KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego

Okładka książki Przyczynek do biografii

45,00 zł 32,24 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,24 zł

Okrągła, setna rocznica odzyskania niepodległości, którą obchodziliśmy w 2018 r., stała się doskonałą okazją do integracji szczecińskiego środowiska humanistycznego, a zarazem podjęcia wspólnych badań nad narodowym dziedzictwem i tradycją nauk humanistycznych i społecznych. Projekt ten ma na celu nakreślenie genealogii polskich idei politycznych i społecznych, ich przemian, ewolucji i rozwoju z uwzględnieniem wpływu, jaki wywarły one zarówno na kształt wolnej Polski po 1918 r., jak i bieżący stan tożsamości narodowej. Wychodzi on naprzeciw poddania gruntownej i wszechstronnej analizie, upowszechnieniu (spopularyzowaniu) dorobku polskich myślicieli społecznych i politycznych lat 18631939, których piśmiennictwo i dorobek stały się znaczącym głosem polskiej inteligencji w dyskusji nad kształtem państwa, jego wewnętrzną strukturą, rolą społeczeństwa we wszystkich płaszczyznach życia zbiorowego (społecznego). Podjęcie prac badawczych i analitycznych nad tym dziedzictwem wydaje się być w pełni uzasadnione, przywraca bowiem polskiej humanistyce rozprawy i teksty istotne z punktu widzenia upowszechniania naszego rodzimego dziedzictwa w kraju i zagranicą.
Opakowanie Nowe technologie w sferze społecznej i gospodarczej

35,00 zł 23,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,50 zł

Współcześnie społeczeństwo i gospodarka ulegają wielu złożonym i wielo­wymiarowym przemianom, które są uwarunkowane różnymi czynnikami. W życiu społeczno-gospodarczym wzrasta rola i znaczenie intensywnie roz­wijających się nowych technologii, oddziałujących w znaczącym stopniu na zjawiska i procesy zachodzące na progu trzeciej dekady XXI wieku. Do klu­czowych czynników rozwoju społeczno-ekonomicznego i wzrostu gospo­darczego można zaliczać szeroko rozumiane czynniki związane z nowoczes­nymi technologiami. W tym kontekście bardzo ważne i adekwatne miejsce w naukach społecznych powinny zajmować zagadnienia dotyczące nowych technologii w perspektywie ekonomiczno-społecznej. Temat niniejszej monografii naukowej Nowe technologie w sferze społecznej i gospodarczej łączy aspekty teoretyczne i praktyczne oraz może być uznany za ważny, aktualny i interesujący. Celem głównym publikacji jest zaprezen­towanie wieloaspektowego ujęcia wykorzystania nowoczesnych technologii w różnych wymiarach aktywności społeczno-gospodarczej. W rozważa­niach wskazano na ważność problematyki zastosowania nowych technolo­gii informacyjno-komunikacyjnych w działalności społeczno-gospodarczej. Uwzględniając przyjęte założenia, w badaniach wykorzystano różne meto­dy i techniki, w tym metodę krytycznej analizy literatury, analizy i syntezy, dedukcji i indukcji oraz metodę opisową. W książce zaprezentowano także wyniki związane z przeprowadzeniem badań ankietowych. Ze wstępu
Okładka książki Odkrywając Szymanowskiego

45,00 zł 32,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,71 zł

Pierwsza w Polsce i na świecie monografia traktująca kompleksowo sonaty fortepianowe Karola Szymanowskiego, historię ich powstania, budowę, rezonans, a przede wszystkim interpretację pianistyczną i recepcję. Jest to drugi tom z serii pięciu monografii obejmujących całość twórczości Karola Szymanowskiego na fortepian solo. Tom I (Preludia, wariacje) został wydany przez Wydawnictwo Naukowe US w 2018 r. Książka adresowana jest do zawodowych muzyków – pianistów, muzykologów i teoretyków muzyki, studentów kierunków muzycznych i muzykologii, a także dla uczniów klas fortepianu.
Okładka książki Nowoczesna komunikacja na globalnym rynku

40,00 zł 27,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,59 zł

Najnowsze środki komunikowania w dużym stopniu zmodyfikowały tradycyjne rodzaje komunikacji. Ludzie coraz rzadziej prowadzą bezpośrednie rozmowy. Wypierają je rozmaite formy komunikacji elektronicznej (poczta internetowa, komunikatory, fora, czaty, grupy dyskusyjne itp.). Zmiany te powinny być uwzględniane przez organizacje w konstruowaniu strategii komunikacji. Musi być ona spójna i kompleksowa w stosunku do wszystkich działań, zbudowana na podstawie dokładnej analizy otoczenia, powinna uwzględniać mechanizm informacji zwrotnej z rynku. W zależności od rodzaju, celów i zasobów organizacji, warunków konkurencji, struktury rynku, rodzaju odbiorców, a także gotowości do podjęcia ryzyka, w literaturze prezentowane są trzy główne modele komunikacji: masowej, interpersonalnej oraz komunikacji w hipermedialnym środowisku komputerowym. Celem naukowo-badawczym monografii jest zarysowanie wielowątkowej problematyki oddziaływania światowych trendów i przeobrażeń społeczno-gospodarczych na ewolucję komunikacji marketingowej i ukierunkowanie jej na nowoczesne formy. Publikacja przeznaczona jest dla wielu środowisk, przede wszystkim dla przedstawicieli środowiska nauki zainteresowanych problematyką nowoczesnej komunikacji marketingowej, menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami, jak też innych instytucji, w tym regionalnych, dla których istotna jest omówiona problematyka, oraz studentów nauk społecznych (przede wszystkim nauki o zarządzaniu i jakości oraz geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej). Z wprowadzenia
Opakowanie Rozwój współczesnych organizacji wybrane aspekty

40,00 zł 29,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,17 zł

Współcześnie, w nieustannie zmieniającym się otoczeniu, zarządzanie organizacjami staje się coraz bardziej skomplikowane i nieprzewidywalne. Menedżerowie stają wobec wielu wyzwań, jakie niesie przyszłość. Przesądza to o konieczności poszukiwania no­wych zachowań, technik czy wzorców. Warunki, w których działają obecnie organizacje cechuje duża złożoność, burzliwość i niestabilność, co sprawia, że muszą stawiać czoła zupełnie nowym wyzwaniom. Złożoność oznacza narastającą niezwykle dynamicznie liczbę czynników oddziałujących na przedsiębiorstwo, a także ich dynamikę - zarówno skala, ale chyba przede wszystkim niezwykłe tempo zmian czynników wpływających na ich funkcjonowanie i rozwój, stawiają przedsiębiorców przed trudnymi wyborami, które decydują o sukcesie bądź porażce. Rozwój współczesnych organizacji warunkują - narastające tempo globalizacji, kon­kurencji, zmiany zachowań klientów, rozwój technologii informacyjno-telekomunika­cyjnych i nowoczesnych metod zarządzania, postęp technologiczny, krótki cykl życia produktów i internacjonalizacja działalności gospodarczej. Ze wstępu
Okładka książki Flora naczyniowa Pojezierza Myśliborskiego jako efekt przemian antropogenicznych regionu

45,00 zł 30,06 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,06 zł

Szata roślinna na obszarze Polski, w wyniku działalności człowieka (począwszy od neolitu), uległa znacznym przekształceniom. Przejawia się to przede wszystkim w odlesianiu dużych obszarów pod uprawy i zabudowę, ale również w zmianach hy­drologicznych i glebowych. Przemiany flory i roślinności następują obecnie bardzo szybko – ustępują gatunki wrażliwe na zmiany środowiskowe, a rozprzestrzeniają się rodzime gatunki pospolite, ubikwistyczne oraz taksony obce, w tym inwazyjne. Północno-zachodnia Polska jest obszarem zróżnicowanym i relatywnie do­brze zachowanym pod względem przyrodniczym. Rozległe kompleksy leśne, liczne mokradła i torfowiska, ekosystemy jeziorne i rzeczne, w tym wielkiej rzeki Euro­py Środkowej, Odry, o naturalnym charakterze ujścia, oraz urozmaicony krajobraz młodoglacjalny – zwracały od dawna uwagę badaczy. Dane florystyczne były zbie­rane na tym terenie od XVIII wieku, najpierw przez botaników i przyrodników nie­mieckich, a po roku 1945 – polskich (Ziarnek i in., 2003; Ziarnek, 2012). Spośród publikacji przedwojennych należy tu szczególnie wymienić prace G.G.J. Homanna (1828–1835), W. Libberta (1927, 1930, 1932–1933a, b, 1938c, 1941), E. Holzfus­sa (1924, 1925, 1933, 1937) i W. Müllera (1911). Po 1945 roku ukazało się bardzo wiele doniesień i opracowań florystycznych i fitosocjologicznych różnych obiektów, najczęściej terenów chronionych, ale tylko nieliczne regiony doczekały się opubliko­wania kompletnej flory naczyniowej, są to Puszcza Bukowa (Celiński, 1964), wyspy Wolin i Uznam (Piotrowska, 1966), Wyspa Chrząszczewska (Ćwikliński, 1988), Za­odrze (Zając i in., 1993) oraz Iński Park Krajobrazowy (Więcław, 2006). Ze wstępu
Okładka książki Komplementarny pluralizm metodologiczny

45,00 zł 36,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,20 zł

Pomysł napisania tej książki dojrzewał wiele lat, natomiast impuls do jego urzeczywist­nienia zrodził się w trakcie przygotowań do corocznych wykładów w ramach „Warszta­tów metodologicznych” organizowanych w Wisełce przez Andrzeja J. Sowińskiego. Ich uczestnicy przekonali mnie, by zaprezentować je w bardziej całościowej formule. Wcze­śniej przez kilka lat brałem udział w podobnych seminariach organizowanych przez Ja­nusza Gniteckiego oraz Zbigniewa Kwiecińskiego i Lecha Witkowskiego, w międzyczasie kilka lat współpracowałem również ze Sławomirem Sztobrynem. Zebrane doświadcze­nia, własne badania, jak również opublikowane artykuły, skłoniły mnie do bardziej in­tensywnej pracy, której uwieńczeniem miała być książka dotycząca Komplementarnego Pluralizmu Metodologicznego. W tym miejscu chciałbym wyrazić wdzięczność moim naukowym partnerom i przyjaciołom, którzy wspierali mnie i zachęcali do odważnego „płynięcia pod prąd” w poszukiwaniu źródeł i inspiracji. Ze wstępu
Opakowanie Inteligentne miasta

35,00 zł 29,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,98 zł

Monografia „Inteligentne miasta” składa się z pięciu uzupełniających się rozdziałów. Treści zaprezentowane w poszczególnych częściach łączą rozważania naukowe i prezentacje rozwiązań praktycznych, tworząc płaszczyznę dla rozwoju inteligentnych miast. Rozdział pierwszy poświęcono zagadnieniom związanym z istotą koncepcji inteligentnych miast. Rozważania rozpoczęto od analizy definicji inteligentnych miast. Zaprezentowano różne koncepcje i modele miasta inteligentnego oraz wskazano na różnice pomiędzy nimi. Istotną część dociekań stanowi problematyka współpracy społeczności miast jako kluczowa zasada zróżnicowanego, a przede wszystkim inteligentnego rozwoju. Podstawą do rozwoju miast inteligentnych jest nowoczesna technologia, która jednak nie powinna być jedynym celem i rozwiązaniem. Głównym założeniem musi być wzrost jakości życia mieszkańców, dlatego bardzo istotne jest, aby uwzględniać ich poglądy, uwagi i stanowiska w kluczowych sprawach związanych z rozwojem tychże miast. Rozdział ten, wpisując się w dyskurs na temat postrzegania inteligentnych miast, stanowi bazę merytoryczną do rozważań w dalszych rozdziałach. Ze wstępu
Okładka książki Dyskursy trzeciego tysiąclecia IV

55,00 zł 36,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,63 zł

Dyskursy trzeciego tysiąclecia IV to kontynuacja publikacji poświę­conych różnym metodologicznym podejściom badawczym odnośnie do modnych obecnie analiz wielu odmian dyskursów (tom – 2011, tom II – 2013, tom III – 2015). W monografii zaprezentowano dwadzieścia jeden artykułów bada­czy z Polski i ze Słowacji. Każdy z autorów bada określony typ dys­kursu jako złożony układ komunikacyjny, uzależniony od kontekstu kulturowego, społecznego, ideologicznego i determinowanego przez kompetencje językowe i pozajęzykowe uczestników aktu komuni­kacji. Najwięcej uwagi poświęcono dyskursowi internetowemu, sta­nowiącemu obecnie podstawowe źródło materiału badawczego nad innymi odmianami dyskursów funkcjonujących w przestrzeni me­dialnej i publicznej. Wśród zamieszczonych w monografii artykułów znaleźć można zarówno opracowania o charakterze teoretycznym, jak i szczegółowe wyniki badań i analiz.
Okładka książki An fear nach ndéanann gáire

45,00 zł 39,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,44 zł

Niniejszy tomik, „Człowiek, który nigdy się nie śmieje”, zawiera kilka motywów kluczowych dla całej twórczości Ó Conghaile’a. Należy do nich m.in. narracja prowadzona z perspektywy homoseksualnych bohaterów, którzy borykają się z problemami braku akceptacji otoczenia, szczególnie w niewielkich, silnie katolickich, wiejskich społecznościach Connemary. Wiele z postaci opowiadań Ó Conghaile’a okazuje się w ten lub inny spo­sób odstawać od ogólnie przyjętych norm oraz doświadczać różnych form wykluczenia. Znajdują się wśród nich ludzie niepełnosprawni, chorzy psy­chicznie lub posiadający niewytłumaczalny defekt, tak jak m.in. tytułowy bohater tomiku – człowiek, który nie potrafi się śmiać. Przewrotna narracja niejednokrotnie ma na celu sprowokować czytelnika do zakwestionowania i przedefiniowania „normalności” oraz do refleksji nad tym, jak tworzą się schematy i stereotypy. Z wprowadzenia
Okładka książki Nowoczesny marketing kolejowych przewozów pasażerskich

50,00 zł 40,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,22 zł

Celem naukowo-badawczym niniejszej monografii jest przybliżenie odbior­com problematyki marketingu kolejowych przewozów pasażerskich, wskazanie kierunków jego rozwoju i specyfiki nowoczesnego marketingu. Założeniem monografii jest zbadanie, jak przeobraża się marketing w kolejo­wych przewozach pasażerskich w kontekście współczesnych uwarunkowań, jakie są klasyczne i nowoczesne działania i instrumenty marketingowe, jak zachowują się współcześni konsumenci (podróżni), co w usłudze pasażerskiego transportu kolejowego jest dla nich priorytetowe i jak oceniają realizację tych postulatów oraz jakie są kierunki rozwoju marketingu. W celu osiągnięcia przyjętych założeń: – przedstawiono przeobrażenia zachodzące w marketingu w kontekście kra­jowym i międzynarodowym, –zrealizowano podstawowe problemy badawcze w ujęciu teoretycznym i empirycznym, odnoszące się do tradycyjnych i nowoczesnych działań marketingowych w kolejowych przewozach pasażerskich, –zaprezentowano wyniki badań pierwotnych „młodych dorosłych” obej­mujące zarówno preferencje podróżnych, jak i ocenę realizacji poszcze­gólnych cech i działań marketingowych przez przewoźników kolejowych w kolejowych przewozach pasażerskich, –wskazano kierunki rozwoju marketingu od tradycyjnego do nowoczesnego w kolejowych przewozach pasażerskich. Koncepcja monografii obejmuje zagadnienia teoretyczne związane zarówno z tradycyjnym, jak i nowoczesnym marketingiem oraz identyfikację problematy­ki działań i instrumentów marketingowych w kolejowych przewozach pasażer­skich obecnie i w przyszłości. Ze wstępu
Okładka książki Sacrum czy profanum? Partie i ugrupowania parlamentarne wobec ustawodawstwa antyaborcyjnego w Polsce

45,00 zł 36,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,20 zł

Głównym celem pracy jest analiza stanowisk partii i ugrupowań parlamentarnych wobec ustawodawstwa antyaborcyjnego w Polsce w latach 1991–2019. Stanowiska partii i ugrupowań parlamentarnych wobec Kościoła katolickiego zostały zanalizowane na trzech poziomach: wartości deklarowanych, wartości realizowanych, preferencji elektoratu. Wartości deklarowane znajdują swoje odzwierciedlenie w założeniach ideowo- programowych partii. Owe założenia, określane jako programy partyjne, w szerokim rozumieniu służą określaniu własnej tożsamości przez partię, zwerbalizowaniu systemu wartości uznawanych przez nią za najważniejsze oraz sformułowaniu celów, zasad i planów działania partii. Wartości realizowane natomiast znajdują swoje odbicie w działaniach partii politycznych, czyli w praktyce. Wyznacznikiem ideologicznej autoidentyfikacji partii politycznych są również preferencje ich elektoratów. Praca składa się z trzech rozdziałów problemowych. W pierwszym z nich ogólnie scharakteryzowano podmioty polityki uczestniczące w debacie aborcyjnej, zanalizowano stanowiska partii w kwestiach światopoglądowych, w szczególności stosunek do wprowadzenia ustawodawstwa antyaborcyjnego. W rozdziale drugim poddano analizie stanowiska partii podczas parlamentarnych debat nad projektami ustaw aborcyjnych, podjęto również kwestię ochrony życia w projektach konstytucyjnych (1993–1997) i nowelizację ustawy zasadniczej w 2006 roku. W trzecim rozdziale scharakteryzowano stanowiska elektoratów partii i ugrupowań parlamentarnych oraz ogółu społeczeństwa wobec kwestii aborcyjnej. W pracy odwołano się do licznych dokumentów ideowo-programowych badanych podmiotów polityki, stenogramów Sejmu i Senatu, projektów ustaw, komunikatów i raportów z badań opinii publicznej. W rozprawie sięgnięto zarówno do materiałów źródłowych, opracowań, jak i do informacji zawartych na stronach internetowych. Istotne znaczenie miała kwerenda dokumentów partii i ugrupowań parlamentarnych przeprowadzona w: Archiwum Partii Politycznych Instytutu Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk oraz Archiwum Pracowni Dokumentacji i Badań Życia Politycznego Instytutu Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Dokumenty Unii Pracy zostały udostępnione przez dr Katarzynę Dziubińską-Wójcik. Ze wstępu
Okładka książki Na niwie niepodległej wiedzy. Archiwum myśli Aleksandra Świętochowskiego na temat państwa i narodu.

58,00 zł 38,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,60 zł

Monografia stanowi trzeci tom serii wydawniczej Genealogia Niepodległości, powstałej przy okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Autorka postanowiła przypomnieć postać Aleksandra Świętochowskiego i przywołać jego głos na temat narodu i państwa polskiego Aleksander Świętochowski zapisał się w historii głównie jako ” hetman pozyty­wizmu” polskiego, autor manifestu młodej prasy postępowej z 1871 roku, My i Wy, rzucającego wyzwanie dotychczasowym konserwatywnym elitom, które jego zda­niem hamowały rozwój ” młodych”, nowoczesnych pozytywistów. Jako przedsta­wiciel ruchu perswadował przeciwnikom ideowym, ale i niezależnym czytelnikom, że rozwój nie oznaczał zdrady sprawy narodowej, że podziw dla osiągnięć nauki zagranicznej nie równał się kosmopolityzmowi, że nie podważali zapotrzebowa­nia na poglądy konserwatywne w sferze publicznej, zalecali jedynie stworzenie dla nich przeciwwagi. Pamięć o nim nie utrwaliła się jednak w szerszej świadomości społecznej, ponie­waż to, w czym był najlepszy i co zrobił najcenniejszego, a więc jego dorobek pu­blicystyczny pozostał w rozproszeniu. Archiwum jego myśli pokrywa się kurzem w bibliotecznych czytelniach czasopism. Tam, w kilkudziesięciu tytułach praso­wych, w setkach numerów dzienników, tygodników i miesięczników z lat 1867–1938 kryją się trafne obserwacje, cenne pouczenia, wskazania, często ponadczaso­we, jednego z najwybitniejszych polskich myślicieli tego przełomowego dla Polski okresu. Trudno do nich dotrzeć, niełatwo je zebrać, poniższa antologia na pewno nie wyczerpie zapotrzebowania na dalsze odkrywanie i upowszechnianie spuści­zny Aleksandra Świętochowskiego. Ze wstępu
Okładka książki Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach z województwa zachodniopomorskiego

45,00 zł 30,06 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,06 zł

Wraz z rozwojem koncepcji kapitału ludzkiego coraz większego znaczenia na­brało zarządzanie tym kapitałem w organizacjach, co przełożyło się na zmianę podejścia do pracowników i zarządzania nimi. Dodatkowym bodźcem zmian był rozwój techniki i technologii, powstanie Internetu, a także przemiany w rela­cjach społecznych i wyznawanych wartościach. To wszystko spowodowało, że od pracowników zaczęto oczekiwać coraz większej samodzielności, kreatywności, odpowiedzialności, umiejętności uczenia się i rozwoju kompetencji społecznych, szczególnie umiejętności pracy w zespole. Ze strony pracowników wzrasta po­trzeba postrzegania sensu pracy, czerpania z niej przyjemności i wykonywania jej w dobrej atmosferze, oczekują oni też dobrych możliwości rozwoju, stabilno­ści zawodowej i oddzielenia czasu pracy od czasu wolnego. Monografia może służyć zarówno osobom, które zajmują się od strony teo­retycznej zagadnieniami tworzenia i rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji, jak i praktykom, chcącym wykorzystać przedstawioną wiedzę w zarządzaniu pracownikami. Publikacja może też być wykorzystana przez studentów do po­głębiania wiedzy z analizowanego zakresu. Z wprowadzenia
Opakowanie Strategie zarządzania przedsiębiorstwem i środowiskiem naturalnym

45,00 zł 36,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,20 zł

Publikacja przeznaczona jest dla wielu środowisk, przede wszystkim dla przedstawicieli środowiska nauki, zainteresowanych wieloaspektową problematyką strategii zarządzania przedsiębiorstwem i środowiskiem naturalnym, obszarów oddziaływania i zakresu, menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami, jak również innych instytucji, dla których istotna jest omówiona problematyka, oraz studentów uczelni należących do dziedziny nauk społecznych (zwłaszcza nauki o zarządzaniu i jakości oraz geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna). Ze wstępu
Okładka książki Miejsce pracy przyszłości - kobiety w organizacjach

45,00 zł 32,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,71 zł

W miastach, miasteczkach i na wsiach działaczki, menedżerki, artystki, edu­katorki i animatorki – współczesne „siłaczki” – przyczyniają się do przeciwdziała­nia nierównościom społecznym, budowania tożsamości lokalnej i postaw wspólno­towych, a w konsekwencji do zmiany społecznej. Zmiana ta każdorazowo będzie wiązała się ze sposobem, w jaki realizowane aktywności zostały ocenione przez uczestników i organizatorów projektu; zwykle zaczyna się od zmiany rozumienia otaczającej rzeczywistości, od zmiany świadomości, sposobu patrzenia na określo­ne zjawiska. Tego rodzaju praca często nie przynosi natychmiastowych i spektaku­larnych efektów, dlatego istnieje potrzeba ich nagłaśniania i uwidocznienia. Być może przyczyni się to do budowania zaufania wobec kompetencji kobiet i większe­go doceniania ich roli i pozycji w organizacjach i instytucjach kultury. Miejmy nadzieję, że niniejsza książka nakieruje czytelników na ścieżki wiodące do znalezienia odpowiedzi na wiele sformułowanych powyżej pytań, które oczywi­ście nieuchronnie przyniosą nowe niewiadome, ponieważ rozważania o przyszłości nie mogą nigdy do końca zaspokoić naszej ciekawości. Ze słowa wstępnego Agnieszka Kołodziej-Durnaś, Karolina Izdebska
Opakowanie Historyczna Nowa Marchia w historiografii kulturze sztuce i architekturze wczoraj dzisiaj i jutro

119,99 zł 108,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 108,77 zł

Książka poświęcona jest wybranym problemom dziejów Nowej Marchii w okresie od średniowiecza do czasów współczesnych oraz wybranym współczesnym zagadnieniom współpracy polsko-niemieckiej w ujęciu wybranych instytucji. […] Autorami tekstów są znawcy przedmiotu, uznani badacze świata wielkich i średnich miast oraz małych ośrodków, mający w swoich biografiach także aktywną współpracę polsko-niemiecką […]. Redaktorzy stwierdzają w przedmowie, iż cele prezentowanej monografii leżą w obszarze poznania historycznego oraz wspomagania procesu tworzenia tożsamości regionalnej i zrozumienia wielokulturowej przeszłości obszarów nad Wartą i Notecią. […] Artykuły dotyczą ważnej problematyki kultury, sztuki, architektury i historiografii. Nacechowane interdyscyplinarnością, zawierają tendencję do narracji wyjaśniającej i postulatywnej oraz poświęcone są niewielkim miejscowościom, parafiom, towarzystwom historycznym, wybranym osobistościom, pieczęciom, ceramice artystycznej, ale także Kolei Wschodniej, Akademii Bałtyckiej w Lubece, problemom badań regionalnych w architekturze miast czy dziejom parafii nowomarchijskich oraz kwestiom identyfikacji historycznej mieszkańców małego miasteczka. prof. dr hab. Włodzimierz Stępiński (fragment recenzji
Okładka książki Ocena efektywności przedsiębiorstw innowacyjnych na przykładzie województwa zachodniopomorskiego

45,00 zł 25,03 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,03 zł

Innowacje, choć w teorii ekonomii pojawiły się niespełna 110 lat temu, są obecnie jednym z najistotniejszych czynników wzrostu i poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw. Innowacyjność w działalności przedsiębiorstw staje się kluczowym obszarem budowania ich przewagi konkurencyjnej, często wręcz decyduje o przetrwaniu na dynamicznie zmieniającym się rynku. W literaturze przedmiotu funkcjonuje pojęcie czwartej rewolucji przemysłowej, w której motorem zmian jest właśnie rozwój innowacji i technologii. Tempo zmian stale rośnie, w skali globalnej najwyższy wzrost odnotowują inwestycje w innowacyjną robotykę oraz sektor informatyczny. Analogiczna sytuacja dotyczy Unii Europejskiej, która powołała inicjatywę strategiczną „Unia Innowacji”będącą zasadniczą częścią strategii „Europa 2020”. W ramach tej inicjatywy Komisja Europejska jasno wskazuje, że przyszłość Europy jest ściśle związana z jej zdolnościami do wprowadzania innowacji oraz przekształcania pomysłów w nowe produkty i usługi, które mają przyczynić się do wzrostu gospodarczego i umożliwią tworzenie nowych miejsc pracy. Ze wstępu
Okładka książki Współczesne dylematy biznesowe.

45,00 zł 31,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,18 zł

Przeobrażenia cywilizacyjne dokonujące się w pierwszym ćwierćwieczu XXI wieku, w tym zmiany modeli gospodarczych i modeli mentalnych w narodzie, ewolucyjne, a niekiedy nawet rewolucyjne przemiany rynkowe, zarówno po stronie popytu, jak i podaży, a także transpozycje postaw, norm, wzorców, preferowanych wartości, stylu życia, a w konsekwencji zachowań społecznych, zmiany kulturowe, a także metamor­fozy demograficzne, wymuszają na przedsiębiorcach reorientację nie tylko w zakresie poznania istoty tych zmian, ale przede wszystkim w konkretnych działaniach. Konkludując, monografia jest adresowana do szerokiego grona czytelników. Au­torki wyrażają nadzieję, że stanie się źródłem wiedzy zarówno dla studentów, jak i dla nauczycieli akademickich, szczególnie na kierunkach studiów powiązanych z różnymi dyscyplinami w ramach dziedziny nauk społecznych (ekonomii i finansów, geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej oraz nauk o zarządzaniu i jako­ści), a także inspiracją dla praktyków biznesowych. Z wprowadzenia
Okładka książki Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim

75,00 zł 60,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,34 zł

Godła cechów jako znaki o funkcjach i charakterze heraldycznym należą do obszaru szeroko rozumianej heraldyki miejskiej. Jednak ich natura jest w zasadniczy sposób odmienna od herbów miejskich. Odróżniają ją nie tylko przekazywane za pomocą obrazu informacje, ale także sam sposób ich wyrażania. Niezmiernie ważne jest zatem wyjaśnienie istoty godeł cechowych, (…) ukazanie wymowy tych znaków oraz wyrażanych przez nie treści, a także interpretacja symboliki przedstawień. (…) Przedstawiono gamę różnorodnych motywów, zauważalne przy tworzeniu godeł zasady i prawidłowości, swoistą hierarchię ważności i częstotliwości poszczególnych przedmiotów heraldycznych czy elementów dodatkowych. Przeprowadzone badania pozwalają na wyciągnięcie interesujących wniosków dotyczących charakteru godeł i zadań, jakie miały pełnić. Kluczową częścią pracy jest katalog, w którym zebrano wszystkie znalezione przez autorkę godła – te, które do dzisiaj zachowały się na zabytkach, ale także takie, które przetrwały tylko w przekazach pisanych lub ikonograficznych. Stanowią one szeroką bazę źródeł, cennych przy pracy nad historią społeczną i gospodarczą Pomorza, do tej pory wykorzystywanych sporadycznie, co tym bardziej powinno skłaniać do wysiłków w kierunku szerszej ich popularyzacji. Ze wstępu
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

8. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,90 zł
Okładka książki Złota Księga

37,90 zł
39,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,80 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj