Szeroki wybór książek, multimediów z zakresu szeroko pojętej kultury: architektura, duchowy wymiar twórczości, szlaki kajakowe, współczesne media, przemoc w mediach, polityka. Odnajdziesz tu również książki i podręczniki idealne dla uczniów oraz studentów. Szeroki wybór beslsellerów i nowości.
Fashion designers have been involved in movies since the early days of cinema. The result is some of the most eye-catching and influential costumes ever committed to film, from Ralph Lauren's trend-setting masculine style for Diane Keaton in Annie Hall to Audrey Hepburn's little black Givenchy dress in Breakfast at Tiffany's. Fashion in Film celebrates the contributions of fashion designers to cinema, exploring key garments, what they mean in context of the narrative, and why they are so memorable.
Proroczy esej prof. Feliksa Konecznego z 1925/1926 roku, w którym przewiduje m.in., że na skutek różnic cywilizacyjnych na Bałkanach próba zjednoczenia pod jednym państwem tylu kultur i narodów zakończy się krwawą wojną, co miało miejsce u progu lat 90. XX wieku."Gdybym zamierzał wykazywać, jako Słowiańszczyzna nie wytworzyła ani nawet nie wytwarzała nigdy jakiejś odrębnej „kultury słowiańskiej”, i że wyrażenie tego rodzaju stanowi czczy frazes na oznaczenie wyssanego z palca wymysłu, wynajdywałbym doprawdy niepotrzebnie proch. Każdemu żakowi szkolnemu wiadomo, że całkiem co innego cywilizacja łacińska, a co innego bizantynizm, i że obie te cywilizacje mieszczą się w Słowiańszczyźnie, a zatem o cywilizacji czy kulturze Słowian można mówić tylko w liczbie mnogiej. A gdyby chodziło o przykłady tej i tamtej cywilizacji, żeby uwydatnić ich odrębność, a często przeciwieństwo, również szkoda byłoby czasu na pisanie, boć to dostatecznie już jest opisane przez wystarczającą najzupełniej ilość pisarzy. Lecz pragnę zwrócić uwagę na niektóre pomijane dotychczas objawy: nie dwie cywilizacje, lecz trzy widzę w Słowiańszczyźnie, mianowicie do tamtych dwóch dodać trzeba turańską. Zważać też należy na tę okoliczność, że stosunki wzajemne wszystkich trzech bywały niejednakowe w rozmaitych okresach dziejowych, a nawet nie wszędzie i nie zawsze występowały wszystkie równocześnie. Godnym wreszcie uwagi jest fakt, jako każda z tych cywilizacji wydawała w Słowiańszczyźnie pewne odmiany, odcienia, a nadto powstawały inne znów odmiany z mieszania się dwóch cywilizacji, tych lub owych, z dążeń do tzw. syntezy lub też z mieszaniny ich mechanicznej. Co zważywszy, widzimy, jako różnolitość kulturalna Słowiańszczyzny nie dwie odmiany mieści w sobie, lecz znacznie więcej".(fragment eseju)
Zawarte w tomie artykuły reprezentują różne, niekiedy wzajemnie się przenikające, dziedziny refleksji nad dialogicznością lub dialogowaniem. Jako najważniejsze kręgi problemowe można by wskazać grę z czytelnikiem, zjawiska wpływu czy relacji intertekstualnych, dialog międzykulturowy.
Ciekawy, wieloaspektowy zbiór prac sięgający z jednej strony do źródeł zjawisk kulturowych, z drugiej – ukazujący ich przemiany w czasie, do współczesności włącznie.
Monografia jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętego zarządzania informacją i działalnością informacyjną, bibliotekarzy oraz studentów kierunków związanych z komunikowaniem społecznym i mediami, wykorzystujących osiągnięcia nauki o informacji, w tym także do studentów bibliologii i informatologii i praktyków w tym zakresie. W zamierzeniu ma to więc być kompendium uaktualnionej wiedzy o zarządzaniu informacją, motywujące do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytania o jej obecny stan głównie w kontekście nauki o informacji oraz działalności informacyjnej w Polsce i za granicą, a także o dalsze kierunki ich rozwoju. Elementem scalającym publikowane teksty jest kreowanie odpowiedzialności za właściwe zarządzanie informacją, to jest za tworzenie, rozpowszechnianie i korzystanie z informacji w całej przestrzeni informacyjnej, realnej i wirtualnej, a także kreowanie nowoczesnej, płodnej badawczo płaszczyzny do rozważań nad informacją i wiedzą oraz kondycją współczesnych instytucji informacyjnych zarządzających informacją, w tym także jako ważnego elementu nowoczesnej edukacji na poziomie akademickim odpowiadającej potrzebom pokolenia sieci i społeczeństwa wiedzy”.
Czym jest moda i jakie ma współcześnie znaczenie? Powyższe pytanie stanowiło bezpośrednią inspirację dla powstania książki. Autorka przyjęła interdyscyplinarną perspektywę badawczą, odwołując się do dorobku wielu dyscyplin naukowych – od wzornictwa po socjologię – co pozwala na rozpatrzenie wieloaspektowej natury mody. Będąc jednocześnie naukowcem, projektantem i pedagogiem, autorka konfrontuje obserwacje i działania twórcze ze zmieniającą się w czasie świadomością współczesności studentów, a pochodną tego dialogu jest przyjęta retoryczna forma wywodu, w tym pytania skierowane do czytelnika. Celem takiego rozwiązania jest skłonienie odbiorcy do refleksji nad dyskutowanymi zagadnieniami, ponieważ nie zawsze jesteśmy skłonni doceniać rolę mody i wpływ, jaki na nas wywiera. Może dlatego, że paradoksalnie znaczy dla nas zbyt wiele? Moda, będąc zjawiskiem wielowątkowym i wieloznacznym, jest także istotnym elementem kontaktów międzyludzkich, bo manipulując nią, możemy powiedzieć o sobie wszystko…albo nic.
Zbiór artykułów poświęconych szeroko pojętej restytucji zabytków, analizowanej z punktu widzenia prawników i historyków. Stąd też są to zarówno analizy prawnicze, jak i refleksje na temat konkretnych przypadków restytucji, a także próba oceny kwestii strategii politycznej i dyplomatycznej realizowanej w tym kontekście. Zagadnienia te były już wprawdzie przedmiotem badań, ale wciąż jest miejsce na analizy szczegółowe, jakie zawarte są w recenzowanej książce.
Książka poświęcona fenomenowi filmowej kultury niezależnej w okresie, w którym pozornie film mógł istnieć tylko w ramach kultury oficjalnej, państwowej. Tymczasem było inaczej. Kluczowy temat publikacji – jak dystrybuować i propagować treści zakazane, nieoficjalne i nieocenzurowane – został przedstawiony w szkicach poruszających różne wątki związane z tym zagadnieniem. Istnienie form filmu niezależnego w Polsce okresu PRL to rozmaite zjawiska: rozpowszechnianie utworów filmowych, emigracyjne instytucje i studia produkujące filmy, zakazane i pomijane tematy, wreszcie działalność reżyserów, których autorska twórczość nie pasowała do obowiązujących norm, schematów i konwencji. Publikacja ukazuje te zagadnienia nie tylko jako wachlarz tematów i zjawisk związanych z ściśle określonym rozumieniem pojęcia niezależności w kinie i kulturze polskiej tamtego czasu, ale raczej jest małą panoramą obejmującą w skrócie to zjawisko, zachęcającą Czytelnika do dalszych, własnych poszukiwań i odkryć tego, co było niezależne i możliwe do wykreowania w polskim kinie czasów PRL.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?