II WYDANIE UAKTUALNIONE I ROZSZERZONE – ZAWIERA NOWE BADANIA, MODELE I PODEJŚCIE! Bestsellerowy przewodnik Droga Toyoty po legendarnej filozofii Toyoty i jej systemie produkcyjnym został uzupełniony o nowe modele wspierające innowacje i jakość w twojej firmie.
To uaktualnione i poprawione wydanie nadal koncentruje się na 14 zasadach zarządzania, dzięki którym książka stała się tak popularna, ale zawiera także nowe studia przypadku zarówno z obszaru produkcyjnego, jak i usługowego. Przedstawia zrewidowany model 4P oraz nową generację systemów lean, które wykorzystują technologię, by wspierać ludzi i procesy.
To wydanie zawiera wszystko, czego potrzebujesz, by twoja firma zmieniła się w światowej klasy innowatora i zdobyła przewagę konkurencyjną w coraz bardziej nieprzewidywalnym otoczeniu biznesowym, a także by w bliskiej przyszłości stała się rentowna, stabilna i osiągała coraz lepsze wyniki.
Guru zarządzania i pionier ciągłego doskonalenia – Jeffery K. Liker przedstawia zrewidowany model rozwoju firmy, w którego centrum znajduje się myślenie naukowe. Wyjaśnia stosowany przez Toyotę i inne wiodące przedsiębiorstwa proces kształtowania naukowego nastawienia u liderów i pracowników, który zamiast na teoretyzowanie i formułowanie założeń stawia na głęboką obserwację i eksperymentowanie. Liker zagląda do tego, co kryje się pod powierzchnią wielu programów Lean Six Sigma, i pokazuje, jak zgrać doskonałość operacyjną ze strategią biznesową dzięki rozwojowi ludzi, którzy pomagają swoim zespołom sprostać pozornie niemożliwym wyzwaniom. Zdradza, jak tworzyć kulturę ciągłego uczenia się oraz środowisko, które nie tylko akceptuje zmianę, ale wręcz się za nią opowiada.
Droga Toyoty. II wydanie dostarcza informacji, wnikliwych spostrzeżeń i inspiracji, dzięki którym można przyśpieszyć procesy, ograniczyć straty i poprawić jakość oraz samodzielnie opracować swoją własną drogę ku ciągłemu doskonaleniu. *** 2022 to w Polsce znakomity rok dla fanów ciągłego doskonalenia. W krótkim czasie na naszym rynku ukazały się dwie kultowe pozycje z tego obszaru: dopełnienie trylogii Masaakiego Imai Strategia Kaizen i uaktualnione wydanie bestselleru Jeffreya K. Likera Droga Toyoty. Jeffrey Liker, koncentrując się na kultowych 14 zasadach zarządzania, uzupełnia swoje dzieło o nowe studia przypadku z obszarów produkcyjnych i usługowych. Przytaczając Taiichiego Ohno i Masaakiego Imai – klasyków ciągłego doskonalenia – przypomina, że podstawą tej sztuki jest ustanowienie standaryzowanych procesów (Zasada 5). Świetne kompendium wiedzy dla menedżerów chcących wykorzystać możliwości tkwiące w Lean/Kaizen dla rozwoju własnych organizacji. - Mariusz Bryke, CEO KAIZEN Institute Poland Zasady i praktyki Toyoty odegrały fundamentalną rolę w Starbucks, a mogą sprawdzić się w każdej firmie, także z obszaru sprzedaży detalicznej i usług. Nowe wydanie Drogi Toyoty, pełne przykładów spoza obszaru produkcyjnego, powinno być lekturą obowiązkową każdego współczesnego lidera biznesowego. - Scott Heydon, były wiceprezes ds. strategii globalnej w Starbucks Coffee Company Droga Toyoty Jeffa Likera jest już od dawna niezrównanym klasykiem, który zabiera nas w podróż do wnętrza kultury i systemu zarządzania Toyoty.
W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka. Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym. W Humanokracji Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą. Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach.Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje. Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy. Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka. *** To jest nowy model zarządzania, którego szukamy od dziesięcioleci. Hamel i Zanini w końcu go znaleźli! – JIM WHITEHURST, były przewodniczący rady dyrektorów IBM Trudno sobie wyobrazić lepszy poradnik rozmontowywania biurokracji i tworzenia miejsc pracy, które w pełni wykorzystywałyby potencjał zajmujących je ludzi. – ADAM GRANT, autor książek Buntownicy oraz Leniwy umysł, gospodarz podcastu WorkLife Humanokracja to plan działania, za pomocą którego można uwolnić potencjał kreatywności i energię tkwiącą w organizacjach, a jednocześnie zapewnić im zdolność do trwania nawet w obliczu przeciwności losu. Plan ten zakłada wykorzystanie niesamowitego atutu, który posiada każda firma – czyli ludzi. – GEN. STANLEY MCCHRYSTAL, emerytowany wojskowy Armii Stanów Zjednoczonych, autor Team of Teams, bestsellera „New York Times” Humanokracja to najważniejsza książka o zarządzaniu, jaką czytałam w ostatnich latach. To uszczegółowione i przekonujące opracowanie, oparte na rozległych badaniach i danych naukowych, z którego wynika, że biurokracja rodzi dla naszego społeczeństwa ogromne koszty.
Czego możesz się nauczyć od prawdziwej legendy Doliny Krzemowej i całego panteonu kultowych liderów? Że kluczem do sukcesu w skalowaniu biznesu nie jest talent, sieć znajomości czy doskonała strategia. Najważniejszy jest przedsiębiorczy umysł — swoiste nastawienie na przedsiębiorczość, które można kształtować i rozwijać. Reid Hoffman — założyciel LinkedIn, inwestor w funduszu inwestycyjnym VC Greylock Partners — jest rozchwytywanym doradcą szefów firm i państw. W każdym odcinku swojego podcastu Masters of Scale rozmawia z innym gościem wizjonerem. Jego rozmówcami byli zarówno liderzy kultowych firm takich jak Apple, Nike, Netflix, Spotify, Starbucks, Google, Instagram czy Microsoft, jak i założyciele nowatorskich i przełomowych start-upów, m.in. 23andMe, TaskRabbit, Black List i Walker & Company, które rozwiązują problemy XXI wieku. Wszystkie barwne historie, wnikliwe analizy i wnioski współczesnych założycieli i liderów zostały zebrane w niniejszą książkę. Łączą się w niej w zestaw praktycznych, choć często sprzecznych z intuicją, zasad. Jak wpaść na dobry pomysł i przekształcić go w skalowalny biznes? Czego możemy się nauczyć, słysząc „niepewne NIE”? Kiedy powinniśmy przestać słuchać naszych klientów? Które pożary należy gasić natychmiast, a którym można pozwolić się tlić? I czy próbując uczynić ten świat lepszym miejscem, można zarobić jakieś pieniądze?(Odpowiedź: Tak. Ale zyski i wartości muszą iść ze sobą w parze). Dzięki tej książce poznasz nie tylko zwycięskie strategie współczesnych liderów skalowania, ale także dowiesz się o ich licznych i czasem naprawdę żenujących błędach oraz chwilach porażek. Ale co najważniejsze –ich historie pokażą Ci, jak przejść do fazy rozwoju, w której Twoja firma będzie osiągać wysokie i szybko rosnące przychody przy jednoczesnych wysokich zyskach. *** A gdybyś tak, zamiast uczyć się od jednego przedsiębiorcy, mógł jednocześnie przyswoić wiedzę od wielu najznamienitszych założycieli firm naszych czasów?Ta książka, łącząc wciągające historie z praktycznymi wnioskami i spostrzeżeniami liderów światowego formatu, pomoże ci zrealizować twoje największe, najodważniejsze pomysły. —ADAM GRANT, autor bestsellerów „New York Timesa” Leniwy umysł i Buntownicy oraz gospodarz podcastu TED WorkLife Książka, którą trzeba zabrać ze sobą na bitwę, jaką jest budowanie firmy lub kariery. Jest pełna dobrze napisanych historii, ale najważniejszym jej elementem są wnioski, które wyciąga z nich Hoffman — konkretne, praktyczne i łatwe do zapamiętania. —REED HASTINGS, współzałożyciel i dyrektor generalny Netflixa Reid Hoffman wyśmienicie potrafi przejść prosto do sedna każdego przypadku biznesowego i zamienić go w niezapomnianą lekcję. Jeśli jesteś na etapie skalowania swojej firmy — lub po prostu lubisz dobrze opowiedziane historie — to jest książka, w której się rozsmakujesz. —BOB IGER, prezes i dyrektor wykonawczy The Walt Disney Company Bez względu na to, czy prowadzisz start-up, czy próbujesz wprowadzić zmianę w dużej organizacji, zasady biznesowe przedstawione w tej książce pomogą ci wdrożyć swoją strategię w sposób kreatywny, spójny i realistyczny. —SATYA NADELLA, dyrektor generalny Microsoft Corporation Aby móc być przywódcą z wizją i sercem, należy zacząć od słuchania i uczenia się od innych. Książka ta składa się z krótkich historii, z których każda stanowi oddzielną ważną lekcję. Jest pełna konkretnych (czasem zaskakujących!) rad, które pomogą ci przyspieszyć twoją podróż. —ANGELA AHRENDTS, była dyrektor generalny Burberry i szefowa działu Apple Retail
Cyberatak to dzisiaj jedno z poważniejszych zagrożeń dla biznesu, a przygotowanie firmy do ataku hakerów, który nieuchronnie nastąpi, to jedno z największych wyzwań dla kadry zarządzającej. Mimo że o cyberbezpieczeństwie mówi się dużo, komunikaty, które docierają do typowego menedżera, trudno przełożyć na konkretne działania zarządcze. Książka Zdążyć przed hakerem jest próbą sprostania temu wyzwaniu i przygotowania menedżerów do udziału w dyskusji z ekspertami. Skupia się na elementach zarządzania cyberbepieczeństwem wybranych tak, aby nie wymagały one wiedzy specjalistycznej, a jednocześnie pokazywały związek między technologią informatyczną i nowoczesnym biznesem. Cyberbepieczeństwo jest w niej pokazane z perspektywy procesów zarządczych, standardów dobrej praktyki i wybranych regulacji. Jakub Bojanowski, wykorzystując swoje ponad 20-letnie doświadczenie doradcy, zdobyte podczas współpracy z instytucjami ze wszystkich ważniejszych działów gospodarki, pokazuje, że aktywny udział kadry menedżerskiej w zarządzaniu bezpieczeństwem jest nie tylko możliwy, ale także wcale nie tak skomplikowany, jak się powszechnie uważa. Więc jeśli chcesz zrozumieć, na jakie cyberzagrożenia musimy być przygotowani, to w tej książce znajdziesz nie tylko wyjaśnienia najważniejszych terminów, lecz także przydatne przykłady i case studies z praktyki zawodowej autora, które pokazują, że każdy menedżer, nawet z bardzo podstawową wiedzą z zakresu informatyki, może pełnić ważną funkcję w tworzeniu firmowego programu cyberbezpieczeństwa. Po przeczytaniu tej książki: Dowiesz się, w jaki sposób hakerzy wybierają swoje ofiary, jak działają i jaką mają motywację. Zidentyfikujesz zasoby informatyczne firmy, które są szczególnie narażone na cyberzagrożenia. Poznasz standardy i kanony dobrej praktyki w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji. Dowiesz się, jak kadra menedżerska powinna współpracować z fachowcami technicznymi i specjalistami od bezpieczeństwa, aby wspierać rozwój biznesu. Zrozumiesz, w jaki sposób i dlaczego pieniądz elektroniczny i systemy płatności on-line są narażone na ataki hakerów i dlaczego stosowane w tym obszarze zabezpieczenia i technologie muszą być cały czas rozwijane. Poznasz działania, które należy podejmować, aby ataki hakerów wykrywać odpowiednio wcześnie i ograniczać ich negatywne skutki. Dowiesz się, jak postępować, aby w sytuacji, kiedy firma jest ofiarą cyberataku, swoimi działaniami nie pogłębiać kryzysu i zachować swój wizerunek sprawnego i kompetentnego menedżera, który jest w stanie sprostać nawet tak trudnemu wyzwaniu. *** Przez ostatnie lata liderzy organizacji kierowani radami profesjonalistów i konsultantów specjalizujących się w cyberbezpieczeństwie sukcesywnie wprowadzali firmy na wyższy poziom świadomości zarządzania bezpieczeństwem. Z czasem pewne rozwiązania zadomowiły się w przedsiębiorstwach, nie nadążając za niezwykle dynamicznym środowiskiem zagrożeń cyberprzestrzeni. Zdążyć przed hakerem w zupełnie nowy sposób pokazuje, że podążanie za „normami” i regulacjami oraz szablonowe podejście do zarządzania cyberbezpieczeństwem to przeszłość. Książka w praktyczny sposób obrazuje, jak budować wartość biznesu i redukować jego koszty poprzez odpowiednie, na bieżąco weryfikowane praktyki zarządcze w zakresie zarządzania cyberryzykiem. Głęboko wierzę, że książka Kuby Bojanowskiego w dużym stopniu przyczyni się do podnoszenia świadomości, znaczenia profilaktyki oraz budowania odporności firm na zagrożenia, które jak otaczający nas świat zmieniają się i ewaluują każdego dnia. - Marcin Ludwiszewski, wieloletni lider i ekspert ds. cyberbezpieczeństwa w organizacjach prywatnych i publicznych. Zachowania ludzkie zmieniają się wolniej od technologii, co tworzy najgroźniejszą lukę w obszarze cyberbezpieczeństwa, którą na razie można zniwelować tylko poprzez budowanie świadomości dotyczącej cyberzagrożeń z naciskiem na działania socjotechniczne oraz popełniane błędy. (…)
Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście. Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu. Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1. Wykorzystaj badania nauki o szczęściu do prowadzenia biznesu. Pomóż pracownikom rozwijać się – zarówno osobiście, jak i zawodowo. Staraj się zmienić świat. Aaa, i zarabiaj pieniądze… Brzmi jak kompletne szaleństwo? Są to wszystko standardowe procedury operacyjne w Zappos, internetowej firmie detalicznej, która zarabia ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto rocznie. Po zadebiutowaniu w roku 2009 jako najwyżej plasująca się nowa firma na corocznej liście „Najlepsze firmy, dla których warto pracować” magazynu „Fortune” Zappos zostało przejęte przez Amazon w transakcji wycenionej na ponad 1,2 miliarda dolarów w dniu zamknięcia. W Dawaj innym szczęście dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po założenie LinkExchange, prowadzenie Zappos i jeszcze więcej. Prowadzone w szybkim tempie i realistyczne Dawaj innym szczęście pokazuje, jak mocno odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być potężnym modelem dla osiągania sukcesu – i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście. *** Ta książka jest fantastyczna. To, jak Tony i Zappos rozwinęli się do miliarda dolarów w sprzedaży brutto, jest tylko początkiem. Porusza ona wszystko – od pozyskiwania funduszów po znajdowanie szczęścia, od autentycznych e-mali po listy kontrolne. Mocno osobista i mocno praktyczna. – Tim Ferriss, autor bestsellera 4-godzinny tydzień pracy
TRZECIA DEKADA. Świat dziś i za 10 latDlaczego Federacja Rosyjska zaatakowała Ukrainę? Jak może skończyć się trwający konflikt oraz jakie mogą być dalsze konsekwencje? W jednym ze swoich artykułów z 2019 roku autor przewidział inwazję na Ukrainę z 2022 roku. Książka zawiera blisko 200 stron innych prognoz dotyczących najważniejszych państw oraz regionów świata, a także możliwego wyniku rywalizacji w trójkącie USA-Chiny-Rosja. Wszystko to oparte o ponad 400-stronicowe opracowanie zawierające analizy: geopolityczne, gospodarcze, demograficzne, geograficzne oraz historyczno-kulturowe."TRZECIA DEKADA. Świat dziś i za 10 lat" to napisane przystępnym językiem prawdziwe kompendium wiedzy dotyczącej 35 państw (w tym Polski) oraz 7 regionów. Opisane zostały największe atuty oraz słabości poszczególnych krajów oraz relacje między nimi. Czytelnik otrzymuje sporą dawkę konkretnej wiedzy, na podstawie której może wyciągnąć własne wnioski i porównać je z wnioskami oraz prognozami autora. Ten stara się odpowiedzieć na wiele aktualnych pytań: dlaczego Republika Federalna Niemiec dążyła do ukończenia ropociągu Nord Stream II? Czy Chiny staną się światowym hegemonem czy też polegną w drodze na sam szczyt? Czy Stany Zjednoczone utrzymają globalny prymat? Wreszcie, czy nurt wydarzeń prowadzi Polskę w dobrym kierunku?"TRZECIA DEKADA. Świat dziś i za 10 lat" to kompleksowy, geopolityczny przewodnik po teraźniejszości z drogowskazem na przyszłość. Struktura treści pozwala w łatwy sposób odszukać interesujące nas zagadnienie oraz wrócić do lektury wybranego fragmentu. Jest to tym ważniejsze, że książka należy do tych, do których się często wraca po przeczytaniu. Po to by przypomnieć sobie meandry polityki zagranicznej dotyczące danego zagadnienia lub choćby po to by sprawdzić, czy autor miał rację w swoich przewidywaniach.
Angielski żeglarz Robert Walton utknął wśród arktycznych lodów. Pewnego dnia do jego statku dociera na saniach wycieńczony rozbitek: szwajcarski przyrodnik Wiktor Frankenstein. Gdy odzyskuje siły, rozpoczyna niesamowitą opowieść o najwspanialszym i najstraszniejszym dziele swego życia: ulepionej w laboratorium ludzkiej istocie, która obróciła się przeciwko niemu… Język angielski Poziom B2 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Frankenstein przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Frankenstein dostępne na poltext.pl/pobierz Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia ·na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; ·w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; ·dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; ·odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY
Jak dorastać w ekstrawertycznym świecie? Pamiętaj, że spokojny temperament to ukryta supermoc! Introwertycy dokonują niewiarygodnych wyczynów z powodu swojego spokojnego temperamentu, a nie wbrew niemu. Akceptuj i ceń siebie – takim, jakim jesteś. Świat cię potrzebuje. Istnieje mnóstwo sposobów, na jakie twój spokojny styl może się w pełni wyrażać, trafiać i przemawiać do innych. Niech ta książka będzie dla ciebie rodzajem podręcznika, który pomoże ci lepiej wykorzystywać cudowne właściwości i zdolności, jakie posiadasz. „W gimnazjum wpadałam w przerażenie za każdym razem, kiedy musiałam zabierać głos przed całą klasą. Kiedy miałam omówić treść jakiejś książki, w nocy nie mogłam spać ze zdenerwowania. Pewnego razu byłam tak przestra-szona, że stanąwszy przed klasą zamarłam w bezruchu i nie potrafiłam wydo-być z siebie ani słowa. Tymczasem dziś, występując w roli adwokata wszyst-kich introwertyków, pojawiam się na ekranach telewizorów i komputerów, a także na scenach i estradach w różnych miejscach na całym świecie, wygła-szając wykłady i przemawiając do tysięcy osób zgromadzonych w wielkich salach. (…) Różni ludzie często pytają mnie, czy stałam się ekstrawertykiem, teraz, kiedy już czuję się tak swobodna i pewna siebie podczas publicznych wystą-pień i udzielania komentarzy w mediach. Ja jednak przez te wszystkie lata wcale nie zmieniłam się w jakiś fundamentalny sposób. Nadal czuję się cza-sami skrępowana i onieśmielona. No i niezmiennie uwielbiam swoje ciche i spokojne, refleksyjne ja. Udało mi się odkryć w sobie, uwolnić i wykorzysty-wać moc bycia cichym i spokojnym. Ty też możesz tego dokonać!” [fragment] SUSAN CAIN woli słuchać niż mówić, a nad grupowe posiedzenia przedkłada pogawędki w wąskim gronie. Realizuje jednak wielkie marzenia i stawia przed sobą bardzo śmiałe cele, nie widząc żadnej sprzeczności między nimi a swoją cichą i spokojną naturą. Absolwentka Princeton University i Harvard Law School, Cain jest współzałożycielką firmy Quiet Revolution oraz autorką Ciszej proszę…, książki, która została już przełożona na czterdzieści języków i od ponad czterech lat utrzymuje się na liście bestsellerów „New York Timesa”. Jej wystąpienie na forum TED obejrzało w internecie już ponad 12 milionów osób.
Nowe podejście do zarządzania, budowania zespołów i wytwarzania wartości przez firmy. Jednym z charakterystycznych elementów nowego świata, opartego na informacji, wiedzy i kapitale niematerialnym, jest nowy typ pracownika. Pracownicy wiedzy (ang. knowledge workers) właściwie dominują dziś we wszystkich branżach. Na takie osoby nie działają konwencjonalne systemy motywacyjne, nie chcą być zasobem, kosztem czy trybem w maszynie. Chcą się uczyć i stale rozwijać, ale nie tylko w ramach wyznaczonych formalnie procesów edukacyjnych. Dla pracowników wiedzy uświadomienie sobie sensu własnej pracy i podejmowanych wysiłków jest warunkiem koniecznym do zaangażowania się. Powstaje pytanie: czy Ty, Twoja firma lub jej menedżerowie jesteście gotowi zarządzać takim intelektualnym kapitałem? Bo jeśli zastosujecie stare metody wobec nowego typu pracownika, to się nie uda. Pracownicy wiedzy odejdą gdzie indziej. Bez wahania. Dlatego doktorzy biznesu: Joanna Heidtman i Piotr Piasecki świadomi tego nowego paradygmatu napisali Sensotwórczość – publikację pełną konkretnych narzędzi pozwalających skutecznie przewodzić pracownikom wiedzy we współczesnych firmach oraz sprawnie nawigować po zmiennej rzeczywistości biznesowej. Książka oparta jest na przypadkach konsultingowych oraz zbudowana wokół warsztatów prowadzonych przez autorów dla kadry menedżerskiej w wielu polskich firmach. Liderzy znajdą więc w niej swoje rzeczywiste dylematy i wyzwania, na które autorzy dają krótkie i skondensowane podpowiedzi, przedstawiają sprawdzone techniki i konkretne wskazówki. Duet Heidtman & Piasecki wziął pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań. Autorzy zajmują się zarówno kapitałem ludzkim (różnorodne zespoły, przywództwo tworzące wartość), organizacyjnym (innowacyjność, uczenie się, metody wspierające współdziałanie, otoczenie sprzyjające tworzeniu wartości), jak i kapitałem relacyjnym (sieci społeczne). A przede wszystkim pokazują konkretne metody (m.in. Team Mirror, ILead, Przywództwo 7 planet) wykorzystywane do motywowania, przeprowadzania przez zmiany czy do rozwoju współczesnych zespołów. *** Czytelniku, który wziąłeś tę książkę do ręki i czytasz te słowa, wiedz, że masz przed sobą znakomite kompendium wiedzy, a zarazem narzędzie diagnozy i samodoskonalenia, stworzone po to, by pomóc Ci lepiej odnajdywać się w błyskawicznie zmieniającym się świecie biznesu, rynku, organizacji i zarządzania. To pierwsza polska książka, która kompetentnie i wyczerpująco opisuje zasadniczą zmianę w pojmowaniu zjawisk mikro- i makroekonomicznych (zmianę paradygmatu) oraz przejawianie się tej zmiany w nastawieniu i motywacjach najmłodszych generacji pracowników. Wojciech Eichelberger, psychoterapeuta, coach, trener, doradca biznesu, współtwórca i dyrektor Instytutu Psychoimmunologii (IPSI) Sensotwórczość to książka pełna wdzięczności i pragnienia harmonii, zachęcająca do głębszego poszukiwania sensu w pracy i otoczeniu, w którym się żyje. Podpowiada, w jaki sposób nasza życiowa energia może być w pełni wykorzystana i stać się impulsem do pozytywnych zmian. Sam często zadaję sobie pytania: Kim jestem? Po co żyję? I jaką wartość mogę wnieść do świata. Odpowiedzi na nie sprawiają, że staję się wrażliwszy na otoczenie. Marek Kamiński, polski polarnik, podróżnik, przedsiębiorca Od kilkunastu lat obserwujemy na całym świecie powolną, ale utrwalającą się zmianę roli, jaką praca odgrywa w naszym życiu. Coraz więcej ludzi upatruje w niej nie tylko sposobu na zapewnienie sobie odpowiednich środków finansowych, ale przede wszystkim celu, dla którego warto żyć.
Język angielski - Poziom B1 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ •CZYTAJ– dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Alice in Wonderland przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. •SŁUCHAJ– pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Alice in Wonderland dostępne na poltext.pl/pobierz. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. wymowę. W każdej książce znajduje się specjalny kod, który umożliwia pobranie wersji audio (pliki mp3). •ĆWICZ– do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia: - na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; - w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; - dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; - odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. Alicja nie oszalała ani nigdzie nie wpadła. To Ty wpadłeś Czytelniku. W świat i czary języka. Bo to prawdziwa kraina czarów. A my przez przyzwyczajenie tracimy ją z oczu i potem robi się nudno. Nie śpij. Teraz dopiero zaczyna być fajnie. Powodzenia! Magiczna podróż, na pograniczu snu i jawy, małej dziewczynki do fantastycznej krainy, w której wszystko może się zdarzyć. Marta Fihel– anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników. Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak– wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego. Pracował jako tłumacz agencyjny i książkowy, współautor kilkunastu podręczników do nauki języka angielskiego, twórca największego polskiego darmowego słownika internetowego ling.pl Grzegorz Komerski– absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego. Prowadzi blog poświęcony historii języków i etymologii.
Ta książka to pierwszy krok dla wielu przyszłych przedsiębiorców! Przed założeniem firmy dręczą nas miliony wątpliwości, a potem, kiedy już prowadzimy własną działalność, mamy do podjęcia tysiące decyzji. Każdą z tych decyzji można przyrównać do wyboru dróg na rozstaju. Iść w lewo czy w prawo? Niestety często wybieramy źle. I dlatego powstała ta książka. To zbiór konkretnych wskazówek, jak odnieść sukces we własnym biznesie, sformułowanych na podstawie ponad tysiąca godzin rozmów z najbardziej inspirującymi ludźmi z całego świata. John Lee Dumas jest twórcą i gospodarzem nagradzanego podcastu Entrepreneurs on Fire. Przeprowadził wywiady z ponad 3 tysiącami znanych przedsiębiorców, które zostały odsłuchane przez ponad 100 milionów ludzi. Jego gośćmi byli między innymi Tony Robbins, Barbara Corcoran i Gary Vaynerchuk. Na podstawie tych rozmów Dumas opracował listę 17 prostych kroków, umożliwiających pokonanie drogi od pomysłu, przez rozwój sprzedaży i marketingu, aż do stabilnej finansowo firmy. Dzięki jego książce: •Odkryjesz kluczowe kroki, jakie podejmują odnoszący sukcesy przedsiębiorcy. •Rozwiejesz wątpliwości i przełamiesz obawy, które obecnie odczuwasz. •Unikniesz pułapek, w które wpadli niezliczeni założyciele własnych firm. •Zbudujesz „studnię wiedzy”, do której możesz sięgnąć za każdym razem, gdy potrzebujesz inspiracji lub motywacji. Wszystko jest możliwe i osiągalne, musisz tylko zignorować ogrom koszmarnych rad, którymi zaśmiecone są media społecznościowe i internet, i po prostu wykonać opisane w tej książce 17 kroków. Czas pożegnać strach, wątpliwości i przywitać się z Twoją wersją niezwykłego sukcesu i przynoszącą dochody własną firmą. *** „Wszyscy chcielibyśmy osiągnąć niepospolity sukces, a John Lee Dumas wyjaśnia, jak możemy to zrobić. Na podstawie własnych doświadczeń z budowania firmy od zera do wartości wielu milionów dolarów definiuje mądre i proste działania, które pozwalają uzyskać znakomite wyniki”. - Dorie Clark, autorka książki Odkryj siebie na nowo; wykłada w Katedrze Kształcenia Menedżerów, Fuqua School of Business przy Duke University „Ambitni przedsiębiorcy mogą zacierać ręce, ponieważ właśnie na scenie pojawił się Dumas z gotową receptą na sukces – jasną, praktyczną i sprawdzoną mapą prowadzącą do celu. Znajdziecie tu znakomite pomysły, które pomogą wam zrobić pierwszy krok do własnej firmy”. - Seth Godin, autor książki To jest marketing „John Lee Dumas nigdy nie bał się otwarcie mówić o tym, co naprawdę trzeba zrobić, by wyróżnić się z tłumu i osiągnąć swoje cele. W tej książce kontynuuje tę tradycję. Przedstawia w niej sprawdzony model, który zainspiruje cię do znalezienia WŁASNEJ drogi do niepospolitego sukcesu”. - Erica Mandy, założycielka i gospodyni, The NewsWorthy „Model Johna Lee Dumasa pozwoli ci osiągnąć własną wersję niepospolitego sukcesu. Ciężka praca i wytrwałość to bez wątpienia dwa elementy recepty na sukces, a ta książka jest jej elementem trzecim. Byłoby olbrzymim błędem jej nie przeczytać”. - Neil Patel, NeilPatel.com *** John Lee Dumas (JLD) jest założycielem i prowadzącym nagradzanego podcastu Entrepreneurs on Fire. Szerzy „przedsiębiorczy ogień” na cały świat, o czym świadczą ponad milion odsłuchań miesięcznie i ponad 100 milionów odbiorców ponad 3tysięcy odcinków jego podcastu. Jako przedsiębiorca JLD zaczynał w 2012 roku. Stwierdził, że potrzebny jest publikowany codziennie podcast z inspiracją, motywacją i poradami biznesowymi najlepszych światowych przedsiębiorców. Do końca 2013 roku JLD zamienił swój podcast w prawdziwe imperium medialne, które co miesiąc przynosiło mu ponad 100 000 dolarów czystego zysku. W tym samym roku uruchomił Podcasters’ Paradise, obecnie największą na świecie odpłatną społeczność podcastingową, w ramach której uczy innych tworzenia, rozwijania i monetyzacji podcastów.
Marka osobista to obecnie ważny element budujący zaufanie, rozpoznawalność oraz reputację, który wspiera realizację celów biznesowych. I to niezależnie od tego, czy pracujesz na etacie, czy prowadzisz własną firmę. Według badań o jej sile decyduje nie tylko strategiczne podejście do jej budowania, lecz także autentyczność i spójne komunikowanie w przestrzeni on-line i off-line. Angelika Chimkowska, specjalizująca się w tworzeniu strategii marek i sprzedaży on-line, w swojej najnowsze książce pokazuje, jak wykorzystać siłę marki osobistej w marketingu, sprzedaży czy pozyskiwaniu wartościowych pracowników oraz angażowaniu rozproszonych zespołów. Dzięki lekturze jej książki: - nauczysz się strategicznie planować i krok po kroku budować silną markę osobistą, - zdiagnozujesz swoją unikalną osobowość marki osobistej, - dowiesz się, jakie są najczęściej popełniane błędy na profilach osobistych w social mediach, - zaplanujesz skuteczną komunikacjęmarki osobistej w 100% skoncentrowaną na twoim odbiorcy, - poznasz 10 kroków pozwalających stworzyć profesjonalny profil na Linkedin, - dowiesz się, jakie trendy modowe wspierają nasz biznesowy wizerunek i powodują, że jesteśmy postrzegani jako autentyczni i spójni, - zgłębisz zasady netykiety i przeciwdziałania kryzysom wizerunkowym w internecie, - dowiesz się, jak właściwie reagować na krytykę i hejt w internecie, - poznasz przydatne programy i aplikacje, które ułatwiają działania z zakresu personal brandingu w codzienności biznesowej. Dodatkowo w książce znajdziesz wypowiedzi wielu prawdziwych liderów, m.in.: Jacka Santorskiego, Jowity Michalskiej, Marka Kamińskiego czy Dominiki Bettman, o korzyściach i konsekwencjach aktywności w mediach społecznościowych czy najczęściej powtarzanych bzdurach dotyczących silnej marki osobistej w biznesie. Jeśli więc szukasz sposobu na: - autentyczną i spójną komunikację w biznesie, - zbudowanie przywództwa na bazie swoich mocnych stron, - umiejętne wywieranie pozytywnego wpływu przez Twoją aktywność w internecie i social mediach, to książka „Autentyczny personal branding” nie tylko pozwoli Ci to osiągnąć, ale również pokaże, jak zrobić to w zgodzie z wyznawanymi wartościami. *** Angelika Chimkowska – strateg silnych marek. Specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social selling. Autorka dwóch książek: „Psychologia zmiany w życiu i biznesie” oraz „Silna Marka na Linkedin, czyli social selling w praktyce”. Współautorka „Biblii e-biznesu 3.0”. Absolwentka Executive MBA, SGH oraz UW. Mówczyni na wielu prestiżowych konferencjach, w tym Pulsie Biznesu, Europejskim Forum Gospodarczym czy TEDx. Wykłada m.in. na studiach MBA na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz w Collegium Civitas. Wymieniona przez „Forbes” wśród 25 mistrzyń polskiego Linkedin 2021
PSYCHOLOGIA PRZYWÓDZTWO SPOŁECZEŃSTWO Książka ma formę studium interdyscyplinarnego z pogranicza nauki i kultury, odwołuje się do wielu różnych dziedzin wiedzy i dyscyplin naukowych (m.in. psychologii i antropologii przywództwa, zarządzania organizacją, psychologii humanistycznej i społecznej, antropologii kultury, antropologii teatru, filmoznawstwa, historii literatury, socjologii, politologii). Autor podejmuje próbę opisu, wyjaśnienia i analizy trzech kluczowych kategorii: przywództwa, transgresji i demokracji. Zestawienie tych elementów w formie jednej triady ma służyć pokazaniu ich wzajemnego przenikania się i oddziaływania. Przywódcy, dokonując aktów transgresji (destruktywnych lub konstruktywnych), mogą w istotny sposób wpływać na osłabienie bądź wzmocnienie procesów demokratycznych w danym społeczeństwie. Liczne odniesienia do dzieł poetów, pisarzy, twórców filmowych i teatralnych pozwalają lepiej zrozumieć fenomen zmiany kulturowej, która jest wynikiem transgresji twórczych oraz efektem zderzenia się kultury zachowawczej i transgresyjnej. Jednym z kluczowych zagadnień omawianych w książce jest mit przywództwa, będący groźną pułapką zarówno dla liderów, jak i osób podążających za nimi. Autor przeprowadził pogłębione analizy dotyczące zarówno destruktywnych, jak i konstruktywnych zachowań transgresyjnych liderów. Wśród tych analiz znajdują się przykłady pozytywnych transgresji skierowanych przeciwko rasizmowi oraz tych służących obronie wolności jednostki. Dokonano także opisu i analizy procesu niszczenia demokracji przez populistycznych autokratów. Ważną część publikacji stanowią opisy i analizy oddolnych działań i projektów realizowanych przez młodych liderów, przedsiębiorców i innowatorów z pokolenia Z i Y.
Książka Nowe zasady marketingu i PR • 6 miesięcy na liście bestsellerów „BusinessWeek” • Prestiżowa recenzja w magazynie „Publishers Weekly” • Dostępność w 29 językach, od albańskiego po wietnamski • Tekst źródłowy na ponad 300 uczelniach i uniwersytetach na całym świecie • Ponad 400 000 sprzedanych egzemplarzy Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że w erze cyfrowej taktyki marketingowe ulegają zmianom niemalże codziennie. Ponieważ sposoby, w jakie się komunikujemy, wciąż ewoluują, nadążenie za najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, wideo na YouTubie, aplikacjami mobilnymi i wszystkimi innymi przejawami high-tech wydaje się iście niewykonalnym zadaniem. Jak uchronić swój produkt lub usługę przed zawieruszeniem się w tym cyfrowym bezładzie? Książka "Nowe zasady marketingu i PR" da ci wszystko, czego potrzebujesz, aby zwracać się bezpośrednio do swoich odbiorców, nawiązywać z nimi silną więź na poziomie osobistym i generować jak największe zainteresowanie swoim biznesem. Poznasz najnowsze podejścia do efektywnych działań public relations, marketingu i komunikacji z klientami. Ten przewodnik po przyszłości marketingu pomoże ci: • wdrożyć nowe zasady i stać się pionierem rozwiązań marketingu cyfrowego, • prowadzić marketing i public relations w czasie rzeczywistym dzięki wykorzystaniu technik takich jak newsjacking, służących zwróceniu uwagi odbiorców dokładnie wtedy, kiedy są na to gotowi, • korzystać z możliwości marketingowych na platformach takich jak Facebook Live i Snapchat, • tworzyć interesujące strony internetowe, wpisy na blogu, posty w mediach społecznościowych, filmy wideo i podcasty oraz wybierać tematy, które docenią klienci, • wykorzystać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do automatyzacji rutynowych zadań, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na strategii marketingowej i działaniach PR, • uzyskać cenne wskazówki dzięki analizom przypadków i autentycznym przykładom zaczerpniętym z doświadczeń przedsiębiorców, • sprzedać dowolny produkt, usługę lub pomysł – i to za ułamek kosztów pochłanianych przez tradycyjne działania marketingowe i PR-owe. Internet oferuje olbrzymie możliwości w zakresie bezpośredniego docierania do klienta i jeśli zastosujesz właściwe narzędzia, możesz zapewnić swojej firmie status autorytetu w branży i zwiększyć sprzedaż - nawet jeśli nie dysponujesz pokaźnym budżetem. *** „Kiedy przeczytałem tę książkę po raz pierwszy, doznałem olśnienia. David bezbłędnie rozszyfrował dynamikę relacji między nabywcą a sprzedawcą i stworzył klasyczny tekst, dzięki któremu marketingowcy mogą czerpać z niej korzyści”. Brian Halligan, dyrektor generalny HubSpota; współautor książki Inbound Marketing „David informuje, bawi i inspiruje!
Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji. Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć. Strategia Umami w projektowaniu doświadczeń Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym. Model zaproponowany przez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala: (a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi klienci; (b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami; (c) zdefiniować idealne przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć; (d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji; oraz (e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów. Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientów Pełna praktycznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i praktycznych porad, ta książka pomoże ci dostosować organizację do budowania wyjątkowej wartości rynkowej przez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń. Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swojej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany przez swoich klientów, którzy będą chętnie opowiadać o tobie innym. Bo żeby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić. *** Gdy ktoś mnie pyta, dlaczego konkretna firma czy branża nie przyjęły jeszcze modelu ekonomii doświadczeń, zawsze odpowiadam to samo: to kwestia nastawienia. Nie wiedziałem natomiast, że tajemnica obrania nastawienia odpowiedniego dla wdrożenia modelu projektowania doświadczeń tkwi w przepysznej koncepcji umami. Nadszedł czas, by twoja firma wyszła ponad Punkt Wyjścia Umami, wyznaczający podstawowy poziom funkcjonalności, i zaczęła oferować klientom wartość emocjonalną, a nawet poczucie sensu. To książka dla wszystkich projektantów doświadczeń i liderów. Pozwólcie, żeby Aga Szóstek pokazała wam, jak projektuje się i tworzy wartościowe doświadczenia, a wraz z nimi wartościowe wspomnienia. B. Joseph Pine II, współautor książki The Experience Economy: Competing for Time, Attention, and Money To książka pełna znakomitych pomysłów i wiedzy, można się z niej naprawdę wiele dowiedzieć. Mimo to ani przez chwilę nie miałam poczucia, że ktoś prawi mi kazania. Miałam raczej poczucie udziału w mądrej rozmowie, w której Aga Szóstek dzieli się ze mną inspirującymi przykładami, wskazówkami biznesowymi, poradami projektowymi, badaniami psychologicznymi oraz anegdotami z życia prywatnego i zawodowego.
Edukacja finansowa dla wszystkich Ta książka jest o niezależności finansowej. Dla sprzedawczyni. Dla 16-latka, który chce sfinansować swoją edukację, bo jego rodzicom nie starcza na to pieniędzy. Dla 57-latki, która uświadamia sobie, że jako kobieta otrzyma emeryturę o 46 procent niższą niż mężczyzna. Niezależność finansowa jest możliwa. Ale nie jest łatwa. Nie ma tu fantastycznej strategii na tak zwany „pasywny dochód”, który pozwoli ci na beztroskie życie w luksusie. Nie dowiesz się również, jak można kupić rzekomo totalnie niedoszacowane nieruchomości lub akcje, a następnie szybko sprzedać je z oszałamiającym zyskiem. Zasady dotyczące pieniędzy są proste — ale nikt ich nam nie pokazuje Mimo że żyjemy w systemie kapitalistycznym opartym na zasadach finansowych, nie uczymy się o pieniądzach. Luka edukacyjna nie pozwala nam rozwinąć odpowiedzialnego podejścia do pieniędzy i właściwych zachowań finansowych. Dlatego znany trener finansowy Philipp J. Müller postanowił napisać niniejszą książkę, by krok po kroku przeprowadzić nas przez ogromną i często skomplikowaną finansową dżunglę. Bo jeśli chodzi o pieniądze, przedsiębiorczość i wolność, nigdy nie było lepszego czasu niż teraz. 30 lat temu nie było ani komputerów i internetu, ani dostępu do akcji, do know-how, do niezbędnej wiedzy. Dzisiaj to wszystko jest możliwe. O zarabianiu, oszczędzaniu, wydawaniu i inwestowaniu Ten założyciel największej akademii inwestycyjnej w Europie pomaga nam zrozumieć, czym są dla nas pieniądze, i wyjaśnia, dlaczego droga do dobrobytu zaczyna się od rozwoju osobistego. W kolejnych rozdziałach pokazuje, jak można skutecznie zarządzać finansami osobistymi, czyli jak zadbać o domowy budżet, wychodzić z długów, pomnażać oszczędności i samemu zadbać o godziwą emeryturę. Jest to prostsze, niż się większości ludzi wydaje. I również mniej czasochłonne. W zupełności wystarczy jedna godzina tygodniowo, może nawet pół, aby zbudować dobre relacje z pieniędzmi, zapanować nad swoimi finansami i pomnożyć dochody. Pieniądze rodzą pieniądze: handlu akcjami można się nauczyć Dla tych, którzy nie chcą zostawić swoich pieniędzy na koncie oszczędnościowym i pozwalać im tracić wartość z powodu inflacji, Müller prezentuje podstawowe zasady, które pomogą zwiększyć dochody dzięki mądrym inwestycjom i regularnym zarobkom z giełdy. Dzięki jego rozsądnym radom nie tylko zadbasz o swoje pieniądze, ale również osiągniesz bezpieczeństwo i wolność osobistą nawet w niepewnych czasach. *** Philipp J. Müller jest mentorem finansowym, a także właścicielem i dyrektorem zarządzającym największej w Europie akademii finansowej PJM Investment Akademie GmbH. Przedsiębiorca od młodości pasjonuje się pieniędzmi, dzięki własnym wysiłkom jest multimilionerem pod względem dochodów i majątku, przekazuje także duże sumy pieniędzy na pomoc innym. Jego misja: chce przekazywać nową wiedzę o pieniądzach jak największej liczbie ludzi, aby uwolnić ich z finansowego błędnego koła i poprowadzić do dobrobytu – poza powierzchowne bogactwo z egocentryczną konsumpcją. W swojej akademii uczy niezbędnego do tego celu rozwoju osobowości i sprawdzonego systemu, który pozwala wziąć swoje finanse we własne ręce i generować regularny dochód na giełdzie.
Most łączący dzieciństwo z dorosłością W Stanach Zjednoczonych dzieci w przedziale wiekowym od 8 do 13 lat określa się specjalnym słowem tweens, odróżniając je wyraźnie od maluchów czy przedszkolaków (kids), ale też od pełnoprawnych nastolatków (teens). Ten wyjątkowy okres w życiu młodego człowieka to także bardzo wymagający czas dla jego rodziców, bo wszystko zdaje się zmieniać dosłownie z dnia na dzień! Dlaczego dzieci w tym wieku tak często miewają zmienne humory, bywają aroganckie, leniwe i impulsywne? Jak sprzyjać dobrej formie psychicznej i fizycznej swojego dziecka? Jak ograniczyć mu czas spędzany przed ekranem? Jak wspierać swoje dziecko w walce ze szkolnym stresem? Wczesne przyjaźnie i miłości – jak pomóc? Jeśli jeszcze niedawno wydawało ci się, że doskonale znasz swoje dziecko, a teraz masz duże problemy ze zrozumieniem go w najprostszych sprawach – to ta książka jest właśnie dla ciebie. Niezwykle ceniona ekspertka w dziedzinie rodzicielstwa i matka czworga dzieci, Sarah Ockwell-Smith, przygotowała zestaw praktycznych porad dla rodziców dzieci w wieku od 8 do 13 lat – wszystko w oparciu o najnowsze ustalenia naukowe z dziedziny biologii, psychologii i socjologii dorastania. Sarah Ockwell-Smith jest licencjonowanym psychologiem, nauczycielką prenatalną i porodową, doulą poporodową oraz matką czworga dzieci. Podjęła również szkolenie w zakresie hipnoterapii oraz psychoterapii i jest członkiem British Sleep Society. Jest współzałożycielką strony GentleParenting oraz autorką bloga sarahockwell-smith.com Regularnie pisze dla magazynów parentingowych oraz występuje w roli eksperta ds. rodzicielstwa w krajowej telewizji i w radiu. Jest autorką dziesięciu innych książek – na rynku polskim ukazała się jej "Łagodna dyscyplina. Jak wychować samodzielne, empatyczne i szczęśliwe dzieci".
NIEUŚWIADOMIONE UPRZEDZENIA WPŁYWAJĄ NA WYDAJNOŚĆ TWOJĄ, TWOJEGO ZESPOŁU ORAZ CAŁEJ FIRMY BEZ WZGLĘDU NA TO, CZY O TYM WIESZ, CZY NIE. Jesteśmy dobrymi ludźmi z dobrymi intencjami, podejmującymi decyzje na podstawie faktów… tak? Niestety, w grę wchodzi dużo więcej, niż sobie uświadamiamy. Nasze mózgi nieustannie filtrują, sortują i wykorzystują skróty, by poradzić sobie z przytłaczającą ilością informacji, które do nas docierają każdego dnia. Te skróty są często miejscem, w które wkrada się uprzedzenie. Jeśli pozostawimy je poza kontrolą, mogą niekorzystnie wpłynąć na nasze podejmowanie decyzji oraz ograniczyć wydajność, innowacje i szanse tych, którymi zarządzamy. Jeżeli ktoś mówi, że nie ma żadnych uprzedzeń, oznacza to tylko tyle, że ich sobie nie uświadamia. Nasze mózgi kierują się nie tylko uprzedzeniami i preferencjami, ale również zmianą i rozwojem. To wymaga czasu i wysiłku, by wytworzyć nowe ścieżki neuronowe, sposoby myślenia i nawyki. To nie jest łatwe, ale możliwe. Dlatego eksperci z Franklin Covey napisali niniejszą książkę – dla liderów, którzy chcą rozwijać swoje przywództwo i świadomie pracować nad budowaniem bardziej inkluzywnych organizacji, dla menedżerów, którzy chcą zrozumieć i skorygować własne samoograniczające przekonania. Znajduje się w niej kompletny czteroczęściowy program oraz ponad trzydzieści unikalnych narzędzi, takich jak arkusz przygotowawczy czy lista sposobów na przeformułowanie nieświadomych myśli, które pozwalają wydobyć tkwiące w nas uprzedzenia na powierzchnię i pracować nad nimi. To, co myślimy o sobie nawzajem i jak współdziałamy ze sobą, ma ogromny wpływ na sukces całej firmy. Badania pokazały, że uprzedzenia (czy tendencje lub skłonności) mają wpływ na wyniki organizacji – na wszystko, od kultury, poprzez rekrutację, innowacyjność, aż po zyskowność. Uprzedzenia mogą utrudniać podejmowanie decyzji, sprawność działania, wprowadzanie innowacji i osiąganie wyników w pracy. Pracownicy, którzy czują się obiektem uprzedzeń, z trzykrotnie większym prawdopodobieństwem zatrzymają dla siebie swoje pomysły, pozostaną niezaangażowani i odejdą z pracy w ciągu roku. Fuller, Murphy i Chow zebrali w książce wskazówki i narzędzia pozwalające nie tylko przeprogramować uprzedzenia, ale przede wszystkim rozwijać relacje i tworzyć wysoce wydajne zespoły. Dzięki rozpoznaniu uprzedzeń oraz położeniu nacisku na empatię i ciekawość świadomy lider może nie tylko wzmocnić zaufanie u członków zespołu, lecz także uwolnić potencjał każdej napotkanej osoby. Wykorzystując umiejętności, których uczy ta książka, może poprawić własne wyniki, wyniki swoich zespołów oraz całej organizacji. *** „Rzadko można spotkać książkę bardziej potrzebną dla osiągnięcia sukcesu przez organizacje i społeczeństwa! Liderzy, którzy zdecydują się poznać swoje nieuświadomione uprzedzenia, będą mogli znacząco wzmocnić zaufanie w swoich zespołach i swoje przywództwo. Ta wartościowa książka pokazuje liderom wymierny i pożyteczny proces, pozwalający zarówno zrozumieć swoje uprzedzenia, jak i podjąć działania, aby im zaradzić”. Stephen M.R. Covey, autor bestsellerów „New York Timesa” The Speed of Trust oraz Smart Trust „Ludzie się liczą! I każda osoba ma uprzedzenia. Musimy pogodzić się z tym, że uprzedzenia są życiowym faktem i że trzeba się do nich odnieść – do uprzedzeń u siebie i u innych. Autorzy Fuller, Murphy i Chow napisali wnikliwą książkę, która praktycznie informuje i edukuje, zapewniając pomocne narzędzia do rozpoznania i pokonania uprzedzenia.
CODZIENNE PRAKTYKI SPRZYJAJĄCE REALIZACJI CELÓWLegendarny mówca i autor Zig Ziglar uświadamia nam, że nie sposób zrealizować celu, którego się nie ma. Każdy może być lepszy, każdy może mieć i robić więcej. ALE... "Nie da się tego zrobić, błądząc we mgle niezdecydowania. Trzeba dążyć do konkretnego celu".Po fascynującej analizie 4 powodów, które powstrzymują ludzi przed wyznaczaniem sobie celów, Zig prowadzi nas drogą 9 kroków wiodących do sprecyzowania życiowych dążeń i składa nam obietnicę, że "dobrze wyznaczony cel to połowa sukcesu".Wtedy można od razu przejść do DZIAŁANIA! Ziglar proponuje formułę obejmującą 13 przełomowych praktyk, które każdego dnia będą cię przybliżać do realizacji twoich zamierzeń. "Kiedy przyswoisz sobie te koncepcje i zastosujesz się do zaleceń, osiągniesz swoje cele".Jeśli styl Ziga nie jest ci obcy, wiesz, że możesz spodziewać się mnóstwa życiowych historii i zwięzłych złotych myśli, nie wspominając o tonach bezcennej motywacji. Może cię natomiast zaskoczyć i jednocześnie zachwycić poziom praktyczności oferowanych tu rozwiązań. Zig sprowadza procesy wyznaczania i realizacji celów do codziennych, sukcesywnie wykonywanych czynności. Bez względu na to, czy spotykasz się z Zigiem po raz pierwszy, czy śledzisz jego działalność od lat, ta książka będzie objawieniem, które zmieni twoje życie.***Zig ZiglarW oparciu o swoją filozofię charakteru, postawy i umiejętności Zig Ziglar wpłynął na ponad ćwierć miliarda osób, pomagając ludziom osiągnąć długotrwały, stabilny sukces, a jego praca nadal zmienia życie tych, którzy postępują zgodnie z jego filozofią.Zig Ziglar był autorem ponad 30 bestsellerów sprzedażowych i motywacyjnych, cytowanym w takich tytułach prasowych, jak "New York Times", "Washington Post" czy "Fortune Magazine".Jako mówca Zig regularnie dzielił scenę z byłymi prezydentami Stanów Zjednoczonych, światowymi liderami i innymi znanymi osobistościami.Ziglar to znana i ceniona na całym świecie marka, jedna z najbardziej rozpoznawalnych. Dzieci Ziga, Tom i Julie Ziglar, nie ustają w odkrywaniu wyrazistej i prostej filozofii swojego ojca przed nowym pokoleniem ludzi sukcesu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?