Metody TQM w zarządzaniu firmą
Praktyczne przykłady zastosowań
-
Autor: Ćwiklicki Marek Obora Hubert
- ISBN: 9788375610499
- EAN: 9788375610499
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Poltext
- Format: 16.5x23.5cm
- Język: polski
- Seria: BIBLIOTEKA NOWOCZESNEGO MENEDŻERA
- Liczba stron: 208
- Rok wydania: 2014
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
25,51złCena detaliczna: 39,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,51 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Książka zawiera kompleksową prezentację najważniejszych metod i technik Total Quality Management koniecznych dla prawidłowego wdrożenia zarządzania jakością w firmach. Autorzy koncentrują się na tzw. 7 ?klasycznych? i 7 ?nowych? metodach TQM; przedstawiają też inne narzędzia stosowane z powodzeniem przez japońskich menedżerów. Analizują je pod kątem możliwości wykorzystania w fazach: doskonalenia organizacji, rozwiązywania problemów, zarządzania strategicznego, tworzenia i funkcjonowania systemu zarządzania jakością wg modelu PN-EN ISO 9001:2009.
Jest to przewodnik dla osób poszukujących nowych dróg i rozwiązań zmierzających do doskonalenia z organizacji i własnego warsztatu menedżerskiego.
Marek Ćwiklicki ? doktor nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie; pracownik naukowy Katedry Metod Organizacji i Zarządzania. Współpracuje z firmami doradczo-szkoleniowymi w zakresie projektów racjonalizatorskich i wdrażania metod zarządzania w organizacjach. Członek TNOiK.
Hubert Obora ? doktor nauk ekonomicznych, absolwent UE w Krakowie; adiunkt w Katedrze Metod Organizacji i Zarządzania. Trener i doradca w zakresie Total Quality Management i Technology Management sygnowany przez Loyola Marymount University z Los Angeles. Autor wielu projektów doskonalenia systemów zarządzania jakością.
OPINIE
Książka jest ciekawym zbiorem zróżnicowanych metod stosowanych w TQM. Są one przydatne nie tylko w sterowaniu jakością, ale także w różnych projektach organizacji i zarządzania. Autorzy przyjęli podejście rozbudowane metodycznie oraz nakierowane na praktyczne zastosowania, przytoczyli wiele doświadczeń firm zagranicznych, a także z polskiej praktyki gospodarczej ? co jest bardzo ważne i korzystne dla Czytelników.
- Prof.. Dr hab.. Jan Antoszkiewicz
Książka oprócz tego, że stanowi źródło poznania, porządkuje wiedzę związaną z metodami i technikami zarządzania jakością. Kluczem do sukcesu w stosowaniu metod TQM jest wprzęgnięcie ich w proces ciągłego doskonalenia. Bardzo dobrze zatem, że Autorzy już w pierwszym rozdziale przywołują koncepcję kaizen, czyli nieustannego doskonalenia małymi krokami wszystkiego i przez wszystkich . Do niej odnoszą narzędzia wspomagające proces zarządzania i umiejscawiają je w cyklu PDCA.
- Mariusz Bryke KAIZEN Institute Polska