Publikacja Zapamiętaj jak najwięcej powstała z myślą o dzieciach, które mają problemy z pamięcią i koncentracją uwagi. Mogą z niej korzystać także osoby dorosłe, które wymagają treningu pamięci lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. W publikacji znajduje się 36 zdjęć przedstawiających przedmioty i osoby. Dziecko uważnie ogląda fotografię, a następnie, nie patrząc na nią, odpowiada na pytania. Dzięki temu można sprawdzić, jak dużo zapamiętało.
Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka, co ułatwia zrozumienie otaczającej rzeczywistości.Podręcznik zawiera duże zdjęcia i ilustracje oraz teksty zapisane dużymi drukowanymi literami. Jest tak skonstruowany, aby nauczyciel miał wiele możliwości jego zastosowania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów. Należy bowiem pamiętać o zróżnicowanym poziomie uczniów w grupie i dostosowaniu zadań do ich możliwości rozwojowych. Wyżej funkcjonujący uczniowie mogą czytać teksty i pytania samodzielnie, układać pytania do tekstu, przepisywać je do zeszytu i udzielać pisemnych odpowiedzi. Uczniom, którzy nie opanowali techniki czytania, teksty i pytania czyta nauczyciel. Etykiety umożliwiają nabycie umiejętności czytania globalnego. Uczniowie niżej funkcjonujący mogą wskazywać zdjęcia i ilustracje oraz ich elementy, co pozwoli rozwijać zakres rozumienia mowy, nazywać osoby, przedmioty, czynności i zjawiska.Uzupełnieniem podręcznika są karty pracy Funkcjonowanie osobiste i społeczne (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
„Pozycja ta jest po części zbiorem wspomnień, po części – przeglądem badań, po części wreszcie – przewodnikiem po zespole Aspergera. Dzięki potoczystemu językowi, jakim została napisana, jest z jednej strony bardzo konkretna, z drugiej zaś – luźna i swobodna. Przede wszystkim jednak stanowi kompendium wiedzy dla wszystkich osób zainteresowanych tym, jak wygląda życie wykraczające poza to, co przyjęło się uznawać za normę. […] Nie wyobrażam sobie, że ktoś może przeczytać tę książkę i nie dojść do wniosku, że kobiety borykające się z wyzwaniami zespołu Aspergera są bohaterkami, a ich doświadczenia starczyłyby na wiele filmów. Aspergirls – jak wszyscy bohaterowie – mają swoje słabe punkty: bycie obiektem prześladowań, niską samoocenę, napady lęku, załamania, problemy z seksem i poczucie winy. Simone zajmuje się tymi kwestiami po kolei, dzieląc się wiedzą, pomagając w chwilach załamania, dając liczne wskazówki i kreśląc obrazy, które pomagają czytelniczkom wstać z kolan i iść ku szczęściu z podniesioną głową”.
Z Przedmowy Liane Holliday Willey Aspergirls.
Siła kobiet z zespołem Aspergera to książka dla każdej aspergirl i jej bliskich, lecz również dla osób, które naukowo lub zawodowo interesują się zespołem Aspergera. Rudy Simone dzieli się własnymi doświadczeniami i wiedzą, przywołuje też wspomnienia ponad trzydziestu kobiet, u których zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu, a także spostrzeżenia ich partnerów i rodziców.
Książka ta podejmuje ważny aspekt społecznej edukacji dzieci. Swoją treścią udziela głosu dzieciom, które wypowiadając się na tak zwane trudne tematy, odsłaniają dorosłym fragment swojego świata, obcowania z nim i myślenia o nim. Ich inter pretacje są szczególnie ważne dla szukania języka porozumienia z dziećmi, czerpania z ich doświadczeń i pomagania im w odkrywaniu tego, co jeszcze stanowi dla nich tajemnicę.
Jest to jedna z części serii Poznaję i rozumiem świat. Cała seria składa się z 4 teczek i przewodnika dla nauczyciela. Komplet Poznaję i rozumiem świat zaplanowany jest na jeden rok szkolny.
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami w przedszkolach specjalnych i integracyjnych oraz zespołach rewalidacyjno-wychowawczych. Materiał może być także wykorzystywany w pracy z dziećmi wymagającymi wczesnego wspomagania rozwoju.
Praca z kartami angażuje zmysły, w szczególności zmysł dotyku (malowanie palcami, praca z wykorzystaniem różnorodnych mas i materiałów, rozsmarowywanie kleju palcami). Wielkość i realizm materiału graficznego ułatwi dziecku przejście z konkretnych przedmiotów na kartę pracy.
Jest to jedna z części serii Poznaję i rozumiem świat. Cała seria składa się z 4 teczek i przewodnika dla nauczyciela. Komplet Poznaję i rozumiem świat zaplanowany jest na jeden rok szkolny.
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami w przedszkolach specjalnych i integracyjnych oraz zespołach rewalidacyjno-wychowawczych. Materiał może być także wykorzystywany w pracy z dziećmi wymagającymi wczesnego wspomagania rozwoju.
Praca z kartami angażuje zmysły, w szczególności zmysł dotyku (malowanie palcami, praca z wykorzystaniem różnorodnych mas i materiałów, rozsmarowywanie kleju palcami). Wielkość i realizm materiału graficznego ułatwi dziecku przejście z konkretnych przedmiotów na kartę pracy.
Jest to jedna z części serii Poznaję i rozumiem świat. Cała seria składa się z 4 teczek i przewodnika dla nauczyciela. Komplet Poznaję i rozumiem świat zaplanowany jest na jeden rok szkolny.Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami w przedszkolach specjalnych i integracyjnych oraz zespołach rewalidacyjno-wychowawczych. Materiał może być także wykorzystywany w pracy z dziećmi wymagającymi wczesnego wspomagania rozwoju.Praca z kartami angażuje zmysły, w szczególności zmysł dotyku (malowanie palcami, praca z wykorzystaniem różnorodnych mas i materiałów, rozsmarowywanie kleju palcami). Wielkość i realizm materiału graficznego ułatwi dziecku przejście z konkretnych przedmiotów na kartę pracy.
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Szaleńców w dziejach świata nie brakowało nigdy. Ludzi dotkniętych obłędem oglądano i w starożytności, i w czasach nowożytnych. Choroby umysłowe nie omijały również sławnych i potężnych władców, co często miało zgubny wpływ na pozostające pod ich panowaniem kraje. Hans-Dieter Otto prezentuje w swojej książce dziewięć portretów fascynujących postaci, które zapisały się w historii jako władcy niespełna rozumu. Na ich przykładzie bada, jak traktowano w różnych epokach obłąkanych monarchów oraz jakie piętno choroby psychiczne odcisnęły na losach poszczególnych państw i narodów.
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder – SPD) zmieniają sposób, w jaki dana osoba odbiera wrażenia smakowe, dotykowe, wzrokowe, ruchowe i związane ze świadomością własnego ciała. SPD sprawia, że codzienne czynności stają się wyzwaniem, i może skutkować problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz trudnościami w nauce. Autorka dzieli się z czytelnikami rozległą wiedzą, nabytą dzięki wieloletniej pracy, i w przystępny sposób opowiada o objawach SPD, jego typach, diagnozie i terapii. W książce można też znaleźć rady dla całej rodziny dziecka o niezgranych zmysłach.
Aziz Ansari, niezwykle popularny amerykański komik stand-upowy, z właściwym sobie poczuciem humoru napisał przezabawną książkę o randkowaniu w erze smartfonów i portali społecznościowych. Tezy poparł jednak badaniami, których nie powstydziłaby się niejedna książka naukowa! Bestseller „New York Timesa” już w czerwcu pojawi się w polskich księgarniach.
Książka została oparta na ogromnym projekcie badawczym przygotowanym przez Ansariego i profesora socjologii z Uniwersytetu Nowojorskiego Erika Klinenberga – setkach wywiadów oraz badań fokusowych przeprowadzonych w ciągu dwóch lat na całym świecie, od Tokio przez Paryż aż po Buenos Aires. Cel był konkretny, skoncentrowany wokół pytania: czy technologia i nieograniczone możliwości wyboru partnera rzeczywiście ułatwiają nam znalezienie drugiej połówki?
Na to i wiele innych pytań czytelnik znajdzie odpowiedzi w książce. Aziz nie ocenia, ukazuje różne aspekty relacji męsko-damskich (tych dotyczy książka) w sieci, czasem prześmiewczo, a czasem poważnie dzieli się swoimi rozważaniami. Pisze o sekstingu, zdradzaniu, szpiegowaniu i zrywaniu, cytuje najgorsze SMS-y ever, sprawdza, jak to robią w Buenos Aires, a jak w Tokio. Zabiera czytelnika w zaskakującą podróż po świecie współczesnych związków.
Przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami życia codziennego
Książka stanowi zbiór praktycznych, prostych i precyzyjnych porad, których potrzebuje rodzic dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka krok po kroku podpowiada:
jak bez zbędnych nacisków nauczyć dziecko korzystania z toalety,
jak sprawić, żeby dziecko przesypiało całą noc w swoim łóżku,
co zrobić, kiedy dziecko ma napad złości i zaczyna bić i gryźć,
jak – bez kłótni – wprowadzić do jadłospisu dziecka nowe pokarmy.
Czerpiąc z wieloletniego doświadczenia, Kate Wilde omawia codzienne problemy i przedstawia sprawdzone rozwiązania, które pozwolą sprostać domowym wyzwaniom i uzyskać harmonię.
Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 20 lat współpracy z Autism Treatment Center of America była terapeutką ponad tysiąca dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Stanach Zjednoczonych, w Massachusetts.
Karty pracy „Co dzień naprzód!” wzbogacą warsztat pracy nauczycieli oraz terapeutów pracujących z najmłodszymi dziećmi oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Opracowanie powstało z myślą o:
przedszkolakach, których rozwój przebiega typowo;
przedszkolakach, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem;
uczniach początkowych klas szkoły integracyjnej lub specjalnej;
uczniach ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych.
Zadania mają na celu poszerzanie wiedzy dziecka o samym sobie, o najbliższym i dalszym otoczeniu, o zachodzących w świecie prawidłowościach. Pomagają rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe, funkcje percepcyjne oraz sprawność grafomotoryczną. Polecenia zostały sformułowane w taki sposób, żeby nieustannie, przy każdej okazji zachęcać dziecko do mówienia lub komunikowania się w dostępny mu sposób. Publikacja „Co dzień naprzód!” składa się z trzech części („Oto ja”, „Oto my”, „Oto świat”). Wszystkie ćwiczenia zostały przygotowane na trzech poziomach trudności, które oznaczono literami A, B, C.
Kolorowanie to idealny sposób, by pozbyć się codziennego stresu! Piękne, działające na wyobraźnię rysunki z motywami muzycznymi pozwolą Ci się zrelaksować i wyciszyć umysł, a także rozwiną kreatywność i dostarczą przyjemności.
Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza z nich obejmuje czterdzieści czytanek, których tematyka dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz zagadnień i problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać znajomość liter, ćwiczyć czytanie, poznawać nowe wyrazy i poszerzać swoją wiedzę. W drugiej części książki znajdują się ćwiczenia dotyczące czytanek. Dziecko musi między innymi uzupełniać zdania, wybierać prawidłowe sformułowania, wskazywać błędy, łączyć w pary. Niektóre ćwiczenia zawierają obrazki, które uczeń może pokolorować. „Czytanki ze zrozumieniem” zostały przygotowane jako kontynuacja książki „Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową”. Można je także wykorzystywać samodzielnie jako pomoc w doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Publikacja będzie przydatna na lekcjach, zajęciach dodatkowych, jak również w domu.
Historyjki słuchowe i dźwięki to kompleksowy materiał pomocny w terapii i profilaktyce percepcji słuchowej, w tym wrażliwości, pamięci i koncentracji słuchowej. Publikacja skierowana jest do dzieci w różnym wieku, młodzieży, a także do osób dorosłych. Może być wykorzystywana w terapii przez logopedów, terapeutów, surdopedagogów, nauczycieli przedszkoli i szkół oraz rodziców. W proponowanych ćwiczeniach mogą uczestniczyć zarówno osoby, u których percepcja słuchowa rozwija się prawidłowo, jak i te, u których jej rozwój przebiega wolniej lub jest zaburzony.
Na publikację składają się 2 płyty CD oraz 10 plansz obrazkowych przeznaczonych do pocięcia z ilustracjami odpowiadającymi 16 historyjkom słuchowym i 12 miniaturkom dźwiękowym. Na pierwszej płycie znajduje się 90 pojedynczych dźwięków i odgłosów, od których proponujemy rozpocząć zapoznawanie się z materiałem ilustracyjno-dźwiękowym. Na drugiej płycie zamieszczono 16 historyjek słuchowych i 12 miniaturek dźwiękowych.
Książka Mirosława Michalika Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i praktyce logopedycznej, ukazująca się jako kolejny tom serii Logopedia XXI Wieku, jest poświęcona problemom w porozumiewaniu się dzieci i młodzieży z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego (mpd.). Monografia ta zainteresuje zarówno praktyków – diagnostów i terapeutów (szczególnie logopedów, ale także psychologów, pedagogów, rehabilitantów), jak i teoretyków – naukowców dążących do wyjaśnienia patogenezy zaburzeń mowy w tym zróżnicowanym etiologicznie i klinicznie zespole chorobowym. To dzieło ambitne, naznaczone pasją poznania i pomagania,bazujące na wieloletnim doświadczeniu zawodowym zdobytym w pracy logopedycznej i nauczycielskiej z pacjentami i uczniami z mpd. oraz, w dużym stopniu, na wynikach przeprowadzonych przez Autora badań naukowych i analizie danych z multidyscyplinarnej literatury przedmiotu.
Zbiór dwudziestu legend o zamkach polskich Czy w tym zamku straszy? powstał, aby zainteresować najmłodsze pokolenie przeszłością. Każdy utwór poprzedza krótka historia danego zamku zawierająca fakty historyczne związane z budowlą. Pod tą informacją znajduje się tekst legendy, słowniczek trudniejszych wyrazów i wyrażeń oraz pytania sprawdzające zrozumienie przeczytanego tekstu. Legendy ze zbioru są zatem trudniejszymi tekstami, przeznaczonymi do czytania ze zrozumieniem. Trudniejszymi, bo napisanymi językiem stylizowanym na staropolski, co pozwala przybliżyć klimat dawnych wieków oraz wzbogacić słownictwo o nowe zwroty i wyrażenia.
Każda z zaprezentowanych w książce starych budowli kryje tajemnice, z każdą wiążą się mroczne opowieści. W niektórych zamkach do dziś błąkają się duchy białych dam i słychać jęki torturowanych nieszczęśników. W legendach prawda historyczna miesza się z fantazją. Jest w nich miejsce dla wiedźm, diabłów, nawet świętych, ale też na polską historię z ciekawymi bohaterami i wybitnymi postaciami. Lektura zaprowadzi dzieci w dawne czasy oraz pozwoli przeżyć ciekawe i trzymające w napięciu przygody.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?