W 1998 roku Joann Sfar i Lewis Trondheim rozpoczęli serię Donżon sagę, która pod przykrywką parodii heroicznego fantasy skrywa bogate i złożone uniwersum porównywalne z dokonaniami wielkich klasyków literatury spod tego samego znaku.Wydawnictwo timof comics w kolekcji wydań zbiorczych publikuje wszystkie odcinki kultowej serii, która dla komiksu franko-belgijskiego jest pozycją przełomową. To pełne wydanie, zredagowane pod auspicjami obu autorów, pozwoli w najlepszy z możliwych sposobów odkryć czytelnikom jedno z najdoskonalszych dzieł w swym gatunku.Ten tom zawiera albumy z cyklu Donżon: Zenit oraz Donżon: Monstra, które kontynuują historię rozkwitu Donżonu zawartą w Wydaniu Zbiorczym 1. Z tej okazji Sfarowi i Trondheimowi towarzyszą rysownicy Boulet, Quignon i David B.
Rabin, Malka Lwi Król i ich przyjaciele opowiadają Kotu i Zlabii, o swoim udziale w I wojnie światowej i o tym jak z okopów we Francji zostali wysłani w 1918 roku do Odessy na mało znany epizod z historii Francji. Po wysłuchaniu wielu okropności i absurdów z ust starców, Kot zastanawia się, czy najgorszą rzeczą nie byłoby to, że jego rabin mógł mieć innego kota niż on zdrada!
KIEDY CIEŃ SMOKÓW PADA NA MIASTO ŚWIATŁA…
Paryż, rok 1900. Już od tysiąca lat smoki żyją w ukryciu przed wszystkimi, skamieniałe w przedstawiających je posągach i rzygaczach. Legenda głosi, że tylko ofiara istoty wyższej magii może ochronić Paryż przed ich gniewem i zachować czar, który utrzymuje je we śnie. Ale kiedy pewna syrena, skazana na ten ponury los, zostaje w ostatniej chwili ocalona przez hawajską królową, która uległa jej czarowi, złowieszczy cień smoków ponownie pada na Miasto Światła. Jednocześnie, w katakumbach u podnóża Notre-Dame i w cieniu przebudzenia tysiącletniego zła, rodzi się romans…
A gdyby smoki zaatakowały Paryż czasów Belle Époque? Z tego surrealistycznego przypuszczenia wyobraźnia Joanna Sfara i Tony’ego Sandovala utkała płótno przygody, walk, poświęceń, miłości oraz humoru; folklorystyczna podróż, swawolna i wyzwoleńcza, pełna plansz o zapierającej dech w piersiach, epickiej urodzie.
W średniowieczu wymieszanym z fantazją, Renart, psotny zbir i słynny kłamca, wyrusza na nowe przygody. W towarzystwie swojego wiernego przyjaciela, wilka Isengrima, ten odwieczny kozioł ofiarny spotyka czarodzieja Merlina... i musi przyjąć rolę, który nie jest jego zgodna z jego naturą: musi uratować świat przed nieuchronną katastrofą! Tłem wydarzeń jest region prowansalski, w którym króluje magia, a kabaliści, czarownicy i greccy bogowie wkrótce znajdą tu swoje miejsce. Joann Sfar w bezprecedensowy sposób oddaje hołd średniowiecznym opowieścią, które na stała weszły do kultury. Tak jak i lis Renart.Sfar ofiarowuje nam zupełnie nową odsłonę przygód Renarta w jego fantastyczno-epickiej wizji średniowiecznej Francji, gdzieś pomiędzy eposem a komedią, jak pisze o swojej serii autor. Sam tytuł serii, Pieśń o Renarcie, nawiązuje też do Pieśni o Rolandzie i ma wskazywać, choć bardziej jako parodia, na jeszcze jedno źródło średniowiecznych inspiracji Sfara: chanson de geste, czyli epos rycerski. I tak na kartach tej serii będziemy mieli do czynienia z mieszanką niepoprawnego humoru, niegodziwych oszustw, przebiegłości, wielkich czynów, a wśród bohaterów, oprócz samego Renarta, zobaczymy między innymi wilka Isengrima, a także czarodzieja Merlina czy też postać historyczną Marię z Francji, pierwszą znaną średniowieczną powieściopisarkę.Drugi tom zamyka serię.
Oto koniec wielkiej aszkenazyjskiej opowieści.
Gdy nasi bohaterowie przemierzają ulice Odessy, w mołdawskim Kiszyniowie dochodzi do pierwszego z serii brutalnych antysemickich pogromów w carskiej Rosji, a obrazy tej zbrodni obiegają cały świat.
Baron, Yaakov i Vincenzo zostają zmobilizowani i wyruszają pociągiem do Kiszyniowa, a Tchokola postanawia, że będzie im towarzyszył wielki żydowski poeta, mający udokumentować makabryczne zdarzenia. Dołącza do nich także Hava namówiona przez pewną dziennikarkę, która, jak wszyscy inni, pragnie ją pocałować…
W piątym i ostatnim tomie „Klezmerów” Joannowi Sfarowi po raz kolejny udaje się opowiedzieć trudną historię w lekki sposób, choć tym razem pozostaje po niej smutny epilog.
W 1998 roku Joann Sfar i Lewis Trondheim rozpoczęli serię Donżon sagę, która pod przykrywką parodii heroicznego fantasy skrywa bogate i złożone uniwersum porównywalne z dokonaniami wielkich klasyków literatury spod tego samego znaku. Wydawnictwo timof comics w kolekcji wydań zbiorczych publikuje wszystkie odcinki kultowej serii, bez której prawdopodobnie nie powstałyby takie dzieła jak Pora na przygodę. To pełne wydanie, zredagowane pod auspicjami obu autorów, pozwala w najlepszy z możliwych sposobów odkryć czytelnikom jedno z najdoskonalszych dzieł w swym gatunku. Tom ten zawiera pięć albumów z cyklu Donżon: Parada, które opowiadają o przygodach Herberta i Martina w służbie Donżonu. Z tej okazji Sfar i Trondheim połączyli siły z Manu Larcenetem (Codzienna walka, Raport Brodecka), aby pokazać nam najzabawniejszą stronę tej serii.
Klezmerzy powracają po raz czwarty! Tym razem ta niezwykle barwna i nietypowa grupa muzyków da się porwać wielkim uczuciom. Spotkają ich przygody nie mniej ryzykowne niż kryminalne historie znane z trzeciego tomu: Vincenzo wpadnie w oko pięknej akrobatce, która niestety ma męża, a Yaakov ośmieli się pocałować Havę. Co z tego wyniknie? Przekonamy się już wkrótce!
Twórca słynnego Kota rabina tym razem umieszcza akcję przed II wojną światową w Europie Wschodniej. W brawurowym stylu snuje barwną, zabawną i wzruszającą opowieść o wędrownych muzykach. Nie bacząc na przeciwności losu, szukają kolejnego wesela, bar micwy bądź zwykłej popijawy, by grać i zarobić trochę grosza.
Sfar czerpiąc z opowiadań Isaaca Bashevisa Singera, żydowskich podań, a także z malarstwa Marca Chagalla, nie tylko odtwarza atmosferę świata, który już nie istnieje, ale także nieustannie zaskakuje. Jego Klezmerzy to komiks jednocześnie zabawny i pełen tragicznych wydarzeń, optymistyczny i smutny, czuły i okrutny. Jest tylko jeden twórca, który z takiej szalonej mozaiki nastrojów jest w stanie stworzyć spójną i wciągającą bez reszty opowieść. Jest nim Joann Sfar.
Kot rabina znajduje numer do Boga. Przekonany, że jest nowym prorokiem Eliaszem, postanawia głosić dobrą nowinę każdemu, kto chce go słuchać (i słucha!). Przedstawia bardzo osobistą interpretację świętych tekstów. Dyskusje między Kotem, Rabinem i oczywiście Zlabią, są bardzo ekscytujące, pouczające i oczywiście przezabawne i porywające.
Noé Davidovitch, Baron Tyłka Swego i towarzyszący mu muzycy – Hava, Yaakov, Vincenzo, Tchokola – wracają! Przed nimi potyczki z Cyganami, napad na sklep z gitarami, nieporęczne zwłoki... A gdy w grę wchodzi akcja, przygoda i zbrodnia, niedaleko jest Miszka Japończyk, król złodziei, żydowski ojciec chrzestny Odessy. To wszystko i dużo, dużo więcej w trzecim tomie niezwykłej opowieści Joanna Sfara!
Twórca słynnego „Kota rabina” tym razem umieszcza akcję przed II wojną światową w Europie Wschodniej. W brawurowym stylu snuje barwną, zabawną i wzruszającą opowieść o wędrownych muzykach. Nie bacząc na przeciwności losu, szukają kolejnego wesela, bar micwy bądź zwykłej popijawy, by grać i zarobić trochę grosza.
Sfar czerpiąc z opowiadań Isaaca Bashevisa Singera, żydowskich podań, a także z malarstwa Marca Chagalla, nie tylko odtwarza atmosferę świata, który już nie istnieje, ale także nieustannie zaskakuje. Jego „Klezmerzy” to komiks jednocześnie zabawny i pełen tragicznych wydarzeń, optymistyczny i smutny, czuły i okrutny. Jest tylko jeden twórca, który z takiej szalonej mozaiki nastrojów jest w stanie stworzyć spójną i wciągającą bez reszty opowieść. Jest nim Joann Sfar.
Zlabia, ale i jej ojciec, rabin, a także rabin rabina, z pomocą i wtrętami kota, snują opowieść... Opowiadają o swoich podróżach po Bliskim Wschodzie od 1870 do 1973 roku, o swoich poszukiwaniach Ziemi Obiecanej, miejsca, w którym będą mogli poczuć się bezpiecznie. Opowiadają o francuskim przeznaczeniu, o losach rodziny targanej przez wiatry historii, o rasizmie, o poszukiwaniu swojego miejsca na Ziemi - od Algieru do Nicei, przez Jerozolimę i Galileę.
Rabin powraca do dawnego żywota, twórca serii - Joann Sfar - powraca do elementarnych podstaw swojej mitycznej serii. W dniu pogrzebu swojej żony, rabin postanawia przygarnąć kota. Dla Zlabii. Aby nie pozostać tylko we dwoje. Kilka lat później kot zaczyna mówić. Te niezwykłe zdarzenie podważyło wiarę i przekonania rabina, ale również odegrało ważną rolę w kształtowaniu pragnienia wolności i niezależności młodej Zlabii. W tym tomie towarzyszymy Zlabii w przygodzie rozgrywającej się pomiędzy tomem 1 a 2.
Kochają się! On jest Żydem, ona katoliczką. Mieszkają w Algierze, i pewnego dnia odwiedzają rabina, gdyż Aline, aby lepiej się zintegrować i zadowolić swojego przyszłego męża, chce przejść na judaizm. Głupota kłóci się z niezrozumieniem: dlaczego chcesz przyjąć wiarę tak skomplikowaną, tak irracjonalną, tak bolesną?
Kot i Zlabia zgadzają się odwieść ją od tej decyzji i znajdują niespodziewanego sojusznika w młodej Knidelette...
Ósmy tom filozoficznych przypowieści o kocie, rabinie i pięknej Zlabii to komiksowa lektura obowiązkowa.
W 1998 roku Joann Sfar i Lewis Trondheim rozpoczęli serię Donżon— sagę, która pod przykrywką parodii heroicznego fantasy skrywa bogate i złożone uniwersum porównywalne z dokonaniami wielkich klasyków literatury spod tego samego znaku.
Wydawnictwo timof comics w kolekcji wydań zbiorczych publikuje wszystkie odcinki kultowej serii, bez której prawdopodobnie nie powstałyby takie dzieła jak Pora na przygodę. To pełne wydanie, zredagowane pod auspicjami obu autorów, pozwoli w najlepszy z możliwych sposobów odkryć czytelnikom jedno najdoskonalszych dzieł w swym gatunku.
Podzielony na trzy cykle narracyjne Donżon to jeden z najbardziej wpływowych i oryginalnych komiksów europejskich. Na jego stronach pokazali się tak ważni autorzy, jak Christophe Blain, Blutch, Manu Larcenet czy Andreas, którzy wraz z Trondheimem i Sfarem stworzyli serię kipiącą energią, talentem i wyobraźnią.
Książkę wydano dzięki dofinansowaniu Instytutu Francuskiego w Polsce w ramach Programu Wsparcia Wydawniczego Boy-Żeleński.
LEWIS TRONDHEIM (ur. w Fontainebleau w 1964 roku), to jeden z najbardziej rozpoznawalnych reprezentantów francuskiego Nouvelle BD oraz członek założyciel kolektywu L’Association. Jego twórczość zrewolucjonizowała komiks frankofoński lat 90. XX w. W 1992 roku przedstawił światu Lapinota, a serię Donżon umiędzynarodowił w 1998 roku. Sam oraz we współpracy stworzył łącznie ponad 150 tytułów, które oscylują między niesamowitością i niezwykłością. Jego najnowszą serią jest Ralph Azham.
JOANN SFAR (ur. w Nicei w 1971 roku) to gwiazda komiksu światowego. Zadebiutował w szeregach L’Association. Pierwszy album opublikował w 1996 roku. Zajął miejsce w czołówce autorów francuskich wraz ze startem serii Donżon, którą stworzył wraz z Lewisem Trondheimem. Jego bibliografia jest bogata, rozległa i zróżnicowana. Jest w niej miejsce w zasadzie na każdy gatunek: biografię, komiks dziecięcy czy adaptacje literackie. Spośród jego dzieł wyróżniają się opowieści z uniwersum Wampira oraz Kot rabina, za którego zdobył trzy nagrody w Angouleme, i którego z powodzeniem wprowadził na wielki ekran.
BOULET (ur. w Meaux w 1975 roku) studiował sztukę w Strasburgu. Od początku wieku tworzy komiksy. Jego pierwsza seria to Raghnarok. Ale sławę przyniósł mu jego komiksowy blog, na którym publikuje od 2004 roku. W 2006 roku zastąpił Trondheima jako rysownik serii Donżon Zenit.
I znowu tutaj! Wracamy do Odessy gwiaździstą nocą. Otwarte okna wytwornej kamienicy pozwalają żydowskiej muzyce rozlać się po uśpionych uliczkach. Skorzystajmy z tej dziwnej uroczystości. Zapamiętajmy na długo tę cudowną noc, ponieważ w tym czasie nasi muzycy naprawdę zostali przyjaciółmi.No Davidovitch, Baron Tyłka Swego i towarzyszący mu muzycy Hava, Yaakov, Vincenzo, Tchokola wracają w drugim tomie niezwykłej opowieści Joanna Sfara Klezmerzy. Wszystkiego najlepszego, Scyllo!Twórca słynnego Kota rabina tym razem umieszcza akcję przed II wojną światową w Europie Wschodniej. W brawurowym stylu snuje barwną, zabawną i wzruszającą opowieść o muzykach, którzy wędrują od jednego sztetla do drugiego. Nie bacząc na przeciwności losu, szukają kolejnego wesela, bar micwy bądź zwykłej popijawy, by grać i zarobić trochę grosza.Sfar czerpiąc z opowiadań Isaaca Bashevisa Singera, żydowskich podań, a także z malarstwa Marca Chagalla, nie tylko odtwarza atmosferę świata, który już nie istnieje, ale także nieustannie zaskakuje. Jego Klezmerzy to komiks jednocześnie zabawny i pełen tragicznych wydarzeń, optymistyczny i smutny, czuły i okrutny. Jest tylko jeden twórca, który z takiej szalonej mozaiki nastrojów jest w stanie stworzyć spójną i wciągającą bez reszty opowieść. Jest nim Joann Sfar.
Poznajcie No Davidovitcha, Barona Tyłka Swego, i towarzyszącą mu wyjątkową grupę muzyków: Havę, która opuszcza swą rodzinną wieś, by wyruszyć jego śladem; Yaakova, którego rabin wyrzuca z jesziwy, choć ten jest jego najlepszym uczniem; Vincenzo, lunatyka i doskonałego skrzypka oraz Tchokolę, Cygana, który zbiegł przed pewną śmiercią z rąk Kozaków.Wszyscy oni spotykają się na kartach komiksu Klezmerzy. Podbój wschodu, pierwszego tomu serii Joanna Sfara. Twórca słynnego Kota rabina tym razem umieszcza akcję przed II wojną światową w Europie Wschodniej. W brawurowym stylu snuje barwną, zabawną i wzruszającą opowieść o muzykach, którzy wędrują od jednego sztetla do drugiego. Nie bacząc na przeciwności losu, szukają kolejnego wesela, bar micwy bądź zwykłej popijawy, by grać i zarobić trochę grosza.Sfar czerpiąc z opowiadań Isaaca Bashevisa Singera, żydowskich podań, a także z malarstwa Marca Chagalla, nie tylko odtwarza atmosferę świata, który już nie istnieje, ale także nieustannie zaskakuje. Jego Klezmerzy to komiks jednocześnie zabawny i pełen tragicznych wydarzeń, optymistyczny i smutny, czuły i okrutny. Jest tylko jeden twórca, który z takiej szalonej mozaiki nastrojów jest w stanie stworzyć spójną i wciągającą bez reszty opowieść. Jest nim Joann Sfar.
W tym epizodzie powracamy do Algieru. Rabin Sfar i jego kuzyn imam Sfar dyskutują o religijnych różnicach nie do pogodzenia. Kiedy jednak meczet zostaje zalany, rabin i imam zgadzają się, że muzułmanie mogą podczas prac remontowych modlić się w synagodze. Tymczasem kot rabina przeżywa trudne czasy: Zlabya urodziła urocze dziecko, co pogrążyło go w głębokiej zazdrości, a na domiar złego obce kocięta znalazły schronienie w synagodze... I jak one śmią pić mleko?
Kot rabina jest w rozpaczy: jego ukochana Zlabia - jest w ciąży... Co się stanie? Czy nadal będzie nim zainteresowana? Czy nadal będzie głaskany? Czy będzie mógł ją zobaczyć, zawsze kiedy zechce? Jakie będzie jego miejsce w tej nowej sytuacji? Czy nie powinien sobie pójść poszukać innego domu?
Joann Sfar, z radością, przybliża nam świat „Kota Rabina” i przedstawia olśniewającą historię pełną czułości i miłości.
JOANN SFAR (ur. w Nicei w 1971 roku) to gwiazda komiksu światowego. Zadebiutował w szeregach L’Association. Pierwszy album opublikował w 1996 roku. Zajął miejsce w czołówce autorów francuskich wraz ze startem serii Donżon, którą stworzył wraz z Lewisem Trondheimem. Jego bibliografia jest bogata, rozległa i zróżnicowana. Jest w niej miejsce w zasadzie na każdy gatunek: biografię, komiks dziecięcy czy adaptacje literackie. Spośród jego dzieł wyróżniają się opowieści z uniwersum Wampira oraz Kot rabina, za którego zdobył trzy nagrody w Angouleme, i którego z powodzeniem wprowadził na wielki ekran.
Żydzi nie przepadają za psami.
Pies gryzie, goni, szczeka.
A Żydów gryzą, gonią i obszczekują od tak dawna, że w rezultacie wolą koty.
Zresztą, nie wiem, jak jest z innymi Żydami, ale tak mówi mój pan.
Jestem kotem rabina.
Komiks o niezwykłym kocie, który dzięki pożarciu papugi zaczyna mówić. Wykorzystując nową umiejętność postanawia zmierzyć swojego pana z bolesnymi prawdami, które są oczywiste dla kota, ale niekoniecznie dla rabina.
Kot Rabina to jeden z najważniejszych komiksowych traktatów o religii, społeczeństwie i kulturze.
Wydany już w kilkunastu krajach, do Polski trafia ponownie, tym razem w postaci jednotomowego zbioru wszystkich pięciu części.
JOANN SFAR (ur. w Nicei w 1971 roku) to gwiazda komiksu światowego. Zadebiutował w szeregach L’Association. Pierwszy album opublikował w 1996 roku. Zajął miejsce w czołówce autorów francuskich wraz ze startem serii Donżon, którą stworzył wraz z Lewisem Trondheimem. Jego bibliografia jest bogata, rozległa i zróżnicowana. Jest w niej miejsce w zasadzie na każdy gatunek: biografię, komiks dziecięcy czy adaptacje literackie. Spośród jego dzieł wyróżniają się opowieści z uniwersum Wampira oraz Kot rabina, za którego zdobył trzy nagrody w Angouleme, i którego z powodzeniem wprowadził na wielki ekran.
Historia najlepszych chwil w miłości: spotykają się, patrzą na siebie, prowadzą całonocne rozmowy, nieustannie się kochają. On ją maluje, ona cieszy się tym, że jest malowana... Poza tym, że kreśli prawdziwy portret współczesnego związku, album twórcy Kota Rabina dotyka również odwiecznych problemów miłości i pytań stale pojawiających się w dziełach Joana Sfara: o sztukę, religię, przyjaźń.
Jak mówi Sfar: „Tak często zdarza nam się dzielnie znosić prawdziwe życiowe dramaty, a załamywać się z powodu głupich historii miłosnych. W ten czy inny sposób, ten album komiksowy próbuje pokazać, jak bierzemy się w garść i odnajdujemy w sobie uśmiech.”
Joann Sfar - jeden z najważniejszych europejskich twórców komiksów. Nakładem Wydawnictwa Komiksowego ukazały się jego komiksy z serii Kota Rabina i Sokrates. Półpies.
Wampir Fernand powraca, jak i wszyscy pozostali nadprzyrodzeni bohaterowie. A w powietrzu unosi się miłość, która obraca życie wielu bohaterów do góry nogami. W tym samym czasie hordy niezadowolonych ludzi polują na nadprzyrodzone stwory, budując atmosferę zapowiadającą otwartą wojnę. Czy w takich czasach jest miejsce na miłość?
Odpowiedzi na te i wiele innych pytań szukaj w Aspirine, kontynuującej wątki zaszczepione w Wampirze.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?