Fascynująca opowieść jednego z najwybitniejszych naukowcówJako ludzkość od wieków szukamy sposobów na radzenie sobie ze śmiercią i towarzyszącym jej niepokojem. Tworzymy wierzenia, które pozwalają nam uniknąć jej ostateczności. Podejmujemy wysiłki, żeby nas zapamiętano i żeby "coś po sobie zostawić". Dążymy do prokreacji, aby cząstka nas żyła dalej w świecie. Instynktownie unikamy wypadków i chorób, a także wkładamy wiele pracy w zahamowanie procesu starzenia się naszego organizmu. Chcemy trwać przy życiu tak długo, jak to możliwe. A nauka ma nam w tym pomóc.Naukowcy z różnych dziedzin - biologii, fizyki, chemii, inżynierii genetycznej i sztucznej inteligencji - tworzą nowe, coraz bardziej wyrafinowane narzędzia do manipulowania genami i komórkami, które mają znaczący wpływ na proces starzenia się. Czy dzięki ich wysiłkom zdołamy w końcu przechytrzyć choroby i śmierć i żyć zdecydowanie dłużej niż obecnie?Venki Ramakrishnan omawia najnowsze badania naukowe wyjaśniające przyczyny starzenia się, analizuje wysiłki zmierzające do przedłużenia życia, a także biografie ludzi stojących za największymi odkryciami w tej dziedzinie. W książce Dlaczego umieramy łączy naukę, politykę, wspomnienia i medycynę, a także stawia ważne pytania:Czy śmierć może służyć niezbędnemu celowi biologicznemu?Jakie konsekwencje dla nas wszystkich będzie mieć wydłużenie ludzkiego życia?I czy naprawdę powinniśmy żyć wiecznie?
Książka Zdrowie psychiczne mężczyzny. Pułapki autodestrukcji jest kompleksowym i wszechstronnym spojrzeniem na kondycję psychiczną mężczyzn, szczególnie w kontekście zachowań autodestrukcyjnych oraz mechanizmów zarządzania stresem, emocjami, a także wyzwań związanych z męskim zdrowiem psychicznym i fizycznym. Zawarto w niej pogłębioną analizę trudności, z jakimi mierzą się mężczyźni w dynamicznie zmieniającym się współczesnym świecie. Książka wprowadza w różnorodne obszary związane z męską psyche, oferując wgląd w specyficzne aspekty autodestrukcyjnych tendencji. Autorzy przedstawiają problematykę traumy, depresji, zachowań suicydalnych oraz trudności w radzeniu sobie ze stresem, uwzględniając zarówno aspekty biologiczne, jak i psychospołeczne. Atutem tej monografii jest jej interdyscyplinarne podejście – swoje teksty zamieścili w niej specjaliści z dziedziny psychologii, psychiatrii, seksuologii i dietetyki. Tak szeroka perspektywa pozwala zrozumieć, jak wiele czynników wpływa na zdrowie psychiczne mężczyzn i dlaczego temat ten wymaga odrębnej analizy w kontekście płci.
Metodologia badań otwarta na dzieci jest propozycją świadomego i refleksyjnego włączania dzieci do badań społecznych. To poszukiwanie metod i technik, które umożliwią wybrzmienie dziecięcego głosu, ale także pozwolą go usłyszeć. Propozycja takiej metodologii jest jednocześnie przyznaniem, że są fragmenty świata dzieci, do których dorosły badacz ma ograniczony dostęp. Otwartość proponowanej w książce metodologii oznacza również, że nie jest ona skierowana tylko do dziecięcej grupy badawczej. Wypracowane w jej ramach techniki i narzędzia mogą być wykorzystane do badań innych grup, przykładowo osób z niepełnosprawnościami, o wysokiej wrażliwości. Wiele z proponowanych trików może wejść w metaforyczną skrzynię z narzędziami badacza i być w zanadrzu, gotowych do użycia, gdy nadejdzie taka potrzeba.
100 ponadczasowych strategii tworzenia pozytywnych interakcjimiędzy ludźmi a technologią Bogato ilustrowana książka, po której można się swobodnie poruszać. Irene Pereyra zestawia jasne wyjaśnienia poszczególnych koncepcji z życia wziętymi, wizualnymi przykładami pomysłów, reguł, wskazówek, a nawet nękających nas błędów poznawczych. Ten doniosły zbiór został podzielony na sześć części – pamiętać, wczuć się, zdefiniować, zbadać, zaprojektować, zweryfikować – i stanowi lekturę obowiązkową dla projektantów, inżynierów, menedżerów i studentów, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę na temat projektowania doświadczeń użytkownika. „To pozycja dla tych, którzy – podobnie jak ja – przestawali nadążać za szybkim odchodzeniem od klasycznego projektowania do projektowania UX/UI. Wspaniale zaprojektowana i świetnie napisana książka Ierene Pereyry to doświadczenie użytkownika samo w sobie. Kiedyś o czymś takim mówiło się: dar niebios”. Steven Heller, autor książek i współprzewodniczący programu MFA Design/ Designer as Entrepreneur przy School of Visual Arts w Nowym Jorku
Granice organizacyjne. Symboliczno-interpretatywne studium porównawcze organizacji publicznych i prywatnych – wyjątkowa książka o granicach w organizacjach. Granice, choć często niewidoczne, mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania organizacji. Określają strefy wpływu, porządkują zadania i wspierają koordynację działań. W książce Doroty Jendzy granice organizacyjne są analizowane przez pryzmat doświadczeń członków organizacji publicznych i prywatnych, ukazując ich rolę w kształtowaniu sprawczości i wspólnotowości. To pierwsza na rynku publikacja, która kompleksowo bada granice organizacyjne w kontekście codziennych praktyk zawodowych. Autorka porusza fundamentalne pytania: - Jakie granice organizacyjne dostrzegają pracownicy? Co wpływa na ich kształtowanie? Jak różnią się granice w sektorze publicznym i prywatnym? Książka ukazuje granice jako narzędzie zarządzania oraz wyznacznik kierunków zmian organizacyjnych. Podkreśla znaczenie sprawczości i wspólnotowości, które wpływają na kulturę organizacyjną, motywację i efektywność pracowników. Dla kogo? Badaczy i badaczek eksplorujących tematykę organizacji. Osób zainteresowanych kulturą organizacyjną i zarządzaniem. Menedżerów i liderów w sektorze publicznym i prywatnym.
"Dokonanie porównania między instytucjami prywatnymi i publicznymi wnosi nowe treści do (…) dyskusji na temat specyfiki i różnic między tymi instytucjami. (…) Ujęcie tematu jest oryginalne i nowoczesne." Z recenzji prof. dr hab. Aldony Glińskiej-Neweś Jeśli interesują Cię granice organizacyjne i ich wpływ na zarządzanie – ta książka jest dla Ciebie!
W tej wyjątkowo praktycznej książce kompleksowo i obszernie pokazany jest proces zamykania sprzedaży, od momentu złożenia oferty po samą jej finalizację. Znajdziesz w niej gotowe narzędzia komunikacyjne do zastosowania, od pojedynczych zwrotów, pytań, po gotowe modele postępowania. Będziesz mógł od razu je zastosować i realnie wpłynąć na polepszenie swoich wyników sprzedażowych.
Synteza współczesnej wiedzy o technikach malarskich mistrzów weneckich Dla badaczy technik malarskich sztuka Wenecjan to szczególnie ciekawe pole, a jednocześnie duże wyzwanie. Muszą się bowiem zmierzyć z wielowiekowymi legendami i tajemnicami warsztatu największych mistrzów koloru. Wyjątkowość sztuki weneckiej opierała się na wysokiej jakości dostępnych w mieście tworzyw i eksperymentach technologicznych, prowadzonych przez miejscowych artystów. W ciągu ostatnich kilku dekad obrazy mistrzów weneckich poddane zostały wnikliwym badaniom technologicznym. Rentgenogramy, reflektogramy w podczerwieni i próbki farby pobrane z wielu wybitnych dzieł pozwoliły na identyfikację materiałów używanych przez malarzy i rozpoznanie ich warsztatowych procedur. Grażyna Bastek opisuje budowę dawnych malowideł. Pisząc o funkcjonowaniu warsztatów największych artystów weneckich – Belliniego, Giorgiona, Tycjana i Tintoretta – skupia się nie tylko na materii ich dzieł, lecz także na technikach warsztatowych, organizacji pracy, zamówieniach i ich realizacjach. Warsztaty weneckie to doskonała pozycja zarówno dla studentów historii sztuki oraz wszystkich osób planujących podjęcie studiów w tym obszarze, jak i dla pasjonatów malarstwa, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę.
Barok i oświecenie to kolejny już tom porywającej podróży przez dzieje kultury europejskiej! Autor przedstawia Czytelnikowi podstawowy dotąd korpus wiedzy o obu epokach, zarazem rozwija szeroko skromnie dotąd prezentowane zarówno w polskich, jak i zachodnich monografiach ujęcie takich zjawisk, jak: geneza i wpływ na kulturę dziennikarstwa, cenzury i koncepcji wolności słowa; dowodzi, że obok francuskiego i angielskiego świeckiego racjonalizmu istniały nurty oświecenia katolickiego i żydowskiego – haskali; podnosi rolę literatury, sztuki i architektury w tworzeniu się tożsamości Ukrainy, a także w zachowaniu tradycji narodowych krajów pod panowaniem islamu.
Czytelnik będzie zapewne zaskoczony tym, że Imperium Osmańskie na okupowanych Bałkanach gwarantowało firmanem Mehmeda II rozwój architektury chrześcijańskiej i że stanowiło ono, podobnie jak Rzeczpospolita Obojga Narodów, azyl dla innowierców prześladowanych na Zachodzie. Książka zawiera jeszcze wiele innych, podobnie zaskakujących informacji. Autor silnie podkreśla znaczenie polskiego i litewskiego baroku w Europie. Przytacza głośną monografię profesora Denisa De Lucca The Baroque Mind (2018), który weryfikuje nie zawsze nam przyjazne opinie zachodnie i określa m.in. Rzeczpospolitą Polsko-Litewską mianem „europejskiej potęgi i głównego podmiotu kulturalnego epoki baroku” w zakresie poezji. W przygotowaniu Dzieje kultury europejskiej. Wiek XIX
Barok i oświecenie to kolejny już tom porywającej podróży przez dzieje kultury europejskiej! Autor przedstawia Czytelnikowi podstawowy dotąd korpus wiedzy o obu epokach, zarazem rozwija szeroko skromnie dotąd prezentowane zarówno w polskich, jak i zachodnich monografiach ujęcie takich zjawisk, jak: geneza i wpływ na kulturę dziennikarstwa, cenzury i koncepcji wolności słowa; dowodzi, że obok francuskiego i angielskiego świeckiego racjonalizmu istniały nurty oświecenia katolickiego i żydowskiego – haskali; podnosi rolę literatury, sztuki i architektury w tworzeniu się tożsamości Ukrainy, a także w zachowaniu tradycji narodowych krajów pod panowaniem islamu. Czytelnik będzie zapewne zaskoczony tym, że Imperium Osmańskie na okupowanych Bałkanach gwarantowało firmanem Mehmeda II rozwój architektury chrześcijańskiej i że stanowiło ono, podobnie jak Rzeczpospolita Obojga Narodów, azyl dla innowierców prześladowanych na Zachodzie. Książka zawiera jeszcze wiele innych, podobnie zaskakujących informacji. Autor silnie podkreśla znaczenie polskiego i litewskiego baroku w Europie. Przytacza głośną monografię profesora Denisa De Lucca The Baroque Mind (2018), który weryfikuje nie zawsze nam przyjazne opinie zachodnie i określa m.in. Rzeczpospolitą Polsko-Litewską mianem „europejskiej potęgi i głównego podmiotu kulturalnego epoki baroku” w zakresie poezji. W przygotowaniu Dzieje kultury europejskiej. Wiek XIX
Czy wiesz, co zrobić, jeśli w twoim mieście wybuchnie wojna, zabraknie prądu lub państwo przestanie działać? Poradnik dla ludności cywilnej: Stawić czoła wojnie. Zostać czy wyjechać – to nie teoretyczne rozważania, ale zestaw praktycznych wskazówek, które pomogą Ci podjąć kluczowe decyzje: czy zostać, czy uciekać? Jak przygotować dom i rodzinę? Co zrobić, gdy przestają działać instytucje państwowe? Poradnik ten został napisany w związku koniecznością wyposażenia społeczeństwa w niezbędnik przetrwania w przypadku wojny, wojny hybrydowej czy potencjalnych ataków terrorystycznych – tak aby każdy wiedział, co robić, gdy obrona cywilna nie zadziała, a państwo nie zda egzaminu. To pierwszy tak kompletny poradnik, który odpowiada na konkretne pytania: Co zrobić, gdy zabraknie prądu i wody? Jak przetrwać wtedy w mieście z rodziną? Jakie błędy możesz popełnić w sytuacjach kryzysowych? Poradnik Stawić czoła wojnie. Zostać czy wyjechać, kierujemy tak naprawdę do każdego członka naszej społeczności – kraju, samorządu, wspólnoty – do każdego, kto potrzebuje dobrego poradnika na wypadek wybuchu wojny konwencjonalnej czy hybrydowej, czytelników zainteresowanych tematyką obronności, bezpieczeństwa, obroną cywilną, preppersów, samorządów i członków wspólnot mieszkaniowych, firm, organizacji i osób, które chcą poznać zagadnienia związane z tematyką bezpieczeństwa. Książka ta może być również rekomendowana jako podręcznik pomocniczy dla uczniów i studentów kierunków (przedmiotów) związanych z bezpieczeństwem i obronnością. Nie czekaj, aż kryzys cię zaskoczy – przygotuj się teraz…
Od początku XXI wieku obserwujemy dynamiczny rozwój narzędzi teleinformatycznych, które przenikają przez wszystkie obszary działalności państwa, przedsiębiorstw jak i społeczeństwa. Jednak warto zauważyć, że im więcej funkcjonalności oczekujemy od tego typu narzędzi, tym bardziej złożony jest ich kod źródłowy. Im bardziej złożony jest kod źródłowy, tym więcej jest w nim luk bezpieczeństwa. Im więcej jest luk bezpieczeństwa w kodzie źródłowym, tym bardziej jesteśmy podatni na cyberzagrożenia. A im bardziej jesteśmy podatni na cyberzagrożenia, tym łatwiejszy i tym samym bardziej prawdopodobny jest cyberatak. Jednocześnie im więcej wykorzystujemy funkcjonalności systemów teleinformatycznych, tym bardziej jesteśmy od nich zależni. A im bardziej jesteśmy zależni od systemów teleinformatycznych, tym potężniejsze mogą być skutki udanego cyberataku. W związku z tym bardzo ważne,aby organizacje zaczęły kompleksowo zarządzać cyberbezpieczeństwem.
Wydawnictwo PWN ma przyjemność przedstawić Państwu wyjątkową pozycję wychodzącą naprzeciw tej konieczności uzbrojenia się w odpowiedni pancerz przed opisanymi zagrożeniami – książkę zatytułowaną: Zarządzanie cyberbezpieczeństwem - Pracownicy, Procesy, Technologie. Unikalnymi cechami tego poradnika są m.in: praktyczne podejście do zarządzania cyberbezpieczeństwem aktualność i istotność podejmowanych tematów minimum teorii i koncentracja na konkretach perspektywa biznesowa i zarządcza
Publikację Zarządzanie cyberbezpieczeństwem polecamy przede wszystkim pracownikom naukowym prowadzącym badania z zakresu nauk o bezpieczeństwie, nauk o zarządzaniu, nauk informatycznych i telekomunikacyjnych, ale również i innych dyscyplin naukowych w szczególności z dziedziny nauk społecznych; przedsiębiorcom, przedstawicielom zarządów i rad nadzorczych organizacji, które z różnych powodów powinny systemowo zarządzać cyberbezpieczeństwem; przedstawicielom organów administracji, którzy ustanawiając prawo, pragną kompleksowo traktować to zagadnienie; przedstawicielom przedsiębiorstw świadczących usługi z zakresu ochrony informacji; ekspertom z zakresu cyberbezpieczeństwa, chcących zrozumieć szerszy kontekst wykonywanych przez siebie zadań; słuchaczom studiów podyplomowych, w tym studiów MBA, chcących tworzyć i rozwijać swoje organizacje z uwzględnieniem ryzyka dla bezpieczeństwa informacji; wykładowcom akademickich, trenerom zarządzania, audytorom systemów IT; studentom, którzy w kolejnych latach zaczną aktywnie uczestniczyć w rozwoju społeczeństwa informacyjnego, będą tworzyć i adaptować nowe technologie.
Arystoteles stworzył system, którego istotą było godzenie różnych skrajnych poglądów. Nie chodziło jednak o banalne wnioski w rodzaju „prawda leży pośrodku”, lecz o poznanie słabych stron obu stanowisk i nowatorską syntezę. Zarówno w historii filozofii, jak i w życiu społecznym rodzą się różne idee, im skrajniejsze, tym większa szansa, że pojawi się ich opozycyjna przeciwwaga. Zazwyczaj obie konkurują ze sobą, a niekiedy nawet się zwalczają. Często w takich sytuacjach pojawia się kompromisowe stanowisko próbujące godzić antagonistyczne podejścia. Efektem jest porozumienie i głębsze poznanie istoty rzeczy. Odwaga to złoty środek między tchórzostwem a zuchwałością, hojność – mądre rozwiązanie między skąpstwem a rozrzutnością. Dbałość o zdrowie jest złotym środkiem między unikaniem jakichkolwiek badań a hipochondrią, z kolei zaangażowanie – rozsądną postawą między lenistwem a nadaktywnością. Oczywiście ludzkie działania i myślenie nie kończą się na takiej ideowej homeostazie. Równowaga chwieje się, a proces jej przywracania pojawia się na innym poziomie. W wielu przypadkach trwa to bardzo długo, niekiedy nie ma wręcz końca. Jaki z tego wniosek? Kiedy jakieś poglądy, idee, mody czy zachowania stają się przerysowane, należy nie tyle przeciwstawiać się im, ile pokazywać ich dobre i słabe strony. W ten sposób mamy szansę szybciej osiągać pożądany stan, który może zaowocować lepszym rozumieniem rzeczywistości i mądrzejszym w niej działaniem. Książka Sławomira Jarmuża niesie ideę złotego środka w życiu społecznym, szczególnie w tych jego obszarach, gdzie obecna jest psychologia. Jak się okazuje, ta dziedzina wiedzy bywa w praktyce nadmiernie upraszczana, rozumiana jednostronnie lub wręcz przeinaczana. Weźmy dla przykładu traktowanie dzieciństwa i przekonanie o jego przemożnym wpływie na całe życie człowieka. W praktyce psychoterapeutycznej pogląd ten jest bardzo popularny. Dzieciństwo jest oczywiście bardzo istotne, ale do jakiego stopnia? Gdzie jest złoty środek w rozumieniu jego znaczenia? Podobne pytania można zadać w przypadku innych poglądów czy idei. Jak bardzo powinniśmy być asertywni? Jak duży wpływ na nasze zachowania ma osobowość? Czy koniecznie trzeba podnosić samoocenę ludzi? Na te i inne pytania związane z naszym życiem społecznym odpowiada książka, którą masz przed sobą. Złoty środek jest w niej propozycją rozumienia mądrości – ważnej cnoty człowieka. Sławomir Jarmuż pokazuje w swojej książce w jaki sposób w świecie, w którym de facto obowiązuje już konieczność opowiedzenia się po którejś ze stron sporu (a sporem tak naprawdę staje się praktycznie każda dyskusja) można szukać aurea mediocritas, złotego środka, będącego synonimem umiaru, mądrości i poszukiwania mniej lub bardziej obiektywnej prawdy. Z recenzji dr hab. Tomasza Grzyba, prof. SWPS
Psychologia poznawcza dotyka kwestii kluczowych dla ludzkiego doświadczenia i pomaga wyjaśnić, dlaczego postrzegamy świat tak, a nie inaczej. Shona Saul, specjalistka z zakresu psychologii oraz edukacji, korzystając z najnowszych badań naukowych, w niezwykle fascynujący sposób przybliża czytelnikom najważniejsze zagadnienia z obszaru psychologii poznawczej. Dowiesz się między innymi: jaka jest różnica między pamięcią krótkotrwałą a długotrwałą; w jaki sposób mózg przetwarza słowo pisane i mówione; i czym tak naprawdę jest świadomość. Psychologia poznawcza w pigułce to doskonała pozycja dla wszystkich osób pragnących zgłębiać tajniki psychologii. Książki z serii Nauka w Pigułce to typowe „pigułki wiedzy” – zarówno z zakresu nauk ścisłych, jak i humanistycznych. Przystępnie napisane i bogato ilustrowane, zawierają komplet informacji, które warto znać.
Inspirujący przewodnik dla rodziców, pedagogów i wszystkich, którzy pragną wspierać dzieci w odkrywaniu swojego potencjału twórczego. ·Jak wspierać dzieci w poszukiwaniu pasji a nie tresować? ·Jak kochać swoje dziecko nie rezygnując z siebie? ·Jak stać się czułą/ym przewodniczką/przewodnikiem w pełnym wyzwań życiu młodego człowieka? Na te pytania rodzic może odpowiedzieć, gdy zdaje sobie sprawę, na czym mu zależy – jakie są wartości, w kierunku których chce wychować dziecko. Jedną z takich wartości może być twórczość - rozumiana szeroko jako odnalezienie siebie, swoich mocnych stron i pasji, oraz realizacja potencjału. Autorka, łącząc osobiste doświadczenia, biografie znanych twórców i współczesne badania psychologiczne, przekazuje Czytelniczce/Czytelnikowi 21 kluczy do rozwoju twórczości dziecka. Każdy rozdział oferuje konkretne porady i techniki, które możesz zastosować w codziennym życiu, by wspierać dzieci w stawaniu się kreatywnymi, niezależnymi i szczęśliwymi dorosłymi. To książka zarówno dla rodziców małych dzieci, jak i tych dorastających – od pierwszych kroków aż po samodzielne decyzje młodzieży. Czytając tę książkę, dowiesz się: •jak skutecznie rozwijać twórczość dziecka na różnych etapach jego życia, •dlaczego kreatywność jest kluczowym narzędziem w rozwiązywaniu problemów i budowaniu poczucia wartości, •jak uniknąć błędnych przekonań na temat twórczości i wspierać rozwój dzieci niezależnie od ich zainteresowań, •jak budować motywację wewnętrzną dziecka, wspierać jego odwagę intelektualną i wytrwałość. Autorka oferuje nie tylko praktyczne wskazówki, ale także inspirujące przykłady z życia słynnych postaci, takich jak Albert Einstein, Maria Skłodowska-Curie, Steve Jobs, Walt Disney czy Frida Kahlo, pokazując, jak twórczość pomagała im w pokonywaniu wyzwań. *** Książka ta nie tylko promuje twórczość, ale jest tez autentycznym, uważnym i czułym spojrzeniem na drugiego człowieka. prof. dr hab. Izabela Lebuda *** To wyjątkowy przewodnik dla świadomych rodziców, którzy pragną wspierać swoje dzieci w odkrywaniu pasji i rozwijaniu kreatywności. Autorka pokazuje, jak pomóc dziecku znaleźć swoją drogę, myśleć niezależnie, a także z odwagą podejmować wyzwania. To nie tylko wskazówki oparte na naukowych badaniach, ale równieżosobiste doświadczenia autorki, co dodaje książce niepowtarzalnego ciepła i autentyczności. dr Aleksandra Minczanowska
Kolejne wydanie wielokrotnie wznawianego, klasycznego podręcznika do historii filozofii, który po raz pierwszy ukazał się w 1931 roku i doczekał się kilkudziesięciu wydań. Autor – filozof i historyk filozofii, estetyk i historyk sztuki, etyk, wykładowca, nauczyciel kilku pokoleń filozofów – przedstawił dzieje myśli filozoficznej jako historię myślicieli. Po omówieniu doktryn każdego okresu zestawił krótko najważniejsze zagadnienia i pojęcia. Tom pierwszy poświęcony jest filozofii starożytnej i średniowiecznej, tom drugi – filozofii nowożytnej do roku 1830, tom trzeci – filozofii XIX wieku i współczesnej. Każdy z tomów zawiera bibliografię (opracowań ogólnych i szczegółowych, tekstów filozoficznych polskich i obcojęzycznych oraz przekładów polskich). W tomie trzecim zamieszczono indeks nazwisk filozofów, indeks nazwisk autorów prac o filozofach oraz indeks rzeczowy (indeksy odnoszą się do całości). Książka pomocna w procesie nauczania propedeutyki filozofii i etyki, a także języka polskiego.
50 doświadczeń naukowych, których produkty można zjeść! Wspaniałe eksperymenty kulinarne to zaproszenie do świata autentycznych – i smakowitych – doświadczeń inspirowanych systemem edukacyjnym STEAM (od słów angielskich: science, technology, engineering, art., mathematics), symbolizującym syntezę teoretycznej i praktycznej wiedzy przyrodniczej i sztuki. Wykonywanie z dziećmi doświadczeń kulinarnych z zachowaniem tej metody naukowej ma szczególny urok, łączy bowiem chwile „odkryć” z przyrządzaniem smacznych potraw, a przy tym pozwala uczyć umiejętności inżynierskich i ścisłego myślenia w komfortowych warunkach własnej kuchni. Ta książka pozwoli wam odnaleźć wiedzę ścisłą w gotowaniu i pieczeniu. Będziecie obserwowali procesy przebiegające w kuchni, zadawali pytania, starali się przewidzieć wynik każdego doświadczenia przed jego rozpoczęciem, a potem porównywali te przewidywania z tym, co wydarzyło się naprawdę. Nagrodą będzie oczywiście coś dobrego do zjedzenia! Wykonywanie czynności promuje rozmowy i współpracę między rodzicami a dziećmi. Razem uczą się umiejętności i metod, których używają kucharze, naukowcy i inżynierowie . Obejmują one bezpieczeństwo i higienę, upewniając się, że doświadczenia są zabawne, angażujące, bezpieczne i smaczne. Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci!
Kolejne wydanie wielokrotnie wznawianego, klasycznego podręcznika do historii filozofii, który po raz pierwszy ukazał się w 1931 roku i doczekał się kilkudziesięciu wydań. Autor – filozof i historyk filozofii, estetyk i historyk sztuki, etyk, wykładowca, nauczyciel kilku pokoleń filozofów – przedstawił dzieje myśli filozoficznej jako historię myślicieli. Po omówieniu doktryn każdego okresu zestawił krótko najważniejsze zagadnienia i pojęcia. Tom pierwszy poświęcony jest filozofii starożytnej i średniowiecznej, tom drugi – filozofii nowożytnej do roku 1830, tom trzeci – filozofii XIX wieku i współczesnej. Każdy z tomów zawiera bibliografię (opracowań ogólnych i szczegółowych, tekstów filozoficznych polskich i obcojęzycznych oraz przekładów polskich). W tomie trzecim zamieszczono indeks nazwisk filozofów, indeks nazwisk autorów prac o filozofach oraz indeks rzeczowy (indeksy odnoszą się do całości). Książka pomocna w procesie nauczania propedeutyki filozofii i etyki, a także języka polskiego
Kolejne wydanie wielokrotnie wznawianego, klasycznego podręcznika do historii filozofii, który po raz pierwszy ukazał się w 1931 roku i doczekał się kilkudziesięciu wydań. Autor – filozof i historyk filozofii, estetyk i historyk sztuki, etyk, wykładowca, nauczyciel kilku pokoleń filozofów – przedstawił dzieje myśli filozoficznej jako historię myślicieli. Po omówieniu doktryn każdego okresu zestawił krótko najważniejsze zagadnienia i pojęcia. Tom pierwszy poświęcony jest filozofii starożytnej i średniowiecznej, tom drugi – filozofii nowożytnej do roku 1830, tom trzeci – filozofii XIX wieku i współczesnej. Każdy z tomów zawiera bibliografię (opracowań ogólnych i szczegółowych, tekstów filozoficznych polskich i obcojęzycznych oraz przekładów polskich). W tomie trzecim zamieszczono indeks nazwisk filozofów, indeks nazwisk autorów prac o filozofach oraz indeks rzeczowy (indeksy odnoszą się do całości). Książka pomocna w procesie nauczania propedeutyki filozofii i etyki, a także języka polskiego
Kolejne wydanie wielokrotnie wznawianego, klasycznego podręcznika do historii filozofii, który po raz pierwszy ukazał się w 1931 roku i doczekał się kilkudziesięciu wydań. Autor – filozof i historyk filozofii, estetyk i historyk sztuki, etyk, wykładowca, nauczyciel kilku pokoleń filozofów – przedstawił dzieje myśli filozoficznej jako historię myślicieli. Po omówieniu doktryn każdego okresu zestawił krótko najważniejsze zagadnienia i pojęcia. Tom pierwszy poświęcony jest filozofii starożytnej i średniowiecznej, tom drugi – filozofii nowożytnej do roku 1830, tom trzeci – filozofii XIX wieku i współczesnej. Każdy z tomów zawiera bibliografię (opracowań ogólnych i szczegółowych, tekstów filozoficznych polskich i obcojęzycznych oraz przekładów polskich). W tomie trzecim zamieszczono indeks nazwisk filozofów, indeks nazwisk autorów prac o filozofach oraz indeks rzeczowy (indeksy odnoszą się do całości). Książka pomocna w procesie nauczania propedeutyki filozofii i etyki, a także języka polskiego
Niepowodzenie często okazuje się pierwszym krokiem naprzód. Ta książka powstała po to, aby łatwiej nam było się z tym pogodzić. Co więcej, pokazuje olbrzymi potencjał tworzenia, który kryje się w gruzach rozczarowania i zawodu.
To przewodnik po świecie stawiania czoła wyzwaniom w sposób pragmatyczny i pewną dozą inspiracji. Sara tate i Anna Vogt same przekonały się, jak trudna potrafi być odbudowa. To one stały na czele niedawnej akcji ratowania dużej londyńskiej agencji reklamowej, to one prowadzą podcast Rebuilders - opowiadają o rozwoju, przytaczając przykłady takich osób jak sir Clive Woodward, selekcjoner reprezentacji Anglii w rugby, Mandy Sanghera, aktywistka walcząca o prawa człowieka, czy Aline Santos, dyrektor ds… Marki w firmie Unilever. Dzięki radom zawartym w książce uporasz się ze wszystkim, z czym przyjdzie Ci się mierzyć w życiu osobistym i w pracy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?