Kobiety potrafią doskonale sobie radzić w sferze biznesu. Wciąż jednak istnieją obszary funkcjonowania, w których wiele z nich poszukuje wzorca, działając metodą prób i błędów lub kierując się stereotypami społecznymi, co w efekcie prowadzi do osłabienia ich pozycji w organizacji.
Książka zawiera wiele wartościowych, praktycznych wskazówek, które pomogą kobietom budować swoją pozycję i autorytet w dzisiejszej biznesowej rzeczywistości, doskonalić umiejętność kierowania zespołem i motywowania pracowników, rozwijać umiejętności komunikacyjne i świadomie budować swój wizerunek.
Cenną inspiracją dla nich może się okazać także sześć wywiadów z niezwykłymi kobietami, które przebyły własną drogę w sferze biznesu – sześć porywających historii zwieńczonych happy endem. Nie każda z bohaterek tych rozmów wiedziała od razu, że biznes to jej przeznaczenie, ale każda bez wahania oddała się swojej pasji. Wszystkie odniosły sukces, choć dla każdej z nich ten sukces co innego znaczy.
Nie ulega wątpliwości, że praca pośrednika nieruchomości wymaga ogromnej wiedzy z wielu dziedzin ? prawa, finansów, administracji państwowej, gospodarowania nieruchomościami itp. Jednak wiedza merytoryczna to nie wszystko. Pośrednik chcący utrzymać się z wykonywania swojego zawodu potrzebuje klientów, którzy zapłacą za jego usługę. Oznacza to, że punktem wyjścia są dla niego relacje z klientami oraz innymi ludźmi, z którymi pośrednik stale współpracuje.
Chcąc osiągnąć cel w postaci zbudowania swojego rynku klientów, pośrednik
musi wykazać się umiejętnościami interpersonalnymi, pozwalającymi w odpowiedni sposób nawiązać kontakt z klientem, pozyskać jego zaufanie, rozpoznać jego potrzeby, zadbać o ich zaspokojenie i wynegocjować zadowalające obie strony warunki umowy pośrednictwa. Ponadto nikt inny, lecz właśnie pośrednik uczestniczy w negocjacjach odnośnie warunków zbycia, nabycia lub najmu nieruchomości, nie wspominając o konieczności umiejętnego wynegocjowania z klientem warunków świadczenia usługi. Paradoks polega na tym, że wiedza oraz umiejętności psychologiczne są pośrednikowi niezbędne do wykonywania zawodu z sukcesem i powodzeniem. Natomiast w procesie kształcenia pośredników zajęcia z dziedziny psychologii zajmują zaledwie około 3% całości programu.
Książka powstała w oparciu o więcej niż dziesięcioletnie doświadczenia autorki w bezpośredniej pracy z pośrednikami w całej Polsce, w najróżniejszych biurach nieruchomości ? i tych okazałych, bardzo zamożnych, i tych bardzo małych, czasem jednoosobowych. Współpraca z pośrednikami obejmowała rożne obszary ich działalności, lecz główną dziedziną badań były kontakty z klientami na rynku pierwotnym i wtórnym, a także na rynku nieruchomości komercyjnych.
Każdy z tych obszarów obrotu nieruchomościami jest na swój sposób specyficzny, a klienci prezentują odmienne potrzeby i rożne postawy wobec współpracy z pośrednikiem.
Psychologia sprzedaży nieruchomości wskazuje na to, że proces sprzedaży nieruchomości rozpoczyna się, zanim klient wybierze numer telefonu pośrednika i złoży zapytanie. Sprzedaż nieruchomości zaczyna się znacznie wcześniej w głowie pośrednika, co przejawia się w jego postawie wobec samego siebie, innych ludzi i wykonywanej pracy. O wynikach w sprzedaży nieruchomości decyduje wiele innych elementów, pozornie pozostających bez związku z samą sprzedażą, a jednak mających ogromny wpływ na jej przebieg. Jakie to są elementy, w jaki sposób można je kształtować, korygować i zmieniać, by uzyskać zadowalający skutek ? odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdą państwo w niniejszej książce.
Czyta: Agnieszka Greinert
Nie ulega wątpliwości, że praca pośrednika nieruchomości wymaga ogromnej wiedzy z wielu dziedzin ? prawa, finansów, administracji państwowej, gospodarowania nieruchomościami itp. Jednak wiedza merytoryczna to nie wszystko. Pośrednik chcący utrzymać się z wykonywania swojego zawodu potrzebuje klientów, którzy zapłacą za jego usługę. Oznacza to, że punktem wyjścia są dla niego relacje z klientami oraz innymi ludźmi, z którymi pośrednik stale współpracuje.
Chcąc osiągnąć cel w postaci zbudowania swojego rynku klientów, pośrednik musi wykazać się umiejętnościami interpersonalnymi, pozwalającymi w odpowiedni sposób nawiązać kontakt z klientem, pozyskać jego zaufanie, rozpoznać jego potrzeby, zadbać o ich zaspokojenie i wynegocjować zadowalające obie strony warunki umowy pośrednictwa. Ponadto nikt inny, lecz właśnie pośrednik uczestniczy w negocjacjach odnośnie warunków zbycia, nabycia lub najmu nieruchomości, nie wspominając o konieczności umiejętnego wynegocjowania z klientem warunków świadczenia usługi. Paradoks polega na tym, że wiedza oraz umiejętności psychologiczne są pośrednikowi niezbędne do wykonywania zawodu z sukcesem i powodzeniem. Natomiast w procesie kształcenia pośredników zajęcia z dziedziny psychologii zajmują zaledwie około 3% całości programu.
Książka powstała w oparciu o więcej niż dziesięcioletnie doświadczenia autorki w bezpośredniej pracy z pośrednikami w całej Polsce, w najróżniejszych biurach nieruchomości ? i tych okazałych, bardzo zamożnych, i tych bardzo małych, czasem jednoosobowych. Współpraca z pośrednikami obejmowała rożne obszary ich działalności, lecz główną dziedziną badań były kontakty z klientami na rynku pierwotnym i wtórnym, a także na rynku nieruchomości komercyjnych.
Każdy z tych obszarów obrotu nieruchomościami jest na swój sposób specyficzny, a klienci prezentują odmienne potrzeby i rożne postawy wobec współpracy z pośrednikiem.
Psychologia sprzedaży nieruchomości wskazuje na to, że proces sprzedaży nieruchomości rozpoczyna się, zanim klient wybierze numer telefonu pośrednika i złoży zapytanie. Sprzedaż nieruchomości zaczyna się znacznie wcześniej w głowie pośrednika, co przejawia się w jego postawie wobec samego siebie, innych ludzi i wykonywanej pracy. O wynikach w sprzedaży nieruchomości decyduje wiele innych elementów, pozornie pozostających bez związku z samą sprzedażą, a jednak mających ogromny wpływ na jej przebieg. Jakie to są elementy, w jaki sposób można je kształtować, korygować i zmieniać, by uzyskać zadowalający skutek ? odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdą państwo w niniejszej książce.
Buduj swój wizerunek profesjonalnie, skorzystaj ze sprawdzonej wiedzy zawartej w tej książce!
Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy przez całe życie. Chcemy tego, czy nie wciąż dostarczamy ludziom informacji na swój temat i wywołujemy w nich emocje pozytywne lub negatywne. Robimy to poprzez swój wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy, a także działania, jakie podejmujemy. Celowo lub nieświadomie tworzymy swój mentalny obraz w myślach osób, z którymi się kontaktujemy, a obraz ten to nic innego, jak nasz wizerunek.
? W jaki sposób kreować swój wizerunek?
? Jak budować pozytywne relacje z ludźmi?
? Co robić, by emocje, jakie wywołujemy nam sprzyjały?
? Jak prowadzić interesującą rozmowę?
? Jak się ubrać, by zrobić dobre wrażenie?
? Jak się zachować?
? Kiedy całuje się kobiety w rękę, a kiedy nie należy tego robić?
? Co zrobić z telefonem komórkowym?
Na te i wiele innych pytań odpowiada Autorka niniejszej książki adresowanej do ludzi biznesu i polityki, osób pracujących w różnego rodzaju instytucjach, urzędach i firmach ? słowem wszystkich, którzy chcą być jak najlepiej postrzegani w działalności zawodowej i publicznej, a także w życiu prywatnym.
Grażyna Białopiotrowicz ? psycholog, trener biznesu, rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych, specjalista w zakresie marketingu politycznego oraz kreowania wizerunku medialnego osób publicznych. Jest osobistym doradcą wielu prominentnych przedstawicieli świata polityki i biznesu w zakresie rozwoju osobistego oraz budowania pozytywnego wizerunku własnej osoby. Autorka i realizatorka programów biznesowych dotyczących profesjonalnej obsługi klienta, skutecznej komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży oraz strategii wpływu społecznego. Przez wiele lat prowadziła zajęcia ze studentami w Zakładzie Psychologii Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Obecnie jest wykładowcą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka kilkunastu książek, m.in..: Sztuka aktywności; Kobieta?mężczyzna. Psychologiczne gry w miłości i biznesie, oraz artykułów w czasopismach fachowych.
Buduj swój wizerunek profesjonalnie, skorzystaj ze sprawdzonej wiedzy zawartej w tej książce!
Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy przez całe życie. Chcemy tego, czy nie wciąż dostarczamy ludziom informacji na swój temat i wywołujemy w nich emocje pozytywne lub negatywne. Robimy to poprzez swój wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy, a także działania, jakie podejmujemy. Celowo lub nieświadomie tworzymy swój mentalny obraz w myślach osób, z którymi się kontaktujemy, a obraz ten to nic innego, jak nasz wizerunek.
? W jaki sposób kreować swój wizerunek?
? Jak budować pozytywne relacje z ludźmi?
? Co robić, by emocje, jakie wywołujemy nam sprzyjały?
? Jak prowadzić interesującą rozmowę?
? Jak się ubrać, by zrobić dobre wrażenie?
? Jak się zachować?
? Kiedy całuje się kobiety w rękę, a kiedy nie należy tego robić?
? Co zrobić z telefonem komórkowym?
Na te i wiele innych pytań odpowiada Autorka niniejszej książki adresowanej do ludzi biznesu i polityki, osób pracujących w różnego rodzaju instytucjach, urzędach i firmach ? słowem wszystkich, którzy chcą być jak najlepiej postrzegani w działalności zawodowej i publicznej, a także w życiu prywatnym.
O AUTORZE
Grażyna Białopiotrowicz ? psycholog, trener biznesu, rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych, specjalista w zakresie marketingu politycznego oraz kreowania wizerunku medialnego osób publicznych. Jest osobistym doradcą wielu prominentnych przedstawicieli świata polityki i biznesu w zakresie rozwoju osobistego oraz budowania pozytywnego wizerunku własnej osoby. Autorka i realizatorka programów biznesowych dotyczących profesjonalnej obsługi klienta, skutecznej komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży oraz strategii wpływu społecznego. Przez wiele lat prowadziła zajęcia ze studentami w Zakładzie Psychologii Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Obecnie jest wykładowcą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka kilkunastu książek, m.in: Sztuka aktywności; Kobieta?mężczyzna. Psychologiczne gry w miłości i biznesie, oraz artykułów w czasopismach fachowych.
Zapraszam na swoją stronę internetową: www.gbialopiotrowicz.com.plKreowanie wizerunku w biznesie i polityce
Spis Treści
Wstęp
rozdział I
Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie?
Co składa się na wizerunek?
Prezencja, czyli jak wyglądamy?
Zachowanie, czyli dobre maniery
Umiejętności interpersonalne, czyli sztuka budowania relacji
Kwalifikacje, umiejętności zawodowe i doświadczenie
Sukcesy, osiągnięcia, czyli czym możemy się poszczycić?
Jakie znaczenie ma dorobek w kreowaniu pozytywnego wizerunku?
Styl życia, czyli co w trawie piszczy?
Czy szata zdobi człowieka?
Czy nasz wygląd ma istotne znaczenie, czy też możemy się nim nie zajmować?
Czy to oznacza, że gdy zrobimy dobre pierwsze wrażenie, to już nie musimy się więcej starać?
Wizerunek pozytywny
Pozytywny wizerunek a czarny PR
Do czego potrzebny jest pozytywny wizerunek?
rozdział II
Kreowanie wizerunku przez wygląd
Komunikaty niewerbalne, czyli mowa naszego ciała
Jakie informacje można odczytać z wyglądu?
Osoba zdyscyplinowana i uporządkowana
Osoba chaotyczna
Osoba o zawyżonej samoocenie
Osoba o niskiej samoocenie
Osoba pogodna
Osoba smutna, ponura, gniewna
Znaczenie roli społecznej w kreowaniu wizerunku
Kobiecy wizerunek, czyli jak ubrać się do pracy?
Ubranie
Najczęściej popełniane błędy w ubiorze
Zasady doboru ubrań
Fryzura
Rodzaj fryzury jako przekaz niewerbalny
Makijaż
Rajstopy, pończochy, skarpetki, podkolanówki
Męski wizerunek, czyli jak ubrać się do pracy?
Fryzura
Zarost
Garnitur
Koszula
Krawat i jego przekaz
Skarpetki męskie
Inne elementy wizerunku kobiet i mężczyzn
Płaszcz
Torebki, aktówki, teczki w kreowaniu wizerunku
Pasek do spodni
Obuwie
Biżuteria
Zapach jako element kreowania wizerunku
Dłonie
Zęby jako element wizerunku biznesowego
Pióro czy długopis
Okulary i szkła kontaktowe
Zegarek
W jaki sposób wykorzystać zegarek do kreowania wizerunku?
Psychologia koloru w kreowaniu wizerunku
Burgund
Kiedy korzystać z koloru burgunda w kreowaniu wizerunku? Czerwień
Kiedy wybierać ubranie lub jego elementy w czerwonym kolorze?
Kiedy unikać koloru czerwonego?
Kolor biały
Kiedy stosować kolor biały?
Kolor brązowy
Kiedy korzystać z brązów w kreowaniu wizerunku?
Kiedy unikać brązów
Kolor brzoskwiniowy
Kiedy wybierać ubranie lub jego elementy w kolorze brzoskwiniowym?
Kolor czarny
Kiedy korzystać z koloru czarnego?
Kolor fioletowy
Kiedy korzystać z koloru fioletowego?
Kiedy unikać koloru fioletowego?
Kolor niebieski
Kiedy wybierać błękity i granaty?
Kiedy unikać koloru granatowego i błękitów?
Kolor pomarańczowy
Kiedy korzystać z koloru pomarańczowego?
Kolor różowy
Kiedy wybierać róż?
Kolor srebrny
Kiedy stosować kolor srebrny?
Kolor szary
Kiedy korzystać z koloru szarego?
Kiedy unikać szarości?
Kolor wrzosowy
Kiedy korzystać z koloru wrzosowego?
Kolor zielony
Kiedy stosować zieleń w kreowaniu wizerunku?
Kiedy unikać koloru zielonego?
Kolor złoty
Kiedy korzystać ze koloru złotego?
Kolor żółty
Kiedy korzystać z koloru żółtego w kreowaniu wizerunku?
rozdział III
Kreowanie wizerunku przez zachowanie
Etykieta biznesowa
Pozdrawianie się
Kto kogo pozdrawia?
Uścisk dłoni - stosować czy nie?
Powitanie
Zasady profesjonalnego powitania
Należy witać się w odpowiednim miejscu
Gdzie i kiedy absolutnie nie należy się witać przez podanie ręki?
Kto i kiedy wstaje przy powitaniu?
Co należy zrobić przed podaniem ręki?
Uścisk dłoni -jaki powinien być?
Zasady profesjonalnego ucisku dłoni
Zachowanie odpowiedniej odległości
Konieczne czynności przy uścisku dłoni
Podejmowanie kontaktu wzrokowego
Profesjonalny uścisk dłoni
Wyraźny i zdecydowany uścisk dłoni
Czas uścisku dłoni
Potrząsanie dłonią rozmówcy
Dotyk w kontaktach służbowych
Całowanie kobiet w rękę - zasady
Prezentacja, czyli kogo komu przedstawiamy
Bilety wizytowe, czyli co zrobić z wizytówką?
Jakie wizytówki?
Kiedy podać wizytówkę?
Jak podać bilet wizytowy?
Komu podajemy wizytówkę?
Kiedy nie należy wręczać biletu wizytowego?
Co robimy z wręczoną wizytówką?
Zajmowanie miejsc
Przemieszczanie się, czyli kto idzie pierwszy?
Schody
Drzwi
Winda
Pożegnanie, czyli jak się zachować?
Etykieta telefoniczna
Telefon stacjonarny służbowy
O jakiej porze można telefonować?
Jak długo czekać na odebranie telefonu?
Kto telefonuje?
Jak rozmawiać przez telefon?
Odbieranie telefonu służbowego
Przedstawianie się
Łączenie rozmów
Przerwanie rozmowy
Kończenie rozmowy telefonicznej
Sytuacje trudne w służbowej rozmowie telefonicznej
Najczęściej popełniane błędy w rozmowie telefonicznej z klientem
Telefon komórkowy służbowy
Odbieranie telefonu i smsów w telefonach służbowych
Telefonowanie ze służbowego telefonu komórkowego
Przerwanie połączenia
Kończenie rozmowy telefonicznej
Poczta głosowa
Etykieta w toalecie
Netykieta
Netykieta grup dyskusyjnych
Kreowanie pozytywnego wizerunku w Internecie
rozdział IV
Kreowanie wizerunku przez pozytywne relacje z ludźmi
Umiejętność nawiązywania kontaktu z ludźmi
Jak wzmocnić poczucie własnej wartości - kolejne kroki
Jak podjąć kontakt z osobą nieznajomą w relacjach służbowych?
Umiejętność prowadzenia rozmowy, czyli komunikowania się z innymi
Komunikacja niewerbalna
Komunikacja werbalna
Bariery komunikacyjne, czyli co może przeszkadzać w komunikowaniu się?
Rozkazywanie
Grożenie
Moralizowanie
Wścibstwo, nadmierne wypytywanie
Reakcja unikowa
Zmiana tematu
Apel logiczny
Pocieszanie
Krytykowanie
Obrażanie
Orzekanie
Chwalenie połączone z negatywną oceną
Pouczanie
Jak przez rozmowę budować pozytywne relacje z ludźmi?
Uważne słuchanie
Parafraza - dlaczego jest taka ważna?
Sztuka zadawania pytań
Pytania otwarte
Pytania zamknięte
Umiejętność budowania relacji z ludźmi przez rozmowę
Umiejętność podtrzymywania relacji z ludźmi
Panowanie nad emocjami, czyli jak zachować spokój w relacjach zawodowych?
rozdział V
Kreowanie wizerunku przez wzbogacanie wiedzy merytorycznej
Doskonalenie umiejętności podczas wykonywanej pracy
Kształcenie się na własny rachunek
Kształcenie na koszt pracodawcy
Nauka w domu
Klienci, petenci, interesanci, wyborcy
Sukces
Niepowodzenie, porażka, błąd
zakończenie
bibliografia
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?