Pierwsza tak obszerna publikacja książkowa przedstawiająca ponad 110 typów i wersji samochodów osobowych wprowadzonych na rynek motoryzacyjny w Polsce po 2015 roku. Autor opisał najróżniejsze odmiany samochodów osobowych, od typowych limuzyn, przez kombi, SUV-y, crossovery, dżipy, po minivany. Oprócz opisu konstrukcji pojazdów, charakterystyki ich osiągów, Z. Podbielski zwraca uwagę na innowacyjne rozwiązania zastosowane w danym samochodzie i jego oryginalne cechy. We wporwadzeniu do leksykonu autor w przystępny sposób objaśnia, czym rożnią się między sobą najnowsze systemy napędowe stosowane w samochodach, w tym napędy: hybrydowy, plug-in, elektryczny i tradycyjny za pomocą silników spalinowych. Tekst wzbogacają setki zdjęć, w tym 32 zamieszczone na kolorowej wkładce ilustracyjnej.
Samochody użytkowe RWPGto pierwsza na polskim rynku wydawniczym publikacja prezentująca samochody użytkowe produkowane w krajach należących do RWPG, czyli do tzw. bloku wschodniego, istniejącego po II wojnie światowej, do 1990 roku.Autor wyjaśnia, jaką organizacją była RWPG i jakie pojazdy określa się użytkowymi. Przedstawia wytwórców pojazdów i ich profil produkcyjny, a także wybrane modele samochodów, uwzględniając ich właściwości konstrukcyjno-eksploatacyjne i dane techniczne. Pojazdy zaprezentowane zostały według producentów działających w poszczególnych krajach, a więc: Bułgarii, Czechosłowacji, Jugosławii, Niemieckiej Republice Demokratycznej, Polsce, Rumunii, na Węgrzech oraz w Związku Radzieckim. Opisy wytwórców i ich pojazdów poprzedzono krótkimi rozdziałami, w których podano informacje na temat powstania i rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w wymienionych krajach.
Pierwsze na polskim rynku wydawniczym opracowanie encyklopedyczne o ponad 600 firmach projektujących i produkujacych samochody osobowe oraz terenowo-osobowe począwszy od początków motoryzacji w latach 80. XIX wieku po dzień dzisiejszy. Autor Zdzisław Podbielski, jeden z czołowych dziennikarzy motoryzacyjnych, mający na koncie kilka tysięcy artykułów prasowych i ponad 30 książek, zgromadził w swojej nowej publikacji książkowej informacje o firmach, które istniały ponad 10 lat i wniosły jakiś wkład w rozwój konstrukcji pojazdów osobowych. Tekst wzbogaca ponad 1200 zdjęć znanych i mało znanych typów samochodów osobowych, sportowych, wyścigowych, SUV-ów, kabrioletów itp. Autor zamieścił także znaki firmowe (logo) opisywanych marek.
Cóż warte jest życie ludzkie? Po co właściwie żyjemy? Co po nas zostanie, skoro i tak wszyscy umrzemy bogaci i biedni, wykształceni i analfabeci, duchowni i świeccy? Na te pytania tak aktualne dla współczesnego człowieka, udziela niezwykłej odpowiedzi zaliczana do pereł literatury hiszpańskiej Rozprawa o prawdzie, napisana w 1671 roku przez Sługę Bożego Miguela Manarę (1627-1679).Ten fascynujący, bogaty szlachcic z Sewilli, szybko przemierzający kolejne szczeble światowej kariery i rokujący wielkie nadzieje, w krótkim czasie straciwszy wszystkich niemal bliskich, odkrył kruchość i marność ziemskiego życia. Oddał wówczas cały swój majątek, siły i energię w służbie biednym, chorym i opuszczonym. W kontekście nieuchronnie czekającej nas śmierci, wskazuje z mocą dziś i nam na właściwą jakość życia ludzkiego, które warte jest tyle, ile zostawimy po sobie dobra.
Książka Z. Podbielskiego jest pierwszą tak obszerną i szczegółową historią przemysłu motoryzacyjnego w Polsce w latach 1945-1990. Autor opisuje wszystkie pojazdy produkowane seryjnie oraz istniejące w formie prototypów, począwszy od pierwszych, wyprodukowanych w 1948 r. samochodów ciężarowych Star 20, przez inne typy samochodow ciężarowych, samochody osobowe, pojazdy dostawcze i przeznaczone dla rolnictwa, samochody specjalne (sanitarki, cysterny, wozy dla straży pożarnej, śmieciarki, wywrotki i inne), autobusy, po motocykle i motorowery. Tekst uzupełniają szczegołowe dane techniczne wielu typów pojazdów oraz 350 zdjęć i rysunków technicznych. Zdzisław Podbielski jest od lat czołowym dziennikarzem specjalizującym się w tematyce motoryzacyjnej. Napisał kilka tysięcy materiałów prasowych oraz 30 książek. Był długoletnim pracownikiem Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie. Przeprowadził badania statyczne i ruchowe wielu typów samochodów konstrukcji zagranicznej i polskiej produkcji. Był doradcą dyrektora technicznego Zjednoczenia Przemysłu Motoryzacyjnego POLMO oraz redaktorem naczelnym pism ""Informator Techniczny Krajowej Izby Motoryzacji"" i ""Rzeczoznawca Samochodowy"".
Jak powóz konny z wbudowanym silnikiem zaczął przypominać obecne pojazdy? Jak w małych nadwoziach wygospodarowywano przestrzeń dla kilku pasażerów? Co to są mikrosamochody? Z jakimi osiągnięciami kojarzymy tak znane nazwiska, jak Ford, Renault czy Benz? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziemy w najnowszej książce Zdzisława Podbielskiego Małe wielkie auta.Autor zaprasza za kierownicę pierwszych, skonstruowanych jeszcze w XIX wieku pojazdów i zdradza sekrety konkretnych modeli małych samochodów, które na zawsze zmieniły świat motoryzacji. Poznajmy historię ich powstania, osiągi, zalety i wady. W tym elitarnym gronie znalazły się takie legendy, jak francuski Citron 2CV, niemiecki Volkswagen Kfer (Garbus) czy angielski Morris/Austin Mini. Nie może zabraknąć również sympatycznego Polskiego Fiata 126p, ulubionego niegdyś pojazdu każdego Polaka.Dzięki rzetelnej wiedzy i długoletniemu doświadczeniu Autora w branży motoryzacyjnej fani czterech kółek zyskują wyjątkową książkę o małych samochodach i ich wielkiej historii.
Za twórców samochodu uważa się Francuzów, Niemców i Amerykanów, którzy przyczynili się do jego upowszechnienia. Samochód jest jednym z przedmiotów najbardziej potrzebnych ludziom i dlatego cieszy się szczególnym zainteresowaniem. Powstał w wyniku twórczej myśli człowieka i był udoskonalany przez dziesięciolecia.Na przestrzeni lat pojazdy wytwarzało tysiące mniej lub bardziej znanych firm. Występowały i występują pod wieloma markami. W książce prezentuję 150 marek, które wniosły największy wkład w rozwój konstrukcji i upowszechnienie samochodu na całym świecie, a także miały lub mają duże znaczenie regionalne. Przy ich wyborze kierowałem się wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy publicystycznej i badawczej pojazdów.Niniejsze opracowanie zawiera informacje o markach samochodów osobowych i użytkowych ( dostawczych, ciężarowych i autobusów ). Ze względu na określoną objętość książki są to zwięzłe informacje, ale obrazują działalność wybranych producentów.Opisy poszczególnych marek zostały uzupełnione w większości niepublikowanymi dotąd ilustracjami.
Samochody osobowe RWPGto druga książka prezentująca pojazdy wytwarzane w dawnych krajach socjalistycznego obozu. Czytelnik, podobnie jak w pierwszej publikacjiSamochody użytkowe RWPG, wydanej przez Dom Wydawniczy Księży Młyn, znajdzie wyjaśnienie, jaką organizacją była RWPG i, tym razem, jakie pojazdy określa się osobowymi. Autor przedstawia profil produkcyjny wytwórców pojazdów osobowych oraz omawia właściwości konstrukcyjno-eksploatacyjne i dane techniczne tych pojazdów. Liczne ilustracje wyglądu zewnętrznego i rozwiązań konstrukcyjnych stanowią uzupełnienie opisów samochodów wytwarzanych w poszczególnych krajach, a więc: Bułgarii, Czechosłowacji, Jugosławii, Niemieckiej Republice Demokratycznej, Polsce, Rumunii oraz w Związku Radzieckim. Opisy wytwórców i ich pojazdów poprzedzono rozdziałami, w których podano informacje dotyczące powstania i rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w wymienionych krajach.
Aby historia dziejów polskich fabryk samochodów mogła być rzetelnie przygotowana, autor musiał na nie spojrzeć z dystansu, obiektywniej. Dbał jednocześnie, by nie umknęły mu z pamięci ważne wydarzenia. Skrupulatnie zbierał materiały, czego owocem jest książka, którą oddajemy w Państwa ręce.
W publikacji opisane zostały fabryki tzw. finalnych producentów samochodów i PIMot. (uwzględniono także Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu, która wprawdzie należała do przemysłu lotniczego, ale także wytwarzała samochody). Kolejne rozdziały zawierają informacje o ich historii i dokonaniach w okresie od zakończenia II wojny światowej do upadku ustroju komunistycznego w 1989 roku. Opisy fabryk poprzedzono rozdziałami wprowadzającymi, zawierającymi informacje o początkach polskiego przemysłu samochodowego i jego sytuacji w socjalistycznej Polsce Ludowej. Wymieniono także producentów nadwozi specjalizowanych i specjalnych.
Po transformacji ustrojowej państwa i wprowadzeniu wolnego rynku omawiane fabryki nie sprostały zewnętrznej konkurencji. Przejęły je różne organizacje, także zagraniczne, lub po prostu upadły. Warto jednak zachować w pamięci dokonania tych zakładów, które zgrupowane w ZPMot. i noszące znak POLMO tworzyły duży socjalistyczny koncern motoryzacyjny – będący wówczas ważną gałęzią polskiego przemysłu.
Książka zawiera m.in. opisy fabryk samochodów w: Lublinie, Starachowicach, Bielsku-Białej, Warszawie, Poznaniu, Jelczu, Sanoku, Mielcu, Nysie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?