W gospodarce światowej obserwuje się tendencję do zacieśniania współpracy między przedsiębiorstwami i osiągania w ten sposób przewagi konkurencyjnej. Wybór partnera rynkowego oraz właściwe zarządzanie partnerstwem to obecnie niezwykle poszukiwane umiejętności menedżerskie. Celem książki jest omówienie czynników warunkujących rozwój efektywnych więzi partnerskich, metod pomiaru efektywności relacji partnerskiej, przemian w sferze zaopatrzenia przedsiębiorstw oraz specyfiki zachowań nabywców na rynku przedsiębiorstw.
Promocja - rozumiana jako system służący do komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem ¦— nabrała szczególnego znaczenia na przełomie wieków XX i XXI. Wynika to w dużej mierze z faktu, że w wielu wysoko rozwiniętych państwach zaostrzyła się konkurencja na rynku ze względu na rosnące podobieństwo produktów i trudności w odróżnianiu się od konkurentów przy użyciu takich instrumentów marketingu-mix, jak produkt, cena czy dystrybucja. Dlatego wiele przedsiębiorstw stara się uzyskać przewagę konkurencyjną lub zachować swoją pozycję rynkową, prowadząc działania promocyjne. Celem tych działań jest stworzenie unikatowej propozycji komunikacyjnej dla produktów własnych danego przedsiębiorstwa.
W książce Autorzy w interesujący sposób przedstawili:
system informacyjny marketingu jako przedmiot modelowania, tj. istotę, strukturę, sposoby oceny efektywności oraz bezpieczeństwo tego systemu, proces modelowania systemu informacyjnego marketingu, tj. przesłanki i uwarunkowania modelowania, modelowanie procesów biznesowych marketingu, podstawowe badania stosowane w procesie modelowania oraz budowę modelu SIM wg podejść strukturalnego i obiektywnego,
przykłady rozwiązań praktycznych, tzn. możliwości wykorzystania komputerowego wspomagania w procesie modelowania SIM, wybrane pakiety oprogramowania wykorzystywane w obsłudze SIM oraz podstawowe rozwiązania z zakresu "Marketing Intelligence".
Autorzy pokazali internacjonalizację i globalizację działalności gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszczącego zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Jest to odmienne podejście od stosowanego dotychczas, które skupiało się na zachowaniach firm dokonujących ekspansji zagranicznej w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich. Tak więc publikacja wypełnia lukę w wiedzy teoretycznej i praktycznej związanej z zachowaniami firm lokalnych wobec strategii firm z zagranicy dokonujących ekspansji na polski rynek.
W książce autorzy przedstawili wybrane, znane powszechnie elementy teorii organizacji i zarządzania wraz z oceną ich przydatności w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Opisali również stosunkowo nowe koncepcje zarządzania, mające na celu przede wszystkim uelastycznienie organizacji, aby zapewnić jej nie tylko przetrwanie, lecz także rozwój w coraz bardziej chaotycznym i niepewnym otoczeniu. Poszczególne rozdziały w książce poświęcono:
- elastyczności organizacji jako odpowiedzi na turbulencje otoczenia
- elastyczności celów, strategii, struktur i zasobów
- organizacji procesowej, wirtualnej, fraktalnej, sieciowej i uczącej się
- wykorzystaniu chaosu w zarządzaniu (organizacji w ruchu)
- koncepcjom systemowym
- kulturze elastycznej organizacji oraz
- kierowaniu ludźmi w zrelatywizowanym i dynamicznym świecie organizacji.
Marketing bez tajemnic to seria praktycznych poradników dających pogłębioną znajomość poszczególnych dziedzin marketingu. Autorzy opierając się na rozwiązaniach sprawdzonych w praktyce podają w każdej książce z serii zasady postępowania przy rozwiązywaniu konkretnych problemów dotyczących działania na rynku.
Książka jest poświęcona problemom rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz roli informacji (oczywiście skomputeryzowanej) we współczesnych społeczeństwach. Autorzy omawiane zagadnienia ujęli w następujących grupach: społeczeństwo informacyjne a cywilizacja informatyczna; świadomość i kultura informacyjna; wiedza i praktyka; telepraca i e-pieniądz; polityka i informacja.
Działalność gospodarcza nie jest moralnie neutralna. Oznacza to, że jej podejmowanie i prowadzenie łączy się nie tylko z decyzjami organizacyjno-ekonomicznymi, lecz także z wyborami etycznymi. Etyka gospodarowania ma zawsze postać refleksji wartościującej, ponieważ przedmiotem badań jest moralność gospodarującego społeczeństwa, a zatem wyznaczanie granic pomiędzy słusznością i nagannością ludzkich działań.
Poznawczo-dydaktyczny cel, przyjęty przez Autorów książki, ma swoje odzwierciedlenie w podziale książki na dwie części. Pierwsza obejmuje przegląd wybranych nurtów etyki i filozofii gospodarczej, podstawowe informacje na temat zakresu etyki biznesu i pojęcia kapitału społecznego, a także ubóstwa i moralnych aspektów rynku pracy.
Druga część jest poświęcona relacjom między uczestnikami działań rynkowych, takimi jak: firmy, kadra zarządzająca, pracownicy, konsumenci, instytucje społecznego komunikowania się i instytucje władzy. Omówiono w niej także zagadnienia dotyczące negocjacji, konfliktów w relacji pracodawca-pracownicy, etosu ludzi biznesu, społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, etyki zawodowej i kodeksów etycznych oraz zjawisk patologicznych.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni ekonomicznych i szkół biznesu, a także dla studentów socjologii, psychologii, dziennikarstwa i prawa.
W podręczniku przedstawiono analizę warunków i zasad kształtowania struktury zadłużenia w warunkach doskonałego i niedoskonałego rynku kapitałowego; pośrednie i bezpośrednie źródła obcego finansowania przedsiębiorstwa; propozycje dotyczące polityki zarządzania strukturą zadłużenia przedsiębiorstwa z uwzględnieniem kryterium terminu zapadalności i źródeł pochodzenia funduszy.
Żyjemy w świecie wyrobów i energii, ale również, a może przede wszystkim w świecie przyrody, i to właśnie wyznacza rolę zagadnień, jakimi zajmuje się ekologia wyrobów.
W książce zawarto problematykę ekologicznych aspektów jakości wyrobów i ich oddziaływania na środowisko. Przedstawiono wpływ zarządzania środowiskiem na procesy sfery produkcyjnej i poprodukcyjnej oraz zwrócono uwagę na znaczenie bilansów ekologicznych w kształtowaniu i kontroli ekologicznych cech jakości wyrobów. Scharakteryzowano również postawy konsumentów wobec cech ekologicznych wyrobów i ich wpływ na decyzje projektanta i producenta. Analizie poddano także systemowe rozwiązania w zakresie ekologicznego znakowania wyrobów wraz z charakterystyką znaków ekologicznych i kryteriów ich przyznawania.
Książka przedstawia różnice występujące między marketingiem dóbr konsumpcyjnych a marketingiem środków produkcji oraz wyjaśnia konieczność innego podejścia marketingowego w odniesieniu do dóbr produkcyjnych i stosowania odmiennego zestawu instrumentów marketingowych, radzi, jakie działania marketingowe powinny podjąć przedsiębiorstwa z tego rynku, aby poprawić swoją pozycję na rynku, wskazuje sposoby poszukiwania i wyboru najlepszych kontrahentów.
To podręcznik kompleksowo ujmujący powiązania rachunkowości finansowej i zarządczej. Połączono w nim zagadnienia teoretyczne z praktycznymi, uwzględniono aktualne regulacje polskiego prawa bilansowego, regulacje międzynarodowe oraz nowoczesne rozwiązania omówione w literaturze światowej.
W książce przedstawiono wszystkie te zagadnienia związane z zarządzaniem marką, które odgrywają decydującą rolę w osiągnięciu silnej pozycji rynkowej. Mowa zatem o lojalności konsumenta, wprowadzaniu na rynek nowej marki, wycenie jej wartości i możliwości rozciągania na nowe produkty oraz o marce w skali globalnej.
Książka ta :*wskazuje co należy uczynić, aby poznać i zrozumieć postępowanie nabywców*przekazuje w przystępny sposób elementarną wiedzę o konsumentach*prezentuje przykłady wykorzystania wiedzy o nabywcach indywidualnych i instytucjonalnych w działaniach podejmowanych przez przedsiębiorstwa na rynku.
Każda organizacja to świat władzy i wpływu, będących istotą kierowania. Aby być efektywnym kierownikiem, należy wpływać na ludzi tak, by zachowywali się zgodnie z naszymi wymaganiami i wdrażali podjęte przez nas decyzje. W książce pokazano, czym jest wpływ społeczny w organizacji, jakie jest jego znaczenie dla funkcjonowania organizacji oraz jakie są konsekwencje wywierania wpływu w relacjach międzyludzkich, w zespołach pracowniczych i w całej organizacji.
Nowe, zmienione wydanie Kuchni polskiej PWE"" nie jest zwykłą książką kucharską, ale praktycznym poradnikiem na temat podstaw gotowania, zasad racjonalnego żywienia, nakrywania do stołu, podawania potraw i zachowania się przy stole oraz żywienia dietetycznego. Obecne wydanie zawiera sprawdzone przepisy na dania tradycyjne i współczesne, proste i wyrafinowane, wraz z ich wartością energetyczną, opracowane na podstawie najnowszej wiedzy o zdrowym odżywianiu.""
W każdej firmie stale pojawiają się problemy, ciągły musi więc być proces ich rozwiązywania. Od dawna wiadomo, że grupa odnosi zwykle większe sukcesy w rozwiązywaniu różnych problemów niż pojedyncze osoby. Autor przedstawił narzędzia i uczy metod, które czynią proces rozwiązywania problemu łatwiejszym i efektywniejszym. Szczegółowa analiza procesu rozwiązywania problemu przez grupę i dokładne wyjaśnienie procedur postępowania mają ogromny walor praktyczny na wszystkich szczeblach zarządzania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?