Masaaki Imai, założyciel Instytutu Kaizen oraz pionier koncepcji ciągłego doskonalenia, tym razem podjął wyzwanie opracowania i wdrożenia ogólnej strategii biznesowej kaizen/lean, która może odmienić działania operacyjne firmy. W dzisiejszym świecie firmy ocenia się i wycenia zawsze na podstawie ich wyników finansowych. Czy zatem sprawność operacyjna nie ma żadnego znaczenia? Czy marnotrawstwo zasobów, niska wydajność i niepotrzebnie wykonywane czynności zupełnie się nie liczą? Kwoty w milionach czy miliardach dolarów niewiele nam mówią na temat potencjału firmy. Na tej podstawie nie da się niczego o nim wywnioskować. KAIZEN ™ jako strategia to nowe spojrzenie na zarządzanie operacyjne w skali globalnej. Imai zachęca swoich czytelników, aby przestali kłaść nacisk na wolumen i tempo sprzedaży, a za to skupili się na nowym, efektywniejszym podejściu, jakim jest Ocena FSL™ (przepływ, synchronizacja, poziomowanie). Zgodnie z koncepcją przepływu sekwencja pracy powinna zostać zaprojektowana w taki sposób, aby każdy element przemieszczał się między procesami bez zakłóceń i przestojów. Imai przedstawia podstawowe założenia struktury idealnego systemu operacyjnego i produkcyjnego, a następnie krok po kroku opisuje proces wdrażania FSL™ w celu oceny wyników operacyjnych i wprowadzenia usprawnień, które pozwolą istotnie podnieść wydajność procesów i oszczędzać zasoby. W jego książce znajdziemy także liczne analizy przypadków, zaczerpnięte z doświadczeń wielu różnych firm z całego świata. Masaaki Imai odegrał ogromną rolę w budowie i rozwoju globalnego ruchu na rzecz ciągłego doskonalenia się. Optymalizacja logistyki metodą FSL™ to koncepcja i zbiór wskazówek, które mogą pomóc w ograniczeniu marnotrawstwa, zwiększeniu efektywności i wprowadzeniu firmy na zupełnie nowy poziom. W swojej trzeciej książce Masaaki Imai zadaje bardzo ważne pytanie: „Dlaczego po tylu latach tak niewiele firm stosuje rozwiązania lean?”. Winą za taki stan rzeczy obarcza dyrektorów generalnych i członków rad dyrektorów, którzy dbają przede wszystkim o akcjonariuszy, w mniejszym zaś stopniu o klientów. Geniusz tej książki tkwi w tym, że Imai proponuje jednoznaczne i szczegółowe rozwiązania, które pozwalają z tym problemem się uporać. Jego ocena FSL (przepływ, synchronizacja, poziomowanie) pozwala określić aktualny status firmy przez pryzmat sprawności operacyjnej i realizacji założeń lean. Imai po raz kolejny oferuje menedżerom z całego świata cenną porcję wiedzy. - Art Byrne, były dyrektor generalny Wiremold Company, autor książek Jak zrewolucjonizować firmę dzięki Lean Management oraz Jak wdrożyć Lean. Praktyczny poradnik Masaaki Imai wprawnie opisuje szanse i zagrożenia strategiczne, które wiążą się z przechodzeniem do modelu lean. W zwięzły sposób podsumowuje największe wyzwania, mówiąc: „Tradycyjne firmy w maksymalnym stopniu wykorzystują swoje zasoby, żeby uzyskać minimalne wyniki, natomiast firmy lean w minimalnym stopniu wykorzystują zasoby, żeby uzyskać maksymalne wyniki”. Liderzy nie powinni – nie mogą – przejść obok tego wyzwania obojętnie. W książce KAIZEN ™ jako strategia czytelnik znajdzie liczne przykłady na to, że kazein może pozytywnie wpływać na organizację, otwierając jej drogę do wyników, o jakich marzy każdy lider. - profesor Bob Emiliani, Connecticut State University Wspaniałe domknięcie trylogii o podejściu KAIZEN™, za którym stoi niespotykana dojrzałość, wiedza i doświadczenie Masaaki Imai. Kompendium wiedzy praktycznej dla menedżerów chcących zmieniać świat, pokazujące, jak uwalniać się od dawnego dziedzictwa i łamać stare paradygmaty, jak zastąpić wyrafinowane narzędzia i metody do rozwiązywania problemów za pomocą zdroworozsądkowego, niskokosztowego podejścia, jak zastąpić tradycyjny paradygmat zarządzania operacyjnego, jakim jest ilość i szybkość, bardziej efektywnym podejściem: oceną przepływu, synchronizacji i poziomowania (FSL™) w czyn.
„Nie da sie? sprzedawac´ zdalnie”. Tak mówili niektórzy nasi przyjaciele handlowcy, którzy przyzwyczajeni do odwiedzin i bycia u klienta stacjonarnie, w marcu 2020 roku weszli w nowa? rzeczywistos´c´. „A juz˙ pozyskac´ nowego klienta, to jest prawie niemoz˙liwe”. Rynek sprzedaży ciągle ewoluuje. Zmieniają się okoliczności zewnętrzne, preferencje klientów, jak również narzędzia sprzedaży. W dzisiejszym zmiennym otoczeniu najskuteczniejsi będą ci, którzy potrafią dostosować się do różnych form kontaktu z klientem. Lecz do tego potrzebne będą nowe umiejętności i realne narzędzia. Roman Kawszyn oraz Adam Szaran przez ostatnie półtora roku wypracowali system sprzedaz˙y zdalnej, który działa. Zrobili to we współpracy z najlepszymi handlowcami z zaprzyjaźnionych firm, po to, by jednocześnie go testować i udoskonalać. Jedna z tych firm osia?gne?ła najlepszy wynik finansowy w Polsce (handlowcy byli na pocza?tku przekonani, z˙e w ich branz˙y i z ich klientem zdalnie sprzedawac´ sie? nie da), inni zwie?kszyli swoje obroty o kilkadziesia?t, jeszcze inni o kilkanas´cie procent. Po zebraniu feedbacku, dowodów słuszności oraz analizie rynkowych case studies jako pierwsi w Polsce wprowadzili ten system na rynek pod postacia? „Distance Seller” – kursu sprzedaży zdalnej dla handlowców. Dziś całą tę wiedzę, konkretne techniki, schematy i metody pozwalające na pozyskanie i obsługę klienta „na odległość” zawarli w ksia?z˙ce „Techniki sprzedaży zdalnej”. Czego moz˙na sie? spodziewac´ po ich książce? Zdobycia umieje?tnos´ci zwia?zanych ze zdalna? sprzedaz˙a? i obsługa? klienta. Ta ksia?z˙ka jest dla ciebie, jes´li do tej pory byłes´ handlowcem, przedstawicielem, reprezentantem, doradca? handlowym, który zwykle był u klienta stacjonarnie, spotykalis´cie sie? face to face, a teraz musisz pracowac´ w trybie home office. Sprawdzi sie? równiez˙ wtedy, kiedy pracowałeś już zdalnie, ale chcesz zwie?kszyc´ swoje kompetencje i poznac´ wie?cej narze?dzi oraz technik obsługi klienta i sprzedaz˙y. Autorzy przedstawiają w niej schematy, algorytmy i techniki, które pasują do dwóch typów sytuacji: ? tych, w których powinieneś cały czas budować silną bazę klientów i pozyskiwać nowych poprzez telefon, maile, portale społecznościowe. Nazywają to budowaniem muru klientów. Podpowiadają, jak poprzez odpowiednie działania zdobywać nowych klientów, jak poprowadzić pierwszą rozmowę i wciągać ich coraz dalej w proces sprzedażowy i jak go sfinalizować. ? tych, w których musisz zadbać o istniejącą już bazę klientów. Podpowiadają, jak sprawiać, aby mimo odległości klient czuł się zadbany. Jak reagować w sytuacjach kryzysowych w relacjach pomiędzy tobą a klientem. Sprzedaż to niełatwa sztuka. Obecnie dodatkowym wyzwaniem jest pandemia, która sprawiła, że i sprzedaż musiała się zmienić – w dużej mierze na zdalną (także w branżach, które wcześniej tego sobie nie wyobrażały). „Nie da się sprzedawać zdalnie” – to zdanie, które padało z ust bardzo wielu handlowców jeszcze nie tak dawno temu, bo na początku pandemii. Jednocześnie jest to zdanie, które na pewno nie padnie z ust żadnego handlowca, który zdecyduje się przeczytać książkę Romana Kawszyna i Adama Szarana. Roman Kawszyn - handlowiec i menedżer działów sprzedaży, marketingu i szkoleń. Charyzmatyczny lider i mówca. Studiował we Włoszech. Szkolił m.in. w Polsce, USA i Niemczech. Współpracował z takimi firmami, jak Orlen, Polkomtel, HRK, Adidas, Reebok, Levi`s, Zepter, Lotos, Philipiak, VOX, Agora i z wieloma innymi. Ekspert TVP, TVN CNBC oraz TVN BiŚ. Autor i współautor pięciu książek (Pragnę, Techniki obrony ceny, Pierwsze skrzypce, Motivazione, Shut up! Modelowe badanie potrzeb) oraz audio CD (Emocjonalna prezentacja oferty, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Storytelling,
Chcesz mieć pewność, że nikt nie będzie miał większego wpływu na twoje dziecko niż ty? Chcesz przekonać bliską osobę, by bardziej dbała o siebie i swoje zdrowie? Chcesz miesiąc po miesiącu osiągać najlepsze wyniki sprzedaży w twoim oddziale firmy? Z tej nowatorskiej książki dowiesz się, jak to zrobić. Bez względu na to, czy chcesz przedstawić inwestorom pomysł na biznes, czy zerwać z nawykiem bezmyślnego surfowania po internecie, nie zdołasz przekonać do tego siebie ani innych osób, jeśli nie posiądziesz umiejętności wywierania wpływu. Za wpływaniem na decyzje i działania ludzi stoi rozwijająca się od tysiącleci nauka. Zgromadzona do tej pory wiedza na ten temat jest wciąż poszerzana w wyniku nowych odkryć w dziedzinie neurologii, programowania neurolingwistycznego i badań kognitywnych. Tajniki wywierania wpływu opisują proste, sprawdzone metody umożliwiające zastosowanie tej wiedzy w praktyce. Książka przedstawia wiele zweryfikowanych faktów na temat wywierania wpływu, rozwiewa mity, odrzuca niesprawdzone teorie i daje dostęp do skarbca idei pozwalających inspirować siebie i innych do osiągania pożądanych rezultatów w życiu i w biznesie. Dzięki inspirującej rozmowie Dana Strutzela z Brianem Tracym: • PRZYSWOISZ najlepsze pomysły, strategie i techniki wywierania wpływu, które Brian rozwijał przez 40 lat pracy w branży samorozwoju; • ZGROMADZISZ pomysły na uzyskanie większego wpływu na innych ludzi i wcielisz je w życie; • ODRZUCISZ mity i niesprawdzone teorie powstrzymujące cię przed działaniem; • UZYSKASZ większy wpływ na życie własne oraz ludzi, na których najbardziej ci zależy. Witaj w świecie wywierania wpływu! *** BRIAN TRACY jest prezesem i dyrektorem generalnym firmy Brian Tracy International, która specjalizuje się w szkoleniu ludzi i organizacji oraz pomaganiu im w rozwoju. Jego celem jest umożliwianie klientom szybszego i łatwiejszego osiągania celów osobistych i biznesowych. Tracy pomagał ponad tysiącowi firm, a w jego wykładach i seminariach wzięło udział ponad 5 milionów osób w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i 70 innych krajach świata. DAN STRUTZEL jest prezesem firmy Inspire Productions, byłym wiceprezesem Nightingale-Conant Corporation do spraw wydawniczych oraz weteranem branży rozwoju osobistego, posiadającym 25-letnie doświadczenie w tej dziedzinie. Współpracował z najlepszymi autorami i mówcami z tego sektora, takimi jak: Tony Robbins, Jim Rohn, Robert Kiyosaki, Wayne Dyer i Zig Ziglar. Ukończył anglistykę i psychologię na Uniwersytecie Notre Dame.
Podstawowym źródłem informacji o funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych jest system rachunkowości. Sprawozdania finansowe, stanowiące finalny produkt rachunkowości, odzwierciedlają nieustanne przeobrażenia gospodarcze. Dynamiczne zmiany otoczenia prawno-gospodarczego jednostek stawiają coraz to nowsze wyzwania przed rewizją finansową, dążącą do zapewnienia odpowiedniego poziomu wiarygodności dostarczanych informacji sprawozdawczych. W monografii zawarto rozważania teoretyczne i przykłady badań empirycznych dotyczących najważniejszych aktualnych wyzwań współczesnej sprawozdawczości i rewizji finansowej. Poruszane zagadnienia zostały zebrane w następujące bloki tematyczne: Sprawozdawczość i rewizja finansowa z zastosowaniem nowoczesnych technologii informatycznych. Sprawozdawczość i rewizja finansowa w czasie pandemii. Wyzwania rewizji finansowej i audytu wewnętrznego. Wyzwania sprawozdawczości finansowej według standardów międzynarodowych. Wyzwania związane z wyceną szacunkową i ujawnianiem informacji w sprawozdaniu finansowym. Sprawozdawczość jednostek w szczególnych sytuacjach. Rola sprawozdań finansowych w ocenie sytuacji finansowej firmy. Rachunkowość kreatywna i oszustwa księgowe. Wyzwania sprawozdawczości niefinansowej. Książka jest rezultatem projektu ?Współczesne wyzwania sprawozdawczości i rewizji finansowej? zrealizowanego we współpracy ze studentami polskich uczelni wyższych ? Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Szczecińskiego i Uniwersytetu Warszawskiego.
Potwierdzona naukowo dietetyczna rewolucja! Nie musisz rezygnować z ukochanych produktów (nawet z czekolady, kawy i wina!). Możesz szybko zmniejszyć tkankę tłuszczową, wzmacniając jednocześnie mięśnie oraz poprawiając swoje samopoczucie i zdrowie. Wszystko bez głodówki i wyczerpujących ćwiczeń fizycznych. Nie wierzysz w cuda? Bardzo dobrze. Wystarczy, że uwierzysz w naukę. Dwoje dietetyków z Uniwersytetu Surrey udowodniło, że kluczowa w redukcji komórek tłuszczowych jest aktywizacja tzw. genów sirtuinowych. A w ich uruchomieniu pomagają polifenole, składniki odżywcze występujące w niektórych roślinach. Zamiast sobie odmawiać, wystarczy dołożyć do swojej diety kilkadziesiąt „produktów sirtuinowych”. Tak, to naprawdę jest aż tak proste.
Po światowym bestsellerze Dieta sirt Aidan Goggins i Glen Matten wracają z dziesiątkami szybkich i praktycznych przepisów, także w wersji wegetariańskiej, wegańskiej i bezglutenowej. Ta książka to wyjątkowa szansa na szybkie wdrożenie programu, dzięki któremu bez wysiłku zaczniesz tracić kilogramy już w pierwszym tygodniu. Później, dzięki gotowym jadłospisom, trwale uzupełnisz swoją dietę o kluczowe produkty sirt, unikając efektu jo-jo. Skorzystaj z jedynej oryginalnej diety twórców sirtfood i zmień swoje życie!
Autor światowego bestsellera Esencjalista przedstawia inspirujący poradnik osiągania celów i pokazuje, jak możemy ułatwić sobie wykonywanie właściwych zadań. Wszystko zaczyna się od prostej zasady: NIE WSZYSTKO MUSI BYĆ TAK TRUDNE.
Czy zdarza ci się mieć poczucie, że: biegniesz coraz szybciej, ale nie zbliżasz się do swoich celów? chcesz dać z siebie więcej, ale brakuje ci energii? stoisz na krawędzi wypalenia? wszystko jest o wiele trudniejsze, niż powinno być?
Ludzie, którym nieobce są takie odczucia, zwykle są zdyscyplinowani i skoncentrowani. Zaangażowani i zmotywowani. Mimo to są też skrajnie wyczerpani. W rezultacie często pracują dwa razy ciężej niż kiedyś, osiągając zaledwie połowę niegdysiejszych rezultatów. Jest jednak inny sposób. Zamiast wkładać we wszystko coraz więcej wysiłku, można pójść drogą sprytu i szukać możliwości, które są bardzo wartościowe, skuteczne i proste jednocześnie. By nam to ułatwić, Greg McKeown napisał niniejszą książkę pokazującą, że życie nie musi być takie trudne i skomplikowane, jakim próbujemy je uczynić. Zawarł w niej gotowe do wykorzystania rady pozwalające osiągnąć pożądane wyniki bez narażania się na wypalenie.
Czytając Prosto, dowiesz się m.in., jak: przekształcić żmudne zadania w przyjemne rytuały, wyznaczyć sobie tempo możliwe do utrzymania na dłuższą metę zamiast robić wszystko w pędzie, upraszczać procesy poprzez usuwanie niepotrzebnych kroków, dokonywać jednorazowych wyborów eliminujących konieczność podejmowania wielu decyzji w przyszłości, zapobiegać frustracji poprzez rozwiązywanie problemów, zanim się pojawią, ułatwić sobie utrzymywanie relacji i zarządzanie nimi i znacznie więcej. *** Jeżeli trwonisz energię na bezcelowe czynności i masz problem ze zrobieniem tego, co naprawdę ważne, ta książka cię od tego wybawi. Żywy język, wspaniałe historie i mądre spostrzeżenia autora pozwalają odwrócić scenariusz i sprawić, że rzeczy trywialne staną się trudniejsze, a rzeczy ważne łatwiejsze. W świecie dotkniętym wypaleniem treści przekazywane przez Grega McKeowna są niezwykle ważne. Daniel H. Pink, autor bestsellerów Kiedy, Drive i Jak być dobrym sprzedawcą Raz na jakiś czas zdarza się, że jakaś książka pojawia się w idealnym momencie. W chwili, w której strach, niepewność i ciągle wydłużająca się lista obowiązków zawodowych i domowych stają się coraz trudniejsze do zniesienia, książka Grega McKeowna okazuje się nie tylko bardzo aktualna, ale też niezwykle potrzebna. Eve Rodsky, autorka bestsellera Fair play w rodzinie Wbito nam do głów, że im ważniejszy cel, tym ciężej musimy harować, żeby go osiągnąć, co prowadzi do nieuchronnego wyczerpania i przepracowania. W tej inspirującej i ważnej kontynuacji Esencjalisty Greg McKeown po mistrzowsku odwraca narzucony nam scenariusz, przekonując w zamian, że im ważniejsze jest zadanie, tym mniej wysiłku powinna wymagać jego realizacja. Bardzo potrzebny lek na kulturę wypalenia. Cal Newport, autor książki Praca głęboka Wszyscy szczycimy się tym, że potrafimy ciężko pracować, ale co powinniśmy zrobić, kiedy próbujemy zmusić się do jeszcze większego wysiłku i osiągamy górną granicę naszych możliwości? Greg McKeown podpowiada rozwiązanie w swojej nowej książce: zamiast się poddawać, ulegać wypaleniu albo poświęcać własne zdrowie psychiczne, możemy poszukać łatwiejszej drogi. Prosto to poradnik pełen prostych strategii, które możemy od razu wcielić w życie. Pokazuje, że osiąganie lepszych rezultatów nie musi być tak trudne, jak sobie wmówiliśmy.
Im kto mądrzejszy, tym większe popełnia gafy Inteligencja nie tylko nie jest lekiem na całe zło, ale też bywa wręcz klątwą. Ludzie wprawni w sztuce myślenia mają często kłopot z weryfikacją swoich poglądów. Im ktoś jest bardziej błyskotliwy, tym większe może mieć trudności z dostrzeżeniem własnych ograniczeń. Tymczasem w szybko zmieniającym się świecie bardziej liczą się inne umiejętności poznawcze, a mianowicie zdolność do weryfikacji przyjętych założeń i pozbywanie się nieaktualnych informacji.
Pomyśl jeszcze raz Adam Grant, profesor Wharton School, autor bestsellera Buntownicy oraz gwiazda konferencji TED, którego wystąpienia obejrzało ponad 25 mln odbiorców, w swojej nowej książce wziął na warsztat ważną sztukę weryfikacji własnego zdania i refleksji nad słusznością wyznawanych poglądów. Czytając jego Leniwy umysł, dowiesz się m.in., dlaczego wybiegającym myślami w przyszłość przedsiębiorcom zdarza się ugrzęznąć w przeszłości; dlaczego noblista cieszy się, że się pomylił; co robi międzynarodowy mistrz sztuki dyskutowania, aby przeforsować swoje argumenty, jak oscarowy reżyser prowadzi produktywne kłótnie, a także jak zbudować w firmie kulturę uczenia się i gotowość do weryfikacji nawet najlepiej nakreślonych planów. Warto wiedzieć, czego się nie wie
Ta książka pomaga zinternalizować sobie wszystko, co większość z nas już instynktownie wie. To zaproszenie do wyzbycia się poglądów, które nam już nie służą. To zachęta do tego, aby uwolnić się od nieracjonalnego przywiązania do stałości, a na pierwszy plan wydobyć elastyczność myślenia, ciekawość i owartość umysłu. Bo opanowanie trudnej sztuki weryfikacji dotychczasowych poglądów i decyzji zdecydowanie pozwoli zwiększyć nasze szanse na osiągnięcie sukcesu w pracy i szczęścia w życiu. *** To jest to! To jest książka, jakiej nam dziś potrzeba. Tak – żeby się czegoś nauczyć, trzeba się skupić. Jeszcze większy wysiłek trzeba jednak podjąć, żeby się czegoś oduczyć i nauczyć na nowo. Do tego trzeba wyrzec się wygody i wykazać się odwagą. Leniwy umysł to książka, w której Adam Grant wplata wiedzę naukową w kanwę opowieści. W ten sposób chce nam pomóc podtrzymać kondycję intelektualną i emocjonalną, abyśmy nie zatracili ciekawości wobec świata i byli w stanie aktywnie go zmieniać. Jeszcze nigdy dotąd z taką radością nie myślałam o tym, czego nie wiem. Brené Brown, Ph.D., autorka bestsellera Odwaga w przywództwie Adam Grant w przekonujący sposób wyjaśnia, że jeśli tylko zdołamy z pokorą i dociekliwością przyjrzeć się własnym przekonaniom, to zawsze będziemy w stanie wymyślić siebie na nowo. Czytając Leniwy umysł, dowiedziałem się, co robią ludzie dokonujący wielkich rzeczy w sferze teorii i praktyki, aby pomimo ogromu wiedzy i doświadczenia na zawsze pozostać uczniami w szkole życia. M. Night Shyamalan, reżyser filmów The Sixth Sense oraz Split Adam Grant uważa, że zachowywanie otwartego umysłu to umiejętność, którą można posiąść. Nikt nie potrafiłby nauczyć tej niesamowicie cennej umiejętności lepiej niż autor tej uroczej i błyskotliwej książki. Niesamowite spostrzeżenia w niej zawarte z pewnością skłonią czytelników do weryfikacji wielu swoich poglądów i ponownego przemyślenia najważniejszych decyzji. Daniel Kahneman, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii, autor książki Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym W świecie agresywnej pewności najnowsza książka Adama Granta wyróżnia się orzeźwiającym przyzwoleniem na pokorną otwartość umysłu. Leniwy umysł to zbiór mocnych argumentów przemawiających za tym, żeby przemyśleć to, co już wiemy.
Firmy (małe i duże) w związku z nabywaniem produktów i usług mogą marnować pieniądze na wiele różnych sposobów. Zacznijmy od anegdoty: amerykański naukowiec pracujący dla sektora kosmicznego chwali się podczas konferencji swojemu rosyjskiemu koledze, że NASA wydała miliony dolarów na wynalezienie pióra, które pozwoliłoby astronautom pisać w stanie nieważkości. I że po kilku latach odnieśli sukces: zaprojektowali specjalny mechanizm, który pompuje tusz do stalówki w środowisku pozbawionym grawitacji. „To naprawdę sprytne – mówi Rosjanin. – Rzeczywiście świetnie to obmyśliliście. My po prostu używamy ołówków”. O tym właśnie jest ta książka - o marnotrawieniu pieniędzy na gigantyczną skalę na bezsensowne projekty. Żaden kraj, żadna organizacja, żadna firma nie są wolne od takich nieudanych inwestycji. Praktyki i procesy związane ze złymi decyzjami zakupowymi widać zarówno wtedy, gdy w KFC – ku przerażeniu klientów firmy – zabraknie mięsa z kurczaków albo gdy firma taka jak Skanska wypłaca olbrzymie kwoty oszustom na podstawie złych faktur, jak i wtedy, kiedy władze Kenii wydają 35 milionów dolarów na kilkanaście kilometrów ogrodzenia z siatki. Peter Smith, specjalista mający za sobą 35-letnie doświadczenie w zakresie zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw, stworzył wciągającą opowieść o największych błędach oraz oszustwach związanych z zakupami dóbr i usług, które przydarzyły się zarówno nowicjuszom, jak i ekspertom z całego świata. Zebrał w niej ważne lekcje na temat tego, jak nie zarządzać firmą, a także praktyczne wskazówki, jak uniknąć kompromitujących błędów, zminimalizować straty i podejmować dobre strategiczne decyzje *** Mnóstwo faktów, a także zabawnych i praktycznych anegdot. Ta książka to prawdziwe objawienie! […] Opisuje liczne kosztowne katastrofy! Jeśli tej książki nie przeczytasz, sam możesz zostać taką katastrofą dotknięty! dr Richard Russil, autor i trener Ograniczenia związane z Covid-19 pokazały, jak ważne są globalne łańcuchy dostaw oraz jakie trudności powoduje sytuacja, w których wszyscy chcą kupić to samo w tym samym czasie. Książka Petera pokazuje, gdzie może dojść do zakupowych katastrof i jak można ich uniknąć. Gdyby ukazała się przed wybuchem pandemii, pewnie niektórych związanych z nią koszmarnych wpadek można by uniknąć. Lektura obowiązkowa dla przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego. generał porucznik sir Andrew Gregory, kontroler, SSAFA Znakomita okazja, by uczyć się na cudzych błędach zamiast na własnych. Na podstawie świetnie przygotowanych i omówionych przykładów Peter pokazuje początkującym oraz doświadczonym fachowcom, w jaki sposób mogą uniknąć tych samych błędów. Gorąco polecam tę książkę każdemu, kto ma jakikolwiek kontakt z wydawaniem pieniędzy w imieniu organizacji. Garry Mansell, były menedżer ds. zakupów w Coupa Software Peter Smith zawarł tu bogactwo przykładów korupcji, ale i niezamierzonych acz kosztownych błędów popełnianych przez ludzi biznesu. Na zakupy dóbr i usług organizacje wydają biliony dolarów, więc to lektura obowiązkowa dla wszystkich członków kierownictwa, którzy za ten proces odpowiadają lub go nadzorują. Raj Sharma, założyciel i prezes Public Spend Forum *** Peter Smith ma ponad 35-letnie doświadczenie w realizacji procesów nabywczych i zarządzaniu łańcuchem dostaw, jest również konsultantem, analitykiem i autorem książek o tej tematyce. Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora zarządzającego w Procurement Excellence Ltd, czołowej firmie konsultingowej. Jest uznawany za jednego z najlepszych brytyjskich ekspertów w zakresie poprawy wyników organizacji w sektorze publicznym i prywatnym poprzez usprawnienia w procesie nabywczym. Wykształcenie matematyczne odebrał na Cambridge University, jest również byłym przewodniczącym i obecnym członkiem Chartered Institute of Procurement and Supply. Jego pierwsza książka, Buying Professional Services, ukazała się w 2010 roku nakładem wydawnictwa Profile.
Marketing 5.0. to najnowsza książka autorytetu w zakresie marketingu, Philipa Kotlera, i jego współpracowników: Hermawana Kartajaya oraz Iwana Setiawana. Skupiają się w niej głównie na trzech ważnych zjawiskach, którym muszą stawić czoła marketerzy: szybkim postępie technologicznym, zmieniającym się zachowaniu konsumenckim oraz zmianach w modelach biznesowych. Jednym z kluczowych zagadnień Marketingu 5.0 są także technologie nowej generacji, tak zwane Next Tech, które mają pomóc marketerom w stworzeniu, zakomunikowaniu, dostarczeniu i uatrakcyjnieniu wartości oferowanej na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta. Autorzy przyglądają się przykładom zastosowania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w różnych firmach, jednocześnie pokazują jak samodzielnie zaprojektować strategię wykorzystującą technologię odpowiednią dla różnych celów marketingowych. Książka składa się z trzech części. Pierwsza z nich to analiza zmian pokoleniowych i tego, jak wpłynęły na zachowanie konsumenckie. Autorzy zastanawiają się, w jaki sposób pokonać podziały społeczne, wynikające chociażby z nierówności ekonomicznej oraz sporów politycznych, aby móc dotrzeć do całego rynku. Część druga zajmuje się nowymi kierunkami strategicznymi obranymi przez firmy na całym świecie, a także wyjaśnia, jak podejść do nowych modeli biznesowych, które stały się charakterystyczne dla współczesnego otoczenia biznesowego. Wreszcie część trzecia zagłębia się w realia szybko rozwijającej się technologii w kontekście sztucznej inteligencji, wszechobecnych czujników, rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, a także Internetu rzeczy oraz Blockchain. *** „Książka pojawiła się w odpowiednim momencie i świetnie wpisuje się w obecne czasy pandemii. Przedłużająca się kwarantanna wprowadzona w wielu krajach zmusiła wiele firm do przyjrzenia się cyfrowym aspektom marketingu. Rozmiar książki czyni z niej również świetny podręcznik dla praktykujących menedżerów”. Walter Viera, były przewodniczący International Council of Management Consulting Institutes „Niezwykle aktualny, a jednocześnie dalekowzroczny wgląd w technologie cyfrowe i ich możliwości transformacji praktyk biznesowych. Marketingowcy, którzy szybciej niż konkurenci zrozumieją, co z sobą niesie ten potencjał i podejmą odpowiednie działania, zapewnią swoim firmom trwałą przewagę rynkową”. George Day, profesor emeritus Wharton School przy Uniwersytecie Pensylwanii „Philip Kotler posiada niezrównaną zdolność nadawania klarowności przeszłości, teraźniejszości i przyszłości marketingu. Zawsze doskonale wie, co powinno przetrwać, a co należy zmienić. Wraz z dwoma współautorami książki odważnie wplata cyfrową technologię w marketingowe myślenie, planowanie i wdrażanie. Pozycja na czasie i ponadczasowa”. Kevin Lane Keller, profesor katedry marketingu w Tuck School of Business przy Dartmouth College *** Dr Philip Kotler, professor emeritus Kellog School of Management, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według „Wall Street Journal” należy do sześciu najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Otrzymał szereg nagród i honorowych tytułów od szkół z wielu krajów. Kotler jest znany na całym świecie – jego książki przetłumaczono na ponad dwadzieścia pięć języków, a sam regularnie zabiera głos na międzynarodowych forach. Hermawan Kartajaya jest założycielem i prezesem MarkPlus, Inc. i jednym z „50 guru, którzy kształtują przyszłość marketingu” według Chartered Institute of Marketing z Wielkiej Brytanii.
Jaki jest cel twojej pracy, twojego życia, relacji, przywództwa? W jakim celu robisz to, co robisz? Ben Renshaw, myśliciel przywództwa, mówca, trener i autor ośmiu książek, w tym LEAD! i SuperCoaching, który pomógł wielu liderom w transformacji ich zawodowego życia, udowadnia, że poznanie odpowiedzi na to proste z pozoru pytanie może dramatycznie zmienić nasze życie. Bo to cel daje powód do rozwoju, pokonywania przeszkód oraz realizacji potencjału. A umiejętność połączenia życiowej misji (celu istnienia), wartości (zachowań) oraz celów (twoich potrzeb) jest niczym złota nić przebiegająca przez każdy aspekt naszej pracy, życia i relacji. Zapewnia nam klarowność, kierunek, ułatwia podejmowanie decyzji oraz pozwala na koncentrację na tym, co dla nas najważniejsze. Niniejsza książka powstała po to, by pomóc Ci odkryć twoją życiową misję, znaleźć sens w życiu, w pracy, w zespole, w organizacji oraz zgodnie z nimi przewodzić innym, by ich motywacja i zaangażowanie przekładały się na realizację celów firmy. Renshaw zawarł w niej konkretne wskazówki i narzędzia potrzebne do odkrycia własnych talentów, pasji i wartości i stania się liderem, który zgodnie z nimi przewodzi i tworzy trwałe zespoły. Opracowane przez niego modele – jak odkryć cel osobisty, cel zespołu i cel organizacji – oraz liczne analizy rynkowych case studies pomogą Ci właściwe wykorzystać twój wrodzony potencjał oraz pozwolą efektywnie prosperować w dzisiejszym złożonym i niestabilnym świecie. *** Esencjalizm nie polega tylko na mówieniu „nie” – polega również na mówieniu „tak” najważniejszemu, najwyższemu celowi w życiu. Ta książka genialnie to ilustruje. Greg McKeown, autor bestsellera z listy „New York Timesa”: Esencjalista. Mniej, ale lepiej Książka Cel jest dla ludzi, którzy chcą osiągnąć wyższy poziom zrozumienia, efektywności oraz przyspieszyć swój rozwój. Keith Barr, prezes InterContinental Hotels Group PLC Książka Cel pomaga uczynić życie lepszym i każdy powinien ją przeczytać. Marshall Goldsmith, autor książki What Got You here Won’t Get You There oraz wiodący coach amerykańskiej kadry menedżerskiej Ben jest kluczowym partnerem w rozwijaniu wyższej kadry menedżerskiej naszej firmy, a książka Cel jest odzwierciedleniem świetnej pracy, jaką wykonał. John Holland-Kaye, prezes lotniska Heathrow Ben jest dla nas wsparciem od 20 lat, odkąd sieć YO! zaczęła się rozwijać, a lektura tej książki sprawi, że zechcesz odnaleźć w sobie odwagę do robienia wielkich rzeczy. Simon Woodroffe, założyciel sieci YO! Sushi Ben Renshaw pisze o jednym z najważniejszych motywatorów w naszym życiu – naszym poczuciu celu. W tej książce przeczytasz o tym, jak może cię on prowadzić, motywować, dawać ci spełnienie zarówno w wymiarze osobistym, jak i zawodowym. Jeśli poszukujesz sensu w życiu, ta książka jest dla ciebie. Daniel H. Pink, autor książek Kiedy oraz Drive *** Ben Renshaw jest myślicielem przywództwa, mówcą, trenerem i autorem ośmiu książek, w tym LEAD! i SuperCoaching. Jego innowacyjna praca z takimi organizacjami, jak Cadbury, Coca-Cola, Rolls Royce, Unilever czy Virgin Media, z liderami i kadrą kierowniczą oraz przedsiębiorcami przyniosła mu międzynarodowe uznanie. Jego autorskie programy szkoleniowe to: „Świadome przywództwo”, „Coaching w przywództwie”, „Lider zrównoważonego wzrostu”, „Autentyczne przywództwo”, „Przywództwo oparte na relacjach”, „Zwinne przywództwo”. Renshaw wierzy, że każdy ma indywidualną misję, a jej odkrycie i podążanie za nią w przywództwie jest największą szansą w życiu.
Niewiele jest przekonań równie zgubnych i równie powszechnych we współczesnym biznesie jak to, że nie da się jednocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje, że wiele organizacji osiąga wyniki poniżej swoich możliwości lub wręcz znika z rynku. Dave Cote dobrze zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele firmy Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ przez wiele lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Aby odmienić losy firmy, Cote i jego zespół wdrożyli szereg śmiałych reform i wprowadzili wiele na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki temu udało im się połączyć dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania dobrych wyników w krótkim i w długim terminie. Efekt był spektakularny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki czemu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie. Niniejsza książka przedstawia dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać dobre wyniki zarówno dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.: jak rozpoznać praktyki, które wydają się atrakcyjne w krótkim terminie, ale zaszkodzą przyszłości firmy; w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, aby uzyskać największy wzrost; jakie działania pozwolą utrzymać dobre wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – również w trudnych okresach, choćby w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa; jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie, a także zachęcanie wszystkich wokół do niezależności myślowej, zwiększą zdolność twojego zespołu do sprawnego wypracowywania wyników. Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. *** Historia Davida Cote’a jest jednocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, ale w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś zasadniczo zmienić lub osiągnąć znaczący sukces. Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor David Cote to chodzący dowód na to, że można uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak wywiązywać się ze swoich obowiązków w taki sposób, aby wszyscy byli zadowoleni. A wiedzieć trzeba, że on sam stanął przed zadaniem równie trudnym jak to, z którym musiał się uporać Herakles, gdy przyszło mu uprzątnąć stajnię Augiasza. Jim Cramer, współgospodarz programu CNBC Squawk on the Street, bestsellerowy autor David Cote wyjaśnia, jak poprowadzić firmę z grona Fortune 100 do sukcesu w długim okresie. Każdy lider biznesu z każdej branży znajdzie w tej wartościowej książce coś cennego dla siebie. Marc Benioff, jeden z dyrektorów generalnych i założycieli Salesforce, autor bestsellerów Jako dyrektor generalna, która myśli głównie o długim okresie, ale dba też o wyniki krótkoterminowe, musiałam opracować sobie własny zbiór zasad. Jakże żałuję, że nie miałam wtedy do dyspozycji książki Davida Cote’a. Życie byłoby wówczas znacznie prostsze! Dziękuję Ci, Davidzie. Wielu liderów na pewno będzie czerpać z tego poradnika garściami. Indra K. Nooki, była dyrektor generalna PepsiCo, Inc. *** David M. Cote przez 16 lat zajmował stanowisko przewodniczącego rady dyrektorów i dyrektora generalnego Honeywell. W tym czasie wartość rynkowa firmy wzrosła z 20 miliardów dolarów do blisko 120 miliardów dolarów, zapewniając akcjonariuszom zwroty na poziomie 800 procent i uzyskując wynik niemal 2,5 razy lepszy niż S&P.
Solidna dawka informacji o prowadzeniu firmy Oparta na wywiadach prezentowanych w serii podcastów radia NPR How I Built This, których gospodarzem jest Guy Raz, niniejsza książka oferuje bezcenną wiedzę i inspirację wynikającą z rozmów z ponad dwustoma przedsiębiorcami z całego świata, którzy opowiadają o swoich porażkach i nauczkach oraz o tym, co sprawiło, że osiągnęli sukces. To obowiązkowa pozycja dla każdego, kto marzy o otwarciu własnej firmy lub zastanawia się, dlaczego udało się to innym. Nieoczekiwane ścieżki do sukcesu Wspaniałe idee powstają często z niczego. Piłkarz reprezentacji Nowej Zelandii widzi wełnę, która nie jest wykorzystywana w jego kraju, i wpada na pomysł, by robić z niej buty (Allbirds). Były buddyjski mnich uważa, że najlepszym sposobem na wykorzystanie jego potencjału jest aplikacja na urządzenia mobilne (Headspace). Osoba sprzedająca na ulicy kanapki dostrzega możliwość wykorzystania resztek i przekształca ten pomysł w firmę obracającą milionami dolarów (Stacy’s Pita Chips). Przewodnik na drodze do przedsiębiorczości Guy Raz to wielokrotnie nagradzany dziennikarz, okrzyknięty przez „New York Timesa” najbardziej popularnym autorem podcastów biznesowych, którego rozmów wysłuchało ponad 19 milionów odbiorców, jest także wykładowcą na uniwersytetach Princeton i Georgetown. W niniejszej książce dzieli się z czytelnikami doświadczeniami i wskazówkami znanych przedsiębiorców dotyczącymi tworzenia i rozwijania własnej firmy – od momentu sformułowania pomysłu, poprzez etap pozyskiwania pieniędzy, szukania pracowników, aż po walkę z konkurencją i moment, w którym zaczynają się pojawiać prawdziwe zyski. *** Gdyby tylko ta książka ukazała się lata temu, budowanie biznesu byłoby dla mnie o wiele prostsze. Całe szczęście, że mamy ją teraz! SIMON SINEK, optymista, autor Zaczynaj od dlaczego Za sukcesem każdego wielkiego przedsiębiorcy kryje się ciekawa historia, a nikt nie jest lepszy w ich opowiadaniu niż Guy Raz. Po spędzeniu niezliczonych godzin w umysłach założycieli znanych na całym świecie firm Raz napisał jeden z najważniejszych pamiętników dotyczących przedsiębiorczości. To lektura obowiązkowa dla tych wszystkich, którzy chcą założyć firmę i ją rozwijać oraz inspirować się historiami tych, którzy już tego z sukcesem dokonali. ADAM GRANT, autor bestsellera „New York Timesa” BUNTOWNICY. Kreatywni liderzy zmieniają świat, gospodarz podcastu TED „WorkLife” Gorzka prawda jest taka, że większość ludzi zaczynających realizować marzenie o założeniu własnej firmy ponosi porażkę. Jednak możemy się tyle nauczyć, poznając historie ich walki i prób przetrwania oraz historie tych nielicznych, którzy osiągnęli sukces! Jeśli chcesz zrealizować własne marzenie, koniecznie przeczytaj tę książkę. BARBARA CORCORAN, założycielka The Corcoran Group i uczestniczka programu Shark Tank Guy Raz jest prawdziwym sobą w tym przewodniku przeznaczonym dla ludzi chcących założyć biznes: jest błyskotliwy i pełen pozytywnej energii, a przede wszystkim wspaniale i ciekawie opowiada. ANGELA DUCKWORTH, autorka bestsellera Upór, potęga pasji i wytrwałości, założycielka oraz prezes Character Lab
Jesteś twórcą małego startupu lub właścicielem firmy? A może dopiero planujesz założyć swój biznes? Dzięki tej książce odnajdziesz się w świecie marketingu i zaczniesz prowadzić właściwe i zgodne z aktualnie panującymi trendami działania promocyjne.Dowiesz się, jak prowadzić blog firmowy, komunikację w social mediach, współpracować z influencerami i jak zbudować charyzmatyczną markę osobistą lidera stojącego na czele stabilnej i rozwojowej firmy. Dzięki temu wypłyniesz i utrzymasz się na powierzchni. Zdobędziesz klientów, którzy nie tylko kupią to, co sprzedajesz, ale też obdarzą cię zaufaniem i zostaną przy tobie. Dostrzeżesz nowe szanse i co najważniejsze będziesz wiedział, jak je wykorzystać.Ta książka pomoże ci w opracowaniu i wdrożeniu unikalnej i przede wszystkim skutecznej strategii marketingowej dla twojej firmy. Sprawi, że zaczniesz dostrzegać szanse, będziesz na bieżąco z aktualnymi trendami oraz nauczysz się prowadzić jednocześnie wiele działań promocyjnych. Jest podzielona na kilka rozdziałów, w których zostały przedstawione konkretne propozycje działań z różnych obszarów marketingu. Dowiesz się, od czego zacząć i co zrobić, aby działania te tworzyły spójną całość prowadzącą do komercyjnego sukcesu twojej firmy. Poznasz wartość, jaką daje:regularne prowadzenie bloga firmowego;komunikacja w social mediach;korzystanie z systemu reklamowego Google Ads;współpraca z influencerami;budowanie marki osobistej;przygotowanie do zarządzania sytuacją kryzysowąi wiele innych rzeczy, które sprawią, że twój biznes będzie zawsze o krok przed konkurencją!W książce znajdziesz praktyczne wskazówki i obszerne omówienie działań marketingowych, których wdrożenie sprawi, że ty i twój biznes staniecie się widoczni w kanałach online i offline.Dlaczego warto sięgnąć po Marketing w twojej firmie? Ponieważ:To pierwsza polska książka pokazująca sposoby promocji z uwzględnieniem sytuacji pandemicznej.Zbiór niemal 200 narzędzi w podziale na kategorie tematyczne ułatwiający pracę opisywaną w poszczególnych rozdziałach.Praktyczny poradnik pokazujący działania, które w większości można realizować bez budżetu, jak również z dofinansowaniem.Prosty język bez naukowej i branżowej terminologii.Wypowiedzi 15 największych ekspertów na świecie z prognozami zgromadzonymi w jednym miejscu.***Ta książka zdecydowanie wypełnia lukę wśród książek marketingowych na rodzimym rynku. Składa w całość poszczególne gałęzie marketingu, które autor wybrał, przetestował i wdrożył w życie. To klasyczna mieszanka gałęzi marketingowych przedstawiona w formie dostosowanej do otaczającej nas rzeczywistości świata pogrążonego w pandemii COVID-19. Każda firma, która chce obecnie zarabiać na promocji, powinna zapoznać się ze wskazówkami Norberta.
Aby nauczyć się prowadzenia firmy albo pozyskać nowe kompetencje zawodowe, nie trzeba kończyć specjalistycznych studiów biznesowych. Zdecydowana większość współczesnych ludzi biznesu opiera się w swojej działalności jedynie na zdrowym rozsądku, prostej arytmetyce i znajomości kilku ważnych zasad. Josh Kaufman za główny cel postawił sobie pokazanie w jasny i zrozumiały sposób tych najważniejszych pojęć ze świata biznesu w możliwie jak najmniej czasochłonny sposób. Jego książka Indywidualny program MBA to kompleksowy i przejrzysty przegląd wszystkich ważnych tematów biznesowych – takich jak przedsiębiorczość, rozwój produktu, marketing, sprzedaż, negocjacje, księgowość, finanse, produktywność, komunikacja, przywództwo, projektowanie systemów, analiza i zarządzanie operacyjne – a wszystko to zawarte w jednym tomie. Znajdziesz w niej 271 prostych pojęć, nowoczesne koncepcje i konkretne narzędzia, dzięki którym nauczysz się myśleć o biznesie w nowy, przydatny sposób. Wśród najważniejszych zagadnień znajdziesz m.in.: · Pięć elementów każdej firmy. Możesz zrozumieć i ulepszyć każdą firmę, dużą lub małą, koncentrując się na pięciu podstawowych kwestiach. Czy wiesz, na jakich obszarach danej organizacji trzeba się przede wszystkim skupić? · Dwanaście form wartości. Produkty i usługi to tylko dwa z dwunastu sposobów kreowania wartości dla klientów. Jakie są pozostałe? · Cztery metody zwiększania przychodów. Istnieją tylko cztery sposoby, aby firma mogła zarobić więcej pieniędzy. Czy je znasz? Połącz lekturę tej książki ze swoim praktycznym doświadczeniem i już dziś zacznij efektywniej pracować, podejmować dobre decyzje i wykorzystywać w pełni swoje umiejętności, zdolności i dostępne okazje – bez względu na to, w jaki sposób zarabiasz (lub chciałbyś zarabiać) na życie. Z pomocą tej książki założysz rentowną firmę, uzyskasz ważny awans albo w istotny sposób poprawisz swoje życie osobiste i zawodowe. *** Większość książek mających stanowić alternatywę dla studiów MBA stara się odtwarzać program nauczania uczelni cieszących się najlepszą opinią.
Bezpieczeństwo psychologiczne a efektywność zespołu Szczególnie w dzisiejszej gospodarce opartej na wiedzy tradycyjna kultura „dopasowywania się” i „kontynuowania” oznacza zagładę. Dziś sukces wymaga ciągłego napływu nowych pomysłów, zdolności do poszukiwania rozwiązań i krytycznego myślenia. Profesor Harvard Business School, autorka niniejszej książki, Amy C. Edmondson, już w 1999 roku przeprowadziła badania, pokazujące, że psychologiczne bezpieczeństwo podnosi wydajność zespołów. Spopularyzował je projekt „Arystoteles”, przeprowadzony przez Google, który wykazał, że jest ono głównym czynnikiem, dzięki któremu pracownicy są gotowi podjąć ryzyko, zgłaszają i realizują ambitne pomysły. Praca bez lęku Niniejsza książka krok po kroku pokazuje, jak stworzyć organizację bez lęku – taką, w której każdy może być w pracy sobą, wnosić swój wkład, rozwijać się, świetnie funkcjonować i współpracować, by uzyskiwać znakomite rezultaty. Jak zbudować kulturę organizacyjną, która sprzyja kreatywności, rozwojowi i efektywności. Jak stawiając na bezpieczeństwo psychiczne w swoim zespole lub organizacji, zyskać przewagę konkurencyjną na rynku. Znajdziemy w niej zarówno liczne wnioski z badań przeprowadzonych przez autorkę, jak i ponad 20 analiz case study dotyczących typowych błędów (m.in. Volkswagen, Wells Fargo, Nokia) oraz skutecznych rozwiązań (m.in. Pixar Animation Studios, Google) pozwalających tworzyć środowisko pracy, w którym ludzie mogą się uczyć, wprowadzać innowacje i rozwijać się. Amy C. Edmondson przygląda się też znanym firmom, w których lęk w miejscu pracy przyczynił się do powstania iluzji sukcesu, a tym samym opóźnił odkrywanie istniejących problemów, co w rezultacie doprowadziło do porażki, której można było uniknąć. Zatrudnianie utalentowanych osób nie wystarcza Liderzy, którym zależy na uwolnieniu indywidualnych i zbiorowych talentów, znajdą w Firmie bez lęku konkretne wskazówki i narzędzia pozwalające stworzyć atmosferę bezpieczeństwa psychologicznego, w której pracownicy mogą swobodnie przedstawiać swoje pomysły, dzielić się informacjami i zgłaszać błędy. I choć tworzenie bezpiecznego środowiska pracy wymaga wysiłku i umiejętności, jest podstawą do uzyskania wysokiej efektywności w świecie VUCA. *** Amy Edmondson, przeplatając ze sobą wyniki badań, opowieści i własne przemyślenia będące rezultatem dekad prowadzonych przez nią badań, pokazuje, dlaczego bezpieczeństwo psychologiczne stanowi kluczowy czynnik niezbędny do tworzenia efektywnych, przyjaznych i elastycznych organizacji. Ta cenna publikacja opisuje kroki, jakie mogą poczynić liderzy, aby ludzie byli skłonni mówić o błędach i obawach oraz by towarzyszyło im przekonanie, że nie zostaną upokorzeni, zignorowani czy obarczeni winą za wyrażenie swojej opinii. Robert Sutton, profesor na Uniwersytecie Stanforda oraz autor bestsellera Dobry szef, zły szef Dzisiejsze organizacje są uzależnione od uzdolnionych ludzi, lecz istnieje wiele powodów, dla których sam talent nie wystarczy. Amy Edmondson poświęciła 20 lat na to, by poznać zagadnienie bezpieczeństwa psychologicznego w organizacjach. W tej wydanej w doskonałym momencie, ważnej książce dzieli się z nami swoimi wnioskami. Opisuje to, jak lęk może tłumić kreatywność i umiejętność pracy w zespole, a następnie proponuje mądre, praktyczne rozwiązania, pozwalające na pokonanie tych przeszkód oraz budowanie organizacji wolnej od lęku. To książka, którą powinien przeczytać każdy lider i postępować zgodnie z przedstawionymi w niej zaleceniami. Daniel H. Pink, autor książek Kiedy oraz Drive Główne przesłanie książki Amy Edmondson jest następujące: przywództwo wymaga tworzenia w miejscu pracy warunków, w których ludzie mają poczucie, że mogą mówić o swoich pomysłach, a błędy są traktowane jako okazje do uczenia się. Zbuduj organizację wolną od lęku i zobacz, jakie niezwykłe rzeczy się wydarzą. To nie tylko właściwy sposób postępowania, ale również najlepsza droga do uzyskania przewagi konkurencyjnej!
Nie ulega kwestii, że oceniając nasze doświadczenia, nie wyciągamy średniej z wrażeń, jakich doznajemy minuta po minucie. Pamiętamy raczej momenty flagowe: szczyty, dołki oraz przejścia. Wspominając swoje doświadczenie z parku Disneya, najlepiej zapamiętamy przejażdżkę rollercoasterem (szczyt) i mysie uszy (koniec). Wszystko inne rozpłynie się w niepamięci. Niestety na co dzień zdajemy się ignorować tę prawidłowość i niezbyt dobrze wychodzi nam inwestowanie w takie pamiętne momenty. Przykłady można mnożyć. Nauczyciel, planując program nauczania na cały semestr, poświęca każdemu działowi taką samą ilość uwagi i nawet nie podejmuje próby stworzenia kilku „szczytowych” momentów. Menedżer wprowadza firmę w okres szybkiego wzrostu, ale w praktyce jeden tydzień niewiele różni się od następnego. Każdy weekend spędzamy z dziećmi, ale w naszych wspomnieniach wszystkie te dni zlewają się w jedną plamę. Jak wyjść poza tę nijakość i tworzyć momenty, które pozostają w pamięci? Na podstawie wieloletnich badań i praktycznych obserwacji bracia Heath pokazują, dlaczego niektóre przełomowe momenty tak naprawdę decydują o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku idą nasze działania oraz jak można kreować doświadczenia, które pozytywnie zmieniają zaangażowanie pracowników, ocenę klientów czy własne rozumienie siebie i świata. W ich książce znajdziesz porywające historie osób, które wyreżyserowały swoje własne wyjątkowe momenty, m.in. hotelarzy, którzy wyczarowali dla swoich gości chwile magii i z całkowicie przeciętnego obiektu stworzyli jedną z najbardziej rozchwytywanych lokalizacji w Los Angeles. Poznasz niezwykłą procedurę, która sprawia, że dwie obce osoby stają się najbliższymi przyjaciółmi po zaledwie 45 minutach spędzonych wspólnie w jednym pokoju (Co się dzieje w trakcie tych trzech kwadransów?), a także historię najmłodszej miliarderki na świecie, która przypisuje swoją niebywałą siłę pytaniu, jakie jej ojciec regularnie zadawał rodzinie przy kolacji. (O co pytał?) Ta książka ma coś do zaoferowania dla każdego – lekarza chcącego poprawić jakość doświadczenia pacjenta; lidera wielkiej korporacji, który zastanawia się, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników; małej firmy szukającej sposobu na wyróżnienie się z tłumu konkurencji; nauczyciela marzącego o prowadzeniu lekcji, które zapadają w pamięć. Powinien ją przeczytać każdy, kto chce dokonać nadzwyczajnych rzeczy i poszukuje planu działania. *** Dawno nie czytałem tak interesującej, praktycznej i przydatnej książki. Mam głowę pełną nowych pomysłów na motywowanie pracowników, uszczęśliwianie klientów, angażowanie uczniów, a nawet planowanie rodzinnych wakacji. Dzięki historiom opowiedzianym w Decydujących momentach uświadamiają nam, że możemy stać się bardziej wpływowymi liderami w życiu osobistym i zawodowym, jeśli zaczniemy dostrzegać „momenty” i nauczymy się je tworzyć. Craig Kreeger, dDyrektor generalny Virgin Atlantic Chip Heath ze Stanford i Dan Heath z Uniwersytetu Duke’a przekonują, że każda organizacja, która tworzy szczytowe momenty dla swoich klientów, pracowników czy uczniów, uzyska niebagatelne korzyści – od wręcz fanatycznej lojalności po wzrost przychodów. Z tej zabawnej i pouczającej lektury dowiesz się, jak tworzyć takie momenty i zdobyć dzięki nim przewagę konkurencyjną. Magazyn BizEd *** Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, gdzie prowadzi zajęcia z rozwoju strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom udoskonalić strategię i formy przekazu. Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego. Bracia Heath są autorami kilku bestsellerów z listy „New York Timesa”, m.in. takich tytułów jak Przyczepne historie, Pstryk! czy Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki.
Konsument w erze cyfrowej hiper-informacji Obecnie klienci funkcjonują w erze internetowej hiperdostępności informacji. Niezależne badania przeprowadzone przez Google i Forrester wykazały, że średnio około 70 procent nabywców ponad połowę swoich badań przed zakupem w trybie offline przeprowadza online. W rezultacie na sprzedaż znacznie większy wpływ ma to, co klient znajdzie o firmie i produkcie w sieci, niż to, co usłyszy od sprzedawcy. Słuchaj o co pytają klienci, a następnie szczerze odpowiadaj Marcus Sheridan, ekspert w zakresie inbound marketingu, skupił się przede wszystkim na zrozumieniu konsumentów i pokazaniu, w jaki sposób tworzyć i dystrybuować odpowiednie treści, by wywierać wpływ na decyzje potencjalnych klientów. Wytypował pięć kategorii pytań (oraz pięć rodzajów treści, które na nie odpowiadają), które zapewniają większy ruch, konwersje, leady i sprzedaż. Wyodrębnił tematy, które odbiorcy (zarówno B2B, jak i B2C) wyszukują najczęściej, gdy muszą podjąć decyzję zakupową. Dzięki lekturze jego książki dowiesz się także, jak: - wykorzystać nowe technologie do prowadzenia konwersacji z klientami w czasie rzeczywistym; - tworzyć efektywne treści na firmową stronę www, aby z powodzeniem przeprowadziły klienta przez całość lejka sprzedażowego; - wykonać we własnym zakresie siedem różnych nagrań wideo, które realnie przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji (badania pokazują, że materiały wideo w 2022 roku będą stanowiły 82 procent aktywności konsumenckiej w internecie); - wykorzystać moc insourcingu i zaangażować własny zespół do tworzenia świetnych treści. Co chce wiedzieć klient? to coś więcej niż książka, to podsumowanie pięciu lat testów i weryfikacji hipotez w prawdziwym świecie. To inspirujący mix najnowszych narzędzi content marketingu, praktycznych case studies oraz nowatorskiej strategii TAYA – They Ask, You Answer, która pokazuje jak prowadzić sprzedaż i marketing, by zdobyć zaufanie klientów odpowiadając wyczerpująco na ich pytania, problemy i wątpliwości. *** Kolejna książka o content marketingu? Nie! To TA książka! Znajdziesz w niej prostą i skuteczną metodę pozyskiwania klientów przy pomocy ich własnych pytań. Zmień perspektywę. Zapomnij o swoich wyobrażeniach. Przyjmij perspektywę klienta. Co chce wiedzieć klient? to pozycja obowiązkowa dla każdego sprzedawcy i content managera.
(…) Świat się zmienił i ludzie dziś odmiennie robią zakupy, odrzucając to, co było wcześniej. Skoncentruj się na lękach, pragnieniach, obawach i zmartwieniach twoich klientów. Co chce wiedzieć klient? to przede wszystkim swoista filozofia biznesu. To także jedna z najbardziej transparentnych książek o content marketingu, jakie czytałem. Marcus niczego w niej nie ukrywa. Otwarcie mówi o cenach i strategiach, kwalifikowaniu potencjalnych klientów, radzeniu sobie z trudnymi konkurentami .Przypomniały mi się wszystkie lekcje, jakie wyniosłem z pracy w handlu (…) podstawy, które większość firm ignoruje (a większość dużych agencji nie może pojąć). Jako wielki amator pisanych z uważnością, mądrych i przydatnych lektur chciałem wyrazić swój szacunek za świeżość i trafność tej książki. Roger C. Parker *** MARCUS SHERIDAN jest znanym ekspertem w dziedzinie inbound i content marketingu. Występuje na międzynarodowych konferencjach jako prelegent o niezwykłej umiejętności ekscytowania, angażowania i motywowania publiczności. Współpracując z setkami firm, pomaga im zyskać status najbardziej zaufanych marek w branży. Teksty Marcusa ukazują się w licznych publikacjach branżowych, między innymi w „New York Timesie”, dla którego Marcus pisze teksty jako „guru marketingu sieciowego”, czy w magazynie „Forbes”, na łamach którego został uznany za jednego z 20 „najbardziej intrygujących mówców” w 2017 roku. Opowieść o tym, jak zdołał uratować swoją firmę River Pools od katastrofy gospodarczej w 2008 r., znalazła się w wielu książkach, publikacjach i uniwersyteckich case studies na całym świecie.
Scott Galloway, profesor szkoły biznesu NYU i autor bestsellerów z pierwszych miejsc listy „New York Timesa”, przedstawia wnikliwą analizę tego, kto wygra, a kto może przegrać w świecie po pandemii. Epidemia COVID-19 zmieniła sypialnie w biura i poszerzyła przepaść między bogatymi i biednymi, młodymi i osobami starszymi, noszącymi maskę i nienawidzącymi masek. Niektóre firmy – takie jak sprzedawca sprzętu do ćwiczeń w domu Peloton, dostawca oprogramowania do wideokonferencji Zoom czy Amazon – z dnia na dzień zostały zasypane lawiną zamówień. Nad innymi – restauracjami, biurami podróży, hotelami czy organizatorami rozrywki na żywo – wisi widmo bankructwa.Dla niektórych firm, takich jak Facebook, Google, Apple, Spotify, Netflix, Tesla, Uber czy innych technologicznych gigantów, czas zamętu będzie okresem rozkwitu. W innych branżach, choćby w szkolnictwie i wyższej edukacji czy opiece zdrowotnej, bez kontaktu osobistego trudno będzie dostarczyć realną wartość swoim odbiorcom. Galloway oferuje w równym stopniu ostrzeżenia i nadzieje. Przy dużym współudziale Amazona, Apple’a, Google’a i Facebooka.Na szczęście Galloway nie tylko straszy. Stara się znaleźć w swych rozważaniach równowagę pomiędzy sceptycyzmem i nadzieją.To, co miało się wydarzyć w ciągu dziesięciu lat, nastąpiło zaledwie w ciągu kilku miesięcy, a Galloway, w swoim klasycznym stylu, pędzi w poprzek tych trendów, łącząc kropki, które dla innych są niewidoczne. I możesz się z nim nie zgadzać, ale ta książka zmusi cię do myślenia.To paradoks: pandemia COVID-19, która sparaliżowała dużą część światowej gospodarki, jednocześnie zdynamizowała zmiany. Zapoczątkowała nowe trendy, inne zawróciła, ale przede wszystkim – jak twierdzi Scott Galloway – wzmocniła dotychczasowe. Jego książka to w zamyśle przewodnik po postpandemicznej rzeczywistości. Ale nawet gdyby niektóre jego prognozy okazały się chybione, warto zapoznać się z diagnozą, z której wyrastają. Zamknięci w domach możemy sobie bowiem nie zdawać sprawy z tego, jak bardzo świat przyspieszył. Z prof. Gallowayem można się zgadzać lub nie, ale jego publikacje nie bez powodu wywołują szerokie dyskusje. Tak też jest w przypadku Post Corony; podobnie jak wcześniejsza Wielka Czwórka, tak i najnowsza książka Scotta Gallowaya zmusza do refleksji – nad biznesem, gospodarką, wreszcie nad naszymi własnymi nawykami. To ciekawy wstęp do tego, by kompleksowo zrozumieć, jak daleko idące skutki będzie miała pandemia koronawirusa. Michał Wąsowski, dziennikarz Business Insider Polska SARS jest zły, ale nie jest wieczny. Scott Galloway ma pomysł, co zrobić, by i tym razem sprawdziło się porzekadło, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Potraktujcie tę książkę jako dobre otwarcie debaty, która powinna już trwać. Teraz się decyduje, jak będziemy żyli, gdy szok tej pandemii minie. Jacek Żakowski, dziennikarz „Polityki”, kierownik Katedry Dziennikarstwa w Collegium Civitas Tę książkę czyta się szybko i płynnie, a zawartym w niej argumentom trudno się oprzeć. To niesamowicie przejrzysta analiza bieżących wydarzeń i ich potencjalnych konsekwencji dla przyszłości. SCOTT GALLOWAY wykłada marketing na Stern School of Business przy NUY, prowadzi też aktywną działalność przedsiębiorczą. W 2012 roku został zaliczony przez Poets & Quants do grona najlepszych światowych profesorów biznesu. Założył dziewięć firm, w tym Prophet, Red Envelope oraz L2. Jest autorem bestsellerów Wielka czwórka oraz The Algebra of Happiness. Zasiadał w radach dyrektorów The New York Times Company, Urban Outfitters oraz Haas School of Business przy UC Berkeley. Dociera do milionów odbiorców za pośrednictwem podcastów Prof G i Pivot, bloga No Mercy/No Malice oraz kanału Prof G w serwisie YouTube. W 2002 roku „Adweek” uznał Pivota za najlepszy podcast biznesowy roku. W 2019 roku Galloway założył internetową platformę edukacyjną Section4, za pośrednictwem której przekazuje praktykom wiedzę na temat strategii biznesowej (section4.com).
Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniają się jak wirusy? Dlaczego pewne produkty bądź usługi stają się popularne wśród konsumentów, a inne nigdy nie osiągają sukcesu? Czy można nauczyć się zarażać ideami i sprawić, aby nasze treści stały się viralem?
Niezależnie od tego, czy zawodowo zajmujesz się marketingiem, polityką, inżynierią, prowadzisz własną firmę, czy jesteś wykładowcą, musisz wiedzieć, jak zyskać rozgłos dla swoich produktów czy idei. Menedżerowie marek chcą, aby mówiono o ich produktach. Politycy chcą, by ich poglądy rozniosły się w społeczeństwie. Liderzy chcą, by podążano za ich wizją i strategią. Ta książka zawiera wyjaśnienie przyczyn, dla których pewne treści stają się tematem rozmów, są udostępniane lub naśladowane.
Jonah Berger, profesor marketingu z Wharton School, pokazuje, jak oddziaływanie społeczne przyczynia się do sukcesu produktów, usług czy zachowań. Wraz ze swoim zespołem Berger wyodrębnił sześć kluczowych zasad STEPPS, które sprawiają, że pewne treści stają się zaraźliwe. Te sześć zasad viralowości posiadają produkty lub idee, które stanowią walutę społeczną, wywoływane są przez skojarzenia, same wywołują emocje, są jawne oraz mają praktyczną wartość, a także dają się wpleść w opowieść.
Książka Efekt viralowy zawiera zarówno wyniki przełomowych badań naukowych oraz najnowszą wiedzę na temat działania marketingu szeptanego i psychologii tłumu, jak i fascynujące historie zwykłych ludzi, produktów i idei, którym udało się osiągnąć sukces dzięki zastosowaniu omówionych w niej narzędzi. Dowiesz się z niej m.in, w jaki sposób luksusowa restauracja zdobyła popularność dzięki zwykłej kanapce, dlaczego niektóre kampanie przeciw narkotykom mogą przyczyniać się do wzrostu narkomanii oraz dlaczego ponad 200 milionów konsumentów obejrzało reklamę z pozoru wyjątkowo nudnego produktu – blendera. A przede wszystkim znajdziesz w tej książce konkretne i skuteczne techniki, pozwalające ci stworzyć teksty, reklamy, nagrania wideo czy posty na FB, którymi twoi odbiorcy będą chcieli się spontanicznie podzielić.
***
Jeśli zależy ci na tym, aby zdobyć większy rozgłos, zwłaszcza gdy masz do dyspozycji niewielki budżet, musisz przeczytać tę książkę. Efekt viralowy zdradza, w jaki sposób sprawić, by twój produkt zyskał szalone powodzenie.
— Chip Heath, współautor książek Przyczepne historie oraz Decyduj
Dlaczego niektóre idee rozprzestrzeniają się nagle, niemalże z dnia na dzień, a inne po prostu znikają? Co sprawia, że niektóre produkty zyskują ogromną popularność, podczas gdy innym nigdy się to nie udaje? Jonah Berger zna odpowiedzi na te pytania, a teraz dzięki jego książce Efekt viralowy my również ją znamy.
- Charles Duhigg, autor bestsellera Siła nawyku
Zaraźliwy traktat na temat marketingu viralowego (…) Berger pisze z werwą i w atrakcyjny sposób, zręcznie biorąc pod lupę kwestie z pogranicza psychologii poznawczej i zachowań społecznych, a jego celem jest pomoc ludziom biznesu w zdobywaniu rozgłosu. W efekcie otrzymujemy przydatny i zajmujący elementarz, który przedstawia diagnozę niezliczonych i wprawiających w konsternację epidemii w kulturze popularnej.
„Publishers Weekly”
***
JONAH BERGER jest profesorem na Wydziale Marketingu w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt artykułów opublikowanych w prestiżowych czasopismach naukowych, a o wynikach jego badań pisano w: „The New York Times”, „The Wall Street Journal”, „The Washington Post”, „Harvard Business Review”, „BusinessWeek” oraz „Fast Company”. Berger otrzymał wiele nagród zarówno jako naukowiec, jak i pedagog, w tym także tytuł „Iron Prof.”, przyznawany w konkursie organizowanym przez Wharton School.
Oprócz Efektu viralowego, napisał także książkę Nieświadome wybory. Ukryte czynniki wpływające na nasze zachowanie (wyd. MT Biznes, Warszawa, 2017r.)
Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować. Pisząc „Motywacje lidera” prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę w swojej dotychczasowej karierze, Patrick Lencioni postanowił wciągnąć czytelników w rozmowę między dwoma konkurującymi dyrektorami generalnymi. Shay Davis od pół roku kieruje firmą Golden Gate Alarm i powoli zaczyna się martwić, że nie radzi sobie tak dobrze, jak powinien. Nie ma się do kogo zwrócić i ostatecznie decyduje się zasięgnąć rady od kogoś, kogo w normalnych okolicznościach na pewno nie poprosiłby o pomoc. Zaprasza na rozmowę Liama Alcotta, dyrektora firmy, która radzi sobie na rynku znacznie lepiej niż Golden Gate, a którego on osobiście szczerze nie znosi. Powstała wciągająca i inspirująca opowieść biznesowa – pełna zaskakujących zwrotów akcji, połączona z praktycznymi poradami dla liderów – kończy się ostatecznie w sposób równie nieoczekiwany, co odkrywczy. Po drodze Lencioni zachęca czytelnika do szczerej autorefleksji i podpowiada, jak zmienić podejście do pięciu najważniejszych obszarów pracy. Dzięki jego radom liderzy mogą uniknąć błędów, które mogłyby spowolnić rozwój ich organizacji, a nawet zaszkodzić ludziom, których powinni wspierać i inspirować do rozwoju i osiągania celów. *** Bodaj najlepsza opowieść, jaka wyszła do tej pory spod pióra Pata. Postaci są autentyczne, fabuła dynamicznie się rozwija, a kolejne zwroty akcji co rusz zaskakują czytelnika. No i oczywiście płyną z niej cenne lekcje dla każdego, kto chce być liderem. Elizabeth Bryant, dyrektor ds. edukacji Southwest Airlines Jeśli się obejmuje rolę lidera z niewłaściwych powodów, ludzie mogą na tym mocno ucierpieć. Pat napisał zwięzłą i wciągającą historię, która pomaga liderom zrozumieć własną motywację i objąć właściwy kurs. Henry Cloud, autor bestsellerowych książek Sztuka mówienia „Nie”, Necessary Endings, The Power of the Other Lencioni znów to zrobił! W książce Motywacje lidera wyjaśnia jasno i klarownie, jak motywacja wpływa na nasz sukces. Zamierzam dać tę książkę do przeczytania wszystkim naszym początkującym i potencjalnym przyszłym liderom nawet jeszcze przed rozpoczęciem przygotowań do objęcia roli przywódczej. Amy Bastuga, dyrektor ds. HR Radio Flyer *** PATRICK LENCIONI jest założycielem i prezesem Table Group, która od 1997 roku wspiera liderów w budowaniu zdrowych organizacji. Z jego rad korzystają liderzy na całym świecie, w bardzo różnych organizacjach. Do grona jego klientów należą korporacje międzynarodowe, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa, profesjonalne drużyny sportowe, wojsko, organizacje non-profit, szkoły i kościoły. Lencioni jest autorem jedenastu bestsellerów, w tym książek Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu oraz Odkryj się. Wcześniej pracował w Oracle, Sybase oraz w firmie konsultingowej Bain & Company.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?