Coraz więcej jednostek samorządu terytorialnego jest zainteresowanych badaniami jakości życia mieszkańców, zwłaszcza w układach lokalnych. Infrastruktura funkcjonalna danego obszaru, środowisko naturalne, układ przestrzenny czy lokalny rynek pracy mają istotny wpływ na jakość życia mieszkańców miasta, gminy czy powiatu. A realizowane na danym obszarze badania subiektywnej i obiektywnej jakości życia pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby mieszkańców, poznać ich opinie, zidentyfikować luki pomiędzy subiektywną i obiektywną jakością życia oraz ocenić ekonomiczne, społeczne i ekologiczne skutki działań realizowanych w procesie zarządzania jednostką samorządu terytorialnego. Dostarczają więc władzom samorządowym wielu informacji istotnych w procesie zarządzania, m.in. dla formułowania celów i strategii rozwoju oraz oceny ich realizacji.
W nurt przedstawionych rozważań wpisuje się niniejsza monografia, w której podjęto problematykę roli oraz badania subiektywnej i obiektywnej jakości życia mieszkańców w kontekście zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego na przykładzie wybranych powiatów. Na treść opracowania składają się zarówno rozważania teoretyczne, jak i wyniki zrealizowanych badań empirycznych, które zaprezentowano w sześciu rozdziałach, uzupełnionych o wstęp i zakończenie.
Ze wstępu
Publikacja jest przeznaczona dla osób zajmujących się problematyką zachowań konsumentów i wykorzystaniem wiedzy z tego zakresu w działaniach marketingowych organizacji, a także dla studentów – jako materiał uzupełniający do zajęć dotyczących marketingu, zachowań konsumentów i badań marketingowych. Przedstawiono w niej wybrane problemy dotyczące potrzeb, preferencji, postaw, opinii i zachowań konsumentów oraz ich uwarunkowań i zróżnicowania na określonych rynkach (m.in. opieki zdrowotnej, usług przewozowych, piwa rzemieślniczego, e-usług) bądź w odniesieniu do określonych aspektów konsumpcji (m.in. konsumpcji etycznej, konsumpcjonizmu i indywidualizacji produktów) jako rezultatu zachodzących w otoczeniu przemian ilościowych, jakościowych i strukturalnych oraz działań marketingowych przedsiębiorstw.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?