Przed nami wykład, konferencja, a może wywiad telewizyjny. Już pocą się nam ręce. Już czujemy suchość w gardle. Co robić? Czy wystąpienie publiczne musi się łączyć z wielkim stresem? Jak poradzić sobie z takim zadaniem? Jak się przygotować? Co powiedzieć? Jak się zachować? Przeczytanie tej książki powinno pomóc wszystkim, którzy się boją. Może nie każdy zostanie świetnym mówcą, ale z pewnością może uniknąć licznych błędów. Warto nie tylko skorzystać z tych rad. Niektóre elementy można i należy przećwiczyć samemu. Każdy ma szansę nauczyć się efektownej prezentacji. Autor zdobywał tę wiedzę na własnych błędach, ale także uczył się od najlepszych prezenterów i trenerów medialnych. Książka jest poradnikiem, ale także tekstem do czytania. Dla każdego.
Moje życie jest pasją. Pasją poznania i pasją pokazywania świata. W telewizji, w radiu, na wykładach i spotkaniach z młodzieżą. Dla ciekawego doświadczenia lub nowego urządzenia mogę jechać z kamerą na koniec świata. Od 35 lat prezentuję najciekawsze osiągnięcia naukowców i inżynierów. W radiu, telewizji i w prasie. Chcę pokazać, że nauka jest piękna. Barwna, atrakcyjna i porywająca. Polscy naukowcy, inżynierowie i przedsiębiorcy są znakomici i ambitni. Muszą się jednak dobrze prezentować. Staram się w tym pomóc.
- Wiktor Niedzicki
Sztuka prezentacji to książka, którą czyta się jednym tchem, a potem wielokrotnie wraca do wybranych tematów, znajdując w nich ciągle coś nowego, odkrywając dla siebie nowe wskazówki i prawdy. (…) Zastosowanie podanych w książce wskazówek z pewnością niejednemu przyniesie wiele satysfakcji osobistej, która przełoży się na satysfakcję zawodową i być może finansową.
- prof. Hanna Gulińska
Książkę należy przeczytać po raz pierwszy w całości, a potem traktować ją jako podręcznik. Nie ma żadnej wątpliwości, że skorzystanie z rad Autora znacznie zmniejszy prawdopodobieństwo kompromitacji każdego, kto bardzo chce lub musi występować publicznie.
- prof. Andrzej Orłowski
Biznes, media, polityka Akademia Rozwoju Osobistego
Wystąpienia perswazyjne to książka, którą bezwzględnie powinny przeczytać wszystkie osoby zainteresowane poprawą umiejętności w zakresie wygłaszania publicznych przemówień, prezentowania własnych idei, przekonywania do swoich racji. Ten krąg obejmuje nie tylko rzeczników firm i personel działów public relations, polityków czy zawodowych mówców, ale także wszystkich, którzy wiedzą, że zawsze mogą znaleźć się w takiej (czasem nieoczekiwanej) sytuacji. Bardzo ważna jest świadomość, że można nauczyć się, jak ze swobodą oraz pewnością siebie wygłosić mowę okolicznościową czy przeprowadzić świetne wystąpienie.
W swojej książce autorka zwróciła uwagę na najróżniejsze aspekty przygotowań do dłuższej wypowiedzi na forum – od właściwego przygotowania merytorycznej zawartości wystąpienia, przez wygląd, modulację głosu i sposób zachowywania się prelegenta w sali prezentacyjnej, aż po szczegółowe dopracowanie elementów wizualnych (zarówno wzbogacających prezentację, jak i rozdawanych jej uczestnikom). Wyjaśniła, jak nawiązywać i utrzymywać kontakt z audytorium, a także reagować na potrzeby słuchaczy, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i kłopotliwych, jak pilnować porządku wystąpienia i nie dać się zbić z tropu. Podkreśliła także konieczność stałej pracy nad swoim wizerunkiem osobistym, a ponadto wskazała najważniejsze zasady współpracy z dziennikarzami oraz kwestie związane ze specyfiką występowania przed kamerą.
Wystąpienia perswazyjne powinny być lekturą obowiązkową dla każdego prelegenta, wykładowcy, polityka, menedżera… oraz każdego, kto chce lub musi choć raz wystąpić publicznie.
Umiejętność występowania publicznego, przemawiania i wygłaszania mów w różnych okolicznościach, prezentowania opinii oraz przekonywania do swoich idei to element, bez którego nie sposób wyobrazić sobie współczesnego lidera, menedżera, polityka. Okazuje się, że obecnie nie wystarczy już po prostu mówić, głosić czy przedstawiać: należy czynić to w sposób odpowiedni i dostosowany do oczekiwań odbiorców, a przede wszystkim ciekawy, niebanalny i obrazowy.
Czy trudno jest mówić tak, aby osiągnąć zamierzony cel? Czy można przemawiać w sposób, który zapewni nam nie tylko uwagę i zainteresowanie słuchaczy, ale także ich szacunek? Jak zachwycić swoją mową i olśnić wystąpieniem? Czy trudno jest oczarować, a nawet porwać publiczność? W jaki sposób skutecznie przekonać innych do swoich poglądów, wzbudzić poklask i wywołać entuzjazm?
- Elżbieta Żurek
Elżbieta Żurek – trener, konsultant, wykładowca i praktyk komunikacji korporacyjnej oraz interpersonalnej. Jedna z niewielu osób w Polsce profesjonalnie zajmujących się kształtowaniem wizerunku publicznego. Osobisty trener i doradca w zakresie wystąpień (także w środkach masowego przekazu) dla liderów, menedżerów, rzeczników, mówców oraz innych przedstawicieli świata biznesu, polityki i mediów. Współpracuje ze znanymi polskimi oraz międzynarodowymi firmami doradczymi. Przygotowuje i realizuje autorskie programy szkoleniowe. Wykładowca akademicki. Autorka książek: Sztuka wystąpień, czyli jak mówić, by osiągnąć cel oraz Sztuka prezentacji, czyli jak przemawiać obrazem.
Skuteczne zarządzanie firmą
Książka zawiera opis wybranych metod i technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy prezentują je pod kątem skuteczności i efektywności oddziaływania. Koncentrują się na tych instrumentach, które mają korzystny wpływ na wyniki uzyskiwane przez firmę oraz podnoszą sprawność działania menedżera. Omawiają zasady i procedury organizowania przedsiębiorstwa, wykorzystywania: technik nakazowych; delegowania uprawnień; zarządzania przez cele i przez wyjątki; zarządzania strategicznego; sterowania czasem, zmianą, konfliktami i stresem; zarządzania procesami informacyjnymi i komunikacją między ludźmi, reagowania w sytuacjach kryzysowych itp. Podają wiele przykładów, głównie z polskiej praktyki gospodarczej, ukazujących sposób zastosowania danej techniki w rzeczywistych warunkach firmy.
Coraz większa profesjonalizacja zarządzania wyraża się w dobrej znajomości metod i technik menedżerskich. Posiadanie tej kompetencji legitymizuje menedżera w środowisku, podnosi jego prestiż społeczny, dowartościowuje, ale przede wszystkim zwiększa skuteczność i efektywność kierowania zespołami ludzi oraz zarządzania jednostkami organizacyjnymi. Przedstawione w książce techniki wpisują się w nowe orientacje i koncepcje zarządzania, takie jak: zarządzanie zmianami, zarządzanie procesowe, zarządzanie wiedzą w organizacji. Przystępny, komunikatywny sposób prezentacji treści, a także praktyczne porady Autorów, jako uznanych konsultantów, mają dla Czytelników nieocenioną wartość.
- Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki, Szkoła Główna Handlowa
Jan D. Antoszkiewicz – prof. zw. dr hab., dziekan Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania (Clark University). Współzałożyciel i członek Rady Programowej Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Prezes firmy Leo May Consulting. Doradca prezesów Wytwórni Papierów Wartościowych, Banku PKO S.A., T.P. S.A., Petrochemii, Huty Częstochowa oraz mniejszych firm i banków. Autor wielu ekspertyz, analiz, projektów restrukturyzacji przedsiębiorstw i kształcenia kadr oraz kilkudziesięciu książek z dziedziny zarządzania.
Zbigniew Pawlak – doktor nauk ekonomicznych, pracownik SGH oraz Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania. Autor i współautor ponad 150 publikacji z zakresu organizacji i zarządzania. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się doradztwem z zakresu zarządzania dla przedsiębiorstw. Prezes zarządu firmy konsultingowej Management Consulting Centre PARTNER. Doradzał zarządom wielu przedsiębiorstw i grup kapitałowych. Autor i współautor kilkuset opracowań: ekspertyz, opinii, projektów inwestycyjnych, strategii rozwojowych i wycen przedsiębiorstw.
Ekonomiczne podejście do prawa nie jest niczym nowym. Nowe jest natomiast zjawisko poddawania analizie ekonomicznej coraz większej liczby instytucji. Ekonomista nie jest ostatecznym arbitrem wyboru społecznego. Może wszakże pokazać konflikt wartości i celów, a także, jak efektywnie realizować cele społeczne, nie marnując rzadkich zasobów.
Książka składa się z dwóch części: pierwsza z nich jest poświęcona problematyce instytucjonalizacji, ocenie skutków regulacji, konkurencji regulacyjnej oraz ekonomicznej analizie prawa, natomiast druga dotyczy wykorzystania tej wiedzy dla celów polityki konkurencji oraz polityki integracji społecznej. W polityce konkurencji wnikliwej analizy wymaga podejście ekonomiczne w prawie konkurencji, które przybliża orzecznictwo do rzeczywistości. Stwarza to szanse szybszej harmonizacji prawa i racjonalizacji konkurencji regulacyjnej. Dotyczy to w szczególności rynków technologii IT i komunikacji elektronicznej. W polityce integracji społecznej podbudowę teoretyczną zapewnia nie tylko ekonomia instytucjonalna, ale także tzw. ekonomia społeczna, koncepcja ordoliberalizmu i społecznej gospodarki rynkowej, jak również społecznej odpowiedzialności (i etyki) biznesu.
Książka zainteresuje przedsiębiorców, zwłaszcza działających na rynkach nowych technologii, pracowników naukowych i studentów kierunków prawa, ekonomii i zarządzania, a także polityków i praktyków instytucji publicznych zaangażowanych w ocenę skutków regulacji.
Ta interesująca książka prezentuje wszechstronne spojrzenie na kluczowe wyzwania wdrażania ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji do procesu legislacyjnego. Autor podejmuje próbę zastosowania tej wiedzy i metodologii do polityki i prawa konkurencji, jak również stabilności finansowej i integracji społecznej, wnosząc oryginalny wkład do współczesnej debaty o polityce regulacyjnej państwa w dobie globalizacji oraz oceny szans i zagrożeń harmonizacji prawa i konkurencji regulacyjnej.
- prof. dr hab. Wiesław Czyżowicz, Szkoła Główna Handlowa, Polskie Stowarzyszenie Ekonomicznej Analizy Prawa
Prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer – profesor Szkoły Głównej Handlowej (Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Zarządzania). Wykładowca i ekspert z zakresu bankowości i prawa bankowego, polityki i prawa konkurencji, prawnych i ekonomicznych zagadnień e-biznesu, prawa nowych technologii oraz ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji. Współpracuje z Consumer Finance Network (European Credit Research Institute), European Consumer Debt Network, European Coalition for Responsible Credit, European Financial Inclusion Network. Wykładał jako Visiting Professor na uniwersytetach niemieckich, kierował polską grupą badawczą European Network for Better Regulation (ENBR) – VI Program Ramowy UE. Członek Rady Programowej kierunku Ekonomiczna analiza prawa w SGH. Autor ponad 200 publikacji naukowych i licznych ekspertyz, m.in. dla Komisji Przyjazne Państwo Sejmu, Rządu RP, UOKiK, UKIE, ZBP, KPF i SKEF. Prof. Szpringer jest autorem książek: Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie – od e-commerce do e-businessu (2005), Kredyt konsumencki i upadłość konsumencka na rynku finansowym UE (2005), Europejskie regulacje bankowe (1997), Ocena skutków regulacji – poradnik OSR, doświadczenia, perspektywy (pod red. W. Springera, W. Rogowskiego, 2007), Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu (2008), Społeczna odpowiedzialność banków. Między ochroną konsumenta a osłoną socjalną (2009).
Buduj swój wizerunek profesjonalnie, skorzystaj ze sprawdzonej wiedzy zawartej w tej książce!
Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy przez całe życie. Chcemy tego, czy nie wciąż dostarczamy ludziom informacji na swój temat i wywołujemy w nich emocje pozytywne lub negatywne. Robimy to poprzez swój wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy, a także działania, jakie podejmujemy. Celowo lub nieświadomie tworzymy swój mentalny obraz w myślach osób, z którymi się kontaktujemy, a obraz ten to nic innego, jak nasz wizerunek.
? W jaki sposób kreować swój wizerunek?
? Jak budować pozytywne relacje z ludźmi?
? Co robić, by emocje, jakie wywołujemy nam sprzyjały?
? Jak prowadzić interesującą rozmowę?
? Jak się ubrać, by zrobić dobre wrażenie?
? Jak się zachować?
? Kiedy całuje się kobiety w rękę, a kiedy nie należy tego robić?
? Co zrobić z telefonem komórkowym?
Na te i wiele innych pytań odpowiada Autorka niniejszej książki adresowanej do ludzi biznesu i polityki, osób pracujących w różnego rodzaju instytucjach, urzędach i firmach ? słowem wszystkich, którzy chcą być jak najlepiej postrzegani w działalności zawodowej i publicznej, a także w życiu prywatnym.
Grażyna Białopiotrowicz ? psycholog, trener biznesu, rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych, specjalista w zakresie marketingu politycznego oraz kreowania wizerunku medialnego osób publicznych. Jest osobistym doradcą wielu prominentnych przedstawicieli świata polityki i biznesu w zakresie rozwoju osobistego oraz budowania pozytywnego wizerunku własnej osoby. Autorka i realizatorka programów biznesowych dotyczących profesjonalnej obsługi klienta, skutecznej komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży oraz strategii wpływu społecznego. Przez wiele lat prowadziła zajęcia ze studentami w Zakładzie Psychologii Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Obecnie jest wykładowcą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka kilkunastu książek, m.in..: Sztuka aktywności; Kobieta?mężczyzna. Psychologiczne gry w miłości i biznesie, oraz artykułów w czasopismach fachowych.
Biznesmeni mówią po rosyjsku to cykl podręczników zawierający pełny kurs współczesnego biznesowego języka rosyjskiego składający się z trzech części:♦ dla początkujących♦ dla średnio zaawansowanych♦ dla zaawansowanychProgram kursu i sposób prezentacji materiału uwzględnia najnowsze osiągnięcia w metodyce nauczania języków obcych w zakresie doskonalenia sprawności aktywnego komunikowania się.Biznesmeni mówią po rosyjsku - dla średnio zaawansowanych to podręcznik przeznaczony dla osób utrzymujących kontakty gospodarcze z rosyjskimi partnerami. Korzystając z niego, pracownicy nowoczesnych firm współpracujących z Rosją szybko nauczą się fachowo prezentować swój produkt, negocjować warunki kupna-sprzedaży, redagować podstawowe dokumenty, rozmawiać przez telefon, posługiwać się pocztą elektroniczną. Skierowany jest także do studentów wyższych uczelni i szkół o profilu ekonomicznym.Książka zawiera 10 sytuacji tematycznych, najczęściej spotykanych w działalności handlowej. Wszystkie lekcje tematyczne zostały opracowane według jednego schematu:♦ Wprowadzenie - ćwiczenie na rozumienie ze słuchu.♦ Mikrotrendy - teksty sytuacyjne, komentarze gramatyczne, wzory leksykalno-gramatyczne.♦ Komunikacja językowa - ćwiczenia inspirujące do samodzielnego wypowiadania się, kreowania własnego stanowiska w rozmowach handlowych.Do każdego tematu dołączony jest alfabetyczny słowniczek rosyjsko-polski.Aneks zawiera:♦ teksty dla nauczycieli przeznaczone do rozumienia ze słuchu,♦ klucze do niektórych ćwiczeń,♦ alfabetyczny słownik rosyjsko-polski.Książka z płytą CD w formacie MP3
Biznesmeni mówią po rosyjsku to cykl podręczników zawierający pełny kurs współczesnego biznesowego języka rosyjskiego składający się z trzech części: ♦ dla początkujących ♦ dla średnio zaawansowanych ♦ dla zaawansowanych Program kursu i sposób prezentacji materiału uwzględnia najnowsze osiągnięcia w metodyce nauczania języków obcych w zakresie doskonalenia sprawności aktywnego komunikowania się. Biznesmeni mówią po rosyjsku - dla zaawansowanych zawiera materiał przewidziany do opanowania w ciągu 100 godzin lekcyjnych. Składa się z 10 lekcji tematycznych - niektóre z nich są kontynuacją wymagających doskonalenia na wyższym poziomie językowym zagadnień z poprzednich części, pozostałe obejmują nową problematykę. Podręcznik adresowany jest do kadry menedżerskiej i przedsiębiorców, którzy chcą efektywnie współpracować z partnerami w języku rosyjskim. Zainteresuje też studentów, którzy pragną pogłębić znajomość nowoczesnego języka rosyjskiego, co zwiększa ich szanse na rynku pracy. Książka z płytą CD w formacie MP3
Lobbing kojarzy się z licznymi aferami i ludźmi, którzy realizując własne interesy w sposób niezgodny z prawem, nazywali siebie lobbystami. Medialne nagłośnienie takich działań i ich ?bohaterów? spowodowało utrwalenie negatywnego stereotypu lobbysty i lobbingu w Polsce. Tymczasem lobbing ma często wręcz kapitalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, jest także jednym z narzędzi demokracji znanym od ponad 200 lat. Celem książki jest zmiana wizerunku osób, instytucji, środowisk zaangażowanych w procesy lobbingowe. Autorzy udowadniają, że działalność lobbingowa powinna i może być prowadzona w świetle prawa i w zgodzie z zasadami etyki. Podają wiele praktycznych wskazówek dla osób, które chcą profesjonalnie zajmować się lobbingiem, np. współpracując przy realizacji kampanii ? bez znajomości podstawowych zagadnień teorii i praktyki lobbingu współpraca taka jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Wiele uwagi poświęcają również kwestii lobbingu w Unii Europejskiej, wskazując na niedostateczną aktywność polskich przedstawicieli w tym obszarze. Książka przybliży Czytelnikom zagadnienia związane z rzecznictwem gospodarczym, a przede wszystkim przekona, że współczesna gospodarka nie może skutecznie funkcjonować bez działań lobbingowych.
Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy
W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji, firma stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny, która pomaga osiągać zaplanowane rezultaty i działać skutecznie bo to się liczy na rynku bardziej niż poprawność metodologiczna czy estetyka. Dyscyplina zarządzania to cztery przedstawione w książce etapy:
- interpretacja otoczenia,
- ustalanie granic firmy,
- określanie celów i priorytetów,
- podejmowanie decyzji o modelu biznesowym.
Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one są firmie niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian – każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy i rynku – opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii.
I o nich jest ta książka.
O AUTORZE
Prof.. Dr hab.. Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii L. Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in.. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, oraz Refleksje o zarządzaniu, stały się bestsellerami na polskim rynku. Profesor Krzysztof Obłój jest znanym doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych Prochem SA, Impel SA, Alior Bank SA.
Pasja i dyscyplina strategii
Spis Treści
Przedmowa
Rozdział l
Czym jest strategia firmy?
Na targowisku koncepcji i pojęć. Zmienna natura strategii
Rozdział 2
Emocje, idee i decyzje
Marzenia i pasje
Na początku jest hipoteza
Kluczowe wybory, czyli gazy, ciecze i stany stałe. Inercja i wykluczenie
Rozdział
Dyscyplina wdrażania strategii
Kto jest decydentem?
Nadawanie sensu zmianom w otoczeniu — zasada zawiasa. Definiowanie granic firmy — zasada terytorium
Granice geograficzne
Granice rynku
Granice produktów i usług
Granice technologii dystrybucji
Cele i priorytety — zasada minimum
Logika celów strategicznych
Priorytety, priorytety, priorytety
Model biznesowy firmy — zasada koperty
Zasoby strategiczne
Kluczowe kompetencje. Łańcuch wartości
Model Opera f ora
Model Integratora
Model Dyrygenta
Podsumowanie
Rozdział 4
Efekt pasji i dyscypliny - przewaga konkurencyjna
Teorie przewagi konkurencyjnej
Przewaga jako tworzenie i przechwytywanie wartości
Zasobowa teoria przewagi konkurencyjnej
Przewaga konkurencyjna a efektywność firmy
Problem zależności przewagi od zasobów i kompetencji firmy
Praktyka przewagi konkurencyjnej
Przewaga naturalna
Przewaga relacji ceny i zróżnicowania
Przewaga systemu obsługi i oferowania rozwiązań
Budowanie barier wejścia
Co powinno się znaleźć w strategii firmy
Orientacja firmy
Źródła przewagi konkurencyjnej
Słowa są ważne
Rozdział 5
Niezmienne cechy strategii
Trudna prostota
Wewnętrzna spójność
Zewnętrzna spójność
Stałe wyzwanie
Rozdział 6
Firma w dryfie — inercja, gry organizacyj i niepewni liderzy
Inercja, czyli dlaczego firmy nie zawracają w mię
Gry o władzę i zasoby
Niepewni liderzy
Przypisy
Książka przedstawia problem zmienności rynków kapitałowych, surowcowych i pieniężnych w pierwszym dziesięcioleciu XXI wieku oraz ich wpływ na determinanty wyceny i wartość przedsiębiorstw. Szczególnie wnikliwie Autorzy rozpatrują takie zagadnienia, jak: zmienność rynków jako nowa ""normalność"" w gospodarce, miejsce Chin w przyszłym ładzie finansowym świata, bezpośrednie inwestycje zagraniczne na świecie i w Polsce, weryfikacja teorii dotyczących cen ropy naftowej, narastanie długu publicznego na świecie i w Polsce oraz sposoby jego finansowania. Budowa kapitału zaufania poprzez komunikację i zarządzanie oczekiwaniami inwestorów stanowi odpowiedź na utratę zaufania przez wiele spółek publicznych, także w naszym kraju. W publikacji zaakcentowano potrzebę społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, znaczenie niematerialnych aktywów firmy, wykorzystywanie obligacji jako coraz istotniejszego źródła finansowania przedsiębiorstw oraz wzmacnianie kontroli wewnętrznej, która wpływa dodatnio na proces kreowania ich wartości. Przedstawiono także całkowite stopy zwrotu spółek kapitałowych na GPW w Warszawie w latach 2001-2009 oraz zakres zmian u notyfikowanych akcjonariuszy spółek giełdowych w ostatnich latach w Polsce. Książka jest ważnym głosem w dyskusji o skutkach kryzysu globalnego dla przedsiębiorstw, o wpływie zmienności przepływów na rynkach- kapitałowym, surowcowo-towarowym i pieniężnym - na migracje wartości przedsiębiorstw, na destrukcję i kreowanie ich wartości. - Prof. dr hab. Irena Lichniak, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Książka zawiera kompleksową prezentację najważniejszych metod i technik Total Quality Management koniecznych dla prawidłowego wdrożenia zarządzania jakością w firmach. Autorzy koncentrują się na tzw. 7 ?klasycznych? i 7 ?nowych? metodach TQM; przedstawiają też inne narzędzia stosowane z powodzeniem przez japońskich menedżerów. Analizują je pod kątem możliwości wykorzystania w fazach: doskonalenia organizacji, rozwiązywania problemów, zarządzania strategicznego, tworzenia i funkcjonowania systemu zarządzania jakością wg modelu PN-EN ISO 9001:2009.
Jest to przewodnik dla osób poszukujących nowych dróg i rozwiązań zmierzających do doskonalenia z organizacji i własnego warsztatu menedżerskiego.
Marek Ćwiklicki ? doktor nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie; pracownik naukowy Katedry Metod Organizacji i Zarządzania. Współpracuje z firmami doradczo-szkoleniowymi w zakresie projektów racjonalizatorskich i wdrażania metod zarządzania w organizacjach. Członek TNOiK.
Hubert Obora ? doktor nauk ekonomicznych, absolwent UE w Krakowie; adiunkt w Katedrze Metod Organizacji i Zarządzania. Trener i doradca w zakresie Total Quality Management i Technology Management sygnowany przez Loyola Marymount University z Los Angeles. Autor wielu projektów doskonalenia systemów zarządzania jakością.
OPINIE
Książka jest ciekawym zbiorem zróżnicowanych metod stosowanych w TQM. Są one przydatne nie tylko w sterowaniu jakością, ale także w różnych projektach organizacji i zarządzania. Autorzy przyjęli podejście rozbudowane metodycznie oraz nakierowane na praktyczne zastosowania, przytoczyli wiele doświadczeń firm zagranicznych, a także z polskiej praktyki gospodarczej ? co jest bardzo ważne i korzystne dla Czytelników.
- Prof.. Dr hab.. Jan Antoszkiewicz
Książka oprócz tego, że stanowi źródło poznania, porządkuje wiedzę związaną z metodami i technikami zarządzania jakością. Kluczem do sukcesu w stosowaniu metod TQM jest wprzęgnięcie ich w proces ciągłego doskonalenia. Bardzo dobrze zatem, że Autorzy już w pierwszym rozdziale przywołują koncepcję kaizen, czyli nieustannego doskonalenia małymi krokami wszystkiego i przez wszystkich . Do niej odnoszą narzędzia wspomagające proces zarządzania i umiejscawiają je w cyklu PDCA.
- Mariusz Bryke KAIZEN Institute Polska
Buduj swój wizerunek profesjonalnie, skorzystaj ze sprawdzonej wiedzy zawartej w tej książce!
Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy przez całe życie. Chcemy tego, czy nie wciąż dostarczamy ludziom informacji na swój temat i wywołujemy w nich emocje pozytywne lub negatywne. Robimy to poprzez swój wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy, a także działania, jakie podejmujemy. Celowo lub nieświadomie tworzymy swój mentalny obraz w myślach osób, z którymi się kontaktujemy, a obraz ten to nic innego, jak nasz wizerunek.
? W jaki sposób kreować swój wizerunek?
? Jak budować pozytywne relacje z ludźmi?
? Co robić, by emocje, jakie wywołujemy nam sprzyjały?
? Jak prowadzić interesującą rozmowę?
? Jak się ubrać, by zrobić dobre wrażenie?
? Jak się zachować?
? Kiedy całuje się kobiety w rękę, a kiedy nie należy tego robić?
? Co zrobić z telefonem komórkowym?
Na te i wiele innych pytań odpowiada Autorka niniejszej książki adresowanej do ludzi biznesu i polityki, osób pracujących w różnego rodzaju instytucjach, urzędach i firmach ? słowem wszystkich, którzy chcą być jak najlepiej postrzegani w działalności zawodowej i publicznej, a także w życiu prywatnym.
O AUTORZE
Grażyna Białopiotrowicz ? psycholog, trener biznesu, rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych, specjalista w zakresie marketingu politycznego oraz kreowania wizerunku medialnego osób publicznych. Jest osobistym doradcą wielu prominentnych przedstawicieli świata polityki i biznesu w zakresie rozwoju osobistego oraz budowania pozytywnego wizerunku własnej osoby. Autorka i realizatorka programów biznesowych dotyczących profesjonalnej obsługi klienta, skutecznej komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży oraz strategii wpływu społecznego. Przez wiele lat prowadziła zajęcia ze studentami w Zakładzie Psychologii Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Obecnie jest wykładowcą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka kilkunastu książek, m.in: Sztuka aktywności; Kobieta?mężczyzna. Psychologiczne gry w miłości i biznesie, oraz artykułów w czasopismach fachowych.
Zapraszam na swoją stronę internetową: www.gbialopiotrowicz.com.plKreowanie wizerunku w biznesie i polityce
Spis Treści
Wstęp
rozdział I
Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie?
Co składa się na wizerunek?
Prezencja, czyli jak wyglądamy?
Zachowanie, czyli dobre maniery
Umiejętności interpersonalne, czyli sztuka budowania relacji
Kwalifikacje, umiejętności zawodowe i doświadczenie
Sukcesy, osiągnięcia, czyli czym możemy się poszczycić?
Jakie znaczenie ma dorobek w kreowaniu pozytywnego wizerunku?
Styl życia, czyli co w trawie piszczy?
Czy szata zdobi człowieka?
Czy nasz wygląd ma istotne znaczenie, czy też możemy się nim nie zajmować?
Czy to oznacza, że gdy zrobimy dobre pierwsze wrażenie, to już nie musimy się więcej starać?
Wizerunek pozytywny
Pozytywny wizerunek a czarny PR
Do czego potrzebny jest pozytywny wizerunek?
rozdział II
Kreowanie wizerunku przez wygląd
Komunikaty niewerbalne, czyli mowa naszego ciała
Jakie informacje można odczytać z wyglądu?
Osoba zdyscyplinowana i uporządkowana
Osoba chaotyczna
Osoba o zawyżonej samoocenie
Osoba o niskiej samoocenie
Osoba pogodna
Osoba smutna, ponura, gniewna
Znaczenie roli społecznej w kreowaniu wizerunku
Kobiecy wizerunek, czyli jak ubrać się do pracy?
Ubranie
Najczęściej popełniane błędy w ubiorze
Zasady doboru ubrań
Fryzura
Rodzaj fryzury jako przekaz niewerbalny
Makijaż
Rajstopy, pończochy, skarpetki, podkolanówki
Męski wizerunek, czyli jak ubrać się do pracy?
Fryzura
Zarost
Garnitur
Koszula
Krawat i jego przekaz
Skarpetki męskie
Inne elementy wizerunku kobiet i mężczyzn
Płaszcz
Torebki, aktówki, teczki w kreowaniu wizerunku
Pasek do spodni
Obuwie
Biżuteria
Zapach jako element kreowania wizerunku
Dłonie
Zęby jako element wizerunku biznesowego
Pióro czy długopis
Okulary i szkła kontaktowe
Zegarek
W jaki sposób wykorzystać zegarek do kreowania wizerunku?
Psychologia koloru w kreowaniu wizerunku
Burgund
Kiedy korzystać z koloru burgunda w kreowaniu wizerunku? Czerwień
Kiedy wybierać ubranie lub jego elementy w czerwonym kolorze?
Kiedy unikać koloru czerwonego?
Kolor biały
Kiedy stosować kolor biały?
Kolor brązowy
Kiedy korzystać z brązów w kreowaniu wizerunku?
Kiedy unikać brązów
Kolor brzoskwiniowy
Kiedy wybierać ubranie lub jego elementy w kolorze brzoskwiniowym?
Kolor czarny
Kiedy korzystać z koloru czarnego?
Kolor fioletowy
Kiedy korzystać z koloru fioletowego?
Kiedy unikać koloru fioletowego?
Kolor niebieski
Kiedy wybierać błękity i granaty?
Kiedy unikać koloru granatowego i błękitów?
Kolor pomarańczowy
Kiedy korzystać z koloru pomarańczowego?
Kolor różowy
Kiedy wybierać róż?
Kolor srebrny
Kiedy stosować kolor srebrny?
Kolor szary
Kiedy korzystać z koloru szarego?
Kiedy unikać szarości?
Kolor wrzosowy
Kiedy korzystać z koloru wrzosowego?
Kolor zielony
Kiedy stosować zieleń w kreowaniu wizerunku?
Kiedy unikać koloru zielonego?
Kolor złoty
Kiedy korzystać ze koloru złotego?
Kolor żółty
Kiedy korzystać z koloru żółtego w kreowaniu wizerunku?
rozdział III
Kreowanie wizerunku przez zachowanie
Etykieta biznesowa
Pozdrawianie się
Kto kogo pozdrawia?
Uścisk dłoni - stosować czy nie?
Powitanie
Zasady profesjonalnego powitania
Należy witać się w odpowiednim miejscu
Gdzie i kiedy absolutnie nie należy się witać przez podanie ręki?
Kto i kiedy wstaje przy powitaniu?
Co należy zrobić przed podaniem ręki?
Uścisk dłoni -jaki powinien być?
Zasady profesjonalnego ucisku dłoni
Zachowanie odpowiedniej odległości
Konieczne czynności przy uścisku dłoni
Podejmowanie kontaktu wzrokowego
Profesjonalny uścisk dłoni
Wyraźny i zdecydowany uścisk dłoni
Czas uścisku dłoni
Potrząsanie dłonią rozmówcy
Dotyk w kontaktach służbowych
Całowanie kobiet w rękę - zasady
Prezentacja, czyli kogo komu przedstawiamy
Bilety wizytowe, czyli co zrobić z wizytówką?
Jakie wizytówki?
Kiedy podać wizytówkę?
Jak podać bilet wizytowy?
Komu podajemy wizytówkę?
Kiedy nie należy wręczać biletu wizytowego?
Co robimy z wręczoną wizytówką?
Zajmowanie miejsc
Przemieszczanie się, czyli kto idzie pierwszy?
Schody
Drzwi
Winda
Pożegnanie, czyli jak się zachować?
Etykieta telefoniczna
Telefon stacjonarny służbowy
O jakiej porze można telefonować?
Jak długo czekać na odebranie telefonu?
Kto telefonuje?
Jak rozmawiać przez telefon?
Odbieranie telefonu służbowego
Przedstawianie się
Łączenie rozmów
Przerwanie rozmowy
Kończenie rozmowy telefonicznej
Sytuacje trudne w służbowej rozmowie telefonicznej
Najczęściej popełniane błędy w rozmowie telefonicznej z klientem
Telefon komórkowy służbowy
Odbieranie telefonu i smsów w telefonach służbowych
Telefonowanie ze służbowego telefonu komórkowego
Przerwanie połączenia
Kończenie rozmowy telefonicznej
Poczta głosowa
Etykieta w toalecie
Netykieta
Netykieta grup dyskusyjnych
Kreowanie pozytywnego wizerunku w Internecie
rozdział IV
Kreowanie wizerunku przez pozytywne relacje z ludźmi
Umiejętność nawiązywania kontaktu z ludźmi
Jak wzmocnić poczucie własnej wartości - kolejne kroki
Jak podjąć kontakt z osobą nieznajomą w relacjach służbowych?
Umiejętność prowadzenia rozmowy, czyli komunikowania się z innymi
Komunikacja niewerbalna
Komunikacja werbalna
Bariery komunikacyjne, czyli co może przeszkadzać w komunikowaniu się?
Rozkazywanie
Grożenie
Moralizowanie
Wścibstwo, nadmierne wypytywanie
Reakcja unikowa
Zmiana tematu
Apel logiczny
Pocieszanie
Krytykowanie
Obrażanie
Orzekanie
Chwalenie połączone z negatywną oceną
Pouczanie
Jak przez rozmowę budować pozytywne relacje z ludźmi?
Uważne słuchanie
Parafraza - dlaczego jest taka ważna?
Sztuka zadawania pytań
Pytania otwarte
Pytania zamknięte
Umiejętność budowania relacji z ludźmi przez rozmowę
Umiejętność podtrzymywania relacji z ludźmi
Panowanie nad emocjami, czyli jak zachować spokój w relacjach zawodowych?
rozdział V
Kreowanie wizerunku przez wzbogacanie wiedzy merytorycznej
Doskonalenie umiejętności podczas wykonywanej pracy
Kształcenie się na własny rachunek
Kształcenie na koszt pracodawcy
Nauka w domu
Klienci, petenci, interesanci, wyborcy
Sukces
Niepowodzenie, porażka, błąd
zakończenie
bibliografia
Podręcznik dotyczy problematyki niezwykle ważnej dla realizacji procesu budowlanego, a mianowicie HRM, czyli zarządzania zasobami ludzkimi w firmie, oraz współpracy z kontrahentami zewnętrznymi i klientami we wszystkich fazach projektu od uruchomienia budowy do ukończenia i przekazania obiektu w użytkowanie. W kolejnych rozdziałach autor omawia:
role, uprawnienia i obowiązki stron uczestniczących w projektowaniu obiektów, struktur i administracji;
obowiązki wykonawców robót budowlanych, relacje między zespołami wewnątrz i na zewnątrz firmy;
strategie korporacyjne i planowanie zasobów kadrowych;
zachowania w organizacji, kulturę i politykę HRM; zasady rekrutacji i selekcji kadr, kompetencje, umowy o pracę, systemy ocen i wynagrodzeń, wypowiedzenia i zwolnienia pracowników;
przywództwo, morale, motywację, szkolenie i rozwój zawodowy;
relacje pracownicze i branżowe.
Zagadnienia poruszane w książce są osadzone w kontekście międzynarodowym, zwłaszcza w odniesieniu do praktyki i dyrektyw Unii Europejskiej.
Biblioteka Menedżerów Budowlanych jest kierowana do inżynierów, konstruktorów, menedżerów i innych specjalistów zajmujących się przygotowywaniem, realizacją, rozliczaniem i kontrolą inwestycji. Polecamy ją także wykładowcom i studentom uczelni technicznych, uczestnikom studiów podyplomowych, kursów i szkoleń w sektorze budownictwa.
Promotor projektu:
Katedra Inżynierii Produkcji i Zarządzania w Budownictwie – Politechnika Warszawska
Partnerzy projektu:
University of Salford – Wielka Brytania
Politechnic University of Valencia – Hiszpania
Association of Building Surveyors and Construction Experts – Wielka Brytania/Belgia
Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Budownictwa – Polska
Chartered Institute of Building – Wielka Brytania/Irlandia
Polish British Construction Partnership Sp. z o.o. – Polska
Zdobądź bogactwo i świadomie nim zarządzaj.
Dziś większość milionerów to ludzie, którzy doszli do bogactwa własną pracą. Większość zamożnych przedsiębiorców zaczęła bez kapitału. Skoro im się powiodło, to dlaczego ty nie miałbyś zrobić tego samego?
Droga do bogactwa wiedzie przez zmianę myślenia. Bogactwo zdobywają ludzie przedsiębiorczy, którzy mają dyscyplinę wewnętrzną i finansową. To postawa, która odróżnia biednych od bogatych. To dobro deficytowe w czasach, kiedy większość ludzi uzależnia się od kredytów i odkłada konstruktywne plany na daleką przyszłość.
W tej książce profesor Henryk Bieniok, autorytet w dziedzinie zarządzania i samodoskonalenia, uświadamia, jakie błędy większość z nas popełnia w myśleniu o finansach. Wskazuje ścieżki do samorealizacji w życiu i w pracy. Przestrzega przed pułapkami zgubnych postaw. Uczy i podpowiada:
jakie drogi do bogactwa wybieramy najczęściej,
jak status materialny zmienia naszą świadomość,
jak pomnażać kapitał w czasach rozkwitu i chronić go w kryzysie,
jak świadomie korzystać z produktów i rynków finansowych,
jak zmienia się nastawienie polskiego społeczeństwa do bogactwa i pracy,
jak kształtować w dzieciach dyscyplinę i przedsiębiorczość finansową.
Niniejsza publikacja jest pracą szczególną. Powstała ona z potrzeby serca, z niezgody na to, by coraz więcej młodych ludzi stawało przed sadem jako osoby oskarżone. Powstała z myślą o tym, by ustrzec młodzież przed skutkami łamania prawa. Publikacja ta składa się z szeregu felietonów, z których każdy może być kanwą osobnej lekcji wychowawczej.
Książka rozszerza wiedzę zawartą w cieszącym się ogromnym powodzeniem podręczniku "Wprowadzenie do zarządzania nieruchomością". Mówi o tym jak skutecznie zarządzać nieruchomościami komercyjnymi, czyli przynoszącymi właścicielom dochód - poczynając od przejmowania ich do zarządzania, przez zarządzanie strategiczne, operacyjne i marketingowe, aż do specyficznych procedur i technik zarządzania grupami obiektów należących do korporacji. Jak większość publikacji w serii również tę książkę adresujemy do dwóch grup odbiorców - właścicieli, administratorów i zarządców nieruchomości, osób przygotowujących się do uzyskania licencji uprawniającej do wykonywania tego zawodu oraz wykładowców i studentów kierunków związanych z inwestowaniem, gospodarowaniem i obrotem nieruchomościami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?