Psychologia poznawcza dotyka kwestii kluczowych dla ludzkiego doświadczenia i pomaga wyjaśnić, dlaczego postrzegamy świat tak, a nie inaczej. Shona Saul, specjalistka z zakresu psychologii oraz edukacji, korzystając z najnowszych badań naukowych, w niezwykle fascynujący sposób przybliża czytelnikom najważniejsze zagadnienia z obszaru psychologii poznawczej.Dowiesz się między innymi:jaka jest różnica między pamięcią krótkotrwałą a długotrwałą;w jaki sposób mózg przetwarza słowo pisane i mówione;i czym tak naprawdę jest świadomość.Psychologia poznawcza w pigułce to doskonała pozycja dla wszystkich osób pragnących zgłębiać tajniki psychologii.Książki z serii Nauka w Pigułce to typowe "pigułki wiedzy" - zarówno z zakresu nauk ścisłych, jak i humanistycznych. Przystępnie napisane i bogato ilustrowane, zawierają komplet informacji, które warto znać.
Inspirujący przewodnik dla rodziców, pedagogów i wszystkich, którzy pragną wspierać dzieci w odkrywaniu swojego potencjału twórczego.Jak wspierać dzieci w poszukiwaniu pasji a nie tresować?Jak kochać swoje dziecko nie rezygnując z siebie?Jak stać się czułą/ym przewodniczką/przewodnikiem w pełnym wyzwań życiu młodego człowieka?Na te pytania rodzic może odpowiedzieć, gdy zdaje sobie sprawę, na czym mu zależy - jakie są wartości, w kierunku których chce wychować dziecko. Jedną z takich wartości może być twórczość - rozumiana szeroko jako odnalezienie siebie, swoich mocnych stron i pasji, oraz realizacja potencjału.Autorka, łącząc osobiste doświadczenia, biografie znanych twórców i współczesne badania psychologiczne, przekazuje Czytelniczce/Czytelnikowi 21 kluczy do rozwoju twórczości dziecka. Każdy rozdział oferuje konkretne porady i techniki, które możesz zastosować w codziennym życiu, by wspierać dzieci w stawaniu się kreatywnymi, niezależnymi i szczęśliwymi dorosłymi. To książka zarówno dla rodziców małych dzieci, jak i tych dorastających - od pierwszych kroków aż po samodzielne decyzje młodzieży.Czytając tę książkę, dowiesz się:jak skutecznie rozwijać twórczość dziecka na różnych etapach jego życia,dlaczego kreatywność jest kluczowym narzędziem w rozwiązywaniu problemów i budowaniu poczucia wartości,jak uniknąć błędnych przekonań na temat twórczości i wspierać rozwój dzieci niezależnie od ich zainteresowań,jak budować motywację wewnętrzną dziecka, wspierać jego odwagę intelektualną i wytrwałość.Autorka oferuje nie tylko praktyczne wskazówki, ale także inspirujące przykłady z życia słynnych postaci, takich jak Albert Einstein, Maria Skłodowska-Curie, Steve Jobs, Walt Disney czy Frida Kahlo, pokazując, jak twórczość pomagała im w pokonywaniu wyzwań.***Książka ta nie tylko promuje twórczość, ale jest tez autentycznym, uważnym i czułym spojrzeniem na drugiego człowieka.prof. dr hab. Izabela Lebuda***To wyjątkowy przewodnik dla świadomych rodziców, którzy pragną wspierać swoje dzieci w odkrywaniu pasji i rozwijaniu kreatywności. Autorka pokazuje, jak pomóc dziecku znaleźć swoją drogę, myśleć niezależnie, a także z odwagą podejmować wyzwania. To nie tylko wskazówki oparte na naukowych badaniach, ale równieżosobiste doświadczenia autorki, co dodaje książce niepowtarzalnego ciepła i autentyczności.dr Aleksandra Minczanowska
Media wykreowały negatywny wizerunek mikrobów - bakterii i grzybów mikroskopowych. Tymczasem mikroby powodujące choroby są nieliczne w porównaniu z tymi dobroczynnymi. Samo słowo "bakteria" od razu kojarzy nam się z chorobą i czymś brudnym, skażonym. Należy jednak uświadomić sobie, że zarówno człowiek, jak i zwierzęta czy rośliny, martwa materia oraz żywność zasiedlone są przez liczne gatunki mikrobów, które nie stanowią zagrożenia dla zdrowia i życia człowieka.Nasze ciało jest mieszkaniem dla wielu miliardów komórek mikroorganizmów, które pomagają nam zachować zdrowie i walczą z czynnikami chorobotwórczymi. Nawet nie wiemy, ile dobra nam czynią te małe żyjątka, chroniąc nas. Dzień w dzień, mozolnie, biorą udział w trawieniu tego, co zjemy, i pilnują, aby nic się nie zmarnowało. Jednak bez zachowania właściwych zasad higieny, te małe dobre mikroby mogą stać się dla nas chorobotwórcze (zakażenia krzyżowe).W niniejszej książce tłumaczymy, dlaczego szczoteczkę do zębów lepiej schować do szafki w łazience, dlaczego lepiej nosić ubrania bawełniane niż z tworzyw sztucznych i co tak naprawdę znaczy potoczne stwierdzenie "częste mycie skraca życie". Obalamy mity żywieniowe i wyjaśniamy, jak postępować z żywnością, aby uniknąć zatruć pokarmowych, jak dbać o sprzęty domowe, aby nie stały się wylęgarnią zarazków, i jak korzystać z kosmetyków i narzędzi kosmetycznych, które często stają się doskonałym źródłem bakterii patogenicznych.Zapewniamy, że nasi Czytelnicy unikną wielu niepożądanych zachorowań,wprowadzając w swoje życie kilka nowych zasad dotyczących dbania o siebiei swoje otoczenie. Zapewniamy również, że wyszorują lodówkę.
Kolejne wydanie wielokrotnie wznawianego, klasycznego podręcznika do historii filozofii, który po raz pierwszy ukazał się w 1931 roku i doczekał się kilkudziesięciu wydań. Autor - filozof i historyk filozofii, estetyk i historyk sztuki, etyk, wykładowca, nauczyciel kilku pokoleń filozofów - przedstawił dzieje myśli filozoficznej jako historię myślicieli. Po omówieniu doktryn każdego okresu zestawił krótko najważniejsze zagadnienia i pojęcia.Tom pierwszy poświęcony jest filozofii starożytnej i średniowiecznej, tom drugi - filozofii nowożytnej do roku 1830, tom trzeci - filozofii XIX wieku i współczesnej. Każdy z tomów zawiera bibliografię (opracowań ogólnych i szczegółowych, tekstów filozoficznych polskich i obcojęzycznych oraz przekładów polskich). W tomie trzecim zamieszczono indeks nazwisk filozofów, indeks nazwisk autorów prac o filozofach oraz indeks rzeczowy (indeksy odnoszą się do całości).Książka pomocna w procesie nauczania propedeutyki filozofii i etyki, a także języka polskiego.
Publikacja prezentuje kompleksowe podejście do problematyki restrukturyzacji przedsiębiorstw i kryzysu w przedsiębiorstwie. Wykorzystano tu dorobek ekonomii, finansów, zarządzania, psychosocjologii, prawa, a także etyki.Doradcy restrukturyzacyjni, syndycy, zarządcy majątkiem, członkowie zarządów komisarycznych, a także studiujący tę problematykę otrzymują aktualne kompendium wiedzy, pozwalające na:przyswojenie regulacji w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw (w tym postępowania naprawczego w bankach),umiejętności identyfikacji zagrożeń kryzysowych w przedsiębiorstwie i korzystania z systemów wczesnego ostrzegania,poznanie metod analizy finansowej przedsiębiorstwa,zrozumienie instrumentów restrukturyzacji i naprawy przedsiębiorstw,przygotowanie do samodzielnego opracowania planu restrukturyzacji,szybkie przygotowanie dokumentów restrukturyzacyjnych dla sądu gospodarczego,zdolność wyciągania wniosków z doświadczeń kryzysowych w przedsiębiorstwach.To nieocenione i wartościowe źródło wiedzy i inspiracji dla szerokiego grona profesjonalistów z zakresu procesów restrukturyzacji, pracowników naukowych oraz studentów. Książka ta jest kompleksową analizą zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie, która obejmuje teoretyczne aspekty zarządzania kryzysowego, jak również zawiera aktualne odniesienie do zmiennego otoczenia makroekonomicznego. Największą zaletą publikacji jest analizowany ogromny materiał teoretyczno-empiryczny, który umożliwia analizę funkcjonowania przedsiębiorstwa z wielu perspektyw między innymi czynników kryzysu przedsiębiorstwa, wyzwań regulacyjnych, technologicznych i rynkowych. Co najważniejsze z punktu widzenia odbiorców monografii, porusza ona kwestie bardzo aktualne, które dotychczas nie były analizowane w literaturze przedmiotu w tak kompleksowy sposób.dr hab. Mateusz Folwarski, prof. UEKzastępca dyrektora Instytutu FinansówUniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
W podręczniku Wytrzymałość materiałów w bardzo przystępny sposób przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące: teorii stanu naprężenia i odkształcenia oraz rozciągania, ściskania, skręcania, zginania i wyboczenia, a także obliczenia ugięć belek, hipotezy wytrzymałościowe, nośność graniczną i zmęczenie materiałów. Celem studiowania wytrzymałości materiałów jest przyswojenie sobie podstawowych pojęć i metod umożliwiających zarówno rozwiązywanie bieżących zadań praktycznych, jak i dalsze samokształcenie. Po każdym z piętnastu rozdziałów znajdują się więc pytania i przykłady sprawdzające, przeznaczone do samodzielnego rozwiązania, które ułatwią należne zrozumienie i opanowanie teorii zawartej w kolejnych częściach książki.Podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla studentów i wykładowców takich kierunków jak: mechanika i budowa maszyn, robotyka i automatyka, inżynieria materiałowa, inżynieria produkcji, inżynieria środowiska, transport i budownictwo.
40 ciekawych doświadczeń do wykonania, wraz z wyjaśnieniami, jak powstają nieoczekiwane wonie, barwy i inne zaskakujące zjawiska!Fizyka ma kolosalny wpływ na nasze życie codzienne. Komputeryzacja, lotnictwo, budownictwo, podróże kosmiczne, zaawansowana łączność, a nawet gotowanie nie byłyby możliwe bez świadomego zastosowania praw fizyki. Musimy sobie uświadamiać, że korzyści płynące ze znajomości fizyki będą służyć naszym dzieciom nie tylko w klasach szkolnych.Z każdym pokazanym w książce doświadczeniem wiąże się jakieś pytanie lub problem. Wykorzystując posiadaną już wiedzę, dzieci gromadzą dane i formułują hipotezę, czyli rozsądne przewidywanie możliwego rezultatu doświadczenia. Następnie wykonują je według instrukcji krok po kroku, aby sprawdzić słuszność hipotezy lub ją obalić. W trakcie eksperymentu zbierają i rejestrują nowe dane. Mogą to być notatki, rysunki lub wyniki pomiarów. Następnie, łącząc staranną obserwację z analizą danych, formułują wnioski: hipoteza okazała się słuszna albo nie. Po pomyślnym zakończeniu eksperymentu dziecko może spróbować wariantów dodatkowych proponowanych po każdym doświadczeniu.Fascynujące doświadczenia fizyczne czekają na Was!
40 zabawnych doświadczeń pozwalających zrozumieć, jak działa ludzkie ciało i jego układy fizjologiczneKażde samodzielnie wykonane doświadczenie pozwala na zdobycie praktycznej wiedzy, w przeciwieństwie do teorii i opisów zawartych w podręcznikach. Taka jest podstawowa idea systemu dydaktycznego STEAM - od angielskich słów: science, technology, engineering, art. i mathematics, oznaczających: nauki ścisłe i przyrodnicze, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. Wspólną cechą tych dziedzin jest twórczość, dlatego system ten zakłada ich nauczanie we wzajemnych powiązaniach.W systemie STEAM dokonywanie odkryć wynika z zadawania pytań. Ludzie stawiali sobie ich bardzo wiele, chcąc się dowiedzieć, jak funkcjonuje ciało człowieka. Dzięki ciężkiej pracy badaczy wiemy dziś sporo (choć nie wszystko) o działaniu ludzkich organizmów. Teraz i wy możecie posiąść tę wiedzę, jeśli jesteście gotowi do nauki!Opisane w tej książce doświadczenia łączą elementy nauk przyrodniczych ze znajomością technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Ułożone są od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Możesz je wykonywać w dowolnej kolejności, wybierając te, które wydają ci się najzabawniejsze lub najciekawsze.
50 doświadczeń naukowych, których produkty można zjeść!Wspaniałe eksperymenty kulinarne to zaproszenie do świata autentycznych - i smakowitych - doświadczeń inspirowanych systemem edukacyjnym STEAM (od słów angielskich: science, technology, engineering, art., mathematics), symbolizującym syntezę teoretycznej i praktycznej wiedzy przyrodniczej i sztuki.Wykonywanie z dziećmi doświadczeń kulinarnych z zachowaniem tej metody naukowej ma szczególny urok, łączy bowiem chwile "odkryć" z przyrządzaniem smacznych potraw, a przy tym pozwala uczyć umiejętności inżynierskich i ścisłego myślenia w komfortowych warunkach własnej kuchni.Ta książka pozwoli wam odnaleźć wiedzę ścisłą w gotowaniu i pieczeniu. Będziecie obserwowali procesy przebiegające w kuchni, zadawali pytania, starali się przewidzieć wynik każdego doświadczenia przed jego rozpoczęciem, a potem porównywali te przewidywania z tym, co wydarzyło się naprawdę. Nagrodą będzie oczywiście coś dobrego do zjedzenia!Wykonywanie czynności promuje rozmowy i współpracę między rodzicami a dziećmi. Razem uczą się umiejętności i metod, których używają kucharze, naukowcy i inżynierowie . Obejmują one bezpieczeństwo i higienę, upewniając się, że doświadczenia są zabawne, angażujące, bezpieczne i smaczne.Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci!
Kolejne wydanie wielokrotnie wznawianego, klasycznego podręcznika do historii filozofii, który po raz pierwszy ukazał się w 1931 roku i doczekał się kilkudziesięciu wydań. Autor - filozof i historyk filozofii, estetyk i historyk sztuki, etyk, wykładowca, nauczyciel kilku pokoleń filozofów - przedstawił dzieje myśli filozoficznej jako historię myślicieli. Po omówieniu doktryn każdego okresu zestawił krótko najważniejsze zagadnienia i pojęcia.Tom pierwszy poświęcony jest filozofii starożytnej i średniowiecznej, tom drugi - filozofii nowożytnej do roku 1830, tom trzeci - filozofii XIX wieku i współczesnej. Każdy z tomów zawiera bibliografię (opracowań ogólnych i szczegółowych, tekstów filozoficznych polskich i obcojęzycznych oraz przekładów polskich). W tomie trzecim zamieszczono indeks nazwisk filozofów, indeks nazwisk autorów prac o filozofach oraz indeks rzeczowy (indeksy odnoszą się do całości).Książka pomocna w procesie nauczania propedeutyki filozofii i etyki, a także języka polskiego
Kolejne wydanie wielokrotnie wznawianego, klasycznego podręcznika do historii filozofii, który po raz pierwszy ukazał się w 1931 roku i doczekał się kilkudziesięciu wydań. Autor - filozof i historyk filozofii, estetyk i historyk sztuki, etyk, wykładowca, nauczyciel kilku pokoleń filozofów - przedstawił dzieje myśli filozoficznej jako historię myślicieli. Po omówieniu doktryn każdego okresu zestawił krótko najważniejsze zagadnienia i pojęcia.Tom pierwszy poświęcony jest filozofii starożytnej i średniowiecznej, tom drugi - filozofii nowożytnej do roku 1830, tom trzeci - filozofii XIX wieku i współczesnej. Każdy z tomów zawiera bibliografię (opracowań ogólnych i szczegółowych, tekstów filozoficznych polskich i obcojęzycznych oraz przekładów polskich). W tomie trzecim zamieszczono indeks nazwisk filozofów, indeks nazwisk autorów prac o filozofach oraz indeks rzeczowy (indeksy odnoszą się do całości).Książka pomocna w procesie nauczania propedeutyki filozofii i etyki, a także języka polskiego
Kolejne wydanie wielokrotnie wznawianego, klasycznego podręcznika do historii filozofii, który po raz pierwszy ukazał się w 1931 roku i doczekał się kilkudziesięciu wydań. Autor - filozof i historyk filozofii, estetyk i historyk sztuki, etyk, wykładowca, nauczyciel kilku pokoleń filozofów - przedstawił dzieje myśli filozoficznej jako historię myślicieli. Po omówieniu doktryn każdego okresu zestawił krótko najważniejsze zagadnienia i pojęcia.Tom pierwszy poświęcony jest filozofii starożytnej i średniowiecznej, tom drugi - filozofii nowożytnej do roku 1830, tom trzeci - filozofii XIX wieku i współczesnej. Każdy z tomów zawiera bibliografię (opracowań ogólnych i szczegółowych, tekstów filozoficznych polskich i obcojęzycznych oraz przekładów polskich). W tomie trzecim zamieszczono indeks nazwisk filozofów, indeks nazwisk autorów prac o filozofach oraz indeks rzeczowy (indeksy odnoszą się do całości).Książka pomocna w procesie nauczania propedeutyki filozofii i etyki, a także języka polskiego
Autor w książce tej dzieli się swoimi przemyśleniami, jakie zebrał i wygłaszał w czasie swojej długoletniej pracy naukowej. Każdy z nas znajdzie w niej sentencję odpowiednią do różnych sytuacji życiowych.Z opinii prof. dr. hab. Jerzego Nowakowskiego, SGHIn his book, the Author shares his thoughts that he has collected and presented during his many years of academic career. () I recommend the book to the readers because each of us will fi nd a suitable and helpful maxim applicable in various life situations.From the opinion by prof. dr. hab. Jerzy Nowakowski, Warsaw School of EconomicsSentencje przygotowane przez Pana Prof. Sławomira Juszczyka to cenny i bogaty materiał oddający pakiet doświadczeń i odwzorowujący szereg jego osiągnięć na polu naukowym i zawodowym dla którego wspólną częścią jest, jak zauważa sam Autor, bankowość. Książka jest warta uwagi i polecenia, a jej lektura skłania do refleksji.Z opinii prof. dr hab. Magdaleny Zioło, Uniwersytet SzczecińskiThe Maxims written by Professor S.K. Juszczyk are a valuable and rich material reflecting a set of experiences and a series of achievements of Professor Juszczyk in scientific and professional fi elds, of which banking is a common part, as the Author himself notes. () The book deserves attention and recommendation, it is written in an accessible and understandable language, so it is a thought-provoking read.From the opinion by prof. dr hab. Magdalena Zioło, University of Szczecin
Wydawnictwo Naukowe PWN przedstawia wyjątkową, nowoczesną publikację, zatytułowaną: Termodynamika we współczesnej nauce i technice. W zamyśle autorów ma ona przedstawiać spójne ogólne spojrzenie na termodynamikę jako nowoczesną naukę z szerokimi możliwościami zastosowań.Dydaktyczna warstwa książki jest oparta na wzorcach anglosaskich, jak też tych, wynikających z doświadczeń autorów. Głównym celem autorów publikacji było wykazanie, że termodynamika ma nie tylko zastosowanie do układów technicznych.Termodynamika jest działem fizyki zajmującym się materią i przemianą energii, w szczególności przemianą energii w ciepło i pracę. Każdy obiekt zainteresowania techniki zawiera materię i energię, dlatego termodynamika jest zwykle włączona lub pośrednio zaangażowana w analizę prawie wszystkich problemów inżynierskich.Opierając się na odwracalnej termodynamice klasycznej, w książce opisano przejście od termodynamiki klasycznej do termodynamiki inżynierskiej. Przedstawiono przykłady zastosowania termodynamiki w naukach podstawowych i stosowanych.W pracy przedstawiono także wpływ termodynamiki na rozwój współczesnych nauk ścisłych i humanistycznych. Współczesne podręczniki i opracowania termodynamiki nie przedstawiają w dostateczny sposób ogólności termodynamiki i jej związków z ogólnymi prawami przyrody, co starano się przedstawić w właśnie w tej publikacji.Publikację tą kierujemy m.in. do studentów I, II i III stopnia na kierunkach: energetyka, mechanika i budowa maszyn czy elektrotechnika i inżynieria środowiska, ale również fizyka, chemia, informatyka i inne. Ze względu na walory praktyczne publikacji znajdzie ona zastosowanie w pracy pracowników przemysłu (np. maszynowego, chemicznego), pracowników energetyki, specjalistów ds. OZE czy z branży HVAC i innych.
Podręcznik akademicki.
Jest to metodyczny zbiór zadań z mechaniki ogólnej z wykorzystaniem rachunku wektorowego i tensorowego. Każdy rozdział jest poprzedzony wykładem teoretycznym, przy czym szczególnie obszernie omówiono rachunek wektorowy i tensorowy. Na końcu książki zamieszczone są zadania do samodzielnego rozwiązania wraz z odpowiedziami, by nie sugerować czytelnikowi sposobu i metodyki rozwiązania.
Informacja o autorze:
Prof. dr hab. inż. Ryszard Buczkowski
Studia na Politechnice Szczecińskiej (ukończone z wyróżnieniem) – 1979 r.
Doktorat (z oceną magna cum laude) na Uniwersytecie Technicznym w Magdeburgu – 1991 r.
Habilitacja (mechanika) w Instytucie Podstawowych Problemów Techniki PAN w Warszawie – 2000 r.
Profesor nauk technicznych – od 2016 r.
Laureat Zachodniopomorskiego Nobla – 2017 r.
Współautor książek Finite element analysis of beams and plates on elatic foundation, Lambert Academic Publishing, Saarbrucken 2014, oraz Mechanika kontaktu ciał o powierzchniach chropowatych, WN PWN, Warszawa 2014, podręcznika akademickiego Mechanika ogólna w ujęciu wektorowym i tensorowym, WN PWN, WNT, Warszawa 2014. Autor podręczników Rachunek wektorowy i tensorowy dla inżynierów, PWN, Warszawa 2020 oraz Vector and tensor calculus for engineers, PWN, Warszawa 2023.
Notka na IV okładkę:
Ryszard Buczkowski
Studia na Politechnice Szczecińskiej (ukończone z wyróżnieniem) – 1979 r.
Doktorat (z oceną magna cum laude) na Uniwersytecie Technicznym w Magdeburgu – 1991 r.
Habilitacja (mechanika) w Instytucie Podstawowych Problemów Techniki PAN w Warszawie – 2000 r.
Profesor nauk technicznych – od 2016 r.
Laureat Zachodniopomorskiego Nobla – 2017 r.
Współautor książek Finite element analysis of beams and plates on elatic foundation, Lambert Academic Publishing, Saarbrucken 2014, oraz Mechanika kontaktu ciał o powierzchniach chropowatych, WN PWN, Warszawa 2014, podręcznika akademickiego Mechanika ogólna w ujęciu wektorowym i tensorowym, WN PWN, WNT, Warszawa 2014. Autor podręczników Rachunek wektorowy i tensorowy dla inżynierów, PWN, Warszawa 2020 oraz Vector and tensor calculus for engineers, PWN, Warszawa 2023.
Niepowodzenia zdarzają się wszystkim, tak w życiu, jak w biznesie. Jeżeli znalazłeś się pod niekorzystnym wpływem okoliczności zewnętrznych albo sam ściągnąłeś na siebie kłopoty, ta książka jest dla Ciebie - nauczysz się budować odporność na takie sytuacje i zamieniać przeszkody w szanse.Niepowodzenie często okazuje się pierwszym krokiem naprzód. Ta książka powstała po to, aby łatwiej nam było się z tym pogodzić. Co więcej, pokazuje olbrzymi potencjał tworzenia, który kryje się w gruzach rozczarowania i zawodu.To przewodnik po świecie stawiania czoła wyzwaniom w sposób pragmatyczny i z pewną dozą inspiracji. Sara Tate i Anna Vogt same przekonały się, jak trudna potrafi być odbudowa. To one stały na czele niedawnej akcji ratowania dużej londyńskiej agencji reklamowej, to one prowadzą podcast Rebuilders - opowiadają o rozwoju, przytaczając przykłady takich osób jak sir Clive Woodward, selekcjoner reprezentacji Anglii w rugby, Mandy Sanghera, aktywistka walcząca o prawa człowieka, czy AlinenSantos, dyrektor ds. marki w firmie Unilever. Dzięki radom zawartym w tej książce uporasz się ze wszystkim, z czym przyjdzie Ci się mierzyć w życiu osobistym i w pracy.
Zajmujesz się produkcją gier komputerowych, a do tego zarządzasz studiem gamedev jako wspólnik lub członek zarządu spółki z o.o., a może dopiero planujesz założyć własne studio? Zastanawiasz się, od czego zacząć rozmowy z inwestorem lub jak z nim rozmawiać, by zapewnić sobie kreatywną wolność przy tworzeniu gry? Wahasz się, czy umieścić w grze prawdziwe marki samochodów? Chcesz tworzyć oryginalne key assety bez naruszania praw innych osób? A może martwisz się, by Twoja nowa gra nie została szybko sklonowana przez konkurencję?Dobrze trafiłeś, bo ta książka pomoże Ci poszerzyć wiedzę prawną i biznesową w obszarach związanych z prawem gamedevu. Na konkretnych przykładach ze świata gier, w formule pytań i odpowiedzi, dowiesz się, jakie kroki podjąć, aby się zabezpieczyć, oraz jakich działań unikać, aby nie naruszać cudzych praw autorskich, znaków towarowych czy tajemnic przedsiębiorstwa. Dowiesz się też, jak negocjować umowy i jakie pytania zadać sobie na samym początku rozmów biznesowych, aby bardziej świadomie rozmawiać z potencjalnymi inwestorami i wspólnikami.
Ta wyjątkowa książka ukazuje przywództwo z szerokiej, mniej oczywistej perspektywy, osadzając je w kontekście współczesnych wyzwań, takich jak zaufanie, tempo zmian otaczającego nas świata, rozwój człowieka dorosłego czy potencjał. Napisana w duchu evidence-based, opiera się na solidnych podstawach naukowych, oferując różnorodne spojrzenia na przywództwo, które inspirują do refleksji i działania.Autorzy pomagają czytelnikowi zrozumieć, jak różne konteksty (osobiste, organizacyjne i społeczne) wpływają na definiowanie i praktykowanie przywództwa. Dzięki modelowi "Power NAP" oraz części: Refleksja, Działanie, Inspiracja książka stanowi praktyczny przewodnik dla liderów i menedżerów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w sposób świadomy, elastyczny i etyczny.To pozycja dla tych, którzy pragną przewodzić z odwaga i adekwatnością w dynamicznym i złożonym świecie.Książka jest skierowana do liderów na każdym etapie kariery - od doświadczonych menedżerów po osoby, które dopiero aspirują do swojej pierwszej roli liderskiej. Jest wartościowym źródłem wiedzy dla przedstawicieli różnorodnych organizacji, zarówno dużych korporacji, jak i małych firm, a także dla liderów w sektorze publicznym, NGO-sach czy edukacji. To również inspirujące narzędzie dla dziennikarzy i publicystów piszących o zarzadzaniu, wykładowców oraz studentów kierunków takich jak zarzadzanie czy psychologia. Publikacja zachęca także do refleksji osoby spoza tych środowisk, które są zainteresowane rozwijaniem kompetencji liderskich i głębszym zrozumieniem roli przywództwa. To wreszcie wartościowa lektura dla osób wspierających liderów i liderki w rozwoju: trenerów, mentorów oraz coachów.
Sara Schenirer (1883–1935) była inicjatorką i założycielką sieci nowoczesnych szkół ortodoksyjnych dla dziewcząt Bejs Jakow. Pochodziła z krakowskiej rodziny, w której ojciec był zwolennikiem cadyka z Bełza. Wykształcenie zdobyła w polskiej szkole powszechnej. W domu pogłębiała swą wiedzę z zakresu religii żydowskiej, a na wykładach publicznych zdobywała świecką edukację. Pierwszą szkołę dla żydowskich dziewcząt założyła we własnym mieszkaniu w 1917 r. Pod koniec lat 30. działało już ponad 250 placówek Bejs Jakow (także poza granicami Polski), w których kształciło się ponad 40 tys. dziewcząt. SaraSchenirerjako inicjatorka ruchu jużza życia stała sięlegendą w środowisku ortodoksyjnym. Jej postać była otoczona czcią, nazywano ją matką sukcesu szkół Bejs Jakow. Tom zawiera następujące dokumenty osobiste Sary Schenirer: 1) niepublikowany dotychczas rękopis polskojęzycznego dziennika z lat 1908–1913 (edycja na podstawie rękopisu pozostającego w zbiorach prywatnych); 2) pamiętnik z lat 1883–1927, opublikowany w jidysz w Gizamlte szriftn (Łódź 1933 r.) częściowo pod tytułem Bleter fun majn lebn (Kartki z mojego życia),a częściowo Funfcejn jor fun Beis Jakow (Piętnaście lat Bejs Jakow); 3) ostatni list Schenirer do uczennic, napisany tuż przed śmiercią, który można traktować jako jej testament, opublikowany w jidysz w drugim wydaniu Gizamlte szriftn. Polskojęzyczny dziennik to sensacyjny dokument ujawniający pewne fakty konsekwentnie przemilczane w oficjalnej biografii Szenirer. Z kart dziennika Schenirer wynurza się wizerunek młodej, ambitnej kobiety, niezależnej finansowo (pracuje jako krawcowa). Przywiązuje dużą wagę do wszechstronnego rozwoju intelektualnego, poprzez uczestnictwo w polskich wykładach publicznych (w tym feministycznych), kursach oraz lektury. Ma przekonanie o powołaniu do spełnienia pewnej misji wśród kobiet żydowskich, ale patrząc szerzej widać u niej ogromną chęć bycia użyteczną dla społeczeństwa (odbywa kursy sanitarne). Jest głęboko wierząca i sprawy religii traktuje bardzo poważnie, jednak jest w stanie zbuntować się przeciw tradycji, jeśli ta ogranicza ją zbyt mocno i uniemożliwia realizację głównych celów życiowych. Poza tym Schenirer na kartach dziennika jawi się jako osoba niepokorna, dowcipna, nieunikająca rozrywek (teatr, regularne jeżdżenie do kurortów, uprawia turystykę, nawet uczy się grać w karty). Ważnym wątkiem jest także swatanie jej przez rodziców i ślub z człowiekiem, którego nie kocha oraz rozpad tego związku. Natomiast pamiętnik jidyszowy wraz ze wspomnieniem podsumowującym 15 lat pracy Bejs Jakow stanowią zarys dziejów ruchu widzianych z perspektywy jego założycielki. Prawdopodobnie do stworzenia oficjalnej wersji swojego życiorysu Schenirer wykorzystała prowadzone w języku polskim zapiski w dzienniku, ale poddała je daleko idącemu opracowaniu. Tekst pamiętnika pisany jest z punktu widzenia twórczyni nowych koncepcji edukacyjnych, pragnącej historią swego życia wyjaśnić kierujące nią ideały oraz podstawowe założenia proponowanych rozwiązań. Jego twórczyni i przywódczyni szkół religijnych dla dziewcząt w pełni utożsamiając się ze stworzonym przez siebie dziełem i traktując swój pamiętnik jako rodzaj pouczenia dla uczennic, exemplum właściwej drogi życiowej, autobiograficzne fragmenty poddaje ostrej autocenzurze. Brak tu szczegółów z życia osobistego: w ogóle nie wspomina o nieudanym małżeństwie i rozwodzie, wydarzeniach stanowiących obszerną część dziennika, nie ma też zapisków zabarwionych poczuciem humoru, charakterystycznych dla tekstu polskojęzycznego. Publikacją pamiętnika autorka chciała dokonać podsumowania swego życia i przekazać potomnym najważniejsze myśli. Przy opracowaniu powyższych dokumentów uwzględniony został wykorzystywany dotychczas w niewystarczającym stopniu materiał archiwalny dotyczący Schenirer i jej najbliższej rodziny, taki jak akty USC, rejestry ludności oraz inne dokumenty.
Siedzenie przy biurku, przed czystą kartką papieru lub pustym dokumentem w laptopie dla wielu osób może być prawdziwą gehenną. Poprawiane po raz setny pierwsze zdanie wydaje się ciągle brzmieć niedoskonale. Termin oddania pracy zbliża się niepokojąco, a proces przelewania myśli na papier trwa coraz dłużej i wymaga ogromnego wysiłku.
Nie musi tak być! – przekonuje Howard S. Becker – przedstawiając bezpretensjonalny i prosty zestaw rad, jak unikać problemów z pisaniem, które trapią studentów, profesorów i każdego, kto chce przekazać wyniki swoich badań społecznych. Wskazówki i przykładowe historie wplecione w ten barwny przewodnik mają sprawić, by pisanie było przyjemniejsze, nawet zabawne, a w każdym razie mniej stresujące i bolesne. Studenci, doktoranci, a nawet osoby na wyższych szczeblach kariery akademickiej znajdą w nim bezcenne porady, których na próżno szukać w podręcznikach metodologicznych.
Inspirująca lektura.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?