Lean w biurze i usługach
Przewodnik po zasadach szczupłego zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym.
-
Autor: Drew Locher
- ISBN: 978-83-7746-185-3
- EAN: 9788377461853
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: MT Biznes
- Format: 16.0x23.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 230
- Rok wydania: 2012
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
39,39złCena detaliczna: 49,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,39 zł
Przewodnik po zasadach szczupłego zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym
Autor książki Lean w biurze i usługach, stawiając sobie za cel objaśnienie zastosowania metod Lean, wychodzi poza raport zasadniczych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu głównych pomysłu szczupłego kontrolowania w środowisku biurowym i usługowym. Książka zaczyna się od analizy administrowania strumieniem wartości, a następnie przechodzi do takich zagadnień jak: praca standardowa, obieg, zrównoważony system ssący oraz dodatkowo zarządzanie wizualne.
W książce znajdziemy omówienie priorytetowych narzędzi Lean, włączając w to 5S oraz poka-yoke, czyli zapobieganie defektom. Autor rozkłada koncepcje Lean na części pierwsze, opisuje je w kontekście pozaprodukcyjnym i objaśnia czytelnikom, jak się je wykorzystuje. Podając kilka przykładów, omawia komórki funkcyjne większości firm (przedsiębiorstw, działalności jednoosobowych, spółek) usługowych , a oprócz tego grunty administracyjne zakładów produkcyjnych.
Używając ponad dwudziestoletniego doświadczenia, autor przedstawia strategie wdrożeniowe oddzielnie dla każdej funkcji i działu w firmie. Przygląda się najczęstszym przeszkodom, na jakie mogą się natknąć czytelnicy wprowadzający Lean i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić. Ponadto książka zawiera kolekcja formularzy, tabel, list kontrolnych, wzorów i arkuszy, które pomogą każdemu zaczynającemu pracę z Lean.
Drew Locher w książce „Lean w biurze i usługach” pokazuje praktyczne sposoby, jak doskonalić procesy administracyjne i usługowe, by zwiększać ich skuteczność i użyteczność. Proponuje zestaw prostych i sprawdzonych narzędzi przy jednoczesnym kształtowaniu w organizacji kultury „Lean Thinking“. Wykorzystanie innowacyjnego „szczupłego“ spojrzenia na procesy administracyjne i usługowe to na dzień obecny istotny element zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku, a kontrolowanie strumieniami wartości jest nie tylko możliwe, ale też konieczne. Polecam książkę, w której Drew Locher przedstawia sprawdzone poprzez wiele organizacji rozwiązania.
Jarosław Siarkiewicz
Prezes Zarządu
Akademia Białego Kruka Sp. z o.o.
Lean w biurze i usługach
Spis treści:
- Wstęp
- 1 Organizowanie strumienia wartości
- Wielofunkcyjne zespoły obsługujące strumienie wartości
- Definiowanie ról według strumienia wartości wewnątrz działu
- Organizowanie działań dla jednostki zgodnie ze strumieniem wartości
- Podsumowanie
- 2 Standaryzacja pracy w biurze i usługach
- Czym jest praca standaryzowana i jaki jest jej cel
- Elementy składowe pracy standaryzowanej
- „Co"
- Punkty kluczowe — „jak" i „dlaczego"
- Czas trwania i moment wykonania czynności
- Wizualizacja pracy standaryzowanej
- Korzyści
- Tworzenie standardów pracy krok po kroku
- Podsumowanie
- 3 Tworzenie przepływu w procesach biurowych i usługowych
- Warianty przepływu w procesach biurowych i usługach Łączenie zadań
- Przepływ ciągły przez różne komórki Przetwarzanie równoległe
- Projektowanie przepływu dla procesów biurowych i usług
- Identyfikacja działań
- Określenie zapotrzebowania
- Określenie wymaganych zasobów
- Identyfikacja ról i zakresu odpowiedzialności, włączając w prace standaryzowaną
- Określenie potrzeb szkoleniowych
- Opracowanie technik zarządzania wizualnego
- Typowe rezultaty
- Podsumowanie
- Stworzenie zrównoważonego systemu ssącego w biurze
- Typy systemu ssącego
- Widoczność kolejki
- Ustalanie limitów dla kolejek
- Ustalenie zasad decyzyjnych
- Sygnały wizualne
- Równoważenie systemu
- Wdrażanie systemu ssącego krok po kroku
- Krok l. Identyfikacja miejsc, w których tworzą się kolejki
- Krok 2. Zapewnienie widoczności kolejki
- Krok 3. Ustalenie limitów dla kolejki
- Krok 4. Ustalenie zasad decyzyjnych dla kolejki
- Krok 5. Szkolenie pracowników
- Krok 6. Monitorowanie systemu
- Korzyści płynące z systemu ssącego w biurze i usługach
- Podsumowanie
- Zarządzanie wizualne w biurze i usługach
- Tło
- Metody zarządzania wizualnego
- Elementy zarządzania wizualnego
- Jaki jest cel i funkcja danego obszaru?
- Jakie zadania są tam wykonywane?
- Skąd pracownicy wiedzą, co robić?
- Skąd pracownicy wiedzą, jak wykonywać prace?
- Skąd pracownicy wiedzą, jak sobie radzą?
- Co się dzieje, jeśli wyniki nie spełniają wymogów?
- Uwzględnienie ciągłego doskonalenia w zarządzaniu
- wizualnym
- Podsumowanie
- Wstęp do wydania polskiego.
- Narzędzia Lean w procesach biurowych i usługowych.
- Organizacja miejsca pracy albo 5S
- Zapobieganie błędom
- Pojc-cia i definicje
- Techniki zapobiegania błędom
- Metody zapobiegania błędom i przykłady ich zastosowania
- System naprowadzania
- Szablon/lista kontrolna
- Czytniki i czujniki optyczne
- Narzędzia liczące
- System wykrywania niewłaściwego miejsca
- Definiowanie sekwencji
- Standaryzacja i poprawianie
- Wskaźnik istotnych warunków
- System wykrywania dostaw
- B ram ka/bariera
- Czujniki
- „Uodpornienie" systemu zapobiegania błędom Szybkie przezbrojenie
- 7 Zastosowanie Lean w różnych komórkach funkcyjnych
- Dział sprzedaży i marketingu
- Stabilizacja w dziale sprzedaży i marketingu
- Standaryzacja procesów sprzedaży i marketingu
- Wizualizacja procesów sprzedaży i marketingu
- Doskonalenie procesów sprzedaży i marketingu
- Dział zakupów
- Stabilizacja w dziale zakupów
- Standaryzacja procesów zakupów
- Wizualizacja procesów zakupów
- Doskonalenie procesów zakupów
- Dział rachunkowości
- Stabilizacja w dziale rachunkowości
- Standaryzacja procesów rachunkowości ,
- Wizualizacja procesów rachunkowości
- Doskonalenie procesów rachunkowości
- Dział obsługi klienta
- Stabilizacja w dziale obsługi klienta
- Standaryzacja procesów obsługi klienta
- Wizualizacja obsługi klienta
- Doskonalenie procesów obsługi klienta Dział kadr (HR)
- Stabilizacja w dziale kadr
- Standaryzacja procesów kadrowych
- Wizualizacja procesów kadrowych
- Doskonalenie procesów kadrowych
- Podsumowanie
- 8 Przywództwo w szczupłej organizacji
- Kierowanie procesem ciągłego doskonalenia (PDCA),
- Mentoring
- Spacer po zakładzie (gemba walk)
- Pom iary wyników
- Uznanie
- Podsumowanie
- Zbiór narzędzi jakości
- Formularze
- Indeks
- O autorze