Celem niniejszej monografii jest próba przedstawienia ogólnego obrazu islandzkiej Polonii oraz jej aktywności społeczno-politycznej. W pracy przybliżono Islandię jako kraj potencjalnego ruchu migracyjnego, opisano proces emigracji z Polski do Islandii, wskazując na jego główne uwarunkowania, ukazano przejawy życia polonijnego oraz rolę Kościoła rzymskokatolickiego w funkcjonowaniu islandzkiej zbiorowości polonijnej, a także zaprezentowano udział Polaków w kształtowaniu rzeczywistości społeczno-polityczno-kulturalnej wyspy.Książka wyróżnia się bogatą literaturą przedmiotu oraz bazą źródłową, wśród której znajdziemy wiele źródeł pierwotnych i pozycji obcojęzycznych. W analizach posłużono się najnowszymi danymi oraz ustaleniami badawczymi nauki polskiej, wykorzystano też dorobek naukowy autorów zagranicznych.
Proponowany zestaw ćwiczeń przeznaczony jest dla pacjentów z afazją, u których obserwuje się trudności w prawidłowym stosowaniu form gramatycznych wyrazów, wynikające z rozchwianego systemu fleksyjnego. Publikacja ta może być wykorzystywana jako wspomagające narzędzie do terapii zaburzonych funkcji językowych przez terapeutów pracujących z pacjentami z afazją oraz przez samych pacjentów do pracy w domu, po konsultacji z logopedą.
Celem autorki niniejszej książki jest zbudowanie pozytywnego punktu widzenia na seksualność oraz rozwiązanie trudności, które zbyt często postrzegane są jako zachowania problematyczne lub perwersja. Chociaż powyższe zdarzają się w populacji dotkniętej zespołem Aspergera, w tej publikacji zagadnienie seksualności potraktowane zostanie w szerszym ujęciu: rozpatrzone zostaną czynniki takie jak intymność, przyjaźń, pożądanie, komunikacja, płeć, preferencje, tożsamość, potrzeby, emocje i rozwój, a omawiane tematy będą odpowiednie dla okresu dojrzewania i wieku dojrzałego.
Seksualność osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu jest jedną z kwestii, o których się nie mówi. Niniejsza publikacja – szczera, poruszająca, fascynująca i pouczająca – przełamuje w końcu zmowę milczenia. Fantastyczny rozdział autorstwa młodego człowieka, który został oskarżony o posiadanie pornografii dziecięcej, oraz rozdziały napisane przez członków jego rodziny składają się na szczerą, fascynującą i poważną lekturę. Dwa dodatkowe rozdziały autorstwa międzynarodowej sławy ekspertów – Tony’ego Attwooda i Isabelle Hénault – dostarczają nam wielu przystępnie podanych i wszechstronnych informacji praktycznych na temat seksualności osób z autyzmem. Czytelnicy będą mieli okazję w zupełnie nowy sposób spojrzeć na główne problemy związane z seksualnością i rozwojem płciowym w spektrum autyzmu, a książka będzie dla nich na pewno lekturą zaskakującą, poruszającą i pouczającą.
Publikacja umożliwia opanowanie tabliczki mnożenia dzięki metodzie paluszkowej. Książka skierowana jest do osób mających trudności w uczeniu się matematyki, a szczególnie w zapamiętaniu tabliczki mnożenia, do uczniów ze zdiagnozowaną dyskalkulią lub będących w grupie ryzyka dyskalkulii oraz do wszystkich tych, którzy mają problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia z różnych innych nieokreślonych przyczyn.
Czasami do nauki nie wystarcza tylko dobra pamięć. Trzeba zobaczyć, dotknąć, narysować, aby zapamiętać. Przedstawione w książce sposoby nauki tabliczki mnożenia nie tylko uatrakcyjnią tradycyjny sposób jej nauczania, ale przede wszystkim znacznie ułatwią jej zapamiętanie osobom, które do tej pory miały z tym poważne problemy.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
Karty pracy przygotowano z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół przysposabiających do pracy, ale można ją także wykorzystać w szkołach specjalnych podstawowych i gimnazjach, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i klasach integracyjnych.Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel korzystał z gotowych poleceń, a stosując zasadę indywidualizacji sam mógł je modyfikować, dostosowując zadania do możliwości intelektualnych ucznia. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN z 27 sierpnia 2012 roku.
UCZĘ SIĘ Z KARTAMI PRACY część 3Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Z elementami przysposobienia do pracy.Karty pracy przygotowano z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół przysposabiających do pracy, ale można ją także wykorzystać w szkołach specjalnych podstawowych i gimnazjach, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i klasach integracyjnych.Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel korzystał z gotowych poleceń, a stosując zasadę indywidualizacji sam mógł je modyfikować, dostosowując zadania do możliwości intelektualnych ucznia. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN z 27 sierpnia 2012 roku.
UCZĘ SIĘ Z KARTAMI PRACY część 2Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Z elementami przysposobienia do pracy.Karty pracy przygotowano z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół przysposabiających do pracy, ale można ją także wykorzystać w szkołach specjalnych podstawowych i gimnazjach, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i klasach integracyjnych.Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel korzystał z gotowych poleceń, a stosując zasadę indywidualizacji sam mógł je modyfikować, dostosowując zadania do możliwości intelektualnych ucznia. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN z 27 sierpnia 2012 roku.
Karty pracy przygotowano z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół przysposabiających do pracy, ale można ją także wykorzystać w szkołach specjalnych – podstawowych i gimnazjach, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i klasach integracyjnych.
Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel korzystał z gotowych poleceń, a stosując zasadę indywidualizacji – sam mógł je modyfikować, dostosowując zadania do możliwości intelektualnych ucznia. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN z 27 sierpnia 2012 roku.
Zamieszczone w tym zeszycie ćwiczenia kaligraficzne opracowano z myślą o uczniach, którzy mają trudności z płynnym i estetycznym łączeniem liter. Dziecko na kolejnych stronach rozwija tę umiejętność najpierw po śladzie, potem samodzielnie. Ćwiczenia zamieszczone w zeszycie służą także doskonaleniu prawidłowego kierunku kreślenia liter przy zachowaniu właściwych kształtów i proporcji, wyrabiają płynność ruchu i tempo pisania, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową.
To pomoc dydaktyczna przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami oraz mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane do pracy w przedszkolach i szkołach specjalnych, klasach integracyjnych oraz w przedszkolach i szkołach masowych – w nauczaniu początkowym. Układ kart dostosowano do rozkładu materiału nauczania, tematyka jest związana z porami roku, świętami, ważnymi wydarzeniami, począwszy od rozpoczęcia roku szkolnego aż do wakacji. Publikacja została opracowana tak, aby nauczyciel mógł z niej korzystać ze wszystkimi uczniami w grupie, niezależnie od zróżnicowanego poziomu ich umiejętności. Zamieszczony materiał można dowolnie modyfikować i wszechstronnie wykorzystywać.
Niniejsza publikacja zwraca przede wszystkim uwagę na wciąż aktualną dyskusję o inkluzji edukacyjnej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Jest próbą odpowiedzi na wszystkie pojawiające się w ostatnim czasie pytania dotyczące opisywanej kwestii, a także przedstawia wyniki najnowszych badań naukowych z zakresu neurobiologii, zaburzeń behawioralnych, prawa społecznego oraz organizacji uczenia się w szkołach integracyjnych.
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń dowykorzystania podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV–VI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni liter ói u, ale także usprawnia procesy analizy i syntezy wzrokowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń, które mogą być wykorzystane podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV–VI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni liter ch i h, ale także usprawnia procesy analizy wzrokowej i słuchowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
Gianluigi Nuzzi urodził się w Mediolanie w 1969 roku. Obecnie jest wysłannikiem włoskiego tygodnika Panorama, wcześniej pracował dla Il Giornale i współpracował z Corriere della Sera. Od 1994 roku zajmuje się najważniejszymi śledztwami o charakterze politycznym i finansowym we Włoszech. W ostatnich latach jego sensacyjne materiały odbiły się szerokim echem w całym kraju i zapoczątkowały nowe śledztwa, między innymi w sprawie byłego ministra Vincenza Visca przeciwko byłemu szefowi włoskiej policji skarbowej Robertowi Specialemu. Nuzzi opublikował podsłuchane rozmowy telefoniczne Piera Fassiniego z Giovannim Consortem oraz Gianpiera Fioraniego z Antoniem Faziem, które miały wpływ na rozwój śledztwa w sprawie przejęć banków BNL (Banca Nazionale del Lavoro) i Antonveneta. Publikował także materiały związane z dochodzeniami prowadzonymi przeciwko byłemu premierowi Włoch Romanowi Prodiemu.
Według terapii skoncentrowanej na emocjach (Emotion-Focused Therapy – EFT) zmiana emocjonalna to czynnik niezbędny do uzyskania stałej i trwałej zmiany w rozwoju i dobrostanie klienta. EFT wykorzystuje wiedzę na temat efektów ekspresji emocjonalnej oraz uznaje adaptacyjny potencjał emocji za decydujący dla wprowadzenia trwałej i znaczącej zmiany w funkcjonowaniu psychologicznym. Leslie S. Greenberg, współtwórca EFT, pokazuje w niniejszej książce rozwój modelu oraz ilustruje, w jaki sposób ekspresja emocji i rozwój emocji pozytywnych prowadzi do zdrowienia. Autor omawia wiele strategii, które pomagają klientowi akceptować, wyrażać, regulować, rozumieć i przekształcać emocje w ramach tego empirycznie zakorzenionego podejścia.
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których można zaobserwować niewielkie obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, zmuszając do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych), a także utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
Jego Świątobliwość, Ojciec Święty, następca św. Piotra – aura świętości to dla nas niemal warunek konieczny funkcjonowania instytucji papiestwa. Tymczasem historia pokazuje, że w średniowieczu, ale także w czasach nowożytnych, papieże nie stronili od uciech cielesnych, używek i suto zakrapianych biesiad, mieli liczne kochanki i jeszcze liczniejsze potomstwo, dopuszczali się korupcji i łamali siódme przykazanie, bywali amoralni, a nawet zdegenerowani.
Autorka niniejszej publikacji prowadzi czytelnika przez ciemne strony papiestwa, pokazuje zepsucie na najwyższych szczeblach władzy kościelnej, przedstawiając burzliwe losy zasiadających na tronie Piotrowym, ich metres i bastardów, oraz malując barwny obraz czasów, w których tiara i pierścień były przekazywane z ojca na syna.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?