael Russell i Peter Haseldine. Grupa brytyjskich miłośników komunikacji odwiedziła wówczas polskie miasta, by z bliska przyjrzeć się systemom tramwajowym. Miniony czas i niekiedy zaskakującą dla nich rzeczywistość utrwalili na kliszy fotograficznej. Kolorowe zdjęcia, jakie wtedy wykonali, to świetny jakościowo i cenny dokument życia codziennego w PRL. Bohaterami tego wyjątkowego reportażu fotograficznego są tramwaje, a tłem - wszystko, co je otacza: ulice, samochody, pętle tramwajowe, kamienice, PRL-owskie osiedla, sklepy, zabiegani mieszkańcy miast ubrani zgodnie z modą typową dla epoki. Ta wyjątkowa publikacja opracowana przez Jacka Pudło to prawdziwy skarb dla miłośników komunikacji miejskiej, osób interesujących się historią PRL i polskich miast, a także dla pasjonatów motoryzacji. Na uwagę zasługuje też zestawienie taborowe ze szczegółowym wykazem tramwajów eksploatowanych w Polsce w 1974 roku, przygotowane przez Tomasza Igielskiego.Zapraszamy w fascynującą podróż do połowy lat 70. XX wieku. Spójrzmy na Polskę oczami przybyszy z Zachodu.It is 1974. We are taken on an extraordinary journey to the past, to the People's Republic of Poland, by Michael Russell and Peter Haseldine. At the time, a group of British transport enthusiasts visited Polish cities to get an up-close look at tram systems. They captured the past and the sometimes surprising reality for them on photographic plate. The colour photographs they took at the time are an excellent quality and valuable document of everyday life in the People's Republic of Poland. Trams are the central figures of this unique photographic reportage, while the background is formed by everything that surrounds them: streets, cars, tram terminals, tenement houses, communist housing estates, shops, busy city dwellers dressed in the fashion typical of the era. This unique publication compiled by Jacek Pudło is a real treasure for enthusiasts of public transport, people interested in the history of communist Poland and Polish cities, as well as for motor enthusiasts. Also noteworthy is a rolling stock listing with a detailed list of trams in operation in Poland in 1974, prepared by Tomasz Igielski.Take a fascinating journey to the mid- 1970s. Let's look at Poland through the eyes of newcomers from the West.Es ist das Jahr 1974. Michael Russell und Peter Haseldine nehmen uns mit auf eine auergewhnliche Reise in die Vergangenheit, in die Volksrepublik Polen. Eine Gruppe britischer Verkehrsenthusiasten besuchte damals polnische Stdte, um sich die Straenbahnsysteme aus der Nhe anzusehen. Sie hielten die vergangene Zeit und die fr sie manchmal berraschende Realitt auf fotografischem Film fest. Die Farbfotografien, die sie damals aufnahmen, sind ein qualitativ hochwertiges und wertvolles Dokument des Alltagslebens in der Volksrepublik Polen. Die Protagonisten dieser einzigartigen Fotoreportage sind die Straenbahnen und der Hintergrund - alles, was sie umgibt: Straen, Autos, Straenbahnendstationen, Mietshuser, kommunistische Wohnsiedlungen, Geschfte, geschftige Stadtbewohner, die entsprechend der Mode dieser Epoche gekleidet sind. Diese einzigartige, von Jacek Pudło verfasste Publikation ist ein wahrer Schatz fr Enthusiasten des ffentlichen Nahverkehrs, fr Menschen, die sich fr die Geschichte des kommunistischen Polens und der polnischen Stdte interessieren, sowie fr Autoliebhaber. Bemerkenswert ist auch das von Tomasz Igielski erstellte Fahrzeugverzeichnis mit einer detaillierten Aufstellung der 1974 in Polen verkehrenden Straenbahnen.Wir laden Sie auf eine faszinierende Reise in die Mitte der 1970-er Jahre ein. Betrachten wir Polen durch die Augen der Westler.
Pochodzą z najróżniejszych środowisk, mieli różne dzieciństwo, ale łączy ich jedno: miłość do Formuły 1. W mediach brylują kierowcy, istotną rolę odgrywają również szefowie zespołów. O ludziach z drugiego szeregu mówi się rzadko lub wcale. Ta książka udowadnia, jak wiele znaczą dla tego sportu i jak ciekawą pracę wykonują. Dyrektor techniczny Mercedesa, który trafił do F1, choć chciał zostać pilotem. Pole position wywalczone dzięki uważnej obserwacji kierunku wiatru przez inżyniera ogumienia. Spisana na chusteczce strategia zakładająca karę przesunięcia o pięć pozycji do tyłu, która pozwoliła Fernando Alonso zachować szanse na mistrzowski tytuł. Naprawa samochodu, która jest jak taniec. Inżynierowie wyścigowi i aerodynamiki, dyrektor techniczny, finansowy czy ds. marketingu. Kierowca esportowy, mechanicy, technik czy szef akademii kierowców. W tej książce Giles Richards oddaje im głos, otwierając przed czytelnikiem bramy do garażu Formuły 1 i wpuszczając go za kulisy królowej motorsportu. Przekonaj się, kto stoi za sukcesem zespołów i jak ogromna praca musi zostać wykonana, by kierowca F1 święcił triumfy. *** Każdy słyszał, że na sukces kierowcy w Formule 1 pracuje wiele osób, ale niewielu kibiców orientuje się, kim są ci ludzie i co dokładnie robią. Dlatego warto sięgnąć po tę książkę, bo dowiecie się z niej, jak wygląda praca wszystkich trybików w maszynie sukcesu – od mechaników przez inżynierów i różnych specjalistów po dyrektorów technicznych i szefów. Może ktoś poczuje inspirację i pokieruje swoją karierą tak, aby trafić do zespołu Formuły 1? Mikołaj Sokół Dla kibica F1 niezrozumiałe może być, dlaczego jest to tak wybitny sport. Wątpliwości te rozwiewa książka F1 Racing Confidential, w której opisano zakulisowe postaci, ich drogę do F1 oraz pasję, z jaką wykonują swoją pracę. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce zrozumieć sport, w którym ponad tysiąc osób pracuje na sukces dwóch pojazdów. Łukasz Godula, redaktor naczelny portalu Wyprzedź mnie! – f1wm.pl Książka daje genialny wgląd w zakulisowe działania w Formule 1, przedstawiając różne role odgrywane w tym świecie. Ogromne wrażenie robi złożoność procesów z pozoru prostych, lecz jednocześnie niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania zespołu. Moim faworytem jest oczywiście rozdział o kierowcy esportowym, w którym obecny mistrz świata rewelacyjnie opisuje to, czym zajmuje się na co dzień. Ta książka to must have dla zagorzałych fanów F1. Tomasz Poradzisz, kierowca esportowy F1 BIOGRAM GILES RICHARDS Od ponad dwudziestu lat dziennikarz „The Guardian” i „The Observer”. Fascynuje się wyścigami samochodowymi, a od ponad dziesięciu lat pisze o Formule 1. Swój unikatowy dostęp do wewnętrznego kręgu ludzi związanych z F1 wykorzystał, aby opowiedzieć historie osób, które sprawiają, że królowa motorsportu jest tak wyjątkowa
Album prezentuje 100 najpiękniejszych, a zarazem najbardziej fascynujących samochodów. Książka zabierze Czytelnika w ekscytującą podróż po historii motoryzacji, dostarczając nie tylko wielu emocji i wrażeń, ale także wiedzy o samochodach, które niegdyś królowały na szosach. Fascynaci są zgodni: jazda nimi wciąż robi wrażenie.
Samoloty, statki, samochody, maszyny budowlane, pojazdy ratunkowe i wiele innych. Duże kolorowe ilustracje zachwycą każdego malucha, który będzie podziwiał maszyny w akcji i dowie się o nich wielu ciekawych rzeczy.
Samochody to niesamowicie zilustrowana opowieść o historii pojazdów z całego świata. Od Motorwagen Karla Benza po współczesne, superszybkie auta. Wypełniona kultowymi modelami, w tym ryczącymi hot rodami i luksusowymi limuzynami, jest również podróżą przez najszybsze i najważniejsze wyścigi wszech czasów, na przykład Isle of Man TT czy Grand Prix Monako.Samochody to idealny prezent dla miłośników motoryzacji w każdym wieku.
Niegdyś służyły przede wszystkim jako pojazdy użytkowe, wykorzystywane w pracy, dziś ich głównym przeznaczeniem jest turystyka. To również dopieszczone w każdym szczególe maszyny stworzone po to, by podziwiać ich kształty, design i możliwości.
Laverda 750, Harley-Davidson JD, Pannonia Csepel, Indian Big Chief, Bennelli Tornado, Honda GL 1000 Gold Wing, Kawasaki Z650- to tylko kilka spośród 70 legendarnych modeli zaprezentowanych w książce - od Ardie TM 500 do Ducati 916/996. Pięknym zdjęciom towarzyszą interesujące opisy przybliżające historię i parametry każdego z prezentowanych jednośladów. Album to prawdziwa uczta dla koneserów motoryzacji.
To nie jest rozmowa o supersamochodach. To rozmowa o życiu, dojrzewaniu i autach, bo te w życiu Adama Kornackiego i Marcina Klimkowskiego zawsze odgrywały bardzo ważną rolę. Po ekspercku, przede wszystkim jednak sięgając do własnych doświadczeń, dziennikarze opowiadają o modelach, którymi każdy fan motoryzacji chciałby się przejechać. Wspominają także te auta, które były ich pierwszymi, nie zawsze wymarzonymi wozami. Opisują Ferrari i Maserati, przywołują historię Fiata Cinquecento i Peugeota 205 GTi. W tej publikacji można znaleźć wyrazy zachwytu nad Rolls-Royce’em Phantomem i nie mniej emocjonalny opis wrażeń z jazdy Oplem Corsą czy Volkswagenem Golfem GTI.
Adam i Marcin – kumple z liceum. Zakochani w samochodach do tego stopnia, że postanowili poświęcić im swoje zawodowe życie. Jeździli autami za kilkaset złotych i za miliony euro. I od trzydziestu lat ciągle o tym… mówią. Na kartach niniejszej książki dzielą się niegasnącymi emocjami, jakie wywołuje w nich ta największa życiowa przygoda. Opisują subiektywnie – po swojemu – sześćdziesiąt różnych modeli samochodów, które ukształtowały współczesne oblicze motoryzacji. Nie są to jednak tylko rozmowy o autach, ale też o wielkiej pasji i wielkiej przyjaźni. Adam Kornacki – dziennikarz motoryzacyjny, od lat prowadzi programy telewizyjne w TVN Turbo, w tym kultowy Zakup kontrolowany i Automaniak. Jest uznanym dziennikarzem, ekspertem, a ostatnio także youtuberem. Marcin Klimkowski – dziennikarz motoryzacyjny, od lat mówi i pisze o samochodach w Radiu 357, „Wprost”, „Playboyu”, „Auto, Motor i Sport”, Polsacie Play, Wirtualnej Polsce, TVN Turbo i wielu innych mediach.
Get ready for adventure with Riding in the Wild, a comprehensive guide to riding classic motorcycles on and off the roads. Written by motorcycle enthusiast and travel expert Jordan Gibbons, this book takes you on a journey around the globe, showcasing the best motorcycle regions and routes that offer unforgettable experiences. From the rugged terrain of the Australian outback to the winding roads of the Scottish Highlands, Gibbons offers informative advice on what to pack, what to wear, and the best bikes to take on your journey.
Whether you're a seasoned rider or a beginner looking for a new way to explore the world, Riding in the Wild has something for everyone. With stunning photography, maps, illustrations, and inspiring stories, this book is a great companion for anyone with an adventurous spirit.
Jedyna w Polsce oficjalna książka o F1(R)Kompleksowo ujęta historia najbardziej prestiżowej serii wyścigów samochodowych na świecie.Maurice Hamilton, uznany i nagradzany dziennikarz prasowy oraz telewizyjny, spisuje kronikę mistrzostw świata. Dzięki tej oficjalnej publikacji przeżyjesz na nowo najbardziej niesamowite wyścigi, zapoznasz się z największymi dokonaniami technicznymi i poznasz najwybitniejszych kierowców, którzy błyszczeli przez ponad 70 lat tej zaciętej rywalizacji.Przedmowa Rossa Brawna, dyrektora zarządzającego ds. motorsportu w F1(R), oraz zapierające dech w piersiach fotografie składają się na kompletną, autoryzowaną historię F1(R).
Pierwsza tak obszerna publikacja książkowa przedstawiająca ponad 110 typów i wersji samochodów osobowych wprowadzonych na rynek motoryzacyjny w Polsce po 2015 roku. Autor opisał najróżniejsze odmiany samochodów osobowych, od typowych limuzyn, przez kombi, SUV-y, crossovery, dżipy, po minivany. Oprócz opisu konstrukcji pojazdów, charakterystyki ich osiągów, Z. Podbielski zwraca uwagę na innowacyjne rozwiązania zastosowane w danym samochodzie i jego oryginalne cechy. We wporwadzeniu do leksykonu autor w przystępny sposób objaśnia, czym rożnią się między sobą najnowsze systemy napędowe stosowane w samochodach, w tym napędy: hybrydowy, plug-in, elektryczny i tradycyjny za pomocą silników spalinowych. Tekst wzbogacają setki zdjęć, w tym 32 zamieszczone na kolorowej wkładce ilustracyjnej.
W tej publikacji zaprezentowaliśmy ponad 100 wyjątkowych samochodów, takich marek jak: Ferrari, Porsche, Lamborghini, Rolls-Royce, Mercedes i wielu, wielu innych. Na kartach tej książki zobaczysz luksusowe limuzyny, potężne SUV-y, wygodne i funkcjonalne miejskie crossovery, a także bijące rekordy prędkości auta sportowe. Oprócz opisu każdego pojazdu znajdziesz tu również dane techniczne oraz zdjęcia ukazujące jego sylwetkę i wnętrze. Niewykluczone, że któryś z tych samochodów okaże się idealny właśnie dla Ciebie. Sprawdź i przekonaj się sam!
Superauta to pojazdy, których na co dzień nie spotkasz na ulicy. W tej książce zaprezentowaliśmy 30 z nich. Zobaczysz tu sportowe modele imponujące osiągami, ociekające luksusem limuzyny, potężne SUV-y, nowoczesne hybrydy czy zachwycające futurystycznym wyglądem samochody elektryczne. Poza wspaniałymi zdjęciami znajdziesz tu liczne ciekawostki i dane techniczne poszczególnych aut. Tych najszybszych, najdroższych, najpiękniejszych, po prostu super!
Samochody użytkowe RWPGto pierwsza na polskim rynku wydawniczym publikacja prezentująca samochody użytkowe produkowane w krajach należących do RWPG, czyli do tzw. bloku wschodniego, istniejącego po II wojnie światowej, do 1990 roku.Autor wyjaśnia, jaką organizacją była RWPG i jakie pojazdy określa się użytkowymi. Przedstawia wytwórców pojazdów i ich profil produkcyjny, a także wybrane modele samochodów, uwzględniając ich właściwości konstrukcyjno-eksploatacyjne i dane techniczne. Pojazdy zaprezentowane zostały według producentów działających w poszczególnych krajach, a więc: Bułgarii, Czechosłowacji, Jugosławii, Niemieckiej Republice Demokratycznej, Polsce, Rumunii, na Węgrzech oraz w Związku Radzieckim. Opisy wytwórców i ich pojazdów poprzedzono krótkimi rozdziałami, w których podano informacje na temat powstania i rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w wymienionych krajach.
Nawet osoby zupełnie nieobeznane z Formułą 1 słyszały o jego wypadku na Nrburgringu w 1976 roku. Wyciągnięto go wtedy z płonącego wraku Ferrari w stanie tak opłakanym, że ksiądz udzielił mu sakramentu namaszczenia. Półtora miesiąca później wrócił do ścigania na Monzy. Rany mu krwawiły, nie miał też powiek. Był przerażony. Rok później odzyskał tytuł mistrza świata.Legendarny kierowca przez całą karierę znany był ze swojego trzeźwego podejścia do wyścigów i bezwzględnego dbania o własny interes. W autobiografii wyjaśnia, skąd wzięła się ta postawa - opowiada o surowym wychowaniu oraz braku akceptacji ze strony rodziców, co zdaniem Laudy przyczyniło się do powstania jego "uzależnienia od doskonałości".W książce Do piekła i z powrotem opisuje, w jaki sposób walczył ze strachem i dokonał powrotu, który wydawał się przekraczać granice ludzkiej wytrzymałości. Do tego dochodzi rywalizacja Laudy i Hunta, ukazana po latach w hollywoodzkim filmie Wyścig z 2013 roku. Kogoś takiego jak on nie będzie już nigdy.Książka została zaktualizowana po śmierci wybitnego kierowcy w 2019 roku.***Gdyby ta historia nie wydarzyła się naprawdę, nikt by w nią nie uwierzył.Mikołaj Sokół, ViaplayBył i na zawsze będzie Legendą.Roksana Ćwik, ŚwiatWyścigów.plAutobiografia, która pozwala zrozumieć, dlaczego Nikiego tak poważano w środowisku F1.Patryk Sokołowski, Viaplay, były inżynier F1Naprawdę był w piekle i z niego wrócił. Kariera Nikiego Laudy - opisana przez samego bohatera tuż po jej zakończeniu - to świadectwo wyjątkowej determinacji. Od startów zdezelowanym VW Garbusem, długów i rodzinnych konfliktów po mistrzostwo świata Formuły 1; od niemal śmiertelnego wypadku po kolejne zwycięstwa i tytuły. Gdyby ta historia nie wydarzyła się naprawdę, nikt by w nią nie uwierzył.Mikołaj Sokół, ViaplayNiki Lauda. Nieustraszony, odważny i pokonujący wszelkie bariery. Kierowca starej daty, których tak niewielu już zostało. Jeden z ojców sukcesu Mercedesa i Lewisa Hamiltona, niegryzący się w język, mówiący, jak jest. Dzięki Laudzie i oglądaniu relacji F1 w niemieckiej stacji RTL nauczyłam się niemieckiego, a podziwianie jego osoby w padoku Formuły 1 było czymś niezwykłym i niepowtarzalnym. Był i na zawsze będzie Legendą.Roksana Ćwik, ŚwiatWyścigów.plKierowca wyścigowy, mistrz świata, biznesmen i przyjaciel - LEGENDA. Niki Lauda podchodził do życia bezkompromisowo, nie tracił czasu na niepotrzebne konwenanse. Przeżył piekło i z niego wrócił. Autobiografia, która pozwala zrozumieć, dlaczego Nikiego tak poważano w środowisku F1, choć jego początki w motorsporcie nie były usłane różami. Dlaczego sprzedał swojego VW Garbusa? W jaki sposób rozwścieczył Enzo Ferrariego oraz dlaczego z Toto Wolffem było im początkowo nie po drodze? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie wewnątrz!Patryk Sokołowski, Viaplay, były inżynier F1BIOGRAMNiki LaudaLegendarny kierowca Formuły 1. Trzykrotny mistrz świata (1975, 1977 i 1984). Dwa ostatnie tytuły zdobył po niezwykłym powrocie po wypadku na torze Nrburgring, w wyniku którego został poważnie poparzony i był bliski śmierci. Po zakończeniu kariery sportowej jeszcze przez wiele lat był związany z Formułą 1, m.in. jako ekspert telewizji RTL, szef zespołu Jaguar i doradca w zespołach Ferrari i Mercedes. Zmarł 20 maja 2019 roku.
Monografia dotyczy rozwoju wybranych źródeł napędu pojazdów samochodowych, które mogą stanowić alternatywę dla standardowego, tłokowego silnika spalinowego. W pracy przedstawiono genezę powstania i zasadę działania różnego typu hybrydowych systemów napędowych oraz systemów elektrycznego napędu pojazdów wykorzystujących zasilane wodorem ogniwa paliwowe. Podkreślono rolę hybrydowych układów napędowych jako ogniwa pośredniego w rozwoju konstrukcji pojazdu w drodze do pełnej elektryfikacji systemów napędowych. W monografii dokonano wnikliwej analizy tego typu układu napędowego obejmującej zarówno opis rozwoju konstrukcji na przestrzeni ostatnich lat, jak i wyniki badań naukowych przeprowadzonych z udziałem autora opracowania. Ważnym elementem uzupełniającym pracę jest omówienie zagadnień związanych z produkcją wodoru, metodami jego oczyszczania, a także przechowywaniem na pokładzie pojazdu oraz transportem z zakładów produkcji do stacji dystrybucji. Istotną część opracowania stanowi ponadto dyskusja poświęcona bezpieczeństwu eksploatacji pojazdów wyposażonych w układy napędowe zasilane wodorem. Prezentowane w monografii treści w dużej mierze opierają się na doświadczeniu zawodowym autora, a także na wiedzy pozyskanej podczas udziału w badaniach naukowych tego typu pojazdów.
Kierowcą wyścigowym został wbrew woli ojca. Upór popłacał, bo wdarł się do światowej czołówki lotem błyskawicy, zapisując się w historii jako jeden z najlepszych zawodników, jakich widziała królowa motorsportu.Trzykrotny mistrz świata, który po tytuły sięgał w barwach legendarnych zespołów: Ferrari i McLarena. Triumfator 25 Grand Prix, którego gigantyczne doświadczenie stajnie wykorzystywały jeszcze długo po zakończeniu przez niego wyścigowej kariery.Niki Lauda stał się inspiracją dla kolejnych pokoleń kierowców, między innymi Nico Rosberga, który nazywa go swoją inspiracją. Sukcesy odnosił nie tylko na torze, ale i w biznesie, choć historię jednego z jego najsłynniejszych interesów znaczy wypadek samolotu należących do niego linii lotniczych, w którym życie straciły 223 osoby.Oto kierowca naznaczony. Namaszczony przez opatrzność do tworzenia wielkich rzeczy, oszpecony przez szatana, który w 1976 roku próbował odebrać mu życie.Poznacie jego losy.
Kiedy myślisz o Formule 1, myślisz o Monaco. Raz w roku ekskluzywne jachty cumują w porcie, gwiazdy zasiadają na trybunach, luksusowe samochody sportowe wypełniają ulice, a tysiące ludzi z całego świata zbiera się po to, aby obejrzeć największy, najważniejszy i jeden z najstarszych wyścigów w historii sportów motorowych. Monaco jest efektowne, prestiżowe i uwodzicielskie. Dla kierowców jest to najbardziej wymagający wyścig roku. Wąskie uliczki, ciasne zakręty i ostre wzniesienia sprawiają, że jest to ostateczny sprawdzian umiejętności jazdy. Jest fizycznie i psychicznie ekstremalnie wyczerpujący. Ten wyścig nie istnieje już w dawnej formie, ale wciąż pozostaje klejnotem w koronie każdego kierowcy Formuły 1. Po prostu nie ma drugiego takiego na świecie. Wygraj w Monaco, a twoje imię zostanie zapisane w historii na zawsze. Na kartach tej książki dołączycie do takich gwiazd jak Graham Hill, Jackie Stewart, Ayrton Senna, Alain Prost, Michael Schumacher czy Lewis Hamilton. Dzięki ekskluzywnym wywiadom i spostrzeżeniom kierowców F1 wielokrotnie nagradzany pisarz sportowy Malcolm Folley zagląda za kulisy tego kultowego toru, aby odkryć, jak to jest nim żyć i oddychać. Ukazuje wyjątkowy portret toru i odtwarza w ekscytujących detalach niezwykły weekend w Monaco, kiedy wyścig ukończyły tylko trzy samochody. Opinie o książce: Nie ma innego toru, na którym istnieje tak bliski związek pomiędzy możliwością rozbicia się a wygraną. To bardzo cienka linia, ale to jest właśnie największe wyzwanie” Niki Lauda Grand Prix w Monaco jest mityczne. To prawdziwy sprawdzian siły dla kierowców. Tam dowiadujemy się, jak bardzo jesteśmy szaleni. Olivier Panis Tak wiele wspaniałych nazwisk przeszło do legendy toru w Monaco, ale najfajniejszą rzeczą w tym wszystkim jest to, że... wciąż pozwalają nam się tutaj ścigać! Lewis Hamilton Pomyśl o tym wyścigu tak: kiedy jedziecie szybkim pociągiem, patrzycie przez okno i widzicie pociąg pędzący w przeciwnym kierunku, odruchowo odskakujecie, mimo iż stoicie za szybą... Właśnie takie jest odczucie prędkości w Monaco”. Damon Hill
Pierwsza tak obszerna publikacja książkowa gromadząca dostępne w chwili obcenej informacje o samochodzie osobowo-terenowym Tarpan i jego wersjach, a także o prototypach innych samochodów projektowanych w latach 70. i 80. XX wieku z myślą przede wszystkim o zastosowaniu w sektorze gospodarki rolnej. Przedstawiono rozwój koncepcji samochodu dla rolnictwa, różne pomysły biur projektowych i prototypy przez nie opracowane, genezę i proces tworzenia Fabryki Samochodów Rolniczych w Antoninku pod Poznaniem, gdzie produkowano seryjnie samochody Tarpan oraz koncepcje jego modernizacji w latach 80. W kolejnym tomie serii będzie opisany wojskowy samochód osobowo-terenowy Honker, który w prostej linii wywodzi się z pojazdu Tarpan.
CZY TO PRAWDA, ŻE NIE KUPUJE SIĘ SAMOCHODÓW NA "F"?CZY WŁAŚCICIELE WŁOSKICH AUT RZECZYWIŚCIE NIE MÓWIĄ SOBIE "DOBRY WIECZÓR", BO WIDZIELI SIĘ JUŻ RANO U MECHANIKA?CZY NIEMIEC NAPRAWDĘ PŁAKAŁ, JAK SPRZEDAWAŁ?Sebastian Kraszewski, znany jako Kickster, prowadzi kanał motoryzacyjny na YouTubie. Odkąd zaczął przygotowywać odcinki, jego wiedza na temat motoryzacji powiększa się niczym korozja w bitym polonezie. Podobnie jak liczba jego fanów - obserwuje go ponad 900 000 osób.W swojej książce opisuje i ocenia najpopularniejsze modele samochodów, które kształtowały rzeczywistość polskich dróg. Testuje, sprawdza, porównuje. Punktuje mankamenty, które Mirek Handlarz stara się skrzętnie ukryć. Pisze o modelach, którymi warto się zainteresować, i wskazuje te, od których trzeba trzymać się jak najdalej.DZIĘKI TEJ KSIĄŻCE NIKT CI NIE WCIŚNIE BYLE GRATA!Golf drugiej generacji to chyba jeden z najbardziej pancernych i idiotoodpornych samochodów na świecie. Miał tyle cynku na blachach, że NASA przetapiała go na układy scalone do promów kosmicznych. Należał do niemal wymarłego już dziś gatunku aut produkowanych po to, by jeździły przez dwadzieścia lat, zamiast rozsypać się po dwóch i napędzać gospodarkę, w tym wypadku i tak już bogatych Niemców.SEBASTIAN "KICKSTER" KRASZEWSKI - youtuber, dziennikarz i influencer motoryzacyjny w jednym. Samouk i pasjonat. Przygodę z YouTube'em rozpoczął w grudniu 2015 roku i od tamtej pory wciąż rozwija swój kanał. Najbardziej znane są jego filmy z cyklu "MotoznaFca", bardzo popularne są również te z serii "Kickster jedzie", "Kickster na wyjeździe" czy "Lista Kickstera". Samochody to jego pasja, ale także praca, dlatego nieustannie dąży do doskonalenia swojej motoryzacyjnej wiedzy i umiejętności kierowcy.youtube.com/KicksterTV
Fiński kierowca zawsze słynął z niechęci do mediów. Właśnie dlatego bliska relacja Heikkiego Kulty z Kimim Rikknenem sprawia, że ta książka jest wyjątkowa. Mistrz świata z 2007 roku od początku kariery nauczył się ufać Kulcie, dzięki czemu wytworzyło się między nimi zawodowe porozumienie. Ale także prawdziwa przyjaźń.Autor przygląda się Rikknenowi i jego wyjątkowej karierze od zera do milionera. Jako najmłodszy z czworga dzieci Kimi był nieprzeciętnie ambitny i nie pozwalał, by ktokolwiek mówił mu, co ma robić, choć głos podnosił tylko w kabinie kierowcy. Kulta od początku zwrócił uwagę na lakoniczność wypowiedzi Icemana, który za wszelką cenę próbował zachować prywatność, ale w końcu pozwolił mu się oswoić.Ta jedyna w swoim rodzaju biografia przybliża czytelnikom wybitnego sportowca i daje odbiorcom wyjątkową perspektywę, jakiej nie mógłby stworzyć nikt inny. To podróż przez wyścigi, życie rodzinne i wszystko, co mieści się pomiędzy nimi.***Gbur i milczek czy skory do żartów i zabawy wesołek? Kimi Rikknen na co dzień przywdziewał tę pierwszą maskę, zachowując swoje prawdziwe ja dla wąskiego kręgu najbliższych, zaufanych osób. Jedną z nich jest doświadczony dziennikarz Heikki Kulta, który opisuje historię "Icemana" bez cenzury i kompromisów - tak jak zasługuje na to jej bohater, bo sam właśnie taki jest!- Mikołaj SokółNiepoprawny, niemedialny, niewzruszony, niereformowalny - Kimi Rikknen to chodząca definicja nonkonformisty. Bo najlepiej czuje się, będąc sobą - niby prostym, a jednak niesamowicie ciekawym, superszybkim i zdolnym wyścigowym diamentem z Finlandii, który poszedł na skróty, prosto do celu, nie oglądając się na boki. Jak to Kimi.- Cezary GutowskiSam publicznie nie mówił zbyt wiele, ale opowiadać o nim można godzinami. Z pozoru zimny jak lód, ale piekielnie szybki, może nawet najszybszy w stawce. Niby cichy, ale potrafiący imprezować naprawdę hucznie. Jeśli pamiętacie Kimiego tylko z przeciętnej końcówki kariery, to przypomnicie sobie, kim naprawdę jest.- Grzegorz Jazienicki, Parcfer.meBIOGRAMHeikki Kulta - czołowy fiński dziennikarz zajmujący się Formułą 1. Pracę jako dziennikarz sportowy zaczynał w latach 70. W 2014 roku pojawił się na swoim 300. wyścigu F1 podczas Grand Prix Australii w Melbourne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?