Wyjściowymi problemami omawianymi w opracowaniu są: zdefiniowanie pojęcia zarządzania, wyjaśnienie funkcji nauk o zarządzaniu, przedmiot i zakres tych nauk, charakter ich twierdzeń i paradygmatów. Autor wskazuje tu słabe strony wspomnianych nauk i stwierdza, że uprawianie nauk o zarządzaniu jest trudne. Mimo tego zarządzanie odgrywa coraz większą rolę w gospodarce i życiu społecznym. Konieczne jest ciągłe doskonalenie praktyki zarządzania i nauk o zarządzaniu, ich twierdzeń i teorii oraz dostosowanie ich do zmieniającej się rzeczywistości. Przez stosowanie odpowiednich badań należy stale podnosić standardy w naukach o zarządzaniu. Jednym z nich jest racjonalne ustalenie w ich ramach subdyscyplin.
Monografia naukowa jest przeznaczona dla studentów na kierunku zarządzanie na uniwersytetach, w politechnikach i w innych szkołach wyższych. Szczególnie będzie ona pomocna osobom, które podejmą wysiłek opracowania rozpraw doktorskich lub habilitacyjnych. Książka zainteresuje także ambitniejszych menedżerów parających się zawodowo zarządzaniem określonych organizacji.
Autor ? ceniony autorytet w dziedzinie zarządzania ? opierając się na swoim bardzo bogatym doświadczeniu pracownika naukowego i nauczyciela akademickiego, pokazał zarządzanie jako dyscyplinę naukową oraz związane z tym problemy i kontrowersje. W książce zostały więc omówione m.in.: powstanie, rozwój i osiągnięcia nauk o zarządzaniu; przedmiot i zakres tych nauk oraz ich subdyscypliny; miejsce tych nauk wśród dziedzin i dyscyplin naukowych; twierdzenia i teorie nauk o zarządzaniu; badania naukowe w zakresie zarządzania; etyka badacza w naukach o zarządzaniu.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych w obszarze nauk o zarządzaniu, a także osób przygotowujących rozprawy habilitacyjne i doktorskie oraz uczestników studiów doktoranckich.
Podręcznik obejmuje wiedzę o teoretycznych podstawach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz o zarządzaniu nim. Autorzy omówili:
? istotę przedsiębiorstwa oraz rolę przedsiębiorcy i przedsiębiorczości,
? znaczenie przedsiębiorstwa w gospodarce,
? otoczenie i konkurencyjność przedsiębiorstwa,
? cele i misję przedsiębiorstw oraz ich typy,
? ryzyko w działalności przedsiębiorstwa,
? zasoby, strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i jego kadrę menedżerską,
? strategiczne i operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem,
? kulturę i etykę w działalności przedsiębiorstwa,
? zarządzanie w sytuacjach kryzysowych.
Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, przedsiębiorców i menedżerów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?