KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN

Okładka książki Demencja. Podstawy

64,00 zł 50,43 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,34 zł

Książka Demencja. Podstawy przedstawia czytelnikowi jasne i pełne współczucia wprowadzenie do problematyki demencji oraz przystępny przewodnik po przechodzeniu przez różne etapy życia z demencją, od okresu poprzedzającego diagnozę i samej diagnozy do opieki postdiagnostycznej, rosnących potrzeb w zakresie wsparcia, a także opieki pod koniec życia. Książka, której współautorkami są naukowczyni, osoba cierpiąca na demencję oraz opiekunka rodzinna, ma na celu zwiększenie świadomości w zakresie demencji, podważenie stereotypowych i negatywnych wyobrażeń na temat tego, co to znaczy mieć demencję, a także opowiedzenie się za społeczeństwem, w którym ludzie żyjący z demencją mogą być tak aktywni, jak chcą, tak długo, jak to możliwe. Autorki przedstawiają przegląd aktualnych badań dotyczących każdego etapu życia z demencją, a także uwzględniają wiedzę z własnego doświadczenia, zwiększając zrozumienie i kwestionując myślenie o tym, jak może wyglądać życie z diagnozą lub opieka nad ukochaną osobą. Książka jako całość podkreśla znaczenie priorytetowego traktowania osoby cierpiącej na demencję, a także wzięcia pod uwagę wpływu, jaki dana inicjatywa czy działanie może wywrzeć na tę osobę, jej rodzinę i opiekunów. Ta publikacja zapewnia zarówno przystępne wprowadzenie do zagadnienia demencji, jak i praktyczne narzędzia, będzie zatem idealna dla pracowników służby zdrowia i opieki społecznej, studentów opieki społecznej, medycyny i pielęgniarstwa, a także dla ludzi z demencją, ich opiekunów oraz każdego, kto chce się dowiedzieć więcej o tej chorobie.
Okładka książki Trening pamięci. Podręcznik trenera

74,00 zł 58,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,20 zł

W tym podręczniku Czytelnik znajdzie wiedzę, która umożliwi poprawne zaplanowanie, przeprowadzenie i ocenę skuteczności treningu pamięci. Przemysław Bąbel i Agnieszka Baran pokazują, jak od wiedzy na temat pamięci można przejść do jej aktywnego wspomagania. W kolejnych rozdziałach przedstawiają: Specyfikę treningu pamięci jako treningu poznawczego, szkolenia oraz metody wspomagania pamięci Charakterystykę natury pamięci oraz jej działania 10 zasad wspomagania pamięci opartych na dowodach naukowych. Zasady te stanowią podstawę tworzenia technik i ćwiczeń wykorzystywanych podczas treningu pamięci Etapy procesu projektowania i realizacji treningu pamięci wraz z cennymi praktycznymi wskazówkami Katalog technik i ćwiczeń, które można wykorzystać w treningu pamięci, a także modyfikować, tworząc własne, autorskie ćwiczenia Scenariusze treningów pamięci dla różnych grup docelowych. Trening pamięci. Podręcznik trenera jest poszerzonym i uzupełnionym wydaniem książki opublikowanej w 2011 roku. Nowa edycja została znacząco zmodyfikowana i zaktualizowana. Autorzy uwzględnili najnowszą literaturę naukową, podjęli problem skuteczności treningów pamięci oraz prowadzenia treningów online. Katalog technik i ćwiczeń został uzupełniony o zadania wspierające pamięć autobiograficzną. Nowe scenariusze treningów pokazują, że wspomaganie pamięci może się z powodzeniem odbywać także poza salą szkoleniową.
Okładka książki Krótki kurs filozofii. Arendt

54,00 zł 42,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,47 zł

Błyskotliwe wprowadzenia w prace kluczowych filozofów i najważniejsze idee filozofii. Autorami poszczególnych tomów serii, wydanej w oryginale przez Oxford University Press, są wybitni specjaliści w prezentowanych obszarach.Hannah Arendt jest uznawana za jedną z najważniejszych myślicielek XX wieku. Była uczennicą dwóch przedstawicieli filozoficznego egzystencjalizmu: Karla Jaspersa i Martina Heideggera. Dana Villa, za pośrednictwem wnikliwych interpretacji najistotniejszych prac Arendt, od Korzeni totalitaryzmu po Życie umysłu, ukazuje znaczenie jej idei dla współczesnego czytelnika. Wyjaśnia w ten sposób, jak Arendt zdobyła światową sławę dzięki Korzeniom totalitaryzmu, by później kontynuować błyskotliwą karierę teoretyczki politycznej i intelektualistki publicznej.
Okładka książki Ilustrownik. Przewodnik po sztuce malarskiej

124,00 zł 92,74 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 92,57 zł

Fascynująca opowieść o sztuce dawnych mistrzówCo wspólnego z malarstwem ma włoskie słowo pentimento, oznaczające skruchę, żal i pokutę?Dlaczego drzewa i dachy w Widoku Delft Johannesa Vermeera są niebieskie?I co niegdyś nazywano majstersztykiem?Grażyna Bastek, historyczka sztuki od lat związana z Muzeum Narodowym w Warszawie, zabiera czytelników do średniowiecznych i nowożytnych pracowni malarskich. Tłumaczy zasady funkcjonowania dawnych warsztatów, opisuje, z jakich materiałów powstawały obrazy oraz procedury ich wytwarzania, a także opowiada o tym, jak dzieła dawnych mistrzów zmieniały się pod wpływem czasu i różnorodnych interwencji kolekcjonerów, muzealników oraz konserwatorów.Ilustrownik. Przewodnik po sztuce malarskiej to wyjątkowa, bogato ilustrowana pozycja przeznaczona zarówno dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z malarstwem dawnym i chcielibyzrozumieć jego aspekty technologiczne oraz artystyczną gramatykę, jak i dla zaawansowanych miłośników sztuki pragnących poszerzyć swoją wiedzę."Mówić o sztuce to sztuka sama w sobie - i Grażyna Bastek jest w niej znakomita. Jej "Ilustrownik" wbrew pozorom nie jest kolejnym słownikiem terminologicznym sztuk pięknych, tylko błyskotliwą, wielowątkową przechadzką po języku, którym przez stulecia obrosła zarówno sama technika tworzenia dzieł, jak i krytyka artystyczna. Przyda się w dyskusjach, przyda się we flircie i przy rozwiązywaniu krzyżówek. Przede wszystkim jednak "Ilustrownik" to znakomita lektura dla przyjemności poznawczej."Jacek Dehnel
Okładka książki Różnorodne ścieżki zmian poznawczych w starszym wieku. Czynniki motywacyjne i kontekstowe

134,00 zł 101,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 105,39 zł

Autorzy publikacji Różnorodne ścieżki zmian poznawczych w starszym wieku przedstawiają współczesną wiedzę na temat poznawczych aspektów starzenia się. Opisują czynniki motywacyjne i kontekstowe istotne dla poznawczego funkcjonowania osób w starszym wieku oraz uwzględniają różnice indywidualne mające znaczenie dla zmian poznawczych w okresie średniej i późnej dorosłości. Przybliżają metodologiczne problemy towarzyszące dotychczas stosowanym metodom badań oraz rozwiązania, które pomogły lepiej zrozumieć zmiany poznawcze zachodzące u osób w starszym wieku, a co za tym idzie – opracowywać skuteczniejsze interwencje. Badania nad zmianami poznawczymi towarzyszącymi starzeniu się rozwijały się intensywnie w ciągu ostatnich 50 lat, ulegając przekształceniu z dziedziny zdominowanej przez badania eksperymentalne w kierunku bardziej dojrzałych – zarówno koncepcyjnie, jak i metodologicznie – podejść. W ostatnich 10 latach obserwujemy rozwój podejść integracyjnych obejmujących dane behawioralne, neuropsychologiczne i społeczne. Dostrzeżenie niedoskonałości towarzyszących badaniom poprzecznym oraz stosowanie coraz bardziej złożonych metod zaowocowało rozwojem coraz bardziej wyrafinowanych projektów badawczych i narzędzi analitycznych umożliwiających zrozumienie wielości potencjalnych moderatorów i mediatorów zmian poznawczych w starszym wieku. Procesy te doprowadziły do odejścia od monolitycznego – często negatywnego – spojrzenia na starzenie się poznawcze na rzecz podejścia bardziej zniuansowanego i uwrażliwionego na czynniki kontekstowe. Główną inspiracją powstania niniejszej książki jest niedawne przejście w psychologii starzenia się od opisu zmian poznawczych towarzyszących starzeniu się w kategoriach ograniczeń do poszukiwania czynników związanych z prawidłowym funkcjonowaniem w późniejszym życiu. Dlatego też nacisk położono na zrozumienie zarówno czynników leżących u podstaw różnic indywidualnych w trajektoriach zmian w funkcjonowaniu poznawczym w późniejszym życiu, jak i natury mechanizmów kompensacyjnych rozwijanych przez najbardziej aktywne i odnoszące sukcesy osoby dorosłe w średnim i starszym wieku.
Okładka książki Drogowskazy studiowania Podręcznik umiejętności akademickich

54,00 zł 42,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,47 zł

Dlaczego warto i jak uczyć się w grupie?Czy wszyscy uczymy się w ten sam sposób?Jak pokonać prokrastynację, czyli po co studiować i jak zapanować nad czasem?Jak czytać i pisać teksty naukowe?Jak zaprezentować siebie, swoją pracę i nie dać się stresowi?Studiowanie wymaga nie tylko samodzielności i odpowiedzialności, lecz także eksplorowania i podejmowania wielu aktywności nieobjętych planem studiów. To czas rozwoju zainteresowań, poszukiwania innych możliwości rozwoju oraz nabywania nowych kompetencji w kołach naukowych, organizacjach studenckich i działalności pozauczelnianej. Okres studiowania to gromadzenie różnych doświadczeń oraz budowanie własnego kapitału intelektualnego i społecznego, co w rezultacie pozwoli absolwentom uczelni dobrze przygotować się do wejścia na rynek pracy.Moment przejścia ze szkoły średniej do systemu edukacji wyższej może być dla wielu świeżo upieczonych studentów trudnym czasem. Ta książka ma dostarczyć wsparcia w tym szczególnie ważnym okresie stawiania pierwszych kroków w nowym środowisku, jakim jest szkoła wyższa.Celem podręcznika jest nie tylko ukształtowanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności skutecznego studiowania, ale przede wszystkim rozwój świadomości i refleksyjności na temat własnych procesów uczenia się, komunikowania i współpracy w grupie. Publikacja umożliwia studentom poznanie zarówno własnych mocnych stron, jak i słabości, oraz świadome i odpowiedzialne budowanie kariery studenckiej.Konstrukcja i koncepcja podręcznika korespondują ze współczesnymi teoriami uczenia się i czynią uczącego się projektantem własnego procesu kształcenia, a nie tylko odbiorcą eksperckiej wiedzy przekazanej w formie pisanej. Jest to podejście szanujące podmiotowość czytelnika i zachęcające go do twórczego wykorzystywania proponowanych treści.Z recenzji dr hab. Małgorzaty Rosalskiej, prof. UAM
Okładka książki Sztuka skutecznego pisania

64,00 zł 46,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,34 zł

ŁADNIE pisze się w szkole. W życiu trzeba pisać SKUTECZNIE. Kiedy ostatnio czekałaś kilka dni na odpowiedź na ważnego e-maila? A może znów spędziłeś godziny na pisaniu newslettera, który ostatecznie nie przyniósł oczekiwanego rezultatu? W cyfrowym świecie dotarcie do odbiorców jest wyjątkowo trudne. Każdego dnia otrzymują oni mnóstwo wiadomości i komunikatów. Jako autorzy musimy nieustannie konkurować o ich skupienie i uwagę. Napisany pięknym stylem i dobrze zredagowany tekst już nie wystarczy. Jak pisać, żeby zainteresować odbiorców i zachęcić ich do podjęcia działania? Jessica Lasky-Fink i Todd Rogers, naukowcy z Harvardu, od lat prowadzą badania nad ludzkim zachowaniem i procesami poznawczymi. Korzystając ze swojego doświadczenia i wiedzy z zakresu komunikacji, psychologii i nauk behawioralnych, stworzyli 6 zasad skutecznego pisania, dzięki którym twoje teksty będą nie tylko atrakcyjne, ale także przystępne i zrozumiałe dla czytelnika. Sztuka skutecznego pisania to praktyczny poradnik oparty na wynikach badań naukowych, który nauczy cię skutecznej komunikacji nie tylko w biznesie, ale również w życiu codziennym. Todd Rogers – profesor polityki publicznej na Uniwersytecie Harvarda. Specjalizuje się w naukach behawioralnych. Jest współzałożycielem Analyst Institute i Everyday Labs. Jego artykuły ukazywały się między innymi w „New York Timesie”, „Los Angeles Timesie” i „Politico”. Jessica Lasky-Fink – uzyskała tytuł doktora w dziedzinie polityki publicznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Jest kierowniczką ds. badań w The People Lab, zespole badawczym w Kennedy School na Uniwersytecie Harvarda. W swoich badaniach skupia się na usprawnieniu realizacji programów i usług publicznych.
Okładka książki Powikłania po zabiegach estetycznych. Protokoły naprawcze

699,99 zł 551,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 553,70 zł

Zabiegi medycyny estetycznej w obecnych czasach zyskują na coraz większej popularności. W pogoni za pięknem i młodym wyglądem medycyna estetyczna stwarza swoim odbiorcom coraz to nowe możliwości „upiększania siebie”, ale także korygowania niechcianych efektów. Celem nadrzędnym gabinetów medycyny estetycznej jest bezpieczeństwo pacjentów – nie tylko pod względem sterylności wykonywanych zabiegów czy użycia profesjonalnych, sprawdzonych produktów, ale także opieka nad nim w czasie późniejszym, a przede wszystkim wsparcie i pomoc w razie jakichkolwiek powikłań. W niniejszej publikacji, która jest wynikiem analiz prac poglądowych i dzieł naukowych, zebrano i usystematyzowano wiedzę na temat protokołów terapeutycznych i ich skuteczności. Książka powstała z potrzeby kompleksowego zaopiekowania się pacjentem oraz pomocy mu w odwróceniu niepożądanych reakcji pozabiegowych. Dowiesz się z niej: jakie są mechanizmy powstawania niepożądanych efektów zabiegów medycyny estetycznej, jak im zapobiegać oraz co zrobić, jeżeli się wydarzą. Poruszone tematy dotyczą: obrzęków, odmrożeń, wstrząsu anafilaktycznego, niepoprawnej implementacji nici, grudek i nierówności (np. po wypełniaczach czy mezokoktailach), hiperpigmentacji, reakcji alergicznych, zespołu piekącej jamy ustnej, zapalenia czerwieni wargowej i wiele innych. To podstawowa publikacja, która powinna się znaleźć w biblioteczce każdego lekarza medycyny estetycznej oraz osób mających styczność z powikłaniami pozabiegowymi.
Okładka książki Socjologia. Kluczowe pojęcia

104,00 zł 81,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 77,65 zł

Współczesna nauka o społeczeństwie jest niezwykle zróżnicowana: zajmuje się często odległymi od siebie problemami, stosując szeroką paletę podejść metodologicznych. Specyfikę socjologii wyznaczają jej kluczowe pojęcia, za pomocą których ta dyscyplina jest w stanie wyjaśnić życie społeczne. Pojęcia te również ciągle ewoluują i zmieniają swoją treść. Socjologia. Kluczowe pojęcia to pozbawiony specjalistycznego żargonu przewodnik po najważniejszych terminach współczesnej socjologii – od kapitalizmu, przez władzę i ruchy społeczne po seksualność i tożsamość. Anthony Giddens i Philip W. Sutton w przystępny sposób omawiają każde pojęcie, sytuują je w określonym kontekście historycznym, a także pokazują, w jaki sposób jest ono używane obecnie przez badaczy społecznych. Dzięki temu książka może służyć nie tylko studentom, wykładowcom i badaczom, ale także wszystkim, którzy chcą lepiej zrozumieć otaczającą ich rzeczywistość. Wydanie, które przekazujemy do rąk czytelników, zostało uzupełnione o nowe pojęcia odzwierciedlające rozwój myśli społecznej i teorii socjologicznej.
Okładka książki Krótki kurs filozofii. Hegel

54,00 zł 42,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,47 zł

Błyskotliwe wprowadzenia w prace kluczowych filozofów i najważniejsze idee filozofii. Autorami poszczególnych tomów serii, wydanej w oryginale przez Oxford University Press, są wybitni specjaliści w prezentowanych obszarach.Georg Wilhelm Friedrich Hegel jest uznawany za najbardziej wpływowego filozofa XIX i XX wieku. Jego myśli i idee stanowiły punkt odniesienia dla wielu wybitnych myślicieli - między innymi Karola Marksa czy Ludwiga Feuerbacha. Peter Singer prezentuje biografię Hegla i opisuje czasy, w których żył, a następnie omawia niektóre spośród najtrudniejszych aspektów jego filozofii. Analizuje także najważniejsze idee i dzieła Hegla, objaśniając w jasny i przystępny sposób kwestie uważane za trudne i skomplikowane.
Okładka książki Sprzewcy przestępstw seksualnych przeciw dzieciom

124,00 zł 97,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 97,53 zł

Prowadzenie badań nad seksualnością człowieka w ogóle, a także nad jej pozanormatywnymi formami ekspresji, takimi jak przestępstwa seksualne, jest specyficznym wyzwaniem dla nauki. Z jednej strony, od prac prowadzonych nad tym zagadnieniem oczekuje się, aby dostarczały wiedzy użytecznej dla praktyki społecznej i umożliwiały zapobieganie patologicznemu zjawisku. Z drugiej strony, sam proces badawczy podlega w tym przypadku różnym oddziaływaniom społecznym - przekonaniom i wiedzy potocznej, wartościowaniu i ocenom moralnym.Podstawę konstrukcji tej książki stanowiło założenie o potrzebie refleksji w toku pracy nad poznaniem sprawców seksualnych przestępstw przeciw małoletnim. Autorka rozpoczyna ją od przedstawienia osób będących w centrum jej zainteresowania badawczego - sprawców przestępstw seksualnych przeciw małoletnim, definiując status sprawcy i opisując, kto, zgodnie z polskimi regulacjami prawnymi, może być określony tym mianem. Książka zawiera także przegląd metod (samoopisowych, pośrednich, psychofizjologicznych) używanych w badaniach poznania sprawców przestępstw seksualnych przeciw małoletnim, wraz z przykładami badań i krytyczną analizą.W drugiej części publikacji Czytelnik znajdzie podsumowanie bieżącego stanu wiedzy naukowej o poznaniu sprawców przestępstw seksualnych przeciw małoletnim. Autorka zaprezentowała je w odniesieniu do trzech podjeść: neuropsychologicznego, poznania społecznego oraz seksuologii. Monika Zielona-Jenek podjęła także próbę podsumowania wyzwań, przed jakimi stoi obecnie nauka o sprawcach przestępstw seksualnych przeciw małoletnim. Choć jak dotąd zgromadzono bogaty materiał badawczy dotyczący tej grupy osób, wciąż da się identyfikować zagadnienia niedostatecznie wyeksplorowane empirycznie oraz wymagające dalszej pracy koncepcyjnej.
Okładka książki Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe

124,00 zł 93,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 97,53 zł

W książce „Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe” Autorka dokonała identyfikacji zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych uwzględniając ich tożsamość, wizerunek i reputację organizacyjną oraz inne uwarunkowania, takie jak dziedzictwo i przywództwo marek korporacyjnych, a także determinanty ich kapitału. Hanna Górska-Warsewicz korzystając ze swoich prawie 30-letnich doświadczeń badawczych w zakresie marek, ich kreowania, postrzegania i kształtowania ich kapitału, przedstawiła w pracy analizę ujętą w szerszym kontekście uwzględniając reputację organizacyjną. Włączenie do tej publikacji badań przeprowadzonych wśród menedżerów i konsumentów traktowanych jako jedną z grup interesariuszy zewnętrznych pozwoliło Autorce na kompleksowe przedstawienie reputacji i kapitału marek korporacyjnych z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie modelowania równań strukturalnych z wykorzystaniem dwóch metod, które dotychczas stosowano równolegle. Ponadto Autorka zaproponowała model podstawowy i rozszerzony. Książka jest kierowana do osób zainteresowanych problematyką marek korporacyjnych, ich zarządzaniem i kreacją zarówno ze sfery akademickiej, jak również praktyki biznesowej poczynając od mikroprzedsiębiorców a kończąc na korporacjach międzynarodowych. Na przestrzeni lat, autorka prowadząc badania w zakresie kapitału marek oraz metod jego konceptualizacji, kwantyfikacji i determinant, a także architektury marek, rozwoju marek własnych oraz zachowań konsumentów wobec marek, zauważyła przestrzeń dla identyfikacji ram analitycznych luki badawczej wpisującej się w obszar nauk o zarządzaniu i jakości. Dotychczas zagadnienie kapitału marki i jej reputacji analizowano równolegle, zależności między nimi badano w nielicznych opracowaniach. Podobnie zagadnienie kapitału i reputacji marek korporacyjnych analizowano w oddzielnych przestrzeniach badawczych, nie identyfikując wzajemnych zależności. Nie analizowano również kapitału i reputacji marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Kontekst dziedzictwa i przywództwa marek korporacyjnych nie podlegał eksploracji empirycznej w odniesieniu do reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Tak określoną przestrzeń należy wskazać jako problem badawczy. (ze wstępu) (…) dotychczas żaden badacz w Polsce nie przedstawił tak pogłębionej próby poznania zagadnienia reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ujmując to w sposób dynamiczny i wielowymiarowy, jak uczyniła to dr hab. H. Górska-Warsewicz w ocenianej monografii. Jest to ujęcie kompleksowe obejmujące całość rozważań. Autorka wypełnia ową lukę (…). Dokonuje ona w recenzowanej monografii ciekawych logicznie, poznawczo i aplikacyjnych rozstrzygnięć z punktu widzenia użyteczności nauk o zarządzaniu i jakości. Niniejsza monografia wyróżnia się zdecydowanie na tle innych pozycji traktujących o tej tematyce. Jest świeżym i ugruntowanym badawczo, wyróżniającym się na tle literatury nowym spojrzeniem na problematykę marek korporacyjnych. prof. dr hab. dr h.c. multi Bogdan Nogalski (z recenzji) Oceniając oryginalność stawianych tez oraz zasadność podejmowanych badań, stwierdzam, że recenzowana publikacja jest innowacyjna na polskim rynku wydawniczym. Podejmowana w publikacji tematyka nie jest szeroko opisywana na rodzimym rynku. Publikacja stanowi doskonałe uzupełnienie i rozszerzenie dyskusji na temat komunikacji naukowej w Polsce. prof. dr hab. Łukasz Sułkowski (z recenzji)
Okładka książki Badania społeczne w praktyce

204,00 zł 160,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 152,29 zł

Nowe wydanie jednego z najważniejszych podręczników na świecie do socjologii i przedmiotów społecznych. Obejmuje całość podstawowej wiedzy metodologicznej (filozofia nauki, struktura procesu badawczego, typy obserwacji, analiza danych, techniki badawcze, etyka badań społecznych). Pokazuje, jak przygotować i prowadzić badania społeczne. Wprowadza w teorię i paradygmaty badań społecznych. Omawia strukturę procesu badawczego, typy obserwacji i sposoby analizy danych. Przedstawia problemy etyczne i społeczny kontekst badań. Posiada przejrzysty układ treści oraz użyteczne załączniki przybliżające praktykę badań społecznych. Książka przeznaczona jest dla studentów socjologii, nauk społecznych, nauk politycznych oraz dziennikarstwa. Jest również niezbędnym źródłem wiedzy dla osób zajmujących się badaniem rynku, opinii publicznej, marketingiem, analizą informacji i reklamą.
Okładka książki Wiktymologia społeczna

204,00 zł 160,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 160,45 zł

Wiktymologię interesują wszelkie zjawiska powodujące nierówności społeczne, pokrzywdzenie społeczeństw czy jednostki ludzkiej, w tym przedmiotem jej badań jest zarówno globalizacja, powodująca zmniejszenie nierówności społeczno-gospodarczych i poprawę bytu ludności, jak i sfera poruszana przez przeciwników globalizacji, mówiąca o pogorszeniu i zagrożeniu jakości życia i o wynikających z tego rożnych formach pokrzywdzenia człowieka. Niniejsza praca nie wyczerpuje bogatej problematyki wiktymologii. Zawiera jednak analizę i ocenę tych problemów, które w wymiarze jednostkowym i społecznym stały się zagrożeniami na przełomie tysiącleci. Dla rozwoju wiktymologii jako ruchu społecznego ważne jest wdrażanie wyników badań wiktymologicznych. W najbliższym czasie powinna więc wzrastać profilaktyczna funkcja wiktymologii, na co zwrócono uwagę w kolejnych rozdziałach książki, będącej holistycznym opracowaniem obejmującym wszelkie aspekty współczesnej wiktymologii.Opracowanie naukowe Profesora Brunona Hołysta to wybitna praca ukazująca horyzont tożsamości człowieka i przyrody z punktu widzenia zachowania gatunku ludzkiego. Na poziomie świata obiektów, zmysłów i myśli została zaprezentowana problematyka bezpieczeństwa rodu ludzkiego, które jest rozumiane jako zgodność ideałów - świata wartości - jednostki, wspólnoty oraz kultury i cywilizacji. Autor ukazał najistotniejsze zagrożenia cywilizacyjne dla dobra wspólnego, proponując działania profilaktyczno-prewencyjne mające na celu ograniczenie przemocy strukturalnej i dochodzenie do społeczeństwa sprawiedliwego.prof. zw. dr hab. Andrzej Bałandynowicz (z recenzji)Kolejne dzieło Profesora Brunona Hołysta budzi podziw z racji wielopłaszczyznowego i wielopoziomowego ujęcia problemu wiktymologii. Stanowi ono rezultat interdyscyplinarnej wiedzy Autora, w tym także filozoficznej. Profesor Brunon Hołyst wyjaśnia, że właściwie każda działalność człowieka może mieć implikacje wiktymizacyjne. Zagrożenia są nie tylko zewnętrzne, lecz także wewnętrzne, płynące z niepożądanych zmian w psychice człowieka.prof. zw. dr hab. Maria Szyszkowska (z recenzji)
Okładka książki Komunikacja, kultura i działanie

64,00 zł 50,43 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,34 zł

Książka Komunikacja, kultura i działanie, której autorem jest Andrzej Zaporowski poświęcona jest relacyjnemu ujęciu wspomnianym w tytule trzem kategoriom. Będąc owocem dziesięcioletnich wykładów dla studentów kulturoznawstwa nie jest jedynie pomyślana jako podręcznik, ale studium przybliżające rozumienie działania jako szczególnego zdarzenia, któremu można przypisać dwie własności - komunikacyjną i kulturową - jednocześnie. W Komunikacji, kulturze i działaniu autor odwołuje się do szeregu świadectw - koncepcji badawczych - wybranych lecz kluczowych postaci, z których wszyscy czynili centralnym punktem swych dociekań działanie, choć skupiali się bardziej na pierwszej lub ostatniej ze wspomnianych własności. Przedstawiając stanowiska Arystotelesa, Edwarda B. Tylora, Ludwiga Wittgensteina, Edwarda Halla, Donalda Davidsona, Bronisława Malinowskiego, Clifforda Geertza i Jerzego Kmity autor książki odnosi ich stanowiska wzajemnie do siebie postulując, że w rzeczywistości w każdym z nich da się wyłuskać wspomniany podwójny charakter działania. Rozpoczynając od zagadnień terminologicznych i historycznych analizuje wybrane koncepcje komunikacji i kultury, aby zakończyć propozycją ujęcia działania nieodruchowego jako złożonego, dwuwymiarowego, zdarzenia świata (fizykalnego a zarazem społecznego). Tym samym autor ujmuje człowieka - zwierzę komunikacyjne i kulturowe - jako możliwie elastyczny i kreatywny podmiot szeregu interakcji, nie zaś bierny i odtwórczy przedmiot szeregu manipulacji. Według prof. Eugeniusza Wilka książka "jest z pewnością, pod względem omawianych kolejno tematów oraz przywoływanych koncepcji, spójnym i inspirującym wywodem autorskim na temat tytułowych kategorii poznawczych." Z kolei według prof. Andrzeja Radomskiego "to solidne i wszechstronne dzieło, które zasługuje na uwagę czytelników zainteresowanych zagadnieniami związanymi z kulturą, komunikacją i zrozumieniem ludzkiego sprawstwa".Książka przeznaczona jest dla studentów, w tym doktorantów, i wszystkich osób zainteresowanych wzajemnymi związkami tytułowych kategorii, zarówno kulturoznawców, filozofów i antropologów, jak i przedstawicieli szeroko rozumianych nauk humanistycznych i społecznych. W tym kontekście warto podkreślić walor poznawczy, w tym krytyczny, książki tak istotny dla prowadzenia praktyki badawczej i edukacyjnej.
Okładka książki Optimum 2.0. Idea cyberpsychologii pozytywnej

64,00 zł 46,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,34 zł

Rozwój sztucznej inteligencji jest odważną, żeby nie powiedzieć: brawurową szarżą ku granicznym słupom człowieczeństwa. Rozwój sztucznej inteligencji osiągnął oszałamiającą skalę, a kolejne innowacje zagęszczają sieć interakcji ludzi z cyfrowymi artefaktami.
Opakowanie Obyczaje w Polsce

94,00 zł 74,06 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 73,12 zł

Pierwsze na rynku tak obszerne i nowoczesne kompendium wiedzy o obyczajach w Polsce! Książka: prezentuje dzieje obyczajów w sposób panoramiczny i dynamiczny, z uwzględnieniem różnic chronologicznych, regionalnych, stanowych czy wyznaniowych; obejmuje obyczaje życia publicznego, dworskiego, prywatnego oraz religijnego - w kontekście historii kultury europejskiej, a także rozwoju świadomości społecznej i narodowej; ciekawie opisuje obyczaje związane z pracą, życiem rodzinnym i towarzyskim oraz rozrywki i kulturę stołu; przedstawia wizje świata charakterystyczne dla poszczególnych wieków; zawiera odniesienia do obyczajowości mniejszości narodowych: żydowskiej, litewskiej, ukraińskiej i niemieckiej. Pozycję szczególnie polecamy studentom historii, kulturoznawstwa, filologii polskiej i antropologii oraz wszystkim, których interesuje, jak kształtowały się obyczaje polskie. W dniu 2 grudnia 2004 roku książka otrzymała nagrodę w ogólnopolskim Konkursie na Najlepszą Książkę Roku 2004 o Pióro Fredry. Konkurs ten jest stałym, ważnym wydarzeniem, które od 13 lat towarzyszy Wrocławskim Promocjom Dobrych Książek. Celem jego jest wyłonienie i nagrodzenie najlepszych książek, wydanych w Polsce w danym roku. Ocenie podlegają wartości merytoryczne, literackie i edukacyjno-poznawcze oraz wysoki poziom edytorski i typograficzno-artystyczny.
Okładka książki Rebranding Strategiczna zmiana dla organizacji

84,00 zł 66,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,07 zł

Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego. W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
Okładka książki Nauka o szczęściu. 7 lekcji dobrego życia

64,00 zł 47,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,76 zł

Paradoks szczęścia polega na tym, że najtrudniej je osiągnąć, kiedy go szukamy. Pojawia się jednak nieoczekiwanie, gdy robimy rzeczy, które mają sens. Profesor Bruce Hood przyjrzał się temu problemowi z perspektywy nauki i doszedł do wniosków, które przeczą treści większości popularnych poradników. Swoją wiedzę przekazuje na kursie Nauka o szczęściu zorganizowanym przez Uniwersytet w Bristolu i w książce o tym samym tytule, która jest pokłosiem kursu. Jakie wnioski na temat dążenia do szczęścia płyną zatem z nauki? Dlaczego o wiele łatwiej zwracamy uwagę na negatywne aspekty rzeczywistości i spodziewamy się, że świat pójdzie w złym kierunku? Dlaczego błądząc myślami, najczęściej wędrujemy w ponure rejony? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź w siedmiu prostych, ale zmieniających życie lekcjach: Zmień swoje ego Unikaj izolacji Unikaj negatywnych porównań Rozwijaj swój optymizm Kontroluj swoją uwagę Buduj relacje Wyjdź z własnej głowy Każda z lekcji kończy się serią przydatnych wskazówek, jak wprowadzić w życie zalecenia wynikające z nauki i jak praktykować szczęście. Najważniejsze przesłanie książki dotyczy jednak więzi między ludźmi. Bruce Hood mówi jasno: dbając tylko o siebie, szczęścia nie osiągniesz! Autor wyjaśnia, czemu w naszym życiu służy egocentryzm i jak rozwijać przeciwną postawę allocentryczną. Pokazuje, dlaczego obawiamy się nawiązać relacje i dlaczego ten strach najczęściej jest przesadzony. Możemy wykorzystać odkrycia naukowe, aby zmienić sposób myślenia i zmienić swoje życie na lepsze.
Okładka książki Okiem filozofa Komunikacja cyfrowa

59,00 zł 46,49 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,40 zł

OKIEM FILOZOFAKOMUNIKACJA CYFROWATechnologie cyfrowe spowodowały znaczące zmiany w zakresie komunikacji. Stworzyły nowe możliwości, ale jednocześnie stały się źródłem wielu istotnych problemów. Z jednej strony nowe technologie umożliwiają nam komunikację z ludźmi na całym świecie, pozwalają docierać do określonych grup odbiorców, a także zwiększać zasięg przekazywanych przez nas treści. Z drugiej strony coraz trudniej jest nam ocenić, czy informacje, które do nas trafiają, są sprawdzone i wiarygodne.W książce Okiem filozofa. Komunikacja cyfrowa brytyjska filozofka, Onora O'Neill, analizuje wyzwania, przed którymi stają odbiorcy w obliczu rozwoju komunikacji cyfrowej, a także wskazuje na najważniejsze problemy etyczne związane z wykorzystywaniem nowych technologii do komunikowania się z innymi ludźmi.Okiem filozofa. Komunikacja cyfrowa to wnikliwe spojrzenie na kwestie dotyczące komunikacji, które daje nową perspektywę i skłania do refleksji.W każdym tomie z serii Okiem filozofa powszechnie uznani myśliciele prezentują osobistą refleksję na tematy, z którymi spotykamy się w codziennym życiu.Onora O'Neill - nosi tytuł Honorary Professor Emeritus na Uniwersytecie w Cambridge i zasiada w ławie posłów niezależnych Izby Lordów. Jest autorką licznych książek na temat Immanuela Kanta, etyki i filozofii polityki, między innymi Justice Across Boundaries (2016).
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,58 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

13. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,61 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj