Literatura beletrystyczna - beletrystyka psychologiczna, religijna i filozoficzna, powieści, opowiadania, science fiction, romans, thrillery, fantazja po te wszysztkie bestsellery zapraszamy do naszej księgarni internetowej Dobreksiazki.pl
Mamy naprawdę szeroki wybów i atrakcyjne ceny. Jest w czym wybierać. Zapraszamy.
Gdzie artyści, tam kłopoty komedia kryminalna z artystycznym zacięciem i zbrodnią w tle. Miały być cisza, spokój i malownicze pejzaże. Zamiast tego są dziwne zbiegi okoliczności, podejrzane typy, tajemnicze zdarzenia i pytania, na które nikt nie chce znać odpowiedzi. Katarzyna Kićka Kicińska ma talent do wpadania w tarapaty. Z nieodpartym urokiem, ciętym językiem i nieco szaloną intuicją rusza tropem zagadek, które czekają na rozwikłanie. W końcu ktoś musi zaprowadzić porządek choćby nawet przez przypadek. Pełna humoru, błyskotliwych dialogów i kryminalnych zawirowań opowieść dla tych, którzy cenią dobrą intrygę podaną z przymrużeniem oka.
Najbardziej wstrząsająca i brutalna książka o II wojnie światowej. Prawdziwa aż do bólu!Guy Sajer jako kilkunastolatek wyruszył w 1942 roku w szeregach Wehrmachtu na front wschodni. Początkowo służył w jednostce transportowej, a latem 1943 roku zgłosił się na ochotnika do Dywizji "Gross Deutschland". Marzył o przygodzie, lecz musiał desperacko walczyć o przetrwanie. Jego wspomnienia są wyjątkowe, to zapis wydarzeń "oglądanych oczyma siedemnastoletniego młodzieńca, który przeżywać musi to, co wielu dojrzałym mężczyznom niełatwo byłoby znieść". Ta jedyna w swoim rodzaju opowieść o wojnie nawet dzisiaj poraża ładunkiem grozy i naturalizmu: plastyczne opisy walk i ich skutków, straszliwych ostrzałów artyleryjskich z "organów Stalina", mrozów i głodu podczas rosyjskiej zimy, chaosu i przerażenia żołnierzy z pierwszej linii, często pozostawianych samym sobie. Sajer jako niezmiernie wrażliwy obserwator ma niespotykany dar opisywania wydarzeń, sytuacji i stanów ludzkiego ducha z ogromną ekspresją. Jego relacja jest tak żywa i autentyczna, że wręcz współodczuwa się z nim cały wojenny koszmar.Zbyt wielu ludzi zapoznaje się z wojną tak, że ich to nie drażni. Grzejąc tyłek w miękkim fotelu albo leżąc w łóżku, spokojnie czytają historię Verdun czy Stalingradu, niewiele z tego rozumiejąc, by nazajutrz powrócić do swoich spraw Nie! Te książki trzeba czytać w niewygodzie, na siłę; uważając, że ma się szczęście, bo nie musi się pisać do rodziny, siedząc tyłkiem w błocie na dnie transzei. Trzeba je czytać w najtrudniejszych sytuacjach, kiedy nic się nie udaje, ażeby uzmysłowić sobie, że kłopoty w czasie pokoju to jedynie błahostki, za które niepotrzebnie płacimy siwymi włosami. - Guy Sajer, Zapomniany żołnierz.Niewiele książek może się równać z tą pod względem siły uczuć, głębi autoanalizy czy ekspresji opisów walk. To wyjątkowe wspomnienia, trzeba je przeczytać. - "Library Journal"Uniwersalny język i uniwersalna, zdawałoby się, narodowość. Autor jest po prostu człowiekiem. - "Chicago Sun-Times"Sajer mówi otwarcie o swoich motywach, które skłoniły go do podzielenia się z nami swoją historią: Do tego ogranicza się właściwie moje zadanie - przekazać z jak największą siłą wyrazu krzyki dochodzące z rzeźni. Niewątpliwie mu się to udało. Książka ta pozostaje ponadczasowa, bo niesamowicie wnikliwie opisuje psychikę żołnierza podczas wojny. - "Military Review"
Autobiografia prof. dr hab. Wojciecha Łączkowskiego została ujęta w niezwykłą formę literacką – wewnętrznego dialogu. Na tle panoramy polskich dziejów w wieku XX i XXI, Profesor opowiada historię swojego życia, odnosząc ją do dokonujących się równocześnie przemian społecznych, gospodarczych i ustrojowych. Towarzyszy temu ocena wskazująca, jakie znaczenie w życiu każdego człowieka ma rodzinny dom oraz wartości w tym domu kształtowane i uzupełniane przez kolejne pokolenia. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i jego Wydział Prawa, uniwersytecka wspólnota, uniwersyteckie indywidualności stanowią nić przewodnią wspomnień Profesora, będących autentycznym dokumentem minionej epoki, utrwalających pamięć o historii Uniwersytetu.
Muzyka była dla niego czymś więcej niż tylko dźwiękami. Była oddechem, pulsem, najczystszą formą istnienia. Przenikała każdy fragment jego duszy, stawała się nieodłącznym echem myśli i emocji. Dziś wciąż zdumiewa geniusz człowieka, który mimo narastającej ciszy wokół siebie, potrafił tworzyć dźwięki, jakby czerpał je nie ze słuchu, lecz z samej istoty wszechświata. Czy zapamiętał harmonie z czasów, gdy jeszcze słyszał? Czy nuty rozbrzmiewały w jego wnętrzu niczym niezniszczalne wspomnienie?
Dla zwykłego, słyszącego człowieka niewyobrażalne jest cierpienie twórcy, który nigdy nie usłyszy swego własnego dzieła, a mimo to z uporem kształtuje je niczym rzeźbiarz formujący kamień, którego struktury nigdy nie dotknie wzrokiem. A jednak Beethoven nie poddał się rozpaczy. Przeciwnie, tkwiła w nim paląca potrzeba, by przelać muzykę na papier, by podzielić się nią ze światem, choć sam mógł jej już nie doświadczać w sposób, w jaki doświadczał jej dawniej.
Jego życie i twórczość stały się symbolem walki, niemym świadectwem triumfu ducha nad ograniczeniami ciała. „Chciałem dowieść, że ten, kto postępuje dobrze i szlachetnie, zdolny jest przez to samo znieść nieszczęście” – pisał w lutym 1819 roku w liście do Magistratu Wiedeńskiego. Pragnął, by jego los, naznaczony bólem i samotnością, stał się podporą dla tych, którzy również cierpią. Chciał pokazać, że człowiek, mimo przeciwności losu, może wznieść się ponad własne słabości i zostawić po sobie coś, co przetrwa wieki.
I tak też się stało. Jego muzyka, potężna, burzliwa, pełna bólu, ale i nadziei, do dziś rozbrzmiewa w sercach ludzi, przypominając, że nawet w największej ciemności można odnaleźć światło.
Trzecia część cyklu Smerfy i wioska dziewczyn, który nawiązuje do wydarzeń przedstawionych w kinowym filmie o bohaterach z Zaczarowanego Lasu. Papa Smerf i Wierzba wybierają się na wielki zlot czarodziei. Zawsze, gdy ci mądrzy przywódcy obu osiedli Smerfów wyruszają w podróż, ich mali podopieczni wpadają w kłopoty... Pewnego dnia dziewczyny z leśnej wioski wraz z przebywającą u nich w gościnie Smerfetką spotykają w puszczy kruka. Kruka niezwykłego, bo umiejącego mówić i dawać rady! Czy jednak są to rady mądre? A przede wszystkim: po co czarodziejski ptak przybył do krainy Smerfów? Smerfy wymyślił belgijski scenarzysta i grafik Pierre Culliford (1928-1992) używający pseudonimu Peyo. Jego komiksy zostały zaadaptowane na potrzeby filmów o przygodach niebieskich skrzatów. Obecnie autorami nowych opowieści o Smerfach są następcy Peyo, w tym jego syn Thierry.
„Złoty Menhir” to historia napisana przez René Goscinny'ego i zilustrowana przez Alberta Uderzo. Została wydana w 1967 roku w formie płyty z książką i obecnie jest niemal niemożliwa do odnalezienia na rynku. Zgodnie z życzeniem Alberta Uderzo wreszcie jest dostępna dla wszystkich miłośników Asteriksa w formie ilustrowanego opowiadania, które uzupełnia albumową kolekcję serii. „Asteriks” to seria francuskich komiksów, wymyślona w 1959 r. przez scenarzystę i mistrza humoru René Goscinny’ego oraz rysownika Alberta Uderzo, od chwili premiery w październiku 1959 roku na łamach magazynu „Pilote” podbiła serca najpierw Francuzów i Belgów, a potem – stopniowo – reszty świata, stając się jednym z fenomenów kultury popularnej XX wieku.
Zbójcerze co prawda ciągle knują niecne plany i wojenne podżegania, ale nawet kolektywnie wymyślony plan rozbicia bramy Mirmiłowa łbem Ofermy spalił na panewce, bo obrońcy grodu wywiesili na murach pewien święty napis. Dlatego Hegemon postanowił skorzystać z kupionej niegdyś od złego czarnoksiężnika tajnej broni, którą do Mirmiłowa ma przemycić - jak zwykle zgłaszający się na ochotnika - Oferma. Tym razem, aby wpuszczono go do Mirmiłowa, prosi o azyl, a podanie uzasadnia tym, że nie odpowiadał mu stosowany przez Zbójcerzy system społeczny. Błaga, aby go reedukować oraz wychować w pokoju i trzeźwości. Łatwowierni grodzianie przyjmują go, a wtedy szpieg otwiera worek z tajną bronią...
Kiedy mimo wielokrotnych prób legionom Juliusza Cezara nie udało się podbić Galów z jednej jedynej armorykańskiej osady, władca Rzymu postanowił zmienić taktykę. Doszedł do wniosku, że skoro Galów nie można pokonać, należy ich ucywilizować, czyli "odgalizować". Temu celowi ma służyć wspaniałe, nowe osiedle wybudowane w bezpośrednim sąsiedztwie osady Asteriksa i Obeliksa. Stąd rzymskie obyczaje, prawo i kultura będą się udzielać Galom, stopniowo zmieniając ich w obywateli Rzymu i dobrowolnych poddanych Cezara. Pewnej nocy rozpoczyna się wyrąb lasu pod plac budowyCzy plan Juliusza Cezara ma szansę powodzenia, skoro nawet pies Obeliksa, Idefiks, nie znosi, kiedy ktoś "krzywdzi" drzewa w puszczy?
Czy Asteriks z Obeliksem kiedykolwiek oddali przysługę Imperium Rzymskiemu? Czy na ucztę w galijskiej wiosce mógł zostać zaproszony Rzymianin? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w kolejnym tomie przygód dzielnych wojowników. Tym razem wyruszają oni do górzystego kraju Helwetów, by odnaleźć i przywieźć do domu kwiat szarotki, zwany srebrną gwiazdką.Bohaterowie poznają nowy kraj i zwyczaje jego mieszkańców: umiłowanie porządku, punktualność i dyskrecję. Niestety, wyprawa do Helwecji to nie jest wycieczka krajoznawcza. Śladem Asteriksa i Obeliksa podążają żołnierze wysłani przez rzymskich namiestników, którzy za wszelką cenę chcą udaremnić powrót bohaterów do Galii. Za tym wszystkim kryje się prawdziwie kryminalna intryga - z próbą zabójstwa i wątkiem korupcyjnym. Jednak Galów nawet w największych opałach nie opuszcza dobry humor.
Zima 1937 roku. Tuż po północy burza śnieżna zmusza Orient Express do zatrzymania się w szczerym polu. Jak na tę porę roku ten luksusowy pociąg jest zdumiewająco pełny. Jednak wczesnym rankiem okazuje się, że liczba pasażerów zmniejszyła się o jedną osobę Zginął Amerykański bogacz, ugodzony dwanaście razy sztyletem. Kto dokonał tej makabrycznej zbrodni? Drzwi do jego przedziału były zamknięte od wewnątrz W odciętym od świata pociągu Herkules Poirot rozpoczyna śledztwo...Komiks na podstawie bestsellerowej powieści Agathy Christie. Autorem scenariusza jest rysownik i ilustrator Benjamin von Eckartsberg, znany przede wszystkim jako scenarzysta serii "Gung Ho". Rysunki wykonał Tsai Chaiko ("Chronique des immortels").
Zanurz się w niezwykłym świecie legendarnych bogiń i bohaterek! Boginie i bohaterki to pięknie ilustrowany zbiór ponad 30 fascynujących opowieści o wyjątkowych kobietach – wojowniczkach, boginiach, syrenach, czarownicach – przeznaczony dla dzieci w wieku od 7 do 9 lat. W książce zawarte są między innymi historie: odważnych bogiń stworzycielek: Gai, Babci Pajęczycy czy sióstr Wawilak; magicznych istot: wróżki Rhiannon, syreny Panii, potężnej czarownicy Medei; oraz odważnych śmiertelniczek: Mulan, Brunhildy i Szeherezady. Ponadto w książce znajduje się słowniczek objaśniający najważniejsze słowa, przewodnik po wymowie trudniejszych imion oraz liczne ciekawostki. Każdej historii towarzyszą piękne ilustracje autorstwa Katie Ponder.
Wielki powrót serii zawierającej wykłady Michela Foucaulta w Collège de France (1970–1984). Wykłady o woli wiedzy to I tom wykładów Michela Foucaulta w Collège de France. Choć badania nad antykiem wysuną się na pierwszy plan dopiero w późniejszej twórczości filozofa, już w tych wykładach, wygłoszonych zaraz po objęciu katedry „Historii systemów myśli”, Foucault przedstawia dogłębne studium starożytnej filozofii greckiej, a konkretnie: problemu prawdy. O ile później autor Nadzorować i karać będzie łączył prawdę przede wszystkim z figurą parezji, prawdo-mówności, tu interesuje go zmienny system relacji między prawdą, poznaniem, wiedzą i pragnieniem. Swój wywód Foucault buduje na napięciu między Arystotelesem, wiążącym pragnienie i poznanie z poszukiwaniem prawdy, a Nietzschem i jego dwudziestowiecznymi kontynuatorami, rozrywającymi tę więź i obnażającymi kryjącą się za wolą wiedzy i prawdy grę woli mocy i pozoru. Wszelako aby powiązanie między prawdą i poznaniem mogło ukonstytuować się w klasycznej myśli greckiej, musiało dojść do wykluczenia sofistów i sofizmatu. Foucault drobiazgowo rekonstruuje logikę tego wykluczenia, ukazując wywrotowy charakter sofistyki, która bazuje na materialności dyskursu i jego wydarzeniowym charakterze. Owe przeobrażenia, zachodzące w obrębie myśli filozoficznej, omawia przy tym w ich powiązaniu z przemianami dyskursu prawnego i instytucji prawnych (dotyczącymi m.in. statusu świadectwa i przysięgi) oraz reorganizacją relacji władzy i stosunków ekonomicznych w społeczeństwie greckim w VII i VI wieku p.n.e. Tom zawiera także wykład Wiedza Edypa, wygłoszony przez Foucaulta po raz pierwszy na Uniwersytecie Stanowym Nowego Jorku w Buffalo w 1972 roku. Inaczej niż w odczytaniu Freudowskim, Edyp jawi się tu nie jako figura niewiedzy i nieświadomości, lecz jako depozytariusz innej wiedzy i innej władzy. Aktualność dramatu Sofoklesa nie bierze się z głębokiej struktury pragnienia, którą miałby odsłaniać, lecz jest historycznie wytworzoną aktualnością określonego dyskursu prawdy, powstającego wraz z wprowadzeniem nowych procedur śledztwa.
Jeszcze jeden tekst o Sycylii? Komu to potrzebne? Kto to będzie czytał? Jest tyle świetnych książek na temat tej wyspy. Ograniczając się tylko do wydań „Austerii” z ostatnich lat – wznowienie Jarosława Iwaszkiewicza, bardzo przydatna książka Joanny Olkiewicz, Jarosław Mikołajewski, Bogdan Frymorgen. A zagarniając nieco szerzej, ale w dalszym ciągu ograniczając się do naszych (moich) czasów – Lampedusa, Sciascia, Bufalino (też polskie wydanie „Austerii”) i było, nie było, Andrea Camilleri. A ileż było dobrych, bardzo dobrych i wspaniałych filmów o Sycylii: Salvatore Giuliano Francesca Rosiego, Rozwód po włosku Pietra Germiego, ważne wątki Ojca Chrzestnego Coppoli, Cinema Paradiso i Malena Giuseppe Tornatore i całe mrowie odcinków ukazujących przygody komisarza Montalbano, stojących znacznie wyżej od przeciętnej produkcji kryminałów. No i górujący nad całą resztą Lampart Luchina Viscontiego. Jak zmierzyć się z tekstami Adama Wodnickiego i Dariusza Czai, nie o Sycylii wprawdzie, ale wyznaczającymi najwyższy standard intelektualnej periegezy krajów śródziemnomorskich? A różne świetne teksty w „Zeszytach Literackich”, czy ostatnio w „Przeglądzie Politycznym”? Czy to nie naiwność, może wręcz bezczelność, by próbować do tych przebogatych obrazów dorzucić swój własny? Czy można zauważyć coś, czego nie zauważyli i nie zinterpretowali poprzednicy? A co z ryzykiem ośmieszenia się?
Saga to chłopiec należący do pierwszego pokolenia dzieci urodzonych w czasach globalnej zarazy zwanej pustką. Jej następstwa doprowadziły do trzeciej wojny światowej, którą przetrwał.
Teraz dziesięcioletni bohater, straciwszy całą rodzinę, stara się odnaleźć swoje miejsce w chorym, pokręconym świecie. Gdy jednak podejmuje pierwsze samodzielne decyzje, zaczyna miewać sny, wizje, omamy, których nie jest jeszcze w stanie zrozumieć przez ich enigmatyczność czy grozę.
Mimo szaleństwa, które ogarnia świat, w życiu Sagi wydarza się coś, co zmienia jego spojrzenie na wszystko.
Repetytorium prezentuje i porządkuje najważniejsze zagadnienia z zakresu prawa rzeczowego.
Dzięki publikacji sprawnie przyswoisz wiedzę, poznasz podstawy najważniejszych zagadnień, a na koniec sprawdzisz i uzupełnisz ewentualne braki w przygotowaniu do egzaminu. Zagadnienia zostały opracowane przez specjalistów i są oparte o aktualny stan prawny.
Repetytorium składa się z czterech części:
PYTANIA Z ODPOWIEDZIAMI – zawierające niezbędne informacje z danej dziedziny prawa oraz odpowiedzi z właściwą podstawą prawną oraz odesłaniem do konkretnego artykułu.
KAZUSY Z ROZWIĄZANIAMI – oparte na aktualnym stanie prawnym i przykładowym orzecznictwie, uczące prawniczego myślenia.
TABLICE – czytelnie prezentujące zagadnienia i ułatwiające wzrokowe zapamiętanie haseł i definicji.
TESTY ONLINE – sprawdzające poziom przygotowania z danej tematyki.
Zagadnienia zawarte w książce dotyczą m.in.:
Ogólnych wiadomości o prawie rzeczowym,
Modeli własności,
Nabycia i utraty prawa własności,
Ochrony własności,
Użytkowania wieczystego,
Służebności,
Hipoteki,
Ksiąg wieczystych.
Książka zawiera:
Praktyczne pomoce w formie pytań i kazusów.
Przejrzystą prezentację treści w formie tablic i schematów.
Roczny dostęp do testów online.
Szybko i skutecznie przygotuj się do egzaminu!
Stan prawny: 10 lipca 2025 r.
Zbiór uwzględnia zmiany wchodzące w życie:
Kodeks karny:
1.2.2025 r. – Ustawa o zmianie ustawy o dniach wolnych od pracy oraz niektórych innych ustaw z dnia 6 grudnia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1965),
13.2.2025 r. – Ustawa o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw z dnia 28 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1228),
Nowy tekst jednolity z dnia 6 marca 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 383).
Kodeks postępowania karnego:
Nowy tekst jednolity z dnia 27 listopada 2024 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 46),
27.3.2025 r. – Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku z przystąpieniem Rzeczypospolitej Polskiej do wzmocnionej współpracy w zakresie Prokuratury Europejskiej z dnia 24 stycznia 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 304),
1.10.2028 r. – Ustawa o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320),
1.10.2029 r. – Ustawa o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320).
Kodeks karny wykonawczy:
1.6.2025 r. – Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 20 marca 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 621),
Nowy tekst jednolity z dnia 11 czerwca 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 911),
1.1.2026 r. – Ustawa o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw z dnia 7 lipca 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 2600).
Kodeks wykroczeń:
Nowy tekst jednolity z dnia 21 maja 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 734),
18.4.2026 r. – Ustawa o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz niektórych innych ustaw z dnia 5 sierpnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 1634).
Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia:
1.6.2025 r. – Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia z dnia 20 marca 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 620),
1.6.2025 r. – Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 20 marca 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 621),
Nowy tekst jednolity z dnia 13 czerwca 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 860),
1.10.2029 r. – Ustawa o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320).
Kodeks karny skarbowy:
13.2.2025 r. – Ustawa o zmianie ustawy – Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw z dnia 24 stycznia 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 179),
1.4.2025 r. – Ustawa o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw z dnia 24 stycznia 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 222),
1.4.2025 r. – Ustawa o zmianie ustawy o podatku akcyzowym, ustawy o zdrowiu publicznym oraz niektórych innych ustaw z dnia 20 lutego 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 340),
Nowy tekst jednolity z dnia 10 kwietnia 2025 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 633).
Ustawa o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich:
13.2.2025 r. – Ustawa o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw z dnia 28 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1228).
Ustawa o ochronie i pomocy dla pokrzywdzonego i świadka:
13.2.2025 r. – Ustawa o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw z dnia 28 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1228).
Wraz z rozwojem i postępem technicznym w przemyśle maszynowym rosną wymagania dotyczące dokumentacji technicznej, powodując konieczność stosowania różnych rodzajów i odmian rysunków technicznych.Wyraźne są przy tym tendencje do ujednolicenia zasad i przepisów rysunku technicznego maszynowego, elektrycznego i architektoniczno-budowlanego, co znajduje odzwierciedlenie w ciągłym uaktualnianiu tych przepisów i normalizowaniu ich w skali międzynarodowej.W książce podano zbiór najważniejszych informacji z dziedziny rysunku technicznego opracowany z uwzględnieniem Polskich Norm. Omówiono szczegółowo zasady rysunku maszynowego oraz podano wiadomości z rysunku elektrycznego, architektoniczno-budowlanego i chemicznego dla mechaników, a także zasady gospodarki rysunkowej.Treść książki uzupełniono licznymi przykładami rysunków opracowanych zgodnie z obowiązującymi przepisami [wydanie XXVII z aktualnym spisem norm (stan: maj 2025)].Książka jest przeznaczona dla:studentów wyższych uczelni technicznych,uczniów szkół technicznych,personelu inżynieryjno-technicznego zakładów przemysłowych,biur konstrukcyjnych i projektowych.
Wspomnienia estońskich żołnierzy 20. Dywizji Grenadierów SS, które nie są wypełnione żołnierskim bohaterstwem i patosem, które często możemy podziwiać w ekranizacjach filmowych. Bliżej im do relacji żołnierzy żyjących ze świadomością prawdopodobnej śmierci, którzy musieli pogodzić się z tym, że egzystują w prymitywnych warunkach czy zadają ból oraz cierpienie bliźniemu różniącemu się od nich głównie kolorem munduru. Spisanie przeszłych wydarzeń w okresie powojennym było dla niektórych z nich próbą pogodzenia się z przeszłością. Ocenę działań i postępowania tych żołnierzy pozostawiamy czytelnikowi.
The early years of the fashion icon
The beginnings of Chanel's fashion brand lie in the French seaside resorts. In 1912, Coco—then still Gabrielle—Chanel opened her first boutique in Deauville; shops in Biarritz, Monte Carlo and Cannes soon followed. There, her simple, sporty designs met with a cosmopolitan clientele who carried her fashion back to the capital, Paris. In the 1920s, the Chanel brand thus experienced its first heyday, driven by the artistic and social upheaval of those years, the Roaring Twenties. This lavishly illustrated catalogue documents in drawings and photographs the extraordinary productivity of the designer who maintained friendships with artists such as Jean Cocteau, Pablo Picasso and others. In the 1920s, Serge Diaghilev's Ballets Russes were performing on the Riviera. The book reveals the Slavic influence in Chanel's creations, highlighting a network of correspondences with female artists close to Diaghilev's circle, such as Natalia Goncharova and Sonia Delaunay. The book also features La Pausa, Gabrielle Chanel's dream villa built in 1929 near Monaco.
GABRIELLE CHANEL erased all traces of her childhood. The only known fact is that she was born in Saumur (France) on August 19, 1883. In 1910, she opened a hat store in Paris, which was followed by boutiques in Deauville, Biarritz, Cannes and Monte-Carlo. Her line of jersey sportswear for
PARYŻ – obiekt wielu fantazji. Podziwiany przez turystów z całego świata. Dający inspirację wielu powieściom oraz setką filmów. Niezależnie od tego czy obserwowany ze szczytu Montmartre'u czy z tarasu jednego ze słynnych barów bistro, wciąż pozostaje nieustannym źródłem odkryć i zachwytu. Miasto można zrozumieć przemierzając jego dwadzieścia dzielnic i trzy okalające je departamenty. Pomogą ci w tym: przejrzyste mapy dzielnic z zaznaczonymi kluczowymi atrakcjami, strony tematyczne, które pozwolą poznać charakter miasta, zestawienia miejsc, których nie możesz pominąć podczas swojej wizyty, trasy spacerowe prowadzące przez najciekawsze zakątki każdej dzielnicy. · Zjedz posiłek w paryskim bouillon · Obejrzyj spektakl w Opéra Garnier · Zrozum architekturę haussmannowską · Wypij herbatę w Wielkim Meczecie w Paryżu · Pospaceruj w parku Buttes-Chaumont · Odkryj słynne muzea francuskiej stolicy · Pomyszkuj na stoiskach bukinistów rozsianych po obu brzegach Sekwany
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?