Niezawodny, sprawdzony, kompletny! Zawiera wszystkie niezbędne do pracy dydaktyka elementy:- plany lekcji- skróconą oraz rozbudowaną wersję kalendarza- notatnik wychowawcy- plan wywiadówek i spotkań z rodzicami- aktualne aktyprawne- telefony oraz przydatne adresy placówek i instytucjioświatowych- książkę teleadresową oraz kalendarium.
Ważna książka, pomagająca zrozumieć niektóre podstawowe mechanizmy zmieniające nasz świat… Rzeczowa i wnikliwa.
Jim Collins, autor bestsellera Od dobrego do wielkiego
Zaskakująca książka… Bezonomika otworzy wam oczy na to, czym naprawdę jest Amazon, jak działa i czym prawdopodobnie się stanie.
John Huey, były redaktor naczelny „Time” i współautor, z Samem Waltonem, książki Made in America
Bezonomika wyjaśnia lepiej od wszystkich dotychczasowych analiz, dlaczego przyzwyczajamy się coraz bardziej do życia według reguł ustalonych przez Amazon. Dumaine rozmawiał z wieloma dyrektorami firmy, poznał jej magazyny, wysłuchał obaw i prognoz konkurentów. W rezultacie powstała wnikliwa opowieść o tym, jak Jeff Bezos zbudował swego bilionowego kolosa dzięki nadzwyczajnej dbałości o klienta.
Nir Eyal, autor bestsellerów Skuszeni i Indistractable
Amazon zmienia nie tylko nasze zwyczaje zakupowe, ale także metody zarządzania. Brian Dumaine pokazuje nam Amazon od środka, dzięki czemu dowiadujemy się, jak Jeff Bezos i jego ludzie zapewnili firmie jej dzisiejszą pozycję. Amazon zmienił reguły gry i stał się jednym z najbardziej drapieżnych, nienasyconych i rewolucyjnych start-upów Ameryki. Jeszcze dziś kupcie Bezonomikę.
Michael Useem, profesor i dyrektor Wharton Leadership Center na University of Pennsylvania
Jeśli chcecie poznać Amazon – naprawdę go poznać (a kto by nie chciał?) – musicie przeczytać Bezonomikę. Dzięki gruntownie udokumentowanej, ale przystępnej książce Briana Dumaine’a ujrzycie wnętrze tego tajemniczego lewiatana, który ustala nowe zasady biznesu i zmienia świat.
Andy Serwer, redaktor naczelny „Yahoo! Finance”
Jak Amazon dokonał tego wszystkiego? Po przeczytaniu książki Dumaine’a będziecie zafascynowani czarodziejską mocą tego technologicznego giganta.
David A. Vise, laureat Nagrody Pulitzera, współautor Google Story. Opowieść o firmie, która zmieniła świat
Bezonomika to nie tylko książka o Amazonie, ale też o rewolucji technologicznej, która dokonuje się na naszych oczach. Brian Dumaine opowiada o niepowstrzymanym postępie tej rewolucji, który opiera się na innowacjach w dziedzinie baz danych, sztucznej inteligencji, maszyn uczących się, robotyki i Internetu rzeczy… Niezmiernie zajmująca książka.
Andy Karsner, główny strateg i „kosmiczny kowboj” w Google X
O książce:
Dziennikarz miesięcznika „Fortune” i zdobywca wielu nagród napisał wnikliwą, odkrywczą i obiektywną książkę o modelu biznesu firmy Amazon, nazwanym „bezonomiką”. Model ten powoli staje się dominujący. Bezonomika zaczyna kształtować życie każdego amerykańskiego konsumenta, a konkurenci Amazona usiłują naśladować jego strategię albo ją przechytrzyć.
Szef Amazona Jeff Bezos – podobnie jak Henry Ford, Sam Walton albo Steve Jobs w pierwszych latach działalności założonych przez siebie firm, Forda, Walmartu i Apple’a – stał się najważniejszym przedsiębiorcą swoich czasów. Ten najbogatszy dziś człowiek na świecie zbudował najbardziej wydajną machinę do tworzenia bogactwa w całej historii. Amerykańskie gospodarstwa domowe wydają 2% swoich dochodów na zakup setek milionów produktów, ekspediowanych błyskawicznie z rozsianych po całym globie magazynów firmy. Ale ta wygoda ma swoją cenę. Bezonomika, dowodzi autor książki, doprowadzi do zniknięcia wielu milionów miejsc pracy, a technologia coraz nachalniej będzie ingerować w nasze życie.
Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Amazon stał się nieokiełznaną siłą – i jest coraz powszechniej naśladowany – Brian Dumaine przeprowadził wywiady i rozmowy ze 150 osobami z firmy i spoza niej. W swojej książce ujawnia podstawowe zasady, którym Jeff Bezos zawdzięcza dominację na rynku: obsesyjną dbałość o klienta, nieustanną innowacyjność, perspektywiczne myślenie i korzystanie na coraz większą skalę ze sztucznej inteligencji. Dumaine pokazuje, jak firmy ze Stanów Zjednoczonych, Chin i innych krajów naśladują metody Bezosa.
W książce jest też mowa o firmach, wielkich i małych, które uniknęły zmiażdżenia przez kolosa ze Seattle dzięki odkryciu jego słabszych stron. Autor podaje wskazówki, jak przetrwać w epoce Amazona.
Bezonomika – będąca żyłą złota dla jednych, a zagrożeniem dla innych – stała się czynnikiem wywierającym przemożny wpływ na nasze życie. Każdy mieszkaniec globu powinien dowiedzieć się o niej jak najwięcej.
Na komplet pod nazwą ""Ludzie Miejsca, Wydarzenia"", w pięknym etui, składają się trzy książki Macieja Łagiewskiego: ""Wrocław. Wędrówka przez wieki"", ""Wrocław. Podróż przez wieki"", ""Wrocław. Spacer przez wieki"".Historie, które znalazły się w książkach są przeróżne. Niektóre z nich są powszechnie znane, inne odkryte przez autora przypadkowo przy okazji historycznych dociekań oraz spotkań z dawnymi i obecnymi mieszkańcami Wrocławia. Właśnie relacje ludzi, autentycznych świadków, tworzą wiarygodną, piękną opowieść. Wizerunek wrocławian obejmuje w ciągu stuleci ludzi różnych narodowości i religii, jednak zawsze czujących się członkami jednej, wyjątkowej, tutejszej społeczności, udowadniając, że takie podejście gwarantuje nie tylko zgodne współżycie, ale i dobrobyt miasta i jego mieszkańców.Historia Wrocławia jest największą pasją Macieja Łagiewskiego, której - jak sam mówi - poświęca niemal każdą wolną chwilę...Pakiet jest efektowną ofertą prezentową nie tylko dla miłośników Wrocławia
Charles Koch przypisuje ogromny sukces wypracowanej przez siebie filozofii zarządzania opartego na zasadach rynkowych, Market-Based Management (MBM), którą opisuje w swojej książce. To sprawia, że publikacja ta powinna zainteresować zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania, a zwłaszcza ambitnych przedsiębiorców.
Opisywane przez Kocha metody to bardzo humanistyczne reguły, których stosowanie daje Koch Industries ogromny dynamizm. Powinni na to zwrócić uwagę ci menedżerowie i właściciele firm, którzy mają skłonność do autorytarnego stylu kierowania.
LESZEK BALCEROWICZ
Forum Obywatelskiego Rozwoju
Poza wolnością i wolnym rynkiem do stworzenia dobrze prosperującej firmy potrzebna jest wspólnota wartości takich jak uczciwość, zaangażowanie i szacunek. Na nich budujemy reputację naszej firmy każdego dnia.
Gorąco zachęcam do lektury fascynującej historii powstania Koch Industries, a tym samym do zapoznania się z filozofią i zarazem praktyką zarządzania, która zapewniła sukces jednej z największych prywatnych firm na świecie.
ARKADIUSZ MUŚ
Press Glass SA
Rewolucyjny system zarządzania, który doprowadził do jednego z największych sukcesów firmowych naszych czasów.
Charles Koch dołączył do rodzinnej firmy, z siedzibą w Wichicie, w 1961 roku, kiedy jej wartość wyceniano na 21 milionów dolarów. Sześć lat później został dyrektorem zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Obecnie wartość grupy kapitałowej Koch szacuje się na 100 miliardów dolarów, co czyni ją jednym z największych przedsiębiorstw znajdujących się w prywatnych rękach. Przez ponad 50 lat firma przekroczyła 27 razy wzrost wartości indeksu S&P 500 i planuje podwajać swój zysk przeciętnie co sześć lat.
Czym zajmuje się ta firma i dlaczego jest tak niezwykle dochodowa? Nazwy „Koch” nie znajdziecie na swoim plamoodpornym dywanie, dżinsach ze streczem, podzespołach smartfona czy na super chłonnych pieluszkach waszego dziecka, chociaż produkuje je właśnie ta spółka. A te innowacje oraz wiele innych napędza opracowany przez Charlesa Kocha ramowy system zarządzania opartego na rynku – Market-Based Management® (MBM).
Po przeszło półwieczu interdyscyplinarnych badań, eksperymentalnych odkryć oraz praktycznego stosowania wiedzy w firmach należących do spółki Koch na całym świecie, głównym celem MBM pozostaje generowanie dobrego zysku. Dobry zysk wynika z produktów i usług, które podnoszą jakość ludzkiego życia i na które klienci dobrowolnie głosują swoimi pieniędzmi. Jest rezultatem kultury, w której pracowników motywuje się, by jak przedsiębiorcy poznawali preferencje klientów oraz najlepsze sposoby ich zaspokajania. Dobry zysk pojawia się, kiedy tworzona jest długoterminowa wartość dla klientów, pracowników, udziałowców oraz społeczeństwa.
W tej książce Charles Koch, czerpiąc z prawdziwych, wiele mówiących i wcześniej nieupowszechnianych opowieści z sześciu dekad jego obecności w biznesie, przeprowadza czytelnika przez pięć wymiarów MBM, aby wskazać, jak korzystać z ramowego systemu zarządzania firmą, by wygenerować więcej dobrego zysku, niezależnie od rodzaju i skali działalności, branży czy organizacji. Podczas lektury można dowiedzieć się, jak:
• stworzyć wizję rozwoju pomimo nieustannie przyśpieszających dysrupcyjnych innowacji;
• wybrać i utrzymać pracowników odznaczających się zarówno zaletami, jaki i talentem;
• wytworzyć klimat dzielenia się wiedzą, pozwalający, niezależnie od zajmowanego stanowiska, na kwestionowanie wcześniejszych rozwiązań, jeśli można je udoskonalić lub zastąpić lepszymi;
• nagradzać pracowników uprawnieniami decyzyjnymi nie ze względu na ich stanowisko, ale wkład w firmę;
• motywować wszystkich zatrudnionych do większego zaangażowania w firmę poprzez taką strukturę bodźców, aby wynagrodzenie było wyznaczane jedynie przez wytworzoną przez pracownika wartość.
Lektura obowiązkowa dla liderów, przedsiębiorców, studentów i dla każdego, komu zależy na obywatelskim, sprawiedliwym i dostatnim społeczeństwie. Dobry zysk z pewnością dołączy do najlepszych książek z dziedziny zarządzania, jakie kiedykolwiek powstały.
W biznesie nie ma mężczyzn i kobiet. Są partnerzy, którzy powinni grać według tych samych zasad. Książka Ireny Kamińskiej-Radomskiej Etykieta biznesu jest instrukcją do równej gry"".Małgorzata Rozenek-Majdan""Dr Irena Kamińska-Radomska od wielu lat jest dla mnie nieocenionym wsparciem w dziedzinie szeroko rozumianej etykiety. Niejeden raz telefonowałem do niej z pytaniami, jak się zachować w rozmaitych egzotycznych okolicznościach. Książka, którą trzymasz w ręku, stanowi fundament wiedzy na temat etykiety. Dobrze zrobisz, kupując to dzieło, szczególnie jeśli nie masz jeszcze numeru telefonu do Autorki"".Piotr Zielonka, profesor SGGW, kierownik studiów podyplomowych Psychologia Biznesu dla Menedżerów na Akademii Leona Koźmińskiego""Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji to doskonały przewodnik dla wszystkich, którzy pragną w świadomy sposób funkcjonować w swoim otoczeniu zawodowym, zachowując spójność przekazu na każdym poziomie komunikacji"".Agata Tanter, redaktor naczelna LaMode.info""Irena Kamińska-Radomska od ponad dwudziestu lat zmienia świat biznesu, w którym można grać fair, ale trzeba znać zasady. Etykieta biznesu jest nieocenionym kompendium tej wiedzy"".Filip Chajzer***Kiedy weszłam do studia radiowego, prowadzący audycję zapytał mnie, o czym dzisiaj będziemy rozmawiali. Odpowiedziałam: O zupie. Dziennikarz zdziwił się i dopytał: Przez pół godziny?.Odpowiedziałam: jak zwykle nie zdążymy wyczerpać tematu.Prowadzący jeszcze bardziej się zdziwił, ale było, jak przypuszczałam.Nie dało się odpowiedzieć na wszystkie pytania słuchaczy związane z zupą. I oczywiście nie rozmawialiśmy o różnych przepisach kulinarnych, tylko o zasadach etykiety.Przecież inaczej się je zupę czystą i zawiesistą. Inaczej krem z jarzyn i zwykłą jarzynową.Potem trzeba było rozwikłać dylematy związane z łyżką - gdzie ją odłożyć w trakcie jedzenia i po zjedzeniu zupy, a jak ją wkładać do buzi: czy przodem, czy może bokiem.Trzeba było też wspomnieć o zupie już wyporcjowanej i o takiej, którą podaje się w wazie.Ktoś mógłby powiedzieć, że życie przed audycją wydawało się takie proste.Drodzy Czytelnicy, i po audycji, i po lekturze tej książki będzie dopiero łatwe. I w dodatku przyjemne.
Niezawodny, sprawdzony,kompletny! Zawiera wszystkie niezbędne do pracydydaktyka elementy:-plany lekcji- skróconą oraz rozbudowaną wersjękalendarza- notatnikwychowawcy- plan wywiadówek i spotkań zrodzicami- aktualne aktyprawne- telefony oraz przydatne adresyplacówek i instytucjioświatowych- książkę teleadresową orazkalendarium.
Czterokrotny olimpijczyk dzieli się doświadczeniami, które zdobył i przeżył w trakcie swojej niebywałej kariery maratończyka.Meb (Mebrahtom) Keflezighi, biegacz amerykański pochodzący z Erytrei, po odniesieniu wielu sukcesów w dystansie na 10 000 m postanowił spróbować swych sił w maratonach. I poszło mu dobrze zdobył m.in. srebrny medal olimpijski w Atenach, wygrał prestiżowe biegi w Nowym Jorku i Bostonie. Relacja o przygotowaniach oraz towarzyszących im rozważaniach o strategii kariery sportowej służy jako pretekst do formułowania ogólniejszych myśli o karierze maratończyka.Ostatni bieg maratoński w karierze Meba był zarazem jego 26. startem na tym dystansie; każdy z tych wyścigów dostarczył mu wielu niezapomnianych wyzwań, wrażeń oraz przeżyć i stał się prawdziwą lekcją życia oraz tematem fascynującej opowieści. Bo w tej książce bieganie staje się metaforą życia, które też wymaga wytrwałości, konsekwencji oraz taktyki na co dzień.Lektura ""26 maratonów"" daje wgląd w poważne przemyślenia Meba na temat rodziny, tożsamości i wiary, pozwala także poznać i przyswoić sobie cenne wskazówki dotyczące treningów oraz żywienia. Biegacze na wszystkich poziomach zaawansowania mogą zaczerpnąć z jego doświadczeń coś dla siebie. Ta książka stanowiąca zarówno źródło inspiracji, jak i zbiór praktycznych porad daje możliwość przyjrzenia się z bliska przeżyciom i dokonaniom jednego z najwybitniejszych żyjących biegaczy.
Ta niezwykła książka sprawi, że czytając tę samą stronę, nie tylko się uśmiechniesz, ale i zastanowisz.Daniel H. Pink, autor ""Drive"" i ""Kiedy""Pewnego deszczowego popołudnia Gretchen Rubin doznała prawdziwego objawienia w najmniej spodziewanym miejscu: autobusie komunikacji miejskiej. Zdała sobie sprawę, że dni są długie, ale lata krótkie. Czas mija, a ja poświęcam zbyt mało uwagi sprawom, które mają prawdziwe znaczenie. W owej chwili postanowiła poświęcić rok, aby zrealizować swój projekt szczęście.W tej dowcipnej i wciągającej relacji, uaktualnionej i uzupełnionej przez autorkę, Rubin opisuje swoje przygody z dwunastu miesięcy, w trakcie których na własnej skórze sprawdzała teorie dawnych mędrców, wyniki najnowszych badań oraz popularne porady na temat tego, jak stać się szczęśliwszą. Dochodzi do wniosku, że nowości czynią nas szczęśliwszymi, pieniądze dają szczęście, jeśli mądrze się je wydaje, zewnętrzny ład przyczynia się do wewnętrznego spokoju, a nawet najmniejsze zmiany mogą doprowadzić do całkowitej metamorfozy. I przyznaje rację starożytnym filozofom oraz współczesnym naukowcom, że praca nad własnym szczęściem to godny cel.To jest uaktualnione wydanie obejmujące:- obszerny wywiad z autorką,- listę darmowych materiałów dla czytelników,- manifest projektu szczęście,- fragment bestsellera Gretchen Rubin Cztery tendencje.Od perypetii Rubin nie można się oderwać, a to wystarczy, by usatysfakcjonować każdego czytelnika.Publishers Weekly
Chcesz wiedzieć, jak zawierać dobre znajomości i być niezawodnąprzyjaciółką? Jeśli tak, to jest książka dla ciebie!Gdy ma się paręnaścielat, życie może wydawać się skomplikowane szczególnie jeśli jest się dziewczyną.Spójrzmy prawdzie w oczy: nastolatki spotykają się z całym szeregiem problemów iprzeżywają rozterki. I właśnie tę książkę napisano z myślą o nich, aby pomóc imstać się mądrymi i pewnymi siebie przywódczyniami i przyjaciółkami.Dziękiniej młode czytelniczki mogą poznać skuteczne metody wywierania wpływu nainnych, rozładowywania napięć i radzenia sobie z własnymi błędami. Dowiedzą się,jak żyć ze sobą w zgodzie. Książka, uzupełniona testami, autorefleksjami iprzykładami z życia, oferuje szczere, bardzo praktyczne rady dla każdejnastolatki, która chce znać swoją wartość i potrafić swobodnie i bezproblemowoporuszać się w każdym towarzystwie.
"Nagle ogarnął mnie smutek. Koronkowe poduszki, uginające się miękko łóżko, a w nim ciało Urszuli były moim jedynym, prawdziwym zwycięstwem. Jak długo może się tym karmić mężczyzna? Za zachłannością, z jaką Urszula brała ode mnie rozkosz, zdawało się czaić okrucieństwo, chęć szybkiego zaspokojenia głodu i wyswobodzenia się".
Powieść Szilárda Rubina, opublikowana w 1963 roku, to obraz głębokiej, świadomej, a zarazem zaborczej i destrukcyjnej miłości dwojga ludzi w powojennej węgierskiej rzeczywistości. To świetnie napisana, niezwykła historia bezgranicznego cierpienia jednej z postaci – mężczyzny, narratora. Dla wrażliwego czytelnika "Gra w cykora" może stać się lekturową ucztą, a dla mistrzów stylu przedmiotem subtelnych analiz.
Wielu węgierskich prominentnych pisarzy wymieniało kiedyś i wymienia do dziś tę powieść jako jedno ze swych najwspanialszych doświadczeń czytelniczych. Miklós Szentkúthy, uznawany za jednego z największych nowatorów węgierskiej literatury, nazwał powieść Rubina – wkrótce po jej ukazaniu się, w prywatnym liście do autora – "współczesnym Werterem". Z kolei Péter Esterházy uznał ten utwór za "jedyny w swoim rodzaju". A János Pilinszky, stawiając Szilárda Rubina obok Weöresa, Ágnes Nemes Nagya, Ottlika i paru innych, włączył go do panteonu współczesnych pisarzy węgierskich.
Do europejskich czytelników "Gra w cykora" trafiła dopiero po półwieczu. W ostatnich latach życia Rubina ukazał się, okrzyknięty literackim odkryciem, przekład niemiecki tej powieści, a ceniona dziennikarka Ingeborg Harms przyrównała ją do "Wielkiego Gatsby’ego" Johna Fitzgeralda. Po śmierci pisarza jego powieść równie entuzjastycznie była przyjmowana w innych krajach. Obecnie także polscy czytelnicy mają możliwość obcowania z tą niezwykłą prozą węgierskiego twórcy.
Ucząc się, zmieniasz swoje życie.
Ucząc kogoś, zmieniasz jego życie.
Ale gdy uczysz kogoś, jak uczyć, zmieniasz cały świat.
Prasowe i internetowe felietony Jima Stovalla, publikowane już drugą dekadę pod wspólnym tytułem "Mądrość zwycięzców", są czytane i analizowane na całym świecie. Ich pierwszy książkowy wybór ukazał się po niezwykłym sukcesie powieści Stovalla "Bezcenny dar" i tuż po jej filmowej adaptacji, wyprodukowanej przez wytwórnię 20th Century Fox.
W polskim przekładzie tom "Mądrość zwycięzców. Umysł wart miliony" wydany został przez Studio EMKA w 2017 roku. Obecnie – dzięki książce zawierającej nowy zbiór felietonów Stovalla – dowcip, wiedza i doświadczenie tego Autora, warte miliony dolarów, ponownie stają się dostępne także dla polskich czytelników.
"Mądrość zwycięzców. Część druga" to niepowtarzalne połączenie praktycznych wskazówek z duchową mądrością. Skomponowaną z krótkich tekstów, kolejną bestsellerową książkę Stovalla, skłaniającą do autorefleksji, można poznawać stopniowo, smakując jej treści i poddając się rosnącej sile ich oddziaływania.
Zbigniew Domino, autor „Sybiraczki” był dobrym, wytrawnym pisarzem. Był, ponieważ odszedł 11 czerwca tego roku. Miał mocno rozbudzoną wyobraźnię i niezwykłą intuicję, które to przymioty są dla ludzi pióra niezwykle cenne. I bogatą biografię, nabrzmiałą od niezwykłych zdarzeń i dramatycznych przeżyć, niekiedy zupełnie niewiarygodnych. Dawało mu to ogromny materiał literacki, co zaowocowało sporą liczbą poczytnych książek – powieści i zbiorów opowiadań, różnie, jak to zazwyczaj bywa, przyjmowanych przez krytyków, inaczej przez czytelników.
W 2001 roku ukazała się „Syberiada polska”. Książka, która wyjątkowo mu wyszła. Okazała się być wybitnym dziełem epickim opartym na dramatycznych, miejscami wręcz tragicznych losach zesłańczych rodziny Dolinów. Główny bohater powieści, Staszek Dolina, to porte-parole autora Jeden z cenionych polskich krytyków nazwał „Syberiadę...” powieścią prawdziwą, inny przyrównał epikę Dominy do pisarstwa Władysława Reymonta, mistrza tego gatunku.
Temat syberyjski podjęty wówczas przez Zbigniewa Dominę zaowocował kolejnymi tytułami – „Czas kukułczych gniazd” i „Młode ciemności”. Do tej trylogii dołączył z czasem „Zaklęty krąg” (plon obfitej korespondencji z Sybirakami, ich rodzinami, wiernymi czytelnikami, pieczołowicie opracowany i opatrzony komentarzami autora) oraz „Tajga” i wznowione po latach „Cedrowe orzechy”.
Ta ogromna, niełatwa, ale niezwykle cenna literacka robota została doceniona przez krytykę i ciepło przyjęta przez czytelników. Pozostanie w historii literatury polskiej jako wielka epopeja syberyjska.
„Sybiraczka” jest ostatnim akcentem owej epopei i ostatnim dziełem literackim Zbigniewa Dominy, o czym pisząc ten utwór nie mógł wiedzieć, ale jakoś czuł całym sobą, że koniec się zbliża. No i dokonało się, niestety.
Nie jest „Sybiraczka” typowym utworem fabularnym, bowiem wszystko o czym autor w niej opowiadał, oparte było na faktach i zdarzeniach i polegało na prawdzie. Jest to opowieść bardzo osobista, kreśląca historię jego życia i jego rodziny, ale także dzieje losów podobnych wielu innych polskich rodzin.
Jedna rzecz jest w „Sybiraczce” szczególnie istotna i dla czytelników zapewne zaskakująca. Bo oto główną bohaterką tej książki jest KSIĄŻKA pt. „Najnowsza kuchnia warszawska” autorstwa Anieli Owoczyńskiej, własność Antoniny Domino, matki autora, wydanej przed wojną nakładem Księgarni Popularnej w Warszawie w roku 1923 r.
Poradnik dla gospodyń na zesłaniu w tajdze, gdzie ludzie cierpieli z powodu katorżniczej pracy, przymierając głodem? Nie wiadomo co sobie myślała Antonina wciskając do tobołka tę książkę wśród wrzasków i pogróżek sowieckich żołnierzy i gorliwie im pomagających ukraińskich sąsiadów, wypędzona z mężem i dziećmi na wieloletnie zesłanie. Okazało się później, że owa książka grała zupełnie inną rolę niż miała. Służyła bowiem nauczaniu dzieci zesłańców języka polskiego. Innego bowiem podręcznika w obozowym baraku nie mieli. A potem, przywieziona z zesłania wróciła do kraju i do dziś uczy kolejne pokolenia Dominów sztuki gotowania.
„Sybiraczka” – książka niewielka objętościowo, ale interesująca, rodzinna. Taka do zadumania, do przemyślenia.
Zmień swoje myśli, a zmienisz swoje życie; tajemnica szczęścia jest w nas - twierdzi Peale. I udowadnia w jaki sposób za pomocą przedstawionych w tej książce metod można odnaleźć drogę do sukcesu i szczęścia. Jak wyzwolić wewnętrzne siły, aby osiągnąć pewność siebie, a także jak utorować drogę niezwykłej energii, która potrafi odmienić ludzki los.
Sport inspiruje i łączy ludzi, ale w ostatecznym rozrachunku jest też biznesem. Zatem można się na jego przykładzie wiele nauczyć, a wnioski wykorzystać w pracy zawodowej lub we własnej firmie.
Jak mechanicy z zespołu Formuły 1 potrafią zmienić cztery koła w 1,9 sekundy?
I jakie ma to znaczenie dla takiej firmy, jak np. Blackberry?
W czym tkwi tajemnica sprawnego zarządzania czasem przez Rona Dennisa?
I jak może ona pomóc producentom telewizyjnym?
Dlaczego Formuła 1 jest przykładem wspaniałego przywództwa, motywacji i strategii?
I czego możemy się z tego nauczyć?
W Zwycięskiej formule kierowca, komentator i przedsiębiorca David Coulthard wprowadza nas w tajemny świat Formuły 1. Prosto, ciekawie i przekonująco opowiada, jak po zakończeniu kariery sportowej stawił czoło nowym wyzwaniom dzięki umiejętnościom nabytym w czasach, gdy był w czołówce najbardziej wymagającej dyscypliny sportów motorowych.
Pisząc o sobie i wybitnych ludziach, których znał osobiście, takich jak Lewis Hamilton, Ron Dennis, sir Frank Williams, Christian Horner i Sebastian Vettel, Coulthard fascynująco pokazuje Formułę 1 od kuchni, a jednocześnie wprowadza nas w świat biznesu, którym jest sport i świat sportu.
Zwycięska Formuła oparta jest na kilku fundamentalnych przekonaniach. Trzeba pracować rzetelnie i trzeba pracować ciężko, „bo ciężka praca jeszcze nikogo nie zabiła”; trzeba wierzyć w siebie, ale należy też siebie poznać, swoje preferencje i możliwości, by uwolnić osobisty potencjał; trzeba nauczyć się pracować w zespole, być otwartym na innowacje, umieć szacować ryzyko i je podejmować; nie wolno ulegać wygodnej stagnacji, nie wolno grać nieczysto; trzeba umieć odnosić sukcesy i ponosić straty.
O autorze:
David Coulthard jest kawalerem Orderu Imperium Brytyjskiego i byłym brytyjskim kierowcą Formuły 1, który po zakończeniu kariery sportowej został prezenterem, komentatorem, dziennikarzem i przedsiębiorcą. Wystąpił w 247 wyścigach, zwyciężając w trzynastu i sześćdziesiąt dwa razy stając na podium. W 2001 roku został wicemistrzem świata F1, startując w barwach zespołu McLaren.
Po zakończeniu startów w Formule 1 kontynuował współpracę z Red Bullem jako konsultant i został komentatorem wyścigów Formuły 1 dla stacji telewizyjnej BBC. Od 2016 roku był komentatorem i analitykiem telewizji Channel 4 podczas zawodów Formuły 1.
Jeśli chodzi o działalność biznesową, to Coulthard jest między innymi współzałożycielem agencji reklamowej Velocity Experience, która w 2017 roku zorganizowała imprezę F1 Live London, oglądaną na żywo przez 100 tysięcy widzów, oraz świetnie prosperującej firmy producenckiej Whisper Films, która specjalizuje się w najwyższej jakości filmach reklamowych oraz dokumentalnych i programach sportowych (transmitowała między innymi wyścigi Formuły 1 na zlecenie stacji Channel 4).
TOM 1:
Siedemnaście kin, uruchomionych na wyzwolonych terenach wschodniej Polski, ale w połowie 1945 roku czynnych już 230, kilka aparatów do zdjęć i ręczne laboratorium… Oto początek powojennej polskiej kinematografii, szukającej miejsca i drogi rozwojowej w nowych warunkach ustrojowych. W 1945 roku w teren wyjechały też pierwsze kina objazdowe z aparaturą wiezioną na furmankach, ciągniętych przez konie. Film zaczął docierać do wsi i małych miasteczek, stając się ważnym elementem demokratyzacji kultury. W Warszawie filmy wyświetlane były w czterech kinach…
(…) W ciągu 10 lat powojennej kinematografii zrealizowano 42 filmy fabularne, a w ciągu kilku tygodni 1958 roku co 10 dni odbywała się premiera. Można więc mówić o wielkiej, wprost zaskakującej i prawdziwej „inwazji” polskiej twórczości filmowej. Znalazło to potwierdzenie w opiniach prasy europejskiej, a szczególnie francuskiej i angielskiej.(…) Oceniając filmy Munka, Kawalerowicza, Wajdy i Rybkowskiego francuski krytyk pisał m.in.: „Pokolenie to piękny film o polskim ruchu oporu i został stworzony przez człowieka, który był w tym mniej więcej wieku, co bohater w czasie okupacji. Przede wszystkim zaś to wspaniały film o miłości”.
TOM 2:
Diabła na ekranie nie ma… Był jednak głównym bohaterem dramatu „Matka Joanna od Aniołów”, gdyż jak powtarzano, przełożoną klasztoru Matkę Joannę (Lucyna Winnicka) „obsiadło aż dziewięć demonów”, którym nie mógł poradzić egzorcysta – ksiądz Suryn (Mieczysław Voit). „A tajemnicze moce na ekranie są wszędzie, opowiadając o średniowiecznych lękach i realnych ludziach dawno minionych lat”. (…)
Przystępując do robienia tego filmu Kawalerowicz wyczuwał poparcie władz politycznych, ale i zdawał sobie sprawę, że wkracza w tę sferę spraw ludzkich, które są drażliwe i zakłamane i których w filmie unikano. Reakcje na film, gdy znalazł się na ekranach, nie były więc zaskoczeniem, chociaż nie sądził, by w sprawę mógł się zaangażować w tak dużym zakresie polski episkopat.
Protest wyrażony przez Jerzego Modzelewskiego, wikariusza generalnego archidiecezji warszawskiej, biskupa sufragana warszawskiego, przeciw filmowi „Matka Joanna…” był nie tylko stanowiskiem episkopatu Polski, ale i Watykanu. (…)
W 1961 r. film Kawalerowicza i Konwickiego miał konkurować o palmę pierwszeństwa na festiwalu filmowym w Cannes. Skandal dyplomatyczny i polityczny spowodował, że film „Matka Joanna…” dostał Srebrną Palmę. Jury festiwalu, ceniąc się jako jedyna wyrocznia europejska twórczości filmowej, poniosło również klęskę, ulegając naciskom i sprzeciwom Watykanu i nie przyznając filmowi Kawalerowicza Złotej Palmy.(…)
O autorze:
Mieczysław Wojtczak, dziennikarz, publicysta, działacz polityczny. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa UW. Współredagował pismo studenckie „Horyzonty”, a następnie pracował w tygodniku „Sygnały”. Publikował artykuły o kulturze w prasie warszawskiej i terenowej oraz młodzieżowej. Następnie przeszedł do pracy w Polskiej Agencji Prasowej, gdzie jedenaście lat kierował Oddziałem warszawskim oraz Biuletynem Politycznym PAP. W latach siedemdziesiątych pierwszy zastępca ministra kultury i sztuki, a jednocześnie szef polskiej „kinematografii”. Był edytorem tygodnika „Wiadomości Kulturalne”. Członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i Związku Literatów Polskich. Członek – założyciel Fundacji Kultury Polskiej. Autor książek Kronika nie tylko filmowa (2004), Zdobywanie Moskwy (2006), O kinie moralnego niepokoju… i nie tylko (2009), Wielką i mniejszą literą. Literatura i polityka w pierwszym ćwierćwieczu PRL (2014), Teatr na scenie polityki 1944-1969 (2016) – wszystkie wydane w Studiu EMKA. Otrzymał wiele odznaczeń, w tym medal Zasłużonego Kulturze „Gloria Artis” oraz Złotą Odznakę „Zasłużony dla Warszawy”.
Równe czterdzieści lat temu udało nam się opublikować książkę, wymierzoną przeciw panującemu wówczas zastojowi. W miesiąc po ukazaniu się książki sekretarz KC, towarzysz Bolesław J., kazał wycofać ją z księgarń – na szczęście, za późno, bo już się rozeszła. Książka nosiła tytuł „Gra o jutro” i stała się sensacją, choć mówiła jedynie o tym, co się dzieje i co się robi w gospodarkach zachodnich, ukazywała ówczesny przewrót w zarządzaniu przemysłem i gospodarką. Ale przekonywała też (argumentacją wówczas wywrotową), że tylko sprzedaż i pieniądz mogą sprawdzać efekty działalności gospodarczej, a nie wskaźniki czy wykonanie planu. Chodziło, innymi słowy, o zainstalowanie rynku… Po dwudziestu latach Leszek Balcerowicz przy poparciu pierwszego demokratycznego rządu Polski zainstalował w Polsce rynek.
Jak wówczas, tak i w tej książce nie zajmiemy się wszystkimi problemami. Skupimy się na tym tylko, na czym się znamy – na czym znają się nasi bliscy przyjaciele, koledzy i znajomi, a my dzięki nim. Przez ponad czterdzieści lat staraliśmy się utrzymywać na różne sposoby kontrakt z fachowcami z wielu dziedzin ważnych dla rozwoju Polski – i z niemałą satysfakcją możemy powiedzieć, że współpracowaliśmy z najciekawszymi ludźmi naszego kraju, kompetentnymi i twórczymi. Im dedykujemy tę książkę – dziś zatytułowaną: „Gra o jutro 2”.
Szybkie zyski to wciąż priorytet dla wielu firm z listy Fortune 500. Są jednak również firmy, które rozumieją, że podstawowym elementem skutecznej strategii biznesowej jest odpowiedzialność społeczna i ekologiczna. "Firma zrównoważonego rozwoju" ze szczegółami przedstawia case studies takich wiodących firm, wspierając ten nowy paradygmat ilustracją praktyczną. Dzięki części zawierającej zestaw narzędzi dla menedżerów, czyli Osiem Obszarów Budowania Wartości dla akcjonariuszy i interesariuszy, "Firma zrównoważonego rozwoju" przewyższa inne dostępne na rynku książki o proekologicznym biznesie. To praktyczna pozycja dla menedżerów dwudziestego pierwszego wieku.
Rosprosszone po całym Wrocławiu krasnale spodkamy w jednym miejscu. Możliwość taką daje nam pierwszy Leksykon wrocławskich krasnali. Wysiłkiem autorów usystematyzowaliśmy 517 krasnali, chronologiczne ich pojawianie się, lokalizacje, cechy charakterystyczne, ciekawiostki, smbolikę. Książka jest zapisem tworzącej się na naszych oczach najnowżej historii miasta. I Ty jesteś jej świadkiem!
Każda historyczna kraina ma swoje legendy i sagi, przekazywane w ustnej tradycji ludowej bądź zapisane w księgach. Podobnie jest ze Śląskiem, o którego dziejach napisano niezliczoną liczbę mniej lub bardziej prawdziwych opowieści. Najczęściej autorami tych legend byli pisarze, czyli ludzie pióra. W tym przypadku twórcą niniejszych baśniowych podań był mistrz pędzla.
Walter Eberhard Loch pochodził z Wrocławia, gdzie również studiował.
W Państwa ręce oddajemy książkę, zilustrowaną przez jednego z czołowych śląskich malarzy ekspresjonistów, która jest zbiorem bajkowych opowieści nie tylko dla najmłodszych.
Maciej Łagiewski, fragmet Przedmowy
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?