W niniejszej książce przedstawiłem około 600 marek, pod którymi były i są wytwarzane samochody osobowe na całym świecie. Przedstawiłem je w skróconej formie wiedząc jednocześnie, że wiele z nich zasługuje na oddzielne, obszerne opracowanie i takie opracowania są wydawane.
Celem niniejszego opracowania jest natomiast zaakcentowanie ich istnienia, jak już wspomniałem, udziału w rozwoju samochodu.
fragment z przedmowy Autora
Jest to kolejny tom z serii „Historia motoryzacji w PRL”.
Zawiera opisy wszystkich typów karetek pogotowia ratunkowego oraz innych pojazdów zaprojektowanych i produkowanych dla służby zdrowia, jak też wozów prototypowych i takich, które pozostały jedynie na deskach kreślarskich. Przedstawiono także sanitarki wojskowe i autobusy, które podczas klęsk żywiołowych lub wojny, po zdemontowaniu siedzeń i założeniu wsporników dla noszy, miały służyć do transportu rannych.
Książka jest zilustrowana kilkuset zdjęciami i rysunkami technicznymi, w większości dotąd niepublikowanymi.
Książka znanej psycholożki i felietonistki magazynu „Wysokie obcasy”
Natalia de Barbaro pracuje z kobietami, które poszukują odpowiedzi na pytania: „Kim tak naprawdę jestem? Czego chcę? O czym marzę? Na co sobie pozwalam?”. Jej książka to rzetelna z punktu widzenia psychologii, ale także poetycka, czasem brutalnie szczera i poruszająca opowieść o kobiecej drodze do poznania samej siebie. Dlaczego kobiety grają role, które wcale im nie odpowiadają? Czemu pracują ponad siły i surowo oceniają się za najmniejsze uchybienia? Jak sprawić, by wewnętrzny głos, mówiący kobiecie o jej potrzebach i marzeniach, był słyszany wyraźniej niż nakazy i wymogi kultury? Autorka zaprasza w podróż pod opieką Czułej Przewodniczki – kobiecej intuicji i mądrości. Idealna lektura dla kobiet, które czują, że w ich życiu za dużo jest powinności, a za mało radości.
„Czuła przewodniczka” jest zilustrowana kolażami wybitnej artystki młodego pokolenia Anety Klejnowskiej.
Monografia Jarosława Bracha poświęcona kołowym wozom zabezpieczenia technicznego, zaprojektowanym i proukowanym przez polską firmę Szczęśniak PS, rozpoczyna nową serię wydawniczą Agencji Wydawniczej CB ""Technika Wojskowa XXI Wieku"". Stanowi ona uzupełnienie ""Typów Broni i Uzbrojenia"" - najdłużej wydawanej na świecie, od 1970 roku, serii publikacji o technice wojskowej.
Zbiór żartobliwych, ironicznych opowiadań, na tematy techniczne i historyczne. „Legendy naszej motoryzacji” to także ciekawostki, mało znane fakty z historii polskiej motoryzacji oraz losy niezwykłych ludzi, którzy poświecili się polskiej technice, sporcie motorowym i automobilizmowi.
To publikacja dla prawdziwych fanów dwóch i czterech kółek. Książka zaskakuje z każdym rozdziałem tematami i oryginalnym językiem. Wprawia w zachwyt, porusza i śmieszy. Szerokie ramy tematyczne tej publikacji nie ograniczają się do samochodów czy motocykli, ale traktują o wszystkim, co w polskiej motoryzacji jest i było niezwykłe np. o mało znanych prototypach i kulisach ich budowy, wielkich silnikach okrętowych, pojazdach specjalnych, drogownictwie a nawet... kolejnictwie.
„Legendy naszej motoryzacji” to książka dla wszystkich, którzy myśli mają ryte w metalu , w miejsce inteligencji mają stopień sprężania a pod mostkiem tętni u nich paliwowa pompa. Publikacja, dla ludzi w żyłach których benzyna płynie zamiast krwi.
Lwów jako jedno z najważniejszych miast Austro-Węgier i II Rzeczpospolitej doczekał się wielu opracowań historycznych, a także szczegółowych rozpraw na temat niektórych instytucji miejskich związanych z gospodarką komunalną. Tyle szczęścia nie miały natomiast lwowskie tramwaje. Niniejsza publikacja jest pierwszą tak obszerną próbą uporządkowania historii tego środka transportu, który na stałe wpisał się w krajobraz miasta.5 maja 1880 roku we Lwowie towarzystwo Societa Triestina Tramway z Triestu uruchomiło pierwsze tramwaje konne. Osiem lat później pojawiły się plany budowy sieci tramwajów parowych, lecz ostatecznie zrezygnowano z nich na rzecz tramwajów elektrycznych. Zamiar budowy sieci tramwajów elektrycznych spowodował zrozumiały sprzeciw właścicieli kolei konnej, który przekształcił się w otwarty spór z władzami miejskimi i znalazł swój finał w sądzie polubownym. Ostatecznie ruch tramwajów elektrycznych, będących symbolem nowoczesności i oznaką statusu Lwowa, zainaugurowano 31 maja 1894 roku, na kilka dni przed uroczystym otwarciem Powszechnej Wystawy Krajowej.Publikacja zawiera bogaty opis różnych aspektów działalności lwowskich przewoźników tramwajowych od spraw organizacyjnych poprzez zagadnienia eksploatacyjne, handlowe, techniczne i personalne. Autorzy zwracają uwagę na to, że tramwaje lwowskie zajmowały szczególne miejsce w życiu codziennym mieszkańców miasta, trafiły także na karty dzieł literackich. W książce znalazły się anegdoty, sentymentalne wspomnienia związane z tramwajami oraz liczne ilustracje i cytaty z unikatowych źródeł, które oddają atmosferę Lwowa schyłku XIX wieku i pierwszej połowy XX wieku
Odwaga, ryzyko, widowiskowość? Żużel elektryzuje setki tysięcy kibiców. Niestety, oprócz emocjonujących zmagań i niezapomnianych zwycięstw ma swoją czarną stronę. Memoriał Bronisława Idzikowskiego i Marka Czernego to jedna z najstarszych cyklicznych imprez żużlowych w naszym kraju. Ponad pięćdziesięcioletnia historia tych zawodów obfituje w niezwykłe wydarzenia, a niejeden żużlowy talent został odkryty właśnie podczas tej szlachetnej rywalizacji, upamiętniającej dwóch zmarłych żużlowców. Nie można również zapominać, że na turniej poświęcony pamięci obu zmarłych żużlowców nierzadko wpływ miała sytuacja geopolityczna. Prezentowana książka stanowi próbę ocalenia od zapomnienia bohaterów tych wyjątkowych zawodów. Autor, Bartłomiej Jejda, zebrał w niej wyniki wszystkich edycji turnieju memoriałowego oraz odtworzył kolejność każdego rozegranego wyścigu. Całość dopełniają opisy kolejnych turniejów, wypowiedzi bohaterów i relacje prasowe. Memoriał jest ściśle związany z historią miasta, a także klubu Włókniarz Częstochowa. Zapraszamy w podróż po wspaniałej żużlowej tradycji.
Publikacja przedstawia pierwszy zaprojektowany i produkowany seryjnie w Polsce opancerzony samochód patrolowo-interwencyjny Dzik. Jego opracowanie, w oparciu o podwozie włoskiej firmy SCAM, było związane z narastaniem w świecie od lat 90. XX wieku zagrożenia terrorystycznego. Pojazd powstał w prywatnej firmie AMZ Kutno. Niewielką illość pojazdów zakupiła Policja i Żandarmeria Wojskowa, natomiast prawdziwym sukcesem było wyeksportowanie ok. 600 wozów Dzik 3 do Iraku. Przedstawiono historię rozwoju, wersje i odmiany produkowane seryjnie, budowę, dane taktyczno-techniczne i osiągi samochodu oatrolowo-interwencyjnego Dzik.
Zeszyt prezentuje jeden z najnowocześniejszych samochodów ciężarowo-terenowych wprowadzanych od kilku lat na wyposażenie Wojska Polskiego. Przedstawiono historię rozwoju, wersje i odmiany produkowane seryjnie, budowę, dane techniczne i osiągi taktyczno-techniczne samochodu ciężarowego Jelcz 442.Pierwsze prace konstrukcyjne nad nowym wojskowym samochodem ciężarowym średniej ładowności w układzie 4x4 rozpoczęto w ówczesnej firmie Jelcz-Komponenty Sp. z o.o. w Jelczu-Laskowicach pod Wrocławiem w 2006 roku. Prototyp ukończono w 2007 roku. W następnych latach pojazd był dopracowywany i dostosowywany do podwyższonych wymagań wojska. Prezentacja nowego pojazdu odbyła się na XXI MSPO w Kielcach w 2013 roku. W listopadzie 2013 r. MON zakupił w firmie Jelcz-Komponenty Sp. z o.o. pierwsze 910 samochodów ciężarowych Jelcz 442.32, które dostarczono w latach 2014-2018.
Współczesny samochód to złożone urządzenie, zbudowane z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć takich dziedzin, jak: mechanika i budowa maszyn, elektrotechnika, elektronika, informatyka, automatyka czy chemia. Wraz z rozwojem technologii stale rośnie udział elektronicznych układów sterujących pracą zespołów, podzespołów i poszczególnych urządzeń, (np. elementy wyposażenia związane z bezpieczeństwem oraz komfortem jazdy, systemy diagnostyczne, systemy kontrolno-pomiarowe, systemy ostrzegania, systemy asystenckie). Następuje ewolucyjna zmiana charakterystyk technicznych pojazdów samochodowych, ich optymalizacja. Do szczególnie ważnych problemów dotyczących kwestii bezpieczeństwa czynnego należą zagadnienia kierowalności i stateczności pojazdów.Prowadzone od lat badania kierowalności i stateczności przyczyniły się do rozpoznania i poprawy właściwości pojazdów, a także były podstawą do wyznaczenia kierunków modernizacji i rozwoju konstrukcji pojazdów. Poruszająca te zagadnienia książka może stanowić "przewodnik" dla osób, które zaczynają swoje działania w dziedzinie stateczności i kierowalności pojazdów samochodowych, jak również dla tych, którzy posiadają już określoną wiedzę i doświadczenie w tym obszarze. Autorzy pracy od wielu lat zajmują się problematyką kierowalności i stateczności, zarówno pod kątem naukowej analizy, jak i badawczej praktyki. Oddając do rąk Czytelników tę pracę, chcą podzielić się swoim doświadczeniem i przekazać wiedzę w syntetycznej, użytecznej formie."Autorzy monografii przedstawili w wyczerpujący sposób koncepcję systemowego ujęcia problematyki kierowalności, zwrotności i stateczności pojazdów samochodowych. Najważniejsze przedstawione w pracy zagadnienia uporządkowane są zgodnie z wymogami systemu człowiek-pojazd-otoczenie i dotyczą podstawowych cech charakteryzujących bezpieczeństwo aktywne pojazdu oraz właściwości eksploatacyjne. Przedstawiona jest zarówno metodyka badań, kryteria oceny, jak też ważne. z punktu widzenia praktyki, wybrane zagadnienia takie jak: wysiłek kierowania, czy awaryjne stany ogumienia pojazdu.Autorzy tej pracy od wielu lat zajmują się problematyką kierowalności i stateczności pojazdów. Zaprezentowane przez nich przykłady wyników badań drogowych rzeczywistych pojazdów samochodowych są cenne z punktu widzenia badań praktycznych i posiadają duży walor poznawczy. Dlatego informacje zawarte w monografii zainteresują zarówno czytelników, którzy dopiero zapoznają się z tą problematyką jak też tymi, którzy posiadają już pewną wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie."Prof. dr hab. Inż. Jerzy Wicher"Wybór zakresu tematycznego oceniam jako trafny, a proporcje pomiędzy poszczególnymi tematami nie budzą większych zastrzeżeń. Autorzy prowadzą klarowny wywód rozpoczynający się od przedstawienia pojęć podstawowych, krótkiego rysu historycznego rozwoju kierowalności i stateczności pojazdów samochodowych, podania definicji kierowalności, stateczności i zwrotności oraz określenia głównych parametrów określających kinematykę ruchu samochodu. Po tej części wstępnej następuje opis i analiza metodyki badań i kryteriów oceny cech będących tematem książki. Końcowa część pracy - to przykłady eksperymentalnych badań kierowalności i stateczności różnych rodzajów pojazdów samochodowych (osobowych, ciężarowych, autobusów i pojazdów specjalnych).Taka kompleksowość ujęcia tematu powoduje, że zgodnie z zamiarem Autorów opracowanie jest dobrym "przewodnikiem dla osób, które zaczynają swoje działania w dziedzinie stateczności i kierowalności pojazdów samochodowych, jak również dla tych, którzy posiadają już określoną wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie"."Prof. dr hab. inż. Tomasz Lech Stańczyk
Książka Z. Podbielskiego jest pierwszą tak obszerną i szczegółową historią przemysłu motoryzacyjnego w Polsce w latach 1945-1990. Autor opisuje wszystkie pojazdy produkowane seryjnie oraz istniejące w formie prototypów, począwszy od pierwszych, wyprodukowanych w 1948 r. samochodów ciężarowych Star 20, przez inne typy samochodow ciężarowych, samochody osobowe, pojazdy dostawcze i przeznaczone dla rolnictwa, samochody specjalne (sanitarki, cysterny, wozy dla straży pożarnej, śmieciarki, wywrotki i inne), autobusy, po motocykle i motorowery. Tekst uzupełniają szczegołowe dane techniczne wielu typów pojazdów oraz 350 zdjęć i rysunków technicznych. Zdzisław Podbielski jest od lat czołowym dziennikarzem specjalizującym się w tematyce motoryzacyjnej. Napisał kilka tysięcy materiałów prasowych oraz 30 książek. Był długoletnim pracownikiem Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie. Przeprowadził badania statyczne i ruchowe wielu typów samochodów konstrukcji zagranicznej i polskiej produkcji. Był doradcą dyrektora technicznego Zjednoczenia Przemysłu Motoryzacyjnego POLMO oraz redaktorem naczelnym pism ""Informator Techniczny Krajowej Izby Motoryzacji"" i ""Rzeczoznawca Samochodowy"".
Zeszyt przedstawia jeden z najnowocześniejszych czołgów armii francuskiej użytych podczas kampanii 1940 roku. Przedstawiono historię rozwoju, wersje i odmiany produkowane seryjnie, budowę, dane techniczne i osiągi czołgu kawalerii SOMUA S-35. Był on także używany przez wojska Rumunii i Węgier. Pierwsze prace konstrukcyjne nad nowym czołgiem rozpoczęto 17.05.1934 roku. Prototyp ukończono w zakładach w Saint-Quen pod Paryżem 14.04.1935 roku. Po cyklu długotrwałych wojskowych prób poligonowych wóz przyjęto do uzbrojenia w 1936 roku i zamówiono pierwszą serię 50 egz. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1938 roku. Do początku marca 1940 r. wyprodukowano ok. 430 czołgów S-35. Po zakończeniu kampanii 1940 r. w ręce niemieckie dostało się ponad 300 sprawnych czołgów S-35.Ponadto Niemcy dopilnowali dokończenia montażu ok. 40 czołgów, które znajdowały się na liniach produkcyjnych zakładów S.O.M.U.A. Przydzielono je do jednostek szkolnych i rezerwowych w okupowanej Francji, w Norwegii, wykorzystano do zwalczania partyzantki na Bałkanach, włączono do składu lekkich pociągów pancernych ochraniających szlaki kolejowe na zapleczu frontu wschodniego.
Niniejsza publikacja to źródło wiedzy przydatne każdemu młodemu człowiekowi zainteresowanemu zawodem mechanika samochodowego, a także początkującemu kierowcy. W książce znalazły się informacje dotyczące wyposażenia samochodu, użytkowania czy technik jazdy w różnych warunkach.
Prezentujemy pierwszą tak obszerną i szczegółową monografię kultowego samochodu osobowego okresu Polski Ludowej. Autor opisu proces podejmowania decyzji o zaprojektowaniu i rozpoczęciu produkcji Syreny, opisuje przedprototypy i prototypy tego samochodu, analizuje pracochłonność, koszty produkcji i sprzedaży, podaje dane o nakładach inwestycyjnych niezbędnych dla rozpoczęcia produkcji. Opisuje kolejne wersje samochodu Syrena (100, 101, 102, 103, 104 i 105) oraz silniki stanowiące jego napęd. Przedstawia próby opracowania wersji specjalnych Syreny (mikrobus, Syrena Sport, Syrena kombi/furgon, furgon dostawczy, Syrena "Laminat"). Pisze o problemach związanych z przeniesieniem produkcji Syren z FSO w Warszawie do Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku. Opisuje konstruowane na bazie Syreny samochody dla rolnictwa: Syrena R-1, Syrena R-2, Syrena R-20, a także projektowane w Poznaniu w oparciu o podwozie Syreny samochody: Warta, Tarpan i Transporter TR 4x2/1 (zmotoryzowana furmanka). Książkę ilustruje ok. 300 niepublikowanych dotychczas zdjęć i rysunków technicznych.
Analiza wpływu drgań na struktury mechaniczne ma duże znaczenie przy badaniu wytrzymałości dynamicznej konstrukcji i samego materiału konstrukcyjnego oraz zapewnieniu trwałości i niezawodności działania maszyn. To z kolei przekłada się na bezpieczeństwo funkcjonowania wielu systemów produkcyjnych. Niniejsza publikacja prezentuje podstawową wiedzę na temat drgań mechanicznych. Autor przedstawia w niej podstawowe warunki zaistnienia drgań, zagadnienia ruchu harmonicznego oraz analizę harmoniczną drgań. Szczególną uwagę poświęcił równaniom Lagrange’a II rodzaju, umożliwiającym modelowanie układów mechanicznych, wychodząc z energii mechanicznych towarzyszących zjawisku drgań. W książce zaprezentowano metody pomiarów drań – zarówno te konwencjonalne, jak i nowoczesne, a także zagadnienia związane z redukcją drgań szkodliwych. Całość poparta została przykładnymi oraz zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Niniejsza pozycja skierowana jest przede wszystkim do studentów wydziałów mechanicznych, mechatronicznych oraz budownictwa, a także wykładowców przedmiotów takich jak: Podstawy teorii drgań układów mechanicznych, Drgania układów mechanicznych, Dynamika maszyn, Diagnostyka wibroakustyczna maszyn, Optymalizacja dynamiczna systemów mechatronicznych. Może też stanowić pomoc w pracy inżynierów, zmagających się z problematyką drgań podczas projektowania konstrukcji.
Drugi tom cyklu Stacje kolejowe architektura i budownictwo został w całości poświęcony warszawskim stacjom epoki zaboru rosyjskiego. Przy wszystkich ograniczeniach będących konsekwencją zniewolenia kraju, rozdarta między wschód i zachód Warszawa borykała się z różnym rozstawem szyn linii kolejowych, wymuszonym połączeniami z drogami żelaznymi w Rosji i w zachodniej Europie.W warunkach, na przemian, okresów politycznej opresji i odwilży, powstawały prywatne i państwowe drogi żelazne, a przy nich setki budynków i budowli niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania kolei. W przypadku warszawskich gmachów stacji osobowych z biegiem lat stawały się one coraz bardziej zacofane względem zagranicznych odpowiedników. Za światowym postępem ze znacznie większym powodzeniem nadążały budynki zaplecza towarowego i technicznego. Właśnie tematyce budownictwa w gospodarstwie kolejowym poświęcono w opracowaniu najwięcej uwagi, opisując wszystkie, przeważnie już nieistniejące obiekty w obrębie poszczególnych dworców i stacji.
Jak powóz konny z wbudowanym silnikiem zaczął przypominać obecne pojazdy? Jak w małych nadwoziach wygospodarowywano przestrzeń dla kilku pasażerów? Co to są mikrosamochody? Z jakimi osiągnięciami kojarzymy tak znane nazwiska, jak Ford, Renault czy Benz? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziemy w najnowszej książce Zdzisława Podbielskiego Małe wielkie auta.Autor zaprasza za kierownicę pierwszych, skonstruowanych jeszcze w XIX wieku pojazdów i zdradza sekrety konkretnych modeli małych samochodów, które na zawsze zmieniły świat motoryzacji. Poznajmy historię ich powstania, osiągi, zalety i wady. W tym elitarnym gronie znalazły się takie legendy, jak francuski Citron 2CV, niemiecki Volkswagen Kfer (Garbus) czy angielski Morris/Austin Mini. Nie może zabraknąć również sympatycznego Polskiego Fiata 126p, ulubionego niegdyś pojazdu każdego Polaka.Dzięki rzetelnej wiedzy i długoletniemu doświadczeniu Autora w branży motoryzacyjnej fani czterech kółek zyskują wyjątkową książkę o małych samochodach i ich wielkiej historii.
W 1937 roku operetkowy król Albanii zamówił u Fiata 3 limuzyny...
Jesienią 1937 roku Franciszek Wierzbicki, polski inżynier zatrudniony w przedstawicielstwie koncernu FIAT-a w Bari, zostaje wysłany przez pracodawcę do Albanii. Władca tego kraju, król Zog I, zwany w Europie „operetkowym królem”, zamówił u Fiata trzy nowe limuzyny. Wierzbicki ma je dostarczyć na dwór królewski, przeszkolić kierowców, zapewnić serwis i prawidłową eksploatację w trudnych warunkach komunikacyjnych tego zapóźnionego cywilizacyjnie państwa. Na sprawnej i pomyślnej realizacji kontraktu zależy włoskiemu rządowi, który realizując strategię Duce, stopniowo uzależnia od siebie gospodarczo i polityczne małego sąsiada zza Adriatyku. Tymczasem widmo II wojny światowej staje się coraz bardziej realne...
Jak spod ziemi wyrośli dwaj umundurowani albańscy szoferzy, którzy mieli odprowadzić do stolicy pozostałe dwa samochody. Franciszek osobiście sprawdził, czy przywiezione auta są sprawne i czy nie zostały uszkodzone w czasie transportu i rozładunku. Potem jeszcze dopilnował uruchomienia aut przez albańskich kierowców, nieufnie oceniając ich motoryzacyjne kompetencje i umiejętności. Trochę się obawiał pochopnego oddania cennego ładunku w niepewne ręce. I to jeszcze przed formalnym przekazaniem go kontrahentowi. Ten pobieżny egzamin praktyczny wypadł raczej średnio, ale na tyle zadowalająco, że Wierzbicki mógł się teraz skupić na głównej limuzynie, którą miał osobiście poprowadzić przed oblicze króla.
Publikacja „Problemy transportowe miast. Stan i kierunki rozwiązań” obejmuje różne aspekty wiedzy potrzebnej do prowadzenia świadomej i skutecznej polityki kształtowania przepływów ludzi i ładunków miastach tak, aby zapewnić maksymalną funkcjonalność miast i dogodne warunki jego rozwoju, uwzględniając jednocześnie zarówno poziom życia mieszkańców, jak i wymogi ekologii.
Książka bazując na wytycznych polityki transportowej i ugruntowanych zasadach organizacji transportu, wskazuje praktyczne i skuteczne rozwiązania współczesnych problemów transportu w miastach.
Na wyjątkowość tej publikacji składają się następujące jej cechy:
jest to kompendium aktualnej wiedzy dotyczącej zasad organizacji transportu w miastach, obejmuje ona ważne dokumenty UE dot. transportu miejskiego, zgodnie ze zrównoważonym rozwojem, daje gotowe rady, jak przeciwdziałać np. zjawisku kongestii czy zanieczyszczeniom transportowym środowiska, pokazuje związki między mobilnością a wykluczeniem społecznym, zawiera wiele przykładów praktycznych rozwiązań problemów transportu w miastach w Polsce i na świecie. Wydawnictwo Naukowe PWN kieruje tę pozycję do słuchaczy studiów inżynierskich i ekonomicznych na kierunkach zw. z logistyką i transportem oraz zarządzaniem przestrzenią miejską, studentów studiów podyplomowych w wymienionym obszarze, ale również do planistów, samorządowców, administracji publicznej, urbanistów i firm consultingowych świadczących usługi w branży TSL.
Pierwsza oficjalna biografia mistrza Formuły 1 Kimiego Räikkönena! Fascynujący portret człowieka, który wdarł się na szczyt niezwykłej dyscypliny sportowej, stając się jednym z najlepszych kierowców wyścigowych naszych czasów. Kimi Räikkönen, jakiego nie znamy to poruszająca i pełna humoru opowieść o kulisach wyścigów Formuły 1, rodzinie, miłości i ważnych wydarzeniach w życiu Kimiego Räikkönena. Książka zawiera unikalne, nigdy wcześniej niepublikowane zdjęcia z prywatnego archiwum kierowcy, a oprócz samego bohatera biografii głos w niej zabierają także jego bliscy, przyjaciele i koledzy z pracy. Wszystko to czyni tę książkę obowiązkową pozycją dla każdego, kto interesuje się sportem i motoryzacją.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?