Adresatem książki są nauczyciele nauczania zintegrowanego i klas integracyjnych, logopedzi, terapeuci oraz rodzice pracujący z dziećmi, które mają trudności w nabywaniu umiejętności w zakresie rozwoju mowy, czytania i pisania.
Zabawy przeznaczone są dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Pozycja zawiera opisy zabaw, ilustracje, rebusy, gry potrzebne do ich przeprowadzenia oraz materiał dźwiękowy.
Prezentowana pozycja jest zbiorem 21 scenariuszy z kompletem załączników, do których należą zestawy wyrazów i tekstów, materiał obrazkowy oraz zadania i łamigłówki uatrakcyjniające terapię. Scenariusze te służyć mogą jako podstawa drugiego etapu terapii logopedycznej, której celem jest różnicowanie artykulacji par głosek „sz” – „s”, „s” – „ś” i „sz” – „ś”. Scenariusze są uporządkowane zgodnie z zasadami postępowania logopedycznego. Obejmują ćwiczenia par głosek w sylabach, paronimach, złożeniach wyrazowych, prostych zdaniach i tekstach, trudnych słowach zawierających porównywane głoski oraz zdaniach i tekstach z tymi wyrazami.
Książka jest przeznaczona dla logopedów rozpoczynających karierę zawodową, nauczycieli nauczania zintegrowanego oraz rodziców, którzy pragną aktywnie uczestniczyć w procesie terapii prowadzonej przez specjalistę.
Zaprezentowane tutaj symetryczne dyktanda graficzne są kolejnym wariantem dyktand graficznych Zofii Handzel. Ze względu jednak na zdecydowanie wyższy stopień trudności adresowane są do starszych uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum czy liceum. Mogą być również wykorzystywane przez dorosłych jako rodzaj rozrywki umysłowej. Dyktanda te zarówno angażują podstawowe procesy myślowe, poprawiają koncentrację uwagi, kształtują wyobraźnię i umiejętności grafomotoryczne, jak i usprawniają współdziałanie obu półkul mózgowych. Mogą być wykorzystywane w celu poprawienia koordynacji wzrokowo-ruchowej.
W zbiorze jest 50 dyktand. Zostały one uporządkowane od najprostszych do coraz bardziej skomplikowanych.
Zadanie należy rozpocząć od odszukania wskazanej osi symetrii (pionowej, poziomej lub skośnej). Potem trzeba zaznaczyć na siatce odcinki, ich lustrzane odbicia i zapisać współrzędne punktów. W ten sposób powstają różne rysunki, np. koperta, grzybek, choinka, domek, zamek. Poprawność wykonania zadania można sprawdzić na końcu książki.
Każda rymowanka znajdująca się w tym zbiorze i zamieszczona obok niej ilustracja stanowią całość i mają na celu wzbogacenie słownictwa dziecka. Krótkie, nienużące dziecka utwory zostały celowo tak napisane, żeby znalazło się w nich jak najwięcej sformułowań i określeń, których znaczenie trudne jest do wyjaśnienia za pomocą słowa. Znacznie łatwiej je wytłumaczyć, wskazując odpowiedni element lub szczegół na rysunku wykonanym na podstawie tekstu. Taki sposób powiązania krótkich rymowanek z obrazkami – skłaniający dziecko do uważnego przyglądania się ilustracji w celu odnalezienia na niej opisanych cech czy szczegółów – stanowi raczej rzadkość w wydawnictwach edukacyjnych dla dzieci.
Każdy zestaw – rymowanka i ilustracja – uzupełniony jest uwagami skierowanymi do rodzica, które pomogą wzbogacić kontekst poznawania przez dziecko nowych słów i wyrażeń. Oprócz słuchania rymowanek i oglądania obrazków dziecko wykonuje także proste zadania, na przykład odszukuje i wskazuje na ilustracjach określone elementy, robi miny, wykonuje gesty i proste zabawy ruchowe, wydaje dźwięki naśladujące opisany przedmiot, czynność lub cechę. W niektórych przypadkach aby lepiej zrozumieć znaczenie nowego wyrazu, wraz z rodzicem szuka w najbliższym otoczeniu przykładów rzeczy i sytuacji podobnych do opisanych w rymowankach. Gdy dziecko zrozumie zastosowaną konwencję, w czasie słuchania rymowanki będzie uważniej i wnikliwiej analizować rysunek, próbując znaleźć wyjaśnienie dla nieznanych jeszcze określeń.
Książka ta jest kierowana do dzieci, które mają problemy z wymawianiem głoski „r”. Zawiera ona wiele ciekawych ćwiczeń, które pomogą wywołać, a następnie utrwalić tę głoskę. Zadania są ułożone tak, by głoska najpierw była wymawiana w izolacji, a potem w sylabach, zbitkach spółgłoskowych, wyrazach i zdaniach. Ćwiczenia opierają się na prostych tekstach, a ich bohaterami są sympatyczne dzieci, zwierzątka i znane dzieciom przedmioty. Dodatkowo praca z książką wspiera rozwój grafomotoryczny i językowy dzieci.
Do książki dołączone są dwie gry. Jedna z nich to popularne i lubiane przez dzieci memory, druga to gra planszowa (bez ograniczeń wiekowych – wystarczy wziąć kilka guzików i kostkę, by bawić się i ćwiczyć wymowę „r”). Instrukcje do gier znajdują się w książce.
Publikacja ma pomóc dzieciom poznać i zapamiętać odgłosy zwierząt domowych: konia, krowy, owcy, kozy, osła, świni, psa, kota, kury, koguta, gęsi, kaczki, indyka i gołębia. W jej skład wchodzi książeczka z ilustracjami zwierząt oraz płyta CD z ich odgłosami. Najpierw dziecko zapoznaje się z ilustracjami zwierząt i wydawanymi przez nie dźwiękami. Potem słysząc dźwięk, musi powiedzieć, który z trzech lub czterech pokazanych zwierząt do niego pasuje. Na końcu musi rozpoznać występujące wspólnie na ścieżce dźwiękowej odgłosy kilku zwierząt.
Publikacja ma pomóc dzieciom poznać i zapamiętać odgłosy pojazdów: samochodu osobowego, wyścigowego, ciężarowego, karetki, dorożki, roweru, motocykla, autobusu, pociągu, tramwaju, metra, samolotu, helikoptera, statku, motorówki, rakiety. W skład publikacji wchodzi książeczka z ilustracjami pojazdów oraz płyta CD z ich odgłosami. Najpierw dziecko zapoznaje się z ilustracjami pojazdów i wydawanymi przez nie odgłosami. Potem słysząc dźwięk, musi powiedzieć, który z trzech lub czterech pokazanych pojazdów do niego pasuje. Na końcu musi rozpoznać występujące wspólnie na ścieżce dźwiękowej odgłosy kilku pojazdów.
Pozycja zalecana przez Polskie Towarzystwo Dysleksji. Składa się z dwóch części: niewielkiego przewodnika metodycznego i 80 kart (formatu A4) z rysunkami przygotowującymi dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowują nie tylko do nauki pisania (i rysowania), lecz także korygują źle wykształcone nawyki ruchowe u dzieci starszych
PROGRAM ZINTEGROWANEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ w szkole podstawowej masowej lub szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,,Pozycja ta powstała z myślą o Was - nauczycielach klas integracyjnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół masowych prowadzących zajęcia rewalidacyjne; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka - rodzicach, rodzeństwie. Programy te mogą być również wykorzystywane przez nauczycieli, którzy uczą dzieci z obniżoną normą intelektualną oraz trudnościami w nauce"".Programy są zgodne z podstawą programową z dnia 23 sierpnia 2007. Zawierają treści kształcenia i przewidywane osiągnięcia ucznia ułożone klasami - od I do III. Ponadto w pozycji znajduje się wzór indywidualnych programów edukacyjnych i obszerny opis ich tworzenia.
Publikacja została napisana dla dzieci, które uczą się rozpoznawać litery lub utrwalać zdobytą już wiedzę. Składa się z dwóch części. W pierwszej znajdują się ćwiczenia dotyczące liter od A do Ó, a w drugiej ? liter od P do Ż oraz dwuznaków. Na każdą literę i każdy dwuznak przypadają cztery strony z ćwiczeniami. Zaczynają się one od wierszyka, którego bohaterem jest zwierzątko mające w nazwie omawianą właśnie literę. Następnie znajdują się ćwiczenia kształcące percepcję słuchową i wzrokową. Na kolejnej rozkładówce znajdują się ćwiczenia utrwalające poznaną literę.Książka Polski alfabet... została opracowana w taki sposób, aby mogły z niej korzystać także dzieci mieszkające poza granicami naszego kraju.
Publikacja została napisana dla dzieci, które uczą się rozpoznawać litery lub utrwalać zdobytą już wiedzę. Składa się z dwóch części. W pierwszej znajdują się ćwiczenia dotyczące liter od A do Ó, a w drugiej ? liter od P do Ż oraz dwuznaków. Na każdą literę i każdy dwuznak przypadają cztery strony z ćwiczeniami. Zaczynają się one od wierszyka, którego bohaterem jest zwierzątko mające w nazwie omawianą właśnie literę. Następnie znajdują się ćwiczenia kształcące percepcję słuchową i wzrokową. Na kolejnej rozkładówce znajdują się ćwiczenia utrwalające poznaną literę. Książka Polski alfabet... została opracowana w taki sposób, aby mogły z niej korzystać także dzieci mieszkające poza granicami naszego kraju.
Od wierszyka do rysunku to program Metody Dobrego Startu oparty na materiale nieliterowym (24 abstrakcyjne wzory ułożone według stopnia trudności). Przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym (5-latkach) wszechstronnie wspomaga ich rozwój psychoruchowy, przygotowuje do nauki pisania. Ćwiczenia-zabawy przedstawione w tym programie można stosować w celu profilaktyki niepowodzeń szkolnych (przez korygowanie zaburzeń funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, ruchowych oraz ich współdziałania), kształtowania lateralizacji oraz orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Publikacja składa się w dwóch teczek, do kupienia osobno. W zestawie pomocy dydaktycznych znajdują się 24 wzory, 24 kolorowe ilustracje oraz broszura ze wskazówkami metodycznymi. Natomiast w teczce dla dziecka są 72 karty pracy: po trzy do każdego wzoru. Karty pracy zostały przygotowane w sposób odpowiedni dla małych dzieci: zawierają duże elementy, których ilość na jednej karcie jest niewielka, co ułatwia dziecku ich postrzeganie oraz pracę z ich wykorzystaniem
Jest to książka opracowana z myślą o uczniach i wszystkich tych, którzy nie chcą popełniać błędów ortograficznych. Zostało w niej w przejrzysty sposób omówionych około 200 haseł. Podane są zasady powszechnie znane, ale też wiele nowych, np. wró- na początku wyrazów, ch w cząsteczce -arch-. Każde hasło jest zilustrowane licznymi przykładami, a często także zabawnymi rysunkami.
W nauce ortografii pomogą zabawne historyjki, zagadki, a także ciągi wyrazowe, skojarzenia ortograficzne itp.
Książka zawiera dwanaście pogodnych opowiastek o tematyce dziecięcej, których bohaterowie (sześciu chłopców i sześć dziewczynek) są ukazani w swoim najbliższym środowisku: w rodzinie, na podwórku, w przedszkolu. Historyjki są nie tylko przyjazną lekturą dla dzieci, ale przede wszystkim stanowią pomoc dla logopedy. Opisy ćwiczeń usprawniających język, wargi i żuchwę zostały wplecione w teksty opowieści. Dzięki temu gimnastyka narządów artykulacyjnych staje się naprawdę przyjemna i ciekawa. Publikacja skierowana jest do przedszkolaków, ?zerówkowiczów?, uczniów klas I?III. Mogą z niej korzystać zarówno logopedzi czy nauczyciele, jak i rodzice czy dziadkowie, chcący usprawnić narządy artykulacyjne dziecka, by ułatwić mu poprawną wymowę wszystkich głosek. Nadaje się do terapii indywidualnej i grupowej.
Obrazkowy słowniczek języka angielskiego z krzyżówkami powstał z myślą o znających litery i potrafiących pisać dzieciach w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym, które dopiero rozpoczynają naukę tego języka, chcą utrwalić poznane wyrazy lub rozszerzyć zasób słownictwa.Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej znajduje się 390 pogrupowanych tematycznie kolorowych zdjęć z podpisami w języku angielskim i polskim. Są tam między innymi nazwy dni tygodnia, miesięcy, kolorów, zabawek, zwierząt, roślin, przedmiotów, zawodów i wiele innych. Druga część to 38 obrazkowych krzyżówek, których rozwiązywanie ma na celu utrwalenie słownictwa i/lub sprawdzenie, w jakim stopniu dziecko opanowało wybrane słówka.Książkę można wykorzystać podczas zajęć szkolnych oraz pozaszkolnych lub jako dodatkowe ćwiczenia w domu. Może ona być również pomocą dla rodziców, którzy chcą w ciekawy i wartościowy sposób spędzać czas ze swoimi dziećmi. Rozwiązywanie krzyżówek jest świetną zabawą intelektualną nie tylko dla najmłodszych.
NASADKI ERGONOMICZNE NA OŁÓWKI I KREDKI korygujące nieprawidłowy uchwyt (2 sztuki)Nasadki o kształtach dopasowanych do rączki dziecka przeznaczone są dla dzieci (zarówno praworęcznych, jak i leworęcznych), które nieprawidłowo trzymają ołówek, kredkę czy długopis. Pomagają również kontrolować siłę nacisku narzędzia graficznego.
MÓWIĘ! Wierszyki i zabawy logopedyczne utrwalające prawidłową wymowę głosek sz, ż (rz), cz, dż Książeczka Mówię! jest zbiorem wierszy i zabaw czyniących utrwalanie prawidłowej artykulacji zajęciem wesołym i przyjemnym. Teksty są zróżnicowane tematycznie, wprowadzają dziecko w świat poetycki, a równocześnie zachęcają do rozmów o różnych zagadnieniach związanych z otaczającym nas światem. Wiersze mogą stać się inspiracją do twórczej zabawy w domowy teatrzyk lub tematem dziecięcych rysunków. Nagromadzenie w tekstach ćwiczonych głosek sprzyja utrwalaniu ich poprawnej wymowy.Zaproponowane zabawy i ćwiczenia kształcą również poza artykulacyjnymi inne umiejętności. Wykreślanki, plątaniny, labirynty, skojarzenia sprzyjają rozwojowi aktywności poznawczej dziecka, kształcą spostrzegawczość i koordynację wzrokowo-ruchową, doskonalą sprawność manualną. Możliwość rozwiązywania zadań pozwala na dziecięcą aktywność, czyli to, co najmłodsi lubią najbardziej.
Celem zbioru wierszy jest ułatwienie zrozumienia wybranych związków frazeologicznych poprzez umieszczenie ich w przykładowym, często satyrycznym kontekście sytuacyjnym. Rymowana forma tekstów pomaga w skupieniu uwagi czytelnika, przez co sprzyja zapamiętaniu kontekstu użycia frazeologizmu i przybliża do pełniejszego zrozumienia jego znaczenia. Część związków frazeologicznych została również zilustrowana satyrycznymi rysunkami ukazującymi nieco inne ujęcie i okoliczności użycia danego frazeologizmu.Lektura zbioru rymowanek wymaga pewnej dojrzałości językowej i życiowej, dlatego jest on przeznaczony dla starszych dzieci, chociaż w indywidualnych przypadkach nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wybranymi wierszykami zainteresować również młodszych czytelników.
Dlaczego z każdym rokiem coraz bardziej obniża się poziom umiejętności uczniów w zakresie czytania i pisania?Dlaczego obecnie dzieci popełniają trzykrotnie więcej błędów ortograficznych niż dawniej ich rówieśnicy nauczani według Elementarza Mariana Falskiego?Dlaczego uczniowie korzystający ze współczesnych podręczników piszą fonetycznie?""[...] frapująca lektura dla wszystkich, których choć trochę interesują zmagania dzieci własnych i nauczanych w instytucji, a nawet odniesienia retrospekcyjne w przypadku osób walczących ze swoją słabością ortograficzną"".Z recenzji prof. zw. dr hab. Krystyny Ferenz
Niniejsza publikacja to zbiór ćwiczeń dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum mających kłopoty z rozpoznawaniem liter podobnych graficznie: m, n, u, w, b, d, g, p, l, ł, t, a, o. Wszystkie zadania w urozmaicony sposób koncentrują się na rozwijaniu i utrwalaniu percepcji wzrokowej, w jej aspekcie globalnym i kierunkowo-przestrzennym, jak również pamięci wzrokowej. Ćwiczenia są zróżnicowane pod względem doboru materiału językowego oraz stopnia trudności. Bazują na wyrazach jedno- i wielosylabowych, zdaniach prostych i rozwiniętych, zawsze z wyeksponowaniem liter graficznie podobnych. Ćwiczenia zachęcają ucznia do aktywności, pomysłowości i samodzielności, angażując jego logiczne, operacyjne myślenie. Publikacja może być wykorzystywana przez nauczycieli, logopedów i terapeutów do pracy z uczniami, a także jako materiał ćwiczebny dla dzieci i ich rodziców do samodzielnej pracy w domu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?