Zapraszamy po szeroki wybór literatury z dziedziny filozofii: systemy filozoficzne, kultura, sztuka, socjologia, historia filozofii, dzieła wielkich myślicieli. Szczególnej uwadze polacamy tutaj książki współczesnego nauczyciela duchowego, autora książek i wykładów z dziedziny duchowości czyli Eckhart Tolle. Jego bestsellery to Nowa ziemia, Strażnicy istnienia, Mowa ciszy, Praktykowanie potęgi teraźniejszości, Diament w twojej kieszeni i wiele innych, po które zapraszamy na Dobreksiazki.pl
Odpowiedzialność społeczna
– etyka, prawo czy ekonomia?
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw stałą się integralną częścią współczesnego życia gospodarczego. Jednak pełne zrozumienie istoty i przesłania CSR wymaga umieszczenia jej w praktyce zarządzania. Książka prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji. Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym. Zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Drugie wydanie książki zostało zaktualizowane oraz wzbogacone o najnowsze trendy związane z rozwojem doktryny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i zrównoważonego rozwoju. Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono:
• genezę i istotę CSR,
• instrumenty zarządcze polityki CSR,
• współczesne koncepcje powiązane z CSR – zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości.
Publikacja jest kierowana zarówno do pracowników naukowych, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu, jak również do praktyków – przedsiębiorców i menedżerów, którzy powinni mieć świadomość spoczywającej na nich odpowiedzialności.
Szczególnie cenną ideą jest połączenie naukowych walorów publikacji z jej celami dydaktycznymi. (...) Istotnym walorem publikacji są w tym względzie liczne studia przypadków (...) stanowiące najbardziej praktyczną, a przez to przekonującą ilustrację prezentowanych idei. (...) Bardzo interesujące i oryginalne zarazem jest przedstawienie problemów polityki finansowej i inwestycyjnej z punktu widzenia ich znaczenia dla społecznej odpowiedzialności.
Prof. dr hab. Andrzej Kaleta
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Dr Adriana Paliwoda-Matiolańska – pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, absolwentka IESE School of Business (program IFDP 2000). Od wielu lat prowadzi wykłady poświęcone CSR na uczelniach polskich i zagranicznych. Między innymi wykładała gościnnie na Roosevelt University w Chicago, Vienna University of Economics, Rey Juan Carlos University. Ponadto realizuje badania naukowe w obszarze instytucjonalizacji wzorców zrównoważonej produkcji i konsumpcji oraz społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Autor licznych publikacji naukowych poświęconych CSR. Trener w szkoleniach dla przedsiębiorców i programów edukacyjnych poświęconych społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
Modlitwy, które poznawaliśmy, przygotowując się do Pierwszej Komunii Świętej stają się z czasem niewystarczające. Jednak modlitwy, które podaje nam Katechizm Kościoła Katolickiego nie zawsze są proste. Autorka podjęła się więc zadania ich wyjaśnienia i przeprowadza Czytelnika przez różne stopnie trudności katechizmowych modlitw. Dzięki temu niniejsza książka z pewnością może być doskonałą pomocą w codziennej modlitwie, ale i również w przygotowaniu się do sakramentu bierzmowania.
Elementarz katechizmu, omawiając wyznanie wiary, sakramenty, Dekalog i najważniejsze modlitwy, ma za zadanie pomóc modlić się świadomie. Ma on również przybliżyć historię powstania oraz znaczenie tych modlitw. Staje się on przez to małym katechizmem, który – mamy nadzieję – będzie inspiracją do modlitewnych spotkań z Bogiem.
Znakomita pomoc nie tylko dzieci, ale i dla rodziców i katechetów.
Istoty filozoficznego przesłania jogi jako pewnej sztuki życia i myślenia należy szukać przede wszystkim w klasycznych traktatach. Klasyczny okres jogi indyjskiej to czas formowania się dojrzałych postaci starożytnych szkół filozoficznych. Szkoły te dokonywały syntezy swoich nauk, dzięki czemu powstawały wzorcowe, komentowane przez kolejne stulecia dzieła. Do najważniejszych z nich zaliczają się Jogasutry, przez wielowiekową tradycję przypisywane mędrcowi Patandżaliemu, oraz komentarz do nich, czyli Jogabhaszja, której autorem miał być Wjasa. Nazywane często również Traktatem o jodze, Jogasutry oraz Jogabhaszja najpełniej prezentują, czym jest nauka płynąca z jogi. O ile bowiem zarówno zachodnia, jak i wschodnia tradycja filozoficzna dążyły do poznania absolutu, to różniły się one co do wyboru drogi tego poznania.
Tom Klasyczna joga indyjska zawiera oba traktaty w przekładzie wybitnego polskiego indologa Leona Cyborana (1928–1977) oraz obszerny wstęp tłumacza, zawierający jego najważniejsze prace poświęcone filozofii, praktyce i etyce jogi. Tom ten stanowi więc zarówno doskonałe wprowadzenie do filozofii i historii jogi, jak i bogate źródło wiedzy i materiału dla wszystkich interesujących się dalekowschodnią kulturą.
Książka o filozofii Spinozy jest jednym z licznych opracowań klasycznych filozofów napisanych przez Gillesa Deleuze’a, który zdobył uznanie nie tylko jako jeden z najważniejszych filozofów XX wieku, ale także jako niezwykle utalentowany wykładowca i nauczyciel akademicki. Spinoza. Filozofia praktyczna, podobnie jak inne opracowania Deleuze’a, łączy w sobie przystępne omówienie najważniejszych wątków myśli Spinozy z eksperymentalnym podejściem do uprawiania filozofii jako takiej. Deleuze dobierał sobie bowiem bohaterów swoich książek według własnego pojęciowego klucza – interesowały go problemy ekspresji, życia, myśli wykraczającej poza narzucone jej granice, samoorganizującej się materii. Filozofia Spinozy, z racji jej materializmu i witalizmu, była niezwykle ważną inspiracją dla samego Deleuze’a, którego własna filozofia przyczyniła się do odrodzenia się w drugiej połowie XX wieku zainteresowania spinozjanizmem.
Istoty filozoficznego przesłania jogi jako pewnej sztuki życia i myślenia należy szukać przede wszystkim w klasycznych traktatach. Klasyczny okres jogi indyjskiej to czas formowania się dojrzałych postaci starożytnych szkół filozoficznych. Szkoły te dokonywały syntezy swoich nauk, dzięki czemu powstawały wzorcowe, komentowane przez kolejne stulecia dzieła. Do najważniejszych z nich zaliczają się Jogasutry, przez wielowiekową tradycję przypisywane mędrcowi Patandżaliemu, oraz komentarz do nich, czyli Jogabhaszja, której autorem miał być Wjasa. Nazywane często również Traktatem o jodze, Jogasutry oraz Jogabhaszja najpełniej prezentują, czym jest nauka płynąca z jogi. O ile bowiem zarówno zachodnia, jak i wschodnia tradycja filozoficzna dążyły do poznania absolutu, to różniły się one co do wyboru drogi tego poznania. Tom Klasyczna joga indyjska zawiera oba traktaty w przekładzie wybitnego polskiego indologa Leona Cyborana (1928–1977) oraz obszerny wstęp tłumacza, zawierający jego najważniejsze prace poświęcone filozofii, praktyce i etyce jogi. Tom ten stanowi więc zarówno doskonałe wprowadzenie do filozofii i historii jogi, jak i bogate źródło wiedzy i materiału dla wszystkich interesujących się dalekowschodnią kulturą.
Książka ta to klasyczne już wprowadzenie do podstawowych zagadnień życia duchowego. Autor świadomie unika preferencji dla którejkolwiek ze szkół duchowości, wychodząc z założenia, że jedna jest tylko godna tego miana duchowość katolicka, mająca swoje ugruntowanie w Ewangelii. Książka pozwala Czytelnikowi uchwycić istotę, sens i wartość ascezy i duchowości świeckich, zaangażowanych w życie rodzinne i pracę zawodową, ascezy i duchowości kapłańskiej oraz różnych form powołań apostolskich – od czynnych zgromadzeń zakonnych aż po instytuty świeckie.
Louis Bouyer (1913-2004) to jeden z najwybitniejszych przedstawicieli myśli religijnej XX wieku, ekspert II Soboru Watykańskiego, promotor soborowej odnowy liturgicznej.
Czy jest prawdziwe powiedzenie, że wszystkie nauki dzielą się na fizykę i zbieranie znaczków?W takim razie co z matematyką?Czy nauki ścisłe i humanistyka to organiczne części tej samej, ogólnoludzkiej kultury?Zarówno wśród ,,zwykłych"" ludzi, jak i wśród osób zajmujących się pracą naukową dominuje przeciwstawianie nauk ścisłych, czyli przede wszystkim matematyki i fizyki, naukom humanistycznym. Czasem czyni się to wywyższając ścisłość nauk ścisłych, czasem wskazując na ich ograniczenia, niemożność uchwycenia prawdziwej, żywej złożoności, której nie mogą uchwycić struktury formalne. Tymczasem to przeciwstawienie nie jest absolutne: u źródeł podstawowych pojęć matematyki i fizyki są doświadczenia potoczne, odniesienia do człowieczej perspektywy postrzegania świata, próby jego spontanicznego modelowania, sądy wartościujące - jednym słowem takie zachowania, które można znaleźć również u podstaw nauk humanistycznych.Świat fizyczny jest niemiłosiernie logiczny i dlatego fizyka dopiero wtedy zaczęła odnosić sukcesy, gdy nauczyła się badać świat przy pomocy narzędzi matematycznych. Nie jest jednak pewne, czy obecnie rozwijane teorie matematyczne są najlepszymi możliwymi narzędziami potrzebnymi fizyce lub innym naukom, które chcą formułować prawa, a nie tylko ,,zbierać znaczki"".Stawiając w tym książkowym dwugłosie pytanie, czy fizyka i matematyka to nauki humanistyczne, nie zamierzamy tego pytania rozstrzygać do końca - odpowiedź na nie zależy od zbyt wielu osobistych i kulturowych preferencji - ale chcemy dać wyraz przekonaniu, że obydwie te dziedziny - nauki ścisłe i humanistyka - są organicznymi częściami tej samej, ogólnoludzkiej kultury. Bez którejkolwiek z nich nasza kultura byłaby płaska i zubożona. Żeby widzieć trójwymiarowo trzeba mieć dwoje oczu.Fragment Wstępu
Autor kontynuuje temat rozwoju ludzkości, w formie kompleksowej, pragnąc jednocześnie w sposób przystępny przedstawić kulisy ewolucji. A oto niektóre tematy zawarte w tej publikacji: Ziemia jako Wielka Uczelnia Świata, jasnowidzenie i jasnosły-szenie, niewidzialna budowa człowieka, kolory ciał astralnych i ich czyszczenie, Synowie Jasności i Ciemności, kataklizmy, karma, doskonałość, wtajemniczenia i ścieżka próbna, oświecenie, uczeń-adept-mistrz, działalność Mistrzów - opisy wybranych postaci, Nauczyciel Świata, czas Kali Yuga, DNA, Zwiastuni Świtu, dzieci indygo, słynne przepowiednie, Apokalipsa, podróż przez Światłość oraz pustkę, powrót do Domu, czas 6 cywilizacji, podróże w przyszłość.
Reinkarnacja kosmiczna, fragment
Droga do doskonałości
Aż dojdziemy wszyscy razem do jedności wiary
i pełnego poznania Syna Bożego, do człowieka doskonałego,
do miary wielkości według Pełni Chrystusa. Ef 4:13
Wielka Uczelnia Świata
Ziemia i cały wszechświat -jest olbrzymią uczelnią, dostosowaną w najdrobniejszych szczegółach do potrzeb rozwoju milionów istot, znajdujących się na różnych poziomach rozwoju duchowego, a zamieszkujących zarówno powierzchnię naszego globu, jak i jego wewnętrzną część oraz otaczającą nas atmosferę. Każde doświadczenie, jakie życie nam przynosi, wielkie czy drobne, jest częścią ogólnej nauki. Przeznaczeniem ewolucji i reinkarnacji, jest dać niezliczoną ilość doświadczeń o najróżniejszym charakterze, które wznoszą istoty ludzkie, na coraz wyższe poziomy, w wielkim, rozwojowym procesie istot żywych, tworzących długi łańcuch sięgający niemal w nieskończoność, którego niewielką tylko cząstką są królestwa przyrody znane na Ziemi.
Nie wszystkie istoty stoją na tym samym poziomie, więc nie mogą uczyć się tego samego. Ale wszystkie - czy to będzie atom, mikrob, roślina, ptak, człowiek, czy anioł - spotykają takie przeżycia i doświadczenia, jakie są im potrzebne, aby mogły uczynić krok naprzód na drodze ewolucji. Ileż nam czasu potrzeba, by zrozumieć, że wszechświat porusza się według niezłomnych praw, że otacza go boska miłość, a nieskończona mądrość kieruje zarówno wibracjami pojedynczego atomu, jak i ruchami planet, rządzi życiem najmniejszego z ludzi, jak i przeznaczeniem całych narodów.
Od chwili narodzin, dzieci uczą się od podstaw, życia na naszej cudownej Ziemi. Dziecko codziennie uczęszczające do szkoły uczy się, zdobywa doświadczenia i przyswaja sobie coraz to nową wiedzę, przechodząc do coraz wyższych klas. Tak samo i my, jako dusze, niejednokrotnie przychodząc na Ziemię w różne warunki i otoczenia, uczymy się, gromadzimy różne doświadczenia i zdobywamy coraz większą mądrość oraz szersze poznanie otaczającego nas świata materialnego.
Ludzkość wspina się powoli po nieskończenie długiej (Jakubowej) drabinie, której pierwsze szczeble wynurzają się z mroku początków świata, zaś szczyt ginie w chwale nadczłowieczeństwa. Wysokość drabiny nie jest nam znana, i nie jest to ważne. Ważne natomiast jest to, że w tej chwili znajdujemy się na jednym z tych szczebli, że miejsce, które zajmujemy w wielkim pochodzie ewolucyjnym ludzkości, odpowiada ściśle naszemu poziomowi rozwoju duszy. Od nas zależy wolniejsze lub szybsze posuwanie się naprzód.
Nasza duchowa indywidualność jest wciąż taka sama, choć w jednym życiu możemy używać ciała mężczyzny, w innym zaś kobiety. Te kolejne zmiany są konieczne dla harmonijnego i pełnego rozwoju. W każdym nowym życiu mamy inne ciało fizyczne, nosimy inne imię, z innymi rodzicami jesteśmy związani, ale te zmiany zewnętrzne nie przeszkadzają nam w zachowaniu naszej własnej duchowej indywidualności. W chwili narodzin nasza dusza nie wyłania się z jakiegoś wielkiego oceanu życia, jak sądzą niektórzy filozofowie, a śmierć nie niweczy w nas świadomości odrębnego istnienia. Gdybyśmy ją zatracili, reinkarnacja nie miałaby żadnego sensu. Reinkarnacja Kosmiczna Tom II Spis Treści
Rozdział 3. Droga do Doskonałości
Wielka Uczelnia Świata / 7
Narodziny ciała materialnego / 14
Jasnowidzenie i jasnosłyszenie /16
Niewidzialna budowa człowieka / 18
Ciało eteryczne /19
Świat astralny / 19
Świat mentalny 721
Kolory ciała astralnego / 25
Plemię Ciemności / 27
Synowie Jasności / 35
Biały / 43
Czyszczenie ciała astralnego / 47
Wojny / 53; Wypadki / 60; Kataklizmy / 62; Choroby / 63
Helen Wambach / 65
Karma czyli przeznaczenie / 69
Karma Agni / 73 Lea/81; Berry/89
Doskonałość / 92
Wtajemniczenia / 99; Ścieżka próbna /100
JoanGrant/ 101
Oświecenie /106
Wylanie Ducha Świętego / 108 Uczeń/l 10
Inicjacja/115
Powszechność inicjacji / 117
Siedem inicjacji / 120 Adept/l 24; Mistrz/l 25
Działalność Mistrzów / 132
Paramahansa Yogananda /139
Sai Baba / 143; Szpital Sai / 151
Mistrzyni Ching Hai /151
Hrabia de Saint Germain / 154
Działalność Nauczyciela Świata / 164
Wielcy prawodawcy /166 Kriszna/ 168
Budda/l 71
Zaratustra Zoroaster /172 Mani i Mitra/175
Mahomet / 176
Jezus Chrystus /179; Młodość Jezusa /180
Życie i nauki Mistrzów Dalekiego Wschodu / 191
Jezus Chrystus mówi / 197
Rozdział 4. Czasy ostateczne
Titanic / 219; Mesyna / 222
Kali Juga / 224
Zwiastuni Świtu / 228
DNA / 233
Ciemne koszulki / 236
Dzieci Indygo / 245
Odżywianie Światłem / 248
Ludzie wysoko uduchowieni / 251
Podróż przez Światło i z powrotem / 253
W pustkę / 256
Powrót do domu / 258
Cuda i wspomnienia / 260
Jasnowidzenie / 263
Polska / 283
O. A. Cz. Klimuszko / 285
Proroctwo Królowej ze Sabby / 292
Nostradamus / 297
Św. Malachiasz / 299
Apokalipsa / 303
666 / 306
Masoneria / 309; Iluminaci / 313 Globaliści/319
Dwaj świadkowie / 325
III Tajemnica Fatimska / 328
Przebieg wojny / 334 Kataklizmy/33 5
Cudowny Nowy Świat / 338
Czy istnieje konflikt między teologią i naukami przyrodniczymi?
Jakie jest miejsce człowieka we wszechświecie w odniesieniu do Boga?
Choć człowiek od zawsze szuka odpowiedzi na pytania o początki, sens i cel swojego istnienia, nabywając wiedzę i doskonaląc narzędzia, poszukiwania te nadal są fascynujące. Właściwa każdemu z nas natura badacza każe nam przeszukiwać dostępną rzeczywistość w nadziei na zrozumienie Bożych zamysłów. Książka jest przewodnikiem po tej wędrówce, pokazującym poprzez dokonania filozofów i przyrodników jak silna i intelektualnie owocna jest ludzka potrzeba sensu, ładu i piękna. To pochwała rozumu jako narzędzia zdolnego odczytywać Bożą obecność w świecie i świadectwo przekonania, że wiara i rozum wspólnie służą człowiekowi w odnalezieniu swojego miejsca we wszechświecie i że nie ma między nimi konfliktu.
Przeczytałbym tę książkę, aby znaleźć potwierdzenie założenia, że można dzięki odkryciom nauki odnaleźć struktury Bożego sensu i ładu, a zarazem ludzkie przeznaczenie. Przeczytałbym ją, bo potrzebuję potwierdzenia nadziei, że poszukiwania ludzkiego rozumu nie są płonne, że są celowe i prowadzą do odpowiedzi na pytania wciąż powracające, mimo nieustających wysiłków wielu naukowców. Przeczytałbym ją, bo potrzebuję dowodów na to, co przeczuwam. I uważam, że rozum i nauka mogą takie dowody dać, nie stojąc w sprzeczności z wiarą. Przeczytałbym ją, bo pomimo deklaracji filozofów, chcę odnajdywać obecność i bliskość Boga we współczesności, płaszczyznę spotkania. / ks. dr Tomasz Adamczyk, KUL/
Życiński cieszy się pięknem świata, jego pełną racjonalności poezją, estetyką równań matematycznych. Są to dla niego ślady Transcendencji. Ale nie ślady podobne do odcisku pieczęci na dokumencie, lecz ślady tkwiące dyskretnie, bo immanentnie, w całym Wszechświecie. / ks. prof. Michał Heller/
Józef Życiński (1948-2011) filozof, teolog, biskup rzymskokatolicki, metropolita lubelski. Autor ponad 50 książek i setek artykułów z zakresu filozofii nauki, filozofii przyrody, kosmologii, teorii ewolucji i teologii oraz tekstów publicystycznych.
Doktor honoris causa Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, Uniwersytetu Medycznego w Lublinie i Uniwersytetu Jagiellońskiego, pośmiertnie odznaczony Krzyżem Wielkim Orderu Odrodzenia Polski.
Nakładem Copernicus Center Press ukazały się jego książki Świat matematyki i jej materialnych cieni oraz Struktura rewolucji metanaukowej. Studium rozwoju współczesnej nauki.
Pokładasz całą wiarę w Bogu, lecz żyjesz tak, jakby wszystko zależało od ciebie? Osobista droga Craiga Goreschela do autentycznego życia, które jest wyrazem uwielbienia dla Boga i lekcje, jakich uczył się po drodze, są bardziej na czasie niż kiedykolwiek. Doświadczenia rodzinne i wychowanie, jak i bezbarwne, a nawet diametralnie odmienne opinie na temat wiary, z którymi się spotkał, są dla Groeschela podstawą szczerych i naturalnych refleksji na temat tendencji oraz nawyków chrześcijańskiego ateizmu, co sprawia, że Wierzący niePraktykujący jest przekonującą i zmieniającą życie lekturą. To uczciwe, bezkompromisowe i pouczające spojrzenie na sposób, w jaki ludzie wierzą w Boga, żyjąc tak jakby On nie istniał – jest niesłychaną klasyką. Autor bestsellerów New York Timesa, Craig Groeschel jest założycielem i pastorem przełożonym LifeChurch.tv – dynamicznej sieci kościołów i twórcy popularnej, darmowej aplikacji Biblii YouVersion Bible. Jest autorem kilku książek, w tym: Soul Detox (Dusza na detoksie), Weird (Dziwak) czy The Christian Atheist (Wierzący niePraktykujący). Craig wraz ze swoją żoną Amy i sześciorgiem dzieci mieszka w Edmond, w Oklahomie. Patronat medialny: Iam Second; KościółOnline.TV Rekomendacje: Doceniam w Craigu szczerość w sytuacji, gdy jego życie nie jest zgodne ze Słowem Bożym. Wiele osób zbyt łatwo znajduje wymówki dla siebie i innych noszących miano chrześcijan. Craig rzuca wyzwanie, aby głęboko, szczerze i z bojaźnią przemyśleć, czy nasze życie w jakiś sposób nie stoi w sprzeczności z tym, co głosimy. FRANCIS CHAN, pastor i autor książki Szalona miłość (ang. Crazy Love) W książce Wierzący niePraktykujący Craig otwarcie ukazuje swoje wnętrze, aby zmusić nas do uczciwego spojrzenia na rozbieżność między tym, jak żyjemy i w co wierzymy. Jego wrażliwość i świeże spojrzenie sprawi, że zaczniesz przywracać harmonię między twoim postępowaniem i tym, w co wierzysz. ANDY STANLEY, pastor przełożony North Pointe Community Church Craig Groeschel rewelacyjnie przekazuje prawdę i jest prawdziwym darem dla kościoła na całym świecie. Ma dar komunikowania w sposób dostępny, a zarazem autorytatywny tego, co wszyscy myślimy na temat upadków i wzlotów codziennego życia z Bogiem. Jego szczere pragnienie, aby życie czytelnika rozkwitło oraz otwartość w dzieleniu się własnymi doświadczeniami przekona twoje serce i zachęci twoją duszę. BRIAN HOUSTON, pastor przełożony Hillsong Church Bywalcy kościołów zawsze mówią o chrześcijanach i niechrześcijanach, ale nikt nie wspomina o ludziach stojących gdzieś pośrodku. Większość osób, z którymi codziennie rozmawiam, zalicza się właśnie do tej trzeciej kategorii – tych, którzy wierzą w Boga, ale żyją tak, jakby Go nie było, jakby nie dbał o nich lub nie miał dla nich znaczenia. W książce Wierzący niePraktykujący pastor Craig Groeschel konfrontuje z tym czytelnika, otwierając się przed nim i ukazując własne wątpliwości czy obawy, zapraszając go jednocześnie do przemieniających życie rozmów o tym, kim jest Bóg i jak działa. DAVE RAMSEY W kościołach chrześcijańskich mamy obecnie zbyt wielu ateistów. W swojej książce Craig Groeschel rzuca wyzwanie prawdziwości wiary w życiu człowieka, który twierdzi o sobie, że jest wierzący. Chrześcijański ateista sprawi, że z wiedzy umysłowej przejdziesz do przekonania serca. Lektura obowiązkowa dla każdego chrześcijanina. JENTEZEN FRANKLIN, pastor przełożony kościoła Free Chapel, autor bestsellera New York Timesa Post (ang. Fasting) Niełatwa szczerość połączona ze spostrzeżeniami Craiga czynią tę książkę doskonałym darem dla wszelkiego rodzaju „ateistów”! BILL HYBELS, pastor przełożony Willow Creek Community Church, przewodniczący zarządu Willow Creek Association
Książka stanowi komentarz Mistrza czan Szeng-jena do Sutry Serca. Mówi on o sutrze z perspektywy czan, przedstawiając ją jako szereg metod medytacji i zachęcając czytelników do doświadczenia jej prawd bezpośrednio poprzez medytację i w codziennym życiu.
Dla początkującego adepta lub zainteresowanego ucznia osiąganie umysłu Buddy jest wspaniałym wprowadzeniem do buddyzmu czan. Ale nawet zaawansowany uczeń może odnaleźć na tych stronach głębokie przewodnictwo duchowe.
W Bębnie Dharmy mistrz Szeng-jen proponuje nam świeże spojrzenie na to, w jaki sposób efekty studiowania i praktykowania buddyzmu czan można na co dzień wcielać w swoje życie,
Droga do stanu Buddy to kompendium dwóch tysiącleci chińskich studiów nad naukami z tych rzadkich klasycznych pozycji, których zawartość autentycznie ogarnia całość tradycji buddyjskiej.
Kryzys światowy a humanizm buddyjski jest naszą nowością wydawniczą z początku 2014 roku. Autor książki prof. John Cook był pierwszym europejskim spadkobiercą Dharmy mistrza Sheng-jena, wybitnego nauczyciela czan (zen). W ramach Western Chan Fellowship nauczał praktyki buddyjskiej. Wielokrotnie odwiedzał Polskę, prowadząc odosobnienia medytacyjne i wykłady. Zmarł w 2011 roku. W niniejszej książce przedstawił ewolucję wielu koncepcji kulturowych dotyczących dzisiejszych zapatrywań na życie. Wskazał, z perspektywy praktyki buddyjskiej, drogę do wyjścia z kryzysu egzystencjalnego i cywilizacyjnego, drogę do szczęśliwszego i satysfakcjonującego życia.
W „Zdeprawowanych modernistach” Jones odkrywa prawdziwe oblicze bohaterów dwudziestowiecznej kultury: Kinseya. Picassa, Freuda, Keynesa i innych. Odkrywa manipulacje i oszustwa, jakich się dopuszczali, promując swoje ideologie, które nie były niczym więcej, jak tylko wyrazem ich seksualnych obsesji. Ludzie, dla których seks stał się bogiem, byli nie tylko jego apostołami, ale również niewolnikami.
Rozpusta jest występkiem powszechnym, szczególnie w naszych czasach. W sferze intelektualnej jednak rzeczą kluczową jest proces transmutacji przewin w rozmaite teorie, a więc sytuacja, w której „intelektualista” występuje przeciwko zasadom moralności, a co za tym idzie, przeciwko prawdzie. Wszystkie współczesne „izmy” są wypadkową tej właśnie postawy. Wszystkie wyczerpują znamiona samousprawiedliwiania się. I wszystkie one najskuteczniej analizuje się z perspektywy wiedzy o niedostatkach moralnych ich twórców, orędowników i wyznawców.
Ze wstępu autora
E. Michael Jones (ur. 1948), amerykański pisarz, wykładowca, komentator, wydawca periodyku „Culture Wars”. W swoich publikacjach demaskuje nowoczesne ideologie, które pod hasłami emancypacji i wyzwolenia usiłują wprowadzić nowy rodzaj totalitarnej kontroli. W Polsce ukazały się jego książki: „Libido dominandi. Seks jako narzędzie społecznej kontroli” oraz „Gwiazda i krzyż”.
Przygotowane przez Oficynę Naukową wydanie książki Natalie Depraz jest pierwszą udostępnioną po polsku pracą tej wybitnej przedstawicielki współczesnej fenomenologii francuskiej, mającej w swym dorobku zarówno prace propedeutyczne z zakresu fenomenologii, jak i nowatorskie przedsięwzięcia badawcze o charakterze interdyscyplinarnym.
Omawiana praca jest nie tylko podręcznikowym kompendium informacji o pewnym kierunku filozofii, lecz twórczym i przejrzystym, a zarazem zwięzłym i uwzględniającym aktualny stan badań uporządkowaniem i przedstawieniem ? w aspekcie rzeczowym i historycznym ? zagadnienia doświadczenia i jego opisu.
Swoje rozważania autorka osadza w bogatym kontekście teoretycznym kluczowych pojęć fenomenologii: redukcji fenomenologicznej i ejdetycznej, wariacji imaginacyjnej, opisu fenomenologicznego, wzbogacając nadto metodologię współczesnych badań fenomenologicznych. Wprowadza zatem czytelnika w samo centrum współczesnych badań fenomenologicznych. Szczególnie interesująca jest jej interpretacja właściwej postawy fenomenologicznej jako „empiryzmu transcendentalnego”.
Na początku lat 50. Erich Fromm zajął się intensywnie zagadnieniem, czy człowiek żyjący we współczesnym społeczeństwie przemysłowym jest jeszcze zdrowy psychicznie. Ztego względu wykorzystywał różne zaproszenia na wykłady iodczyty do wypowiadania się na ten temat. Szczególnie jego nowy socjopsychologiczny punkt wyjścia [social psychoanalytic approach] wrozważaniach umożliwił mu przekształcenie metody psychoanalitycznej wrozległą krytykę patologii ,,normalnego"", przystosowanego społecznie człowieka. Tym samym mógł poddać gruntownej analizie rozpowszechnione usilne dążenia [passionate strivings], które dominują wzachowaniach wspołeczeństwie iprzez to kształtują obraz normalności. Fromm odpowiedział na nowo wwyczerpujący sposób na pytanie, co naprawdę sprzyja zdrowiu psychicznemu [mental health], aco wywołuje uczłowieka chorobę. Zamiarem Fromma jest powiązanie usilnych dążeń kształtujących zachowania zwarunkami gospodarczymi ispołecznymi [economic and social necessities], tak że cechy charakteru niezmiernie powszechne wspołeczeństwie mogą być pojmowane jako wynik procesu dostosowania się do danej sytuacji społeczno-ekonomicznej. Metoda ta doprowadziła Fromma wlatach 30 do odkrycia autorytarnego charakteru społecznego [authoritarian social character], pod koniec lat 40 do odkrycia charakteru marketingowego [marketing character], ana początku lat 60 do odkrycia nekrofilnego charakteru społecznego [necrophilic social character]. Z przedmowy Rainera Funka
Dzogczen, inaczej "Wielka doskonałość", to kwintesencja duchowych tradycji Tybetu. Jego synonimem jest Ati joga, która - wedle njingmapy, najstarszej szkoły buddyzmu tybetańskiego - stanowi najwyższy z dziewięciu pojazdów buddyzmu. Według nauk dzogczen, nasz naturalny stan jest samodoskonały od samego początku. W książce autor przybliża nam te nauki, objaśniając, jak dzięki rozumieniu i praktyce możemy ponownie odkryć wiedzę Samodoskonałego Stanu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?