Tym razem nie jest to opowieść zanurzona głęboko w polskiej historii, rozprawiająca się z dzieciństwem i młodością autorki w czasach PRLu. W „Twarzy, brzuchu, głowie” Wanda Hagedorn postanowiła przyjrzeć się… ukobiecaniu.
„Ukobiecanie - ukułam ten termin na określenie wieloletniego i wieloetapowego procederu instruowania dziewczynek, jak być dziewczynkami według przepisu patriarchalnego”.
Ukobiecanie jest powodem wielu problemów doświadczanych przez kobiety. Wśród nich są m.in. zaburzone relacje z twarzą i ciałem, ale też psychiczne i emocjonalne konsekwencje, jakie z tego płyną. Temu wszystkiemu przygląda się Wanda w swoim nowym komiksie.
?„Twarz, brzuch, głowa” - tytuł pochodzi od tytułów jego trzech rozdziałów - to podobnie jak „Totalnie nie nostalgia” opowieść bardzo osobista, gdzie intymne doświadczenia Wandy przenikają się z cytatami z tekstów feministek i refleksjami na temat natury współczesnego świata, który cały czas potrzebuje antypatriarchalnej rewolucji.
?Do współpracy przy tej autobiograficznej opowieści Wanda Hagedorn zaprosiła niezwykle utalentowaną ilustratorkę, rysowniczkę, animatorkę Olę Szmidę, dla której jest to komiksowy pełnometrażowy debiut.
Jedynka to robot.Jedynka to człowiek zamknięty w maszynie.Robot to człowiek zamknięty w maszynie?Jedynka odzyskuje świadomość na tajemniczej planecie. Planecie, na której na każdym kroku znaleźć można ślady pradawnej cywilizacji, a która teraz rozrywana jest konfliktem pomiędzy ludźmi, a maszynami zyskującymi świadomość pod wpływem niezwykłej substancji.Jedynka przemierzając ten świat pozna odpowiedzi na wiele nurtujących go pytań dotyczących natury jego i miejsca, w którym się znalazł. Na inne odpowiedzi będą musieli sobie udzielić sami czytelnicy.""Terra Incognita"", wracającego do komiksu po 12 latach przerwy Łukasza Ryłko, to oniryczna wyprawa przez fantastyczną krainę zaludnioną niezwykłymi istotami. To również naszpikowana mechanicznymi zagadkami i kalamburami opowieść pełna aluzji i nawiązań do takich gigantów polskiej kultury, jak choćby Stanisław Lem, Wojciech Jerzy Has, czy Daniel Mróz. Stawiające też podobne pytania, które stawiali w swoich wielcy pisarze, filmowcy i rysownicy - co znaczy być człowiekiem? Co po nas zostanie?
Nie ufają szkole, rodzicom, sobie nawzajem, ale chcą zaufać... zaświatom.
Kolekcjonowanie niewygodnych pytań i mokrych dotknięć, fantazje o chorej matce kolegi, wstyd, nerwice i lekcje katechezy.
Bunt przeciw fryzjerom, fanatykom i histerii.
A wszystko to dojrzewa jak larwy otulone w cichym, miękkim kokonie.
Przyjrzyj się Poczwarkom.
Co się z nich wyłoni?
„Poczwarki” to opowieść o dwójce młodych ludzi. Lucjan namiętnie myje ręce i szuka Boga na basenie, Nadieżda jest racjonalistką i masowo zabija motyle. Wszystko wokół się zmienia, a może to oni przechodzą metamorfozę?
Prezentowane w tym albumie prace Tadeusza Baranowskiego publikowane były w latach 1984-1987 w belgijskim piśmie komiksowym „Tintin”. Wszystkie te materiały skrzętnie odnalazł, pracowicie opracował do druku, oddany fan twórczości Baranowskiego, Mirosław Korkus. To właśnie jego mrówczemu wysiłkowi zawdzięczamy tę belgijską antologię. I to on jest pomysłodawcą tego albumu.
„Patrząc na zbiór komiksów publikowanych w „Tintinie”, pomyślałem – materiału starczy na świetny album! Brakujący element w twórczości Tadeusza Baranowskiego, historie stworzone w najlepszym okresie, geneza postaci i humor tak charakterystyczny dla pierwszych albumów mistrza. Wydawnictwo Kultura Gniewu przyszło z pomocą i oto trzymacie w rękach zbiór odświeżonych, pokolorowanych i przetłumaczonych unikalnych historii” - fragment wstępu Mirosława Korkusa.
Druga część pełnej emocji i zwrotów akcji, a przede wszystkim bardzo dzikiej opowieści!
Mistrz Ryś żyje! A zatem jest jeszcze nadzieja na uratowanie Lasu Złamanych Serc. Wystarczy, by zobaczyła go komisja, która zmierza do lasu, by potwierdzić, że w rezerwacie rysi nie ma już ani jednego rysia... Ale łatwo nie będzie. Zły człowiek nie cofnie się przed niczym, a grupka porzuconych zwierząt napotka na nowe, zupełnie niespodziewane, trudności.
Czy jedna zagubiona kotka będzie w stanie przekonać starego mistrza do ostatniego, heroicznego wysiłku?
„Bardzo dzika opowieść” to zabawna, wzruszająca, zaskakująca, a momentami straszna i oczywiście dzika historia o poszukiwaniu swojego miejsca i przyjaźni. To także pierwszy wspólny komiks prawdziwych mistrzów gatunku – Tomasza Samojlika i Marcina Podolca, których wspaniałymi kolorami wsparła Agata Mianowska.
Jest ich troje... Słonik, Żyrafa i Świnka. Słonik nie jest odważny, Żyrafa nie jest mądra, a Świnka nie jest grzeczna. Ale w ich przyjaźni siła!
Oto opowieść o trójce przyjaciół, którzy rzucą wyzwanie scenarzyście i rysownikowi własnej historii. A nawet samej książce. Historia, która uczy czytać... między stronami, i przywraca wiarę, że dzięki przyjaźni i wyobraźni można zmieniać świat.
70 stron pełnych zwrotów akcji i niepewności, co się zaraz może zdarzyć. Jak przedostać się na ratunek przyjacielowi... po drugiej stronie kartki? Co zrobić, gdy scenarzysta zmienia naszą historię, a rysownik zmienia nasz wygląd? Oto komiks, który odpowiada na pytanie:
Co się stanie, gdy „Człowiek z Wysokiego Zamku” spotka „Kubusia Puchatka”...
Dla małych... i dużych, wszystkich tych, którzy kochają zaskakujące historie. Bo każdy wyczyta w „Przyjaciołach” swoją własną opowieść
Najnowszy komiks Michała „Śledzia” Śledzińskiego, autora słynnego „Osiedla Swoboda”, czy „Na szybko spisane”. Kontynuacja szalonych przygód załogi statku kosmicznego Śpiący Prosiak, który to statek wciąż jest w posiadaniu Papugaty, międzygwiezdnego łotra i pirata. Nasi bohaterowie - Budo, Momo de Momos, Bebetto oraz Wiśnia – znów spróbują odzyskać swoją własność, a przy okazji może uda im się również ocalić System i wszystkie zamieszkujące go stworzenia. Choć to wcale nie jest powiedziane.
Fantastycznie narysowany, pełen niesamowitych przygód, jednym słowem epicki „Czerwony Pingwin musi umrzeć” to list miłosny „Śledzia” do popkultury – animowanych filmów i seriali, gier wideo i oczywiście komiksów. W jego warstwie graficznej widać nawiązania zarówno do mangi, amerykańskich komiksowych zeszytów, jak i legendarnych albumów Tadeusza Baranowskiego.
Gierwald jest łowcą potworów. Ale nie jakimś zwyczajnym, o nie! On jest wiedźmunem - wychowanym w Kaer Frauer, pozbawionym emocji profesjonalistą. Coś jednak jest nie tak, jakaś siła zaciemnia mu umysł i wbrew jego woli każe zabijać potwory i zbierać pozostawione przez nie tajemnicze aurergium.
Dżenifer jest czarownicą, która za odpowiednią cenę jest w stanie dokonać rzeczy niemożliwych. Sęk w tym, że cała jej magia opiera się na użyciu dziwnych maszyn, których działania nie rozumie. Kiedy kończy się ich paliwo - aurergium - czarownica wyrusza z misją odkrycia kto lub co za tym stoi.
Katarakt jest bardem, któremu marzy się hit na miarę „Daj, ać ja pobruszę” trubadura Bławatka. Co robić, kiedy wena uleciała, a z nieba, zamiast natchnienia, spada mu dziewczynka pochodząca z zupełnie innego świata...
Przygody, tajemnicze wynalazki, ratowanie świata przed katastrofą ekologiczną i szczypta humoru - zapraszamy czytelników od lat 7 do 107 do świata wiedźmuna! Najnowszy komiks Tomka Samojlika, autora m.in. sagi o ryjówce, to parodia postaci i motywów z... sagi o wiedźminie oczywiście!
„Szeryfie, zmierza tu jakaś niezwykle urocza niewiasta!” - tymi słowami zaczyna się album „Binio Bill i Szalony Heronimo”, piąty już tom odrestaurowanych przygód kowboja stworzonego przez Jerzego Wróblewskiego.
Niewiastą okazuje się Katherine Górski, która szuka zaginionego na Dzikim Zachodzie ojca. Binio Bill najchętniej od razu zabrałby się do pomocy, ale na przeszkodzie staje pilna depesza - Szalony Heronimo z uciekł z rezerwatu i zbiera wojowników z plemienia Apaczy!
„Binio Bill i Szalony Heronimo” to ciąg dalszy westernowych przygód bohatera znanego z komiksów drukowanych w "Świecie Młodych" oraz albumu „Skarb Pajutów”. Powstał w 1991 roku, ale niestety już się wtedy nie ukazał. Wkrótce po ukończeniu prac nad rysunkami, ale przed położeniem kolorów, Jerzy Wróblewski zmarł.
W 2009 roku, dzięki staraniom rodziny autora, ostatnia przygoda Binio Billa opuściła szuflady i ukazała się w wersji czarno-białej. Teraz po raz pierwszy do rąk czytelników trafia ten album w wersji kolorowej. Tomasz Kaczkowski dołożył wszelkich starań, by zachować wierność kolorystycznej palecie Jerzego Wróblewskiego.
Miś Zbyś i Borsuk Mruk właśnie wrócili do domu z wyprawy do Szkocji, gdzie prowadzili śledztwo w sprawie skradzionego obrazu zatytułowanego „Dama z pluszowym misiem”. Jednak nawet nie zdążyli rozpakować walizek, a już zadzwonił do nich burmistrz w bardzo ważnej sprawie.
W mieście zapanował chaos, gdy w środku lata znienacka pojawiła się nad nim śnieżyca. Tylko dwaj najlepsi na świecie detektywi są w stanie rozwikłać jej zagadkę. Znajdą oni niezbite i nawet trochę zbite dowody na to, że za tym wszystkim stoi… naprawdę wielka tajemnica.
Czy Misiowi Zbysiowi i Borsukowi Mrukowi uda się posprzątać wielki bałagan, jaki powstał i uratować miasto przed dziwnymi zjawiskami atmosferycznymi? To już szósty tom tej znakomitej serii komiksowej dla dzieci, która rozwija się wraz z czytelnikami. Jej znakiem rozpoznawczym są niezwykle kolorowe plansze, humor i ukryte zagadki.
Nowe i poprawione wydanie drugiej odsłony serii „Miś Zbyś na tropie”, świetnie przyjętej przez młodych czytelników, to jeszcze więcej akcji, humoru i kolorowych plansz, na których odszukać trzeba ukrywającego się łotra!
Miś Zbyś, najlepszy detektyw w okolicy, i Borsuk Mruk, jego wytrwały asystent, wracają w nowej przygodzie! Jak wiadomo nie ma dla tej dwójki spraw zbyt trudnych, ale czy tym razem uda się im znaleźć legendarną figurkę Złotego Sokoła, która padła łupem zamaskowanych bandytów?
To właśnie jej poszukiwać będą Zbyś i Mruk w komiksie „Złoty Sokół Teksański”, którego akcja rozgrywa się… na Dzikim Zachodzie! Spotkamy zatem kowbojów i Indian, ruszymy w pościg za złodziejami, trafimy do ogarniętego gorączką złota miasteczka i tajemniczej kopalni. A to oczywiście nie wszystkie atrakcje przygotowane przez scenarzystę Macieja Jasińskiego, rysownika Piotra Nowackiego i kolorystę Norberta Rybarczyka.
Gdy ojciec Marcy, poszukiwacz przygód Artur, znika w Egipcie, dziewczynka natychmiast rusza jego śladem. Już wkrótce stanie przed wielkim Sfinksem i będzie musiała rozwiązać jego zagadkę, by wejść do grobowca i uwolnić ojca. Z pomocą przyjdą jej egipscy bogowie, ale sukces wyprawy będzie zależał tylko do niej. Czy uda się jej przezwyciężyć największe lęki i ocalić ojca?
Przyłącz się do Marcy, staw czoła zagadkom i spotkaj starożytnych egipskich bogów podczas tej ekscytującej przygody!
„Marcy i zagadka sfinksa” to drugi tom przeznaczonej dla młodych czytelników serii „Kolekcja mitów profesora Brownstone’a”, autorstwa niezwykle utalentowanego brytyjskiego rysownika i pisarza Joe Tooda-Stantona. Prawa do ekranizacji serii kupiła amerykańska wytwórnia DreamWorks Animation znana z takich filmów, jak „Shrek”, „Kung Fu Pana”, „Madagaskar”, czy „Jak wytresować smoka”.
Pan Śmierć - były telewizyjny gwiazdor zepchnięty na margines i zapomniany; Candy - młoda dziewczyna uciekająca przed swoim mężem, który multiplikuje się przy pomocy wągrów i spermy; narządy wewnętrzne - zbuntowane przeciwko swoim właścicielom i marzące o wolności. To tylko niektóre z postaci, które spotka czytelnik w komiksie Pan Śmierć i dziewczyna.Najnowszy album Maxa Anderssona, twórcy kultowego Pixy, to zbiór komiksowych nowel, które powstawały na przestrzeni kilkunastu lat i stanowią doskonałą prezentację wyjątkowego talentu tego szwedzkiego twórcy. Ukazywały się one w rozmaitych tytułach prasowych a także w Death & Candy autorskiej serii Anderssona, publikowanej przez słynne amerykańskie wydawnictwo Fantagraphics.Podobnie jak w Pixy, autor uważnie przygląda się naszemu światu, a swoje obserwacje zamienia w niezwykłe komiksy. Pełne krytycyzmu, groteski, czarnego humoru i niepokojących wniosków dotyczących współczesnego człowieka. Fantastyczna wyobraźnia, zaskakujące gry skojarzeń i niebanalni bohaterowie, czynią z twórczości Anderssona zjawisko wyjątkowe.
Wiktoria i Bajka wędrują, by odnaleźć rodziców. Mijają dymiące kratery, wymarłe lasy i gruzowiska. Jak okiem sięgnąć - nieprzytulne widoki. Świat po tajemniczym kataklizmie to zdecydowanie nie miejsce dla dziewczynki i psa. Ale jeśli już mamy tam dziewczynkę i psa, pozostaje nam trzymać za nie kciuki!
„Bajka na końcu świata. Odległe krainy” to już piąty tom postapokaliptycznej serii dla najmłodszych autorstwa Marcina Podolca, jednego z najzdolniejszych polskich twórców komiksów i animacji. Prawa do serii zostały sprzedane do Francji, gdzie w tym roku mają się ukazać pierwsze tomy. Na jej podstawie powstaje animowany serial.
„To najlepszy komiks na świecie, a gdy się kończy, otwieram buzię ze zdziwienia. Jak dorosnę, zostanę rysownikiem". Olek Wurm (lat sześć)
May i Eugenie wzięli udział w historycznym napadzie, ? 52 kradzieże z bronią w ręku w tym samym czasie i w tym samym mieście ? ale teraz muszą uciekać i ukrywać się. Nie tylko przed policją i przechytrzonymi współsprawcami zbrodni, ale także przed swoją brutalną przeszłością.
W „Bękarcie” podążamy ich śladami. May i Eugene przemierzają Stany Zjednoczone w obawie przed śmiertelnym niebezpieczeństwem. Na swojej drodze spotykają tajemniczych tirowców, ambitnych bandytów i staruszków, którzy żyją w całkowitej izolacji od świata.
Powieść graficzna Maxa de Radiguesa, młodego belgijskiego rysownika i scenarzysty, koncentruje się na skomplikowanych rodzinnych relacjach, jednocześnie pełnych przemocy i czułych, oraz porywających zwrotach akcji, które trudno przewidzieć.
W królestwie Zacnegostawu nie dzieje się dobrze. Poziom przestępczości rośnie w zastraszającym tempie, królewska para pada ofiarą śmiertelnego wypadku, a książę Mścigniew, choć dopiero co objął tron, już wzbudza niepokój mieszkańców swoimi radykalnymi pomysłami i zamiłowaniem do okultyzmu. Jakby tego było mało, do stolicy przybywa pewien nieznajomy wędrowiec. Nie wiadomo do końca skąd przyszedł, ani kim jest. Prowadzony przez tajemniczą wiedźmę, a być może i samo przeznaczenie, zawsze pojawia się tam, gdzie potrzeba bohatera. Nie wiemy o nim nic, poza tym że jest miły. I silny. I prawy.
No, wiemy też jak się nazywa. Mówią na niego Janek. Rycerz Janek.
Przed Wami obłędna komedia fantasy, w której epickie ilustracje naszpikowane są absurdalnym humorem, a klasyczne wątki zostają wywrócone na lewą stronę. Autorami są czterej twórcy dobrze znani ze swoich autorskich projektów: Igor Wolski, Robert Sienicki, Jan Mazur i Tomasz Grządziela.
Frank zrodził się w chmurze propanu, butenu oraz alkoholu po południu 17 lipca 1996 roku. Przyszedł na świat na formularzu biurowym. Wyglądał dokładnie tak, jak teraz, tyle że miał dłuższy ogon, większą głowę i mniejsze stopy. Zapozowawszy do przerażającego portretu, który wykorzystano na okładce Jim #4, Frank spędził kolejne kilka lat przemierzając wzgórza i równiny Unifactor, aż w końcu rysownik i redaktor Mark Landman stworzył projekt, który przyciągnął jego uwagę.Okazało się, że lubi komiksy, więc występował w nich często w latach 90-tych. Poczynając od 2004 roku szereg osobistych i filozoficznych zobowiązań doprowadził do zmniejszenia jego produktywności, ale nadal czasem coś zmajstruje. Chce podkreślić, że potrafi mówić i mówi. To nie jemu, lecz komiksom, brakuje słów
Vademecum złego ojca 2 to, jak już sam tytuł sugeruje, druga część niesłychanie popularnego komiksu Guya Delisle o jego życiu z dziećmi.Fani twórczości autora Kronik jerozolimskich i Pjongjangu znajdą tu wszystkie charakterystyczne elementy jego stylu - ironiczne poczucie humoru, duży dystans do bohaterów (głównie siebie) i przydatne w codziennym życiu wskazówki. Z tym, że tym razem nie dotyczą one podróżowania, ale wychowywania dzieci.Delisle ma dla wszystkich rodziców choć nie tylko oczywiście garść porad i zmyślnych sposobów, jak radzić sobie z niesfornymi i zawracającymi głowę dziećmi (ignorować!). Poza aspektem poradnikowym Vademecum złego ojca to także bardzo osobiste i czułe spojrzenie na radości (?) płynące z tacierzyństwa.
Trzech górników na prośbę kierownika robót, na którego wołają Kanarek przychodzi po robocie do lasu pod Czarną Studnię, w której jak głosi legenda mieszka wiedźma. Mężczyźni nie wiedzą czego dokładnie chce od nich Kanarek i bardzo się dziwią, gdy w końcu pojawia sięw towarzystwie Julka, syna prezesa przedsiębiorstwa górniczego, w którym pracują.Górnicy czują do wymuskanego warszawiaka niechęć i nieufność, ale kierownik przekonuje ich, że warto się poznać. Mężczyźni zaczynają opowiadać mu o sobie. Ich opowieści zawieszone są pomiędzy fikcją, a rzeczywistością. Łączą się w nich prawdziwe wydarzenia z górniczymi legendami i przesądami.Swoją historię opowiada też w końcu Julek. To co usłyszą górnicy zmieni na zawsze ich postrzeganie chłopaka.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?