Książka zawiera zestaw ćwiczeń wspomagających uczniów klas I-III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w doskonaleniu kompetencji społeczno-emocjonalnych i poznawczych ze szczególnym uwzględnieniem następujących obszarów: trening umiejętności społecznych, teoria umysłu, centralna koherencja oraz emocje. Może zostać wykorzystana również w przypadku pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, afazją, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) czy niedostosowanych społecznie.Obok zadań stymulujących rozwój dziecka nauczyciel znajdzie w niej propozycje tematów zajęć rewalidacyjnych oraz cenne wskazówki przydatne w codziennej praktyce dydaktycznej.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie – dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia.
Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:
sprawdzających zrozumienie tekstu
sprawdzających zrozumienie sytuacji.
Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią.
Zeszyt 1 stanowi uzupełnienie książki zatytułowanejMetoda integracji sensorycznejwe wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego. Zawiera krótką charakterystykę bazowych systemów zmysłowych oraz ćwiczenia i strategie terapeutyczne do ich usprawniania.
Adresowany jest m.in. do terapeutów SI w celu ułatwienia opracowywania programów terapeutycznych. Wiele wskazówek i praktycznych rozwiązań znajdą w nim także inni specjaliści pracujący z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami. Materiał został opracowany tak, aby umożliwić stymulację systemów zmysłowych w warunkach tzw. gabinetowych.
Zeszyt powstał również z myślą o rodzicach, którzy mając zalecenia do pracy z dzieckiem w domu, często nie wiedzą, jakie wybrać pomoce i jak z nich korzystać.
"Działania z pomysłem. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20" to ćwiczenia adresowane do uczniów klas młodszych mających trudności w uczeniu się matematyki oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym. Zbiór zadań może być wykorzystany do pracy na zajęciach wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych, a także do ćwiczeń w domu. W zestawie ćwiczeń zastosowano różne kolory: grafów, drzewek, tabel, co w dużej mierze ułatwia dziecku naukę liczenia. Publikacja – bogato ilustrowana, zawierająca wycinanki z kolorowymi obrazkami i gry edukacyjne – wzbudzi zainteresowanie i zachęci dziecko do dalszej zabawy z matematyką.
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Zrób jak ja to pierwsza część zestawu Terapia ręki od A do Z.
Składa się z krótkiego wstępu teoretycznego z opisem budowy ręki, analizatora kinestetyczno-ruchowego, analizy prawidłowej postawy podczas pisania oraz chwytu pisarskiego, autorskiego arkusza do terapii ręki i kart, na których przedstawiono 65 pozycji ćwiczeniowych.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Pomóż maluchowi rozwinąć funkcje wykonawcze dzięki ćwiczeniom dla dzieci w wieku od 6 do 9 latDzięki funkcjom wykonawczym jesteśmy w stanie utrzymywać uwagę, robić różne rzeczy w życiu codziennym oraz pamiętać o ważnych sprawach. To duży wysiłek, szczególnie dla dziecka. Ta książka pomoże maluchom wyćwiczyć mózg oraz poprawić pamięć, elastyczność i samokontrolę, dzięki czemu będą czuły, że są lepiej zorganizowane i przygotowane na wszystko.Dzieci znajdą tu 40 ćwiczeń, które pozwolą im zdobyć nowe umiejętności przydatne w domu, w szkole i w innych sytuacjach.Po prostu dla dzieci. Ta książka została napisana specjalnie z myślą o maluchach. Zebrane w niej ćwiczenia pozwolą im na samodzielną pracę i obserwowanie, jak rozwijają się ich umiejętności.Ciekawa i angażująca. Dzieci poznają ćwiczenia, które zainspirują je do ciężkiej pracy. Dzięki temu maluchy będą umiały określić swoje mocne strony i talenty.Narzędzia dla rodziców. Dorośli również mogą się zaangażować w rozwój maluchów dzięki wskazówkom i ćwiczeniom dla rodziców zawartym w tej publikacji. Znajdą tu wyjaśnienie, jak uczą się dzieci oraz jak dorośli mogą im pomóc odnieść sukces.
Pokaż zmartwieniom, kto tu rządzi!Jeśli często się martwisz albo masz poczucie, że musisz powtarzać jakąś czynność, pamiętaj, że nie jesteś sam(a) - nawet jeśli czasem tak się czujesz. Ta książka zawiera 40 przyjemnych ćwiczeń, które pomogą ci poradzić sobie z przykrymi myślami, zamartwianiem się i uporczywym wykonywaniem czynności, a dzięki temu wrócić do swoich ulubionych zajęć!Rysuj, wpisuj odpowiedzi i rozwiązuj łamigłówki, a pokażesz swoim zmartwieniom, kto tu jest szefem (oczywiście, że ty!). Jeśli chcesz zapanować nad tymi trudnymi myślami i uczuciami, pamiętaj, że praktyka czyni mistrza. Dasz radę!Publikacja zawiera:Historie innych dzieci. Przeczytaj, jakie doświadczenia mają inne dzieci. Zobaczysz, że wielu chłopców i wiele dziewczynek ma podobne trudności jak ty.Mnóstwo informacji. Dowiedz się, na czym polegają twoje trudności - co to jest OCD, czym się przejawia i skąd się bierze.Gotowe narzędzia do wykorzystania. Mechanik potrzebuje konkretnych narzędzi, żeby naprawić samochód, a tobie przydadzą się narzędzia, żeby lepiej się poczuć. Poproś o pomoc osobę dorosłą, weź długopis i opisz swoje uczucia, ćwicz nabyte umiejętności!
PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACYKarty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymczęść 1Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi i innymi deficytami rozwojowymi. Może być stosowana w przedszkolach i szkołach specjalnych, klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Może być również wykorzystana jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej, czyli w przedszkolach masowych. Karty pracy mogą posłużyć także rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Zostały one przygotowane z myślą zarówno o pracy z całym zespołem, jak i w trakcie zajęć indywidualnych. Materiał zawiera zadania dotyczące:
poznawania i utrwalania podstawowych pojęć kalendarzowych
orientacji w stosunkach przestrzennych
umiejętności wyodrębniania zbiorów
wyodrębniania i porównywania cech wielkościowych
rozpoznawania figur geometrycznych
poznawania i utrwalania znajomości cyfr w zakresie 12
podstawowych działań matematycznych
Publikacja powstała z myślą o pedagogach i rodzicach, którzy ucząc dzieci czytania, chcą wyjść poza schemat pracy opierającej się jedynie na wykorzystaniu podręcznika. Nauka czytania w ruchu i zabawie to nie tylko urozmaicenie zajęć, ale w wielu przypadkach także zaspokojenie podstawowych potrzeb dzieci (potrzeby ruchu, uczenia przez działanie, odczuwania pozytywnych emocji). Opisane w książce zabawy znajdą zastosowanie na różnych etapach nauki czytania, np. w fazie wprowadzania liter bądź utrwalania ich znajomości, a także czytania wyrazów czy nawet zdań. Większość z nich sprawdzi się podczas zajęć zarówno w szkole, jak i w przedszkolu.Sylabowe zabawy:utrwalają znajomość literuczą czytania sylabamibudzą zainteresowanie nauką czytaniabudują pozytywne skojarzenia z czytaniem.
Książka Anety Domagały pt. Trudności w pisaniu. Poziom graficzny pisma to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju.Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych.Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, zmuszając do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych), a także utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
Druga część „Matematycznych kart pracy”, podobnie jak pierwsza, przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych.
Ćwiczenia w części drugiej obejmują:
dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego w zakresie 20
dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu dziesiątkowego w zakresie 100.
Część zadań dotyczy jednostek miar (mierzenie długości, masy, temperatury, pojemności płynów). Wprowadzone zostały również ćwiczenia rozwijające umiejętność mierzenia czasu (czas odmierzany kalendarzem, czas odmierzany zegarem).
Publikacja przeznaczona jest do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, z problemami w zakresie komunikacji werbalnej. Zestaw kart został zaprojektowany z myślą o rodzicach i opiekunach pragnących wspomóc rozwój dziecka, jednak będzie też wartościowym materiałem dydaktycznym w pracy profesjonalistów wczesnego wspomagania rozwoju, pedagogów specjalnych oraz neurologopedów. Przedstawione zadania mają na celu stymulację mózgu dziecka w taki sposób, aby w późniejszym okresie było ono w stanie zrozumieć coraz bardziej złożone zagadnienia. Materiał obejmuje ćwiczenia dotyczące części ciała, kolorów, kształtów i wielkości. Dodatkowo znajdą tu Państwo zadania rozwijające myślenie logiczne oraz ćwiczenia stymulujące lewą półkulę mózgu, odpowiedzialną za rozwój mowy i rozumienie języka.
Książka ta powinna znajdować się w każdym domu, bo dzięki regularnemu wykonywaniu ćwiczeń w niej zawartych można wyeliminować ryzyko bólów kręgosłupa.
Na początku autorzy omawiają zasady wykonywania ćwiczeń, wskazują, kiedy nie należy samodzielnie podejmować decyzji o rozpoczęciu takiej formy leczenia. W przystępny sposób wyjaśniają najważniejsze pojęcia, jak stabilizacja, centralizacja bólu, peryferalizacja bólu.
Książka jest napisana tak, by mógł z niej skorzystać każdy. Jej zaletami są: jasne wyjaśnienie najczęstszej przyczyny bólu: niewłaściwej postawy, oraz ćwiczenia zaprezentowanie w dwóch formach: ilustracji i krótkiego opisu.
Na końcu znajduje się kieszonkowy skrót ćwiczeń – przydatny na przykład w podróży.
Niektóre opisy i komentarze do ćwiczeń uzupełniono nowymi, cennymi informacjami. Ponadto, dla komfortu czytelników, którzy korzystają z książki podczas wykonywania ćwiczeń, powiększono ilustracje oraz rozmiar czcionki w poleceniach i instrukcjach.
Zbiór przygód króliczka Barta i sówki Kui wprowadza nas w bajkowy świat, pozwalając na przeżywanie razem z bohaterami przygód czekających na nich każdego dnia. Oprócz tego daje czytelnikom wspaniałe świadectwo przyjaźni, miłości i radości z bycia razem. Bogato ilustrowany zbiór piętnastu bajek sensorycznych powstał z myślą o:stymulacji dziecięcych zmysłów (węchu, dotyku, smaku i słuchu)rozwoju mowy dziecikształceniu umiejętności planowania motorycznegoćwiczeniu uwagi słuchowejnauce rozumienia emocji.Z książki mogą korzystać pedagodzy specjalni, terapeuci integracji sensorycznej, nauczyciele edukacji przedszkolnej oraz rodzice zarówno dzieci z niepełnosprawnościami, jak i tych rozwijających się harmonijnie.W trakcie proponowanych zabaw z bajkami wykorzystywane są łatwo dostępne dla nauczycieli i rodziców środki - instrumenty muzyczne, naczynia, warzywa, owoce, nasiona, zioła. Wspólną lekturę uatrakcyjnią też kolorowe postacie króliczka Barta i sówki Kui, które można wyciąć z wewnętrznych skrzydełek okładki książki, zalaminować i przykleić do patyczka.
Kolejna część zeszytu ćwiczeń logopedycznych pt. Zdania obrazkowo-wyrazowe obejmuje swoim zakresem terapię samogłosek a, e, o, u, i, y, ą, ę. Samogłoski w artykulacji pojawiają się jako jedne z pierwszych i to one, w dużym stopniu, odpowiadają za wyrazistość mowy. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami mowy zwykle zaczyna się właśnie od samogłosek.Materiał przeznaczony jest do terapii logopedycznej dzieci w każdym wieku z nieprawidłową wymową samogłosek, z opóźnionym rozwojem mowy, z niedosłuchem, z niepełnosprawnością intelektualną oraz objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?