ŁADNIE pisze się w szkole. W życiu trzeba pisać SKUTECZNIE. Kiedy ostatnio czekałaś kilka dni na odpowiedź na ważnego e-maila? A może znów spędziłeś godziny na pisaniu newslettera, który ostatecznie nie przyniósł oczekiwanego rezultatu? W cyfrowym świecie dotarcie do odbiorców jest wyjątkowo trudne. Każdego dnia otrzymują oni mnóstwo wiadomości i komunikatów. Jako autorzy musimy nieustannie konkurować o ich skupienie i uwagę. Napisany pięknym stylem i dobrze zredagowany tekst już nie wystarczy. Jak pisać, żeby zainteresować odbiorców i zachęcić ich do podjęcia działania? Jessica Lasky-Fink i Todd Rogers, naukowcy z Harvardu, od lat prowadzą badania nad ludzkim zachowaniem i procesami poznawczymi. Korzystając ze swojego doświadczenia i wiedzy z zakresu komunikacji, psychologii i nauk behawioralnych, stworzyli 6 zasad skutecznego pisania, dzięki którym twoje teksty będą nie tylko atrakcyjne, ale także przystępne i zrozumiałe dla czytelnika. Sztuka skutecznego pisania to praktyczny poradnik oparty na wynikach badań naukowych, który nauczy cię skutecznej komunikacji nie tylko w biznesie, ale również w życiu codziennym. Todd Rogers – profesor polityki publicznej na Uniwersytecie Harvarda. Specjalizuje się w naukach behawioralnych. Jest współzałożycielem Analyst Institute i Everyday Labs. Jego artykuły ukazywały się między innymi w „New York Timesie”, „Los Angeles Timesie” i „Politico”. Jessica Lasky-Fink – uzyskała tytuł doktora w dziedzinie polityki publicznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Jest kierowniczką ds. badań w The People Lab, zespole badawczym w Kennedy School na Uniwersytecie Harvarda. W swoich badaniach skupia się na usprawnieniu realizacji programów i usług publicznych.
Kto myśli, że ludzkie życie musi kroczyć od sukcesu do sukcesu, jest jak głupiec, który stoi na placu budowy kręcąc głową, bo jest zdziwiony, że kopią w głębinach, gdy ma powstać katedra. Każdy człowiek potrzebuje sensu życia, który nada mu kierunek i perspektywę oraz pozwoli wieść zdrowe – pod względem psychicznym – życie. Bez odpowiedzi na pytanie „po co?”, cierpimy. Ta paraliżująca pustka jest chorobą naszych czasów. W ubiegłym wieku Viktor E. Frankl opracował koncepcję terapeutyczną zwaną logoterapią, czyli leczeniem poprzez odnajdywanie sensu, dzięki której można skutecznie radzić sobie z tą egzystencjalną próżnią. Książka Gdy życie zdaje się nie mieć sensu. Psychoterapia na dziś daje wgląd w tę koncepcję i dzięki wielu przykładom ilustruje, w jaki sposób można uporać się z cierpieniem wynikającym z pustki egzystencjalnej. Książka jest zapisem wykładów wygłoszonych przez Victora E. Frankla w Warszawie na zaproszenie Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, na Uniwersytecie w Zurychu na zaproszenie Fundacji Limmat oraz w Monachium na zaproszenie Fundacji Carla Friedricha von Siemensa.
Zabiegi medycyny estetycznej w obecnych czasach zyskują na coraz większej popularności. W pogoni za pięknem i młodym wyglądem medycyna estetyczna stwarza swoim odbiorcom coraz to nowe możliwości „upiększania siebie”, ale także korygowania niechcianych efektów. Celem nadrzędnym gabinetów medycyny estetycznej jest bezpieczeństwo pacjentów – nie tylko pod względem sterylności wykonywanych zabiegów czy użycia profesjonalnych, sprawdzonych produktów, ale także opieka nad nim w czasie późniejszym, a przede wszystkim wsparcie i pomoc w razie jakichkolwiek powikłań. W niniejszej publikacji, która jest wynikiem analiz prac poglądowych i dzieł naukowych, zebrano i usystematyzowano wiedzę na temat protokołów terapeutycznych i ich skuteczności. Książka powstała z potrzeby kompleksowego zaopiekowania się pacjentem oraz pomocy mu w odwróceniu niepożądanych reakcji pozabiegowych. Dowiesz się z niej: jakie są mechanizmy powstawania niepożądanych efektów zabiegów medycyny estetycznej, jak im zapobiegać oraz co zrobić, jeżeli się wydarzą. Poruszone tematy dotyczą: obrzęków, odmrożeń, wstrząsu anafilaktycznego, niepoprawnej implementacji nici, grudek i nierówności (np. po wypełniaczach czy mezokoktailach), hiperpigmentacji, reakcji alergicznych, zespołu piekącej jamy ustnej, zapalenia czerwieni wargowej i wiele innych. To podstawowa publikacja, która powinna się znaleźć w biblioteczce każdego lekarza medycyny estetycznej oraz osób mających styczność z powikłaniami pozabiegowymi.
Współczesna nauka o społeczeństwie jest niezwykle zróżnicowana: zajmuje się często odległymi od siebie problemami, stosując szeroką paletę podejść metodologicznych. Specyfikę socjologii wyznaczają jej kluczowe pojęcia, za pomocą których ta dyscyplina jest w stanie wyjaśnić życie społeczne. Pojęcia te również ciągle ewoluują i zmieniają swoją treść. Socjologia. Kluczowe pojęcia to pozbawiony specjalistycznego żargonu przewodnik po najważniejszych terminach współczesnej socjologii – od kapitalizmu, przez władzę i ruchy społeczne po seksualność i tożsamość. Anthony Giddens i Philip W. Sutton w przystępny sposób omawiają każde pojęcie, sytuują je w określonym kontekście historycznym, a także pokazują, w jaki sposób jest ono używane obecnie przez badaczy społecznych. Dzięki temu książka może służyć nie tylko studentom, wykładowcom i badaczom, ale także wszystkim, którzy chcą lepiej zrozumieć otaczającą ich rzeczywistość. Wydanie, które przekazujemy do rąk czytelników, zostało uzupełnione o nowe pojęcia odzwierciedlające rozwój myśli społecznej i teorii socjologicznej.
FILOZOFIE LUDWIGA WITTGENSTEINA Tradycyjnie pisze się o nim jako o autorze dwóch filozofii. Wczesnej – zawartej w Tractatus logico-philosophicus ogłoszonym w 1922 roku – i późnej, której podstawę stanowiły wydane pośmiertnie w 1953 roku Dociekania filozoficzne. Jednak po 1945 roku Wittgenstein zapisał wiele uwag na temat, jak sam to określał, filozofii psychologii. Z kolei pod koniec życia, w 1969 roku, wydał swoje ostatnie zapiski – O pewności. Katarzyna Gurczyńska-Sady i Wojciech Sady, uznani profesorowie filozofii, analizują te najważniejsze dzieła Wittgensteina i pokazują, jak kształtowały one jego myśl. Ponadto prezentują poglądy osób, które miały znaczący wpływ na filozofię Wittgensteina, a także omawiają recepcję jego myśli za życia. Życie i filozofia Ludwiga Wittgensteina to niezwykle wnikliwe wprowadzenie do filozofii jednego z najwybitniejszych myślicieli XX wieku. To książka nie tylko dla wykładowców i studentów pragnących zgłębiać wiedzę na temat Wittgensteina, ale również dla wszystkich miłośników i pasjonatów filozofii, psychologii oraz językoznawstwa.
Błyskotliwe wprowadzenia w prace kluczowych filozofów i najważniejsze idee filozofii. Autorami poszczególnych tomów serii, wydanej w oryginale przez Oxford University Press, są wybitni specjaliści w prezentowanych obszarach.Georg Wilhelm Friedrich Hegel jest uznawany za najbardziej wpływowego filozofa XIX i XX wieku. Jego myśli i idee stanowiły punkt odniesienia dla wielu wybitnych myślicieli - między innymi Karola Marksa czy Ludwiga Feuerbacha. Peter Singer prezentuje biografię Hegla i opisuje czasy, w których żył, a następnie omawia niektóre spośród najtrudniejszych aspektów jego filozofii. Analizuje także najważniejsze idee i dzieła Hegla, objaśniając w jasny i przystępny sposób kwestie uważane za trudne i skomplikowane.
Prowadzenie badań nad seksualnością człowieka w ogóle, a także nad jej pozanormatywnymi formami ekspresji, takimi jak przestępstwa seksualne, jest specyficznym wyzwaniem dla nauki. Z jednej strony, od prac prowadzonych nad tym zagadnieniem oczekuje się, aby dostarczały wiedzy użytecznej dla praktyki społecznej i umożliwiały zapobieganie patologicznemu zjawisku. Z drugiej strony, sam proces badawczy podlega w tym przypadku różnym oddziaływaniom społecznym - przekonaniom i wiedzy potocznej, wartościowaniu i ocenom moralnym.Podstawę konstrukcji tej książki stanowiło założenie o potrzebie refleksji w toku pracy nad poznaniem sprawców seksualnych przestępstw przeciw małoletnim. Autorka rozpoczyna ją od przedstawienia osób będących w centrum jej zainteresowania badawczego - sprawców przestępstw seksualnych przeciw małoletnim, definiując status sprawcy i opisując, kto, zgodnie z polskimi regulacjami prawnymi, może być określony tym mianem. Książka zawiera także przegląd metod (samoopisowych, pośrednich, psychofizjologicznych) używanych w badaniach poznania sprawców przestępstw seksualnych przeciw małoletnim, wraz z przykładami badań i krytyczną analizą.W drugiej części publikacji Czytelnik znajdzie podsumowanie bieżącego stanu wiedzy naukowej o poznaniu sprawców przestępstw seksualnych przeciw małoletnim. Autorka zaprezentowała je w odniesieniu do trzech podjeść: neuropsychologicznego, poznania społecznego oraz seksuologii. Monika Zielona-Jenek podjęła także próbę podsumowania wyzwań, przed jakimi stoi obecnie nauka o sprawcach przestępstw seksualnych przeciw małoletnim. Choć jak dotąd zgromadzono bogaty materiał badawczy dotyczący tej grupy osób, wciąż da się identyfikować zagadnienia niedostatecznie wyeksplorowane empirycznie oraz wymagające dalszej pracy koncepcyjnej.
W książce „Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe” Autorka dokonała identyfikacji zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych uwzględniając ich tożsamość, wizerunek i reputację organizacyjną oraz inne uwarunkowania, takie jak dziedzictwo i przywództwo marek korporacyjnych, a także determinanty ich kapitału.
Hanna Górska-Warsewicz korzystając ze swoich prawie 30-letnich doświadczeń badawczych w zakresie marek, ich kreowania, postrzegania i kształtowania ich kapitału, przedstawiła w pracy analizę ujętą w szerszym kontekście uwzględniając reputację organizacyjną. Włączenie do tej publikacji badań przeprowadzonych wśród menedżerów i konsumentów traktowanych jako jedną z grup interesariuszy zewnętrznych pozwoliło Autorce na kompleksowe przedstawienie reputacji i kapitału marek korporacyjnych z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie modelowania równań strukturalnych z wykorzystaniem dwóch metod, które dotychczas stosowano równolegle. Ponadto Autorka zaproponowała model podstawowy i rozszerzony.
Książka jest kierowana do osób zainteresowanych problematyką marek korporacyjnych, ich zarządzaniem i kreacją zarówno ze sfery akademickiej, jak również praktyki biznesowej poczynając od mikroprzedsiębiorców a kończąc na korporacjach międzynarodowych. Na przestrzeni lat, autorka prowadząc badania w zakresie kapitału marek oraz metod jego konceptualizacji, kwantyfikacji i determinant, a także architektury marek, rozwoju marek własnych oraz zachowań konsumentów wobec marek, zauważyła przestrzeń dla identyfikacji ram analitycznych luki badawczej wpisującej się w obszar nauk o zarządzaniu i jakości. Dotychczas zagadnienie kapitału marki i jej reputacji analizowano równolegle, zależności między nimi badano w nielicznych opracowaniach. Podobnie zagadnienie kapitału i reputacji marek korporacyjnych analizowano w oddzielnych przestrzeniach badawczych, nie identyfikując wzajemnych zależności. Nie analizowano również kapitału i reputacji marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Kontekst dziedzictwa i przywództwa marek korporacyjnych nie podlegał eksploracji empirycznej w odniesieniu do reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Tak określoną przestrzeń należy wskazać jako problem badawczy. (ze wstępu) (…) dotychczas żaden badacz w Polsce nie przedstawił tak pogłębionej próby poznania zagadnienia reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ujmując to w sposób dynamiczny i wielowymiarowy, jak uczyniła to dr hab. H. Górska-Warsewicz w ocenianej monografii. Jest to ujęcie kompleksowe obejmujące całość rozważań.
Autorka wypełnia ową lukę (…). Dokonuje ona w recenzowanej monografii ciekawych logicznie, poznawczo i aplikacyjnych rozstrzygnięć z punktu widzenia użyteczności nauk o zarządzaniu i jakości. Niniejsza monografia wyróżnia się zdecydowanie na tle innych pozycji traktujących o tej tematyce. Jest świeżym i ugruntowanym badawczo, wyróżniającym się na tle literatury nowym spojrzeniem na problematykę marek korporacyjnych. prof. dr hab. dr h.c. multi Bogdan Nogalski (z recenzji) Oceniając oryginalność stawianych tez oraz zasadność podejmowanych badań, stwierdzam, że recenzowana publikacja jest innowacyjna na polskim rynku wydawniczym. Podejmowana w publikacji tematyka nie jest szeroko opisywana na rodzimym rynku. Publikacja stanowi doskonałe uzupełnienie i rozszerzenie dyskusji na temat komunikacji naukowej w Polsce. prof. dr hab. Łukasz Sułkowski (z recenzji)
Odporność psychiczna to zdolność do przetrwania i powrotu do równowagi po doświadczeniu przeciwności losu. Wszyscy w swoim życiu stajemy przed wyzwaniami. Większość z nas w pewnym momencie doświadczy poważnej traumy, jak nagła śmierć bliskiej osoby, wyniszczająca choroba lub klęska żywiołowa. Tym, co nas różni, są nasze reakcje. W tej ważnej książce trzech ekspertów w dziedzinie traumy i odporności psychicznej odpowiada na kluczowe pytania. Co pomaga ludziom przystosować się do najtrudniejszych sytuacji życiowych? Jak budować własną odporność psychiczną? Jaki jest stan wiedzy naukowej o odporności psychicznej? W tej książce połączono nowatorskie badania naukowe z osobistymi doświadczeniami osób, które przeżyły najbardziej traumatyczne wydarzenia, jakie można sobie wyobrazić. Publikacja jest praktycznym źródłem informacji, z którego można nieprzerwanie korzystać. Eksperci, na podstawie doświadczeń i osobistych refleksji osób, które wykazały się ogromną odpornością psychiczną, opisują w niej dziesięć podstawowych czynników odporności, w tym skonfrontowanie się z własnym strachem, optymizm i poleganie na wzorach do naśladowania. Każdy czynnik umożliwia przystosowanie się do stresujących wydarzeń życiowych i wyciągnięcie z tych bolesnych lekcji cennej nauki, a także daje nadzieję i inspiruje do przezwyciężania przeciwności losu.
„Historia jest źródłem sygnałów ostrzegawczych. Trzeba jednak nauczyć się je odczytywać i odróżniać to, co jest ledwie tymczasowe od tego, co trwa przez wieki. Nie można przeprowadzać reform systemowych sprzyjających sprawności tych systemów bez wiedzy o tym, że instytucje tworzą strukturę o zróżnicowanym horyzoncie działania, a ich modernizacja jest możliwa, lecz działanie zadekretowanych reformami nowych instytucji jest warunkowane, m.in. przywiązaniem reguł myślenia i działania do szlaku dziejowego. Bez rzetelnej wiedzy historycznej, recepty uczonych łatwo stają się życzeniami, a reformy odwołujące się do nich rozczarowują wcześniej czy później”
– fragment wstępu Autora
„Prace profesora Michała G. Woźniaka zawsze wnoszą coś nowego do naszej ekonomicznej wiedzy. Nie inaczej jest i tym razem. To ambitne dzieło opisuje i objaśnia burzliwy przebieg procesów gospodarczych w Polsce w latach 1918-2018. Łatwiej pisać o pierwszych dekadach minionego stulecia, dzieli nas od nich bowiem znaczny już dystans historyczny, niż o dekadach ostatnich, których byliśmy świadkami i uczestnikami. Autor wszak trafnie pokazuje, jakich ogniw nie starczało, aby był to proces zintegrowanego rozwoju, która to wciąż tylko idea i teoretyczna koncepcja nie tylko jemu jest bliska”
– prof. Grzegorz W. Kołodko, Akademia Leona Koźmińskiego, czterokrotnie wicepremier i minister finansów RP w latach 1994–1997 i 2002–2003
„W związku z rocznicą 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości autor postanowił sięgnąć do historii, by pokazać, że można w niej znaleźć nauki i inspiracje, które mogą nam się przydać w dzisiejszej rzeczywistości. Stwierdza, słusznie, że powinniśmy zastosować holistyczne podejście, które pozwoli analizować sprzężenia sfery ekonomii z innymi obszarami „bycia i działania ludzkiego”. (…) Książka stanowi historyczny przegląd realizowanych w Polsce polityk gospodarczych. Zawiera wiele bardzo trafnych spostrzeżeń, które pozwalają lepiej rozumieć dzisiejszą gospodarczą rzeczywistość. Publikacja jest ważnym głosem w trwającej w Polsce dyskusji, jaki nadać kierunek rozwojowy gospodarce i jak tego dokonać, aby realizowana polityka prowadziła do rozwoju zintegrowanego, gospodarki innowacyjnej i zmodernizowanego kapitału ludzkiego. Książka powinna zainteresować ekonomistów i socjologów – oraz, a może przede wszystkim, polityków”
– prof. dr hab. Jerzy Żyżyński, ekonomista związany z Uniwersytetem Warszawskim, członek Rady Polityki Pieniężnej, były członek Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN
Nowe wydanie jednego z najważniejszych podręczników na świecie do socjologii i przedmiotów społecznych. Obejmuje całość podstawowej wiedzy metodologicznej (filozofia nauki, struktura procesu badawczego, typy obserwacji, analiza danych, techniki badawcze, etyka badań społecznych). Pokazuje, jak przygotować i prowadzić badania społeczne. Wprowadza w teorię i paradygmaty badań społecznych. Omawia strukturę procesu badawczego, typy obserwacji i sposoby analizy danych. Przedstawia problemy etyczne i społeczny kontekst badań. Posiada przejrzysty układ treści oraz użyteczne załączniki przybliżające praktykę badań społecznych. Książka przeznaczona jest dla studentów socjologii, nauk społecznych, nauk politycznych oraz dziennikarstwa. Jest również niezbędnym źródłem wiedzy dla osób zajmujących się badaniem rynku, opinii publicznej, marketingiem, analizą informacji i reklamą.
Wiktymologię interesują wszelkie zjawiska powodujące nierówności społeczne, pokrzywdzenie społeczeństw czy jednostki ludzkiej, w tym przedmiotem jej badań jest zarówno globalizacja, powodująca zmniejszenie nierówności społeczno-gospodarczych i poprawę bytu ludności, jak i sfera poruszana przez przeciwników globalizacji, mówiąca o pogorszeniu i zagrożeniu jakości życia i o wynikających z tego rożnych formach pokrzywdzenia człowieka. Niniejsza praca nie wyczerpuje bogatej problematyki wiktymologii. Zawiera jednak analizę i ocenę tych problemów, które w wymiarze jednostkowym i społecznym stały się zagrożeniami na przełomie tysiącleci. Dla rozwoju wiktymologii jako ruchu społecznego ważne jest wdrażanie wyników badań wiktymologicznych. W najbliższym czasie powinna więc wzrastać profilaktyczna funkcja wiktymologii, na co zwrócono uwagę w kolejnych rozdziałach książki, będącej holistycznym opracowaniem obejmującym wszelkie aspekty współczesnej wiktymologii.Opracowanie naukowe Profesora Brunona Hołysta to wybitna praca ukazująca horyzont tożsamości człowieka i przyrody z punktu widzenia zachowania gatunku ludzkiego. Na poziomie świata obiektów, zmysłów i myśli została zaprezentowana problematyka bezpieczeństwa rodu ludzkiego, które jest rozumiane jako zgodność ideałów - świata wartości - jednostki, wspólnoty oraz kultury i cywilizacji. Autor ukazał najistotniejsze zagrożenia cywilizacyjne dla dobra wspólnego, proponując działania profilaktyczno-prewencyjne mające na celu ograniczenie przemocy strukturalnej i dochodzenie do społeczeństwa sprawiedliwego.prof. zw. dr hab. Andrzej Bałandynowicz (z recenzji)Kolejne dzieło Profesora Brunona Hołysta budzi podziw z racji wielopłaszczyznowego i wielopoziomowego ujęcia problemu wiktymologii. Stanowi ono rezultat interdyscyplinarnej wiedzy Autora, w tym także filozoficznej. Profesor Brunon Hołyst wyjaśnia, że właściwie każda działalność człowieka może mieć implikacje wiktymizacyjne. Zagrożenia są nie tylko zewnętrzne, lecz także wewnętrzne, płynące z niepożądanych zmian w psychice człowieka.prof. zw. dr hab. Maria Szyszkowska (z recenzji)
Książka Komunikacja, kultura i działanie, której autorem jest Andrzej Zaporowski poświęcona jest relacyjnemu ujęciu wspomnianym w tytule trzem kategoriom. Będąc owocem dziesięcioletnich wykładów dla studentów kulturoznawstwa nie jest jedynie pomyślana jako podręcznik, ale studium przybliżające rozumienie działania jako szczególnego zdarzenia, któremu można przypisać dwie własności - komunikacyjną i kulturową - jednocześnie. W Komunikacji, kulturze i działaniu autor odwołuje się do szeregu świadectw - koncepcji badawczych - wybranych lecz kluczowych postaci, z których wszyscy czynili centralnym punktem swych dociekań działanie, choć skupiali się bardziej na pierwszej lub ostatniej ze wspomnianych własności. Przedstawiając stanowiska Arystotelesa, Edwarda B. Tylora, Ludwiga Wittgensteina, Edwarda Halla, Donalda Davidsona, Bronisława Malinowskiego, Clifforda Geertza i Jerzego Kmity autor książki odnosi ich stanowiska wzajemnie do siebie postulując, że w rzeczywistości w każdym z nich da się wyłuskać wspomniany podwójny charakter działania. Rozpoczynając od zagadnień terminologicznych i historycznych analizuje wybrane koncepcje komunikacji i kultury, aby zakończyć propozycją ujęcia działania nieodruchowego jako złożonego, dwuwymiarowego, zdarzenia świata (fizykalnego a zarazem społecznego). Tym samym autor ujmuje człowieka - zwierzę komunikacyjne i kulturowe - jako możliwie elastyczny i kreatywny podmiot szeregu interakcji, nie zaś bierny i odtwórczy przedmiot szeregu manipulacji. Według prof. Eugeniusza Wilka książka "jest z pewnością, pod względem omawianych kolejno tematów oraz przywoływanych koncepcji, spójnym i inspirującym wywodem autorskim na temat tytułowych kategorii poznawczych." Z kolei według prof. Andrzeja Radomskiego "to solidne i wszechstronne dzieło, które zasługuje na uwagę czytelników zainteresowanych zagadnieniami związanymi z kulturą, komunikacją i zrozumieniem ludzkiego sprawstwa".Książka przeznaczona jest dla studentów, w tym doktorantów, i wszystkich osób zainteresowanych wzajemnymi związkami tytułowych kategorii, zarówno kulturoznawców, filozofów i antropologów, jak i przedstawicieli szeroko rozumianych nauk humanistycznych i społecznych. W tym kontekście warto podkreślić walor poznawczy, w tym krytyczny, książki tak istotny dla prowadzenia praktyki badawczej i edukacyjnej.
Rozwój sztucznej inteligencji jest odważną, żeby nie powiedzieć: brawurową szarżą ku granicznym słupom człowieczeństwa. Rozwój sztucznej inteligencji osiągnął oszałamiającą skalę, a kolejne innowacje zagęszczają sieć interakcji ludzi z cyfrowymi artefaktami.
Pierwsze na rynku tak obszerne i nowoczesne kompendium wiedzy o obyczajach w Polsce!
Książka:
prezentuje dzieje obyczajów w sposób panoramiczny i dynamiczny, z uwzględnieniem różnic chronologicznych, regionalnych, stanowych czy wyznaniowych;
obejmuje obyczaje życia publicznego, dworskiego, prywatnego oraz religijnego - w kontekście historii kultury europejskiej, a także rozwoju świadomości społecznej i narodowej;
ciekawie opisuje obyczaje związane z pracą, życiem rodzinnym i towarzyskim oraz rozrywki i kulturę stołu;
przedstawia wizje świata charakterystyczne dla poszczególnych wieków;
zawiera odniesienia do obyczajowości mniejszości narodowych: żydowskiej, litewskiej, ukraińskiej i niemieckiej.
Pozycję szczególnie polecamy studentom historii, kulturoznawstwa, filologii polskiej i antropologii oraz wszystkim, których interesuje, jak kształtowały się obyczaje polskie.
W dniu 2 grudnia 2004 roku książka otrzymała nagrodę w ogólnopolskim Konkursie na Najlepszą Książkę Roku 2004 o Pióro Fredry. Konkurs ten jest stałym, ważnym wydarzeniem, które od 13 lat towarzyszy Wrocławskim Promocjom Dobrych Książek. Celem jego jest wyłonienie i nagrodzenie najlepszych książek, wydanych w Polsce w danym roku. Ocenie podlegają wartości merytoryczne, literackie i edukacyjno-poznawcze oraz wysoki poziom edytorski i typograficzno-artystyczny.
Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego.
W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
Paradoks szczęścia polega na tym, że najtrudniej je osiągnąć, kiedy go szukamy. Pojawia się jednak nieoczekiwanie, gdy robimy rzeczy, które mają sens. Profesor Bruce Hood przyjrzał się temu problemowi z perspektywy nauki i doszedł do wniosków, które przeczą treści większości popularnych poradników. Swoją wiedzę przekazuje na kursie Nauka o szczęściu zorganizowanym przez Uniwersytet w Bristolu i w książce o tym samym tytule, która jest pokłosiem kursu. Jakie wnioski na temat dążenia do szczęścia płyną zatem z nauki? Dlaczego o wiele łatwiej zwracamy uwagę na negatywne aspekty rzeczywistości i spodziewamy się, że świat pójdzie w złym kierunku? Dlaczego błądząc myślami, najczęściej wędrujemy w ponure rejony? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź w siedmiu prostych, ale zmieniających życie lekcjach: Zmień swoje ego Unikaj izolacji Unikaj negatywnych porównań Rozwijaj swój optymizm Kontroluj swoją uwagę Buduj relacje Wyjdź z własnej głowy Każda z lekcji kończy się serią przydatnych wskazówek, jak wprowadzić w życie zalecenia wynikające z nauki i jak praktykować szczęście. Najważniejsze przesłanie książki dotyczy jednak więzi między ludźmi. Bruce Hood mówi jasno: dbając tylko o siebie, szczęścia nie osiągniesz! Autor wyjaśnia, czemu w naszym życiu służy egocentryzm i jak rozwijać przeciwną postawę allocentryczną. Pokazuje, dlaczego obawiamy się nawiązać relacje i dlaczego ten strach najczęściej jest przesadzony. Możemy wykorzystać odkrycia naukowe, aby zmienić sposób myślenia i zmienić swoje życie na lepsze.
OKIEM FILOZOFAKOMUNIKACJA CYFROWATechnologie cyfrowe spowodowały znaczące zmiany w zakresie komunikacji. Stworzyły nowe możliwości, ale jednocześnie stały się źródłem wielu istotnych problemów. Z jednej strony nowe technologie umożliwiają nam komunikację z ludźmi na całym świecie, pozwalają docierać do określonych grup odbiorców, a także zwiększać zasięg przekazywanych przez nas treści. Z drugiej strony coraz trudniej jest nam ocenić, czy informacje, które do nas trafiają, są sprawdzone i wiarygodne.W książce Okiem filozofa. Komunikacja cyfrowa brytyjska filozofka, Onora O'Neill, analizuje wyzwania, przed którymi stają odbiorcy w obliczu rozwoju komunikacji cyfrowej, a także wskazuje na najważniejsze problemy etyczne związane z wykorzystywaniem nowych technologii do komunikowania się z innymi ludźmi.Okiem filozofa. Komunikacja cyfrowa to wnikliwe spojrzenie na kwestie dotyczące komunikacji, które daje nową perspektywę i skłania do refleksji.W każdym tomie z serii Okiem filozofa powszechnie uznani myśliciele prezentują osobistą refleksję na tematy, z którymi spotykamy się w codziennym życiu.Onora O'Neill - nosi tytuł Honorary Professor Emeritus na Uniwersytecie w Cambridge i zasiada w ławie posłów niezależnych Izby Lordów. Jest autorką licznych książek na temat Immanuela Kanta, etyki i filozofii polityki, między innymi Justice Across Boundaries (2016).
Światowy bestseller Stuarta Ritchiego! Książka, która ujawnia niepokojące i szokujące sygnały świadczące o kryzysie, jaki przechodzi współczesna nauka. Nauka to sposób, w jaki rozumiemy świat. Jednak niewłaściwa interpretacja i koloryzowane statystyki sprawiły, że ogromna liczba badań naukowych stała się bezużyteczna lub, co gorsza, wprowadzająca w błąd. Obecny system finansowania badań oraz publikacji ich wyników nie tylko nie chroni nas przed pomyłkami i słabościami naukowców, ale wręcz aktywnie zachęca badaczy do ingerowania w otrzymywane rezultaty, co może mieć katastrofalne konsekwencje. Stuart Ritchie, psycholog i popularyzator nauki, demaskuje przekłamania, manipulacje oraz szkodliwe nawyki naukowców, podając w wątpliwość prawdziwość i obiektywizm wielu badań naukowych. Na stronach swojej książki obnaża prawdziwe oblicze współczesnej nauki – okazuje się bowiem, że wiele powszechnie akceptowanych i bardzo wpływowych teorii bazuje na nierzetelnych badaniach. Autor ujawnia zaniedbania i oszustwa, które podważają wysiłki naukowe: od skażenia laboratoriów po tajenie nieudanych badań; od fałszowania danych po coraz częstszą pokusę wyolbrzymiania przeciętnych wyników w celu zdobycia sławy naukowej. Na potwierdzenie swoich tez Ritchie przytacza konkretne przykłady. Choć książka bije na alarm, jej wydźwięk jest pozytywny – autor nie tylko daje nam wiedzę potrzebną do wykrywania wątpliwych badań, lecz także wskazuje drogę do reform, które mogłyby ponownie uczynić naukę godną zaufania.
Patrz, co przez ciebie zrobiłem! Dlaczego nie…? – Tak, ale… Ja tylko próbuję ci pomóc! Będziecie jeszcze dumni, że mnie znacie! Książka Erica Berne’a ukazała się po raz pierwszy sześćdziesiąt lat temu. Mimo upływu czasu jej popularność w Polsce i na świecie nie zmalała. Tysiące Czytelników sięgają po ten tekst, by przyjrzeć się społecznym grom, w których uczestniczymy każdego dnia, nie zdając sobie z tego sprawy. I choć społeczne realia od lat 60. XX wieku bardzo się zmieniły, koncepcja Berne’a doskonale wyjaśnia i opisuje interakcje, prowadzone przez nastakże dziś. Czy w relacjach międzyludzkich jesteśmy skazani na granie w gry? Jaka jest alternatywa dla gier? Czy istnieje szansa na wydostanie się z tych pułapek i spontaniczne, autentyczne relacje? Nowe wydanie książki otwiera znakomita przedmowa autorstwa Profesora Bogdana de Barbaro. W tym wydaniu Czytelnik znajdzie również wyjaśnienie trudniejszych pojęć – konsultację merytoryczną przygotowała Joanna Skowrońska. Sednem obserwacji Berne’a jest fakt, wydawałoby się, prosty i oczywisty: to, co do siebie mówimy i jak do siebie mówimy, ma swoje dodatkowe, na pierwszy rzut oka ukryte znaczenie, a dotarcie do tego, co „między wierszami” i „na marginesie”, jest krokiem ku wyjściu z komunikacyjnej pułapki i ku odzyskiwaniu sprawczości podmiotowej. Jesteśmy też zachęcani do otwartości percepcyjnej, wrażliwości na świat (jakże dzisiaj trudnej, skoro często zapośredniczonej przez smartfonowy obraz świata i ludzi), do nonkonformizmu, do decyzyjności i – na ile to możliwe – do sprawczości i wolności (nazywanej przez Berne’a spontanicznością). A także do intymności, którą w pewnym momencie nazywa wprost miłością. Ale głównym wątkiem książki są gry. Nie sądzę, by naszym zadaniem było traktowanie tej książki jak podręcznika, który nas nauczy, jakie są gry, w które bywamy uwikłani, i na czym poszczególne gry polegają. Ale zapoznanie się z ich szerokim wachlarzem może nas uczynić uważnymi i wrażliwymi, a świadomość, że uczestniczymy w jakiejś grze, może być swego rodzaju znakiem ostrzegawczym, a może nawet znakiem „stop”. Bo uczestnicząc w tych grach, detalicznie przez autora opisanych, skazujemy się na role bezwiednych i bezwolnych aktorów, zaś demaskując grę i z niej wychodząc, odzyskujemy pozytywną współsprawczość w relacji. A więc nie musimy się uczyć gier Bernowskich, ale powinniśmy sprawdzić i uwrażliwić się, czy w nie gramy i co nas wciąga do gry. Z przedmowy prof. dr. hab. Bogdana de Barbaro
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?