KATEGORIE [rozwiń]

Jarosław Brach

Okładka książki Wieloosiowe pojazdy wosjkowe Jelcz 8x8 i 10x10

60,00 zł 32,99 zł


W tomiku zostały opisane najnowsze pokazywane od 2020 roku wojskowe ciężarówkiJelcza, zaopatrzone w mocne, 578- i 625-konne silniki Mercedes-MTU. Pojazdy te majątakże nowe zautomatyzowane skrzynie ZF ze zoptymalizowanym funkcjonalnie algorytmem sterowania zmianą biegów, wyłącznie pojedyncze ogumienie oraz kompletnie nowe integralnie opancerzone wydłużone kabiny. Pierwotnie samochody te przygotowano w ramach programów: zestawu klasy HET, Jak i systemu obrony powietrznej Wisła. Niemniej wkrótce od 2022 roku zaczęły także wchodzić w nieco odmiennych kompletacjach docelowych w skład systemu uzbrojenia przeciwlotniczego mała Narew i systemu wieloprowadnicowych wyrzutni. W ostatnim rozdziale autor zwraca uwagę na potrzebę zaprojektowania w najbliższym czasie wilekopojemnych opancerzonych cystern do zaopatraywania w paliwo na pierwszej linii ewentualnego konfliktu czołgów M1 Abrams, które zużywają dwa, trzy razy więcej paliwa niż czołgi Leopard 2A6.Tekst jest zilustrowany 70 zdjęciami, 4 rys. i 2 tabelami.
Okładka książki TW XXIw. nr 3 Ciężkie kołowe zmilitaryzowane żurawie przeładunkowe oraz ewakuacji i ratownictwa technicznego

50,40 zł 36,20 zł


W książce, która jest trzecim tomem nowej serię publikacji Agencji Wydawniczej CB, przedstawiono jeden z najnowocześniejszych obecnie typów niezbędnego w każdej nowoczesnej armii sprzętu logistycznego - ciężkie kołowe zmilitaryzowane żurawie przeładunkowe oraz ewakuacji i ratownictwa technicznego. Potrzeba posiadania tego rodzaju wyspecjalizowanych pojazdów to jedna z lekcji takze dla Wojska Polskiego wynikających z wojny rosyjsko-ukraińskiej rozpoczętej agresją Rosji nad ranem 24 lutego 2022 roku. Bez tego rodzaju żurawi bardzo trudno ewakuować z pola walki w celu naprawy i przywrócenia do służby własne czołgi i inne pojazdy. Opisane żurawie można ponadto wykorzystać do odholowania do własnych pozycji czołgów i innych wozów bojowych przeciwnika, które uda się przejąć lub zostaną z różnych powodów porzucone. Szczegółowo opisano pojazdy: Terex Demag MAC 50, Grove GMK 4060HC, Tadano Faun BKF 35-4, Liebherr G-BFK, Liebherr LMT 1055 oraz Liebherr LMT 1090. Autor dr J. Brach jest czołowym w Polsce specjalistą od samochodów ciężarowych i pojazdów specjalnych; jest redaktorem naczelnym miesięcznika "Ciężarówki i autobusy. Testy-technika-trendy".
Okładka książki TW XXI 1. Kołowe Wozy Zabezpieczenia Technicznego firmy Szczęśniak PS

46,70 zł 25,68 zł


Monografia Jarosława Bracha poświęcona kołowym wozom zabezpieczenia technicznego, zaprojektowanym i proukowanym przez polską firmę Szczęśniak PS, rozpoczyna nową serię wydawniczą Agencji Wydawniczej CB ""Technika Wojskowa XXI Wieku"". Stanowi ona uzupełnienie ""Typów Broni i Uzbrojenia"" - najdłużej wydawanej na świecie, od 1970 roku, serii publikacji o technice wojskowej.
Okładka książki Kołowe wozy zabezpieczenia technicznego firmy..

46,20 zł 33,19 zł


W książce, która rozpoczyna nową serię publikacji Agencji Wydawniczej CB, przedstawiono jedne z najnowocześniejszych obecnie na świecie kołowych wozów zabezpieczenia technicznego. Bez tych pojazdów nie może sprawnie działać żadna armia. Zaprojektowano je i wyprodukowano w polskiej firmie Szczęśniak PS w Bielsku-Białej. Dotąd opisywane pojazdy zostały zakupione przez Siły Zbrojne Arabii Saudyjskiej i Czech. Wojsko Polskie zamiast zakupić specjalnie przygotowany wg wymagań MON pojazd KWZT-1 Mamut wybrało znacznie gorszy wóz na podwoziu firmy Scania. Swoje kołowe wozy zabezpieczenia technicznego firma Szczęśniak PS buduje na podwoziach ciężkich pojazdów wojskowych czeskiej firmy Tatra. Są to specjalistyczne, typowo militarne podwozia o symbolu T815-7Z0R9T 44 440 8x8.1R. W najnowszej wersji KWZT-3 zastosowano supernowoczesną kabinę pancerną izraelskiej firmy Plasan. Dzięki oryginalnym rozwiązaniom technicznym, szczegółowo opisanym w książce, podwozia Tatry nie mają sobie równych w świecie pod względem zdolnosci pokonywania trudengo terenu i ładowności na bezdrożach. Autor dr J. Brach jest czołowym w Polsce specjalistą od samochodów ciężarowych i pojazdów specjalnych; jest redaktorem naczelnym miesięcznika ""Ciężarówki i autobusy. Testy-technika-trendy"".
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj