Niniejsza książka pokazuje, jak pokonywać przeszkody w negocjacjach, aby osiągnąć sukces. Autor proponuje prostą, sprawdzoną metodę rozstrzygania sporów z trudnymi partnerami w kręgu rodziny, znajomych, współpracowników, kontrahentów czy klientów.
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
Warunkiem osiągnięcia sukcesu we współczesnej logistyce jest wdrożenie nowoczesnych technologii. Firmy, aby skutecznie działać w łańcuchach dostaw, muszą wykorzystywać systemy informatyczne, automatyczną identyfikację towarów czy elektroniczną wymianę danych. W niniejszej książce autorzy omówili:
istotę i znaczenie technologii logistycznych,
technologie informacyjne w łańcuchach dostaw,
systemy automatycznej identyfikacji,
elektroniczną wymianę danych,
systemy łączności bezprzewodowej stosowane w logistyce,
współczesne technologie w transporcie,
zaawansowane technologie w praktyce magazynowej,
rolę opakowań w technologiach logistycznych.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, kadry menedżerskiej przedsiębiorstw oraz praktyków chcących rozszerzyć swoją dotychczasową wiedzę logistyczną i doskonalić systemy logistyczne swoich firm.
Usługi odgrywają istotną rolę w gospodarce krajów rozwiniętych. W Europie i USA już 80% pracowników jest zatrudnionych w tym sektorze. Także w Japonii zatrudnienie w usługach zaczyna przewyższać zatrudnienie w przemyśle. W książce autorzy wyjaśniają, czym usługi różnią się od wyrobów przemysłowych i co należy rozumieć przez zarządzanie usługami. Opisują szczegółowo opracowywanie nowej usługi - od początkowego pomysłu, przez badania rynku, wdrożenie i zwiększanie efektywności, aż do jej wycofania. Omawiają także wybrane aspekty zarządzania jakością usług i zarządzania łańcuchem dostaw. Wiele metod i technik zarządzania stosowanych w usługach pochodzi z przemysłu; jednak zostały one dostosowane do sektora usług. Opracowanie to zawiera także studia przypadków, ćwiczenia i słownik pojęć.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach, słuchaczy szkół zarządzania oraz studiów podyplomowych. Z pewnością zainteresuje również pracowników sektora usług.
Książka podpowie ci, jak:
- oddzielić ludzi od problemu
- koncentrować się na interesach, a nie stanowiskach
- ustalić jasne cele na początku negocjacji
- wspólnie wypracować rozwiązania satysfakcjonujące obie strony
Podręcznik obejmuje wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania strategicznego i propozycje metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Wiedza ta umożliwia menedżerom opracowanie profesjonalnej i całościowej analizy strategicznej, a także budowę planu strategicznego dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawia zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa.
Podręcznik jest przeznaczony dla wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych. Może być także przydatny dla przedsiębiorców, menedżerów i kadr kierowniczych różnych szczebli w firmach.
W książce zaprezentowano koncepcję zarządzania pracownikami wiedzy, czyli wysokiej klasy fachowcami, charakteryzującymi się m.in.:
- wysokimi kompetencjami,
- efektywnością działania,
- rzetelnością,
- uczciwością,
- chęcią ciągłego rozwoju,
- elastycznością działania, samodzielnością,
- kreatywnością,
- łatwością adaptacji do zmian.
Według tej koncepcji dla każdej kategorii pracowników wiedzy (tj. pracowników kluczowych, menedżerów procesów wiedzy, dojrzałych specjalistów, obiecujących talentów) autor proponuje odmienny zestaw metod zarządzania.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, przedsiębiorców, specjalistów ds. zarządzania ludźmi oraz studentów kierunków ekonomicznych.
W polskiej gospodarce wynagrodzenia wciąż są najważniejszym czynnikiem motywacyjnym dla większości pracowników. Wynagrodzenia stanowią więc jeden z głównych elementów w procesie zarządzania zasobami ludzkimi i znajdują się w centrum zainteresowania menedżerów, którzy powinni umieć wykorzystać motywacyjne możliwości w nich tkwiące. W książce autor - profesor i ekspert w zakresie wynagradzania pracowników z dużym doświadczeniem praktycznym - omawia w przystępny
sposób wszystkie aspekty związane z tym zagadnieniem, takie jak kształtowanie wynagrodzeń na szczeblu gospodarki w kontekście tempa wzrostu gospodarczego, inflacji i bezrobocia, w sferze budżetowej oraz w przedsiębiorstwach, a także koncepcje wynagradzania według stanowisk pracy, kompetencji i efektów pracy. Walorem opracowania jest umiejętne połączenie aspektów teoretycznych z praktyką w polskiej gospodarce.
W Informacyjnych podstawach decyzji marketingowych Autor charakteryzuje potrzeby informacyjne w zakresie marketingu na różnych szczeblach zarządzania przedsiębiorstwem oraz elementy systemu informacji marketingowej, potencjalne determinanty sukcesów marketingowych i sprzedażowych. Ponadto wskazuje na konieczność wdrażania najnowszych rozwiązań technologii informacyjnej, efektywnie wspierających proces podejmowania decyzji w zakresie marketingu. Zwraca uwagę na ogromne zróżnicowanie dostępnych pierwotnych i wtórnych źródeł informacji marketingowej oraz na konieczność ich usystematyzowania w postaci hurtowni danych. Omawiane zagadnienia i elementy systemu są zilustrowane praktycznym przykładem informacyjnego systemu zarządzania w firmie Żabka Polska SA (opartego na systemie SAP R/3, który aktywnie wspiera działalność sprzedażową i marketingową).
Podręcznik powinien zainteresować: studentów i absolwentów studiów o profilu ekonomicznym, menedżerów marketingu, menedżerów informacji, projektantów systemów informacyjnych.
To, czy przedsiębiorstwo odnosi sukcesy, zależy od wielu czynników. Niezwykle istotną rolę w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na rynku odgrywa przede wszystkim efektywne przywództwo. W książce autorka omawia kompleksowo teorie i koncepcje przywództwa, a także udziela odpowiedzi na kluczowe pytania, między innymi:
Co to jest przywództwo?
Czy istnieje optymalny model przywództwa?
Jaki jest związek między przywództwem a otoczeniem organizacji?
Czy przywódcą trzeba się urodzić, czy też przywództwa można się nauczyć?
Czy współczesne koncepcje przywództwa odpowiadają potrzebom organizacji?
W jaki sposób przywództwo zmieni się w przyszłości?
Walorem książki są rozbudowane studia przypadków znanych światowych firm, takich jak BMW, Novartis, Bonduelle i Swatch. Pozwalają one lepiej przyswoić wiedzę i ocenić, jak różne formy przywództwa funkcjonują w praktyce.
Współcześnie coraz więcej przedsiębiorstw prowadzi działalność na wielu rynkach w różnych państwach. Podstawową płaszczyzną obecności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych jest marketing międzynarodowy, któremu właśnie poświęcony jest niniejszy podręcznik. Autorzy przedstawili koncepcję i znaczenie marketingu międzynarodowego oraz uwarunkowania jego rozwoju, strategiczne rozstrzygnięcia podejmowane przez przedsiębiorstwa w obszarze marketingu międzynarodowego, narzędzia realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych zarówno w fazie wejścia przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny, jak i w procesie jego obsługi. Analizowane problemy autorzy wzbogacili studiami przypadków lub przykładami dającymi wskazówki do rozwiązywania problemów, z którymi w przyszłości mogą zetknąć się czytelnicy.
Autorzy książki są pracownikami Zakładu Marketingu Międzynarodowego Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od wielu lat zajmują się zagadnieniami internacjonalizacji marketingu, strategiami funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowym i globalnym, problematyką rynku Unii Europejskiej i euromarketingu. Od roku 1998 zespół autorski organizuje cykl sympozjów marketingu międzynarodowego i euromarketingu.
We współczesnym świecie bardzo szybko zmieniają się zarówno warunki pracy, jak i sposoby działania firm. Rosną wymagania wobec pracowników, pojawiają się nowe wyzwania, zmieniają się istota pracy i jej organizacja. To wszystko wymaga nowego podejścia także w zarządzaniu. Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na wiedzę o nowoczesnym zarządzaniu, autor przedstawił najpopularniejsze i najbardziej przydatne koncepcje zarządzania, sprzyjające zdobywaniu i utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej oraz rozpoznawaniu sygnałów płynących z otoczenia zewnętrznego i reagowaniu na nie. Wiele omówionych koncepcji dotyczy organizacji firmy (z uwzględnieniem kultury organizacyjnej, projektowania struktury organizacyjnej i procesów pracy), planowania i kontrolowania w firmie, motywowania, komunikacji wewnętrznej, umiejętności interpersonalnych, pracy zespołowej i kierowania zmianami.
Występowanie ryzyka operacyjnego w działalności banków wymaga opracowania metod, zasad i technik zarządzania nim. W książce pokazano istotę i rodzaje ryzyka operacyjnego, cel i etapy zarządzania tym ryzykiem (m. in. według ustaleń Bazylejskiego Komitetu Nadzoru Bankowego), Nową Umowę Kapitałową (NUK), procesy wprowadzania tej umowy do zarządzania ryzykiem operacyjnym w bankach, model zarządzania tym ryzykiem z uwzględnieniem regulacji NUK oraz polskiego nadzoru bankowego.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z bankowością, a także dla pracowników i menedżerów banków.
Turystyka należy do najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki. Jednym z najważniejszych jej segmentów jest turystyka kulturowa, zwłaszcza w Europie - uważanej za kolebkę światowej kultury. Turystyka kulturowa to podróżowanie ludzi z miejsc ich stałego zamieszkania do miejsc atrakcji kulturowych, aby poszerzyć wiedzę, zdobyć nowe doświadczenia czy zaspokoić własne potrzeby poznawcze. W książce autor opisuje główne nurty turystyki kulturowej oraz zachęca do poznawania skarbów światowej kultury.
Książka jest przeznaczona dla studentów różnych typów szkół na kierunkach związanych z turystyką, krajoznawstwem, geografią turystyczną i hotelarstwem. Z pewnością będzie też przydatna słuchaczom studiów podyplomowych oraz osobom profesjonalnie zajmującym się organizacją turystyki.
Sformułowanie właściwej strategii działania przedsiębiorstwa oraz jej skuteczna implementacja wymagają zastosowania odpowiednich instrumentów zarządzania. Do takich instrumentów należy zaliczyć rachunkowość zarządczą, ukierunkowaną na strategię przedsiębiorstwa i wspomagającą proces zarządzania strategicznego.
Strategiczna rachunkowość zarządcza jest stosunkowo nowym obszarem rachunkowości zarządczej. Dzięki niej uzyskuje się informacje potrzebne do podejmowania strategicznych decyzji, umożliwiających osiągnięcie długofalowych celów przedsiębiorstwa. Strategiczna rachunkowość zarządcza jest odpowiedzią na zgłaszane przez menedżerów zapotrzebowanie na włączenie podejścia strategicznego do rachunkowości. Jej istota i rola w procesie zarządzania strategicznego oraz różne jej koncepcje i instrumenty zostały szczegółowo omówione w tym podręczniku. Prezentowane rozwiązania nawiązują do określonych problemów planistycznych, kontrolnych i decyzyjnych, pojawiających się w przedsiębiorstwie w konkretnych warunkach zarządzania strategicznego.
Książka Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury ukazuje:
istotę i strukturę rynku kultury przez pryzmat funkcji dóbr i usług kultury;
podstawowe zasady i przesłanki stosowania koncepcji marketingu w sferze kultury;
system informacji marketingowej (SIM), jego strukturę i znaczenie w zarządzaniu instytucjami kultury;
różne uwarunkowania (psychologiczne, społeczne i marketingowe) zachowań nabywców na rynku dóbr i usług kultury;
etapy procesu podejmowania decyzji przy zakupie dóbr i usług kultury;
typologię konsumentów dóbr i usług kultury;
kierunki zmian w zachowaniach nabywców dóbr i usług kultury.
Zainteresowanie wieloaspektową problematyką funkcjonowania i rozwoju ludzi młodych w Unii Europejskiej wynika z faktu, ze społeczeństwo europejskie się starzeje i jego przyszłość zależy od coraz młodszych pokoleń. Jednym z aspektów analizy funkcjonowania i rozwoju ludzi młodych jest analiza rynku adresowanych do nich towarów i usług, rozwój i przeobrażenia tego rynku wraz z uwzględnieniem edukacji rynkowej młodzieży, jej coraz aktywniejszej roli na rynku włącznie z przejmowaniem funkcji decydenta przy zakupach dla siebie, rodziców i domu, a także społeczne i marketingowe konsekwencje rozwoju nowych zjawisk i trendów w tym zakresie.
Książka jest poświęcona analizie porównawczej rynków młodych konsumentów w nowych krajach Unii Europejskiej z uwzględnieniem wskazanych zagadnień i tendencji rozwojowych oraz czynników sprawczych (społecznych, ekonomicznych, demograficznych i technologicznych) zachodzących przeobrażeń. Ma więc charakter analizy kompleksowej i interdyscyplinarnej, obrazującej realia oraz perspektywy rozwoju rynków młodych konsumentów w nowych krajach Unii Europejskiej.
Pierwsza na polskim rynku wydawniczym pozycja, w której w sposób systematyczny i kompleksowy została omówiona problematyka pozycjonowania produktu. Autor przedstawił w niej:
definiowanie pozycjonowania,
cel, efekty i kryteria pozycjonowania,
rynkowe uwarunkowania pozycjonowania,
proces i strategię pozycjonowania,
pozycjonowanie produktu w praktyce.
Książka została napisana przystępnym językiem, zawiera wiele przykładów.
W niniejszym podręczniku, przygotowanym przez zespół pracowników naukowych SGH i UW, przedstawiono metody analizy ilościowej społecznych skutków procesów ekonomicznych i demograficznych oraz polityki państwowej. Intencją autorów było ukazanie, statystyki społecznej jako elementu systemu instytucji publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem Polski i Unii Europejskiej. Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane empirycznymi przykładami zaczerpniętymi z polskiej praktyki gospodarczej, w uzasadnionych przypadkach z odniesieniami do danych Eurostatu.
Autorzy w książce przedstawiają znaczenie szeroko rozumianej wartości jako wyznacznika działalności przedsiębiorstwa i problematykę utrwalania tej wartości w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Część I jest poświęcona przedsiębiorstwu w perspektywie wyzwań rozwojowych, w której przedstawiono tło oraz przyczyny zmian zachodzących we współczesnym przedsiębiorstwie. W części II autorzy prezentują proces zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem z punktu widzenia kształtowania wartości.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów oraz kadry naukowej wyższych uczelni i instytutów naukowo-badawczych, ale zainteresuje również praktyków gospodarczych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?