Publikacja przeznaczona jest dla małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, do pracy w gabinecie logopedycznym lub do samodzielnej pracy z dorosłymi w domu. Pomoc może być wykorzystana także przez rodziców prawidłowo rozwijających się maluchów jako stymulacja rozwoju mowy. Ma na celu uczyć dzieci konstruowania prostych zdań.
Prezentowana publikacja obejmuje ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Jeśli dziecko opanowało umiejętność posługiwania się wyrazami prostymi dwu- i trzysylabowymi niezawierającymi zbitek spółgłoskowych, możemy rozpocząć kolejny etap pracy. Trzecia część Lubię mówić zawiera materiał obejmujący wyrazy trudniejsze z grupami spółgłoskowymi. Z publikacji korzystać mogą zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.
Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 8 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek.
Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt – duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków.
Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różne czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię.
Część historyjek dodatkowo ułatwi dziecku poznanie pewnych procesów mających miejsce w przyrodzie (np. jak rosną pomidory lub owoce) i nauczy zachowania w wyjątkowych sytuacjach (np. pomagania chorym zwierzętom). Pomoże również poznać niektóre zawody (np. rolnika) i procesy (np. budowania domu, pisania i wysyłania listu).
Pomoc terapeutyczna 40 zdań o mnie została stworzona z myślą o młodzieży i osobach dorosłych.Zestaw składa się z 40 kart, z których każda zawiera zdanie oraz ilustrację zachęcające do refleksji nad sobą, własnymi emocjami, doświadczeniami i mocnymi stronami.Publikacja może być wykorzystywana podczas terapii indywidualnej, zajęć grupowych, treningów umiejętności społecznych (TUS), socjoterapii czy sesji coachingowych.Gra wspomaga rozwój:pozytywnej samoocenyuważnościpoczucia sprawczościumiejętności autorefleksjimotywacji do działania.Dzięki prostym narzędziom otwiera ona przestrzeń do rozmowy, sprzyja odkrywaniu własnych zasobów oraz pogłębianiu dojrzałości emocjonalnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?