Nie ma nic gorszego niż znalezienie się w roli widza w związku, który się rozpada. Bohaterowie Sniff kochają się do szaleństwa, ale stają w obliczu utraty siebie na zawsze. Dostają jednak ostatnią szansę: wspólny wyjazd na narty, w nadziei, że uda im się na nowo odkryć czułość i pasję.Banalna wydawałoby się sytuacja stanowi punkt wyjścia do niezwykle oryginalnej i zaskakującej opowieści, w której pobrzmiewają echa twórczości Italo Calvino i Nikołaja Gogola. Ta intrygująca powieść graficzna, napisana przez Fulvio Risuleo i wspaniale narysowana przez debiutującego w komiksie Antonio Pronostico, pozwoli czytelnikom spojrzeć zupełnie inaczej na wielkie historie o miłości.
To właśnie Amerykanie po raz pierwszy nazwali berberyjskie tereny nad Morzem Śródziemnym „Bliskim Wschodem”. I to z tym regionem związała Stany Zjednoczone, od ich rewolucyjnych początków, przedziwna relacja oparta na fascynacji, konfrontacji i skomplikowanej współpracy.
Jean-Pierre Filiu, uznany francuski historyk i ekspert w sprawach Bliskiego Wschodu, oraz David B., jeden z największych współczesnych rysowników, autor m.in. „Rycerzy świętego Wita”, snują wspólnie opowieść pełną starć, dyplomatycznych intryg i zdrad. Ich komiks jest fascynującą historią trudnej współzależności dwóch odległych regionów rozpisaną od czasów Gilgamesza, przez epokę krucjat i kolonialnych podbojów, przez erę Eisenhowera, aż do rozprawy z bin Ladenem i jego Al-Ka’idą. A gdzieś w tle zawsze jest złoto i ropa.?
W trzecim tomie swojego komiksu autorzy przybliżają czytelnikom wydarzenia z lat 1985–2013.
Dzięki sposobowi, w jaki opowiedziana jest ta historia, autorzy pomagają czytelnikowi lepiej zrozumieć skomplikowane i moralnie dwuznaczne relacje Stanów Zjednoczonych i Bliskiego Wschodu.?
Andrew A. Smith, Scripps Howard News Service
Świetnie napisana, pięknie narysowana, a przede wszystkim niezwykle wciągająca lekcja historii.?
James Smart, „The Guardian”
Noé Davidovitch, Baron Tyłka Swego i towarzyszący mu muzycy – Hava, Yaakov, Vincenzo, Tchokola – wracają! Przed nimi potyczki z Cyganami, napad na sklep z gitarami, nieporęczne zwłoki... A gdy w grę wchodzi akcja, przygoda i zbrodnia, niedaleko jest Miszka Japończyk, król złodziei, żydowski ojciec chrzestny Odessy. To wszystko i dużo, dużo więcej w trzecim tomie niezwykłej opowieści Joanna Sfara!
Twórca słynnego „Kota rabina” tym razem umieszcza akcję przed II wojną światową w Europie Wschodniej. W brawurowym stylu snuje barwną, zabawną i wzruszającą opowieść o wędrownych muzykach. Nie bacząc na przeciwności losu, szukają kolejnego wesela, bar micwy bądź zwykłej popijawy, by grać i zarobić trochę grosza.
Sfar czerpiąc z opowiadań Isaaca Bashevisa Singera, żydowskich podań, a także z malarstwa Marca Chagalla, nie tylko odtwarza atmosferę świata, który już nie istnieje, ale także nieustannie zaskakuje. Jego „Klezmerzy” to komiks jednocześnie zabawny i pełen tragicznych wydarzeń, optymistyczny i smutny, czuły i okrutny. Jest tylko jeden twórca, który z takiej szalonej mozaiki nastrojów jest w stanie stworzyć spójną i wciągającą bez reszty opowieść. Jest nim Joann Sfar.
Medox to najemnik, awanturnik, a od czasu do czasu rządowy agent udaremniający przemyty na wielką skalę, porwania i zamachy stanu. Nie stroni od ryzyka, kobiet i mordobić, a ludzi którym nastąpił na odcisk doprawdy trudno zliczyć. Nic zatem dziwnego, że w większości zakątków galaktyki ma wrogów, którzy najchętniej zobaczyliby go martwego.Madoxowi nie drga więc nawet powieka, kiedy podczas wyścigu powietrznych bolidów, w którym bierze udział, ktoś próbuje go wyeliminować. Ostatecznie. Nie wie jednak, że to dopiero początek kłopotów i za chwilę zostanie wplątany w kosmiczną aferę, w której do zdobycia jest niewyobrażalne bogactwo. A im większa fortuna do wzięcia, tym bardziej rośnie szansa na stracenie głowy.Najemnik Medox Marka Bieleckiego i Jacka Dąbały to awanturniczo-przygodowe SF, mogące kojarzyć się ze słynnym Funky Kovalem. Akcja, pościgi, pojedynki, kosmiczne pojazdy i atrakcyjne kobiety przyszłości są tu najważniejsze. Komiks przeleżał na dnie szuflady autorów 30 lat! Wyciągnięty, poddany remasteringowi i redakcji trafia teraz do rąk czytelników, uzupełniając tym samym kawałek historii współczesnego polskiego komiksu.
KOMIKS TYLKO DLA DOROSŁYCH!
Winshluss zaczął tworzyć „Pinokia” w 2003 roku i przez następne dwa lata publikował go w odcinkach w magazynie „Ferraille Illustré”. Wtedy jednak przerwał pracę nad nim, by całkowicie skoncentrować się na realizacji animowanej adaptacji słynnego „Persepolis” Marjane Satrapi. Bo to Winshluss, pod swoim prawdziwym nazwiskiem – Vincent Paronnaud – wspólnie z autorką komiksu wyreżyserował film, który został nagrodzony na festiwalu w Cannes, otrzymał Cezara i był nominowany do Oscara w kategorii Najlepszy Film Animowany. Rysownikowi udało się skończyć „Pinokia” w 2008 roku, a już kilka miesięcy później na festiwalu w Angouleme został on uznany najlepszym komiksem roku!
W swoim komiksie Winshluss opowiada na nowo niezwykłe przygody słynnej marionetki. Jego akcja w dużej mierze pokrywa się z popularną powieścią Carlo Collodiego, ale intryga została uwspółcześniona. Pinokio nie jest tu drewnianym chłopcem, ale stworzonym przez pewnego inżyniera bojowym androidem. Z kolei „gadający świerszcz” zamienia się tutaj w karalucha, pijaka i olewusa, który w głowie robota urządza sobie squat.
Winshluss po mistrzowsku rozprawia się z klasyczną opowieścią, a także z jej słynną disnejowską adaptacją. Na bazie bajki uwielbianej przez dzieci tworzy przeznaczoną dla dorosłych mroczną, ironiczną i okrutną wariację na temat „Pinokia”. Fantastycznie narysowaną, pokolorowaną i obywającą się w zasadzie bez słów.
Misia Zbysia i Borsuka Mruka czeka najtrudniejsze śledztwo w karierze!
Ledwie rozwiązali sprawę tajemniczych zjawisk pogodowych, jakie nawiedziły miasto, a tu zamiast zasłużonego odpoczynku, muszą zająć się małym dinozaurem, który trafił do ich biura w bardzo tajemniczych okolicznościach.
Maluch bierze Borsuka Mruka za swoją mamę, ale czy detektyw wyspecjalizowany w łapaniu przestępców, da sobie radę z opieką nad dzieckiem?
To już siódmy tom doskonałej serii dla najmłodszych, wypełnionej akcją i zabawnymi gagami. Para detektywów znów będzie tropić, ścigać, marudzić i wyruszać w dalekie podróże, aby tym razem poszukać odpowiedzi na pytanie „czemu pani się uparła, żeby spotkać dinozaura?”
Na zabytkowym zegarze właśnie wybiła 17:18.Płatny zabójca Pan Giraud puka do drzwi swoich przyszłych ofiar.Miłośniczka oper mydlanych, pani Mazgaj, bierze kolejną chusteczkę, by wytrzeć załzawione oczy.Wrestler Magiczny Juan próbuje zmieścić się w rajtuzy na chwilę przed walką, która zadecyduje o jego dalszych losach.Pewien starszy pan powoli żegna się z życiem spoczywając na swoim ulubionym łożu.A Victoria von Dijon właśnie wymyśliła coś niesamowitego.Wszyscy oni spotkają się na stronach komiksu Jeśli zrobisz to teraz, to co będzie zaraz?. Czy tylko miną się beznamiętnie na ulicy, czy ich interakcje na zawsze odmienią ich życie? A może wydarzy się jeszcze coś innego?Najnowszy komiks duetu Nowacki / Sztybor to fascynująca, wielowątkowa historia o roli przypadków i podejmowanych wyborów. To także wciągająca zabawa komiksowym medium, gdzie poszczególne kadry są jak rozrzucone kawałki puzzli, które czytelnik musi sam poukładać.
Ojciec Aldobranda przed udaniem się na walkę „w kotle”, czując że jego czas nadchodzi, powierza opiekę nad malutkim synem magowi. Starzec ma chronić i wychowywać chłopca, dopóki ten nie będzie wystarczająco dorosły, by samodzielnie ruszyć w szeroki świat.
Kilkanaście lat później zwykłe przygotowywanie eliksiru przeradza się w katastrofę. Mag zostaje ciężko ranny w oko przez kota, który nie chce dać się ugotować. Jedynym ratunkiem ma być wilcza trawa, a Aldobrando musi natychmiast wyruszyć, by odnaleźć roślinę.
Z tym, że do tej pory nieporadnemu chłopakowi rzadko zdarzało się opuszczać chatę swego opiekuna. Nie zna ludzi, nie wie nic o świecie, o wilczej trawie nawet nie wspominając. Nietrudno się domyślić, że prawdziwe kłopoty czekają naszego bohatera już za pierwszym zakrętem na zupełnie nowej dla niego drodze. Drodze, na której spotka mordercę księcia, piękną księżniczkę, tyrana, czy brutalnego barbarzyńcę.
Fabuła napisana przez Gipiego może przypominać klasyczną opowieść fantasy pełną zaskakujących zwrotów akcji. Jednak autor m.in. „Sali prób”, „Ziemi swoich synów”, czy „S.” po raz kolejny daje się poznać, jako wytrawny obserwator ludzkiej natury. W swoim stylu wyśmiewa możnych, kpi z ludzkiej próżności i fascynacji przemocą, mówi o prawdziwej miłości, odwadze, wolności...
Komiks ten nie byłby jednak tym samym bez znakomitej szaty graficznej autorstwa Luigiego Critone, który swoimi umiejętnościami zrobił na Gipim olbrzymie wrażenie. Rysownik od pierwszych, skąpanych w deszczu, scen tworzy ponurą, brudną i niezwykle sugestywną atmosferę fikcyjnej, ale wzorowanej na średniowiecznych Włoszech, krainy.
Pełen detali świat, a do tego romantyczna ale nie pozbawiona humoru opowieść sprawnie balansująca pomiędzy brutalnością i liryzmem, sprawiają że każda kolejna lektura tego komiksu jest jak zupełnie nowa przygoda.
Najnowszy komiks Guya Delisle, jednego z najpopularnieszych autorów komiksów ostatnich lat. Jego „Pjongjang”, „Kroniki birmańskie”, czy „Kroniki jerozolimskie” należą do kanonu współczesnej powieści graficznej.>Przez trzy lata, począwszy od 16 roku życia, Guy Delisle pracował w fabryce celulozy i papieru w Quebecu. „Kroniki młodości” to zapis tego czasu - codziennych rytmów życia w fabryce i dwunastogodzinnych zmian, które autor spędzał w gorącym, głośnym budynku wypełnionym skomplikowaną maszynerią.Delisle przyjmuje znaną ze swoich poprzednich komiksów perspektywę outsidera. Tym razem jednak nie jest obcym w obcym kraju, ale chłopcem wśród mężczyzn. Chłopcem w trakcie uniwersalnego rytuału przejścia, jakim jest letnia praca. W „Kronikach młodości” Delisle wyczulony jest na hipokryzję, podkreśla napięcia klasowe i wszechobecny w fabryce seksizm, ale nie rezygnuje z charakterystycznego dla siebie poczucia humoru.
Om, główny bohater opowieści, którego imię wzięło się z dźwięku, jaki wydaje jego buzia podczas pożerania prawie wszystkiego, co wpadnie mu w ręce, wyrusza w podróż.Będzie to podróż szalona! Pełna przygód, niebezpieczeństw i zaskoczeń. Zacznie się w domku w drzewie, a zaprowadzi go przez dno oceanu i brzuch rekina do tajemniczego zamku. A wszystko to, by Om mógł uratować najlepszego przyjaciela!Om to komiks dla najmłodszych czytelników współautora serii Detektyw Miś Zbyś na tropie z gościnnym udziałem Łukasza Mazura, Tomasza Leśniaka, Michała Śledzińskiego, Bereniki Kołomyckiej i Marcina Podolca!
Najnowszy komiks Guya Delisle, jednego z najpopularniejszych autorów komiksów ostatnich lat. Jego „Pjongjang”, „Kroniki birmańskie”, czy „Kroniki jerozolimskie” należą do kanonu współczesnej powieści graficznej.
Przez trzy lata, począwszy od 16 roku życia, Guy Delisle pracował w fabryce celulozy i papieru w Quebecu. „Kroniki młodości” to zapis tego czasu - codziennych rytmów życia w fabryce i dwunastogodzinnych zmian, które autor spędzał w gorącym, głośnym budynku wypełnionym skomplikowaną maszynerią. ??
Delisle przyjmuje znaną ze swoich poprzednich komiksów perspektywę outsidera. Tym razem jednak nie jest obcym w obcym kraju, ale chłopcem wśród mężczyzn. Chłopcem w trakcie uniwersalnego rytuału przejścia, jakim jest letnia praca. W „Kronikach młodości” Delisle wyczulony jest na hipokryzję, podkreśla napięcia klasowe i wszechobecny w fabryce seksizm, ale nie rezygnuje z charakterystycznego dla siebie poczucia humoru.
Dzieciństwo na Bliskim Wschodzie (1987-1992)
Mały Riad wyrósł na nastolatka. W poprzednich tomach jego dzieciństwo komplikowało się z powodu ścierania się dwóch kultur - francuskiej i syryjskiej - oraz pogłębiającego się kryzysu w związku rodziców. Teraz jego ojciec, Adbel-Razak, wyjechał by podjąć pracę w Arabii Saudyjskiej i po pielgrzymce do Mekki staje się coraz bardziej religijny, a granica między idealizmem a fanatyzmem coraz bardziej się zaciera. ?
Matka Riada, Clementine, przez lata podążająca za nim z miejsca na miejsce, ma już dość. Nie chce żyć w kraju, w którym kobiety nie mają żadnych praw i wraca z dziećmi do Francji, gdzie mieszka z własną matką... aż do momentu, gdy niespodziewanie pojawia się Abdel-Razak, by zabrać rodzinę w kolejną podróż, której konsekwencje mogą być dramatyczne.
„Arab przyszłości” to prawdziwa historia pewnej ekscentrycznej rodziny, pokazująca zaskakujący, pełen niuansów i absurdów obraz Bliskiego Wschodu. Kipiący życiem i nie stroniący od czarnego humoru komiks to popis niesamowitego talentu Riada Sattoufa i dzieło, które już dziś porównuje się do „Mausa” Arta Spiegelmana i „Persepolis” Marjane Satrapi.
W niedalekiej przyszłości, w świecie bardzo podobnym do naszego, inteligentne maszyny wykonują za ludzi każdą pracę. Budują drogi, hodują jedzenie, latają w kosmos, a nawet tworzą literaturę. Mogą skopiować styl każdego istniejącego autora... poza jednym.
Jest on żywą legendą, ostatnim pisarzem, którego nie potrafią naśladować literackie algorytmy. Z powodu swojego talentu został wybrany do wyjątkowej misji: ma zostać pierwszym człowiekiem, który poleci do Saturna i zobaczy go na własne oczy. Wszystko po to, aby mógł stworzyć największe dzieło literackie swojej ery. Rzecz w tym, że pisarz ma zupełnie inne plany...
„Ostatni pisarz” – napisany przez Jana Mazura i narysowany przez Roberta Sienickiego - to słodko-gorzka historia rozgrywająca się w świecie inspirowanym złotą erą science-fiction.
Dzielny Kosmatek trafia do pięknego ogrodu, który budzi zachwyt. Jednak jego mieszkańcy - biedronka, ślimak, mrówka - nie są w najlepszych humorach. Co chwilę muszą uciekać przed złą osą!
Dzielny Kosmatek też boi się jej ostrego żądła, ale z pomocą nowych przyjaciół łatwiej stawić czoła nawet największym strachom!
W tym tomie przygód Kosmatka nasz bohater będzie musiał zmierzyć się z problemem nieradzenia sobie z emocjami, znaleźć jego przyczyny i spróbować je rozwiązać!
"Dzielny Kosmatek" to jednak z najpopularniejszych Francuskich serii komiksowych dla najmłodszych czytelników. W komiksie tym nie ma żadnych słów dzięki czemu dzieci mogą poznawać historię dzielnego bohatera zanim nauczą się czytać!
W "Super-Kosmatku” nasz mały bohater trafia do niezwykłego świata zbudowanego z sześciennych klocków. Poznaje tam niesamowitego bohatera - Superaka. Superak jest taki duży, taki silny, taki umięśniony!
Ale pozory mogą mylić. Niesamowity bohater zdaje się bardziej dbać o swój wizerunek niż o problemy, które trzeba rozwiązać... Sprytny Dzielny Kosmatek będzie musiał wkroczyć do akcji!
Nowa odsłona przygód uroczego bohatera to błyskotliwa i zabawna bajka na temat udawania i wagi opinii innych ludzi.
"Dzielny Kosmatek" to jednak z najpopularniejszych Francuskich serii komiksowych dla najmłodszych czytelników. W komiksie tym nie ma żadnych słów dzięki czemu dzieci mogą poznawać historię dzielnego bohatera zanim nauczą się czytać!
Dorosłe rodzeństwo powraca do rodzinnego domku letniskowego rok po śmierci ojca. Vincente, Carla, José przywożą swoje partnerki, żony, mężów i dzieci - chcą razem spędzić czas, ale też posprzątać dom i wystawić go na sprzedaż. Jednak w miarę wynoszenia śmieci, ścierania kurzu, czy dokonywania drobnych napraw konfrontują się ze wspomnieniami. I zaczynają się bać, że razem z domem pozbędą się przeszłości, pamięci nie tylko o ojcu, ale i własnej.
„Dom” Paco Roki, jednego z najważniejszych hiszpańskich twórców komiksu, to uchwycone z niezwykłą wrażliwością i czułością chwile radości, poczucia winy i rozczarowania. To historia rodziny opowiedziana za pomocą z pozoru nieistotnych detali i zdarzeń. To próba zmierzenia się z trudnymi emocjami, które stanowią o tym, kim jesteśmy.
Roca opowiada historię bardzo osobista i jednocześnie niezwykle uniwersalną. Zadaje pytania o to, czy możemy poradzić sobie z przeszłością i jednocześnie zachować wspomnienia. „Dom” uważany jest za jeden z najlepszych hiszpańskich komiksów w historii. Na liście wyróżnień, które otrzymał znajduje się m.in. nagroda Eisnera dla najlepszego zagranicznego komiksu opublikowanego w Stanach Zjednoczonych w 2019 roku.
Postać, stworzona przez Tomka Leśniaka i Rafała Skarżyckiego, zawsze była głosem młodego pokolenia, a autorzy znani z bezlitosnego wyśmiewania naszych narodowych wad i słabości. Przygody Jeża Jerzego to historie o piętnowaniu głupoty, nietolerancji i ksenofobii. Bohater konfrontował się m.in. ze skinami, niekompetentnymi dziennikarzami, pazernymi politykami, mafią, a nawet samym Szatanem.
„Najważniejsze, że mamy Jeża. Ten Jeż jest nasz, tak jak Małpa była tamtych. Ten Jeż wyrósł na naszej trawie, unosił się na naszych chmurach, krwawił tak jak my, uciekał przed tym samym i z tego samego się brechtał, leżał pod naszą ławeczką, uderzał do naszych panien. A jak go wywiózł taki jeden w kominiarce do lasu, to wrócił do miasta. Też byśmy wrócili.” - fragment wstępu Michała Śledzia Śledzińskiego.
Kotowicz ma już dość kłamstw. Całe swoje życie wierzył w ideały braterstwa i przyjaźni, które okazały się bajką dla naiwnych. Oszukany nawet przez swojego najbliższego kompana, sam musi opuścić się zdrady i stanąć w samym środku rozgrywki pomiędzy profesorem Bremerem a sierżantem Ejsymontem. Nadchodzi wielka bitwa, która dla kociego wojaka może się okazać szansą na zyskanie wolności i życie z dala od obsesji żądnych władzy maniaków. Musi ją tylko przetrwać.
Wiktoria i Bajka wędrują, by odnaleźć rodziców. Mijają dymiące kratery, wymarłe lasy i gruzowiska, a kierunek wyznaczają im tajemnicze światła na niebie. Świat po wielkim wybuchu to zdecydowanie nie najlepsze miejsce dla dziewczynki i psa. Jeśli już jednak mamy tam dziewczynkę i psa, pozostaje nam trzymać kciuki za powodzenie ich wyprawy!
„Zdarzyło się to kilka lat temu, pewnego zwyczajnego dnia przy plaży. Niewiele się działo. Jak zwykle niestrudzenie uzupełniałem swoją kolekcję kapsli i bez szczególnego powodu przystanąłem, by spojrzeć w górę. Wtedy pierwszy raz zobaczyłem tę rzecz”.
Tak zaczyna się opowieść o chłopcu i „rzeczy”, która swoim wyglądem nie przypomina ono zupełnie niczego. Chłopiec szybko orientuje się, że tajemnicze stworzenie się zgubiło i postanawia mu pomóc. Czy uda się znaleźć miejsce, do którego „rzecz” będzie pasować??
„Zguba” to kolejny popis zachwycającej wyobraźni i niesamowitego talentu Shauna Tana, autora głośnych „Opowieści z głębi miasta, „Przybysza”, czy „Regulaminu na lato”, laureata prestiżowej nagrody im. Astrid Lindgren za twórczość dla dzieci i młodzieży. Na podstawie „Zguby” Tan zrealizował nagrodzony Oscarem film animowany.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?