KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego

Okładka książki Dyskursy trzeciego tysiąclecia IV

55,00 zł 36,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,80 zł

Dyskursy trzeciego tysiąclecia IV to kontynuacja publikacji poświę­conych różnym metodologicznym podejściom badawczym odnośnie do modnych obecnie analiz wielu odmian dyskursów (tom – 2011, tom II – 2013, tom III – 2015). W monografii zaprezentowano dwadzieścia jeden artykułów bada­czy z Polski i ze Słowacji. Każdy z autorów bada określony typ dys­kursu jako złożony układ komunikacyjny, uzależniony od kontekstu kulturowego, społecznego, ideologicznego i determinowanego przez kompetencje językowe i pozajęzykowe uczestników aktu komuni­kacji. Najwięcej uwagi poświęcono dyskursowi internetowemu, sta­nowiącemu obecnie podstawowe źródło materiału badawczego nad innymi odmianami dyskursów funkcjonujących w przestrzeni me­dialnej i publicznej. Wśród zamieszczonych w monografii artykułów znaleźć można zarówno opracowania o charakterze teoretycznym, jak i szczegółowe wyniki badań i analiz.
Okładka książki An fear nach ndéanann gáire

45,00 zł 39,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,58 zł

Niniejszy tomik, „Człowiek, który nigdy się nie śmieje”, zawiera kilka motywów kluczowych dla całej twórczości Ó Conghaile’a. Należy do nich m.in. narracja prowadzona z perspektywy homoseksualnych bohaterów, którzy borykają się z problemami braku akceptacji otoczenia, szczególnie w niewielkich, silnie katolickich, wiejskich społecznościach Connemary. Wiele z postaci opowiadań Ó Conghaile’a okazuje się w ten lub inny spo­sób odstawać od ogólnie przyjętych norm oraz doświadczać różnych form wykluczenia. Znajdują się wśród nich ludzie niepełnosprawni, chorzy psy­chicznie lub posiadający niewytłumaczalny defekt, tak jak m.in. tytułowy bohater tomiku – człowiek, który nie potrafi się śmiać. Przewrotna narracja niejednokrotnie ma na celu sprowokować czytelnika do zakwestionowania i przedefiniowania „normalności” oraz do refleksji nad tym, jak tworzą się schematy i stereotypy. Z wprowadzenia
Okładka książki Nowoczesny marketing kolejowych przewozów pasażerskich

50,00 zł 40,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,38 zł

Celem naukowo-badawczym niniejszej monografii jest przybliżenie odbior­com problematyki marketingu kolejowych przewozów pasażerskich, wskazanie kierunków jego rozwoju i specyfiki nowoczesnego marketingu. Założeniem monografii jest zbadanie, jak przeobraża się marketing w kolejo­wych przewozach pasażerskich w kontekście współczesnych uwarunkowań, jakie są klasyczne i nowoczesne działania i instrumenty marketingowe, jak zachowują się współcześni konsumenci (podróżni), co w usłudze pasażerskiego transportu kolejowego jest dla nich priorytetowe i jak oceniają realizację tych postulatów oraz jakie są kierunki rozwoju marketingu. W celu osiągnięcia przyjętych założeń: – przedstawiono przeobrażenia zachodzące w marketingu w kontekście kra­jowym i międzynarodowym, –zrealizowano podstawowe problemy badawcze w ujęciu teoretycznym i empirycznym, odnoszące się do tradycyjnych i nowoczesnych działań marketingowych w kolejowych przewozach pasażerskich, –zaprezentowano wyniki badań pierwotnych „młodych dorosłych” obej­mujące zarówno preferencje podróżnych, jak i ocenę realizacji poszcze­gólnych cech i działań marketingowych przez przewoźników kolejowych w kolejowych przewozach pasażerskich, –wskazano kierunki rozwoju marketingu od tradycyjnego do nowoczesnego w kolejowych przewozach pasażerskich. Koncepcja monografii obejmuje zagadnienia teoretyczne związane zarówno z tradycyjnym, jak i nowoczesnym marketingiem oraz identyfikację problematy­ki działań i instrumentów marketingowych w kolejowych przewozach pasażer­skich obecnie i w przyszłości. Ze wstępu
Okładka książki Sacrum czy profanum? Partie i ugrupowania parlamentarne wobec ustawodawstwa antyaborcyjnego w Polsce

45,00 zł 36,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,34 zł

Głównym celem pracy jest analiza stanowisk partii i ugrupowań parlamentarnych wobec ustawodawstwa antyaborcyjnego w Polsce w latach 1991–2019. Stanowiska partii i ugrupowań parlamentarnych wobec Kościoła katolickiego zostały zanalizowane na trzech poziomach: wartości deklarowanych, wartości realizowanych, preferencji elektoratu. Wartości deklarowane znajdują swoje odzwierciedlenie w założeniach ideowo- programowych partii. Owe założenia, określane jako programy partyjne, w szerokim rozumieniu służą określaniu własnej tożsamości przez partię, zwerbalizowaniu systemu wartości uznawanych przez nią za najważniejsze oraz sformułowaniu celów, zasad i planów działania partii. Wartości realizowane natomiast znajdują swoje odbicie w działaniach partii politycznych, czyli w praktyce. Wyznacznikiem ideologicznej autoidentyfikacji partii politycznych są również preferencje ich elektoratów. Praca składa się z trzech rozdziałów problemowych. W pierwszym z nich ogólnie scharakteryzowano podmioty polityki uczestniczące w debacie aborcyjnej, zanalizowano stanowiska partii w kwestiach światopoglądowych, w szczególności stosunek do wprowadzenia ustawodawstwa antyaborcyjnego. W rozdziale drugim poddano analizie stanowiska partii podczas parlamentarnych debat nad projektami ustaw aborcyjnych, podjęto również kwestię ochrony życia w projektach konstytucyjnych (1993–1997) i nowelizację ustawy zasadniczej w 2006 roku. W trzecim rozdziale scharakteryzowano stanowiska elektoratów partii i ugrupowań parlamentarnych oraz ogółu społeczeństwa wobec kwestii aborcyjnej. W pracy odwołano się do licznych dokumentów ideowo-programowych badanych podmiotów polityki, stenogramów Sejmu i Senatu, projektów ustaw, komunikatów i raportów z badań opinii publicznej. W rozprawie sięgnięto zarówno do materiałów źródłowych, opracowań, jak i do informacji zawartych na stronach internetowych. Istotne znaczenie miała kwerenda dokumentów partii i ugrupowań parlamentarnych przeprowadzona w: Archiwum Partii Politycznych Instytutu Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk oraz Archiwum Pracowni Dokumentacji i Badań Życia Politycznego Instytutu Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Dokumenty Unii Pracy zostały udostępnione przez dr Katarzynę Dziubińską-Wójcik. Ze wstępu
Okładka książki Na niwie niepodległej wiedzy. Archiwum myśli Aleksandra Świętochowskiego na temat państwa i narodu.

58,00 zł 38,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,77 zł

Monografia stanowi trzeci tom serii wydawniczej Genealogia Niepodległości, powstałej przy okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Autorka postanowiła przypomnieć postać Aleksandra Świętochowskiego i przywołać jego głos na temat narodu i państwa polskiego Aleksander Świętochowski zapisał się w historii głównie jako ” hetman pozyty­wizmu” polskiego, autor manifestu młodej prasy postępowej z 1871 roku, My i Wy, rzucającego wyzwanie dotychczasowym konserwatywnym elitom, które jego zda­niem hamowały rozwój ” młodych”, nowoczesnych pozytywistów. Jako przedsta­wiciel ruchu perswadował przeciwnikom ideowym, ale i niezależnym czytelnikom, że rozwój nie oznaczał zdrady sprawy narodowej, że podziw dla osiągnięć nauki zagranicznej nie równał się kosmopolityzmowi, że nie podważali zapotrzebowa­nia na poglądy konserwatywne w sferze publicznej, zalecali jedynie stworzenie dla nich przeciwwagi. Pamięć o nim nie utrwaliła się jednak w szerszej świadomości społecznej, ponie­waż to, w czym był najlepszy i co zrobił najcenniejszego, a więc jego dorobek pu­blicystyczny pozostał w rozproszeniu. Archiwum jego myśli pokrywa się kurzem w bibliotecznych czytelniach czasopism. Tam, w kilkudziesięciu tytułach praso­wych, w setkach numerów dzienników, tygodników i miesięczników z lat 1867–1938 kryją się trafne obserwacje, cenne pouczenia, wskazania, często ponadczaso­we, jednego z najwybitniejszych polskich myślicieli tego przełomowego dla Polski okresu. Trudno do nich dotrzeć, niełatwo je zebrać, poniższa antologia na pewno nie wyczerpie zapotrzebowania na dalsze odkrywanie i upowszechnianie spuści­zny Aleksandra Świętochowskiego. Ze wstępu
Okładka książki Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach z województwa zachodniopomorskiego

45,00 zł 30,06 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,20 zł

Wraz z rozwojem koncepcji kapitału ludzkiego coraz większego znaczenia na­brało zarządzanie tym kapitałem w organizacjach, co przełożyło się na zmianę podejścia do pracowników i zarządzania nimi. Dodatkowym bodźcem zmian był rozwój techniki i technologii, powstanie Internetu, a także przemiany w rela­cjach społecznych i wyznawanych wartościach. To wszystko spowodowało, że od pracowników zaczęto oczekiwać coraz większej samodzielności, kreatywności, odpowiedzialności, umiejętności uczenia się i rozwoju kompetencji społecznych, szczególnie umiejętności pracy w zespole. Ze strony pracowników wzrasta po­trzeba postrzegania sensu pracy, czerpania z niej przyjemności i wykonywania jej w dobrej atmosferze, oczekują oni też dobrych możliwości rozwoju, stabilno­ści zawodowej i oddzielenia czasu pracy od czasu wolnego. Monografia może służyć zarówno osobom, które zajmują się od strony teo­retycznej zagadnieniami tworzenia i rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji, jak i praktykom, chcącym wykorzystać przedstawioną wiedzę w zarządzaniu pracownikami. Publikacja może też być wykorzystana przez studentów do po­głębiania wiedzy z analizowanego zakresu. Z wprowadzenia
Opakowanie Strategie zarządzania przedsiębiorstwem i środowiskiem naturalnym

45,00 zł 36,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,34 zł

Publikacja przeznaczona jest dla wielu środowisk, przede wszystkim dla przedstawicieli środowiska nauki, zainteresowanych wieloaspektową problematyką strategii zarządzania przedsiębiorstwem i środowiskiem naturalnym, obszarów oddziaływania i zakresu, menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami, jak również innych instytucji, dla których istotna jest omówiona problematyka, oraz studentów uczelni należących do dziedziny nauk społecznych (zwłaszcza nauki o zarządzaniu i jakości oraz geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna). Ze wstępu
Okładka książki Organizacje mniejszości narodowych i etnicznych w województwie zachodniopomorskim

80,00 zł 64,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 64,60 zł

Celem ogólnym publikacji jest analiza aktywności OMNiE w województwie zachodniopomorskim w odniesieniu do warunków prawno-administracyjnych, społecznych. Podjęte przez autorkę badania miały na celu uzupełnienie wiedzy dotyczącej funkcjonowania tych organizacji oraz dokonanie oceny wpływu zmian instytucjonalnych na ich obecną pozycję w województwie zachodniopomorskim. Aktywność społeczna i polityczna mniejszości zależy jednak nie tylko od uwarunkowań prawnych, lecz także od czynników demograficznych, angażowania młodych członków w aktywność organizacji, akceptacji przez większość obecności mniejszości na wspólnym obszarze działania, edukacji w zakresie możliwości pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania itd. Tym samym podjęta została próba rozstrzygnięcia, na ile aktywność badanych organizacji wynika z oddolnej potrzeby samoorganizacji i dostępu do określonych zasobów, a na ile jest ona wynikiem polityki etnicznej państwa, zewnętrznej w stosunku do badanych organizacji.- ze wstępu
Okładka książki Miejsce pracy przyszłości - kobiety w organizacjach

45,00 zł 32,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,85 zł

W miastach, miasteczkach i na wsiach działaczki, menedżerki, artystki, edu­katorki i animatorki – współczesne „siłaczki” – przyczyniają się do przeciwdziała­nia nierównościom społecznym, budowania tożsamości lokalnej i postaw wspólno­towych, a w konsekwencji do zmiany społecznej. Zmiana ta każdorazowo będzie wiązała się ze sposobem, w jaki realizowane aktywności zostały ocenione przez uczestników i organizatorów projektu; zwykle zaczyna się od zmiany rozumienia otaczającej rzeczywistości, od zmiany świadomości, sposobu patrzenia na określo­ne zjawiska. Tego rodzaju praca często nie przynosi natychmiastowych i spektaku­larnych efektów, dlatego istnieje potrzeba ich nagłaśniania i uwidocznienia. Być może przyczyni się to do budowania zaufania wobec kompetencji kobiet i większe­go doceniania ich roli i pozycji w organizacjach i instytucjach kultury. Miejmy nadzieję, że niniejsza książka nakieruje czytelników na ścieżki wiodące do znalezienia odpowiedzi na wiele sformułowanych powyżej pytań, które oczywi­ście nieuchronnie przyniosą nowe niewiadome, ponieważ rozważania o przyszłości nie mogą nigdy do końca zaspokoić naszej ciekawości. Ze słowa wstępnego Agnieszka Kołodziej-Durnaś, Karolina Izdebska
Opakowanie Historyczna Nowa Marchia w historiografii kulturze sztuce i architekturze wczoraj dzisiaj i jutro

119,99 zł 108,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 109,13 zł

Książka poświęcona jest wybranym problemom dziejów Nowej Marchii w okresie od średniowiecza do czasów współczesnych oraz wybranym współczesnym zagadnieniom współpracy polsko-niemieckiej w ujęciu wybranych instytucji. […] Autorami tekstów są znawcy przedmiotu, uznani badacze świata wielkich i średnich miast oraz małych ośrodków, mający w swoich biografiach także aktywną współpracę polsko-niemiecką […]. Redaktorzy stwierdzają w przedmowie, iż cele prezentowanej monografii leżą w obszarze poznania historycznego oraz wspomagania procesu tworzenia tożsamości regionalnej i zrozumienia wielokulturowej przeszłości obszarów nad Wartą i Notecią. […] Artykuły dotyczą ważnej problematyki kultury, sztuki, architektury i historiografii. Nacechowane interdyscyplinarnością, zawierają tendencję do narracji wyjaśniającej i postulatywnej oraz poświęcone są niewielkim miejscowościom, parafiom, towarzystwom historycznym, wybranym osobistościom, pieczęciom, ceramice artystycznej, ale także Kolei Wschodniej, Akademii Bałtyckiej w Lubece, problemom badań regionalnych w architekturze miast czy dziejom parafii nowomarchijskich oraz kwestiom identyfikacji historycznej mieszkańców małego miasteczka. prof. dr hab. Włodzimierz Stępiński (fragment recenzji
Okładka książki Ocena efektywności przedsiębiorstw innowacyjnych na przykładzie województwa zachodniopomorskiego

45,00 zł 25,03 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,17 zł

Innowacje, choć w teorii ekonomii pojawiły się niespełna 110 lat temu, są obecnie jednym z najistotniejszych czynników wzrostu i poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw. Innowacyjność w działalności przedsiębiorstw staje się kluczowym obszarem budowania ich przewagi konkurencyjnej, często wręcz decyduje o przetrwaniu na dynamicznie zmieniającym się rynku. W literaturze przedmiotu funkcjonuje pojęcie czwartej rewolucji przemysłowej, w której motorem zmian jest właśnie rozwój innowacji i technologii. Tempo zmian stale rośnie, w skali globalnej najwyższy wzrost odnotowują inwestycje w innowacyjną robotykę oraz sektor informatyczny. Analogiczna sytuacja dotyczy Unii Europejskiej, która powołała inicjatywę strategiczną „Unia Innowacji”będącą zasadniczą częścią strategii „Europa 2020”. W ramach tej inicjatywy Komisja Europejska jasno wskazuje, że przyszłość Europy jest ściśle związana z jej zdolnościami do wprowadzania innowacji oraz przekształcania pomysłów w nowe produkty i usługi, które mają przyczynić się do wzrostu gospodarczego i umożliwią tworzenie nowych miejsc pracy. Ze wstępu
Okładka książki Współczesne dylematy biznesowe.

45,00 zł 31,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,32 zł

Przeobrażenia cywilizacyjne dokonujące się w pierwszym ćwierćwieczu XXI wieku, w tym zmiany modeli gospodarczych i modeli mentalnych w narodzie, ewolucyjne, a niekiedy nawet rewolucyjne przemiany rynkowe, zarówno po stronie popytu, jak i podaży, a także transpozycje postaw, norm, wzorców, preferowanych wartości, stylu życia, a w konsekwencji zachowań społecznych, zmiany kulturowe, a także metamor­fozy demograficzne, wymuszają na przedsiębiorcach reorientację nie tylko w zakresie poznania istoty tych zmian, ale przede wszystkim w konkretnych działaniach. Konkludując, monografia jest adresowana do szerokiego grona czytelników. Au­torki wyrażają nadzieję, że stanie się źródłem wiedzy zarówno dla studentów, jak i dla nauczycieli akademickich, szczególnie na kierunkach studiów powiązanych z różnymi dyscyplinami w ramach dziedziny nauk społecznych (ekonomii i finansów, geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej oraz nauk o zarządzaniu i jako­ści), a także inspiracją dla praktyków biznesowych. Z wprowadzenia
Okładka książki Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim

75,00 zł 60,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,56 zł

Godła cechów jako znaki o funkcjach i charakterze heraldycznym należą do obszaru szeroko rozumianej heraldyki miejskiej. Jednak ich natura jest w zasadniczy sposób odmienna od herbów miejskich. Odróżniają ją nie tylko przekazywane za pomocą obrazu informacje, ale także sam sposób ich wyrażania. Niezmiernie ważne jest zatem wyjaśnienie istoty godeł cechowych, (…) ukazanie wymowy tych znaków oraz wyrażanych przez nie treści, a także interpretacja symboliki przedstawień. (…) Przedstawiono gamę różnorodnych motywów, zauważalne przy tworzeniu godeł zasady i prawidłowości, swoistą hierarchię ważności i częstotliwości poszczególnych przedmiotów heraldycznych czy elementów dodatkowych. Przeprowadzone badania pozwalają na wyciągnięcie interesujących wniosków dotyczących charakteru godeł i zadań, jakie miały pełnić. Kluczową częścią pracy jest katalog, w którym zebrano wszystkie znalezione przez autorkę godła – te, które do dzisiaj zachowały się na zabytkach, ale także takie, które przetrwały tylko w przekazach pisanych lub ikonograficznych. Stanowią one szeroką bazę źródeł, cennych przy pracy nad historią społeczną i gospodarczą Pomorza, do tej pory wykorzystywanych sporadycznie, co tym bardziej powinno skłaniać do wysiłków w kierunku szerszej ich popularyzacji. Ze wstępu
Okładka książki Pogranicze terytorialne i pogranicze symboliczne

35,00 zł 28,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,26 zł

Książka została podzielona na dwie części: dotyczącą pogranicza terytorialnego oraz pogranicza symbolicznego. Nierównowaga ich objętości nie jest przypadkowa, wyraża ona bowiem skalę zainteresowania w naukach społecznych obydwoma ujęcia­mi pogranicza. Pogranicze terytorialne jest obiektem licznych badań, przede wszyst­kim socjologicznych (prace Andrzeja Sadowskiego, Grzegorza Babińskiego, Zbigniewa Kurcza, Ireny Machaj, Leszka Gołdyki, Andrzeja Saksona, Marii Zielińskiej, Dariusza Wojakowskiego, Jacka Kurzępy – ta lista nazwisk badaczy zajmujących się w Polsce zja­wiskami społecznymi związanymi z pograniczem zapewne wciąż nie jest kompletna), które stara się obecnie uzupełniać też psychologia (przykładem może być praca z roku 2016 pod redakcją Jolanty Miluskiej pt. Psychologia społeczno-kulturowego pogranicza. Wstęp do koncepcji i badań). Mniej uwagi poświecono dotąd pograniczu symbolicz­nemu, jako zjawisku, które choć przekłada się na rzeczywistość życia społecznego, to źródła ma „jedynie” w sferze nadawanych przez ludzi znaczeń lub treści symbolicz­nych, do których zostali oni zsocjalizowani i które stały się niejako ich „drugą naturą”. Przyczyn tego stanu rzeczy może być kilka: po pierwsze, sytuacje podpadające pod to pojęcie – poprzez mniejszą oczywistość ich związku z granicą i pograniczem – mogą być również inaczej nazwane, sklasyfikowane i poddane refleksji w perspektywie in­nych kategorii pojęciowych i narzędzi teoretyczno-analitycznych (np. umieszczone w teoretycznych ramach wielokulturowości czy między- lub transkulturowości); po drugie, zjawiska te są trudniej uchwytne i wymagają raczej narzędzi „miękkich” (ba­dań jakościowych) niż „twardych” (badań ilościowych), raczej paradygmatu humani­stycznego niż pozytywistycznego; po trzecie, nie przekładają się wprost na zjawiska związane ze strukturami społecznymi, a te były (i są) w socjologii „modernistycznej” głównym obszarem zainteresowania; wreszcie, po czwarte, na ogół obejmują zjawiska dość nowe lub stosunkowo niedawno dostrzeżone. Jednakże, pomimo powyższych trudności i kontrowersji, pogranicza symboliczne warto badać; są one wszechobecne i, jak też pokazuje lektura części rozdziałów tej książki, nakładają się na pogranicza terytorialne, cechujące się często wysoką złożonością relacji wynikających ze skompli­kowanej mapy zbiorowości kulturowych. Z wprowadzenia
Okładka książki Marynarze floty transportowej w świetle studiów nad strukturą społeczną

75,00 zł 67,99 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 68,21 zł

Wskazany układ rozprawy pozwala wyodrębnić w niej dwie nadrzędne czę­ści. Pierwszą z nich, teoretyczną i ogólną, stanowią rozdziały pierwszy i drugi. Pojęciem kluczowym dla podjętych tu rozważań będzie socjologiczna kategoria struktury społecznej. Pojęcie to omówione zostanie w dwóch, tj. teoretycznym (nawiązującym do teorii socjologicznej) i metodologicznym (badawczym, em­pirycznym) kontekście. Część druga monografii (rozdział trzeci, czwarty, piąty i szósty) poświęcona zostanie samej problematyce morskiej. Czytelnika zainteresowanego współczesnymi problemami pracy w zawodzie marynarza winny w szczególności zainteresować dwa ostatnie rozdziały prezen­towanej monografii. Z wprowadzenia
Okładka książki Kazanie koronacyjne z 1717 roku. Komentarz. Edycja. Objaśnienia

45,00 zł 32,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,85 zł

Oddajemy do rąk Czytelników tom złożony ze Wstępu i krytycznej edycji jednego z kazań, które towarzyszyły koronacji jasnogórskiego obrazu Najświętszej Marii Panny w roku 1717. Ponieważ w roku 2017 obchodziliśmy okrągłą, trzechsetną rocznicę tego wydarzenia, postanowiliśmy uczcić je tą oto edycją. Trudno przecenić rolę i znaczenie, jakie jasnogórski wizerunek Marii odegrał i odgrywa w dziejach narodu polskiego. Jeśli rola tego obrazu w dziejach polskiej religii i religijności jest dość dobrze rozpoznana i opisana, to już koronacja, a szczególnie towarzyszące jej druki i pisma ulotne wymagają wciąż jeszcze badań i szczegółowych analiz. Słowo od wydawcy
Okładka książki Kompetencja międzykulturowa pracowników służb społecznych

65,00 zł 52,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,49 zł

Migracje i ich konsekwencje są jednymi z najbardziej aktualnych problemów, przed którymi stają dziś służby społeczne. To także wyzwania zarówno dla migrantów, bo wymagają oni adaptacji do nowych sytuacji, jak i osób z nimi pracujących. Charakte­ryzujące szok kulturowy poczucie zagubienia i niepewności w kontakcie z obcym kul­turowo światem i jego przedstawicielami dotyka nie tylko przybyszów, ale także osoby podejmujące z nimi pracę. Do skutecznego radzenia sobie z tymi problemami potrzeb­ne są wiedza, umiejętności, predyspozycje i doświadczenia, składające się na kompeten­cję międzykulturową, a ponieważ w relacji migrant–pracownik służb społecznych ten pierwszy jest stroną potrzebującą wsparcia i pokierowania, to kwestią szczególnie istotną jest, aby zatrudniona do działania z nim osoba była międzykulturowo kompetentna. Stąd narodził się pomysł podjęcia badań dotyczących kompetencji międzykulturowej pracowników służb społecznych pracujących z migrantami. Dla realizacji tego tematu wybrano koncepcję kompetencji międzykulturowej według Jurgena Boltena, co wynika z tego, że składające się na ten model kompetencje i kategorie znajdują zastosowanie w pracy polskich pracowników służb społecznych z migrantami. Ponadto model ten jest otwarty na uwarunkowania zawodowe i kulturowe wykonywania pracy, a to pozwoliło na dostosowanie go do kontekstu pracy polskich pracowników służb społecznych zaj­mujących się migrantami. Z wprowadzenia
Okładka książki Społeczne konteksty współczesnej aktywności twórczej

38,00 zł 34,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,56 zł

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza poświęcona jest nieoczywistym rela­cjom nowych mediów z domeną sztuki oraz porusza kwestie ich oddziaływania na ży­cie społeczne. Teksty zawarte w części drugiej w szczególnym stopniu koncentrują się na dokonywanej poprzez aktywność twórczą zmianie – czy to bardziej utopijnej i eks­kluzyjnej (tekst Joanny Szczepanik), czy tej oddziałującej na życie codzienne zwykłych użytkowników miast, podejmowanej we współpracy z samorządowcami, działaczami pozarządowymi, niekiedy też samymi mieszkańcami (teksty pozostałe). […]Autorzy kolejnych tekstów zawartych w książce zastanawiają się między innymi, jak przebiegają procesy recyklingu określonych przestrzeni w miastach: Łodzi, Gdań­sku, Poznaniu i Szczecinie oraz jaką rolę odgrywa sztuka w kreowaniu, przetwarzaniu i odzyskiwaniu miejsc. Pokazują również, w jaki sposób artyści bezpośrednio lub po­średnio starają się włączać w swoje działania różnorodne społeczności, jak przebiega dialog pola sztuki z innymi polami, głównie rynkiem i polityką miejską, a wreszcie z życiem codziennym mieszkańców, oraz jakie są efekty zastosowanych interwencji artystycznych. Ze wstępu
Okładka książki Formy działania i modele biznesowe współczesnych organizacji

45,00 zł 40,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,93 zł

Podjęta przez Autorów problematyka jest ważna i aktualna. Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki, niezwykle szybkie tempo postępu naukowo-technicznego, zmiany demograficzne i społeczne, inne zmiany zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstw, wpływają w dużym stopniu na zmianę uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Nasilenie zmian w otoczeniu przedsiębiorstw wiąże się z realizacją koncepcji gospodarki 4.0, z którą mamy obecnie do czynienia. To powoduje, iż przedsiębiorstwa i kadra menedżerska musi nieustannie analizować rodzaj i charakter tych zmian, oraz wdrażać takie modele biznesu, które pozwalają utrzymać i kształtować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Z tego założenia wyszli Autorzy monografii, podejmując się realizacji ambitnego celu, jakim była identyfikacja charakterystycznych uwarunkowań współczesnych organizacji w warunkach gospodarki 4.0 i adekwatnych dla nich nowych form działania i modeli biznesowych. Należy podkreślić, iż pomimo, że literatura naukowa w Polsce z zakresu modeli biznesu jest dość obszerna, to jednak brak jest opracowań kompleksowych omawiających zarówno uwarunkowania, jak formy i modele działania przedsiębiorstw. Recenzowana monografia wnosi nowe wątki i wypełnia słabiej rozpoznane pola badawcze w tym obszarze. Autorzy monografii nie koncentrowali się wyłącznie na teoretycznym ujęciu omawianej problematyki, ale używając języka teorii i praktyki– ilustrują powiązania pomiędzy pojęciami a rzeczywistymi formami i modelami biznesu, przedstawiając ciekawe przypadki opisujące sytuacje zaczerpnięte z życia współczesnych organizacji. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Poznańskiej, Szkoła Główna Handlowa
Okładka książki Jasnogórskie homagium koronacyjne

45,00 zł 24,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,75 zł

Oddajemy do rąk Czytelników książkę poświęconą mowie, którą o. Remigiusz Ścisłowski wygłosił w dniu koronacji Ikony Jasnogórskiej. Przebieg wydarzeń związanych z tą uroczystością stanowił już wielokrotnie przedmiot zainteresowania historyków. Trzechsetna rocznica obchodów była inspiracją do poświęcenia uwagi sferze mniej znanej, to znaczy publikacjom przygotowanym z okazji święta. Pośród nich znajduje się druk, który prezentuje obecna książka. Jest to pierwsza od trzech wieków reedycja tekstu wystąpienia proklamowanego w Sali Rycerskiej w godzinach popołudniowych 8 września 1717 roku. Lektura dzieła wtajemnicza nie tylko w szczegóły obchodów i nieznane już formy świętowania, ale może stanowić także źródło poznania warsztatu krasomówczego i upodobań literackich epoki.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

5. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

34,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,91 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,68 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj