Komiks Nicka Drnaso bezlitośnie obnaża sterylną jednostajność przedmieść. Grupa nastolatków zbiera śmieci na poboczu autostrady - flirtując, pieszcząc się i ignorując potencjalnie agresywnego samotnika w swoim gronie. Studentka college'u przyprowadza swojego chłopaka na fatalną imprezę domową, w której uczestniczą jej znajomi z liceum. Młoda kobieta doświadcza traumatycznego incydentu w pizzerii, w której pracuje, a jego skutki ujawniają napięcia rasowe, które kumulują się pod powierzchnią. Fasada ucywilizowanego podmiejskiego krajobrazu i pastelowych bohaterów ze Środkowego Zachodu raz po raz pęka w obliczu przemocy i cichej brutalności. Ponura satyra społeczna Drnaso ujawnia błyskotliwą znajomość współczesnego społeczeństwa. Pobrzmiewają w niej echa czarnego humoru filmów Todda Solondza, czy komiksów Daniela Clowesa. Każdy rozdział Beverly, precyzyjnie i przejmująco opowiedziany, ujawnia coś nowego - a zarazem znajomego - na temat świata, w którym żyjemy. Gdyby Beverly było filmem Drnaso zostałby okrzyknięty nowym, oszałamiającym głosem". Gdyby to była powieść, stałby się literacką sensacją". Jednak chłodne spojrzenie Drnaso na spowitą mgłą amerykańską psychikę nie jest karykaturalną kopią filmu czy literatury. To coś zupełnie nowego. Beverly to dzieło młodego pisarza-artysty, który nie tylko zna tradycję komiksu, ale także wychodzi poza nią. Beverly to najlepsza i najbardziej elektryzująca powieść graficzna, jaką czytałem od lat, objawiająca twórcę inteligentnego, bystrego, niepokojącego. Z talentem nie tylko do komiksu, ale także do literatury i sztuk wizualnych. Beverly wbije w ciebie swoje kły i nie puści. -Chris Ware
Nagroda ACDCómic (Hiszpańskie Stowarzyszenie Krytyków Komiksu) za najlepszy hiszpański komiks roku 2020.
Nagroda El Corte Inglés 2021 dla najlepszego komiksu .
Aragońska Nagroda Komiksowa 2021 za najlepszy komiks hiszpański.
Paco Roca, opierając się na rodzinnym zdjęciu z 1946 roku zrobionym na starej plaży Nazaret niedaleko Walencji, tworzy fresk o powojennej Hiszpanii. W jego centrum umieszcza jedną ze zwyczajnych hiszpańskich rodzin - odzwierciedlenie ogromnej większości społeczeństwa, które przetrwało pod dyktaturą Franco - mającą poważne problemy z dostępem do środków do życia, zmuszoną do zwrócenia się ku czarnemu rynkowi, aby związać koniec z końcem.
Paco Roca po raz kolejny po "Domu" sięga po historię własnej rodziny i zagłębia się w z pozoru idylliczną przeszłość matki. Ale jaka jest prawda? Dlaczego na zdjęciu nie ma ojca? Jakie tajemnice zostaną ujawnione?
Bartek żyje. I to chyba najlepsze, co może o sobie powiedzieć. Dni wypełnia mu bezmyślna praca, internet, black-metal i masturbacja. Aż do momentu, gdy wybiera się na wycieczkę do lasu, po której... nic się nie zmienia. A to dopiero początek rozczarowań.
"Incel", najnowszy komiks Jana Mazura, autora m.in. "Końca świata w Makowicach", scenarzysty "Ostatniego pisarza" (rysunki Roberta Sienickiego), czy "Rycerza Janka" (rysunki Igor Wolski), to nieoczywisty portret przedstawiciela tytułowej grupy społecznej.
Wiktoria i Bajka wędrują, by odnaleźć rodziców. Mijają dymiące kratery, wymarłe lasy i gruzowiska, a kierunek wyznaczają im tajemnicze światła na niebie. Świat po wielkim wybuchu to zdecydowanie nie najlepsze miejsce dla dziewczynki i psa. Jeśli już jednak mamy tam dziewczynkę i psa, pozostaje nam trzymać kciuki za powodzenie ich wyprawy!
Bajka podoba mi się dlatego, bo jest śmieszna i straszna jednocześnie. Lubię, jak rodzice mi ją czytają. Chciałabym mieć takiego samego pieska.
Agatka Składanek (lat sześć i pół)
Już teraz nie pamiętasz numerów telefonów, PIN-ów, urodzin, prawda?Na szczęście w przyszłości te i wszystkie inne rzeczy pamiętać będą za nas maszyny ze swoją wspaniałą pamięcią absolutną.Tylko co, jeśli pewnego dnia maszyny się zepsują?Niepamięć absolutna, debiutancki komiks Antoniego Serkowskiego i Michała Pitury, to epicka wizja dystopijnej przyszłości, w której z lenistwa oddaliśmy technologii wszystko, co ludzkie, nawet nasze emocje. Jednak samolubny policjant Vin_cent postanowił nie dzielić się z maszynami wszystkim i jedną ludzką emocję zachował dla siebie. Gniew!
Piękna.
Budzi fascynację i zazdrość.
Pożądanie i obsesję.
Piękna.
Błogosławieństwo i przekleństwo w jednym.
Młoda wiejska dziewczyna o odpychającej brzydocie dzięki zaklęciu wróżki staje się absolutną pięknością. Niemożliwy do odparcia urok pozwala jej szybko wspinać się po szczeblach społecznej drabiny. Nagle wszystkie drzwi stoją przed nią otworem, wszystko jest możliwe. Nie ma mężczyzny, który potrafiłby się jej oprzeć, gdziekolwiek się pojawi rozpala namiętności, które prowadzą do wojen… Dziewczyna powoli odkrywa, że piękno to także straszliwe przekleństwo...
Niezwykły komiks duetu Kerascoet (współautorzy „Pięknej ciemności") i scenarzysty Huberta.
„Strzeż się zbirów i samochodów!” mówi mama małemu wężowi Krokusiowi zanim ten wyruszy na samodzielne poszukiwanie przygód. Na swojej drodze trafi na orzechy laskowe, jabłka, grzyby, ale przede wszystkim na przyjaciela: niedźwiadka Tulipka. Razem zima będzie łagodniejsza, a potwór Wiatropij mniej straszny! Wkrótce do Krokusia i Tulipka dołączy też ptaszek Prymulka i zaproponuje założenie drużyny - Drużyny Przyjaciół!
W każdej z historii trójka przyjaciół odkrywa świat - dowiaduje się, co takiego robi „prask-pyk-pstryk", gdy nadchodzi wiosna i co zrobić, gdy zniknie Tulipek? Dzięki tym małym próbom i trudnościom ich przyjaźń rozwija się, a kiedy tylko robi się zbyt strasznie, zawsze blisko jest mama Tulipka i jej ciasto!
„Drużyna przyjaciół" Sophie Guerrive to mądry i zabawny komiks dla najmłodszych czytelników. Uczący otwartości na świat i innych. Laureat festiwalu w Angouleme w kategorii najlepszy album dla dzieci i młodzieży.
Wrzaskun się nie patyczkuje: kroi, tnie i skraca o głowę wszystko, co może stanąć mu na drodze do pocałunku księżniczki. Dopiero potem się zastanawia.
Pierwsza księżniczka, którą ratuje z opresji, okazuje się niezwykle kapryśna i trudno mu z nią znaleźć wspólny język, nie wspominając o buziakach. Kiedy więc ratuje drugą, postanawia nie wypuścić jej z rąk, zwłaszcza że tak wiele ich łączy! Niestety pewnego dnia zostaje ona porwana do mrocznego zamku na wyspie i Wrzaskun, nie wahając się ani chwili, rusza by uratować ją ponownie!
Tebo, scenarzysta i rysownik komiksu, z nieukrywaną przyjemnością przepisuje na nowo stare bajki. Przejmując klasyczne kody gatunku, tworzy opowieść zadziorną, pełną akcji, humoru, słownej szermierki i barwnych, nieoczywistych postaci.
Kiedy Kacper przyjeżdża na wakacje do dziadków na wieś, nie spodziewa się, że czeka go największa przygoda życia!
Wspólnie z nowymi przyjaciółmi – Zośką i Bosmanem - będzie musiał przemierzyć tajemniczy Czerwony Bór i stawić czoła magicznym stworzeniom ze słowiańskiej mitologii: dzikoludkom, wilkołakom, czy... utopcowi! A wszystko po to, by pomóc Szyszymorze i przywrócić równowagę w lesie.
„Uroczysko Szyszymory” Adama Święckiego, autora m.in serii dla dzieci: „Trochę hałasu z głębi lasu", „Opowieści lasu" czy „Gdzie? Jak? Dlaczego?”, to komiks dla młodych czytelników, który atmosferą i poczuciem humoru przypomina klasyczne książki Edmunda Niziurskiego, Hanny Ożogowskiej, czy Adama Bahdaja.
Witaj w Zasadzie Trójek!
To miasto ciągnące się nieskończenie we wszystkich kierunkach, pełne magii, fantasmagorycznych istot i niesamowitych miejsc! Odwiedź Dom Szczęścia i postaw własne szczęście w karty! Zgub się wśród wiecznie zabieganych mieszkańców Przeklętej Dzielnicy, a może trafisz do Nigdzie! Wpadnij do Przytułku Nieśmiertelnych i pochyl się nad losem skazanych na wieczne życie! No i nie zapomnij złożyć pokłonu Imperatorce Turystyki, łaskawej władczyni wszystkich podróżnych!
To właśnie w Zasadzie Trójek mieszkają Rubin i Honor. Są zmęczeni pasmem osobistych porażek i poczuciem stagnacji, postanawiają więc rzucić wszystko i wyprowadzić się hen daleko, by zacząć życie od nowa. Jednak przed wyjazdem Rubin musi stoczyć jeszcze ostatni magiczny pojedynek. Nieoczekiwanie jego przeciwniczką okazuje się przyjaciółka z dzieciństwa - Alfa. Stare ambicje odżywają na nowo, podsycane przez tajemniczą istotę, którą Rubin spotyka we własnej głowie.
Rubin postanawia dać z siebie wszystko, by pokonać Alfę i udowodnić swoją wartość. Ale kiedy próbujesz sięgnąć gwiazd, one nie patrzą w dół.
„Zasada Trójek”, najnowszy komiks Tomasza Spella, autora m.in. „Ostatniego przystanku”, „Przygód Stasia i Złej Nogi”, czy „Wszechksięgi”, to słodko-gorzka, obłędna wizualnie przygoda w zapierającym dech świecie, która zmusi cię to skonfrontowania się z twoim własnym Głodem.
Dwie linie czasowe. Druga szansa. Jedna miłość.
Załoga międzyplanetarnego statku podróżuje do najdalszych zakątków kosmosu, by odbudowywać piękne, ale zniszczone przez czas, struktury i w ten sposób odzyskiwać pamięć o przeszłości.
Dwie osoby spotykają się w szkole z internatem, zakochują w sobie i nagle tracą kontakt. Czas pędzi, gdy ból straty nie pozwala ruszyć z miejsca.
Przeplatając dwie linie czasowe, Tillie Walden tworzy niezwykle oryginalny świat, zapierający dech w piersiach romans i epicką wyprawę w poszukiwaniu miłości.
Tillie Walden to przyszłość komiksu, a „Załoga Promienia” to jej najlepsze jak dotąd dzieło. To kosmiczna opowieść niepodobna do żadnej innej, z bogatym, żywym uniwersum pełnym skomplikowanych postaci.
- Brian K. Vaughan, „Saga” i „Paper Girls”
Tysiąc lat po tym, jak ludzie zostali zgładzeni przez sztuczną inteligencję i ta przejęła władzę nad światem, do życia zostaje przywrócony David Adams – geniusz, którego wynalazki doprowadziły do upadku człowieka. Szukając odkupienia za swoje grzechy, Adams podejmuje się niemożliwego – chce sprawić, by ludzkość powróciła. Władająca planetą sztuczna inteligencja zrobi jednak wszystko, żeby go powstrzymać.
Adams i Chloe, android, który go ożywił, i jednocześnie jego pierwsza kreacja, będą musieli wyruszyć w niezwykłą i niebezpieczną podróż, podczas której okaże się, czy ludzkość ma – i czy w ogóle powinna mieć – jakąkolwiek przyszłość.
Intrygująca i oryginalna historia, która wyłamuje się z utartego schematu ludzkość się skończyła, a światem rządzi wszechmocna sztuczna inteligencja.
Multiverse Comics
Ekscytująca podróż wypełniona dramatycznymi wydarzeniami, trudnymi wyzwaniami i mrocznymi sekretami.
AIPT
Tytułowy wielki zły lis wcale nie jest wielki ani zły. W dodatku ma strasznego pecha. Każda jego wyprawa do kurnika kończy się jakimś wypadkiem i upokorzeniem, przez co jest pośmiewiskiem całej okolicy. Szczególnie kur.
Wciąż głodny, bo ile można żyć na diecie opierającej się na rzepie, daje się namówić prawdziwemu drapieżnikowi, wilkowi, na z pozoru genialny plan – po co polować na kury, skoro mogą one lisa dotkliwie pobić? Lepiej ukraść jajka!
A potem cierpliwie je wysiedzieć, odchować pisklaki, żeby zrobiły się tłuściutkie i już! Posiłek gotowy.
Tylko to, co w teorii brzmi świetnie, w praktyce często staje się bardzo trudne.
A w komiksie Benjamina Rennera także niesłychanie zabawne!
„Wielki zły lis” to jeden z najpopularniejszych francuskich komiksów dla młodych, ale nie tylko, czytelników ostatnich lat. Otrzymał nagrodę dla najlepszego albumu dla dzieci na festiwalu w Angoulême (w jury zasiadali czytelnicy w wieku 8-12 lat), a także doczekał się filmowej adaptacji, która została nagrodzona Cezarem, francuski odpowiednik Oscara, dla najlepszej animacji roku.
Dziadek i wnuczek uwielbiają razem podróżować.
Wspólnie przemierzyli cały świat!
Ale pewnego dnia dziadek nie może już iść dalej.
Góry, które wyrosły na jego plecach stały się zbyt ciężkie.
Zwykły wiatr nie może ich już unieść, by pomóc w wędrówce.
Wnuczek postanawia odnaleźć najsilniejszy wiatr, taki który może przenosić nawet góry.
Tak zaczyna się jego pierwsza samodzielna podróż.
„Chłopiec z gór” to niezwykła baśń o tym, czym jest rodzina, ludzkie korzenie, sztafeta pokoleń. To historia o poświęceniu i wyciąganiu pomocnej dłoni. O pokonywaniu trudności i godzeniu się ze stratą. O dojrzewaniu i pamięci.
Scenarzystka Séverine Gauthier i rysowniczka Amélie Fléchais (znana z „Czerwonego wilczątka”) zapraszają młodych i dorosłych czytelników do świata magii, wyobraźni i emocji, by o tym wszystkim opowiedzieć w czuły, delikatny i fascynujący sposób.
Nie ma nic gorszego niż znalezienie się w roli widza w związku, który się rozpada. Bohaterowie Sniff kochają się do szaleństwa, ale stają w obliczu utraty siebie na zawsze. Dostają jednak ostatnią szansę: wspólny wyjazd na narty, w nadziei, że uda im się na nowo odkryć czułość i pasję.Banalna wydawałoby się sytuacja stanowi punkt wyjścia do niezwykle oryginalnej i zaskakującej opowieści, w której pobrzmiewają echa twórczości Italo Calvino i Nikołaja Gogola. Ta intrygująca powieść graficzna, napisana przez Fulvio Risuleo i wspaniale narysowana przez debiutującego w komiksie Antonio Pronostico, pozwoli czytelnikom spojrzeć zupełnie inaczej na wielkie historie o miłości.
To właśnie Amerykanie po raz pierwszy nazwali berberyjskie tereny nad Morzem Śródziemnym „Bliskim Wschodem”. I to z tym regionem związała Stany Zjednoczone, od ich rewolucyjnych początków, przedziwna relacja oparta na fascynacji, konfrontacji i skomplikowanej współpracy.
Jean-Pierre Filiu, uznany francuski historyk i ekspert w sprawach Bliskiego Wschodu, oraz David B., jeden z największych współczesnych rysowników, autor m.in. „Rycerzy świętego Wita”, snują wspólnie opowieść pełną starć, dyplomatycznych intryg i zdrad. Ich komiks jest fascynującą historią trudnej współzależności dwóch odległych regionów rozpisaną od czasów Gilgamesza, przez epokę krucjat i kolonialnych podbojów, przez erę Eisenhowera, aż do rozprawy z bin Ladenem i jego Al-Ka’idą. A gdzieś w tle zawsze jest złoto i ropa.?
W trzecim tomie swojego komiksu autorzy przybliżają czytelnikom wydarzenia z lat 1985–2013.
Dzięki sposobowi, w jaki opowiedziana jest ta historia, autorzy pomagają czytelnikowi lepiej zrozumieć skomplikowane i moralnie dwuznaczne relacje Stanów Zjednoczonych i Bliskiego Wschodu.?
Andrew A. Smith, Scripps Howard News Service
Świetnie napisana, pięknie narysowana, a przede wszystkim niezwykle wciągająca lekcja historii.?
James Smart, „The Guardian”
Noé Davidovitch, Baron Tyłka Swego i towarzyszący mu muzycy – Hava, Yaakov, Vincenzo, Tchokola – wracają! Przed nimi potyczki z Cyganami, napad na sklep z gitarami, nieporęczne zwłoki... A gdy w grę wchodzi akcja, przygoda i zbrodnia, niedaleko jest Miszka Japończyk, król złodziei, żydowski ojciec chrzestny Odessy. To wszystko i dużo, dużo więcej w trzecim tomie niezwykłej opowieści Joanna Sfara!
Twórca słynnego „Kota rabina” tym razem umieszcza akcję przed II wojną światową w Europie Wschodniej. W brawurowym stylu snuje barwną, zabawną i wzruszającą opowieść o wędrownych muzykach. Nie bacząc na przeciwności losu, szukają kolejnego wesela, bar micwy bądź zwykłej popijawy, by grać i zarobić trochę grosza.
Sfar czerpiąc z opowiadań Isaaca Bashevisa Singera, żydowskich podań, a także z malarstwa Marca Chagalla, nie tylko odtwarza atmosferę świata, który już nie istnieje, ale także nieustannie zaskakuje. Jego „Klezmerzy” to komiks jednocześnie zabawny i pełen tragicznych wydarzeń, optymistyczny i smutny, czuły i okrutny. Jest tylko jeden twórca, który z takiej szalonej mozaiki nastrojów jest w stanie stworzyć spójną i wciągającą bez reszty opowieść. Jest nim Joann Sfar.
Medox to najemnik, awanturnik, a od czasu do czasu rządowy agent udaremniający przemyty na wielką skalę, porwania i zamachy stanu. Nie stroni od ryzyka, kobiet i mordobić, a ludzi którym nastąpił na odcisk doprawdy trudno zliczyć. Nic zatem dziwnego, że w większości zakątków galaktyki ma wrogów, którzy najchętniej zobaczyliby go martwego.Madoxowi nie drga więc nawet powieka, kiedy podczas wyścigu powietrznych bolidów, w którym bierze udział, ktoś próbuje go wyeliminować. Ostatecznie. Nie wie jednak, że to dopiero początek kłopotów i za chwilę zostanie wplątany w kosmiczną aferę, w której do zdobycia jest niewyobrażalne bogactwo. A im większa fortuna do wzięcia, tym bardziej rośnie szansa na stracenie głowy.Najemnik Medox Marka Bieleckiego i Jacka Dąbały to awanturniczo-przygodowe SF, mogące kojarzyć się ze słynnym Funky Kovalem. Akcja, pościgi, pojedynki, kosmiczne pojazdy i atrakcyjne kobiety przyszłości są tu najważniejsze. Komiks przeleżał na dnie szuflady autorów 30 lat! Wyciągnięty, poddany remasteringowi i redakcji trafia teraz do rąk czytelników, uzupełniając tym samym kawałek historii współczesnego polskiego komiksu.
KOMIKS TYLKO DLA DOROSŁYCH!
Winshluss zaczął tworzyć „Pinokia” w 2003 roku i przez następne dwa lata publikował go w odcinkach w magazynie „Ferraille Illustré”. Wtedy jednak przerwał pracę nad nim, by całkowicie skoncentrować się na realizacji animowanej adaptacji słynnego „Persepolis” Marjane Satrapi. Bo to Winshluss, pod swoim prawdziwym nazwiskiem – Vincent Paronnaud – wspólnie z autorką komiksu wyreżyserował film, który został nagrodzony na festiwalu w Cannes, otrzymał Cezara i był nominowany do Oscara w kategorii Najlepszy Film Animowany. Rysownikowi udało się skończyć „Pinokia” w 2008 roku, a już kilka miesięcy później na festiwalu w Angouleme został on uznany najlepszym komiksem roku!
W swoim komiksie Winshluss opowiada na nowo niezwykłe przygody słynnej marionetki. Jego akcja w dużej mierze pokrywa się z popularną powieścią Carlo Collodiego, ale intryga została uwspółcześniona. Pinokio nie jest tu drewnianym chłopcem, ale stworzonym przez pewnego inżyniera bojowym androidem. Z kolei „gadający świerszcz” zamienia się tutaj w karalucha, pijaka i olewusa, który w głowie robota urządza sobie squat.
Winshluss po mistrzowsku rozprawia się z klasyczną opowieścią, a także z jej słynną disnejowską adaptacją. Na bazie bajki uwielbianej przez dzieci tworzy przeznaczoną dla dorosłych mroczną, ironiczną i okrutną wariację na temat „Pinokia”. Fantastycznie narysowaną, pokolorowaną i obywającą się w zasadzie bez słów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?