Pierwsza tak obszerna publikacja książkowa przedstawiająca ponad 110 typów i wersji samochodów osobowych wprowadzonych na rynek motoryzacyjny w Polsce po 2015 roku. Autor opisał najróżniejsze odmiany samochodów osobowych, od typowych limuzyn, przez kombi, SUV-y, crossovery, dżipy, po minivany. Oprócz opisu konstrukcji pojazdów, charakterystyki ich osiągów, Z. Podbielski zwraca uwagę na innowacyjne rozwiązania zastosowane w danym samochodzie i jego oryginalne cechy. We wporwadzeniu do leksykonu autor w przystępny sposób objaśnia, czym rożnią się między sobą najnowsze systemy napędowe stosowane w samochodach, w tym napędy: hybrydowy, plug-in, elektryczny i tradycyjny za pomocą silników spalinowych. Tekst wzbogacają setki zdjęć, w tym 32 zamieszczone na kolorowej wkładce ilustracyjnej.
W tej publikacji zaprezentowaliśmy ponad 100 wyjątkowych samochodów, takich marek jak: Ferrari, Porsche, Lamborghini, Rolls-Royce, Mercedes i wielu, wielu innych. Na kartach tej książki zobaczysz luksusowe limuzyny, potężne SUV-y, wygodne i funkcjonalne miejskie crossovery, a także bijące rekordy prędkości auta sportowe. Oprócz opisu każdego pojazdu znajdziesz tu również dane techniczne oraz zdjęcia ukazujące jego sylwetkę i wnętrze. Niewykluczone, że któryś z tych samochodów okaże się idealny właśnie dla Ciebie. Sprawdź i przekonaj się sam!
Superauta to pojazdy, których na co dzień nie spotkasz na ulicy. W tej książce zaprezentowaliśmy 30 z nich. Zobaczysz tu sportowe modele imponujące osiągami, ociekające luksusem limuzyny, potężne SUV-y, nowoczesne hybrydy czy zachwycające futurystycznym wyglądem samochody elektryczne. Poza wspaniałymi zdjęciami znajdziesz tu liczne ciekawostki i dane techniczne poszczególnych aut. Tych najszybszych, najdroższych, najpiękniejszych, po prostu super!
Samochody użytkowe RWPGto pierwsza na polskim rynku wydawniczym publikacja prezentująca samochody użytkowe produkowane w krajach należących do RWPG, czyli do tzw. bloku wschodniego, istniejącego po II wojnie światowej, do 1990 roku.Autor wyjaśnia, jaką organizacją była RWPG i jakie pojazdy określa się użytkowymi. Przedstawia wytwórców pojazdów i ich profil produkcyjny, a także wybrane modele samochodów, uwzględniając ich właściwości konstrukcyjno-eksploatacyjne i dane techniczne. Pojazdy zaprezentowane zostały według producentów działających w poszczególnych krajach, a więc: Bułgarii, Czechosłowacji, Jugosławii, Niemieckiej Republice Demokratycznej, Polsce, Rumunii, na Węgrzech oraz w Związku Radzieckim. Opisy wytwórców i ich pojazdów poprzedzono krótkimi rozdziałami, w których podano informacje na temat powstania i rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w wymienionych krajach.
Nawet osoby zupełnie nieobeznane z Formułą 1 słyszały o jego wypadku na Nrburgringu w 1976 roku. Wyciągnięto go wtedy z płonącego wraku Ferrari w stanie tak opłakanym, że ksiądz udzielił mu sakramentu namaszczenia. Półtora miesiąca później wrócił do ścigania na Monzy. Rany mu krwawiły, nie miał też powiek. Był przerażony. Rok później odzyskał tytuł mistrza świata.Legendarny kierowca przez całą karierę znany był ze swojego trzeźwego podejścia do wyścigów i bezwzględnego dbania o własny interes. W autobiografii wyjaśnia, skąd wzięła się ta postawa - opowiada o surowym wychowaniu oraz braku akceptacji ze strony rodziców, co zdaniem Laudy przyczyniło się do powstania jego "uzależnienia od doskonałości".W książce Do piekła i z powrotem opisuje, w jaki sposób walczył ze strachem i dokonał powrotu, który wydawał się przekraczać granice ludzkiej wytrzymałości. Do tego dochodzi rywalizacja Laudy i Hunta, ukazana po latach w hollywoodzkim filmie Wyścig z 2013 roku. Kogoś takiego jak on nie będzie już nigdy.Książka została zaktualizowana po śmierci wybitnego kierowcy w 2019 roku.***Gdyby ta historia nie wydarzyła się naprawdę, nikt by w nią nie uwierzył.Mikołaj Sokół, ViaplayBył i na zawsze będzie Legendą.Roksana Ćwik, ŚwiatWyścigów.plAutobiografia, która pozwala zrozumieć, dlaczego Nikiego tak poważano w środowisku F1.Patryk Sokołowski, Viaplay, były inżynier F1Naprawdę był w piekle i z niego wrócił. Kariera Nikiego Laudy - opisana przez samego bohatera tuż po jej zakończeniu - to świadectwo wyjątkowej determinacji. Od startów zdezelowanym VW Garbusem, długów i rodzinnych konfliktów po mistrzostwo świata Formuły 1; od niemal śmiertelnego wypadku po kolejne zwycięstwa i tytuły. Gdyby ta historia nie wydarzyła się naprawdę, nikt by w nią nie uwierzył.Mikołaj Sokół, ViaplayNiki Lauda. Nieustraszony, odważny i pokonujący wszelkie bariery. Kierowca starej daty, których tak niewielu już zostało. Jeden z ojców sukcesu Mercedesa i Lewisa Hamiltona, niegryzący się w język, mówiący, jak jest. Dzięki Laudzie i oglądaniu relacji F1 w niemieckiej stacji RTL nauczyłam się niemieckiego, a podziwianie jego osoby w padoku Formuły 1 było czymś niezwykłym i niepowtarzalnym. Był i na zawsze będzie Legendą.Roksana Ćwik, ŚwiatWyścigów.plKierowca wyścigowy, mistrz świata, biznesmen i przyjaciel - LEGENDA. Niki Lauda podchodził do życia bezkompromisowo, nie tracił czasu na niepotrzebne konwenanse. Przeżył piekło i z niego wrócił. Autobiografia, która pozwala zrozumieć, dlaczego Nikiego tak poważano w środowisku F1, choć jego początki w motorsporcie nie były usłane różami. Dlaczego sprzedał swojego VW Garbusa? W jaki sposób rozwścieczył Enzo Ferrariego oraz dlaczego z Toto Wolffem było im początkowo nie po drodze? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie wewnątrz!Patryk Sokołowski, Viaplay, były inżynier F1BIOGRAMNiki LaudaLegendarny kierowca Formuły 1. Trzykrotny mistrz świata (1975, 1977 i 1984). Dwa ostatnie tytuły zdobył po niezwykłym powrocie po wypadku na torze Nrburgring, w wyniku którego został poważnie poparzony i był bliski śmierci. Po zakończeniu kariery sportowej jeszcze przez wiele lat był związany z Formułą 1, m.in. jako ekspert telewizji RTL, szef zespołu Jaguar i doradca w zespołach Ferrari i Mercedes. Zmarł 20 maja 2019 roku.
Monografia dotyczy rozwoju wybranych źródeł napędu pojazdów samochodowych, które mogą stanowić alternatywę dla standardowego, tłokowego silnika spalinowego. W pracy przedstawiono genezę powstania i zasadę działania różnego typu hybrydowych systemów napędowych oraz systemów elektrycznego napędu pojazdów wykorzystujących zasilane wodorem ogniwa paliwowe. Podkreślono rolę hybrydowych układów napędowych jako ogniwa pośredniego w rozwoju konstrukcji pojazdu w drodze do pełnej elektryfikacji systemów napędowych. W monografii dokonano wnikliwej analizy tego typu układu napędowego obejmującej zarówno opis rozwoju konstrukcji na przestrzeni ostatnich lat, jak i wyniki badań naukowych przeprowadzonych z udziałem autora opracowania. Ważnym elementem uzupełniającym pracę jest omówienie zagadnień związanych z produkcją wodoru, metodami jego oczyszczania, a także przechowywaniem na pokładzie pojazdu oraz transportem z zakładów produkcji do stacji dystrybucji. Istotną część opracowania stanowi ponadto dyskusja poświęcona bezpieczeństwu eksploatacji pojazdów wyposażonych w układy napędowe zasilane wodorem. Prezentowane w monografii treści w dużej mierze opierają się na doświadczeniu zawodowym autora, a także na wiedzy pozyskanej podczas udziału w badaniach naukowych tego typu pojazdów.
Kierowcą wyścigowym został wbrew woli ojca. Upór popłacał, bo wdarł się do światowej czołówki lotem błyskawicy, zapisując się w historii jako jeden z najlepszych zawodników, jakich widziała królowa motorsportu.Trzykrotny mistrz świata, który po tytuły sięgał w barwach legendarnych zespołów: Ferrari i McLarena. Triumfator 25 Grand Prix, którego gigantyczne doświadczenie stajnie wykorzystywały jeszcze długo po zakończeniu przez niego wyścigowej kariery.Niki Lauda stał się inspiracją dla kolejnych pokoleń kierowców, między innymi Nico Rosberga, który nazywa go swoją inspiracją. Sukcesy odnosił nie tylko na torze, ale i w biznesie, choć historię jednego z jego najsłynniejszych interesów znaczy wypadek samolotu należących do niego linii lotniczych, w którym życie straciły 223 osoby.Oto kierowca naznaczony. Namaszczony przez opatrzność do tworzenia wielkich rzeczy, oszpecony przez szatana, który w 1976 roku próbował odebrać mu życie.Poznacie jego losy.
Kiedy myślisz o Formule 1, myślisz o Monaco. Raz w roku ekskluzywne jachty cumują w porcie, gwiazdy zasiadają na trybunach, luksusowe samochody sportowe wypełniają ulice, a tysiące ludzi z całego świata zbiera się po to, aby obejrzeć największy, najważniejszy i jeden z najstarszych wyścigów w historii sportów motorowych. Monaco jest efektowne, prestiżowe i uwodzicielskie. Dla kierowców jest to najbardziej wymagający wyścig roku. Wąskie uliczki, ciasne zakręty i ostre wzniesienia sprawiają, że jest to ostateczny sprawdzian umiejętności jazdy. Jest fizycznie i psychicznie ekstremalnie wyczerpujący. Ten wyścig nie istnieje już w dawnej formie, ale wciąż pozostaje klejnotem w koronie każdego kierowcy Formuły 1. Po prostu nie ma drugiego takiego na świecie. Wygraj w Monaco, a twoje imię zostanie zapisane w historii na zawsze. Na kartach tej książki dołączycie do takich gwiazd jak Graham Hill, Jackie Stewart, Ayrton Senna, Alain Prost, Michael Schumacher czy Lewis Hamilton. Dzięki ekskluzywnym wywiadom i spostrzeżeniom kierowców F1 wielokrotnie nagradzany pisarz sportowy Malcolm Folley zagląda za kulisy tego kultowego toru, aby odkryć, jak to jest nim żyć i oddychać. Ukazuje wyjątkowy portret toru i odtwarza w ekscytujących detalach niezwykły weekend w Monaco, kiedy wyścig ukończyły tylko trzy samochody. Opinie o książce: Nie ma innego toru, na którym istnieje tak bliski związek pomiędzy możliwością rozbicia się a wygraną. To bardzo cienka linia, ale to jest właśnie największe wyzwanie” Niki Lauda Grand Prix w Monaco jest mityczne. To prawdziwy sprawdzian siły dla kierowców. Tam dowiadujemy się, jak bardzo jesteśmy szaleni. Olivier Panis Tak wiele wspaniałych nazwisk przeszło do legendy toru w Monaco, ale najfajniejszą rzeczą w tym wszystkim jest to, że... wciąż pozwalają nam się tutaj ścigać! Lewis Hamilton Pomyśl o tym wyścigu tak: kiedy jedziecie szybkim pociągiem, patrzycie przez okno i widzicie pociąg pędzący w przeciwnym kierunku, odruchowo odskakujecie, mimo iż stoicie za szybą... Właśnie takie jest odczucie prędkości w Monaco”. Damon Hill
Pierwsza tak obszerna publikacja książkowa gromadząca dostępne w chwili obcenej informacje o samochodzie osobowo-terenowym Tarpan i jego wersjach, a także o prototypach innych samochodów projektowanych w latach 70. i 80. XX wieku z myślą przede wszystkim o zastosowaniu w sektorze gospodarki rolnej. Przedstawiono rozwój koncepcji samochodu dla rolnictwa, różne pomysły biur projektowych i prototypy przez nie opracowane, genezę i proces tworzenia Fabryki Samochodów Rolniczych w Antoninku pod Poznaniem, gdzie produkowano seryjnie samochody Tarpan oraz koncepcje jego modernizacji w latach 80. W kolejnym tomie serii będzie opisany wojskowy samochód osobowo-terenowy Honker, który w prostej linii wywodzi się z pojazdu Tarpan.
CZY TO PRAWDA, ŻE NIE KUPUJE SIĘ SAMOCHODÓW NA "F"?CZY WŁAŚCICIELE WŁOSKICH AUT RZECZYWIŚCIE NIE MÓWIĄ SOBIE "DOBRY WIECZÓR", BO WIDZIELI SIĘ JUŻ RANO U MECHANIKA?CZY NIEMIEC NAPRAWDĘ PŁAKAŁ, JAK SPRZEDAWAŁ?Sebastian Kraszewski, znany jako Kickster, prowadzi kanał motoryzacyjny na YouTubie. Odkąd zaczął przygotowywać odcinki, jego wiedza na temat motoryzacji powiększa się niczym korozja w bitym polonezie. Podobnie jak liczba jego fanów - obserwuje go ponad 900 000 osób.W swojej książce opisuje i ocenia najpopularniejsze modele samochodów, które kształtowały rzeczywistość polskich dróg. Testuje, sprawdza, porównuje. Punktuje mankamenty, które Mirek Handlarz stara się skrzętnie ukryć. Pisze o modelach, którymi warto się zainteresować, i wskazuje te, od których trzeba trzymać się jak najdalej.DZIĘKI TEJ KSIĄŻCE NIKT CI NIE WCIŚNIE BYLE GRATA!Golf drugiej generacji to chyba jeden z najbardziej pancernych i idiotoodpornych samochodów na świecie. Miał tyle cynku na blachach, że NASA przetapiała go na układy scalone do promów kosmicznych. Należał do niemal wymarłego już dziś gatunku aut produkowanych po to, by jeździły przez dwadzieścia lat, zamiast rozsypać się po dwóch i napędzać gospodarkę, w tym wypadku i tak już bogatych Niemców.SEBASTIAN "KICKSTER" KRASZEWSKI - youtuber, dziennikarz i influencer motoryzacyjny w jednym. Samouk i pasjonat. Przygodę z YouTube'em rozpoczął w grudniu 2015 roku i od tamtej pory wciąż rozwija swój kanał. Najbardziej znane są jego filmy z cyklu "MotoznaFca", bardzo popularne są również te z serii "Kickster jedzie", "Kickster na wyjeździe" czy "Lista Kickstera". Samochody to jego pasja, ale także praca, dlatego nieustannie dąży do doskonalenia swojej motoryzacyjnej wiedzy i umiejętności kierowcy.youtube.com/KicksterTV
Świat Formuły 1, jakiego jeszcze nie znałeś! Ukryty stetoskop przykładany do maszyny tankującej, wojskowe systemy szyfrowania wprowadzone w obawie przed szpiegami czy kombinezony przygotowane przez Europejską Agencję Kosmiczną… Tam, gdzie o wyniku decydują ułamki sekund, każda nowinka może być na wagę złota. Marc „Elvis” Priestley przez blisko dekadę pracował jako mechanik McLarena i był częścią wielkiego świata Formuły 1. Imprezował z Schumacherem, Räikkönenem i innymi kierowcami. Był naocznym świadkiem wojny między Hamiltonem i Alonso. Za swe wybryki kilka razy o mało nie wyleciał z pracy. Musiał odejść z F1, żeby o tym wszystkim opowiedzieć. Poznaj sekretny świat królowej motorsportu i dowiedz się, co naprawdę dzieje się za kulisami padoku, gdzie wstęp mają tylko nieliczni. Pracować ciężko, imprezować ostro – tak wygląda Formuła 1 bez cenzury we wspomnieniach mechanika McLarena. Kosmiczny profesjonalizm w garażu, a po pracy szaleństwa i skandaliczne wybryki. Do jak brudnych zagrywek mogą uciekać się najlepsi kierowcy świata i jak dziko bawili się odpowiedzialni za ich samochody mechanicy? „Elvis” barwnie i ze swadą opisuje niewiarygodne kulisy tego wielkiego sportu i biznesu. Mikołaj Sokół,dziennikarz i komentator F1 w ELEVEN SPORTS Historie prawdziwe, nie z telewizorów i oficjalnych prasowych komunikatów, o żywej Formule 1 i ludzkim obliczu legend oraz tych, którzy w cieniu budują te legendy. To nie są PR-owe bajki o lepszym, niedostępnym dla nas świecie, lecz opowieści o rzeczywistości. Bo nawet tam, w miejscu nadzwyczajnym, życiem kierują zwyczajne prawidłowości. Pośród blichtru i wspaniałości przewijają się ludzkie historie o wzlotach i upadkach, zwycięstwach i porażkach, wspaniałomyślności i małostkowości. Oto prawdziwa Formuła 1! Cezary Gutowski, dziennikarz motoryzacyjny Sukces jednego kierowcy Formuły 1 to efekt hektolitrów wylanego przez setki ludzi potu. Wylewał go także autor, będący w centrum wydarzeń najbardziej skandalicznego sezonu XXI wieku. Przyłóżcie ucho do ścian garażu zespołów F1 razem z Priestleyem, a nie pożałujecie. Filip Kapica, komentator F1 w ELEVEN SPORTS Elvis opowiada, co w garażu zespołu Formuły 1 robią stetoskop, diamenty, Europejska Agencja Kosmiczna i koperty z pieniędzmi. Pisze, jaki był Hamilton, gdy jeszcze nikt mu się nie kłaniał, a swoje padokowe życie mechanika wspomina, jakby to był scenariusz Jackassa. On nie klęka przed Formułą 1, przeciwnie – w jego książce jest ona ludzka i pełna niedoskonałości. A i tak kocha się ją całym sercem. Aldona Marciniak, „Przegląd Sportowy”
Fiński kierowca zawsze słynął z niechęci do mediów. Właśnie dlatego bliska relacja Heikkiego Kulty z Kimim Rikknenem sprawia, że ta książka jest wyjątkowa. Mistrz świata z 2007 roku od początku kariery nauczył się ufać Kulcie, dzięki czemu wytworzyło się między nimi zawodowe porozumienie. Ale także prawdziwa przyjaźń.Autor przygląda się Rikknenowi i jego wyjątkowej karierze od zera do milionera. Jako najmłodszy z czworga dzieci Kimi był nieprzeciętnie ambitny i nie pozwalał, by ktokolwiek mówił mu, co ma robić, choć głos podnosił tylko w kabinie kierowcy. Kulta od początku zwrócił uwagę na lakoniczność wypowiedzi Icemana, który za wszelką cenę próbował zachować prywatność, ale w końcu pozwolił mu się oswoić.Ta jedyna w swoim rodzaju biografia przybliża czytelnikom wybitnego sportowca i daje odbiorcom wyjątkową perspektywę, jakiej nie mógłby stworzyć nikt inny. To podróż przez wyścigi, życie rodzinne i wszystko, co mieści się pomiędzy nimi.***Gbur i milczek czy skory do żartów i zabawy wesołek? Kimi Rikknen na co dzień przywdziewał tę pierwszą maskę, zachowując swoje prawdziwe ja dla wąskiego kręgu najbliższych, zaufanych osób. Jedną z nich jest doświadczony dziennikarz Heikki Kulta, który opisuje historię "Icemana" bez cenzury i kompromisów - tak jak zasługuje na to jej bohater, bo sam właśnie taki jest!- Mikołaj SokółNiepoprawny, niemedialny, niewzruszony, niereformowalny - Kimi Rikknen to chodząca definicja nonkonformisty. Bo najlepiej czuje się, będąc sobą - niby prostym, a jednak niesamowicie ciekawym, superszybkim i zdolnym wyścigowym diamentem z Finlandii, który poszedł na skróty, prosto do celu, nie oglądając się na boki. Jak to Kimi.- Cezary GutowskiSam publicznie nie mówił zbyt wiele, ale opowiadać o nim można godzinami. Z pozoru zimny jak lód, ale piekielnie szybki, może nawet najszybszy w stawce. Niby cichy, ale potrafiący imprezować naprawdę hucznie. Jeśli pamiętacie Kimiego tylko z przeciętnej końcówki kariery, to przypomnicie sobie, kim naprawdę jest.- Grzegorz Jazienicki, Parcfer.meBIOGRAMHeikki Kulta - czołowy fiński dziennikarz zajmujący się Formułą 1. Pracę jako dziennikarz sportowy zaczynał w latach 70. W 2014 roku pojawił się na swoim 300. wyścigu F1 podczas Grand Prix Australii w Melbourne.
Macie bzika na punkcie aut? Oto książka pełna niezwykłych pojazdów, o których istnieniu nie mieliście pojęcia. Trudno się od niej oderwać! Widzieliście kiedyś barwną jak tęcza, całą obwieszoną maleńkimi dzwoneczkami pakistańską ciężarówkę? Wyobrażacie sobie, jak może wyglądać pojazd do transportu ogromnych anten teleskopowych? Z tą książką odkryjecie setki pojazdów na kółkach, a wśród nich: auta wyścigowe, neonowe ciężarówki, pojazdy jeżdżąco-pływające i mnóstwo zaskakujących ciekawostek. Zajrzycie do wnętrza wozu strażackiego i pociągu towarowego, odkryjecie szczegóły, którymi różnią się rozmaite modele rowerów, poznacie pojazdy na kółkach z różnych zakątków świata. Barwne, pełne szczegółów ilustracje w mistrzowski sposób oddają rzeczywisty wygląd prezentowanych pojazdów. Ta książka to długie godziny jazdy bez trzymanki. Gotowi na przygodę? No to brrrum!
Szybkość, sprawność i zwycięstwa płyną z wnętrza. Szybkość bez tajemnic pomoże ci w pracy nad sobą, żeby twoje umiejętności osiągnęły wyższy poziom. Musisz to przeczytać. David Brabham , zwycięzca Le Mans, wyścigów Sebring i Daytona, były kierowca F1 To książka zarówno dla pasjonatów motorsportu, którzy nigdy nie wyjechali na tor, ale na wyrywki znają statystyki i zarywają noce, by oglądać Grand Prix, jak i dla tych, którzy się ścigają i chcą być lepsi. Krok po kroku wyjaśnia, jak to jest być szybszym w każdym zakręcie i na każdej prostej, a także opisuje, jakie emocje towarzyszą wyścigom. Niezależnie od tego, czy jesteś fanem czy sportowcem, po lekturze tej książki zrozumiesz, gdzie rodzi się determinacja i gotowość do poświęceń na torze. Marcin Klimkowski , dziennikarz motoryzacyjny Radia 357 i „Wprost” Ross Bentley to prawdziwy autorytet dla wszystkich kierowców wyścigowych, a Szybkość bez tajemnic to wyjątkowy tytuł dla każdego fana tego sportu. Garth Stein , autor bestsellerowej książki Sztuka ścigania się w deszczu Ross Bentley rozłożył na najdrobniejsze elementy zagadnienia związane z jazdą sportową: technikę jazdy, samochód, tor, ciało i umysł kierowcy; następnie wyjaśnił wszystkie zależności między nimi, po czym połączył je, tworząc kompletny podręcznik jazdy wyścigowej. Szybkość bez tajemnic jednak tylko na pozór jest książką dla wąskiej grupy odbiorców. Wszystko, czego dowiesz się o jeździe i technice, ma zastosowanie w codziennym życiu, na zwykłych drogach. Właściwa pozycja, skupienie na tym, co robisz, płynność oraz wybór toru jazdy przez zakręty przełożą się na komfort i bezpieczeństwo twoje i pasażerów. Będziesz miał poczucie pewności w trudnych warunkach, gdy znajdziesz się blisko granicy możliwości swoich i samochodu. Dzięki tej książce nie tylko dowiesz się, gdzie przebiega ta granica w warunkach wyścigowych, ale także uświadomisz sobie, że jest ona obecna zawsze, na każdej drodze i dla każdego samochodu.
To niezwykłe wydanie pozwoli poznać Ci fascynującą historię polskiej motoryzacji. Już dziś dowiedz się, jak na przestrzeni ponad stu lat zmieniała się ta niezwykle prężnie rozwijająca się branża przemysłu. W albumie zamieściliśmy informacje zarówno o samochodach osobowych, ciężarowych, autobusach, a także o pojazdach wojskowych i motocyklach. Nie zabrakło tu wiadomości o tak legendarnych markach jak: Syrena, Polski Fiat, Warszawa. Wśród działów książki są również i te poświęcone wyposażeniu samochodów, przemysłom pokrewnym, motoryzacyjnym sportom, a także miejscom, dzięki którym historia motoryzacji nie będzie obca dla wielu pokoleń, tzn. muzeom.
Szczerze, dowcipnie i bezkompromisowo. Marek Cieślak rozlicza się z żużlowym światkiem. Kto sięgnął po tytuł IMP na kacu? Który prezes nazywał siebie chujem? Jakie tajemnice kryje błoto na częstochowskim torze? Jest tylko jeden człowiek w Polsce, który zna wiele podobnych historii. I nie boi się o nich otwarcie opowiedzieć. Po sukcesie bestsellera Pół wieku na czarno Marek Cieślak powraca, by rozliczyć się z przeszłością i żużlowym środowiskiem. Wyjaśnia, w jakich okolicznościach pojednał się z Tomaszem Gollobem, dlaczego nie został kolegą z Rafałem Dobruckim, kiedy popełnił błąd kosztem Bartosza Zmarzlika, z jakiego powodu Rune Holta wyzwał go od kłamców i co poszło nie tak w kontaktach z Maciejem Janowskim. Nie mogło też zabraknąć kulisów rozstania z reprezentacją Polski. Książka Rozliczenie to prawdziwe oblicze dyscypliny widzianej oczami człowieka, który od ponad 55 lat znajduje się w jej centrum. Nikt inny w żużlowym środowisku nie ma prawa, by powiedzieć tyle i tak dosadnie. Marek Cieślak zapracował na to sukcesami, charyzmą i bezkompromisowością. Przysiądź się i posłuchaj jego opowieści! Czytam i się uśmiecham. Cały Marek. Bez gryzienia się w język, z humorem, w punkt i szczerze, z dystansem do siebie. Pewnie parę osób znów się obrazi, ale Marek Cieślak przecież ma to w nosie. Nigdy nie owijał w bawełnę. W parku maszyn, przed kamerą, w studiu telewizyjnym. Wiele ciekawych historii, świetnie zebranych i opisanych przez Wojtka. Marek Cieślak rozlicza się w swoim stylu, bez lukrowania. Po Cieślakowemu. To mi się bardzo podoba. Duet Koerber–Cieślak znów mnie kupił. Nie mam wątpliwości, że tak będzie i z Wami. Marcin Majewski, Canal + Prawie zawsze druga część jest gorsza od pierwszej. Tak było ze Shrekiem, Sztosem, Paragrafem 22 i wieloma innymi tytułami. Są jednak od tej reguły piękne wyjątki i należy do nich też druga część książki Marka Cieślaka i Wojciecha Koerbera. To wciąga, to cieszy, to się czyta i trudno się oderwać. Michał Korościel, Radio ZET, Eurosport, Eleven Sports Miałem przyjemność przegadać z Markiem Cieślakiem kilka wieczorów, które przeciągnęły się do później nocy, a nawet do świtu. Myślałem: „Rany, szkoda, że nikt tego nie nagrywa. To dopiero byłby hit!". Cięty język, świetny humor, a przede wszystkim ogromna wiedza i doświadczenie sprawiają, że opowieści Marka słucha się wyśmienicie. Dzięki tej książce każdy będzie mógł poczuć, jak to jest usiąść i posłuchać barwnych żużlowych historii okraszonych genialnymi anegdotami. Na luzie, bez ściemy, czasem śmiesznie, czasem ostro. Po prostu po Markowemu. Tomasz Dryła, Canal +. Wszyscy wiedzieliśmy, że Marek Cieślak jest bardzo mocny w jeździe na rowerze. Po przeczytaniu tej książki nie mam wątpliwości, że ma również doskonałą pamięć. Polecam tę lekturę wszystkim, którzy chcą dowiedzieć się o żużlu czegoś więcej niż tego, co widać z trybun. Wiele osób może też sobie przy okazji odświeżyć wspomnienia, nawet jeśli pamiętają różne sytuacje zupełnie inaczej. Krzysztof Cegielski
Od lotniska Silverstone do Abu Zabi. Od Giuseppe Fariny i Juana Manuela Fangio do Lewisa Hamiltona i Maksa Verstappena. Od Alfy Romeo i Ferrari do Mercedesa i Red Bulla. Formułę 1 można streścić w trzech słowach: szybko, szybciej, najszybciej. Oto jej historia widziana Sokolim Okiem Mikołaja Sokoła, który obserwował z bliska niemal 200 wyścigów F1. Dlaczego Ferrari nie wzięło udziału w pierwszym wyścigu w historii Formuły 1? Co było nie tak z oponami Michelin, że większość stawki odmówiła startu w pamiętnym Grand Prix USA w 2005 roku? Dlaczego Ayrton Senna nigdy nie odpuszczał? Czy Robert Kubica miał szansę na mistrzostwo świata? Książka jednego z najpopularniejszych dziennikarzy zajmujących się Formułą 1 w Polsce opowiada o najważniejszych, najciekawszych, najbardziej emocjonujących, decydujących, nietypowych wydarzeniach i kluczowych postaciach w historii F1. Nie brakuje tu także polskiego akcentu – opowieści związanych z ekscytującą karierą Roberta Kubicy. Wykorzystując zakulisowe informacje, Mikołaj Sokół kreśli ponad 600-stronicową opowieść, w której każde Grand Prix to pretekst do spojrzenia na Formułę 1 z szerszej perspektywy i ukazania zachodzących w niej zmian. Wszystko zostało wzbogacone wspaniałymi zdjęciami autora, który wykonał je, z bliska obserwując zmagania najlepszych kierowców. To książka dla wszystkich kochających świat sportu i rywalizacji, a nie tylko zagorzałych fanów F1. BLURBY Mikołaj Sokół przyjrzał się dyscyplinie sportu, której fenomen od ponad 70 lat fascynuje kibiców, i z powodzeniem odmalował świat bezwzględnej rywalizacji na torze i w padoku. Andrzej Borowczyk, komentator Formuły 1, Polsat Sport Mikołaj ze swadą i lekkością prowadzi nas przez meandry Formuły 1. Z jej fascynującą kuchnią, wielką polityką, zakulisowymi gierkami i drobnymi draństwami. Robert Smoczyński, dziennikarz Eleven Sports Jestem przekonany, że po tej lekturze spojrzycie w odmienny sposób na każdy następny wyścig i poczujecie jeszcze większy entuzjazm do F1. Bo to coś o wiele więcej niż jeżdżące w kółko samochody! Marcin Budkowski, były dyrektor zespołu Renault/Alpine, były zastępca Charliego Whitinga w FIA Jest to pozycja obowiązkowa dla każdego fana motorsportu! Krzysztof Hołowczyc, wielokrotny rajdowy mistrz Polski i Europy Jeśli kochasz królową motorsportu, to nie możesz przejść obojętnie obok tej pozycji! Ta książka powinna znaleźć się w bibliotece każdego czytelnika, nie tylko fana Formuły 1! Kajetan Kajetanowicz, wielokrotny rajdowy mistrz Polski i Europy
Kulisy wielkiego biznesu F1 Przyłożył rękę do 20 mistrzowskich tytułów – zarówno kierowców, jak i konstruktorów. Szybko piął się po szczeblach kariery w Williamsie, w Benettonie udanie współpracował z Schumacherem, razem z Niemcem budując potęgę Ferrari w latach 1996–2006, by wreszcie niespodziewanie triumfować z własnym zespołem Brawn GP w 2009 roku. Teraz – już jako dyrektor zarządzający F1 – Ross Brawn dzieli się z czytelnikami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem. Opowiada, w jaki sposób Michael Schumacher zyskiwał przewagę nad rywalami i jakie były kulisy jego odejścia z Benettona. Wyjaśnia, dlaczego Fernando Alonso jest lepszy od Sebastiana Vettela, który miliarder próbował przejąć Hondę i dlaczego Red Bull nie zdołał powtórzyć wyczynu Ferrari. Dzięki Rywalizacji totalnej dowiesz się, jak wiele detali decyduje o końcowym sukcesie w Formule 1.
To pouczająca opowieść o najważniejszych ludziach tego sportu, zakulisowych gierkach, sztuce wywiadowczej i interpretowaniu regulaminu na swoją korzyść. To także praktyczny poradnik dla menadżerów i właścicieli firm, którzy chcą osiągnąć sukces w swojej branży. Formuła 1, jakiej nie znałeś. Historia prawdziwa, choć nie zawsze piękna. Koniecznie musisz to przeczytać!
Kulisy Formuły 1 przypominają prawdziwy teatr wojenny, w którym bój o dominację toczy się na wielu płaszczyznach. Za sukcesami odnoszonymi na właściwym polu bitwy, czyli na torze wyścigowym, stoi biegłość polityczna, uprzedzanie ruchów przeciwnika, budowa odpowiedniego zaplecza, nawet działania wywiadowcze. Ross Brawn, weteran i zwycięzca wielu zakulisowych rozgrywek, intryg i batalii, przybliża drapieżny świat, w którym walka kierowców i zespołów jest tylko wierzchołkiem skomplikowanej rywalizacji na różnych frontach. To nie jest książka tylko dla fanów wyścigów: lekcje strategii z Formuły 1 mogą przydać się w każdej dziedzinie życia.
- Mikołaj Sokół, dziennikarz i komentator F1 w ELEVEN SPORTS To nazwisko zna każdy prawdziwy fan Formuły 1, ale mało kto zdaje sobie sprawę, jak potężne zakulisowe wpływy miał w tym sporcie Ross Brawn jeszcze jako dyrektor techniczny Ferrari czy – później – jako twórca obecnej potęgi Mercedesa. Potrafił się oprzeć nawet władzy Berniego Ecclestone’a, aż w końcu przejął część jego obowiązków. Przed czytelnikami tej książki stoi niepowtarzalna okazja, by poznać królową sportów motorowych oczami faceta, który nie tyle wyśmienicie zna Formułę 1, co – w kwestiach politycznych i biznesowych – od dekad ją współtworzy. - Cezary Gutowski, dziennikarz motoryzacyjny Ross Brawn jest jak haker, który przeszedł na stronę rządową. Całe życie szukał luk w przepisach, by teraz samemu je tworzyć. Lewis Hamilton do dziś powtarza, że nie zdobyłby tylu tytułów, gdyby nie Ross. To samo mogą powiedzieć Michael Schumacher i Jenson Button. - Michał Gąsiorowski, dziennikarz radiowej Trójki, komentator F1 w ELEVEN SPORTS Prędkość i technika to za mało, by być pierwszym na mecie wyścigu Formuły 1. Brawn i Parr odsłaniają kulisy sportowej rywalizacji, w której nie mniej ważna jest ekonomia, polityka i przede wszystkim – mądre zarządzanie. - Marcin Walków, dziennikarz Business Insider Polska Fragment książki - Rywalizacja totalna. Wojny za kulisami F1 issuu.com/wydawnictwosqn/docs/rywalizacja_totalna_issuu
Wydawnictwo PWN z radością przedstawia najnowsze, już 7. wydanie przekrojowej publikacji TRANSPORT. Od czasu wydania poprzedniej wersji tej publikacji zaszły bardzo poważne zmiany w transporcie i odczuwalny jest już od dawna brak aktualnej wersji książki o charakterze kompendium wiedzy o transporcie. Zgodnie z opinią prof. GWSH dr hab. Marii Michałowskiej „to jedyny w Polsce podręcznik akademicki, który w założeniu ma obejmować szerokie spektrum problemów stanowiących aktualną rzeczywistość dotyczącą funkcjonowania i rozwoju transportu w zmieniającym się otoczeniu”. W najnowszym wydaniu TRANSPORTU położono nacisk na innowacje w różnych gałęziach transportu, nowe wymagania środowiskowe, nową aktualną politykę Unii Europejskiej wobec transportu, problemy dostosowania infrastruktury transportu do nowych wyzwań, czy transport w zintegrowanych łańcuchach logistycznych, a także różne problemy zw. ze spedycją. Wśród Autorów najnowszego wydania TRANPORTU są wybitni przedstawiciele świata nauki, jak i gospodarki w Polsce, profesorowie tytularni wyższych uczelni: prof. dr hab. Krystyna Wojewódzka-Król, prof. dr hab. Elżbieta Załoga, prof. dr hab. Juliusz Engelhardt, prof. dr hab. Andrzej Grzelakowski, prof. dr hab. Andrzej Ruciński, prof. dr hab. Danuta Rucińska, prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski, prof. dr hab. Krzysztof Szałucki i prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski. Skład autorski, uniwersalność i kompleksowość oraz wysoki poziom merytoryczny sprawiają, że książka TRANSPORT. TENDENCJE ZMIAN jest jedynym dostępnym na rynku systemowym ujęciem problemów transportu, potrzebnym zarówno studentom, jak i praktykom gospodarczym.
Czy na masce samochodu da się usmażyć jajecznicę? Dlaczego moc silnika podajemy w koniach mechanicznych, a nie na przykład jamnikach? Gdzie można dostać mandat za jazdę czarnym autem w niedzielę, a gdzie trzeba ustąpić pierwszeństwa strusiom? I w końcu jak to się w ogóle dzieje, że samochód jeździ?!Zadawaliście kiedyś sobie (albo rodzicom!) takie pytania? Bo Marcin Prokop zadawał.Kiedy miał pięć lat, pokochał samochody. Od tamtej pory nie umie bez nich żyć, choć po drodze urósł tak bardzo, że w niektórych już się nie mieści. Teraz postanowił podzielić się tym, co o nich wie, w odjazdowych historiach!Jeśli więc macie w głowie milion pytań o motoryzację weźcie do ręki tę książkę i jazda!Kocham wszystko, co jeździ samochody, motocykle, quady nawet kosiarki! Uwielbiam zapach smaru i benzyny, mam ciarki na dźwięk wchodzącego na wysokie obroty silnika, nie mogę oderwać wzroku od pięknie wystylizowanych detali karoserii.Świat motoryzacji jest wspaniały i fascynujący. Dlatego napisałem tę książkę. Aby zaprosić do niego również was, zostać waszym przewodnikiem i zarazić samochodową pasją. A przy okazji wytłumaczyć, o co w tym wszystkim chodzi. []Kiedy byłem dzieciakiem, dręczyłem pytaniami mojego ojca, dziadka i wujków. Czasem mi odpowiadali, a czasem nie, bo pewnie sami nie znali odpowiedzi. Marzyłem wtedy o książce, w której znalazłbym wszystkie odpowiedzi mogące zaspokoić moją ciekawość. A ponieważ takiej nie znalazłem, postanowiłem sam ją napisać. Mam nadzieję, że wam się przyda. A teraz gaz do dechy i życzę przyczepności oraz szerokości na trasie tej lektury!Ze wstępu autoraMarcin Prokop dziennikarz i osobowość telewizyjna, zdobywca m.in. nagrody Wiktora. Człowiek wielu talentów i zainteresowań. Był redaktorem naczelnym kilku magazynów, m.in. Machiny, Filmu i Przekroju. Prowadził audycje radiowe w Radiu Zet i Radiu Złote Przeboje. Napisał kilka bestsellerowych książek. Najlepiej jednak znany jest z telewizji, gdzie poprowadził kilkadziesiąt różnych programów, również motoryzacyjnych. Aktualnie jest gospodarzem Dzień Dobry TVN, show Mam Talent oraz Lego Masters. Prywatnie wielki fan wszystkiego, co jeździ - samochodów, motocykli, rowerów, a nawet zdalnie sterowanych modeli.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?