Lobbing biznes prawo polityka Br
biznes, prawo, polityka
-
Autor: Bogusław Piwowar Jacek Świeca
- ISBN: 9788375610642
- EAN: 9788375610642
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: Poltext
- Format: 14.0x21.8cm
- Język: polski
- Seria: Prawo dla przedsiębiorców
- Liczba stron: 152
- Rok wydania: 2010
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
27,84złCena detaliczna: 34,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,84 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Lobbing kojarzy się z licznymi aferami i ludźmi, którzy realizując własne interesy w sposób niezgodny z prawem, nazywali siebie lobbystami. Medialne nagłośnienie takich działań i ich ?bohaterów? spowodowało utrwalenie negatywnego stereotypu lobbysty i lobbingu w Polsce. Tymczasem lobbing ma często wręcz kapitalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, jest także jednym z narzędzi demokracji znanym od ponad 200 lat. Celem książki jest zmiana wizerunku osób, instytucji, środowisk zaangażowanych w procesy lobbingowe. Autorzy udowadniają, że działalność lobbingowa powinna i może być prowadzona w świetle prawa i w zgodzie z zasadami etyki. Podają wiele praktycznych wskazówek dla osób, które chcą profesjonalnie zajmować się lobbingiem, np. współpracując przy realizacji kampanii ? bez znajomości podstawowych zagadnień teorii i praktyki lobbingu współpraca taka jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Wiele uwagi poświęcają również kwestii lobbingu w Unii Europejskiej, wskazując na niedostateczną aktywność polskich przedstawicieli w tym obszarze. Książka przybliży Czytelnikom zagadnienia związane z rzecznictwem gospodarczym, a przede wszystkim przekona, że współczesna gospodarka nie może skutecznie funkcjonować bez działań lobbingowych.