KATEGORIE [rozwiń]

Włodzimierz Szpringer

Okładka książki ZARZĄDZANIE PRZEZ ALGORYTMY TECHNOLOGIA EKONOMIA PRAWO

54,90 zł 40,35 zł


Zarządzanie przez algorytmy przenika rzeczywistość społeczno-gospodarczą: od polityki i rządzenia państwem, administracji publicznej aż do transformacji różnych modeli biznesu, które w gospodarce cyfrowej obejmują w zasadzie wszystkie sektory, z główną rolą sektora finansowego. Algorytmy są szczególnie przydatne w bankowości, gdzie występują procesy z dużą ilością danych, nie zawsze ustrukturyzowanych i łatwych w interpretacji, np. w obszarze cyberbezpieczeństwa, identyfikacji klientów, zapobiegania oszustwom, zarządzania ryzykiem, a także rozwiązań kognitywnych, robotyki, analizy Big Data, data mining, automatycznego doradztwa. Wykorzystanie zautomatyzowanych mechanizmów bazujących na algorytmach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego służy także do kampanii marketingowych, analizy obrazu i dźwięku, automatyzacji procesów obsługowych (call center, procesów windykacyjnych, sterowania głosowego aplikacją, wirtualnych asystentów – chatbotów), czy identyfikacji zagrożeń dla infrastruktury. Zarazem mało przejrzyste modele algorytmiczne mogą spowodować niezamierzone konsekwencje. To może z kolei wpływać na pojawienie się nowych systemowo ważnych graczy spoza obszaru regulowanego i zwiększać ryzyko na poziomie polityki makroostrożnościowej. Innymi słowy, algorytmy w zarządzaniu to miecz obosieczny, którym należy posługiwać się ostrożnie, ponieważ ekonomiczne i prawne skutki stosowania tej technologii są często nieoczekiwane i nieprzewidywalne.
Okładka książki Regulacja konkurencji a konkurencja regulacyjna

44,90 zł 33,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Ekonomiczne podejście do prawa nie jest niczym nowym. Nowe jest natomiast zjawisko poddawania analizie ekonomicznej coraz większej liczby instytucji. Ekonomista nie jest ostatecznym arbitrem wyboru społecznego. Może wszakże pokazać konflikt wartości i celów, a także, jak efektywnie realizować cele społeczne, nie marnując rzadkich zasobów. Książka składa się z dwóch części: pierwsza z nich jest poświęcona problematyce instytucjonalizacji, ocenie skutków regulacji, konkurencji regulacyjnej oraz ekonomicznej analizie prawa, natomiast druga dotyczy wykorzystania tej wiedzy dla celów polityki konkurencji oraz polityki integracji społecznej. W polityce konkurencji wnikliwej analizy wymaga podejście ekonomiczne w prawie konkurencji, które przybliża orzecznictwo do rzeczywistości. Stwarza to szanse szybszej harmonizacji prawa i racjonalizacji konkurencji regulacyjnej. Dotyczy to w szczególności rynków technologii IT i komunikacji elektronicznej. W polityce integracji społecznej podbudowę teoretyczną zapewnia nie tylko ekonomia instytucjonalna, ale także tzw. ekonomia społeczna, koncepcja ordoliberalizmu i społecznej gospodarki rynkowej, jak również społecznej odpowiedzialności (i etyki) biznesu. Książka zainteresuje przedsiębiorców, zwłaszcza działających na rynkach nowych technologii, pracowników naukowych i studentów kierunków prawa, ekonomii i zarządzania, a także polityków i praktyków instytucji publicznych zaangażowanych w ocenę skutków regulacji. Ta interesująca książka prezentuje wszechstronne spojrzenie na kluczowe wyzwania wdrażania ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji do procesu legislacyjnego. Autor podejmuje próbę zastosowania tej wiedzy i metodologii do polityki i prawa konkurencji, jak również stabilności finansowej i integracji społecznej, wnosząc oryginalny wkład do współczesnej debaty o polityce regulacyjnej państwa w dobie globalizacji oraz oceny szans i zagrożeń harmonizacji prawa i konkurencji regulacyjnej. - prof. dr hab. Wiesław Czyżowicz, Szkoła Główna Handlowa, Polskie Stowarzyszenie Ekonomicznej Analizy Prawa Prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer – profesor Szkoły Głównej Handlowej (Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Zarządzania). Wykładowca i ekspert z zakresu bankowości i prawa bankowego, polityki i prawa konkurencji, prawnych i ekonomicznych zagadnień e-biznesu, prawa nowych technologii oraz ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji. Współpracuje z Consumer Finance Network (European Credit Research Institute), European Consumer Debt Network, European Coalition for Responsible Credit, European Financial Inclusion Network. Wykładał jako Visiting Professor na uniwersytetach niemieckich, kierował polską grupą badawczą European Network for Better Regulation (ENBR) – VI Program Ramowy UE. Członek Rady Programowej kierunku Ekonomiczna analiza prawa w SGH. Autor ponad 200 publikacji naukowych i licznych ekspertyz, m.in. dla Komisji Przyjazne Państwo Sejmu, Rządu RP, UOKiK, UKIE, ZBP, KPF i SKEF. Prof. Szpringer jest autorem książek: Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie – od e-commerce do e-businessu (2005), Kredyt konsumencki i upadłość konsumencka na rynku finansowym UE (2005), Europejskie regulacje bankowe (1997), Ocena skutków regulacji – poradnik OSR, doświadczenia, perspektywy (pod red. W. Springera, W. Rogowskiego, 2007), Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu (2008), Społeczna odpowiedzialność banków. Między ochroną konsumenta a osłoną socjalną (2009).
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka