Zeszyt przygotowuje dzieci w wieku wczesnoszkolnym do pisania w zeszycie w jedną linię, ułatwia płynne pisanie, umożliwia szybsze tempo pisania. Dzięki wyrazistej interlinii pomaga opanować umiejętność czytelnego i estetycznego pisania.
Czytelnicy odnajdą w tej publikacji fabularyzowane zabawy ruchowe, które można wykorzystać w profilaktyce oraz korygowaniu płaskostopia przedszkolaków i uczniów kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Książka adresowana jest do studentów fizjoterapii, wychowania fizycznego oraz pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, którzy zamierzają w przyszłości prowadzić zajęcia korekcyjne dla kilkulatków. Nauczyciele wykonujący ten zawód znajdą w niej przypomnienie znakomicie znanych sobie kanonów metodyki. Zaproponowane zabawy mogą wykorzystać także rodzice ćwiczący w domu z kilkulatkami.
Co możesz zrobić, aby dać swojemu maluszkowi dobrą bazę wychowawczą już od urodzenia? Jak komunikować się z maleństwem, aby zbudować prawidłową więź? Co powinno zawierać mądre wychowanie, aby ustrzec się problemów z zachowaniem dziecka w przyszłości? Czego unikać i jakie błędy popełniają najczęściej rodzice małych dzieci? Na te i wiele innych pytań odpowiada autorka książki Wychowanie maluszka od urodzenia do trzeciego roku życia. Poradnik dla rodziców i opiekunów doktor nauk humanistycznych, psycholog dziecięcy z wieloletnią praktyką, mediator rodzinny, a jednocześnie mama sześciorga dzieci.
Muzyka wprowadza malucha w świat wyobraźni, rozwija inteligencję emocjonalną oraz mowę. Niniejsza książeczka powstała z myślą o bardzo małych dzieciach oraz tych, u których rozwój nie przebiega harmonijnie. Uczy rozumienia i naśladowania mowy, imitowania ruchów i gestów z wykorzystaniem przedmiotów, rozwija umiejętności poznawcze. Wyrazy dźwiękonaśladowcze, rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki zawarte w piosenkach, wzbogacone o łatwą do odtworzenia melodię, poszerzają wiedzę o otaczającym świecie i rozbudzają w dziecku motywację do mówienia.
Dziennik wychowawcy pomoc psychologiczno-pedagogiczna został stworzony w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646) oraz o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. W dzienniku uzupełnia się zalecenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz zalecone na podstawie diagnozy szkolnej ucznia.
Publikacja stanowi cykl opowiadań z wplecionymi ćwiczeniami artykulacyjnymi. Skierowane do młodszych dzieci opowieści o najbliższym otoczeniu nawiązują do tego, co znane i lubiane. Mogą więc być również doskonałym wprowadzeniem do rozmowy, a dołączony rysunek i pytania dodatkowo aktywizują dziecko. Dzieciom starszym dedykowane są opowiadania o polskich miastach, które ciekawie prezentują ich zabytki i atrakcje. Małe i duże języczka podróże to książka nie tylko dla logopedów, ale również dla rodziców i nauczycieli, którzy podczas ćwiczeń aparatu artykulacyjnego mogą rozbudzić w dzieciach chęć poznawania świata.
Prezentowana publikacja stanowi zbiór atrakcyjnych i przyjaznych dziecku zadań, których celem jest kształcenie uwagi i pamięci słuchowej. Proponowane ćwiczenia dodatkowo:- poprawiają koncentrację,- doskonalą orientację przestrzenną,- kształcą umiejętności matematyczne (w tym kalkulacje dokonywane w umyśle),- angażują i rozwijają umysł w zakresie operowania zróżnicowanym zestawem danych (o dwóch i więcej zmiennych),- kształcą słuchową pamięć operacyjną.Zadania mają charakter wielowymiarowego doskonalenia szeroko rozumianej sprawności umysłowej, funkcjonalnej i poznawczej dziecka. Mogą być stosowane i na zajęciach terapii pedagogicznej, i w domu przez rodziców lub opiekunów jako forma atrakcyjnej zabawy edukacyjnej.Materiały dla dzieci w wieku 915 lat.
Pięć książeczek z serii poświęconej rodzeństwu Heli i Tomkowi jest adresowanych do dzieci 2- i 3-letnich oraz starszych, u których rozwój mowy przebiega trochę wolniej niż u rówieśników. Celem publikacji jest wprowadzenie dziecka w świat mowy poprzez poszerzanie zasobu słownictwa związanego z prostymi sytuacjami dnia codziennego, zdobywanie umiejętności rozumienia czytanego tekstu oraz prowadzenia dialogu. Bardzo ważnym elementem w rozwoju małego dziecka jest pojmowanie następstwa czasu, czyli poznanie rytmu dnia. To z kolei przyczynia się do prawidłowego rozwoju emocjonalnego. W publikacjach zamieszczono elementy ruchome, które mają na celu wzmocnić motywację do podjęcia przez dziecko aktywności intelektualnej, a przede wszystkim pomóc mu w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych. Książeczki zawierają komplety obrazków do wycięcia i rzepów do naklejania.
Małe dziecko nie uczy się słów. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających potrawy i ich składniki, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi kuchenkę z garnkiem i patelnię, misę z mikserem czy stoliki w restauracji, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład przygotowywanie dań czy zamawianie potraw. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego nazywania, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
Dziennik pracy pedagoga/psychologa szkolnego jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, oraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Dziennik przeznaczony jest do zajęć specjalistycznych - terapeutycznych (korekcyjno kompensacyjnych, logopedycznych), o których jest mowa w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Dziennik jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 roku w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Dziennik został opracowany dla terapeutów pedagogicznych oraz dla logopedów prowadzących zajęcia indywidualne lub grupowe, w grupach maksymalnie pięcioosobowych.
Drogi czytelniku, książka, którą trzymasz w ręku, jest kolejną pozycją z cyklu Nie-zgrane dziecko Carol Kranowitz, tym razem napisaną we współpracy z Joye Newman. Przedstawiono tu pięćdziesiąt prostych, ciekawych i zabawnych ćwiczeń rozwijających umiejętności sensoryczne, percepcyjne oraz wzrokowe dziecka. Praktyczne, nieskomplikowane propozycje zabaw, uporządkowane według stopnia trudności, pozwolą dziecku zdobyć nowe umiejętności, odnaleźć się w otaczającym go świecie, nabrać poczucia pewności siebie i poprawić sprawność ruchową. Rodzicu, jeżeli dbasz o prawidłowy rozwój twojego dziecka, ta książka jest dla ciebie! Pomoże ci przygotować swoją pociechę do stawienia czoła szkolnym i życiowym wyzwaniom. Nauczycielu, jeżeli szukasz pomocy dydaktycznej dla nie-zgranych dzieci w twojej grupie przedszkolnej lub klasie szkolnej, to właśnie ją znalazłeś! Ten zbiór ćwiczeń będzie doskonałym wsparciem podczas realizacji zajęć ruchowych. Terapeuto, jeżeli pracujesz z dziećmi lub młodzieżą z zaburzeniami SI, niniejsza pozycja jest dla ciebie. Znajdziesz w niej gotowe „przepisy” na ćwiczenia do terapii! Książka jest napisana w bardzo przystępny sposób. Humorystyczne nazwy ćwiczeń oraz kolorowe ilustracje zachęcają do zabawy i zdobywania nowych sprawności. Polecam tę pozycję wszystkim nauczycielom, wychowawcom, terapeutom i rodzicom!
Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensoryczne.
Autism Movement Therapy(R) (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką.Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Z przedmowy dr. Stephena M. Shore'a
Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy.Zwierzęta w domu, w zoo i na podwórkuMałe dziecko nie uczy się słów. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających zwierzęta i ich młode, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi zoo, statek i bezludną wyspę, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład oglądanie zwierząt czy zabieranie ich w podróż. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego nazywania, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
Zestawy ćwiczeń proponowane w niniejszej publikacji mają służyć rozwijaniu u najmłodszych uczniów sprawności rachunkowej jako jednego z podstawowych celów elementarnej edukacji w zakresie umiejętności matematycznych. Poszczególne ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez nauczycieli (terapeutów pedagogicznych, rodziców) w formie kart pracy. W każdym z zadań po prawidłowym wykonaniu działań można odczytać hasło, co z jednej strony uatrakcyjnia zadanie, z drugiej zaś pozwala na szybką ocenę prawidłowości obliczeń. Proponowane zadania doskonalą również percepcję wzrokową. Dodatkowym rodzajem ćwiczenia może być objaśnienie słów (wyrażeń, związków między wyrazami) stanowiących rozwiązanie zadania. Materiał ćwiczeniowy jest bardzo różnorodny i obejmuje zadania typu: domina, ciągi, domki, piramidki i krzyżówki. Pod każdym zadaniem znajduje się instrukcja jego wykonania. Wskazane jest, aby przeczytał ją i objaśnił dziecku nauczyciel (lub inny dorosły).
Książka stanowi rodzaj poradnika dla osób stykających się na co dzień z problemem afazji, zarówno dla pacjentów oraz ich rodzin, jak i specjalistów zajmujących się rehabilitacją osób z zaburzeniami neurologicznymi. Autorki w przystępny sposób omawiają najważniejsze zagadnienia dotyczące afazji - jej definicję, przyczyny, rodzaje, przejawy, a także formy, cele i przebieg procesu terapeutycznego.Posługują się przy tym przykładami autentycznych przypadków zaczerpniętymi z własnej praktyki zawodowej oraz z zapisków znanych postaci, literatury i filmu, które ukazują wyzwania, z jakimi muszą się zmierzyć afatycy, aby ""powrócić do przeszłości"".Dużym walorem książki są liczne ilustracje wykonane przez pacjentów i słowniczek pojęć związanych z zaburzeniami mowy.
Małe dziecko nie uczy się słów. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających ubrania, zabawki i przybory szkolne, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi sklep odzieżowy czy salę przedszkolną, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład przymierzanie i kupowanie ubrań czy urządzanie kącika zabaw. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego na-zywania, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy.Wyposażenie domuMałe dziecko nie uczy się słów. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających meble, sprzęty domowe i elementy wyposażenia, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi wóz meblowy, dwupiętrowy dom czy warsztat fachowca, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład meblowanie pomieszczeń lub naprawianie sprzętów. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego nazywania, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące jesieni: jesienne miesiące; cechy charakterystyczne pogody; ubiór; jesienne dary i to, co z nich robimy; zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy.
PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACYKarty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymczęść 4Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?