Widzę cię, słyszę cię 2 to zestaw materiałów obrazkowo-wyrazowych umożliwiających rozwijanie słuchu fonematycznego. Pomoc przeznaczona jest do nauki różnicowania w mowie i w piśmie spółgłosek dźwięcznych i bezdźwięcznych: f–w, fi–wi, p–b, pi–bi (z uwzględnieniem pozycji głoski w wyrazie: w nagłosie i śródgłosie) oraz do utrwalania poprawnej wymowy tych spółgłosek. Teczka zawiera ponad 180 obrazków ilustrujących słowa, w których występują ćwiczone głoski. Do materiału obrazkowego dołączono karty z etykietami do wycięcia oraz przykładowe zestawy ćwiczeń.
Pomoc została przygotowana z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, u których występują zaburzenia słuchu fonematycznego i nieprawidłowa wymowa głosek opozycyjnych. Z materiałów mogą korzystać logopedzi, pedagodzy, nauczyciele przedszkolni oraz rodzice pragnący pomóc dziecku w rozwijaniu i usprawnianiu słuchu fonematycznego, a także w doskonaleniu artykulacji i pisowni wyżej wymienionych głosek.
Książka zbiorowa Ścieżkami pisarzy stanowi interesujący przykład rozwijających się dzisiaj badań z zakresu geopoetyki, a ściślej geo-bio-poetyki, bowiem zamieszczone w niej studia dotyczą związków pisarzy z miastami. Wśród zamieszczonych szkiców wyróżnić można takie, w których autorzy rekonstruują „miejskie” doświadczenia pisarzy, oraz inne, podejmujące temat literackiego performowania wizerunku miasta, jako przestrzeni realnej, uchwytnej intersubiektywnie, ale też symbolicznej, odbijającej subiektywne nastawienie poszczególnych autorów. […] Jednym z fascynujących motywów nowoczesności jest swoista heterotopia naszych miast – w ujęciu różnych artystów te same miasta okazują się niepodobne do siebie, jakby autokreacja pisarza stanowiła równoległy proces konstytuowania na nowo miasta od dawna istniejącego i – pozornie! – świetnie znanego. Szkice zawarte w książce Ścieżkami pisarzy są również dobrą ilustracją tego zjawiska.
dr hab. Jarosław Fazan
WIDZĘ CIĘ, SŁYSZĘ CIĘ - Ćwiczenia słuchu fonematycznego dla małych dzieciWidzę cię, słyszę cię to zestaw materiałów obrazkowo-wyrazowych umożliwiających doskonalenie słuchu fonematycznego u dzieci. Pomoc przeznaczona jest do nauki różnicowania w mowie i piśmie spółgłosek dźwięcznych i bezdźwięcznych: s - z, sz - ż, c - dz, cz - dż (z uwzględnieniem pozycji głoski w wyrazie - nagłos i śródgłos) oraz do utrwalania poprawnej wymowy tych spółgłosek. Teczka zawiera ponad 260 obrazków, ilustrujących słowa, w których występują ćwiczone głoski. Do materiału obrazkowego dołączono karty z etykietami do wycięcia oraz przykładowe zestawy ćwiczeń.Pomoc została przygotowana z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, u których występują zaburzenia słuchu fonematycznego lub nieprawidłowa wymowa głosek opozycyjnych. Z materiałów mogą korzystać logopedzi, pedagodzy, nauczyciele przedszkolni oraz rodzice pragnący pomóc dziecku w rozwijaniu i usprawnianiu słuchu fonematycznego, a także w doskonaleniu artykulacji i pisowni wyżej wymienionych głosek.
Monografia Anny Grochowskiej jest scalonym, interdyscyplinarnym (łączącym historię literatury, historię, historię sztuki) opracowaniem tematu ważnego dla humanistyki polskiej, tj. opisaniem mitu Wawelu w latach 17951918; opracowaniem opartym na ogromnym materiale literackim, ikonicznym, publicystycznym, któremu towarzyszy imponująca erudycja w zakresie badań naukowych nad każdym typem źródeł, a które zostało ujęte w ramy nowatorskiego metodologicznie (od geopoetyki do historii idei) i przeprowadzonego w atrakcyjny sposób wykładu.Wzgórze Wawelskie to skalista wyniosłość na brzegu Wisły, zamek królewski i katedra, połączone symbole kosmologiczne i symbole porządku społecznego, zarządzanego przez instytucje państwowo-religijne. Osierocona oraz zdewastowana przestrzeń władzy królewskiej i majestatu państwa w okresie, kiedy własnego państwa nie było, stała się dla Polaków miejscem tożsamościowym, kreującym wyobrażenia o charakterze wspólnotowym. [] Merytorycznie oryginalna i ciekawa monografia zaleca się jednocześnie stylem eleganckim, komunikatywnym i wypracowanym. Pracę Anny Grochowskiej przestudiowałem z prawdziwym pożytkiem poznawczym. Lekturze towarzyszyły wzruszenia i przeżycia czytelnicze.prof. dr hab. Tadeusz BudrewiczCzytelnik jest oprowadzany po wzgórzu wawelskim przez świetnie zorientowaną w jego dziejach autorkę, której warto pogratulować doskonale przyswojonej wiedzy pochodzącej z rozlicznych źródeł i czegoś znacznie cenniejszego przekucia tej wiedzy we własną wypowiedź. Monografia jest napisana pewną ręką, w interesujący, współczesny, klarowny, a nade wszystko rzetelny sposób. Kolejną zaletę tego ujęcia stanowi umiejętne włączanie do własnych odczytań narzędzi nowoczesnej antropologii i kategorii zaczerpniętych z kulturowej teorii literatury w sposób na tyle integralny, że terminologia nie pełni jedynie funkcji ornamentu. Autorka posługuje się więc pojęciem heterotopii, ukazuje przekształcanie się miejsca w nie-miejsce, przedstawia mechanizmy sakralizacji i profanacji Wawelu.prof. dr hab. Anna Czabanowska-Wróbeldr Anna Grochowska literaturoznawczyni, historyczka literatury i historyczka sztuki, badaczka cracovianów (głównie życia literackiego) i de natu krakowianka, przez lata związana z Wydziałem Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego jako absolwentka i wykładowczyni. Autorka m.in. monografii pt. Wszystkie drogi prowadzą na Krupniczą. Rzecz o Domu Literatów (2017), nagrodzonej Krakowską Książką Miesiąca, oraz Literackiego przewodnika po Nowej Hucie (2019). Stypendystka MKiDN (2014), współtwórczyni i współredaktorka naukowej serii wydawniczej pod nazwą Ścieżkami Pisarzy. Niniejsza książka została oparta na rozprawie doktorskiej obronionej w 2019 roku pod kierunkiem prof. dra hab. Franciszka Ziejki, za którą autorka otrzymała Nagrodę Miasta Krakowa (2020).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?